دکوراسیون

دکوراسیون داخلی سنتی

دکوراسیون داخلی سنتی

برای دکوراسیون سنتی و روستیک بهتر است از کارشناسان و طراحان دکور کمک بگیرید . دکوراسیون داخلی سنتی و ایرانی بسیار حساس بوده و میتواند با چیدمان درست تبدیل به بهترین و هارمونیک ترین ترکیب ممکن شود.

مبل و صندلی از مهم ترین وسایلی هستند که می توانیم برای دکوراسیون منزل از آن ها استفاده کنیم. مهم ترین نکته در مورد صندلی ها این است که تشخیص دهیم مناسب ترین مکان برای صندلی و مبلمان هایمان کجای خانه است. تشخیص این موضوع بستگی به اندازه فضا، تعداد وسایل های اتاق و رنگ صندلی هایمان دارد. در این مطلب قصد دارم در مورد انتخاب مبل و صندلی کمکتان کنم. اگر شما هم مثل من طرفدار دکورهای سنتی هستید، پیشنهاد می کنم از صندلی هایی که طرحِ گل، روی آن ها چاپ شده است و یا پارچه های گل دار دارند، استفاده کنید. این مدل صندلی را گالری های هنری برای فروش گذاشته اند و به راحتی می توانید آن ها را پیدا و خریداری نمایید.

دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

انتخاب رنگ این نوع مبل ها بستگی به وسایل اتاق شما دارد. اما رنگ های یشمی، فیروزه ای، زرشکی و قهوه ای طرفدار بیشتری دارند که با بیشتر دکوراسیون ها هارمونی ایجاد می کنند. پیشنهاد می کنم تمام مبل هایتان را از یک رنگ انتخاب و تنها یکی از آن ها را با رنگ دیگری که شادتر می باشد انتخاب نمایید. سعی کنید رنگ هایی که مکمل هم هستند را در کنار هم قرار دهید.

پارچه های گل دار، یادآور فضای قدیم هستند. شما می توانید از پارچه های گل دار برای روی بالش ها، رومیزی و پرده استفاده کنید. این پارچه های شاد هر جای خانه استفاده شوند بر روحیه افراد تاثیر زیادی می گذارند.
آینه یکی از وسایل لازم برای هر خانه ای است، اما علاوه بر کاربردش می توانید از آینه های کاشی کاری شده و یا طراحی شده به سبک سنتی، برای تزیین منزل استفاده نمایید.

ظرف ها و بطری های شیشه ای، کاربرد های زیادی دارند. می توانید از آن ها به جای گلدان استفاده نمایید و تعدادی از آن ها را کنار هم بچینید. شیشه ها و بطری های سبز و آبی، فضای خانه را تحت تاثیر قرار می دهند و اگر گیاه و گل هم درون آن ها باشد زیبایی آن ها را دوچندان می کند. دسته های گل نرگس درون تنگ و یا گل های شمعدانی در اطراف خانه عالی می شود.

اگر به وسایل سفالی و سرامیکی علاقه داشته باشید، می توانید برای تزیین میز از آن ها استفاده نمایید. مثلا انار های سرامیکی آبی و قرمز را درون بشقاب بچینید، ظرف هایی که طرح های هندسی دارند را بر روی دیوار نصب کنید، و یا از کوزه های مینا کاری شده و ظرف های سفالی استفاده نمایید.
می توانید از دکور سنتی فقط برای مناسبت های خاص استفاده نمایید.

منبع: شرکت کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *