دکوراسیون

انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل

انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل

بهترین دکوراسیون داخلی منزل، در واقع طراحی دکوراسیون باید به تحلیل و بررسی فضا، رنگها، نورپردازی لوازم در دسترس، هارمونی، سلیقه شخصی و علمی که فرد طراح به طراحی و چیدمان یک فضا می پردازد به صورتی که هم زیبایی داشته باشد و هم کاربردی باشد

بهترین دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل، یکی از دغدغه های امروز اکثر جامعه است که می تواند یک اشتباه کوچک در آن خسارت مالی زیادی را به همواره داشته باشد.

پذیرایی مهم ترین بخش یک خانه است. فضایی برای پذیرایی از مهمان ها است که معمولا دارای ابعاد بزرگی می باشد. فضایی که برای استقبال از مهمان ها نیز به شمار می رود. در این مکان مهمان ها می توانند به مطالعه، سرگرمی، معاشرت و بازی بپردازند.

اما چیدمان این فضا به همان اندازه که کاربردی است، مهم می باشد. جالب است بدانید که این روز ها در خانه های لوکس و قیمتی، دکوراسیون پذیرایی با دکوراسیون آشپزخانه و فضای نهارخوری هماهنگ می باشد. این امر می تواند بسیار زیبا جلوه نماید. طراحی دکوراسیون پذیرایی باید بسیار دقیق باشد چرا که این مکان نماد خانه ی شما است.

اتاق نشیمن یا همان سالن پذیرایی یک مکان عمومی به حساب می آید زیرا مانند اتاق خواب مختص شما نیست و مهمانان نیز از آن استفاده می نمایند. نباید از سلیقه ی شخصی خود به طور مطلق در طراحی دکوراسیون پذیرایی استفاده نمود.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

این اتاق مخصوص خواب و استراحت است. در این اتاق ما می توانیم وسایل خواب مثل تخت خواب، میز آرایش، فرش و یا گلیم کوچک، چراغ خواب و غیره را مشاهده نماییم. دکوراسیون اتاق خواب با تمام مکان ها و اتاق های دیگر یک منزل بایستی متفاوت باشد. از نظر روان شناختی ما می توانیم یک سری اصول و قوانین را برای اتاق خواب در نظر داشته باشیم تا بتوانیم راحت تر در این اتاق بخوابیم و یا استراحت نماییم اما باید در نظر داشته باشید که اتاق خواب خصوصی ترین مکان یک خانه است و شما می توانید هر طور که دوست دارید دکوراسیون آن را طراحی نمایید.

اتاق خواب دو نفره با اتاق خواب تک نفره از نظر چیدمان و وسایل با هم متفاوت هستند. در اتاق خواب های دو نفره معمولا سلیقه ی هر دو فرد در نظر گرفته می شود در اتاق خواب معمولا در خانه های ایرانی وسایل دیگری به غیر از وسایل خواب نیز مورد استفاده واقع می شود.

برای مثال در یک اتاق خواب یک نفره به جزء تخت خواب، میز کامپیوتر، میز مطالعه، کمد لباس، قفسه ی کتاب، انواع وسایل تزئینی و غیره مورد استفاده واقع می شود. در اتاق های دو نفره معمولا وسایل بیشتری قرار می گیرد و هم چنین باید اندازه و ابعادی بزرگ تر داشته باشد.

در خانه های بسیار مدرن اتاق نشیمن با اتاق پذیرایی از هم دیگر جدا هستند اما این روز ها به خاطر کم بودن فضای خانه این دو با هم ادغام شده و در یک مکان قرار دارند. در این مکان معمولا باید تعداد زیاد مبلمان قرار داشته باشد تا مهمان ها بتوانند اوقات خوشی را بگذرانند. می توان در این اتاق وسایل تزئینی و یا وسایل سرگرم کننده برای مهمان قرار داد. اتاق نشیمن معمولا کمی خودمانی تر از سالن پذیرایی است. از نظر اندازه نیز کمی متفاوت هستند.

معمولا در سالن پذیرایی از سبک های خاصی استفاده می نمایید برای مثال شما در سالن های پذیرایی مبلمان استیل و یا سلطنتی را بیشتر مشاهده می کنید در حالی که این موضوع برای اتاق نشیمن برعکس می باشد. معمولا در خانه های بسیار کوچک اتاق نشیمن، پذیرایی، اتاق تلویزیون یکی بوده و افراد سعی دارند که وسایل خود را به گونه ای انتخاب نمایند تا پاسخگوی مهمان ها باشد. هماهنگ بودن وسایل موجود در این اتاق ها بسیار مهم است زیرا اولین مکانی که مهمان ها قدم می گذارند، آن جا است و بر اساس آن مکان ظاهر سایر بخش های دیگر را قضاوت خواهند نمود.

دکوراسیون نهارخوری

فضای نهارخوری فقط مختص به صرف غذا است و نمی توان به جزء وسایل محدودی در آن چیزی قرار داد. در این فضا معمولا وسایلی مثل میز غذاخوری و سیستم روشنایی و تعدادی وسیله ی تزئینی قرار می دهند.

دکوراسیون TV Room

این فضا بسیار مهم است زیرا شما می توانید بهترین اوقات خود را در این جا بگذرانید. معمولا در این اتاق از مبل های راحتی و نرم به اصلاح کاناپه استفاده می نمایند. وسایل بازی نیز در این اتاق ممکن است وجود داشته باشد. اتاق تلویزیون به اندازه ی اتاق خواب خصوصی و به اندازه ی سالن پذیرایی عمومی نیست در واقع میان این دو قرار دارد.

آشپزخانه

آشپزخانه قلب تپنده ی یک خانه است، به این دلیل نیز باید در دکوراسیون این مکان دقت لازم را به خرج دهیم. تاثیر آشپزخانه در دکوراسیون بسیار مهم است. معمولا هیچکس از آشپزخانه های شلوغ لذت نمی برد. از این رو بایستی این مکان را به گونه ای طراحی نمود که خلوت به نظر برسد. نکته این جا است که آشپزخانه دارای وسایل زیادی می باشد و خلوت نشان دادن آن بسیار دشوار است.

رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی

معمولا رنگ های سرد مانند آبی، سبز و بنفش فضای منزل را بزرگ‌تر از حالت عادی نشان می دهند و رنگ های گرم مانند نارنجی، زرد و قرمز فضای خانه را کوچک‌تر نشان می دهند. در انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای دکوراسیون منزل خود باید ترکیب رنگی تمام وسایل خانه مانند پرده ها، مبلمان و … را بررسی کرده و تناسب میان آن ها را پیدا نمایید. علاوه بر این موارد، در انتخاب رنگ باید به سبک طراحی فضای خانه، جنسیت ساکنین خانه و ابعاد آن نیز توجه نمایید.

رنگ‌ ها یکی از مهمترین عناصر تشکیل دهنده دکوراسیون هستند که باعث ایجاد جلوه‌های خاصی در محیط می شوند. زمانی که برای اولین بار برای طراحی داخلی یک مکان تصمیم گیری می شود، بحث انتخاب رنگ و شناخت روانشناسی رنگ ها در خانه مطرح می شود. انتخاب رنگ یک خانه در میزان آرامش ساکنین آن تاثیر بسیار زیادی دارد .

بعضی از رنگ ها از نظر روانشناسی بر روی روح و روان افراد تاثیر خاصی دارند و در تغییر روحیات آن‌ها بسیار موثر هستند. بنابراین در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل باید نهایت دقت را داشته باشید.

منبع:  شرکت کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *