دکوراسیون

آشپزخانه اپن مدرن

آشپزخانه اپن مدرن

در این مقاله انواع طراحی آشپزخانه اپن را به شما نشان می دهیم! می دانید، اکثر آشپزخانه های امروزی به شکل اپن طراحی شده اند که مزایا و معایبی هم دارند. بزرگترین مشکل فضاهای باز در طراحی معماری مدرن این است که مانند گذشته امن نیستند. هم از نظر بینایی و هم بویایی و هم جریان هوا. در این مطلب با سبک های مختلف طراحی اپن آشپزخانه آشنا می شوید و متوجه می شوید که آشپزخانه های اپن به 3 دسته تقسیم می شوند:

1- مدل کاملا اپن

2- مدل نیمه اپن

3- آشپزخانه اپن با قابلیت بسته شدن

بنابراین در مورد طراحی آشپزخانه اپن باید بدانیم که انواع مختلفی از آن وجود دارد که باید بسته به سلیقه صاحب خانه و محیط انتخاب شوند.

همچنین توجه داشته باشید: آشپزخانه کاملا “اپن” ​​به طور کلی بر دو چیز دلالت دارد:

1- آشپزخانه بدون در و بدنه که مانند سبک باستانی طراحی شده است.

2- از فضای کابینت بین فضای داخلی و خارجی آشپزخانه استفاده شده است که به نام آشپزخانه جزیره ای شناخته می شود. جزیره آشپزخانه به عنوان میز نیز استفاده می شود.

طراحی آشپزخانه کاملا اپن

در آشپزخانه هایی که با طرح کاملا اپن طراحی می شوند، به دلیل طراحی دیوارها و کابینت های آشپزخانه، فضای آشپزخانه به طور کامل از بیرون آشپزخانه منعکس می شود. من این مدل را “آشپزخانه اپن کامل” می نامم. همانطور که از نام آن پیداست، نکته مهم در مورد این طراحی این است که فضای خانه را گسترش می دهد و کاری می کند خانه بزرگتر به نظر برسد.

اما آیا ارزشش را دارد؟! به هر قیمتی نباید هیچ طرحی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر طراح بخواهد کل آشپزخانه را حذف کند تا خانه بزرگتر به نظر برسد، چه؟ !!

ویژگی های منفی این طراحی آشپزخانه اپن عبارتند از:

1. حریم خصوصی افرادی که سال ها می خواهند از آن استفاده کنند (معمولا خانم ها) زیر سوال می رود.

2- کنترل کردن بوی غذا مشکل است

طراحی آشپزخانه نیمه اپن

عبارت آشپزخانه نیمه اپن به این معنی است که آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که دید از اطراف تا حد زیادی توسط دیوارها و کابینت های آشپزخانه کنترل می شود. البته قابل مقایسه با آشپزخانه کلاسیک (سنتی) نیست، اما میزان دید و باز بودن آشپزخانه به اندازه مدل قبل کاملا باز نیست.

برخی معماران این کار را با یک مدل نیمه اپن از عناصر معماری انجام می دهند تا مقداری فضای داخل آشپزخانه ذخیره شود.

گاهی اوقات تعیین مرز این مدل آشپزخانه با مدل قبلی آسان نیست.

طراحی آشپزخانه اپن با قابلیت بسته شدن

آیا راه حلی برای مشکلات فوق مدل های مختلف آشپزخانه اپن وجود دارد؟؟؟ آره! اکثر (یا همه) مشکلات باز کردن زمانی حل می شود که بتوانید هر زمان که بخواهید آشپزخانه اپن خود را به آشپزخانه بسته تبدیل کنید. آیا این هنوز امکان پذیر است؟؟؟؟ خوشبختانه همینطور است. یکی از روش های سنتی البته استفاده از پرده ها و کرکره هایی است که به خودی خود کارایی خوبی ندارند. اما می توانید از آن ها استفاده کنید. استفاده از پنجره ی اپن با یک در زیبا هم می تواند این مشکل را حل کند.

آشپزخانه بسته در مقایسه با مدل آشپزخانه اپن

در طراحی اکثر خانه های امروزی، آشپزخانه اپن گنجانده شده است و در ساختمان های فرسوده تر هم شاهد آشپزخانه اپن هستیم. با این حال، برخی از خانه ها که بزرگ یا دوبلکس یا تریپلکس هستند را می توان با آشپزخانه بسته طراحی کرد.

اگر خانه بزرگی دارید و دلتان می‌خواهد آشپزخانه کاملاً جدا از سالن و پذیرایی باشد. می توانید از معمار بخواهید که یک طرح جزیره ای در فضای آشپزخانه به شما بدهد.

آشپزخانه اپن بهتر است یا بسته؟

پس از دریافت این اطلاعات می توانید از خود بپرسید که کدام مدل آشپزخانه برای خانه شما مناسب تر است. این روزها کمتر کسی به آشپزخانه بسته می رود. اما در نهایت بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد.

اگر دوست دارید یک آشپزخانه جدید و مدرن برای خانه خود داشته باشید، باید به اندازه خانه توجه کنید. اگر خانه کمتر از 200 متر است، بهتر است از مدل اپن آشپزخانه استفاده کنید. اگر خانه بزرگی دارید، آشپزخانه ای کاملا مجزا طراحی کنید و از مدل های جزیره ای استفاده کنید. اگر خانه کوچک است، مدل های آشپزخانه کاملا اوپن یا نیمه اپن نیز گزینه خوبی هستند.

طراحی آشپزخانه اپن ایرانی

در آشپزخانه های تازه طراحی شده ایرانی می توان از مدل های ساختمانی مدرن استفاده کرد و بنا به سلیقه صاحب خانه چند المان ایرانی و سنتی به آن اضافه کرد.

انواع مدل آشپزخانه 2022

اکنون که با انواع سبک طراحی آشپزخانه اپن آشپا شدیم. چند مدل طراحی آشپزخانه سال 2022 را به شما معرفی می کنیم.

آشپزخانه اوپن در رنگ های پاستلی

اگر آشپزخانه اپن با طراحی خاص دارید و از آن دسته افرادی هستید که هر از چند گاهی فضای داخلی را تغییر می دهید. به این رنگ های جدید پاستلی در آشپزخانه خود فکر کنید. رنگ های پاستلی تا سال 2019 فقط در وسایل الکترونیکی مد بودند. به عنوان مثال، یک تستر صورتی پاستلی یا یک کتری آبی پاستلی برقی، یک یخچال زرد روشن. اما پس از آن می توانید از این رنگ ها در کمدهای خود استفاده کنید و به اتاق نشیمن با پلان باز زیبا نگاه کنید.

آشپزخانه اپن با تم تیره

اکثر آشپزخانه های مدرن رنگ تیره دارند. اگر می خواهید در سال 2022 یک آشپزخانه اپن خاص در خانه خود بسازید، استفاده از طرح چوب در کنار مبلمان تیره بسیار بیشتر خودنمایی می کند و در تصاویر پروژه های خانه نیز نمود پیدا می کند.

طراحی آشپزخانه سفید اپن

آشپزخانه سفید همیشه برای خانواده های ایرانی لذت بخش بوده و هیچکس از دیدن هر روز آن خسته نمی شود. در سال 2022 می توانید از طراحی جزیره ای مدرن برای تزئین خانه خود با سبک های هندسی مختلف استفاده کنید. استفاده از کابینت های کلاسیک سفید نیز بسیار شیک است.

منبع:  شرکت کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *