طراحی و ساخت

ایده برای ورودی منزل خانه آپارتمان

ایده برای ورودی منزل
  • آیا تا کنون به ایجاد ورودی مناسب در خانه  خود توجه کرده‌اید؟
  • میهمانان با ورود به منزل شما با چه چیزی مواجه می‌شوند؟
  • آيا چند کفش به هم ریخته و یا رنگ نامناسب در فضای ورودی می‌بینند؟

اگر فضای ورودی خانه شما نیز اینگونه است وقت آن است که این فضا را بازسازی کنید.

فضای ورودی خانه اولین نقطه برخورد مهمانان با منزل شماست. بنابراین اختصاص دادن زمانی برای بهبود این فضا قطعا ارزشمند خواهد بود. در این مقاله به چند راهکار اشاره می‌کنیم که از طریق آن می‌توانید فضای ورودی خانه را زیباتر کنید.

ایده‌هایی برای رنگ‌آمیزی ورودی خانه

وقتی در مورد ورودی مناسب در خانه صحبت می‌کنیم بحث نور بسیار اهمیت پیدا می‌کند. فضای ورودی معمولا فضای کوچکی است که فقط نور طبیعی که از بیرون می‌آید آن را روشن می‌کند. بهترین رنگ برای این قسمت از کاتالوگ رنگ ساختمان، رنگ‌ها و سایه‌های روشن می‌باشند. با این حال از هر رنگی که استفاده می‌کنید باید به نوعی پس زمینه رنگ اصلی سالن شما باشد.

ایده‌هایی برای رنگ‌آمیزی ورودی خانه

استفاده از نیمکت در فضای ورودی

برای خانه‌هایی که فضای بزرگی در ورودی دارند استفاده از نیمکت بسیار سودمند است. البته دقت کنید که با انتخاب یک نیمکت بسیار بزرگ باعث سختی در عبور و مرور نشوید.

این نیمکت‌ها در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز خود یک مورد مناسب را پیدا کنید. به دنبال طرح‌های ساده باشید. می‌توانید این نیمکت ساده را با کوسن‌های رنگی تزئین کنید. استفاده از یک نیمکت چوبی که محل نگهداری کفش و… هم دارد می‌تواند فضای گرمی برای خوشامدگویی به مهمانان فراهم کند. همچنین وجود چنین نیمکتی باعث می‌شود مهمانان از آن استفاده کرده و بتوانند به راحتی کفش خود را در بیاورند. هر نیمکتی که انتخاب می‌کنید مطمئن شوید که با دیگر اجزای دکور منزل شما هماهنگ است.

استفاده از یک میز در محل ورودی

اگر فضای ورودی شما برای نیمکت جایی ندارد می‌توانید از میزهای کوچکتر استفاده کنید. بهتر است این میز را به دیوار بچسبانید. می‌توانید از چند شیء تزئینی روی این میز استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از گلدان به همراه چند گل در این مواقع بسیار رایج است. استفاده از یک سبد یا محفظه زیبا نیز می‌تواند برای قرار دادن کلیدها بسیار مناسب باشد.

استفاده از یک لامپ کوچک تزئینی هم روی این میز می‌تواند جالب باشد. چنین لامپی روی میز می‌تواند با نوری ملایم، فضای دلنشین و صمیمانه‌ای بعد از غروب آفتاب ایجاد کند.

استفاده از یک میز در محل ورودی

فضایی برای قرار دادن لوازم در محل ورودی خانه

بسیاری از افراد با مشکل به‌هم‌ریختگی فضای ورودی منزل مواجه هستند. وجود کفش‌ها، کیف پول و کیف‌های بزرگ در این قسمت می‌تواند فضا را شلوغ کند. خوشبختانه می‌توان با استفاده از یک قفسه‌ای که قلا‌ب‌هایی هم برای آویزان کردن اجسام دارد این مشکل را حل کرد. می‌توانید کت‌ها، کفش‌ها و کیف‌های خود را در این قفسه‌ها و قلاب‌ها قرار دهید.

اگر فضای کوچکی دارید می‌توانید فقط از یک نیمکت استفاده کنید که در قسمت پایینی محفظه‌ای برای قرار دادن کفش‌ها دارد. بعضی از میزها نیز دارای کشو هستند و یا می‌توان روی آن سبدها و یا محفظه‌های زیبا قرار داد که می‌توانید لوازم روزمره مانند کلیدها و کیف پول خود را در آن قرار دهید.

فضایی برای قرار دادن لوازم در محل ورودی خانه

ایده‌های برای دکوربندی فضای ورودی خانه

قبل‌تر در مورد قرار دادن یک گلدان و یا لامپ روی میز ورودی صحبت کردیم. اما ایده‌های دیگری هم برای بهبود این فضا وجود دارد.

می‌توانید از یک آینه یا اثر هنری زیبا نیز استفاده کنید. این کار می‌تواند گرمای خاصی را در این فضا ایجاد کند و و وجود آینه نیز نور طبیعی بیشتری را در فضا منعکس می‌کند. عده‌ای در اتاق‌های خود آینه نصب می‌کنند تا فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد از این ترفند در فضای ورودی نیز می‌توانید استفاده کنید. همچنین این آینه می‌تواند به مهمانان کمک کند تا ظاهر خود را بررسی کنند.

همچنین می‌توانید از قطعات کوچک هنری، مانند تابلوهای کوچک استفاده کنید و یک گالری کوچک در فضای ورودی ایجاد کنید. این گالری حتما با استقبال مهمانان مواجه خواهد شد.

ایده‌های برای دکوربندی فضای ورودی کوچک

برخی از خانه‌ها دارای فضای ورودی بسیار کوچک هستند که نمی‌توان خیلی ایده‌ای برای آن داشت. در این مواقع برای چینش فضای ورودی فقط از اقلام ضروری استفاده کنید. از قفسه‌های مکعبی و یا قلاب‌های آویز روی دیوار برای قرار دادن کت و کیف پول خود استفاده کنید.

اما در مورد کفش‌ها چطور؟ اگر جایی برای قرار دادن آن نداشته باشید حتما فضایی به‌هم‌ریخته ایجاد خواهدشد. برای کفش‌ها نیز می‌توانید از قفسه‌های دیواری کوچک استفاده کنید تا این مشکل نیز حل شود.

ایده‌های برای دکوربندی فضای ورودی کوچک

نکات پایانی

فضای ورودی منزل باید یک فضای صمیمانه برای خوشامدگویی باشد. با استفاده از وسایل مناسب و چینش درست آن‌ها می‌توانید تاثیر مثبتی روی مهمانان خود بگذارید. برای ایجاد چنین فضایی نکته‌هایی که در این مقاله ذکر کردیم حتما به کمک شما خواهند آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *