دکوراسیون

لاندری روم چیست ؟ و چه کاربردی دارد

لاندری روم چیست

لاندری روم، یک فضای کاربردی و مفید در دکوراسیون داخلی، که لاندری به معنای شست‌وشوی البسه و لاندری روم به معنای اتاقی برای شست‌و‌شو یا همان رخت‌شور‌خانه است. لاندری‌روم فضایی خدماتی است که تمامی مراحل شستشو، خشک کردن و اتوکشی لباس در همان اتاق انجام می‌گیرد، ضمنا چهره زشت تجمع لباس‌های کثیف هم دیگر در آشپزخانه وجود ندارد.

لاندری روم، یک فضای کاربردی و مفید در دکوراسیون داخلی

یکی از این فضاهای جدید که در سال‌های اخیر در طراحی خانه‌های ایرانی دیده‌ می‌شود، لاندری‌روم یا رخت‌شور‌خانه است.

لاندری ‌روم چیست؟ و چه کاربردی در دکوراسیون داخلی دارد؟

در گذشته برای شستشوی لباس از زیرزمین، انبار و یا حیاط استفاده می‌شد. با فراگیر شدن ماشین لباسشویی، این دستگاه در آشپزخانه جای گرفت و فضای اختصاصی برای شست‌شو در خانه‌ها در نظر گرفته نشد. اما امروزه در بسیاری از طراحی‌های منازل و آپارتمان‌ها، فضایی به عنوان لاندری روم در نظر گرفته می‌شود.

لاندری به معنای شست‌وشوی البسه و لاندری روم به معنای اتاقی برای شست‌و‌شو یا همان رخت‌شور‌خانه است. لاندری‌روم فضایی خدماتی است که تمامی مراحل شستشو، خشک کردن و اتوکشی لباس در همان اتاق انجام می‌گیرد، ضمنا چهره زشت تجمع لباس‌های کثیف هم دیگر در آشپزخانه وجود ندارد.

محل قرار گرفتن لاندری‌روم

بهترین محل برای لاندری‌روم، اتاقی نزدیک به اتاق خواب است. زیرا اتاق خواب محل جمع‌آوری لباس‌های کثیف و قرار دادن لباس‌های تمیز است. محل مناسب دیگر برای لاندری‌روم، فضایی نزدیک حمام است که محل تعویض لباس است.

البته در بعضی ‌از خانه‌ها، لاندری‌روم نزدیک به بالکن یا تراس قرار دارد که برای آویزان کردن و خشک کردن لباس‌ها محل مناسبی است. در آپارتمان‌ها با مساحت کم می‌توان از انباری به عنوان لاندری‌روم استفاده کرد.

به طور کلی انتخاب محل لاندری‌روم در خانه به عواملی از جمله سهولت دسترسی، اولویت‌ها و سلیقه بستگی دارد. اگر دسترسی آسان و سریع به لاندری‌روم در اولویت باشد، باید آن را در جایی تعبیه کرد که به ‌راحتی بتوان از آن استفاده کرد. اما اگر اولویت با آسایش و سروصدای کم‌تر باشد، بهتر است که اتاق لباسشویی جایی دورتر از اتاق‌های خواب و مطالعه قرار گیرد.

اجزای اصلی لاندری‌روم

اجزای اصلی یک لاندری‌روم عبارتند از: ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن، میز اتو، اتو، قفسه‌هایی برای قراردادن لباس، سبدهای مجزای لباس کثیف، رخت‌آویز، انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها. قرار دادن چرخ خیاطی، سینک روشویی، کمد و قفسه‌های متنوع و … اختیاری است.

منبع:  شرکت کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *