دکوراسیون

دکوراسیون تابستانی خانه ویلایی

دکوراسیون تابستانی خانه ویلایی

طراحان دکوراسیون امروزی تقریبا همه قوانین سابق در ارتباط با استفاده از رنگ‌های گوناگون و ترکیب آنها با یکدیگر را در هم شکسته‌اند و امروز هر رنگی را می‌توان در دکوراسیون منزل به کار برد. دیگر مرزها و محدویت‌های گذشته در کاربرد رنگ‌ها در دکوراسیون رعایت نمی‌شوند و شاید به همین دلیل انتخاب مجموعه رنگی دلخواه برای دکوراسیون یک خانه مشکل‌تر شده باشد.

امروزه بیش از هر چیز سلیقه و روحیات ساکنان خانه برای انتخاب رنگ مهم است و انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزل‌مان است؛ کافی است نگاهی به مجلات طراحی دکوراسیون داخلی بیندازیم تا از بین آنها بهترین را انتخاب کنیم‌؛ البته فراموش نکنید که تحلیل جزء به جزء هر کدام از این عکس‌ها شما را با رازهای یک دکوراسیون زیبا بیشتر آشنا می‌کند.

رنگ های هم‌خانواده را انتخاب کنید


اگر می‌خواهید اتاق آرام‌بخشی داشته ‌باشید لزوما نباید اتاق رنگ‌های یکسانی داشته‌باشد بلکه باید بیشتر به سراغ رنگ‌های هم‌خانواده بروید یعنی مجموعه‌ای از رنگ‌ها که به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند. برای مثال خانواده آبی شامل مجموعه‌ای از رنگ‌های آبی است که از یک سو با آبی سبزها شروع می‌شود و از سوی دیگر به رنگ‌های آبی بنفش ختم می‌شود. خانواده رنگ قهوه‌ای از رنگ قهوه‌ای و قهوه‌ای خاکستری تا پرده‌های نارنجی و قرمز را شامل می‌شود یا مثل این اتاق که خانواده بنفش بیش از هر رنگ دیگری نمود دارد و از سفید شروع شده تا انواع صورتی‌ها و بالاخره بنفش.

معماری داخلی با رنگهای تابستانی

این بار پوشش‌های الیافی را تجربه کنید
این روزها کاغذدیواری حسابی گران است و با رنگ هم نمی‌توان جلوه خیلی متفاوتی به دیوار داد اما ما یک پیشنهاد ویژه داریم؛ پوشش‌های الیافی با پایه اصلی الیاف سلولوزی (الیاف طبیعی) و سنگ‌های تزئینی که به‌صورت خمیر درآمده و با ماله‌های شیشه‌ای روی دیوار و سقف اجرا می‌شود. بعد از خشک شدن نه‌تنها قابل شست‌وشو و مقاوم در برابر رطوبت است بلکه مقاومت آن در برابر ضربه هم  قابل توجه است. یعنی چنانچه به این پوشش صدمه‌ای وارد شود به راحتی در مدت چند دقیقه توسط خود شخص قابل ترمیم است‌. از دیگر مزایای این  پوشش‌ها که بیشتر به عنوان بلکا شناخته می‌شود، عایق بودن آنها در برابر گرما، سرما و صداست. از طرف دیگر برای نصب آن به هیچ زیرسازی نیاز نیست و به خوبی تمام ترک‌های دیوار را می‌پوشاند.

رنگ‌ مبل‌ها باید متفاوت باشد


اگر دوست دارید فضایی مدرن به اتاق بدهید پیشنهاد می‌کنیم مبل‌های‌تان را از دو رنگ متفاوت و حتی متضاد انتخاب کنید؛ چنین رنگ‌هایی در کنار هم تاثیری چشمگیر بر بیننده می‌گذارند چنان که حتی پس از بستن چشم‌ها این تاثیر تا مدت کوتاهی در ذهن آنها باقی می‌ماند. مثلا می‌توانید رنگ کاناپه‌تان را متفاوت از مبل انتخاب کنید البته باید تناسب بین آنها را با کوسن‌های رنگی و در یک زمینه به‌دست بیاورید مثلا همانند این اتاق روی هر‌کدام کوسن‌هایی به رنگ مبل دیگر یا حتی کوسن‌های یکسان قرار دهید.

یادتان نرود که تاثیر نور موجود در محیط و شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال دیوارهای زرد درخشان برای یک خانه آفتابگیر در منطقه‌ای با آب و هوای گرم و آفتابی، بسیار زیبا به نظر می‌رسند؛  اما همین رنگ روی دیوارهای یک اتاق شمالی که از نور طبیعی کمی بهره‌مند است نه‌چندان زیبا و کسل‌کننده خواهد بود.

سفید را فراموش نکنید


رنگ سفید در خانه نه‌تنها زیبایی را چند برابر می‌کند بلکه نوعی حس تمیزی را هم القا می‌کند اما در این آلودگی هوا و گرد‌و‌خاک‌ها نگهداری سفید به این راحتی‌ها نیست. ما یک پیشنهاد ویژه داریم اینکه سطوحی را سفید کنید که به راحتی با یک دستمال نمدار تمیز شوند مثل روکش میز یا طبقات کتابخانه یا حتی یک لوستر سفید قابل شست‌وشو یا…. در این حالت نه‌تنها فضای خانه طراوتی خاص پیدا می‌کند بلکه می‌توانید با یک دستمال و مقدار خیلی کمی مواد شوینده خانه را برق بیندازید.

  • دکور بارنگهای متنوع و خنک تابستانی
  • نورپردازی ، مبلمان و اکسسوری با تم تابستانی
  • طراحی دیواره به سبک تابستانی
  • پارکت ، سنگ ، سرامیک برای کف سازی

تابستان فصل میوه های آبدار و رنگارنگ هست. فصل تازگی و انرژی هست و فصل تعطیلات و تفریح هست. این فصل میتونه پر از انرژی برای ما و روحمون هم باشه.

از ترکیب رنگها استفاده کنید

همونطور که میدونید در این فصل رنگهای شاد بازار گرمی دارن و مردم سعی میکنن بیشتر لباسهای رنگ روشن بپوشن و البته به این دلیل هست که گرما رو کمتر به خودش جذب میکنه. این شادابی و تازگی میتونه به داخل خونه های ماهم بیاد و فضای شادی رو در منزلمون ایجاد کنیم و با تغییراتی هرچند کوچک شادابی و طراوت رو در منزلمون احیا کنیم که در شادابی روحمون هم بی تاثیر نیست. البته منظور من تغییرات مقرون به صرفه ای دکوراسیون داخلی هست که فشاری هم به وضع اقتصادیمون نیاره.

همه خوبی‌های مبل پایه‌دار


پیشنهاد می‌کنیم وسایل اتاق‌های پررفت‌وآمد مثل نشیمن را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که جاروکردن زیر آنها امکان‌پذیر باشد، مثلا مبل‌‌هایی که پایه‌های نسبتا بلند چوبی دارند هم وزن سبک‌تری داشته، هم به راحتی جابه‌جا می‌شوند و هم دیگر نگران جمع‌شدن خاک زیر آنها نیستید چرا‌که هربار می‌توانید به راحتی زیر آنها را جارو کنید.

چند راهکار ساده برای آوردن فضای بیرون به داخل

۱) پرده های کلفت زمستانی را جمع کرده و از تورهای نازک و حریرهای تابستانی برای پوشش پنجره ها استفاده کنید. روکش های کوسن هایتان را عوض کنید و به سراغ رنگ های شادتر و طرح های تابستانی مانند گلدار و راه راه بروید. بگذارید تابستان به اتاق خوابتان هم سری بزند؛ روتختی گرم زمستانی تان را درون کمد بگذارید و آن را با ملحفه های خنک و روشن جایگزین کنید.

۲) اصول اولیه را نیز فراموش نکنید. قبل از نصب کردن پرده های تابستانی، شیشه ها را خوب تمیز کرده و گرد و خاک قاب پنجره ها را بزدایید. پرده ها را نیز بشویید، خواهید دید که با خانه ای کاملا نو روبه رو می شوید!

۳) میوه های تابستانی مجموعه ای از دلپذیرترین رنگ ها و فرم ها هستند. از آنها در دکور خانه تان استفاده کنید! سبدی برایشان در نظر بگیرید و آن را روی میز ناهارخوری قرار دهید. مطمئن باشید که همه از دیدن و البته خوردن آنها لذت خواهند برد.

۴) بسیاری از ما در راه منزل دسته گلی برای تزیین فضای خانه مان می خریم. یک راه بهتر برای لذت بردن از زیبایی گل های تازه کاشتن آنها در باغچه خانه یا گلدان است. به این ترتیب می توانید هر روز دسته ای گل از باغچه چیده و برای تزیین میز صبحانه یا ناهارخوریتان از آن استفاده کنید. یک یا چند گلدان کوچک را به کاشت گیاهان معطری چون رزماری و نعنا اختصاص دهید و آنها را روی لبه پنجره ها قرار دهید، خنک بودن عطر این گیاهان در روزهای گرم تابستان بسیار لذت بخش است!

۵) گوشه ای از خانه را به وسایل آنتیک باغبانی اختصاص دهید. یک آبپاش فلزی و چند بیلچه و چنگک کوچک و یک جفت چکمه باغبانی می تواند دکور خوبی برای گوشه ای از خانه باشد. مخصوصا اگر چند گلدان کوچک شمعدانی یا بنفشه هم کنارشان قرار دهید.

۶) شاید دوست داشته باشید که تابستان به درون آشپزخانه تان هم نفوذ کند، در این صورت می توانید شادترین سرویس بشقاب هایتان را بیرون بیاورید و از زیر بشقابی های هماهنگ با آنها برای تزیین آشپزخانه استفاده کنید. حتی یک رومیزی کتان هم می تواند حال و هوای آشپزخانه را عوض کند.

۷) به رنگ ها بیشتر توجه کنید. می توانید رنگ یک یا چند دیوارتان را عوض کرده و به جای آن از رنگ هایی مانند نارنجی، زرد و سبز استفاده کنید. یا رنگ قسمت هایی از مبلمان مانند کوسن ها و کلاهک آباژورها را که کم هزینه تر نیز هستند، تغییر دهید. به هر حال اگر بسته به هر فصل حس و حال شما هم عوض می شود، بهتر است سعی کنید که از تاثیرات طبیعت روی زندگیتان حداکثر استفاده را ببرید.

۸) از تاثیر بسزای آینه در دکوراسیون نیز غافل نشوید. استفاده درست از آینه باعث بزرگ و دلباز جلوه دادن فضا می شود و علاوه بر آن نور طبیعی روز را هم چند برابر به داخل خانه می آورد. پس جای مناسبی برای آن در نظر گرفته و از نور مناسب روزهای تابستانی بهره مند شوید.

۹ از شوینده هایی با بوهای خنک بیشتر استفاده کنید، این دسته از بوها باعث می شوند که احساس خنکی کنید! حتی می توانید مایع دستشویی و شامپوی بدنتان را نیز عوض کرده و آنها را بوی نعنا و سیب ترش و… جایگزین کنید.

۱۰) شومینه تان را تبدیل به ساحلی کوچک و زیبا کنید. کمی شن کف آن ریخته و با سنگ ریزه های رودخانه ای و صدف آن را بیارایید و اگر شومینه ندارید یا شومینه تان طوری نیست که قابل تزیین باشد، می توانید روی یک میز عسلی یا درون یک ظرف بزرگ را این گونه تزیین کنید. حتی می توانید این ظرف را دم در ورودی (اگر جای کافی دارید) نیز قرار دهید.

۱۱) بامبو را هم فراموش نکنید. پرده های طرح بامبو، جداکننده ها و دیوارهایی از این جنس و حتی خود گیاه بامبو سبزینه ای است که حضورش در خانه می تواند نقش بسزایی در روح بخشیدن به فضا داشته باشد و علاوه بر آن عنصری بی نهایت دکوراتیو نیز به شمار می رود. اگر احتیاج به پارتیشن برای جدا کردن فضاها دارید، حتما این گزینه را نیز در میان انتخاب هایتان قرار دهید؛ چراکه هم از نظر هزینه به صرفه است و هم به علت سبک بودن جا به جا کردنش راحت است و مهم تر از همه این موارد اینکه حس خوبی به شما می دهد چرا که گویا قسمتی از طبیعت تابستانی را به درون خانه آورده اید.مانوش مجدزاده

از ابتکار و خلاقیت استفاده کنید

این موضوع رو در نظر داشته باشین که وقتی از دکوراسیون داخلی فصلی صحبت میشه منظور وصله و پینه کردن هست و قرار نیست اصول اصلی منزل تغییر کنه و تنها تغییرات جزیی میتونه اون تغییر و نشاطی که میخوایم رو ایجاد کنه. فقط کافیه کمی ابتکار و خلاقیت به خرج بدین و این رو هم بدونین که هیچ قانون فراگیری برای دکوراسیون داخلی منازل وجود نداره و این موضوع تنها به سلیقه شخصی و همچنین خلاقیت و هوشمندی شما بستگی داره که بتونین راهکارهای مناسبی بدین و منزلتون رو زیباتر کنین. ذهنتون رو آزاد کنین و ساختارشکنی کنین. این رو بدونین که بعضی از تغییرات ممکنه در اول عجیب و غریب باشه ولی در عین حال هم میتونه جالب و خوشایند باشه. البته باید تغییرات کاملا برنامه ریزی شده و همخوان باشن تا دلنشین به نظر بیان وگرنه فقط فضای خونه رو شلوغ تر جلوه میدن و باعث آشفتگی میشن.

این تغییرات رو میتونید با پرده ها شروع کنین. پرده هایی با رنگهای روشن گزینه های مناسبی برای این تغییر هستن.  این روزها پارچه های به قولی گل گلی بازار گرمی دارن و میتونن گزینه های مناسبی برای این تغییر باشن . همچنین میتونین با قرار دادن لوازم تزیینی هرچند کوچک ولی همخوان با رنگ پرده ها این سبک پارچه هارو دل نشین کنین و یا حتی روکش کوسنهای مبلتون رو عوض کنین. البته به رنگها خیلی توجه کنین و سعی کنین طوری رنگهای شاد رو انتخاب کنین و کنار هم بچینین که همخونی لازم رو با رنگهای مبل و دیوار منزلتون داشته باشه.

البته لوازم تزیینی خاص موجود در بازار ابزار خوبی برای این تغییر هستن و ممیشه با ترکیبات رنگی مناسبی که میدیم و همچنین فرمهای خاصی که برای لوازم تزیینی انتخاب میکنیم به بهتر شدن و خوشایندی این تغییرات اضافه کنیم.

یک آشپزخانه تابستانی بسازید

وقتی از تغییر دکور آشپزخانه صحبت میشه ذهن ها به سمت تعویض کابینتها و میز ناهار خوری میره در حالیکه میشه با تغییرات جزیی که در زیر بشقابی ها یا دستمال های رنگی درون بشقاب و یا یک گلدان خوشرنگ و زیبا آشپزخانه رو دلنشینتر کرد یا حتی یک قالیچه گلیمی خوشرنگ و جدید میتونه کل فضای آشپزخانه مارو زیباتر کنه.

رنگها رو فراموش نکنین. رنگها و بافتهای جدیدی که به لوازم منزلتون میدین میتونن معجزه کنن. فقط باید یادتون باشه که رنگها، طرحها و بافتهایی که استفاده میکنین با زمینه کارتون یعنی دیوارها، مبلها، کابینتها و میز ناهارخوری همخونی داشته باشه و هماهنگ باشه.

شرکت کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *