دکوراسیون

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

بسیاری از افراد بر اساس سلیقه خود دکوراسیون خانه یا محل کارشان را زینت می‌دهند اما از آنجا که برخی اصول را رعایت نمی‌کنند زحمتشان به چشم نمی‌آید. اگر قصد دارید جزو افرادی نباشید که با خرج کردن سلیقه در خانه شان ولی دکوراسیون زیبایی ندارند، از انجام اشتباهاتی که در ادامه این مقاله گفته میشود پرهیز کنید.

همچنین دکوراسیون داخلی خانه یکی از معیارهای اصلی برای داشتن خانه ای زیبا و مدرن است. اگر می خواهید دکوراسیون داخلی خانه تان یک دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد باشد با ما در ادامه این مقاله مفید مقاله همراه باشید .

از کاغذ دیواری با طرح های کلاسیک استفاده کنید 

از کاغذ ديواری هایی استفاده کنید که طرح کلاسیک داشته باشند که این نوع کاغذ دیواری ها زیبایی منحصر به فردی به منزل یا محل کاره شما میدهند و همچنین باعث بزرگتر دیده شدن اتاق یا منزل شما میشود .

از اشيای بزرگ استفاده نکنيد

مجسمه های بزرگ، گلدان های حجيم، ميزهايی با بدنه يکدست و مبل های درشت در دکوراسیون برای خانه های کوچک مناسب نيست. آن ها ممکن است در مغازه زيبا به نظر برسد اما خانه شما را کوچک تر و احساس خفقان ايجاد می کند. در واقع هر خانه ای اشيای مناسب خودش را می خواهد. همين اشيای بزرگ در خانه های بزرگ می تواند احساس بهتری ايجاد کنند.

 مبل های پهن و بزرگ را برای وسط اتاق نشیمن انتخاب نکنید

اگر اتاق نشیمن شما به نحوی است که به چند قسمت تقسیم شده ( یک قسمت برای تماشای تلویزیون و یک قسمت برای نشیمن و مطالعه )، انتخاب مبلمان های پهن و بزرگ برای وسط اتاق یکی از اشتباهات بزرگ در چیدمان خانه است و طراحی داخلی و دکوراسیون منزل را برهم میزند .

قرار ندادن سر تخت ( قسمت بالای تخت ) در پشت پنجره

عدم رعایت تعادل در اتاق نشیمن

قرار دادن مبلمان های بزرگ در یک طرف و مبلمان های تکی در سمت دیگر، یکی دیگر از اشتباهات در دکوراسیون داخلی است. بهتر است در چیدمان اتاق نشیمن کاناپه ها در مقابل هم و مبلهای تکی هم در مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

از رنگ های مختلف و متفاوت استفاده نکنید

در کل خانه چه برای مبلمان و پرده ها و چه ديوارها از دو يا سه رنگ استفاده کنيد. رنگ های متنوع باعث احساس آشفتگی و کلافگی در شما می شود. تازه اين دو، سه رنگ هم بايد با هم جور باشد؛ مثلاً انتخاب يک ترکيب دوتايی يا سه تايی از آبي، سفيد و قهوه ای يا سبز، سفيد و قهوه ای يا قهوه ای، سفيد و کرم انتخاب مناسبی می تواند باشد.

از رنگ های تند استفاده نکنيد

با اين که رنگ های تند در نگاه اول جذابند، اما سريع هم دل شما را می زنند. يادتان باشد خانه شما لباسی نيست که فقط در يک مهمانی بپوشيد. شما می خواهيد در اين خانه زندگی کنيد و احتياج به احساس آرامش دراز مدت داريد بنابراين از رنگ هايی مثل قرمز، نارنجی تند و زرد برای رنگ غالب فضا مثلاً ديوارها و سقف استفاده نکنيد. می توانيد از اين رنگ ها برای وسايل قابل تعويض مثل يک کاناپه يا يک گليم کوچک استفاده کنيد.

بارعایت کرد این نکات اولیه قطعا به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

از کفپوش پارکت برای کف منزل خود استفاده کنید 

پارکت پوششی از جنس چوب است که برای کف داخل ساختمان استفاده می شود. بدین صورت که قطعات پارکت را به صورت موازی در کنار هم قرار می دهند تا کف ساختمان پوشیده شود.

کفپوشهای پارکت، با ظاهری چشم نواز و طراحی مد روز، از مقبولیتی غیر قابل رقابت برخوردارند. این کفپوشها، تمامی زیبائی که شما از یک پوشش چوبی انتظار دارید را به شما عرضه خواهد کرد.
پارکت به عنوان سالم ترین کفپوش جهان از نظر سلامت و بهداشت و پاکیزگی شناخته میشود و از نظر اقتصادی باید پارکت را به عنوان یک سرمایه تلقی کرد نه کالای مصرفی، زیرا این کفپوش همیشه ارزش مالی خود را حفظ می کند و موقع فروش ملک به مراتب بیش از بهای خود ایجاد ارزش افزوده می کند.پارکت ها در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارند و به دلیل وجود مواد پلاستیکی، مانع از خوردگی‌های موریانه‌ای و حشرات موذی می شوند. البته بهترین متریال برای کف ساختمان مسکونی چوب و مشتقات آن نظیر پارکت میباشد اما کفپوش پی وی سی هم گزینه مناسبی میباشد که خوصوصیاتی مابین سنگ و پارکت را دارا میباشد.

مبلمان 

یک مبل بسیار زیبا با کوسن های خوش رنگ خریده اید، و به هارمونی رنگ آن با سایر عناصر داخلی خود دقت کرده اید، اما جلوه ی کافی را به فضای شما نمی بخشد، دوباره به آن نگاه باندازید، به تناسب مبل و کوسن های خود دقت کنید، برای مبل های بزرگ انتخاب کوسن های کوچک نامناسب است، نباید در انتخاب وسایل خود به صورت جزئی به آن ها نگاه کنید بلکه باید در ترکیب با سایر عناصر زیبایی آن ها را بسنجید.

نکته ی دیگر در مبلمان، روکش های مبلمان است که به منظور حفظ پاکیزگی روی آن ها قرار می دهید، برای این منظور از پارچه های تک رنگ استفاده کنید،پارچه های شلوغ و متفاوت علاوه بر اغتشاش بصری به طور کلی جلوه ی فضای شما را از بین می برد.

درهم برهم بودن


 برای هر چیزی باید جای مخصوصی وجود داشته باشد. به هم ریختگی حتی بهترین طراحی‌ها را دچار تزلزل کرده و به آن‌ها چهره‌ای زشت می‌دهد. به هم ریختگی همچنین حس اضطراب و سنگین بودن فضا را به شما می‌دهد، پس سعی کنید از شر آن خلاص شوید. حداقل سالی یکبار نگاهی دوباره به دکور خود بیندازید و وسایلی که دیگر دوست ندارید را کنار بگذارید. به جای استفاده از تعداد زیادی وسایل کوچک، از یک وسیله بزرگ‌تر بهره ببرید. بچه‌ها وسایل زیاد دارند، پس سعی کنید به آن‌ها نظم بدهید.

پوشش پلاستیکی محافظ


 اغلب وسایل و مبلمان در حین فروش دارای روکش پلاستیکی محافظ هستند تا در هنگام حمل و نقل کثیف نشده و آسیب نبینند. به محض ورود وسایل به خانه هر گونه پوشش پلاستیکی روی صندلی‌ها، چراغ‌ها، کاناپه و هر چیز دیگر را بردارید. اگر کودکی در خانه دارید که می‌ترسید مبلمان را کثیف کند، از روکش‌هایی به غیر از نایلون اولیه استفاده کنید، پوشش‌هایی که به راحتی بتوانید در حین استفاده کودک از مبلمان، آن را کشیده و پس از بازی او آن را بردارید. همچنین می‌توانید مبلمانتان را دوباره با پارچهٔ ضد لک از جمله وینیل با نمای چرم بسازید.

دکوری انتخاب کنید که چرک تاب نیست

کف آشپزخانه، اگر سفید باشد کوچکترین لکه یا جای پا رویش دیده می شود اما اگر الگویی کرم و رگه دار داشته باشد همان لکه ها و آثار پا خیلی سخت رویش تشخیص داده می شود. در انتخاب وسائل چوبی به دنبال طیف رنگ های متوسط باشید، اگر خیلی روشن باشد لکه را نشان می دهد و اگر خیلی تیره باشد گرد و غبار رویش پیداست.

منبع:  شرکت کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *