دکوراسیون

دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن 2024

دکوراسیون مطب دندانپزشکی

علم پزشکی به طور پیوسته در حال گسترش و تغییر است و تحقیقات جدید چشم‌اندازها و درک جدیدی از پزشکی را پیش روی ما قرار می‌دهد. دانش طراحی و ارگونومی (بهبود شرایط فیزیکی محیط کار) هر دو به ما می‌آموزند که طراحی چگونه بر حس افراد تاثیر می‌گذارد و پزشکان نیز اکنون به این مسئله توجه بیشتری دارند و امروزه طراحی داخلی مطب‌های دندانپزشکی با در نظر گرفتن نکات مختلف در حال انجام است.

امروزه مطب‌های دندانپزشکی نیز بسیار جذاب‌تر و صمیمانه‌تر از قبل شده است. برای ایجاد چنین فضایی می‌توان به راحتی از طراحی و دکور مطب شروع کرد. چیزی که مردم برای اولین بار در یک مطب دندانپزشکی می‌بینند و تجربه می‌کنند می‌تواند برروی کل تجربه آنها در آن مطب تاثیر بگذارد. این روند تغییرات در طراحی داخلی مطب‌های دندانپزشکی موجی در دنیای دندانپزشکی امروز به راه انداخته است که به اندازه طراحی دکوراسیون داخلی منزل می تواند حائز اهمیت باشد.

در این مقاله قصد داریم به ۷ روند و ایده برتر در این زمینه اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

۱. نورپردازی و رنگ‌آمیزی روشن و انرژی‌زا

به نظر می‌رسد ساده‌ترین راه برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون و طراحی داخلی مطب‌های دندانپزشکی، رنگ‌آمیزی محیط است. استفاده از رنگ‌های برجسته و سرزنده به یکی از روندهای طراحی دکوراسیون داخلی مطب‌های دندان‌پزشکی تبدیل شده است. امروزه بهترین رنگ برای مطب دندانپزشکی رنگ‌های انرژی‌بخشی مانند نارنجی، آبی، قرمز و سبز است، همچنین رنگ‌های متالیک نیز در حال محبوب شدن هستند.

لوازم نورپردازی نیز به همین میزان در مطب‌های دندانپزشکی مهم هستند. ترکیب مناسب رنگ دیوارها و نورپردازی می‌تواند فضایی پویا و فراموش‌نشدنی را ایجاد کند.

۲. استفاده از المان سرگرمی در طراحی داخلی مطب‌های دندانپزشکی

چه مطب دندانپزشکی مخصوص کودکان باشد، چه مخصوص تمامی سنین، استفاده از دکوری سرگرم‌کننده از روندها و گرایشات روز است. مشتریان، مطب‌هایی با اتاق مخصوص فیلم و یا تلویزیونی که بالای قسمت انتظار نصب شده است را واقعا بیشتر دوست دارند. اما برخی از فراهم کردن تلویزیون و سیستم‌های بازی نیز فراتر رفته‌اند. می‌توانید دور تلویزیون خود یک قاب زیبا دست کنید تا مانند یک اثر هنری مدرن به نظر برسد. یا اینکه برخی مطب‌های دندانپزشکی کل دکوراسیون را با توجه به لوازم سرگرمی طراحی می‌کنند. وقتی وارد این مطب‌ها می‌شوید احساس می‌کنید کاملا به یک جای جدید منتقل شده‌اید. سرگرمی امروزه به یکی از اجزای شاخص در طراحی مدرن مطب‌های دندانپزشکی تبدیل شده است.

۳. قرارگیری صندلی‌های دندانپزشکی در یک فضای غیربسته

بسیاری از مطب‌های دندانپزشکی به صورت جدی در حال تغییر هستند. این امر نه تنها در مورد قسمت انتظار بیماران بلکه در مورد ناحیه‌ای که درمان در آن صورت می‌گیرد نیز صادق است. در قسمت درمان مطب‌های دندانپزشکی دیگر شاهد اتاق‌هایی با در بسته نیستیم بلکه صندلی‌هایی که درمان روی آن صورت می‌گیرد در فضایی باز، بدون دیوار جدا کننده قرار می‌گیرند. حتی اگر دیوارهایی بین صندلی‌ها باشد، تا سقف کشیده نمی‌شود. اگر در قسمت سقف خود پنجره داشته باشید، در این نوع طراحی داخلی مطب‌های دندانپزشکی، نور طبیعی می‌تواند به تمامی قسمت‌ها روشنایی ببخشد.

۴. امکاناتی در حد یک خانه را در دندان پزشکی ها فراهم کنید

دیگر پر کردن اتاق انتظار با صندلی‌های ردیفی، یک میز پر از مجله و یک یا دو اسباب‌بازی برای کودکان کافی نیست. می‌توانید امکانات بیشتری را در طراحی داخلی مطب‌های دندانپزشکی خود ایجاد کنید. مثلا از یک شومینه برای گرم کردن فضا استفاده کنید. همچنین از چند مدل مبلمان و صندلی برای نشستن و انتظار مراجعین استفاده کنید تا فضای شبیه به اتاق نشیمن خانه و یا یک کافی‌شاپ شیک شود.

لزومی ندارد که صندلی‌ها را به صورت ردیفی بچینید. می‌توانید آنها را به دور یک میز بچینید تا بدین شکل افراد احساس راحتی کنند و بتوانند با افراد دیگر نیز به گفتگو بپردازند.

اگر بخواهید فراتر از این هم بروید می‌توانید بخشی برای ارائه چای، قهوه و یا خوراکی‌هایی مثل اسنک ایجاد کنید. بدین شکل مشتریان احساس خواهند کرد که در خانه خود هستند.

۵. طراحی داخلی مطب‌های دندانپزشکی با طراح‌های مدرن و مسحورکننده

روزهایی که با رفتن به مطب دندانپزشکی با محیطی خشک و دلهره‌آور روبه‌رو می‌شدیم به پایان رسیده است. امروزه مطب‌های دندانپزشکی نیز به‌روز شده‌اند. دیوارهایشان با طلا و نقره مزین شده و صندلی‌ها و مبل‌ها بسیار راحت و مخملی شده‌اند. و دیگر شاهد صندلی‌های رسمی و یکدست نیستیم.

در سرویس بهداشتی نیز از مواد مرغوب و شیک استفاده می‌شود. کوتاه سخن اینکه امروزه قدم زدن در مطب دندانپزشکی باعث می‌شود حس کنید در یک بوتیک شیک حضور دارید.

۶. دکور منحصر به فرد در دندانپزشکی ها

مطب‌های پزشکی در گذشته همه به یک شکل بودند و در تمام طراحی داخلی مطب‌های دندانپزشکی از رنگ‌های خنثی مانند نقره‌ای یا قهوه‌ای و همچنین لوازمی یکسان در مطب خود استفاده می‌کردند. اما گرایشات روز طراحی ایجاب می‌کند که مطب کاری شما یک دکور و طراحی منحصر به فرد با یک تم یکسان داشته باشد. به عنوان مثال رنگ‌های برجسته و خاص باعث می‌شوند تا فضای شما بیشتر به چشم بیاید. می‌توانید از یک شی تزئینی به تعداد در مطب خود به تعداد زیاد و به اشکال مختلف استفاده کنید. مثلا اگر مطب شما مختص کودکان است می‌توانید از شخصیت‌های کارتونی و تصاویر یا عروسک‌های آنها در فضای خود استفاده کنید. یا یک تم خاص در مطب خود ایجاد کنید و فضای یک محیط خاص مانند یک کافه یا یک هواپیما یا یک اتاق بازی را در مطب خود ایجاد کنید.

۷. طراحی داخلی دندانپزشکی مختص کودکان

اگر از طرح‌ها و المان‌های مخصوص به کودکان در دکوراسیون خود استفاده کنید، رفتن به دندانپزشکی می‌تواند به جای دلهره‌آور بودن، خاطره انگیز باشد. حتی وجود یک تلویزیون نیز می‌تواند گاهی باعث شود که کودکان آرام و خوشحال در یک گوشه بنشینند. یا با اضافه کردن چند ابزار بازی حتما به ورود به مطب شما خوشحال خواهند شد. حتی می‌تواید یک گوشه مخصوص کودکان و در اندازه آنها ایجاد کنید. بدین شکل کودکان بسیار مشتاق آمدن به مطب شما هستند.

در پایان باید گفت که دکوراسیون یک مطب پزشکی از آنچه که برخی افراد فکر می‌کنند مهم‌تر بوده و دارای تنوع زیادی می‌باشد. شما نیز می‌توانید با رعایت این نکات و ایجاد دکور مخصوص به خود، فضایی جذاب و دیدنی ایجاد کنید و لوکس ترین مطب دندانپزشکی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *