دکوراسیون

۱۷ ابزار لازم برای افزایش بازدهی کار در منزل

۱۷ ابزار لازم برای افزایش بازدهی کار در منزل

کار در منزل ، شیوع ویروس کرونا و اعلام آن به عنوان یک پاندمی از سوی سازمان بهداشت جهانی، وحشت و ترس را بین مردم سراسر جهان ایجاد کرده است.

این موضوع هم بر خانواده‌ها و هم بر کسب‌وکارها تاثیراتی داشته است. بسیاری از شرکت‌های معروف جهانی از کارمندانشان خواسته‌اند تا به دورکاری بپردازند تا هم سرعت شیوع ویروس کرونا کاهش یابد و هم اینکه از سلامتی و ایمنی آن‌ها مطمئن شوند. انجام کارها در خانه به نظر آزادی زیادی برای کارمندان ایجاد می‌کند و همه ما دوست داریم این شرایط را تجربه کنیم. با این حال اگر نتوانیم فضای کاری خوبی را در منزل برای خود ایجاد کنیم، کار در منزل کارآیی و بهره‌وری مناسبی نخواهد داشت.

اگر به تازگی شروع به دورکاری کرده‌اید حتما به ایجاد یک فضای کاری مناسب در منزل خود احتیاج خواهید داشت تا بتوانید ساعت‌ها در آنجا به کار کردن مشغول باشید. میز کار، نورپردازی این فضا، نظم‌دهنده میز و بسیاری ملزومات دیگری وجود دارند که برای ساخت فضای مناسب کاری در منزل و طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید به آن‌ها دقت کنید.  در این مقاله مجموعه‌ای از مهم‌ترین نکات را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا به کمک آن بتوانید فضای کاری زیبا و با کارآیی زیاد در منزل خود ایجاد کنید.

میز کار

اولین چیزی که برای کار در منزل به آن نیاز دارید یک میز مناسب است.

این میز باید به خوبی با دکوراسیون داخلی منزل شما سازگار باشد. بنابراین هنگام خرید آن به رنگ، شکل، جنس میز و اندازه آن به خوبی دقت کنید. بهتر است سطح میز به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانید لوازم مورد نیاز خود را روی آن قرار دهید و باید چند کشو نیز داشته باشد تا بتوان لوازم دیگری را نیز در آن ذخیره کرد. یک میز کار خوب، محلی نیز برای سازماندهی سیم‌های برق و… دارد و این سیم‌ها را از دید پنهان می‌کند. همچنین می‌توانید از میزهایی با قابلیت تنظیم ارتقاع استفاده کنید تا بتوانید در حالت نشسته یا ایستاده بر روی آن کار کنید.

میز کار

صندلی

برای اینکه بتوانید طی ساعات کاری خود بهره‌وری خوبی داشته باشید و سلامت بدن شما نیز حفظ شود نیاز به یک صندلی راحت و مناسب دارید.

انتخاب یک صندلی ارگونومیک که برای راحتی و کارآیی زیاد طراحی شده باشد می‌تواند انتخاب خوبی باشد. بهتر است صندلی خاصی را انتخاب کنید که ارتفاع و پشتی آن قابل تنظیم باشد. هنگام انتخاب صندلی به میزان تو رفتگی و عرض نشیمن آن نیز دقت کنید. اهرم‌های کنترل وضعیت صندلی بهتر است به راحتی قابل استفاد باشند اما به میزان کافی نیز محکم باشند تا زود خراب نشوند.

محفظه ذخیره‌سازی

برای کار در منزل احتیاج دارید که در فضای کاری خود وسیله‌ای برای قرار دادن لوازم داشته باشید.

به عنوان مثال می‌توانید از یک کمد معمولی یا کشودار استفاده کنید. در این کمدها می‌توانید مدارک و پوشه‌های مهم و دیگر ملزومات کاری که قصد ندارید آن‌ها را روی میز خود قرار دهید را ذخیره‌سازی کنید. باید سعی کنید میز کاری خود را تا حد ممکن تمیز و مرتب نگاه دارید.

محفظه ذخیره‌سازی

لپتاپ یا کامپیوتر

برای افزایش بهره‌وری کار در منزل، به یک لپتاپ یا کامپیوتر مناسب با اینترنت پرسرعت نیاز دارید.

مدل‌های فراوانی از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر سر و کار شما با نرم‌افزارهای سنگین می‌باشد باید لپتاپی با پردازنده، رم و حافظه بالا تهیه کنید. یا برای کارهای گرافیکی نیاز به صفحه نمایش بزرگ نیز دارید. در کل باید به صورت هوشمندانه و با مشورت لپتاپ یا کامپیوتر مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین هنگام خرید لپتاپ به عمر باطری آن نیز بسیار دقت کنید.

مانیتور

در کنار صفحه نمایش کوچک لپتاپ خود می‌توانید یک مانیتور مجزا نیز داشته باشید.

به خصوص اگر نیاز به تغییر چندباره سایت‌ها یا نرم‌افزارهایی که با آن کار می‌کنید را دارید، داشتن یک مانیتور مجزا می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این مانیتور اضافه بهتر است عریض بوده و ارتفاع و محل قرارگیری آن قابل تنظیم باشد. با نصب این مانیتور روی دیوار می‌توانید از خستگی چشم و ایجاد درد در عضلات گردن خود نیز جلوگیری کنید.

نورپردازی

نوع نورپردازی یک فضا، تاثیر بسیاری بر حال و هوا و سطح انرژی شما دارد.

بنابراین باید به صورت هوشمندانه محل کار منزل خود را نورپردازی کنید. انواع مختلفی از لامپ‌ها شامل رومیزی، سقفی و… با انواع نورپردازی در بازار وجود دارند که می‌توانید بسته به نیاز خود از آنها استفاده کنید. سعی کنید از نور طبیعی نیز بهره بگیرید و با توجه به آن لوازم نورپردازی خود را انتخاب کنید.

موس و کیبرد بی‌سیم

اگر سر و کار داشتن با کابل‌ها و سیم‌ها برای شما آزار دهنده است، استفاده از موس و کیبرد بی‌سیم بسیار برای شما مفید خواهد بود.

همچنین استفاده از این لوازم بی‌سیم به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با فاصله از کامپیوتر خود نیز کار کنید و بدین ترتیب نیازی نیست همیشه روبه‌روی سیستم خود بنشینید.

موس و کیبرد بی‌سیم

پد موس

موس یکی از لوازم کامپیوتر است که بسیار از آن استفاده می‌شود.

بنابراین سعی کنید از یک پد مناسب استفاده کنید تا به راحتی و با دقت بتوانید با موس خود کار کنید. با استفاده از یک پد مناسب می‌توانید کنترل بیشتری روی موس خود داشته باشید. مدل‌های مختلفی از پد موس در بازار موجود است که می‌توانید یکی از آن‌ها را در جنس، شکل و اندازه دلخواه انتخاب کنید.

پد موس

هاب USB

ممکن است لپتاپ شما تمام پورت‌های لازم را نداشته باشد.

اما نگران نباشید. در این حالت می‌توانید از هاب USB استفاده کنید. در این هاب انواع پورت‌های مختلف مانند HDMI، رم ریدر و…وجود دارد. بهتر است هابی را انتخاب کنید که پورت‌های مد نظر شما را داشته باشد و جای کمی را در کشوی شما اشغال کند.

دفترچه یادداشت و کاغذ یادداشت چسبی

دفترچه یادداشت‌ها برای درج افکار و نکات، قبل از اینکه از ذهن شما خارج شوند بسیار مناسب هستند.

همچنین می‌توانید در دفترچه خود، قرارهای ملاقات، افکار و ایده‌ها و برنامه‌ کاری روزانه خود را بنویسید. استفاده از این یادداشت‌ها می‌تواند راندمان کاری شما را افزایش دهد.

دفترچه یادداشت و کاغذ یادداشت چسبی

پایه نگه‌دارنده لپتاپ

بیشترین کارآیی پایه‌های نگه‌دارنده لپتاپ این است که می‌توان به کمک آن مانیتور لپتاپ را در درجه مناسب تنظیم کرد و در حالتی قرار دارد که کمترین فشار به کمر شما وارد شود. استفاده از این پایه‌ها همراه با موس و کیبرد بی‌سیم باعث می‌شود بتوانید در وضعیت مناسبی قرار بگیرد که با توجه به ساعت‌ها کار نیز درد کمر یا گردن را حس نکنید. این پایه‌ها همچنین به خنک نگاه داشتن لپتاپ شما نیز کمک می‌کنند.

پایه نگه‌دارنده لپتاپ

هدفن‌های بی‌سیم

هدفن‌های بی‌سیم به شما آزادی عملی بیشتری داده و می‌توانید هنگام استفاده از آن در منزل نیز حرکت کنید.

یک هدفن مناسب باید به راحتی روی گوش شما قرار گیرد و کیفیت و قدرت مناسب را داشته باشد. هنگام جلسات و تماس‌های ویدئوی می‌توانید از این هدفن‌ها استفاده کنید تا صدای واضحی را دریافت کرده و بدین ترتیب مزاحم افراد دیگر در منزل نیز نشوید. هنگام خرید این هدفن‌ها به عمر باطری، کیفیت صدا و نحوه اتصال آن دقت کنید.

هدفن‌های بی‌سیم

پایه هدفن

می‌توانید از یک پایه هدفن نیز استفاده کنید.

بدین ترتیب نه تنها به زیبا شدن میز خود کمک کرده‌اید بلکه هدفن خود را از ضربه دیدن و کثیف شدن نیز حفظ کرده‌اید. شکل این پایه‌ها، کیفت و تطبیق‌پذیری آن‌ها نکاتی است که باید هنگام خرید به آن‌ها دقت کنید.

وب‌کم

اگر شما نیز زیاد از تماس ویدئوی استفاده می‌کنید، یک وب کم می‌تواند بسیار به شما کمک کند.

این ابزار به ایجاد یک ارتباط چهره به چهره و با کیفیت بسیار کمک می‌کند. انواع مختلفی از وب‌کم در بازار موجود است. برخی از آنها دارای پایه و قابلیت زوم بوده و برخی دیگر دارای سنسور حرکتی و یا دید در شب هستند. با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. میزان رزولوشن، اندازه قاب، نوع لنز، حسگر‌ حرکتی و داشتن میکروفون از جمله قابلیت‌هایی است که هنگام خرید وب‌کم باید به آنها دقت کنید. همچنین مطمئن شوید که وب‌کمی که قصد خرید آن را دارید با کامپوتر شما سازگار است.

وب‌کم

شارژ بی‌سیم

اگر گوشی شما امکان شارژ بی‌سیم را دارد می‌توانید از این نوع شارژرها بر روی میز خود بهره بگیرید.

این دستگاه نگرانی شما از شارژ نبودن گوشی را کاهش داده و ظاهر زیبایی را به میز شما می‌بخشد. برخی از این شارژرها دارای صفحه نمایش برای مشاهده نوتیفیکنشن‌ها را نیز دارند. علاوه بر اندازه و زیبایی این شارژرها، هنگام خرید باید به استاندارد بودن شارژر، قدرت، آداپتور، انعظاف‌پذیری و دیگر مشخه‌ها نیز دقت کنید.

شارژ بی‌سیم

نظم‌دهنده کابل‌های اطراف میز

نباید روی میز وسایلی وجود داشته باشند که حواس شما را هنگام کار در منزل پرت کنند.

یکی از موارد کابل‌های شارژ روی میز هستند. نظم‌دهنده‌های متنوعی برای این کابل‌ها در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در پشت یا زیر میز خود استفاده کنید تا میز شما مرتب شود.

نظم‌دهنده کابل‌های اطراف میز

گلدان‌های روی میز

علاوه بر اتاق نشیمن منزل، فضای کاری شما در منزل نیز بهتر است با گل‌ها و گیاهان تزئین شود.

استفاده از گیاهان باعث ایجاد سرزندگی روی میز شما شده و باعث تمیز شدن هوا می‌شود. گلدان‌های کوچک و مناسبی برای میز در بازار کار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *