دکوراسیون

۸ روش برای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

۸ روش برای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

سال‌های زیادی است که از چوب در ساختن خانه و انواع دیگر ساختمان‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال در نروژ خانه‌ای چوبی وجود دارد که متعلق به قرن دوازدهم است که هنوز هم عده‌ای در آن ساکن هستند. این موضوع ثابت می‌کند که چوب به چه میزان می‌تواند دوام داشته باشد. علاوه بر این استحکام و قدرت، چوب ویژگی‌های جذاب دیگری هم دارد:

  • استفاده از آن آسان است.
  • هرکدام از انواع چوب، مانند چوب بلوط، راش، ساج، گردو و..ظاهر و استحکام مخصوص به خود را دارند.

استحکام و ویژگی‌هایی که ذکر کردیم، همراه با ظاهر گرمابخش چوب، آن را تبدیل به یک ابزار کامل برای  استفاده در دکوراسیون داخلی کرده است. از چوب می‌توانید به روش‌های مختلف در دکوراسیون داخلی استفاده کنید. در این مقاله به این روش‌ها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

کفپوش چوبی

از چوب در دکوراسیون داخلی خانه معمولا برای پارکت کردن کف استفاده می‌شود.

این پارکت‌های چوبی حس لوکس بودن و گرما را در خانه شما ایجاد خواهند کرد. معمولا از تخته‌های بلوط که با روغن و یا جلاسنج تقویت و زیبا شده‌اند به عنوان پارکت استفاده می‌شود. این تخته‌ها در ضخامت، طول، عرض‌ و همچنین طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند.

استفاده از چوب در دیوارها

پوشاندن دیوارها با مواد مختلف تا نیمه، شاید کمی از مدافتاده به نظر برسد. اما استفاده از پوشش‌های چوبی هنوز نیز می‌تواند زیبا باشد.  استفاده از چوب به عنوان پوششی برای دیوار می‌تواند در دکورهای مختص به هر ناحیه جغرافیایی خاص نیز بسیار خیره‌کننده باشد.

تیغه‌های چوبی

برای ایجاد دیوارهای جداکننده در فضای خانه خود، چوب گزینه‌ای بسیار اید‌ئال است.

شما نیز می‌توانید از تخته‌های چوبی به صورت عمودی و با فاصله چند سانتی‌متر نسبت به هم استفاده کنید بدین ترتیب هال خود را از بخش صرف غذا جدا کنید. بدین‌ ترتیب می‌توانید یک بخش مجزا در یک فضا ایجاد کنید در حالی که هنوز بین آن دو بخش ارتباط وجود دارد. از این روش برای جدا کردن بخش‌های مختلف در دفتر کار خود نیز می‌توانید استفاده کنید.

درها و پلکان

معمولا درهای رودی ساختمان اگر از جنس شیشه نباشند، از چوب ساخته شده‌اند.

برخی از پیمانکاران این درها را رنگ می‌کنند و برخی نیز ظاهر خیره‌کننده چوب را بدون رنگ می‌پسندند. این موضوع در مورد پلکان منزل نیز کاربرد دارد. پله‌های چوبی بسیار زیبا بوده و نیاز به نگه‌داری کمی دارند. همچنین اگر این پله‌ها قدیمی شد می‌توانید با رنگ‌آمیزی آنها یک تغییر اساسی در آن ایجاد کنید.

سقف چوبی

در خانه‌های قدیمی شاهد استفاده از تیرچه‌های چوبی و سنگین در سقف هستیم. اما تصور نکنید که این تیرچه‌های چوبی فقط در طرح‌های کلاسیک دکوارسیون داخلی کاربرد دارند. حتی کسانی که مشتاق استفاده از طرح‌های مدرن نیز هستند می‌توانند از این تیرچه‌های چوبی در سقف خود استفاده کنند.

میزها و مبلمان

مانند گذشته، اکنون نیز مبلمان و میزها معمولا از چوب ساخته می‌شود.

کافیست دوباره نگاهی به منزل خود بندازید تا متوجه شوید استفاده از چوب هنوز هم در صندلی‌ها، میز غذاخوری، کمدها، اپن آشپزخانه و… رایج است. خوشبختانه مبلمان و مصنوعات چوبی در اندازه‌ها، اشکال و طرح‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نورپردازی

افرادی که مشتاق هستند در دکوراسیون داخلی خود از چوب استفاده کنند می‌توانند ملزومات نورپردازی چوبی را نیز به منزل خود اضافه کنند.

این ملزومات گاهی همراه با مواد دیگر ترکیب شده و می‌توانند ظاهری مدرن را برای دکوراسیون شما ایجاد کنند. در حالی که در طراحی کلاسیک ملزومات نورپردازی بیشتر از فلز یا پلاستیک ساخته شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *