دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

بعد از طراحی ویترین مغازه که پل ارتباطی مابین فروشگاه و محیط بیرون است، دکور مغازه عامل اصلی در جذب مخاطب، برند سازی و القای حس خوب به مشتری است. دکور فروشگاه شامل قفسه بندی, طراحی سقف (سقف کاذب و دکوراتیو), نورپردازی داخلی (نور مخفی، نور نقطه ای، نور عریض و …) , چیدمان, نوع کف, کاغذ دیواری, ویترین, نقاشی و … است. در طراحی مغازه ، نور پردازی عامل بسیار مهمی در زیبایی دارد.

طراحی دکوراسیون مغازه یا دکوراسیون فروشگاه شامل دو فاز کلی طراحی و نصب و اجرا است. فاز طراحی بر اساس ابعاد، موقعیت، زمینه فعالیت، نوع محصولات و … صورت می پذیرد. به عنوان مثال در طراحی مغازه پوشاک مردانه، می بایست تمامی المان ها و متریال ها به گونه ای طراحی و انتخاب شوند تا مردان با توجه به شخصیت مردانه شان کالاهای خود را راحت تر انتخاب نمایند و یا رنگ ها به شکلی انتخاب شوند تا برای آقایان جذاب تر باشد.

نحوه اجرای دکور داخلی مغازه می تواند به روش های مختلفی صورت پذیرد که این روش ها در قیمت نهایی بسیار تاثیر گذار هستند. این روش ها می توانند از نوع چوب ، ام دی اف معمولی ، هایگلاس، روش نیم پلی استر ، روش تمام پلی استر (پولیش) و … گرفته تا نحوه نور پردازی مغازه باشند.

طراحی دکوراسیون ورودی فروشگاه :

از اولین نکات حائز اهمیت در این رابطه ، طراحی ورودی برای یک دکوراسیون داخلی مغازه یا فروشگاه به صورت حرفه ای می باشد . ورودی هایی که اصطلاحا دعوت کننده نامیده می شوند مشتری بیشتری را جذب می کنند . ورودی هایی که بزرگ و باز هستند و همچنین نور و رنگ خوبی دارند بیشتر از ورودی هایی که دیدی به داخل ندارند و یا اینکه باریک و تاریک هستند، مشتریان را دعوت به ورود می کنند. توجه داشته باشید که استفاده از رنگهای مرده در ورودی مناسب نیست . حتی اگر دوست نداشته باشید که ورودی را طراحی کنید کافیست که آن را باز نگه دارید و یا اینکه تمام شیشه کنید و داخل فضا را طراحی کنید.

طراحی دکوراسیون فروشگاه می بایست به گونه ای باشد که علاوه بر چیدمان صحیح و مناسب محصولات, بتواند حس خوبی را به مشتریان القا کند که این مقدمه ای برای شروع برند سازی است. برند سازی در دکوراسیون مغازه شامل رنگ سازمانی, نوع چیدمان, دکور مغازه, ویترین مغازه, نحوه نورپردازی, کف، سقف و هر چیزی که برای مشتریان مهم است می باشد. به عنوان مثال در طراحی مغازه پوشاک زنانه باید تم, رنگ, چیدمان, نوع سرامیک کف، نور پردازی و تمامی المان ها به گونه ای طراحی شوند که برای خانم ها جذابتر از آقایان باشد.

برای هرچه بهتر شدن دکوراسیون داخلی فروشگاه و جذب مشتری بیشتر بهتر است از کاغذ دیواری هایی با طرح هایی کلاسیک استفاده کرد که علاوه بر زیبایی و کلاسیک شدن محیط به درجه و اعتبار فروشگاه هم میافزاید که این امر باعث به وجود آمدن حس اطمینان بیشتر و خوش آیندی برای خرید هرچه بیشتر مشتریان از فروشگاه شما میشود .

در فروشگاه ما برترین برندهای کاغذ دیواری اروپایی شامل versace و roberto cavalli که به صورت وارداتی است موجود میباشد که با خرید آنها میتوانید دکوراسیون داخلی فروشگاه خود را به محلی برای فروش هرچه بیشتر خود تبدیل کنید .

برای دیدن نمونه کاغذ دیواری های ورساچه عرضه شده در فروشگاه اینترنتی ادکامپلکس کلیک نمایید .

مورد بعدی، طراحی فضا با رنگهای جذب کننده است که اکثرا رنگهای تند هستند . لازم به ذکر است که بسته به سبک  فضا بسیار اهمیت دارد که تیپ رنگی فضا چه باشد . به عنوان مثال در سبک های کلاسیک باید از رنگهای پخته و ملایم استفاده نمود و در سبکهای مدرن از رنگهای تند و شارپ.

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه :

در طراحی داخلی و دکوراسیون فروشگاهی، استفاده از طرحهای جذاب و همراه با خلاقیت در دکوراسیون داخلی ساختمان و حتی دکوراسیون مغازه ها و واحدهای تجاری می تواند به جذب مشتری و افزایش تمایل آنها به وارد شدن به مغازه ها کمک زیادی کند.

دکوراسیون داخلی هماهنگ با محیط و خلق فضاهایی در داخل ساختمان مجتمع که در آن بازدید کنندگان احساس آسودگی و آرامش نمایند از موارد دیگری ست که باید مورد توجه قرار گیرد. طراحی فضاهایی مانند لابی اصلی و مرکزی ، طراحی آب نماها و فضاهای سبز و محل استراحت رو باز در داخل مجموعه و طراحی و قرار دادن صندلی و نیمکت در فضاهای انتهایی که خارج از مسیر رفت و آمد خریداران و مشتریان باشد بسیار مناسب است تا افرادی که از خرید خسته شده اند بتوانند در این مکان ها مدت کوتاهی به استراحت بپردازند. همچنین باید در نزدیکی چنین فضاهایی، علاوه بر استراحت به منظور تجدید قوا و رفع گرسنگی، فست فود و رستوران و نیز کافی شاپ طراحی شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظرداشت تا کفپوش راهروها در برابر فرسودگی ناشی از رفت و آمد زیاد و استفاده از شوینده ها از مقاومت بالایی برخوردار باشد ضمن اینکه باید از نظر زیبایی شناختی و جلوه بصری مناسب چنین فضایی باشد.

نورپردازی مناسب در طراحی مراکز تجاری و فروشگاهی :

در مباحث معماری ساختمان های جمعی و عمومی مسئله نورپردازی از بعد علمی در نظر گرفته می شود ، این علم اگر با خلاقیت و هنر ترکیب شود از مسائل اولیه معماری و طراحی نیز کارا تر عمل خواهد کرد.

با توجه به اینکه احجام و اجسام به صورت طبیعی، نوری از خود ندارند و طراح دکوراسیون داخلی و نورپرداز باید با طراحی نورهایی مناسب و در رنگهای متفاوت با توجه به دکوراسیون و نوع و رنگ جسم ، ماهیت اصلی آنها را جلوه گر نماید، استفاده از نورهای مستقیم ، مات و یا غیر مستقیم فراخور هر فضا و همچنین استفاده از نورها و ابزارهای نوین نورپردازی که در بیرون ساختمان مجتمع و روی نما تابیده می شوند نیز میتواندبا ایجاد جلوه ای زیبا و خاص در شب، به زیبایی فضا کمک کند.

لازم به یاد آوری است که نورپردازی ساختمان رشته ای تخصصی در علم معماری می باشد که برای هر ساختمان نوعی از نورپردازی را می طلبد. استفاده از نورپردازی های ترکیبی و نور غیر مستقیم به فضا کمک می کند تا اجسام و دکوراسیون مغازه و واحدهای تجاری جلوه زیباتری ایجاد نمایند. بهتر است درون راهروها و مغازه ها از رنگ های ساده استفاده شود تا واحدهای تجاری و دکوراسیون مغازه ها بتوانند راحت تر خود را نمایان کنند.

طراحی ویترین مغازه : 

اگر بگوییم که ویترین مغازه شما ارتباط مستقیمی با میزان فروش شما دارد، بی راه نگفته ایم، چرا که ویترین مغازه شما اولین برخورد خریداران با مغازه شما است و باید در همان نگاه اول یک ارتباط قوی بین مخاطبان و مغازه شما برقرار شود، یک طرح و دکوراسیون خوب می تواند مشتری را به سمت مغازه شما جذب نماید و یک طرح غیر استاندارد با رنگ بندی نادرست می تواند عاملی برای دفع مشتری باشد. طراحی دکوراسیون ویترین یک مغازه اگر به صورت استاندارد و مطابق با اصول حرفه ای طراحی و پیاده سازی شود قطعا در زمانی کوتاه بعد از اجرای پروزه شما شاهد تغییرات اساسی در میزان مراجعت ها به مغازه تان خواهید شد.

نکاتی در طراحی ویترین مغازه :

  •  – خوانایی و شفافیت در طراحی ویترین مغازه
  • – رنگ و نور در طراحی ویترین مغازه
  • – هنرهای مفهومی در طراحی ویترین مغازه
  • – استفاده از جنس های مغازه در ابعاد بزرگ تر برای طراحی ویترین
  • – استفاده از لوازم دکوری منحصر به فرد در طراحی ویترین مغازه
  • – ویترین مغازه، بهترین پیام رسان شما

نکاتی در طراحی دکوراسیون فروشگاه :

  • – به میزان روشنایی مغازه ی خود اهمیت دهید
  • – کالاهی ارزشمند را در معرض دید بگذارید
  • – مسیر رفت و آمد را مسدود نکنید
  • – فاصله ی مناسب بین ویترینها را رعایت کنید
  • –  فروشگاه خود را به بازار شام تبدیل نکنید و اجناس را روی هم دپو نکنید
  • – کالاهای فصلی هم عرضه کنید
  • –  تضاد رنگ ها جذابیت بیشتری ایجاد میکند
  • – به نوع و جنس پوشش کف بیشتر توجه کنید :
  • ازکفپوشهای لغزنده برای فضاهایی مانند مغازه و کلا فضاهای عمومی استفاده ننمایید . همچنین بکارگیری کفپوشهایی با رنگ تیره و مات در تمیزتر نشان دادن فضا ، تاثیر زیادی خواهد داشت .

مزایای استفاده از پارکت نسبت به سرامیک برای فروشگاه :

مشکلی که امروزه در کشورمان با آن روبرو هستیم عوارض ناشی از استفاده از سنگ و سرامیک میباشد که به علت سرمایی که از طریق کف پا به بدن منتقل میگردد باعث عوارضی چون کمردرد و پا درد میشود و البته مشکل تنها این نیست و سالانه صدها نفر به دلیل سر خوردن بر روی سنگ و سرامیک روانه بیمارستانها میشوند و رسیدن به این نتایج مستلزم نگاهی به گذشته خودمان و اطرافیان است.

پارکت امروزه با توجه به قیمت مناسب و سرعت اجرای بسیار بالا، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است که به تدریج جای موکت و سرامیک را کاملا میگیرد و اگر بخواهیم آنها را از نظر قیمت مقایسه نماییم پارکت تقریبا با سرامیک ها و موکت ها برابری میکند.

منبع:  شرکت کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *