دکوراسیون

کابینت های گلاس چیست و کجا کاربرد دارد؟

کابینت های گلاس چیست

کابینت های گلاس امروزه محبوبترین کابینت در دیزاین آشپزخانه ها است. آشپزخانه از مهم‌ترین فضاهای خانه است و آن را قلب خانه می‌نامند. اگر خانواده‌ی پرجمعتی داشته باشید و مجبور باشید همه وسایل ریز و درشت آشپزخانه را در آن فضای محدود جا بدهید،دیزاین آشپزخانه سخت‌تر هم می‌شود. بخش مهی از دیزاین آشپزخانه، انتخاب مدل کابینت است. در بازار کابینت‌های متنوعی وجود دارد و خریداران هنگام خرید با توجه به سایز و رنگ و جنس کابینت‌ها، کابینت مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند، هرچند در نظر گرفتن همه‌ی این نکات درست است اما در نهایت از این سوال هم نباید غافل بشویم که در دیزاین آشپزخانه خود از کابینت مات یا براق استفاده کنیم.

کابینت مات یا براق می‌تواند تفاوت فاحشی در شکل آشپزخانه ایجاد کند. کابینت‌ های گلاس با روکش‌های براق خود از زمان تولید یعنی دهه هفتاد میلادی محبوب‌ترین مدل کابینت در بازار بوده است. این مدل همواره شیک و امروزی بوده و فضاهای داخل خانه را مدرن کرده است و با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع همواره در مجله‌های دکوراسیون داخلی دیده می‌شود.کابینت‌های گلاس با چیدمان‌های مختلف جلوه‌ای متفاوت به خانه‌ها می‌بخشد. هرچند که کابینت‌ های گلاس سفید و سیاه تا به امروز پر فروش‌ترین مدل این نوع کابینت بوده‌اند ولی می‌توان با استفاده از مدل‌های رنگ‌دار یا طرح‌دار کابینت‌ های گلاس از آن فضای مینیمال مرسوم این نوع کابینت‌ها دور شد و چیدمان و فضاهای شلوغ‌تری را نیز با این مدل کابینت‌ تجربه کرد .

کابینت های گلاس

کابینت ‌های گلاس چیست؟

یکی از اشتباهات متداول خریداران کابینت، مقایسه کابینت های گلاس با ام‌ دی‌ اف از نظر مرغوبیت است. در حالی که تنها تفاوت این دو مدل کابینت در روکش آن است. در کابینت‌ های گلاس روی ام‌ دی‌ اف رویه‌ی نازکی از جنس پلکسی گلاس نصب می‌شود که ظاهری براق و جذاب دارد.

روکش‌های براق کابینت موجود در بازار ، به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • روکش پلی لاک : این روکش کابینت مقاوم‌ترین و در عین حال براق‌ترین روکش کابینت موجود در بازار است هرچند این روکش موج‌های روی روکش گلاس را ندارد و سطحی به‌ مراتب صیقلی ‌تر از آن دارد، اما قیمت روکش پلی لاک بسیار بیشتر از کابینت‌ های گلاس تمام می‌شود.
  • روکش ملامینه براق: در میان روکش‌های براق کابینت ، انعکاس نور و درخشش این روکش کابینت از همه کمتر است و به مرور زمان کدر می‌شود .
  • روکش اکریلیک : این روکش براق و درخشان ظاهر بسیار زیبایی دارد اما به راحتی خش می‌افتد.
  • روکش یو وی (uv) : به دلیل قابلیت چاپ روی این روکش، از آن بیشتر در کارهای فانتزی استفاده می‌شود .
  • روکش پی وی براق : این روکش را می‌توان بعد از نصب کابینت هم روی آن پرس کرد و به راحتی دکوراسیون خانه را تغییر داد.
  • روکش رنگ براق : در این مدل کابینت نیازی به نوار برچسپ نیست و رنگ براق روی کابینت اسپری می‌شود .
  • روکش‌های گلاس‌ : روکش‌های گلاس در حد خوبی براق هستند و به دلیل قیمت مناسب و ظاهر جذابشان بیشترین طرفدار را در بین خریداران دارند.
کابینت های گلاس

مزایای کابینت های گلاس

در گفت‌وگو با متخصصان خود از آن‌ها خواستیم که دلایل محبوبیت کابینت‌ های گلاس را برای ما توضیح دهند. در زیر قابلیت‌هایی از این مدل کابینت را برای شما برشمردیم تا راحت‌تر دکوراسیون مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

  1. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت کابینت‌ های گلاس ، بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه است این مدل کابینت به علت براق و صیقلی بودن روکش خود انعکاس نور خوبی دارد و برای آشپزخانه‌های کوچک انتخاب بسیار مناسبی است.
  2. انعکاس نور زیاد کابینت‌ های گلاس فایده‌های دیگری هم دارد. اگر از آشپزخانه‌های پر نور و دلباز خوشتان می‌آید، این مدل کابینت، آشپزخانه‌های بسیار روشنی را به شما هدیه می‌دهد. به همین دلیل است که رنگ سفید کابینت‌ های گلاس در دیزاین آشپزخانه‌های کوچک بسیار دید می‌شود و محبوب‌ترین رنگ این مدل کابینت است.
  3. اگر شاغل هستید ، بچه کوچک دارید و یا به هر دلیل زمان زیادی برای تمیز کاری ندارید، کابینت‌های گلاس بهترین انتخاب برای شما هستند و به راحتی تمیز می‌شوند. برای تمیز کردن این مدل کابینت از دستمال ضد خش استفاده کنید و به راحتی همیشه آشپزخانه‌ای تمیز داشته باشید.
  4. اگر کابینت‌ های گلاس در آشپزخانه خود دارید، بعد از نصب کابینت‌ها و در هر زمان که تمایل دارید به راحتی می‌توانید دستگیره‌های کابیت خود را تعویض کنید. این قابلیت می‌تواند تنوع به دکوراسیون آشپزخانه شما بدهد و آن را از حالت یکنواختی خارج کند.
  5. هرچند که جای انگشت بر روی کابینت‌ های گلاس می‌ماند و قابل رویت است، اما لکه های چربی در این مدل کابینت کمتر به چشم می آیند و به راحتی دیده نمی‌شوند .

قبل از خرید کابینت های گلاس نکات زیر را در نظر بگیرید

فراموش نکنید که زیبایی برای آشپزخانه کافی نیست، شما باید در آشپزخانه خود احساس راحتی هم بکنید . هرچند کابینت‌ های گلاس ظاهر زیبا و جذابی دارند اما شاید برای شما مناسب نباشند. با توجه به شخصیت خود مدل کابینت را انتخاب کنید و قبل از خرید نکات زیر را در نظر بگیرید .

  • اگر نسبت به لکه روی کابینت حساس هستید، باید بدانید که جای انگشت روی این مدل کابینت‌ها لکه می‌اندازد و به دلیل جنس آن‌ها لکه‌ها بیشتر به چشم می‌آیند. اگر از لکه ها خوشتان نمی‌آید نمی‌توانید ، ولی اصرار دارید که از کابینت‌ های گلاس در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید به سراغ رنگ‌های تیره تر بروید. رنگ های روشن لکه‌ها را بیشتر نشان می‌دهند و شما همیشه وقت برای تمیز کردن آنها نخواهید داشت.
  • سطح کابینت ‌های گلاس به طور کامل صیقلی نیست و موج‌های کمی روی آن است که در نور بیشتر دیده می‌شود. هرچه جنس کابینت شما مرغوب‌تر باشد موج‌های آن کمتر است. در هنگام خرید یک تکه از ورقه گلاس را زیر نور با دقت نگاه کنید و مدلی را که موج کمتری دارد انتخاب کنید .
  • در کابینت های گلاس بهتر است برای دور درها از نوار یک میلیمتری استفاده کنید .
  • از ورق‌های گلاس برای صفحه کابینت و روی سطح اپن استفاده نکنید این ورق‌ها برای روکش کابینت‌ها و کمدها مناسب است و استفاده از آن در سطح برای شما زحمت ایجاد می‌کند.
  • اگر در دکوراسیون آشپزخانه خود از رنگ‌های زیادی استفاده کرده‌اید و یا در اتاق مجاور آشپزخانه رنگ‌های زیادی دارید، انعکاس این رنگ‌ها را در کابینت‌ های گلاس خود مشاهده خواهید کرد. این اتفاق می‌تواند برای عده‌ای جذاب و برای عده‌ای دیگر غیرقابل تحمل باشد، قبل از انتخاب مدل کابینت ، خودتان را بشناسید.
  • در کابینت‌ های گلاس روی ردیف‌های بالایی کابینت، به دلیل هم سطح بودن با چشم انسان انعکاس نور بیشتر است و ردیف های بالا کمی روشن تر از ردیف‌های پایین به نظر می‌رسند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان رنگ کابینت‌های ردیف بالا را تیره‌تر از ردیف‌های پایین انتخاب کرد.
  • اگر طرفدار کابینت‌ های مگنتی هستید، بین کابینت ‌های گلاس یا مگنتی یکی را انتخاب کنید. کابینت‌ های گلاس اگر دستگیره نداشته باشند مدام لکه می‌شوند و جای انگشت‌های شما روی کابینت می‌ماند.
  • کابینت‌ های گلاس برای آشپزخانه‌های اپن مناسب است و با دیزاین‌های مدرن همخوانی بیشتری دارد. اگر دکوراسیون‌های کلاسیک را بیشتر می‌پسندید یا فضای نشیمن خود را سنتی‌تر دیزاین کرده اید، کابینت‌ های گلاس می‌تواند فضای متناقضی را در خانه شما ایجاد کند.

شرکت طراحی کابینت های گلاس

در آخر فراموش نکنید که هر چند عکس‌هایی که در مجلات دیزاین خانه از آشپزخانه‌ها می‌بینید، بسیار جذاب هستند، اما شما قرار است در این آشپزخانه زندگی کنید، غذا بپزید، بخورید و بنوشید و با خانواده خود وقت بگذرانید. آشپزخانه شما باید فضایی کاربردی باشد. اگر در انتخاب مدل کابینت خود شک دارید متخصصان ما همیشه آماده مشاوره دادن به شما هستند .کافی است از ما بخواهید تا شما را در انتخاب بهترین دکوراسیون برای آشپزخانه‌تان راهنمایی کنیم اهمیت این موضوع را دست کم نگیرید و از تمام امکانات برای داشتن بهترین خانه استفاده کنید .

امیدواریم که آشپزخانه زیبایی داشته باشید و مهم تر از آن اوقات زیباتری را در آن  برای خود و عزیزانتان بسازید.

شرکت کورین نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *