دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

دکوراسیون اتاق خواب

برای داشتن یک اتاق خواب مناسب باید تناسبات زیادی رعایت شود و رسیدن به هارمونی خوب علاوه بر ذوق هنری نیاز به تجربه نیز دارد. با دیزاین یک اتاق خواب لوکس و شیک می تواند احساسی رمانتیک و عاشقانه را در همگان بیدار کند. اما دکوراسیون لوکس تنها درباره خرید لوازم گران قیمت نیست. یک محیط برای اینکه لوکس باشد و حسی ویژه در بیننده ایجاد کند باید دارای فاکتورهایی باشد که در این مطلب بطور خلاصه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. مجموعه ای از عناصر در دکوراسیون اتاق خواب های لوکس وجود دارد که بودنشان از واجبات است؛ در صورت عدم حضور این عناصر، به هیچ عنوان به دکوراسیونی کامل نخواهیم رسید.

لوازمی از قبیل لوسترهایی با سبک طراحی سنتی و کلاسیک، تخت خواب هایی با تاج های بزرگ دوخت کاری شده توسط پارچه های چرم، مخمل و ابریشم، دو مورد از مهم ترین عناصری هستند که حضورشان در دکوراسیونی لوکس ضروری است. چنین لوازمی به راحتی می توانند هر فردی به دوران شیرین و خوش گذشته ببرند.

طراحانی که علاقمند به کارهای لوکس هستند عمدتا در پروژه هایشان از مبلمانی به رنگ های تیره و ترکیب قطعات مختلف در کنار یکدیگر استفاده می کنند. رنگ های تیره متالیک مناسب ترین رنگ ها برای نشان دادن جلوه لوکس در اتاق خواب هستند. ترکیب این رنگ ها با کاغذ دیواریی هایی با الگوهایی پیچیده به رنگ طلایی، نقره ای، خاکستری، برنزی و… محیطی بسیار جذاب در اتاق خواب بوجود می آورد. همانطور که در عکس های زیر مشاهده می کنید در دکوراسیون این اتاق ها تا جای ممکن از لوازم و اکسسوری های پیچیده استفاده شده تا بیینده را هر چه بیشتر در خود غرق کنند.

به وسایلی که در فضای زیرین تخت خواب شما قرار دارند نظم دهید.

این وسایل باعث ایجاد گرد و غبار شده و حتی ممکن است بر روی خواب شما تاثیر منفی بگذارند. در تعالیم فنگ‌شویی وجود وسایلی در زیر تخت‌خواب که خاطرات شما در آن‌ها نهفته است اصلا خوب نیست.

یک تخته پشتی جدید خلق کنید.

برای این کار از کاغذدیواری، پارچه‌های ظریف و زیبا، گلیم، و غیره استفاده کنید. ایده‌های زیادی برای طراحی تخته پشتی تخت‌خواب، بدون هزینه زیاد، وجود دارد.

چند اثر هنری ارزان قیمت را بر روی دیوارهای خالی نصب کنید.

یک روسری قاب‌شده یا یک نمونه کوچک از پارچه‌ای زیبا که بر روی یک بوم کشیده شده است می‌توانند ایده‌های بسیار خوبی برای انجام این کار باشند.

احساس بدی نسبت به پنکه سقفی موجود در اتاق خواب خود نداشته باشید.

برخی از طراحان داخلی نظر مثبتی به پنکه‌های سقفی ندارند. اما کسانی که در مناطق گرم‌سیر زندگی می‌کنند اصلا چنین چیزی را قبول ندارند. پنکه‌های سقفی کمک زیادی به خنک شدن هوای اتاق می‌کنند و همیشه هوا را در گردش نگه می‌دارند. تنها چیزی که باید در مورد پنکه‌های سقفی دقت کنید ایجاد گرد و غبار در فضا است.

یک صندلی راحت را در اتاق خواب خود قرار دهید.

این صندلی‌ها بسیار مناسب مطالعه کردن، درآوردن کفش، و قرار دادن لباس‌های مورد نظر در شب قبل از انجام یک کار مهم هستند. هم‌چنین با استفاده از این صندلی‌ها می‌توان رنگ و طرح به فضای اتاق خواب اضافه کرد.

مطمئن شوید میزهای اتاق خواب شما تمیز و منظم هستند.

قطعا شما علاقه‌ای به قرار گرفتن خروارها کاغذ، کتاب، سیم، و یا دیگر وسایل بر روی میز خود که اضطراب شما را افرایش می‌دهند و ظاهر اتاق شما را خراب می‌کنند ندارید.

اگر چنین مشکلی در اتاق خواب خود دارید از کمدهای دردار و یا قفسه‌های مناسب استفاده کنید و یا میز خود را با یک رومیزی بلند بپوشانید و وسایل خود را در زیر آن پنهان کنید.

با وسایل جلوی تخت خواب خود بازی کنید.

فضای جلوی تخت‌خواب می تواند میزبان ، دو صندلی عثمانی چرمی براق، و یک نیمکت آنتیک باشد. بسیار خوب است که برخی از وسایل اتاق خواب را به طور منظم تغییر دهیم. بهترین فضا برای انجام چنین کاری فضای جلوی تخت خواب است.

از دراورها به عنوان میز آباژور استفاده کنید.

اگر فضای شما کوچک است و فضاهای نگهدارنده کمی در اتاق خواب خود دارید، استفاده از این ایده یک تیر با دو نشان است.

سطوح هندسی را همیشه در ذهن داشته باشید.

طرح‌های هشت‌ضلعی موجود در کفپوش‌ها به این اتاق خواب نظم داده است؛ تابلوهای روی دیوار مجموعه‌ای از گیاهان مختلف را به شیوه‌ای زیبا به نمایش گذاشته‌اند.

دیوارپوش های آنتیک و فانتزی، سرویس خواب های مدرن ولی ساده در کنار کفپوش های چوبی زیبا بیشترین نقش ممکن را در دکوراسیون داخلی این اتاق خواب ها بازی میکنند. ولی در کنار این اجزاء و مبلمان و تزیینات از هنرنمایی و چیدمان خارق العاده طراح دکوراسیون این اتاق خواب ها هم اصلا نمی توان چشم پوشی کرد. همیشه گفته ایم باز هم می گوییم طراحی دکوراسیون زیبا در خرید مبلمان و تزیینات مدرن و گرانبها خلاصه نمی شود، چیدمان صحیح لوازم و اثاثیه در دکوراسیون داخلی از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است.

اتاق خواب جایی است برای آسودن و کسب آرامش و انرژی مجدد برای یک روز کاری دیگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنین نوع چیدمان اتاق خواب کمک زیادی به کسب این آرامش و استراحت واقعی می کند.اتاق خواب نیاز به تخت خواب یا بستر دارد. علاوه بر آن، یک اتاق خواب معمولی ممکن است با کمد، میز پای تختخواب، میز تحریر یا میز آرایش و گنجه کشودار مجهز شود. از اواسط قرن بیستم به این سو، در مناطق ثروتمندتر، برخی از اتاق خواب ها دارای سرویس بهداشتی جداگانه شده اند.

امروزه مبحث اتاق خواب های لوکس اندکی تفاوت کرده و در طراحی انها به جای شلووغی بسیار به فکر مرتب بودن و هماهنگ بودن هستند . در ابتدا باید لوازم ضروری اتاق خواب را مشخص نمود که می توان این لوازم را از اجناس زیابی عتیقه فورشی ها نیز تامین نمود . به یاد داشته باشید که ایجاد یک اتاق خواب لوکس واقعا هزینه بر است.

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب جدید در سال های اخیر همواره سعی شده است تا از شلوغی های بی مورد جلوگیری شود. بهتر است از قرار دادن میز تحریر بی استفاده و قدیمی خود در اتاق خواب بپرهیزید و تا حد امکان اجسام دکوراتیو و تزئینات بی مورد را به انبار خانه خود انتقال دهید چرا که هیچکدام از آن ها به جز ایجاد آشفتگی در خانه شما نقش دیگری ندارند. بهتر است یاد بگیریم که اتاق خواب ها مکانی برای قرار دادن اجسام بی استفاده ما نیستند و اگر جرات دور انداختن لوازم بی استفاده را ندارید جایی در انبار و یا پارکینگ خانه خود برای آن ها دست و پا کنید. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به نکاتی دیگری همچون برقراری ارتباط مناسب بین رنگ ها، استفاده از نور طبیعی در هنگام روز و نیز به کار بردن رنگ های آرامش بخش اشاره کرد. در ادامه عکس هایی از دکوراسیون اتاق خواب جدید و لوکس را با هم مشاهده خواهیم کرد.

چیدمان اتاق خواب کلاسیک

چیدمان اتاق خواب کلاسیک

اتاق خواب لوکس با طراحی دکوراسیون جدید ، اتاق‌های بزرگ و لوکسی در سایت‌های طراحی داخلی به نمایش درمی‌آیند. این اتاق‌ها دارای شومینه هستند، آن‌ها تلویزیون‌هایی دارند که در فضای پیش‌ساخته پنهان می‌شوند، آن‌ها حمام‌هایی دارند که از کل خانه ما بزرگ‌تر هستند. من به فضاهای بزرگ حسادت نمی‌کنم؛ ممکن است ما به یک تلویزیون یا یک شومینه در اتاق خوابمان نیازی نداشته باشیم. بسیاری از ما فقط شب‌ها پا به خانه‌مان می‌گذاریم، اما همه ما نیاز داریم که یک خانه کوچک و دنج داشته باشیم.

چیزی که به آن ممکن است حسادت کنیم آرامش، سکوت، سطوح زیبا، و نظم موجود در اتاق خواب‌های بزرگی است که در سایت‌های طراحی داخلی وجود دارند. رسیدن به چنین آرامشی نیاز به کارهای مضاعفی دارد، اما خیلی به پول نیازی نیست. وقتی نوبت به اتاق‌خواب اصلی خانه می‌رسد، حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. بیایید شروع کنیم.

با اتاق خواب خود مانند یک پناهگاه و فضای مقدس رفتار کنید.

اتاق خواب جایی است که شما در آن به آرامش می‌رسید و باتری‌های خود را شارژ می‌کنید. پس به نکات اساسی فکر کنید که به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

این اهداف عبارتند از: داخل و خارج شدن از تخت خواب بدون دردسر و مشکل و راحت عوض کردن روتختی و پتو، داشتن نوری زیادی برای مطالعه، مسیری مشخص و در دسترس به سمت حمام و سرویس بهداشتی، چیزی نرم در زیر پا، پرده‌هایی که مانع از ورود نور مزاحم می‌شوند، و در نهایت آرامش و فضایی منظم و تمیز.

وسیله‌ای نرم را زیر پای خود قرار دهید تا هنگامی که از تخت خواب پایین می‌آیید احساس راحتی کنید.

یک زیرپایی پوستی ارزان قیمت در ابعاد ۶۰ سانتی‌متر در ۹۰ سانتی‌متر که در اکثر فروشگاه‌های لوازم خانگی وجود دارد مشکل شما را به سادگی حل می‌کند. قدم گذاشتن روی چیزی لوکس و نرم بسیار آرامش‌بخش و خوشایند است.

دیوار پشت تخته پشتی تخت‌خواب خود را کاغذدیواری کنید.

این کار کمی هزینه‌بردار است اما تغییر بسیار خوب و مثبتی در فضای اتاق خواب شما به وجود می‌آورد.

میز خود را دامن بپوشانید.

عدم وجود بی‌نظمی در اتاق خواب باعث ایجاد آرامش در اتاق خواب می‌شود. اگر وسایلی زیادی در اتاق خواب خود دارید که باید آن‌ها را پنهان کنید، میز خود را دامن بپوشانید و این وسایل را در زیر آن‌ها مخفی کنید.

نور کافی و مناسب در اتاق خواب خود ایجاد کنید.

از خود بپرسید که هنگام مطالعه به چه میزان و چه نوع نوری نیاز دارید و همان را در اتاق خواب خود پیاده کنید. اگر منبع نوری شما در ارتفاع است، اگر در ارتفاع پایینی است، اگر تغییرات زیادی دارد، و یا اگر زیادی پرنور است، آن را تنظیم کنید.

منبع نوری خود را با دیگر چراغ‌های خانه تعویض کنید و اگر فضای کافی در اختیار ندارید، از چراغ دیواری استفاده کرده و آن‌ها را به دیوار اتاق خواب خود وصل کنید.

پالت رنگی را پیدا کنید که به شما آرامش می‌دهد.

حس کلی تخت خواب خود را با اضافه کردن یک یا دو کوسن یا بالش تغییر دهید.

حتی فقط یک بالش طرح‌دار می‌تواند ظاهر کلی تخت خواب شما را عوض کند. از دیگر اتاق‌های خانه خود بالش قرض بگیرید. شما حتی می‌توانید به جای عوض کردن بالش‌ها، روکش بالش‌های راحت خود را عوض کنید.

البته در انتخاب روکش‌ها باید دقت کنید و سعی کنید طرح‌های آن‌ها را به گونه‌ای انتخب کنید که با فضای کلی اتاق خواب شما در هماهنگی باشد.

فقط با چند بالش اندک فضای تخت خواب خود را منظم کنید.

اصول طراحی چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی، بخشی مهم از راهبرد ایجاد ثروت برای ماست زیرا ما حدود یک سوم عمر خود را در آن اتاق سپری میکنیم.

در این اتاق بدنمان استراحت میکند و تجدید قوا میکنیم و همزمان با آن مغز هم رویدادهای روزمره را مروز میکند و البته فرایندهای مختلف ناخودآگاهی که اطلاع زیادی از آنها نداریم را از طریق خواب دیدن تجربه مینماییم.

علاوه بر استفاده از نکات مهم برای طراحی اتاق خواب بر اساس فنگ شویی ، میتوانید از جدول فنگ شویی (باگوا) برای تقویت جنبه های مختلف اتاق خواب خود برای رسیدن به اهداف مهم زندگی تان استفاده کنید.

نکته اول : قسمت بالای تخت خواب (قسمتی که بالای سرمان قرار میگیرد) باید ۳ تا ۵ سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد ، هدف اصلی از این مساله، جریان آزاد هوا یا انرژی است.

اگر کناره تخت خوابتان هم در کنار دیوار است ، باید فاصله مشابه ۳ تا ۵ سانتیمتر را بین تخت و دیوار قرار دهیم (این اندازه از مقیاس چینی که به قسمتهای یین و یانگ تقسیم شده بدست آمده است).

نکته دوم : قسمت پایین تخت ( قسمتی که پایمان را قرار میدهیم ) هرگز نمیبایست به سمت در باشد ، دلیل این مساله این است که انرژی سایر قسمتهای خانه سبب کم شدن آرامش هنگام خواب میگردد.

نکته سوم : هرگز آینه یا میز آینه دار را (در صورتیکه که در هنگام دراز کشیدن روی تختخواب بتوانید تصویر خود را در آن ببینید) روبروی تخت خواب قرار ندهید اما اگر آینه خیلی بالا قرار گرفته باشد مشکلی ایجاد نمی کند ، میتوانید آینه را به جای دیگری منتقل کنید یا هر شب قبل از خوابیدن آن را با پارچه ای بپوشانید.

نکته چهارم : اگر قطعه ای از مبلمان موجود در اتاق خواب بصورت اریب در گوشه اتاق قرار گرفته باشد ، قسمت گوشه اتاق را با موجودی زنده پر کنید تا از انباشت انرژی مُرده جلوگیری شود.

نکته پنجم : از گیاهان برای نرم کردن گوشه های تیز مبلمانی که مستقیماً روبروی موقعیت خواب شما هستند استفاده کنید.

نکته ششم : اکثر اتاق ها در ساختمانهای مدرن درهای بلندی دارند و لذا جریان انرژی مثبت را خنثی میکنند ، ساده ترین راه برای اصلاح آن عبارات است از :

• اندازه گیری ارتفاع در

• کم کردن ارتفاع ایده آل

یک قطعه چوب با همین ابعاد تهیه کنید و با چسب به قسمت بالای چارچوب متصل کنید و آنرا رنگ کنید تا همرنگ محیط اطرافش شود ، ترکیب حاصل شبیه چارچوب اصلی در خواهد بود.

نکته هفتم : بین انباشتگی بی نظم و جمع و جور انبار کردن میبایست تمایز قایل شویم ، وقتی را برای خلاص شدن از دست چیزهایی که دیگر نیازی به آنها ندارید و مرتب کردن چیزهایی که میبایست نگه دارید اختصاص دهید ، فضایی که چیزها را در آن انبار میکنید را تمیز و منظم نگه دارید.

نکته هشتم : تا جایی که میتوانید فضای فضای زیر تختخواب تان را تمیز و خالی نگه دارید ، شاید بتوانید چیزهایی که معمولاً در زیر تختخواب نگه میداشتید را در یک کمد دیواری قرار دهید.

نکته نهم : هر سال یکبار کمد دیواری را مرتب کنید ، خیلی جدی از خود بپرسید که ایا نگه داشتن لباسی که حداقل دوازده ماه آن را نپوشیده اید عقلانی است؟ تمام لباسهایی که اضافه هستند را بیرون بریزید و یا به افراد نیازمند بدهید و فضا را برای یک کمد جدید و جذابتر آماده کنید.

نکته دهم : از قرار دادن میز تحریر یا فضای اداری در اتاق خواب خودداری کنید ، اتاق خواب می بایست یک فضای کاملاً شخصی باشد نه فضایی که کار و استراحت را با هم داشته باشد ، اگر یک میز تحریر در گوشه اتاق خواب دارید با استفاده از یک صفحه یا پارتیشن آنرا از فضای اتاق خواب جدا کنید.

نکته یازدهم : با استفاده از جدول فنگ شویی نقاط مختلف اتاق خواب را شناسایی کنید و تابلو تصاویر و یا وسایل تزئینی را با توجه به این جدول قرار دهید ، تصویر قاب گرفته شده که در بردارنده تصویر آب است در قسمت ثروت و تصویر یکی از اعضای خانواده در قسمت روابط میتواند بطرز مناسبی در دکور اتاق خواب قرار گیرد.

نکته دوازدهم : از جلوی در اتاق به اتاق خوابتان نگاه کنید و دقت کنید که اولین حسی که به شما دست میدهد چیست؟ آیا احساس میکنید که اتاق آرامش بخشی برای خواب است؟ آیا راحتی ، امنیت ، فضای کافی و هر حسی که برای ارامش نیاز است را به شما میدهد ؟ اگر اینگونه نیست تغییراتی در آن دهید تا احساس خوبی به شما دست دهد.

فروشگاه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *