طراحی و ساخت

ایده های طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023

روند طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 پیش از هر چیز، از نظر انواع رنگ، شکل و سبک متفاوت است. اکنون دیگر تنها سبک اسکاندیناوی و مینمالیسیم رواج ندارد، بلکه یک دکوراسیون جسورانه تر و رنگ و لعابدارتر نیز ترند سال 2023 می باشد. بنابراین، اگر قصد نوسازی دارید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید و گالری عکس های این مقاله را به دقت نگاه کنید و ایده بگیرید.

  طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 – طراحی اتاق نشیمن

در سال جدید روند جالبی در دکوراسیون و طراحی داخلی به وجود آمده است، که می تواند منبع الهام بخش خوبی برای طراحان داخلی باشد. امسال رنگ های روشن، سنگ طبیعی و لوازم جانبی، تزئینات و اکسسوری های درخشان غالب شده اند. طراحی مرسوم و به خصوص مد روز سال 2023 مورد علاقه طراحان مد است، زیرا سبک مینیمالیسم با تغییرات و یکپارچه سازی با سبک های کلاسیک ادغام شده است و در اصطلاح کلاسیک مدرن را بعنوان ترند سال 2023 معرفی کرده است. در واقع همه چیز نه به سادگی سبک اسکاندیناوی است و نه به پر زرق و برق بودن سبک کلاسیک؛ در واقع ترند امسال بینابین آن هر دوی آنهاست. رنگ های رایج و پایه ی امسال عمدتاً خاکستری و سفید هستند. تصاویری از اتاق های نشیمن مدرن را در ادامه ببینید، زیرا این ها پیشنهاد هایی برای اجرای یک اتاق نشیمن در آپارتمان های واقعی هستند.

اتاق نشیمن در طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 با یک کاناپه راحت، صندلی و یا یک میز بزرگ وسط نشیمن شکل می گیرد (که به آن میز وسط، در اصطلاح میز قهوه خوری می گویند). طراحان امسال تاکید دارند به استفاده از مبلمان ساده تر و همچنین رنگ های زیبا و جذاب تاثیر گذار (آبی، سبز و…). برای مثال یک مبل مخملی کبود (که شامل آبی سبز، آبی بنفش، آبی جوهری) و ست شدن آن با یک صندلی سبز بعنوان عناصر اصلی سال در دکوراسیون خانه در سال 2023 نباید غایب باشند.

دکوراسیون داخلی کلاسیک خاکستری با خرید یک صندلی به رنگ سبز مالاکیت (سبز مرمر) و یا آبی رنگ منتخب سال 2020 به روز، مناسب و بسیار عالی می شود. و فضای داخلی با این سبک تبدیل به یک فضای منحصر به فرد می شود. یک المان تاکیدی کوچک از رنگ به شکل پاف نیز مناسب است. این پاف یک المان چند منظوره است که بر روی آن نه تنها می توانید بنشینید بلکه از آن به عنوان میز نیز می توانید استفاده کنید. بهره بردن از رنگ هایی مانند سبز، آبی دریایی، بنفش و قرمز تیره انتخاب مناسبی برای افرادی است که از فضای داخلی زیبا به سبک پر زرق و برق یا نیویورکی علاقه مند هستند.

کسانی که جسارت بیشتری دارند، می توانند یک مبل با رنگ روشن را انتخاب کنند، که سبک داخلی مینیمالیستی را تغییر می دهد و توجه را به خود جلب می کند.

اغلب طراحان برای طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 در خانه تصمیم می گیرند یک اکسنت وال ایجاد کنند. این اکسنت وال می تواند یک دیوار با رنگی متفاوت، آجر یا کاغذ دیواری برجسته با توجه به ترندهای امسال باشد، که به تمام فضای داخلی جلوه می دهد.

اكسنت وال ها می توانند متریال های زیر را شامل بشوند:

  • آجر،
  • چوب،
  • کاغذ دیواری طرح دار با رنگ متفاوت با بقیه دیوارها،
  • آینه،
  • سنگ،
  • دیوار رنگ شده یا نقاشی شده،
  • کتابخانه و یا گچبری. 

یک دیوار را می توان با اسلب های بزرگ کاشی و یا سنگ تزئین کرد. چنین سطحی در چیدمان یک اتاق نشیمن مد سال 2020 به یک زمینه و پایه عالی برای یک مبل یا یک میز تبدیل می شود. حتی اگر تغییر زیادی نمی توانیم ایجاد کنیم، برجسته کردن یکی از سطوح ایده ای ایده آل برای احیای فضای داخلی و ایجاد شخصیت به آن خواهد بود.

  طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 – نورپردازی 

در زیباترین تزئینات طراحی سالن 2020 که توجه را به خود جلب می کند، لامپ های شیک قرار داده می شود. اگر می خواهید مبلمان داخلی یا جزئیات داخلی مورد علاقه خود را برجسته کنید، باید مطمئن شوید که در مرحله طراحی، نورپردازی را به درستی برنامه ریزی کرده و انتخاب کرده اید. برای یک طراح دکوراسیون لوستر و روشنایی خانه شما، به اندازه مبلمان شما مهم است و ضرورت دارد. در بعضی موارد، یک چراغ و یا لوستر است که به عنوان بخشی از اتاق نشیمن مدرن توجه را به خود جلب می کند.

  طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 – رنگ های شیک در اتاق نشیمن

در سال های اخیر، روند طراحی داخلی با تأکید بر استفاده از رنگ های سفید و خاکستری حاکم بوده است، که مشخصه ای از سبک اسکاندیناوی و مینمالیسم است برای حفظ تعادل و بهره بردن از رنگ های رسا و تا حدودی جذاب که به طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2020 نیزاضافه شده است. امسال کدام رنگ ها انتخاب می شوند؟

رنگ هایی که گفته شد، رنگ هابی هستند رسا و جسورانه که توجه و لذت را به خود جلب کنند. یکی از شیک ترین رنگ های مناسب گلبهی خواهد بود. می توانید عناصر و رنگ های مختلف سبز، زرد، نارنجی و سبز خاکستری، آبی-خاکستری را انتخاب کنید. در این ترکیب، هر یک از گزینه ها زیبایی اصلی خود را ارائه می دهند و یک ترکیب بسیار هماهنگ و پر از انرژی را ایجاد می کنند. با این حال، اگر یک اتاق نشیمن لوکس را ترجیح می دهید، گلبهی را با رنگ های خاکستری ترکیب کنید. این ترکیب فوق العاده، و بسیار سازگار است. همچنین رنگ های مرسوم دیواره های داخلی نیز می توانند با سبز زیتونی و صورتی-بنفش تزئین شوند. در اتاقه ای نشیمن آفتابی، شما باید زرد پرتقالی را ترجیح دهید، که برای سال 2023 شیک است.

با خلاصه کردن سؤال در مورد رنگ اتاق نشیمن ترند در سال 2023، باید تأکید کنم که نباید فقط رنگ های سرد را انتخاب کرد، زیرا رنگ های گرم خوش بینانه و هیجان انگیز هستند و از آن ها بسیار استقبال می شود.

یک اتاق نشیمن بژ کم رنگ نه تنها مناسب برای سبک کلاسیک است، بلکه یک عنصر به طور فزاینده مشترک دکوراسیون مدرن است. کشف چگونگی ترکیب رنگ ها و بافت های سنتی با یک مجموعه مینیمالیستی؛ دقیقا همان چیزی است که ترند سال 2023 می خواهد.

  طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 – مبلمان 

از تجربه ها نترسید و هماهنگی را به فضای داخلی بیاورید. بنابراین چیدمان یک اتاق نشیمن به طور ایده آل منعکس کننده شخصیت منحصر به فرد افرادی است که در آنجا زندگی می کنند. می توانید برای تغییر در سبک مبلمان خود از میز بزرگ وسط، مطابق با تغییرات ترند 2020 استفاده کنید. برای این کار می توانید رنگ آمیزی را انتخاب کنید و رنگ هایی که در حال حاضر مد هستند را انتخاب کنید. و اگر خودتان نمی خواهید یا نمی توانید آن را انجام دهید، به دنبال مبلمان در حراجی ها یا فروشگاه های آنلاین باشید.

مبلمان مهمترین المان در طراحی مدرن اتاق نشیمن است. چه اتاق بزرگ باشد و چه کوچک، مبل نه تنها باید زیبا باشد بلکه واقعاً باید راحت باشد. مدل های بزرگ مدولار که می توانند آزادانه با هم ترکیب شوند، در فضای داخلی مدرن به خوبی کار می کنند. در یک اتاق برای یکپارچه سازی با سبک مدرن و کلاسیک، مبل های سنتی تر مناسب هستند. اما می توانید این مسئله را با بالش های رنگارنگ و فرش های گرم نیز جبران کنید.

البته قلب هر اتاق نشیمن مجموعه ای از مبلمان نرم است. اگر قصد دارید امسال آن ها را با مدل های شیک جایگزین کنید، آن ها باید به صورت صندلی ها همراه با مبل به سبک مخمل نرم در رنگ سبز زمرد یا قهوه ای باشند. همچنین به یک میز ناهار خوری نیاز دارید. اگر علاوه بر این، به یک میز کار نیز نیاز دارید یک میز کار ساده تهیه کنید. پس از آن، کل المان های ساده یک شخصیت منحصر به فرد را به دست می آورند. می توانید میزهای مرسوم و مد روز را برای اتاق نشیمن در فروشگاه های مبلمان خوب خریداری کنید.

  طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 – پارچه و لوازم جانبی در دکوراسیون

در طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 استفاده از طرح ها و نقوش گل و گیاهان با سایز بزرگ، گل ها و گیاهان طرحدار در پارچه ها و تزئینات مرسوم است. علاوه بر این، در اتاق نشیمن چندین گلدان بزرگ مانند فیکوس الاستیکا یا درخت نخل را می توانید قرار دهید. همچنین این طرح ها می تواند در پارچه کوسن یا فرش هم استفاده شوند. فرش یک عنصر ضروری در یک اتاق نشیمن شیک است. و همینطور یک کف براق با رنگ های گرم فراموش خواهد شد، زیرا اکنون داشتن یک کف چوبی یا پانل های طبیعی با کیفیت خوب، مد روز خواهد بود.

  طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 – اتاق نشیمن سبک بوهمی 

بوهمی یک سبک دکوراسیون است (Bohemian)، که در آن افراد سعی بر این دارند تا فرهنگشان را در خانه خود استفاده کنند. و بوی زندگی از در و دیوار خانه هاشان به مشام برسد. دکوراسیون بوهمیان شامل اشیاء، رنگ ها و الگوهای بسیاری از حوزه‌های زندگی در نقاط مختلف جهان است. در خانه‌های بوهمیان ابزار و لوازمی می بینید که تفاوتی خاصی دارند که این تفاوت هم از فرهنگ و سبک زندگی آن‌ها نشأت می‌گیرد.

اما این سبک را می توان ترکیبی از طراحی سنتی و محصولات از سراسر جهان توصیف کرد. با توجه به کشور ما و صنایع دستی بسیار ایران می توان به راحتی از ان بهره مند شد. در این دکوراسیون رنگ خاصی مد نظر نمی باشد، حتی در یک اتاق نیز می توان از از رنگ های مختلفی استفاده کرد؛ از سایه های مختلف بژ ، زرد و قرمز گرفته تا آبی (کبالت، یاقوت کبود، نیلی) و همچنین بنفش و قهوه ای. در ترکیب با الگوی هندسی یا انتزاعی، آن ها یک طراحی خارق العاده را ایجاد می کنند. طراحی اتاق نشیمن به سبک بوهمی ایده خوبی است برای انتخاب مبلمان با الهام از روندهای شرقی. کمد، صندلی و قفسه های چوبی را با یک کاناپه چند رنگ و صندلی های پر از بالش های کرکی انتخاب کنید. سعی کنید کنار این دکوراسیون از سادگی سبک مینیمال بهره ببرید و حالت تعادل را ایجاد کنید.

  طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 – طراحی اقتصادی و زیست محیطی 

یکی از قوی‌ترین گرایش‌ها در طراحی خانه در سال‌های اخیر راه کارهایی در جهت مشکلات زیست‌محیطی بوده است. یک کیسه دست‌ساز که از مواد بازیافتی ساخته شده‌ است، یک بالش دست‌ساز با نخ پنبه، دستمال ‌سفره بافتنی، و تغییر کاربری وسایل با توجه به خلاقیت و نبوغ مان به جای دور انداختن آن و استفاده از مبلمان کهنه که در زیرزمین یا زیر شیروانی قرار دارد و به روز کردن آن. همه اینها تنها در یک اتاق نشیمن مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2020 زیبا خواهند بود، و در عین حال به محیط‌زیست خدمت خواهند کرد . در عصر حاضر انباشت و پسماند زباله یک معضل است، پس حتی الامکان یاد بگیریم چگونه از وسایل استفاده کنیم.

اگر شما نمی‌دانید از اشیا قدیمی و مواد طبیعی چگونه استفاده کنید؟ در اینستاگرام ما فیلم‌هاو عکس های زیادی را برای شما ارائه کرده ایم که از آن ایده بگیرید.

ایده‌ها طراحی ها، عکس ها و گرایش‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023

از گالری عکس های ارائه‌شده زیر در جهت ایده گرفتن برای اتاق نشیمن و طراحی دکوراسیون داخلی ترند سال 2023 استفاده کنید، زیرا این طراحی هم قطعا طرفداران خود را دارد.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *