طراحی و ساخت

جدیدترین رنگ های ساختمانی

جدیدترین رنگ های ساختمانی

در کاتالوگ رنگ ساختمان برای رنگ آمیزی ساختمان رنگ‌های متنوعی وجود دارد. هر رنگی خاصیت‌های منحصر به فردی دارد و برای هر دکوراسیون و یا فضایی باید با توجه به موقعیت و شرایط آن، رنگ ساختمان جدید را انتخاب کرد.

رنگ قرمز:

قرمز رنگ پرانرژی و تندی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهد و ممکن است حتی موجب پرخاشگری یا استرس شود. اما اگر با رنگ‌هایی مثل رنگ سبز همراه شود می‌تواند فضای بسیار دلنشینی ایجاد کند.

رنگ سفید:

رنگ سفید می‌تواند برای فضاهای شلوغ انتخاب مناسبی باشد.

رنگ زرد:

این رنگ به افزایش تمرکز کمک می‌کند اما اگر به مقدار زیادی از آن استفاده شود موجب پرخاشگری و عصبی شدن افراد می‌شود.

رنگ ارغوانی:

این رنگ یکی از رنگ‌هایی است که اگر به درستی از آن استفاده شود می‌تواند بسیار تجملی و زیبا باشد.

رنگ آبی:

یکی از رنگ‌های پرطرفدار رنگ آبی است. رنگ آبی از رنگ‌های آرام‌بخش است و گزینه مناسبی برای اتاق خواب است. استفاده بیش از حد از رنگ آبی موجب افسردگی می‌شود. با این حال رنگ آبی در کنار رنگ قرمز، فضای زیبا و دلنشینی ایجاد می‌کند.

رنگ مشکی و طوسی:

این دسته از رنگ‌ها بسیار شیک هستند. با این وجود اگر فضای شما کوچک است بهتر است از این رنگ‌ها استفاده نکنید چراکه انعکاس نور کمتری دارند و درنتیجه فضای دلگیر و کم‌نوری ایجاد می‌کنند.

برای انتخاب رنگ ساختمان جدید می‌توانید از کاتالوگ رنگ ساختمان استفاده کنید و با مشاهده انواع رنگ‌ها در تم‌ها و درجه‌های مختلف، رنگ دلخواه خود را به راحتی انتخاب کنید.

انواع کاتالوگ نقاشی و رنگ ساختمان جدید

اگر به دنبال رنگ ساختمان جدید هستید، یکی از جدیدترین رنگ‌ها در کاتالوگ رنگ ساختمان، رنگ‌ مولتی کالر است. این رنگ که مناسب انواع سطوح مانند سطوح گچ، سیمان، آهن، چوب، سنگ، شیشه و یا کاشی است به راحتی قابل استفاده است. رنگ‌های مولتی کالر کثیفی و رطوبت را به خودشان جذب نمی‌کنند و با دوام بالایی که دارند کاملا قابل شستشو هستند.

یکی دیگر از رنگ‌های پر استفاده و طرح های جدید نقاشی ساختمان در کاتالوگ رنگ ساختمان، رنگ بلکا است. رنگ بلکا شبیه کاغذ دیواری است و الیاف سلولزی دارد. این رنگ مناسب دیوارهایی است که ترک یا عیب دارند و عایق مناسبی در برابر سرما و گرما است. علاوه بر این قابلیت شستشو هم دارد.

در کاتالوگ رنگ ساختمان رنگ‌های مختلفی وجود دارد. بعضی از رنگ‌ها گرم و بعضی سرد هستند. برای مثال رنگ‌ آبی رنگ سرد و رنگ نارنجی رنگ گرم است. رنگ‌های روشن موجب افزایش روحیه می‌شوند و رنگ‌های تیره معمولا شیک و رسمی هستند که اگر به خوبی استفاده نشوند باعث افسردگی می‌شوند.

یک رنگ ساختمان جدید دیگر که با بسیاری از سلیقه‌ها سازگار است، رنگ پتینه است. یکی از ویژگی‌های خوب این رنگ قابلیت دوام بالا و امکان ترمیم آن است.

در رنگ آمیزی منزل یکی از رنگ‌های رایج در ساختمان‌ها رنگ پلاستیک است. رنگ پلاستیک به راحتی در آب حل شده و به سرعت خشک می‌شود. یکی از مزایای رنگ پلاستیک مات بودن است که به سادگی عیوب دیوار را می‌پوشاند و علاوه بر این نیازی به زیرسازی ندارد. با این حال این دسته از رنگ‌ها عموما قابل شستشو نیستند و روی سطوح آهنی هم به خوبی اجرا نمی‌شوند.

برای انتخاب رنگ ساختمان جدید می‌توانید به سراغ رنگ‌های روغنی بروید. یکی از رنگ‌های مورد استفاده در فضای داخلی رنگ روغنی است که به دو دسته مات، نیمه مات و براق تقسیم می‌شود. رنگ روغنی پوشش بسیار خوبی دارد. با این حال اگر دیواری که رنگ می‌کنید دارای نقص است بهتر است از رنگ‌ روغنی مات یا نیمه مات استفاده کنید تا معایب دیده نشوند.

در نهایت یکی دیگر از رنگ‌های موجود، رنگ‌های اکرلیک هستند که تنوع بالایی دارند و قابل شستشو هستند.

نکات انتخاب رنگ مناسب برای دیوار

برای داشتن یک خانه زیبا در کنار دکوراسیون داخلی خانه خوب باید در انتخاب رنگ هم دقیق و آگاهانه عمل کرد. رنگ‌ها روی خلق و خوی افراد تاثیرگذار هستند و بسیار مهم است که با توجه به روحیه افراد و با درنظر گرفتن سبک لوازم خانه و طراحی آن رنگ مناسب را انتخاب کنید

در نمای ساختمان می‌توانید از مصالح مختلف استفاده کنید که هرکدام معایب و مزایایی دارد و شما باید با توجه به نیاز و سلیقه خود در این باره تصمیم بگیرید. در ادامه به مصالح قابل استفاده در طراحی نمای ساختمان اشاره خواهیم کرد:

پیش از انتخاب رنگ از کاتالوگ رنگ ساختمان ، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین رنگ را انتخاب کنید:

پیش از انتخاب رنگ دلخواهتان حتما طرح‌هایی که قبلا اجرا شده‌اند را ببینید:

برای اینکه دید واقع‌بینانه‌ای داشته باشید و بتوانید به خوبی و متناسب با نیازها و فضای خود رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید، بهتر است تعدادی از تصاویر منازل یا فضاهایی که با رنگ مورد نظر شما رنگ‌آمیزی شده‌‌اند را ببینید. ممکن است رنگی را برای اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید و بعد از دیدن چند تصویر از سایر منازل متوجه شوید که این رنگ بیشتر برای اتاق خواب یا برای آشپزخانه مناسب است.

با توجه به احساسات و روحیات خود انتخاب کنید

اگر می‌خواهید منزل خود را رنگ کنید حتما به احساساتتان توجه داشته باشید. شما قرار است تمام روز خود را در این فضا سپری کنید. بنابراین ضروری است که در محیط اطراف خود از رنگ‌هایی استفاده کنید که موجب آرامش شما می‌شوند.

به ابعاد و متراژ ساختمان خود توجه کنید

رنگ‌ها تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کوچک یا بزرگ دیده شدن اتاق‌ها دارند. اگر فضای کوچک یا کم‌نوری دارید از رنگ‌های تیره استفاده نکنید.

پیش از رنگ‌آمیزی معایب دیوار را برطرف کنید

اگر دیوار شما ترک یا نقصی دارد حتما آن را برطرف کنید. می‌توانید با بتونه سوراخ‌های ایجاد شده را پر کنید و روی آن را سمباده بزنید. بعد از صاف شدن سطح دیوار و تمیز کردن آن، میتوانید رنگ‌آمیزی را آغاز کنید.

از رنگ‌های هماهنگ و مکمل استفاده کنید

همیشه قبل از اینکه تمام ساختمان را رنگ کنید ابتدا یک لایه از رنگ را روی یکی از دیوارها امتحان کنید تا از هماهنگی آن با لوازم موجود در اتاق مطمئن شوید. برای مثال اگر مبلمان شما به رنگ قرمز است، رنگ سبز می‌تواند گزینه مناسبی برای دیوار باشد.

از متخصصین کمک بگیرید

اگر با دنیای رنگ‌ها به خوبی آشنا نیستید و تجربه‌ای در زمینه رنگ‌آمیزی ندارید حتما از افراد مجرب و آگاه کمک بگیرید تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها به نتیجه دلخواهتان برسید.

رنگ بلکا برای چه دیوارهایی مناسب است؟

رنگ بلکا یک رنگ پراستفاده در نقاشی ساختمان است که به کاغذ دیواری شباهت دارد و برای دیوارهایی مناسب است که ترک یا عیب دارند. رنگ بلکا در برابر سرما و گرما عایق خوبی بوده و قابل شستشو است.

چه رنگی برای فضاهای شلوغ مناسب تر است؟

رنگ سفید برای فضاهای شلوغ مناسب بوده و مکان را روشن تر و بزرگتر نشان می دهد.

در صورت کوچک بودن فضا از چه رنگی باید خودداری کرد؟

رنگ مشکی و طوسی اگرچه شیک هستند ولی به علت انعکاس نور کمتر فضا را کم نور و دلگیر می کنند.

در انتخاب رنگ ساختمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در انتخاب رنگ به روحیات، ابعاد، متراژ ساختمان، رنگ های مبلمان و دکوری ها توجه کنید. همچنین مشورت با یک متخصص در زمینه رنگ آمیزی به صرفه جویی در هزینه های شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *