طراحی و ساخت

نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری

نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری

در این مقاله مورد نظر در ارتباط با نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری توضیحاتی ارائه می گردد و این نوع قرارداد بیشتر شرح داده می شود.

توجه به نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری از اهمیت زیادی برخوردار است و هر یک از طرفین قرارداد به عقد کردن موارد مهم در قرارداد مابین خود باید توجه داشته باشند تا از این طریق بتوانند اقدامات خاص را برای پیش برد اهداف قرارداد در نظر بگیرند و در زمان مشخص طراحی داخلی انجام شود.

در ادامه مقاله به سوالاتی که در زمینه نمونه طراحی داخلی معماری برای شما دوستان عزیز پیش بیاید و ذهنتان را درگیر کند پاسخ می دهیم.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.

منظور از معماری داخلی طراحی چیست؟

مزیت های انجام دادن قرارداد طراحی معماری داخلی کدام موارد می باشند؟

در یک قرارداد طراح داخلی معماری باید چه اطلاعاتی قرار بگیرد؟

آیا از اهداف اصلی نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری اطلاع دارید؟

اسناد مهمی که برای عقد قرارداد باید در اختیار کارفرما و پیمانکار باشد، شامل چه مواردی می شود؟

در هنگام عقد قرارداد طراحی داخلی معماری چه اطلاعاتی از طرفین باید ثبت شود؟

در قرارداد طراحی داخلی معماری در ارتباط با موضوع قرارداد چه اطلاعاتی باید ثبت شود؟

در ارتباط با مشخصات فنی مورد نیاز برای قرارداد طراحی داخلی معماری چه اطلاعاتی لازم به ثبت است؟

آیا در قرارداد طراحی داخلی معماری در ارتباط با هزینه نیز مواردی قید می شود؟ از مهم ترین مواردی که مربوط به هزینه می باشد و در قرارداد وجود دارد، کدام موارد می باشند؟

موارد مهمی که برای شرایط پرداخت هزینه قرارداد وجود دارد، کدام موارد می باشند؟ آیا قبل از انجام دادن طراحی داخلی معماری نیاز به پرداخت کل هزینه هست؟

آیا در قرارداد طراحی داخلی اگر در انجام دادن پروژه تأخیری صورت گیرد، نیاز به پرداخت دیرکرد می باشد؟

پیمانکار در هنگام عقد قرارداد طراحی داخلی معماری چه تعهداتی دارد؟ در هنگام عقد قرارداد طراحی داخلی کارفرما چه تعهدات خاصی دارد؟

در چه مواردی می توان بعد از عقد قرارداد طراحی داخلی معماری آن را فسخ کرد؟

موارد مهمی که در عقد قرارداد طراحی داخلی معماری باید به آن دقت شود، کدام موارد می باشند؟

در نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری چه اطلاعاتی قرار می گیرد؟ آیا آشنایی با این نوع قرارداد اهمیت زیادی دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری با ما تا انتهای این پست همراه باشید.

منظور از معماری داخلی طراحی چیست؟

در کل معماری داخلی را علمی می دانند که طراحی فضای داخلی را در یک ساختمان و مکان خاص در بر می گیرد که این طراحی با توجه به استانداردهای مهم انجام می پذیرد.

در حال حاضر معماری داخلی را که در ساختمان ها انجام می دهند، تلفیقی از رشته های مختلف را به کار می برند تا با زیبایی بیشتری کار ادامه یابد.

در این علم از هنر استفاده زیادی می شود و افرادی که وارد این حرفه می شوند، باید به هنر علاقه داشته باشند، زیرا نیاز به خلاقیت در زمینه این علم به شدت وجود دارد.

رشته دیگری که در طراحی داخلی معماری مد نظر قرار می گیرد، مربوط به روانشناسی است، امروزه در بیشتر حرفه ها برای پیش بردن بهتر اقدامات، علم روانشناسی را به کار می برند و با توجه به نیاز افراد و سطح توقع فرد در ساختمان مورد نظر طراحی را انجام می دهند، روانشناسی مربوط به مطالعه کردن رفتار در یک محیط می باشد و در این زمینه توجه به رفتارهای خاصی که کاربر در نظر می گیرد، اهمیت دارد.

توجه به توسعه اقتصادی نیز از موارد مهمی است که در معماری داخلی در نظر گرفته می شود. رشته جامعه شناسی نیز در طراحی داخلی به کار برده می شود.

توجه به استحکام

از دیرباز نیازهای اساسی انسان ها مختلف بوده، اما یکی از نیازهای مهم افراد در هر موقعیتی مربوط به مکانی است که بتوانند در آن ساکن شوند و زندگی خود را ادامه دهند، توجه به استحکام این مکان و طراحی های خاصی که در این زمینه به کار برده شده است، از گذشته مد نظر انسان ها می باشد

و در هر زمانی تلاش شده که معماری های خاصی را برای مکان خود انتخاب کنند و با هوشمندی خود نیازهایشان را برطرف کنند.

رشته ی طراحی داخلی

امروزه با توجه به اینکه علم در هر زمینه ای پیشرفت چشمگیری کرده است، رشته ای به نام طراحی داخلی نیز وجود دارد که افراد می توانند در این رشته تجربه کسب کنند و بر اساس علم و قدرت خلاقیت خود معماری بی نظیری را در فضای مورد نظر ایجاد کنند.

مسلما ساخت یک سازه به راحتی امکان پذیر نیست و در این زمینه عوامل و وسایل زیادی هستند که در کنار هم یک خروجی خاص را ایجاد می کنند بنایی که برای یک ساختمان وجود دارد، در مرحله اول به صورت طرح خاصی است و در این مورد قسمت های زیادی وجود دارند که در کنار هم یک ساختمان زیبا را می سازند.

افرادی که به عنوان معمار داخلی در شرکت خاصی فعالیت دارند، تلاش می کنند، به طراحی کردن فضاهایی بپردازند که فضاسازی از ابتدا در این فضا تعیین گردیده است

به عنوان مثال یک ساختمان مسکونی دارای اتاق و آشپزخانه است، همچنین در این مورد سالن پذیرایی و … وجود دارد که با دیدن فضای کلی این ساختمان تمامی این جایگاه ها دیده می شود

اما جایگاهی که معماری داخلی دارد، این است که به طراحی کردن این نوع فضاها می پردازد و با توجه به عناصر فیزیکی که در این ساختمان وجود دارد و همچنین با دقت به منابع موجود برای این مکان، نوع خاصی از معماری داخلی را به اجرا می گذارد و در این زمینه به جنبه های مختلف زندگی افراد و نیاز آنها توجه می کنند.

ایجاد کردن یک فضای خاص

هدف اصلی که طراحی داخلی معماری دارد، مربوط به ایجاد کردن یک فضای خاص می باشد، فضایی که در آن بتوان از زیبایی بهره برد و آرامش را در محیط به وجود آورد، همچنین کارآیی لازم با این نوع فضا برقرار شود.

جالب این است که معماری داخلی با تغییر دادن فضای ساختمان، سبک زندگی کردن افراد را تغییر می دهد و به آنها کمک می کند که از وسایل پیشرفته و بهتری برای ساختمان مورد نظر به کار برند.

از موارد مهم در معماری داخلی مربوط به عوامل خاصی است که در طراحی ساختمان می توان به آن توجه داشت و این مسأله بر سلامت افراد تأثیر زیادی می گذارد

به عنوان مثال طراحی داخلی به میزان نور مناسب در محیط توجه خاصی دارد و با توجه به شرایطی که ساختمان مورد نظر دارد، این اقدام را عملی می کند، اگر فضای سالن پذیرایی به شدت کوچک باشد، طراحان نمی توانند در این فضا نورپردازی زیبایی را به کار برند و ممکن است، نور خیره کننده و بیش از حد افراد را اذیت کند.

تا اینجا با مبحث معماری داخلی طراحی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری با ما همراه باشید.

مزیت های انجام دادن قرارداد طراحی معماری داخلی کدام موارد می باشند؟

در مورد قرارداد طراحی داخلی معماری می توان گفت که این قرارداد به نوعی خلاصه ای از یک پیش نویس همکاری اصلی برای انجام دادن طراحی داخلی در یک مکان می باشد که توسط دو طرف مربوط به عقد قرارداد صورت می گیرد و هر یک از این افراد به تعهدات ثبت شده در این قرارداد باید توجه داشته باشند.

مسلما همه می دانیم که بستن قرارداد و توجه به روابطی که بین چند نفر صورت می گیرد، اهمیت زیادی دارد.

اجرا کردن قرارداد طراحی داخلی معماری مزیت های زیادی به همراه دارد، از این طریق می توان وظایف هر یک از طرفین را در این قرارداد مشخص کرد و با تعیین کردن این وظایف، افراد قادر هستند، وظایف خود را به درستی پیش ببرند.

تعهدات دو طرف

مزیت دیگر در نظر گرفتن قرارداد طراحی داخلی معماری مربوط به تعهدات دو طرف است که با کیفیت بیشتری کار خود را ادامه می دهند و از این طریق بازدهی بیشتری در کار طرفین مشاهده می شود.

با استفاده از عقد تفاهم نامه مابین دو طرف می توان روابط کاری را حفظ کرده و مشکلی بعد از اجرا و … بین کارفرما و پیمانکار به وجود نیاید.

با عقد قرارداد می توان تمامی موارد مهم را ثبت کرده و از این طریق اختلاف نظرها را بعد از انجام کار به صفر درصد رساند.

مزیت دیگر به کار بردن قرارداد طراحی داخلی معماری، مربوط به کاهش میزان تلف شدن وقت افراد است.

توجه به اینکه با استفاده از قرارداد طراحی داخلی معماری در هزینه های کلی افراد برای پرداخت هزینه و … صرفه جویی می شود، اهمیت زیادی دارد و افراد برای عقد قرارداد تمایل زیادی می یابند تا هزینه های جانبی کمتری را پرداخت کرده و کار به نحو احسن صورت گیرد

زیرا از همان ابتدا در قرارداد طراحی داخلی معماری هزینه های خاص در نظر گرفته می شود و در صورتی که به این میزان، هزینه دیگری اضافه گردد، طبق قراردادی که مابین دو نفر انجام شده این هزینه دریافت خواهد شد.

تا اینجا با مبحث مزیت های انجام دادن قرارداد طراحی معماری داخلی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان پست نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری با ما همراه باشید.

در یک قرارداد طراح داخلی معماری باید چه اطلاعاتی قرار بگیرد؟

از موارد مهمی که در طراحی معماری داخلی و بستن قرارداد مابین طرفین وجود دارد، مربوط به مشخصات هر یک از این افراد یا شرکت ها می باشد، توجه به موضوع قرارداد نیز اهمیت زیادی دارد، همان طور که اشاره شد در ارتباط با محلی که پروژه در آن صورت می گیرد، نیز باید در قرارداد توضیحات مربوط به آن ارائه شود.

نحوه پرداخت هزینه ها توسط کارفرما و … در این قرارداد باید تعیین شود، تعهدات کامل هر یک از افراد نیز اهمیت زیادی دارد.

توجه به فسخ قرارداد و شرایط فسخ قرارداد نیز در قرارداد طراحی داخلی معماری در نظر گرفته می شود.

در این مورد شروع قرارداد در زمانی انجام می شود که کارفرما بخواهد تمامی مدارک مهم را به پیمانکار تحویل دهد و برگه ای که مربوط به ارائه دادن دستور نقشه و همچنین معرفی نامه طراح می باشد، را به پیمانکار ارائه دهد، در این مورد فیش واریزی میزانی از دستمزد طراحی کردن و فایل های مربوط به نقشه برداری و.. نیز به پیمانکار ارائه می گردد.

آیا از اهداف اصلی نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری اطلاع دارید؟

در صورتی که افراد قصد داشته باشند، برای مکان مورد نظر خود یک طراحی خاص و متفاوت را در نظر بگیرند لازم است که از یک طراح داخلی بخواهند که این کار را برای آنها انجام دهد و در ساختمان مورد نظر تغییرات مهم صورت گیرد طراحی داخلی مربوط به خانه، مکانهای اداری یا حتی در ارتباط با فروشگاه و دفترهای کار خصوصی می شود.

به طور کلی در هر فضای مربوط به ساختمان اعم از منزل مسکونی یا حتی یک اداره و مرکز درمانی می توان از طراحی داخلی برای زیباتر کردن فضا استفاده کرد.

همه ما در حال حاضر ساختمان های اداری یا مسکونی را دیده ایم که این ساختمان ها در فضای بیرون قدیمی می باشند و زیبایی خاصی ندارند، اما با وارد شدن به این مکان شاهد تغییراتی هستیم که در فضای داخلی ساختمان صورت گرفته اند و از این طریق زیبایی موجود در فضای داخلی را می توانیم ببینیم.

تغییر دادن این فضا توسط معماران داخلی صورت می گیرد و این افراد تمام تلاش خود را برای قرار دادن تجهیزات وسایل به کار می برند.

استفاده از طراح با تجربه

برای دست یافتن به این زیبایی خاص و متفاوت، در فضای مورد نظر یک ساختمان افراد نیاز دارند که از یک طراح ویژه که در این کار تجربه بالایی دارد، استفاده کنند و طراحی داخلی را به فرد طراح یا در کل شرکت مهندسی مربوط به طراحی داخلی بسپارند تا از این طریق قرارداد مورد نیاز برای انجام طراحی داخلی معماری در این فضا به صورت کامل بتواند صورت گیرد.

هدف اصلی که برای ثبت کردن قرارداد طراحی داخلی معماری توسط دو طرف در نظر گرفته می شود، این است که بتواند تمامی ابهامات موجود را در همان ابتدای کار از بین برد و تمامی نیازها و خواسته های طرفین در این نوع قرارداد قید می گردد تا با آگاهی بیشتری کار مورد نظر ادامه یابد و مشکلی در حین انجام کار شکل نگیرد.

به نوعی باید تمامی توافقات و موارد مهمی که بین دو طرف معاهده وجود دارد، در قرارداد طراحی داخلی معماری ثبت شود و تمامی اطلاعات مربوط به کارفرما و طراح در این زمینه در نظر گرفته می شوند.

هدف دیگری که برای ثبت کردن یک قرارداد طراحی داخلی معماری وجود دارد، این است که با استفاده از قراردادی که مابین طرفین ثبت شده است،

تمامی اقدامات دو طرف به طور کامل و استاندارد صورت گیرد و از این طریق احتمال وجود داشتن هر گونه سوء تفاهمی در کار معماری برطرف می شود و هیچ یک از طرفین از حق مورد نظر خود نمی توانند سوء استفاده ای کنند، به عبارت دیگر با توجه به عقد قرارداد وظایف هر یک از طرفین مشخص می گردد

مثال

و این افراد در زمان های تعیین شده وظیفه دارند که اقدامات مهم را انجام دهند و ابهامات موجود را از بین ببرند، به طور مثال وظیفه معمار این است که طراحی داخلی را در تایم خاصی انجام داده و در مقابل کارفرما وظیفه دارد که هزینه ها را در زمان ویژه ای که در قرارداد قید شده است، به پیمانکار تحویل دهد.

هدف اصلی در ارتباط با نوع قرارداد و مشخص کردن آن مربوط به آگاهی در ارتباط با قراردادهای خاص و استاندارد است تا مشکلات موجود بررسی شده و از این طریق بتوان اشکالات را اصلاح کرده و قرارداد منظمی را ادامه داد.

یکی دیگر از اهداف مهم که در ارتباط با عقد قرارداد طراحی داخلی معماری وجود دارد، مربوط به دادن آگاهی به افراد است تا از این طریق بتوانند استانداردهای مهم را در زمینه این نوع قرارداد بشناسند و با اطلاع یافتن از موارد خاص، مشکلات مورد نظر را بررسی کنند تا در شرایط بهتری کار ادامه یابد و اشکالات موجود با توجه به استانداردها اصلاح شود و قرارداد در قالب منظم تری پیش رود.

تا اینجا با مبحث اهداف اصلی نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان پست نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری با ما همراه باشید.

اسناد مهمی که برای عقد قرارداد باید در اختیار کارفرما و پیمانکار باشد، شامل چه مواردی می شود؟

برای ثبت قرارداد طراحی داخلی معماری نیاز به اسناد خاصی است تا با توجه به این اسناد و مدارک ارائه شده کار مورد نظر صورت گیرد. در این مورد سند قراردادی که بین کارفرما و طراح ثبت می شود، لازم است که در موقع عقد قرارداد در نظر گرفته شود،

منظور ارائه سند ساختمان است که کارفرما با در اختیار داشتن این نوع سند ثابت می کند که مکان مورد نظر به این فرد تعلق دارد و با بستن قرارداد طراحی داخلی می خواهد که در این ساختمان تغییراتی را انجام دهد،

به عبارت دیگر تنها افرادی می توانند فضای داخلی یک ساختمان را تغییر دهند که مدارکی مبنی بر مالک بودن ارائه داده و طبق قانون در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد،

افرادی که در یک ساختمان مستأجر هستند، تنها در مواردی می توانند قرارداد طراحی داخلی معماری را با پیمانکار ببندند که موجر نیز در جریان باشد تا برای این کار مشکلی قانونی ایجاد نشود.

در این مورد تمامی نقشه های کلی و نقشه های تفصیلی مورد نیاز برای بررسی اسناد نیز ثبت می گردند. نقشه های خانه اعم از پلان کل ساختمان و توپوگرافی فضای کلی نیز در هنگام ثبت قرارداد مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم است، در این زمینه مدرک و نقشه ای خاص از پلان موقعیت ساختمان و همچنین طرح استقرار آن وجود داشته باشد تا پلان کلی ساختمان در دسترس پیمانکار قرار بگیرد.

نقشه های مربوط به تأسیسات برقی

نقشه های مربوط به تأسیسات برقی نیز از مدارک مورد نیاز برای پذیرش قرارداد است و پیمانکار به این نوع نقشه ها توجه خاصی دارد.

تمامی نقشه هایی که در آن جزئیات کامل اجرایی و طراحی ساختمان وجود دارد، نیز در هنگام عقد قرارداد باید در اختیار پیمانکار باشد.

از موارد مهمی که در قرارداد طراحی داخلی باید در اختیار کارفرما و پیمانکار باشد، مربوط به پلان های زیر زمین است، اگر در ساختمانی زیر زمین وجود داشته باشد، پیمانکار باید بداند که فضای این زیر زمین و درب ورودی آن به چه میزانی است تا در هنگام انتخاب مبل و … به اندازه فضا توجه شود.

نقشه های مربوط به شیب بندی بام و سقف کاذب طبقات نیز از اسناد مهمی است که در زمان عقد قرارداد باید در نظر گرفته شود.

نقشه ای از نماهای اصلی ساختمان نیز از اسناد مورد نیاز برای عقد قرارداد است.

در صورتی که در یک ساختمان جزئیات زیادی وجود دارد، نیاز می باشد که نقشه این جزئیات نیز ثبت شود، به طور مثال نقشه کمدهای دیواری ساختمان، سایز درب و پنجره ها، ارتفاع سقف و.. از موارد مهمی هستند که در ارتباط با قرارداد داخلی به آنها توجه می گردد.

تا اینجا با مبحث اسناد مهم که برای عقد قرارداد آشنا شدید توصیه می کنیم تا پایان مقاله نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری با ما همراه باشید.

در هنگام عقد قرارداد طراحی داخلی معماری چه اطلاعاتی از طرفین باید ثبت شود؟

مشخصات اصلی که در قرارداد طراحی داخلی معماری ثبت می شود، باید به طور دقیق مشخصات کارفرما و پیمانکار را در بر بگیرد، در این زمینه لازم است، نام و نام خانوادگی کارفرما ثبت شود، البته اگر عقد قرارداد طراحی داخلی معماری با یک فرد انجام نشود

بلکه این قرارداد با شرکت خاصی صورت گرفته باشد، ضروری است که تمامی اطلاعات شرکت اعم از تاریخ ثبت و … در این مود قید شود، در این مورد اطلاعات مربوط به شرکت و مدیریت شرکت نیز در قرارداد ثبت می گردد.

در صورتی که کارفرما یک فرد باشد، لازم است که شماره ملی فرد مورد نظر در قرارداد وارد شود و در مواردی که شرکتی به عنوان کارفرما شناخته می شود، نیاز به وارد کردن شماره ثبتی این مرکز است.

از دیگر اطلاعات مهم کارفرما که باید در قرارداد طراحی داخلی معماری ثبت شود، مربوط به آدرس دقیق فرد یا نشانی شرکت است، در صورتی که کارفرما تلفن ثابت داشته باشد لازم است که این گزینه نیز در قرارداد تکمیل شود

اما در مواردی که شماره تلفن ثابت کارفرما در دسترس نباشد، می توان شماره تلفن همراهی را در قرارداد طراحی داخلی معماری از کارفرما ثبت کرد که در صورت نیاز به تماس با کارفرما، از این طریق بتوان اقدام کرد.

در مقابل در ارتباط با پیمانکاری که قصد انجام دادن طراحی داخلی معماری یک مکان را دارد، نیز لازم است که تمامی اطلاعات فردی اعم از نام و نام خانوادگی به اضافه شماره ملی ثبت شود، دیگر اطلاعات مورد نیاز مربوط به شماره تلفن همراه و آدرس شرکت کارفرما است تا در صورت نیاز کارفرما بتواند محل پیمانکار را بشناسد.

در ارتباط با مشخصات فنی مورد نیاز برای قرارداد طراحی داخلی معماری چه اطلاعاتی لازم به ثبت است؟

لازم به ذکر است که موضوع قرارداد از اهمیت زیادی برخوردار است و در این مورد نیاز می باشد که اطلاعات خاصی تکمیل شود، از جمله موارد مهم در موضوع قرارداد شامل طراحی و نوع عملیات اجرایی است که برای یک ساختمان در نظر گرفته می شود، همچنین اقدامات لازم برای آماده سازی وسایل و تجهیزات نیز لازم است که در زمینه موضوع قرارداد ثبت می گردد.

در زمینه تهیه لوازم مورد نیاز برای ساختمان نیز بهتر است که در موضوع قرارداد طراحی داخلی معماری این مورد ثبت شود.

اینکه ساختمان و مکان مورد نظر نیاز کامل به نوسازی دارد، یا در این زمینه تنها لازم است، دکوراسیون داخلی خاصی در این فضا ایجاد شود، نیز از موارد مهم دیگر است که در موضوع قرارداد یادداشت خواهد شد،

زیرا در مواردی که ساختمانی نیاز به نوسازی کامل داشته باشد، اقدامات پیمانکار متفاوت خواهد بود و فرصت بیشتری را برای این کار در نظر می گیرد، اما اگر هدف کارفرما تغییر دادن دکوراسیون داخلی باشد، با قید کردن این مورد در موضوع قرارداد، بهتر می توان این کار را انجام داد.

نصب کردن اثاثیه مختلف

نصب کردن اثاثیه مختلف یا تمامی ملزوماتی که مربوط به طبقات ساختمان است، نیز در این زمینه می تواند از سوی کارفرما در موضوع قرارداد ثبت شود،

به طور مثال اگر در یک ساختمان اثاثیه خاصی وجود داشته باشد، یا کارفرما بخواهد تجهیزات دیگری را به ساختمان مورد نظر اضافه کند با ثبت کردن این موارد در موضوع قرارداد تمامی ابهامات را برطرف می کند.

یکی از موارد مهم دیگر در ارتباط با موضوع قرارداد این است که محل انجام گرفتن پروژه به صورت کامل ثبت شود و نشانی دقیق این ساختمان در قرارداد یادداشت گردد

البته این مکان برای انجام دادن پروژه باید مجوز ساختمانی لازم را داشته باشد و شماره مجوز ساختمان و تاریخی که این مجوز را دریافت کرده است، در موضوع قرارداد وارد می شود، مسلما محلی که دارای مجوز قانونی ساخت نباشد ممکن است،

مشکلاتی را به همراه داشته باشد و درحین انجام دادن قرارداد طراحی داخلی معماری در این مکان مشکلاتی به وجود آید که برای پیمانکار و کارکنان خطراتی ایجاد شود و سلامتی این افراد در معرض خطر قرار بگیرد، همچنین اگر مکانی مجوز قانونی ساخت نداشته باشد

، ممکن است که در حین انجام کار به هر صورتی کارفرما اقداماتی را انجام دهد و هزینه پیمانکار را پرداخت نکند، برای جلوگیری از این موارد کارشناسان و پیمانکاران قبل از عقد قرارداد از دریافت مجوز ساختمانی مکان مورد نظر اطمینان می یابند تا با خیالی آسوده تر از همان ابتدا قرارداد را امضاء کنند و خطرات احتمالی کاهش یابد.

در ارتباط با مشخصات فنی مورد نیاز برای قرارداد طراحی داخلی معماری چه اطلاعاتی باید ثبت شود؟

در مواردی که قرارداد طراحی داخلی معماری به رشته تحریر در می آید، واجب است که موارد مهمی در این زمینه ثبت گردد تا تمامی گزینه های مورد نظر طراحان و کارفرما به طور کامل با توضیحات ارائه شوند.

در این مورد سبکی که کارفرما برای طراحی مد نظر دارد، در زمینه مشخصات فنی ساختمان ثبت می شود، همچنین پیمانکار نوع دکوراسیون ساختمان را با توجه به متدی که در نظر می گیرد، اعم از متدهای کلاسیک یا روش های جدید می تواند، در این قرارداد مربوط به طراحی داخلی معماری قید کند.

در ماده های مربوط به طراحی معماری داخلی لازم است، در زمینه هر یک از الگوهایی که از پیش طراحی آنها صورت گرفته است، نیز اقدامات مهمی بررسی شود تا از این طریق کارفرما و پیمانکار اطلاعات بیشتری در ارتباط با الگوی مورد نظر برای کار خود داشته باشند.

مورد مهم دیگر در زمینه مشخصات فنی پروژه مربوط به فضای ساختمان است که دارای چند طبقه بوده و زیر بنایی که کل این ساختمان دارد، با توجه به سند آن چند متر مربع می باشد

فضای هر طبقه

یکی از موارد مهم در این زمینه مربوط به فضای هر طبقه و زیر بنای هر یک از طبقات ساختمان است که در این مورد لازم است، با احتساب دیوارهایی که ساختمان دارد، این میزان در نظر گرفته شود.

مورد مهم دیگر در زمینه مشخصات فنی یک ساختمان برای ثبت کردن قرارداد داخلی معماری مربوط به بخش هایی است که لازم است، در ارتباط با نورپردازی و … در این ساختمان صورت گیرد.

از جمله موارد حائز اهمیت دیگر در زمینه مشخصات فنی پروژه مربوط به جنس مصالحی است که در یک ساختمان برای طراحی معماری داخلی به کار می رود

و در این زمینه قبل از انجام دادن طراحی داخلی بهتر است، در قرارداد ثبت شود که جنس مصالح ساختمان چه بوده تا در مواقعی که تخریبی در قسمتی از ساختمان رخ می دهد و نیاز است که مجددا بازسازی این قسمت از ساختمان صورت گیرد، پیمانکار بتواند بر طبق الگوی ساختمان این مصالح را به کار برد و از جنس مصالح قبل از تخریب در این ساختمان استفاده کند.

وسایل و تجهیزات ساختمان

از موارد دیگری که در قرارداد طراحی داخلی معماری به آن دقت می شود و نیاز به ثبت کردن دارد، مربوط به وسایل و تجهیزات هر ساختمان است، اگر در مواردی فر و گاز رو میزی و … در یک ساختمان وجود داشته باشد و کارفرما نیاز به طراحی ساختمان خود دارد

قبل از شروع به کار در آشپزخانه و … لازم است که در قرارداد قید شود که در هر طبقه ای چه وسایلی وجود داشته و این وسایل و تجهیزات قبل از شروع کردن به انجام پروژه طراحی داخلی جداسازی آنها صورت گرفته و سپس بعد از این کار نصب این تجهیزات مجددا توسط افراد آگاه در ساختمان مورد نظر انجام پذیرد

همچنین در مواردی که برای پاگرد و راهروها نیاز به انجام دادن طراحی داخلی معماری باشد، لازم است، در قرارداد این موارد نیز قید شود و تعداد پاگرد و … در هر ساختمان ثبت گردد.

اینکه در یک ساختمان تا چه حدی دیوارها دارای رنگ هستند، یا سقف این ساختمان و طبقات دارای چه رنگی می باشند، نیز از موارد مهم دیگر است که باید در قرارداد طراحی داخلی معماری ثبت شود و با متراژ مربع نیز این مورد قید گردد.

آیا در قرارداد طراحی داخلی معماری در ارتباط با هزینه نیز مواردی قید می شود؟ از مهم ترین مواردی که مربوط به هزینه می باشد و در قرارداد وجود دارد، کدام موارد می باشند؟

یکی از موارد مهمی که در قرارداد طراحی داخلی لازم است، ثبت شود، مربوط به هزینه قرارداد به طور کلی می باشد. در قسمت اول مربوط به هزینه باید هزینه ای که برای کل قرارداد تعیین می شود، به صورت کامل در قسمت مشخص برای هزینه وارد شود.

در این مورد با توجه به قرارداد صورت گرفته و تعهداتی که دو طرف در قرارداد ثبت می کنند، صورت حساب مورد نظر باید به پیمانکار ارائه شود و در مواردی که پیمانکار کم کاری را انجام داده باشد، در زمان خاصی این کم کاری را رفع کرده و کار را به بهترین شکل به کارفرما تحویل دهد تا کارفرما نیز بتواند کل هزینه را با شرکت مهندسی تسویه کند.

در مواردی که کارفرما بعد از انجام کار هزینه صورت گرفته توسط پیمانکار را نادیده بگیرد یا قصد داشته باشد که هزینه کمتری را پرداخت کند،

با استفاده از قرارداد ثبت شده ما بین دو طرف معاهده، پیمانکار می تواند توضیح موارد لازم را به کارفرما ارائه دهد و در ارتباط با هزینه ای که باید پرداخت شود، با توجه به موارد مهم در قرارداد کارفرما را در جریان بگذارد.

هزینه هایی جزئی مهم برای موارد تفکیک شده قرارداد نیز باید در هنگام عقد قرارداد در نظر گرفته شوند، در این موارد هزینه های جزئی ساختمان که در ارتباط با تامین مصالح و تجهیزات مورد نیاز در یک ساختمان می باشد، در قرارداد ثبت می شود تا کارفرما موظف به پرداخت به موقع این هزینه ها شود،

نیاز به تهیه مصالح

همچنین اگر در یک ساختمانی نیاز به تهیه کردن مصالح خاصی اعم از گچ و سیمان باشد، لازم است که این هزینه ها در قرارداد طراحی داخلی معماری ثبت شود و با توجه به میزان آن در هر یک متر مربع هزینه برآورد می گردد.

مورد مهم دیگر مربوط به هزینه رنگ مورد نیاز برای ساختمان است، اینکه هزینه تهیه رنگ به چه میزانی است و در هر متر مربع لازم به استفاده از چه رنگ های خاصی می باشد، نیز در هزینه کلی مربوط به قرارداد طراحی داخلی معماری وارد می شود.

برای ساختمان های زیادی نیاز به تهیه و خرید وسایل و تجهیزات مربوط به نورپردازی است و در این موارد با توجه به کیفیت وسایلی که کارفرما مد نظر قرار می دهد، هزینه تعیین می شود

البته اگر کارفرما بخواهد در ساختمان مورد نظر برند و وسایل خاصی را به کار برد که هزینه را افزایش دهد، نیز لازم است که هزینه بیشتری را برای تهیه کردن وسایل برند مورد نظر از طریق کارفرما پرداخت کند

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری هستید.

سیستم نورپردازی

معمولا به ازای هر متر مربع سیستم نورپردازی در ساختمان به کار می رود و اگر پیمانکار بخواهد در بخش های خاصی از ساختمان از سیستم هالوژن نیز استفاده کند در تعیین هزینه کلی تأثیر زیادی می گذارد.

در مواردی که برای اتاق خواب یا برای کل آشپزخانه نیاز به تهیه ام دی اف و سپس نصب کردن این کابینت و کمدها باشد، نیز لازم است که در مرحله اول در قسمت هزینه این موارد قید شود و با توجه به هزینه ای که در هر متر مربع از این وسایل به کار می برند، این میزان هزینه در نظر گرفته می شود.

در موارد زیادی با توجه به هزینه طراحی داخلی معماری نیز می توان اجرتی که مربوط به جدا سازی وسایل است، نیز به عنوان هزینه در قرارداد در نظر گرفته شود، نصب کردن مجدد وسایلی که در یک ساختمان وجود دارند، اعم از اسپیلت یا گاز رو میزی و … در یک ساختمان نیز از موارد مهمی است که در هزینه کلی برای قرارداد طراحی داخلی معماری ثبت می شود.

موارد مهمی که برای شرایط پرداخت هزینه قرارداد وجود دارد، کدام موارد می باشند؟ آیا قبل از انجام دادن طراحی داخلی معماری نیاز به پرداخت کل هزینه است؟

از موارد مهمی که کارفرمایان مد نظر دارند، این است که در چه مواقعی باید مخارج مربوط به انجام دادن طراحی داخلی معماری باید پرداخت شود و آیا این هزینه را می توان در مراحل مختلفی واریز کرد یا نیاز به پرداخت کامل این هزینه قبل از شروع شدن کار است.

در هنگام عقد قرارداد لازم است که میزان خاصی از هزینه را که درصد قابل توجهی از قرارداد می باشد، به پیمانکار یا حساب شرکت مهندسی پرداخت کرد و این میزان هزینه در قرارداد ثبت می گردد، اگر پیمانکار برای این مورد از کارفرما چک دریافت کند، می تواند در قرارداد قید کند که شماره چک و مبلغ آن در قرارداد به چه میزان می باشد.

در ارتباط با شیوه پرداخت هزینه انجام دادن طراحی داخلی، معمولا اگر 50 درصد کار توسط پیمانکار صورت بگیرد باید پرداخت به شرکت در نظر گرفته شود و با تأیید سرپرست این میزان هزینه به پیمانکار تحویل داده می شود.

امیدواریم تا اینجا از پست نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

واریز مبالغ باقی مانده

بعد از تکمیل کردن نهایی پروژه معماری نیز مبلغی که باقی مانده با نظارت و تأیید دقیق پیمانکار و کارفرما به حساب شرکت واریز می گردد.

البته اگر وسایل و تجهیزاتی دارای گارانتی باشند و نواقصی در این وسایل وجود داشته باشد، بهتر است که هزینه ای برای رفع کردن این نوع نواقص توسط پیمانکار در نظر گرفته شود، مگر اینکه کارفرما ترجیح دهد که این نوع وسایل برای ساختمان استفاده شود و نیازی به پرداخت بیشتر نداشته باشد.

آیا در قرارداد طراحی داخلی اگر در انجام دادن پروژه تأخیری صورت گیرد، نیاز به پرداخت دیرکرد می باشد؟

همان طور که اشاره شد در قرارداد مربوط به طراحی داخلی، زمان انجام دادن پروژه و تحویل دادن آن قید می گردد و در این زمینه نیاز می باشد که زمان تحویل دادن را به صورت حدودی تعیین کرد و در قرارداد ثبت کرد و در صورتی که هر یک از طرفین کوتاهی در این زمینه نشان دهند، با توجه به موضوع قرارداد و ماده های آن می توانند درخواست دیرکرد کنند.

در مواردی که پیمانکار بخواهد بدون هیچ گونه مجوزی تاریخ قراردادی را که برای تحویل دادن کار وجود دارد، تغییر دهد، در صورتی که همین تاریخ را کارفرما برای تحویل گرفتن ساختمان خود مد نظر دارد، می تواند با توجه به قرارداد از پیمانکار درخواست دیر کرد کند

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری هستید.

تاخیر در اجرای کار

اما اگر به هر صورتی پیمانکار بدون هیچ دلیل راضی کننده ای بخواهد که در اجرای کار خود تأخیر ایجاد نماید و کار را در تایم دقیق در نظر نگیرد، در این موارد کارفرما می تواند در هنگام عقد قرارداد و مشورت با پیمانکار مدتی را برای اجرا کردن طراحی داخلی انتخاب کند و در صورتی که مدت زمان به اتمام برسد

اما پیمانکار موفق به انجام کار نشود، می توان جریمه ای را در هنگام عقد قرارداد در نظر گرفت و در این موارد این جریمه را از مطالباتی که پیمانکار در این زمینه دارد، کسر می شود.

در این مورد لازم به ذکر است که در هنگام عقد قرارداد هر دو طرف در مورد تأخیر در پروژه تعهد می دهند و اگر به هر صورتی فرد کارفرما نیز بخواهد در کار خود تأخیری داشته باشد و به نوعی مانع انجام دادن عملیات اجرایی در یک پروژه خاص شود و اقدامات پیمانکار را با مشکل مواجه کند، می توان در این زمینه نیز از کارفرما جریمه گرفت و با توجه به میزان خاصی از دیرکرد که در قرارداد قید شده است، با تأیید سرپرست کارگاه هزینه ای را به اجرای قرارداد اضافه کرد.

پیمانکار در هنگام عقد قرارداد طراحی داخلی معماری چه تعهداتی دارد؟

در هنگامی که پیمانکار برای کارفرما در ارتباط با طراحی داخلی معماری طرحی را انجام می دهد، نیاز به اطلاعات خاصی است که پیمانکار باید در قرارداد خود قید کند تا تمامی تعهدات خود را مشخص کرده و از حق خود در این زمینه دفاع کند.

بهتر است، پیمانکار در قراردادی که با کارفرما در نظر می گیرد، مدت زمانی را که برای قرارداد مورد نیاز است را به صورت کامل ثبت کند.

یکی از تعهداتی که پیمانکار باید در عقد قرارداد در نظر بگیرد، مربوط به حجم کارهای خود است، در مواردی که پروژه های در دست انجام پیمانکار زیاد باشند و نتواند در زمان مشخص برای پیگیری قراردادهای صورت گرفته اقدام کند نیاز دارد که فردی را قبل از انجام دادن عملیات اجرایی انتخاب کند

تا از این طریق فرد مورد نظر بتواند به عنوان نماینده پیمانکار با کارفرما در ارتباط باشد و موارد مهم را به اطلاع کارفرما برساند یا هر گونه مشکل را به این فرد اطلاع دهد.

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری هستید.

کنترل کردن تمامی موارد مهم

از تعهدات دیگری که پیمانکار باید در زمان عقد قرارداد مد نظر داشته باشد، مربوط به کنترل کردن تمامی موارد مهم است و در این زمینه اجرا و مشخص کردن تمهیدات خاص توسط پیمانکار اهمیت دارد تا از این طریق تمامی شرایطی که ایجاد حادثه می کند، را کاهش یابد و برای عوامل اجرایی اتفاقی نیفتد

همچنین در این زمینه اگر خسارتی متوجه املاک یا افرادی شود که در این پروژه حضور دارند، نیاز می باشد که این خسارات را پیمانکار بر عهده بگیرد و در این موارد اگر تجهیزات مورد نظر کارفرما مشکلی نداشته باشد، هیچ نوع مسئولیتی بر عهده فرد کارفرما نیست و تنها پیمانکار موظف به پرداخت هزینه یا دادن خسارت های وارده است.

بر طبق قراردادی که در میان فرد کارفرما و همچنین پیمانکار صورت می گیرد، اجرا کردن قرارداد طراحی داخلی بر عهده این دو نفر است و به هیچ عنوان انتقال دادن موضوع قرارداد امکان ندارد و نمی توان این قرارداد را به غیر واگذار کرد.

از تعهدات دیگری که پیمانکار موظف است، در قرارداد طراحی داخلی در نظر بگیرد، مربوط به ساعات کاری در پروژه است، لازم به ذکر است که پیمانکار در هر ساعتی که تمایل داشته باشد، نمی تواند در مکان مورد نظر حضور یابد و اقدامات را برای پروژه خود انجام دهد

بلکه پیمانکار می تواند تنها در مواردی برای ادامه دادن پروژه خود به ساختمان برود که کارفرما در قرارداد قید کرده باشد و این ساعات کاری را کارفرما مشخص می کند و در قرارداد ثبت می شود.

بیمه کردن تمامی کارکنان

یکی از تعهدات دیگر پیمانکار مربوط به بیمه کردن تمامی کارکنان خویش است که در این زمینه موظف می باشد، با استفاده از بیمه مسئولیت مدنی برای انجام دادن تمامی فعالیت هایی که کارکنان در شغل و حرفه خود ادامه می دهند، بیمه بگیرد،

با توجه به این تعهدات اگر درحین انجام کار در یک پروژه کارکنان شرکت طراحی داخلی دچار آسیب هایی شوند، هیچ نوع مشکلی برای کارفرما به وجود نمی آید و این وظیفه پیمانکار است که در این زمینه پاسخگو بوده و مشکل را بررسی کند.

در مواردی که پرداخت هزینه و … صورت گیرد، کارفرما موظف به پرداخت کردن هزینه یا حقوق کارکنان شرکت طراحی داخلی نیست و این وظیفه پیمانکار است که در این مورد حقوق کارکنان را بدهد و با توجه به قراردادی که با کارفرما بسته است، حق و حقوق کارکنان را پرداخت کند.

از تعهدات دیگری که پیمانکار باید در قرارداد قید کند مربوط به تهیه مصالح و وسایل مورد نیاز است، در مواردی که پیمانکار تعهد کند که برای مکان مورد نظر، مصالح و تجهیزات درجه را یک به کار برد و در این زمینه باید اقدامات مهم را انجام دهد، در مواقعی که کارفرما متوجه قصور پیمانکار شود، می تواند پیگیری های لازم را در نظر گرفته و کوتاهی پیمانکار را گوشزد کند و در صورت تکرار این اقدام، پیمانکار جریمه می شود.

علم و اطلاعات پیمانکار

از جمله تعهدات دیگر پیمانکار مربوط به علم و اطلاعات خود است که با توجه به طراحی بهترین نقشه و در نظر گرفتن دستورالعمل های خاص نیاز دارد، این موارد را به کارفرما اطلاع دهد و نکته ای در هنگام عقد کردن قرارداد طراحی داخلی معماری مبهم نماند.

وسایلی که در مکان مورد نظر وجود دارند و پیمانکار در هنگام ورود به ساختمان این نوع تجهیزات را جدا می کند، همانند هرگونه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، باید به صورت سالم به کارفرما بعد از اتمام کار طراحی داخلی تحویل داده شوند و بعدا در ساختمان نصب آنها دوباره انجام شود.

از تعهدات دیگر پیمانکار مربوط به در نظر گرفتن تمامی مواردی است که در هنگام ساخت و نصب کردن وسایل و تجهیزاتی در ساختمان به کار می روند و تمامی این اقدامات را باید با نظارت کارفرما ادامه دهد.

در هنگام انجام دادن طراحی داخلی معماری، تمامی نقل و انتقالاتی که صورت می گیرد، بر عهده پیمانکار است و در این زمینه نیازی نیست که کارفرما هزینه رفت و آمد کارکنان شرکت طراحی را بر عهده بگیرد.

لازم به ذکر است که تعهدات پیمانکار مشخص است و در قرارداد طراحی داخلی در نظر گرفته می شود، اما در صورتی که طرفین بخواهند، ماده بیشتری را به قرارداد خود اضافه کنند و هر دو طرف رضایت داشته باشند، این کار امکان پذیر است.

به همان اندازه که پیمانکار در کار خود باید تلاش کند و به تعهدات عمل کند، باید کارفرما نیز موارد خاصی را در نظر بگیرد.

کارفرما باید برای کارکنانی که در ساختمان حضور دارند و اقدامات لازم را برای طراحی داخلی در نظر می گیرند، مکانی را برای استراحت کردن این افراد و صرف غذا و … انتخاب کند.

تمامی هزینه های مربوط به آب و برق و … که پیمانکار و کارکنان در حین انجام پروژه دارند، بر عهده کارفرما است و برای هر طبقه این هزینه را باید جداگانه پرداخت کند.

از تعهدات مهم کارفرما در ارتباط با پروژه طراحی داخلی، مربوط به پرداخت هزینه و تسویه حساب در زمان های مشخص است و با توجه به نظارتی که ناظر قرارداد بر این کار دارد، لازم است، بعد از هر مرحله ای که کار انجام می پذیرد و پیمانکار کار خود را ادامه می دهد، باید هزینه را در تایم مشخصی پرداخت کند.

در صورتی که متدها مشخص شوند و مهندس ناظر و.. این نوع طرح ها را برای ساختمان مورد نظر انتخاب کنند، به هیچ عنوان این طرح ها قابل برگشت نیست و اگر کارفرما بخواهد که طرح جدیدی را در مکان خاصی به کار برد، نیاز به پرداخت هر گونه هزینه اضافی است و در این مورد حقی بر عهده فرد پیمانکار نمی باشد.

در چه مواردی می توان بعد از عقد قرارداد طراحی داخلی معماری آن را فسخ کرد؟

فسخ کردن قرارداد مابین پیمانکار و کارفرما ممنوع است و در مواردی که این کار صورت گیرد، دو طرف باید متحمل ضرر شوند و هزینه لازم را برای فسخ پرداخت کنند، اما طبق قانون در مواقعی ممکن است، شرایطی ایجاد شود که به راحتی بتوان قرارداد را فسخ کرد و نیاز به پرداخت هزینه ای از طرف کارفرما یا پیمانکار نباشد.

از این موارد می توان به زمانی اشاره کرد که پیمانکار عملیات را در ابتدا بر عهده می گیرد، اما در وسط کار، پیمانکار بخواهد کار را ادامه ندهد و به اشخاص حقیقی دیگر واگذار کند، در این موارد کارفرما می تواند با توجه به حق خود قرارداد را فسخ کرده و طبق قانون حق خود را از پیمانکار دریافت کند.

اگر در مواردی که لازم است، کار در زمان مشخصی صورت گیرد و این کار به هیچ عنوان در تایم مشخص انجام نشود، با توجه به اینکه در قرارداد زمانی برای ارائه کار و تحویل آن وجود دارد، در مواقعی که پیمانکار سهل انگاری کند و کار را در مدت مشخص به کارفرما تحویل ندهد، از این طریق فسخ قرارداد امکان پذیر است.

انجام کار در زمان مشخص

اگر کارفرما بخواهد که کار در زمان مشخصی صورت گیرد و در هنگام عقد قرارداد ثبت کند که چه مدت بعد از تأخیر در این زمان، می تواند قرارداد را فسخ کند این کار برای کارفرما امکان پذیر است و با قید کردن این مورد پیمانکار باید دیرکرد به مالک ساختمان پرداخت کند یا در صورت فسخ قرارداد توسط کارفرما شکایتی انجام ندهد

زیرا بر طبق قانون پیمانکار سهل انگاری کرده و باید اشتباه خود را بپذیرد، البته در این مورد لازم است، تأخیر برای تایم زیادی باشد و از ابتدا کارفرما اعلام کرده باشد که در کار خود قصور را نمی پذیرد، به طور مثال اگر این قصور پیمانکار تنها چند روز باشد، فسخ قرارداد امکان پذیر نیست.

اگر کارفرما مشخص کند که پیمانکار در کار خود هیچ صلاحیتی ندارد و از لحاظ اجرای کار نمی تواند اقدامات را انجام دهد و تأخیر در اجرای این کار با توجه به سوء نیت پیمانکار است، به راحتی فسخ قرارداد ممکن می شود.

اگر پیمانکار برای مدت زمان طولانی غیبت داشته باشد، یا نتواند کار خود را ارائه دهد، یا به هر صورتی کارفرما بخواهد برای مدت زمان خاصی کار را تعطیل کند و پیمانکار را در جریان نگذارد، هر یک از طرفین می توانند قرارداد را فسخ کنند، البته در این موارد ممکن است، تبصره هایی وجود داشته باشد و افراد به این میزان از زمان و … باید دقت کنند.

موارد مهمی که در عقد قرارداد طراحی داخلی معماری باید به آن دقت شود، کدام موارد می باشند؟

از موارد مهمی که لازم است، در موضوع قرارداد طراحی داخلی معماری ثبت شود، مربوط به مدت زمانی است که پروژه انجام می گیرد، اگر از همان ابتدا تایم مشخص برای عقد قرارداد وجود داشته باشد، پیمانکار می تواند این زمان را در قرارداد وارد کند

اما اگر تاریخ اتمام فعالیت مشخص نباشد می تواند مدت زمانی که برای انجام دادن پروژه وجود دارد، را در این قسمت همانند تحویل کار در چند ماه ثبت کند، سپس در این زمینه باید تاریخی که قرارداد مابین کارفرما و پیمانکار برای ساختمان تعیین می گردد، را در نظر گرفت و زمان خاصی را برای خاتمه دادن به قرارداد مشخص کرد.

اگر کارفرما برای تحویل گرفتن کار خود سرعت را مد نظر داشته باشد، می تواند در قرارداد طراحی داخلی از پیمانکار بخواهد زمان مشخصی را برای تحویل کار در نظر بگیرد.

نظارت کردن بر تعهدات پیمانکار

نظارت کردن بر تعهداتی که پیمانکار در نظر گرفته است، در این مورد اهمیت دارد و این نظارت دقیق بر عهده کارفرما می باشد که به اسناد و مدارک در حین عقد قرارداد توجه کند.

هزینه ای که برای در نظر گرفتن کارگاهی برای اجرا کردن هر گونه عملیات مربوط به دکوراسیون داخلی وجود دارد، معمولا با توافقی که دو طرف بر عهده می گیرند، مشخص می شود و اگر مکانی برای قرار دادن وسایل و تجهیزات در اختیار پیمانکار قرار بگیرد، بعد از اجرای عملیات طرفین در ارتباط با این میزان مشورت کرده و هزینه را پرداخت می کنند.

کارگاه باید به گونه ای باشد که تمامی تجهیزات در آن قرار بگیرد و ادامه دادن کار برای طراحی داخلی بدون وقفه بتواند ادامه یابد و با کیفیت بالایی کار بتواند انجام گیرد.

در این زمینه تمامی تجهیزات مورد نظر در کارگاه بررسی می شود و بعد از تخریب و به دست آوردن مصالحی که در ساختمان بعد از طراحی کاربردی ندارند، نیز باید کارفرما و پیمانکار به توافق برسند که این تجهیزات را چه فردی جا به جا می کند.

تحویل تمامی وسایل به کارفرما

در صورتی که مصالحی در اختیار پیمانکار قرار بگیرد یا در کارگاه مورد نظر وسایل و تجهیزاتی وجود داشته باشد که متعلق به کارفرما است، در این زمینه باید پیمانکار تمامی وسایل مورد نیاز را به کارفرما تحویل دهد و اگر به وسایل خسارتی وارد شود، این میزان خسارت را جبران کند.

تعهداتی که پیمانکار برای اجرا کردن پروژه و تحویل دادن طرح به افراد ارائه می دهد، باید در مدت زمان خاصی ارائه شود و در قرارداد این تایم را مشخص کند.

تجانس رنگ از اهمیت زیادی برخوردار است و توجه به این مورد مهم می باشد، برای هر اتاق و … می توان از رنگ خاص و مناسبی استفاده کرد تا زیبایی و زینت بیشتری در مکان ایجاد شود.

در ارتباط با روزهای قراردادی که پیمانکار مشخص می کند که این کار را در چه مدتی به اتمام برساند قید می شود، منظور از این مدت روزهای کاری است و در این زمینه روزهای مربوط به تعطیلات رسمی قرار نمی گیرد.

اگر لازم باشد، تغییراتی در مدت زمان اجرای این طرح داده شود، بهتر است، با رضایت هر دو طرف باشد و این تغییر زمان به شکل مکتوب در قرارداد قید شود.

زمانی که شهرداری تأیید نقشه ها را انجام می دهد، نیز از موارد مهمی است که در عقد قرارداد در نظر گرفته می شود.

اگر طراحی محیط دارای شرایط ویژه ای باشد، یا معابر موجود دارای شیب زیادی باشند، یا نوع کاربری خاصی در این محیط وجود داشته باشد، باید کار به صورت خصوصی پیش رفته و به شکل خصوصی قرارداد ادامه یابد.

در نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری چه اطلاعاتی قرار می گیرد؟ آیا آشنایی با این نوع قرارداد اهمیت زیادی دارد؟

در این قسمت نمونه ای از قرارداد طراحی ساختمان که بین مشاور و کارفرما منعقد گردیده است، آورده می شود، در این نوع قرارداد مشاور بر عهده می گیرد که در مدت زمان معینی طرحی را آماده و تحویل کارفرما داده و مبلغ قراردادی را برای انجام کار خو دریافت کند.

به نام خدا

قرارداد طراحی معماری داخلی

این قرارداد بین آقای/خانم … فرزند … به شماره شناسنامه … کد ملی … متولد … به نشانی: …

که در این قرارداد کارفرما نامیده می شود و شرکت … به شماره ثبت … به نمایندگی آقای /خانم … که در این قرارداد مشاور نامیده می شود که به موجب اساسنامه اختیار امضای این قرارداد را دارد، از طرف دیگر امضاء و مفاد آن برای طرفین لازم الاجرا می باشد:

این قرارداد در تاریخ ————، در ساعت ————، در محل ——— به آدرس ————–،و ———— به کد ملی ———، به آدرس —————– که از این پس طراح نامیده می شود، با شرایط و مشخصات ذیل امضاء و مبادله گردید و طرفین قرارداد با امضاء این قرارداد و پیوستهای آن، خود را متعهد و ملزم به رعایت و اجرای کلیه مفاد این قرارداد نمودند.

ماده یک – موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است، از طراحی دستگاه ویلای مسکونی به شکل طراحی پلان، طراحی نما و همچنین محوطه به صورت تهیه نقشه ها مرتبط با جزئیات آن و دیتل های اجرای مربوطه، از سوی مشاور برای کارفرما مربوط به قطعه زمینی دارای ابعاد: … به متراژ : … واقع در نشانی: …

ماده یک-موضوع قرارداد

ماده دو – شرح عملیات:

طراحی و ارائه مشاوره در زمینه بهینه سازی موارد مذکور شامل:طراحی دکوراسیون داخلی و سقف یا پارتیشن و طراحی روشنایی و خرید ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و…

توضیح: سرویس های قابل ارائه شرکت در خصوص مشاوره در زمینه بهینه سازی رایگان می باشد و بسته به تقاضای کارفرما و نظر مشاور مبنی بر قبول، قابلیت ارائه دارد.

ماده سه – مبلغ قرارداد

مبلغ کل قرارداد بر اساس توافق … ریال تعیین می گردد و مشاور متعهد است که با توجه به متراژ که تا … متر قابل افزایش یا کاهش خواهد بود و بابت طراحی محاسبه گردیده است، موضوع قرارداد را انجام و مبلغ قرارداد به این شرح از سوی کارفرما تادیه خواهد شد:

۱-مبلغ … ریال همزمان با امضاء قرارداد نقداً/ به موجب یک فقره چک به شماره … صادره از بانک … به تاریخ … جهت شروع به کار مشاور پرداخت گردید.

در صورت عدم وصول چک صادره مشاور حق خواهد داشت تا وصول آن، از شروع به اجرای موضوع قرارداد خودداری و مدت مذکور تا وصول چک به عنوان مدت قرارداد محاسبه خواهد گردید.

۲-مبلغ … ریال در تاریخ … /همزمان با آماده شدن پیش نقشه های طراحی شده

۳-مبلغ … ریال در تاریخ … /همزمان با تحویل نقشه ها و طرح های ارائه شده

ماده چهار – مدت اجرای قرارداد

مدت اجرای قرارداد از تاریخ … لغایت … تعیین می گردد و مشاور متعهد است که در مدت اجرای قرارداد کلیه کارهای موضوع قرارداد را به نحو احسن و مطابق درخواست کارفرما، بر اساس موازین فنی و میزان تخصص و هنر و سلیقه خود به انجام رسانیده و تحویل نماید.

ماده پنج – تغییر شرح عملیات و سایر موارد

هرگونه اصلاح در توضیح عملیات و تقاضای کارفرما صرفاً با تایید کتبی طرفین صورت خواهد پذیرفت.

ماده شش – تعهدات مشاور:

1-مشاور کلیه عملیات مربوط به قرارداد را بر اساس نقشه های طراحی و مطابق تقاضای اولیه اجراء نموده و به صورت طرح معماری دو بعدی و یا سه بعدی به کارفرما ارائه خواهد داد.

2-مشاور عملیات مربوط به قرارداد را با مناسب ترین شیوه اجراء نموده و دقت نظر کافی را بر اساس موازین فنی به انجام خواهد رسانید.

3-مشاور متعهد است، چنانچه قسمتی از کار مطابق نقشه ها و مشخصات فنی نباشد اقدام لازم برای ترمیم و اصلاح آن را به عمل آورد.

4-چنانچه کارفرما تقاضای ارائه خدمات مهندسی سازه و تاسیسات را از مشاور داشته باشد، مشاور در آن مورد نیز بسته به رای و ایده خود، همکاریهای لازم را بدون آنکه مسئولیتی بر عهده او باشد، به عمل خواهد آورد.

5-کسورات قانونی به عهده … می باشد.

حق مشاور می باشد که جهت اجرای مورد مرتبط با قرارداد با سایر مهندسین و مشاورین همکاری نماید.

ماده هفت – حل اختلاف

در صورتی که اختلافی میان کارفرما و مشاور پیش آید، اعم از اینکه مربوط به اجرای عملیات مرتبط با قرارداد و یا مربوط به تفسیر و تعبیر هر یک از بندهای قرارداد باشد، یا موارد مرتبط با تعهدات کارفرما در خصوص پرداخت وجوه یا پرداخت وجه چکهای صادره، چنانچه طرفین نتوانند اختلاف را به طریق مذاکره و توافق حل نمایند از طریق مراجعه به مراجع قضائی حل و فصل خواهد شد.

واجب است، اختلافات به وقوع پیوسته، ارتباطی به تعهدات دو طرف نداشته و کارفرما و مشاور مکلف می باشند، تعهدات خود را به استناد قرارداد اجراء نمایند.

ماده هشت – نشانی طرفین:

آدرس و اقامتگاه قراردادی کارفرما:

آدرس و اقامتگاه قراردادی مشاور:

ماده ده-تاریخ تنظیم و نسخ قرارداد

این قرارداد مشتمل بر … ماده در دو نسخه که همگی از اعتبار یکسان برخوردار می باشد، بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی تهیه وتنظیم گردید و امضاء آن به منزله پذیرش کلیه مفاد برای طرفین قرارداد تلقی می گردد.

قرارداد حاضر در….. … ماده و…. … نسخه تهیه و به امضاء طرفین رسیده است و هر نسخه حکم واحد و یکسان دارد.

ماده نه-نشانی طرفین:

و در پایان محلی برای امضاء و اثر انگشت کارفرما یا نماینده قانونی ایشان و همچنین محلی نیز برای امضاء و اثر انگشت پیمانکار یا نماینده قانونی ایشان در نظر گرفته می شود و هر دو طرف لازم است که انتهای قرارداد را امضاء کرده و اثر انگشت خود را نیز بزنند.

از اینکه تا پایان مقاله نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری نهایت استفاده را کرده باشید.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *