دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه شیک

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه شیک

دکوراسیون اتاق نوجوان چگونه باید باشد، برای این که اتاق خواب نوجوانان بهترین دکوراسیون را داشته باشد ، اول از هر چیز باید بدانید آنها به چه چیزهایی علاقه بیشتری دارند . سپس باید وسایلی مانند سرویس خواب ، فرش ، کمد ، پرده و … را با توجه به ابعاد اتاق تهیه کنید . شما می توانید از سبک های مختلف در این زمینه استفاده کنید

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان چگونه باید باشد

نوجوانان موجوداتی فوق العاده هستند. آنها تحصیل می کنند، تصمیمات آگاهانه می گیرند، به عنوان فردی مستقل ظاهر می شوند و خود را ابراز می کنند. روزهای تزئین مهد کودک، تصاویر حیوانات و چاپ فیلهای کارتونی گذشته است. اما نوجوانان به طور معمول آماده لوسترهای کریستالی نیستند. تغییر دکوراسیون می تواند چالش برانگیز باشد، اما انجام شدنی است. در حقیقت، با کمی راهنمایی، دکوراسیون اتاق خواب نوجوان توانایی نادری را برای ترکیب همه جنبه های زندگی فراهم می کند.

چیدمان اتاق نوجوان با دوران کودکی متفاوت است. در دوران کودکی انتخاب وسایل اتاق کودک بر عهده پدر و مادر است، اما در دوران نوجوانی به علت سخت پسندی و خودرای بودن نوجوانان، انتخاب مشکل تر شده و طراحی دکوراسیون چالش برانگیزتر می‌شود.

انتخاب رنگ اتاق خواب پسرانه

همان گونه که می‌دانید رنگ تاثیر زیادی بر روی شخصیت افراد و سلامت ذهنی آن‌ها دارد و از آنجایی که نوجوانان معمولا به رنگ‌های جیغ و تند علاقه دارند ممکن است این رنگ را برای دکوراسیون اتاق خود انتخاب کنند اما استفاده از این سبک رنگ فضای مناسبی برای خواب و مطالعه نوجوانان فراهم نمی کند. امروزه طراحان دکوراسیون استفاده از رنگ خنثی از جمله سفید، طوسی و رنگ‌های پاستلی را بهترین انتخاب برای دیوار‌ها سرویس خواب اتاق نوجوان می‌دانند.

رنگ‌هایی مانند قرمز یا نارنجی سرشار از انرژی هستند، اینگونه رنگ‌ها که هیجان را در نوجوانان ایجاد می‌کند، در وسایل دکوری و یا اکسسوری‌های اتاق نوجوانان کاربرد بیشتری دارد و اگر بعدها نوجوان قصد تغییر دکوری‌ها را داشت با کمترین هزینه می‌تواند این کار را انجام دهد.

انتخاب سرویس تخت اتاق خواب پسرانه

از جمله مهمترین و اصلی ترین وسایل در طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان انتخاب سرویس تخت خواب است. تخت مناسب با کیفیت خواب فرزندتان رابطه مستقیم دارد به همین علت قسمت عمده بودجه خود را صرف خرید تخت و تشک کنید. خرید یک تخت خواب بزرگ شما را از خرید مجدد آن در دوران جوانی فرزندتان بی نیاز می‌کند.

در چیدمان اتاق نوجوان تخت خواب را به گونه قرار دهید که جلوی درب اتاق و در معرض دید شما باشد.

از قرار دادن تابلوهای سنگین بالای تخت خودداری کنید.

تخت نوجوان را زیر پنجره قرار ندهید این امر موجب عدم امنیت می‌شود. اگر فضای کافی در اختیار دارید تخت را به گونه‌ای قرار دهید که دو طرف آن آزاد باشد و با گذاشتن پاتختی در کنار تخت زیبایی بیشتری به آن دهید.

انتخاب پرده

نوجوانان به طور مداوم در حال تغییر احساسات هستند، گاهی فضای تاریک اتاق را می‌پسندند و گاهی نیاز به روشنایی دارند به همین علت انتخاب پرده مناسب نوجوانان نیز باید بر طبق خواسته آن‌ها باشد.

استفاده از حریرهای آستردار گزینه خوبی هستند. در این صورت نوجوان وقتی نیاز به نور دارد آستر آن را کنار زده و هنگام استراحت، نور پنجره را با آستر می‌پوشاند. همچنین انواع پرده کرکره ای با طرح‌های متفاوت که قابلیت تنظیم نور دارند نیز گزینه‌ای مناسب برای اتاق نوجوانان هستند.

البته به این نکته توجه کنید که نوع پرده و طرح آن با دیگر وسایل اتاق از جمله فرش و موکت هماهنگ باشد.

نورپردازی اتاق خواب پسرانه

نوجوان بیشتر وقت خود را به مطالعه می‌پردازد، استفاده از نور چراغ مطالعه و یا آپاژور در هنگام درس خواندن در دکوراسیون اتاق نوجوان اهمیت زیادی دارد.

کتابخانه

نوجوان در این سن مشغول به تحصیل است. کتابخانه یکی از لوازم ضروری اتاق نوجوان است که دسترسی به کتاب‌ها و سایر لوازم را آسان تر می‌کند.

میز مطالعه

از آنجایی که نوجوانان به یک فضای آرام برای درس خواندن نیاز دارند طراحی میز مطالعه مناسب و قرار دادن آن در گوشه دنج، یک محیط بی دغدغه برای درس خواندن و تمرکز نوجوان را فراهم می‌کند.

دکوری خاص

نوجوانان در این سن علایق منحصر به فردی دارند از جمله ورزش، موسیقی و …. استفاده از دکوری‌هایی که این سلیقه‌ها را منعکس کند فضای اتاق نوجوان را خاص می‌کند.

در دسترس بودن لوازم

در این دوران تعداد زیادی از نوجوانان با نظم میانه خوبی ندارند و تقریبا شلختگی را بیشتر در کارهای آن‌ها می‌بینیم.

در این مورد برای دسترسی راحت تر آن‌ها و جلوگیر ی بی نظمی استفاده از قفسه‌های دکوری جادار بهترین گزینه است.

گل‌های سبز

استفاده از گیاهان سبز در دکوراسیون اتاق نوجوان یادآور آرامش و سرسبزی طبیعت است. اگر نور اتاق کم است از گل‌هایی که نیاز به نور ندارند و نگه داری از آن‌ها راحت است بهره بگیرید.

عدم استفاده از تلویزیون

نوجوانی دوران حساس و پر چالشی بوده و ممکن است نوجوان برای حفظ استقلال و نمایش آن تمایل به قرار دادن تلویزیون در اتاق خواب خود را داشته باشد. در این مورد لازم است والدین حساسیت بیشتری به خرج داده و قانون عدم وجود تلویزیون در اتاق را داشته باشند.

روتختی

روتختی‌های متنوع در طرح و نقش‌های زیبا و مناسب سلیقه نوجوانان در بازار وجود دارد. هنگام خرید روتختی به جنس پارچه و لطافت آن دقت کنید. بهتر است روتختی انتخابی با دکوراسیون اتاق نوجوان هماهنگ باشد.یک روتختی استاندارد کاملا روی بالشت و دور تا دور تخت را می‌پوشاند.

برای چیدمان اتاق خواب پسرانه باید به چند نکته مهم توجه کنید

در دکوراسیون اتاق نوجوان پسر مانند دیگر اتاق‌ها باید ابتدا سبک مورد نظر را انتخاب کرد. سپس رنگی که مناسب سبک اتاق و سلیقه نوجوان است برای دیوارها در نظر گرفت.

بیشتر رنگ‌های انتخابی بر ای دکوراسیون اتاق نوجوان پسر، آبی، سبز، سفید و طوسی است البته این یک قانون نیست و پسر‌ها می‌توانند از رنگ‌های قرمز یا نارنجی در اتاق خواب خود نیز استفاده کنند.

در دکوراسیون اتاق نوجوان رنگ پاستلی و ملایم برای دیوارها بهترین گزینه است و سایر لوازم اتاق مانند روتختی، تابلو و دکوری‌ها را می‌توان از رنگ تند و برجسته انتخاب کرد.

مثلا استفاده از رنگ سفید و سیاه و یا سبز و قرمز، اتاق خوابی با ظاهر متفاوت و مدرن را ایجاد می‌کند.

البته امروزه انواع کاغذ دیواری‌ها با طرح‌های سه بعدی و گوناگون مناسب نوجوانان در بازار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان دکوراسیون اتاق نوجوان را منحصربه فرد و زیبا دیزاین کرد. برای نمونه کاغذدیواری ‌هایی که نقشه کره‌ی زمین یا منظومه شمسی روی آن‌ها طراحی شده مناسب دکوراسیون اتاق نوجوان پسر است.

پسرهای نوجوان معمولا علاقه به شلوغی ندارند، آن‌ها اتاق خواب خلوت را بیشتر می‌پسندند، با استفاده از لوازم کاربردی و ضروری در اتاق نوجوان پسر می‌توان محیطی دنج و آرام برای استراحت و مطالعه او فراهم کرد.

سرویس خواب، کتابخانه، میز مطالعه و کامپیوتر، ضروری ترین لوازم دکوراسیون اتاق نوجوان هستند.

پس از خرید این وسایل اکنون می‌توانید بر طبق میل و خواسته فرزندتان چیدمان اتاق را منحصر به فرد و کامل کنید.

نوجوانان پسر در این سن علایق خاص و متفاوتی دارند از جمله ماشین، موسیقی، فضانوردی، ستاره‌های فوتبال و سینما. آن‌ها در دکوراسیون اتاق خود می‌توانند فضای مناسبی برای استفاده از پوستر یا قرار دادن تلسکوپ و ساز مورد علاقه شان را نیز داشته باشند.

منبع:  شرکت کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *