دکوراسیون

ایده چیدمان منزل مدرن و کلاسیک

ایده چیدمان منزل مدرن و کلاسیک

اگر در خانه ‌ای کوچک زندگی می‌کنید حتما با مرتب کردن و سازماندهی وسایل خود مشکل دارید و نمی‌دانید برخی از وسایل خود را کجا باید قرار دهید. اگر فکری برای حل این مشکل نکنید خانه شما به هم ریخته و نامنظم به نظر می‌رسد. شاید فکر کنید در فضاهای کوچک نمی‌توان از کمدها یا وسایل نگهدارنده اشیاء استفاده کرد. اما ما در این مقاله قصد داریم به ۱۱ ایده خلاقانه بپردازیم که به کمک آنها می‌توانید فضایی برای ذخیره‌سازی و سازماندهی اشیاء خود، حتی در محیط‌ و خانه های کوچک ایجاد کنید و دکوراسیون داخلی خانه های کوچک خود را زیبا کنید.

۱. از فضاهای کوچک نیز می‌ توان برای سازماندهی اشیاء استفاده کرد

بسیاری از خانه های کوچک فضای کافی برای قرار دادن کمد و دیگر لوازم ذخیره‌سازی را ندارند. این مشکل به خصوص در ورودی منزل نیز بسیار چالش برانگیز است. در فضای ورودی منزل نیاز به یک کمد دارید تا لوازم شخصی را هنگام ورود در آن قرار دهید. اگر فضای شما کوچک است می‌توانید از طاقچه‌ها و قفسه‌های دیواری به همراه قلاب‌های آویز استفاده کنید. درون این قفسه‌ها نیز می‌توانید سبدها یا سطل‌هایی را قرار دهید تا تمامی خانواده بتوانند لوازم خود را در آن قرار دهند. از آویزها نیز می‌توانید برای آویختن کلیدها و لباس‌های خود استفاده کنید.

۲. لوازم اضافی خود را از دید خارج کنید

برخی از وسایل با وجود اینکه کاربردی هستند، اما آنقدر زیبا نیستند که شما بخواهید آنها را در دید قرار دهید. به همین منظور سعی کنید از ترفندهایی استفاده کنید تا این لوازم از دید مخفی شوند. برای مثال می‌توانید از مبل‌هایی استفاده کنید که محلی برای ذخیره‌سازی اشیاء دارند و می‌توان درون آنها لوازم اضافی را قرار داد. بدین ترتیب این لوازم هم در دسترس شما بوده و هم از دید افراد پنهان هستند.

۳. فضاهای ذخیره‌سازی را در منزل خود افزایش دهید

می‌توانید فضاهای جدیدی را برای ذخیره‌سازی لوازم در منزل خود ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توان با ایجاد یک یا چند طاقچه در منزل فضایی جدیدی را ایجاد کرد. می‌توانید با قرار دادن ظروف شیشه‌ای یا سبدهایی روی این طاقچه‌ها لوازم کوچکی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند را سازماندهی و مرتب کنید.

لازم نیست که حتما این طاقچه‌ها طول زیادی داشته باشند. می‌توانید از طاقچه‌های کوچک حتی در آشپزخانه نیز استفاده کنید و ظروفی که اغلب از آنها استفاده می‌کنید را روی آن قرار دهید.

۴. استفاده از قفسه‌های مکعبی

به هم ریخته بودن، یکی از چالش‌های اصلی خانه های کوچک است. با این حال استفاده از تکنیک‌های هوشمندانه برای سازماندهی لوازم می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. می‌توانید از قفسه‌های مکعبی شکل که روی دیوار نصب می‌شوند استفاده کنید تا لوازمی که قرار بود روی زمین قرار بگیرند را روی آنها قرار دهید. این قفسه‌ها که در باز و بسته شدن هم ندارند فضای کمی را اشغال کرده و درعین حال می‌توانند لوازمی از قبیل کتاب، عینک و … را در خود جای دهند.

۵. قفسه‌های پله‌ای

استفاده از قفسه‌های یکدست و جعبه‌ای می‌تواند فضای کوچک شما را به شدت اشغال کند. به جای استفاده از این قفسه‌ها سعی کنید از قفسه‌های نردبانی یا پله‌ای استفاده کنید. این قفسه‌ها از پایین به بالا باریک‌تر می‌شوند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. می‌توانید لوازم مختلف با سایزهای مختلف را روی پله‌های این قفسه‌ها که ابعاد مختلفی نیز دارند قرار دهید. استفاده از این قفسه‌ها علاوه بر ایجاد فضایی زیبا در منزل، کار سازماندهی لوازم را برای شما به خوبی انجام می‌دهد.

۶. استفاده از میزها و مبلمان چندکاره

لوازمی که دارای چند کاربرد هستند، بهترین انتخاب برای خانه های کوچک است. به عنوان مثال می‌توانید از میزهایی برای کار یا مطالعه استفاده کنید که در قسمت فوقانی دارای قفسه‌هایی برای قرار دادن کتاب‌ها و دیگر وسایل می‌باشد.

۷. از وسایلی که در ذخیره‌سازی هوشمندانه وسایل به شما کمک می‌کنند استفاده کنید

لوازم زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید به کمک آنها لوازم را در خانه کوچک خود سازماندهی کنید. به عنوان مثال می‌توانید از نگه‌دارنده‌هایی استفاده کنید که پشت در کمد نصب می‌شوند. می‌توانید روی آنها لباس یا لوازمی مانند سشوار را قرار دهید.

۸. سازماندهی جواهرات و لوازم آرایش

منظم کردن و ترتیب دادن جایی برای لوازم آرایشی و یا جواهرات، به دلیل سایزهایی مختلفی که این لوازم دارند، همیشه یکی از مشکلات خانم‌های خانه‌دار است. برای رفع این مشکل می‌توانید قاب‌هایی هنری و زیبا، و البته خالی از تصویر، را روی دیوار نصب کرده و با استفاده از قلاب‌ها یا میخ‌هایی جواهرات خود را از آن آویزان کنید. با استفاده از قاب‌هایی که دارای حفره‌های خاص هستند نیز می‌توانید لوازم آرایشی خود را منظم کنید.

۹. لوازمی که کمتر استفاده می‌کنید را از دید خارج کنید

در هر خانه‌ای لوازمی هستند که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهتر است این وسایل را از دید خارج کنید و هر وقت به آن نیاز داشتید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر ماهی یکبار از پرینتر خود استفاده می‌کنید نیازی نیست همیشه آن را روی میزکار خود قرار دهید و فضا را اشغال کنید. می‌توانید آن را داخل یک کشو قرار داده و فقط در مواقع مورد نیاز آن را خارج کنید.

۱۰. از پنجره‌ها نیز استفاده کنید

معمولا وظیفه پنجره‌ها این است که نور طبیعی را وارد منزل کرده و فضای خانه را روشن کنند. اما می‌توانید از پنجره‌ها استفاده دیگری نیز داشته باشید. در خانه‌ها کوچک و به خصوص در آشپزخانه می‌توانید در جلوی پنجره‌ها چند قلاب آویزان کرده و لوازم دسته‌دار مانند قوری، ماهیتابه یا لیوان‌ها دسته‌دار را از آن آویزان کنید.

۱۱. لوازم اضافی را در منزل نگاه ندارید

در آخر توجه داشته باشید که اگر در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید بهتر است که لوازمی که استفاده نمی‌کنید را در خانه نگاه ندارید. و سعی کنید از خرید لوازمی که استفاده نمی‌شوند یا کمتر استفاده می‌شوند خودداری کنید. با خریدن یا نگه‌داری وسایلی که ضروری نیستند، حتما با مشکل کمبود جا و بی‌نظمی منزل مواجه خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *