بازسازی, طراحی و ساخت

نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی

نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی بپردازیم.

قرارداد راه اندازی محوطه سازی شامل قرارداد معمولی و رسمی می باشد که بین کارفرما و پیمانکار بسته می شود، همه خصوصیات کلی و جزئی قرارداد شامل:

در محوطه سازی چه نوع مصالح ساختمانی استفاده می‌شود؟

آدرس طرفین، محتوای قرار داد، هزینه پرداختی، مدت زمان اجرا، سند و مدارک نوشته می شوند. قرار داد جزء مراحل بسیار مهم یک پروژه ساختمانی می باشد و برای اطمینان حاصل کردن از قول و قرارها تنظیم می شود.

عقد قرارداد در فعالیت های ساختمانی

عقد قرارداد در فعالیت های ساختمانی یک امر لازم و ضروری است، زیرا در آن مشکلات و خطر های زیادی وجود دارد.

اگر در رابطه با نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی سؤالی دارید، پس از مطالعه کردن این مقاله می توانید پاسخ خود را به دست آورید. همچنین می توانید با ما تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

  1. در قرارداد محوطه سازی پیمانکار چه تعهداتی می ‌دهد؟
  2. آیا می دانید در قرارداد طراحی محوطه سازی کارفرما چه تعهداتی را قبول می کند؟
  3. آیا در رابطه با ضمانت انجام تعهدات توسط پیمانکار اطلاعاتی دارید؟
  4. چه مواردی باعث ابطال قرارداد طراحی محوطه سازی می شود؟
  5. در رابطه با قرارداد محوطه سازی چه اطلاعاتی دارید؟
  6. آیا در رابطه با رکن های قرارداد محوطه سازی اطلاعاتی دارید؟
  7. در رابطه با شرایط عمومی و خصوصی قرارداد چه اطلاعاتی دارید؟
  8. قراردادها به چند دسته تقسیم می ‌شوند؟
  9. در رابطه با قرار داد دائمی محوطه سازی چه اطلاعاتی دارید؟
  10. آیا در مورد قراردادهای بررسی شده اطلاعاتی دارید؟
  11. تنظیم قرار داد طراحی محوطه سازی به صورت پیش پرداخت چگونه است؟
  12. در قراردادهای پیمانکاری به چه مواردی نیاز است؟
  13. در رابطه با نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی چه اطلاعاتی دارید؟
  14. در رابطه با طراحی محوطه سازی چه اطلاعاتی دارید؟
  15. طراحی محوطه سازی چه خصوصیاتی دارد؟
  16. در محوطه سازی چه نوع مصالح ساختمانی استفاده می‌ شود؟
  17. در طراحی محوطه سازی با استفاده از فضای سبز باید چه اصولی رعایت شود؟
  18. آیا با مراحل طراحی محوطه سازی آشنایی دارید؟
  19. در رابطه با نقشه های محوطه سازی چه اطلاعاتی دارید؟
  20. نحوه ایجاد محوطه سازی مناسب چگونه است؟
  21. طراحی محوطه سازی چه فوایدی دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی با ما همراه باشید.

در قرارداد محوطه سازی پیمانکار چه تعهداتی می‌دهد؟

در تنظیم قرار داد محوطه سازی پیمانکار یا مقاطعه کار باید تعهداتی را امضاء کند و به آن ها عمل بنماید، از جمله این تعهدات به شرح زیر می باشند:

پیمانکار موظف است، در طول روز از محل کار دیدن کند تا از کیفیت مصالح مورد نظر و کمیت آن ها مطلع شود، در صورتی که پیمانکار نتواند این امر را انجام بدهد با اعلام قبلی به مشتری، می‌تواند نماینده‌ای برای خود انتخاب کند طوری که در رابطه با ساختمان سازی اطلاعات کافی را داشته باشد و به جای خود آن را به محل پروژه بفرستد.

پیمانکار ملزم است که در مورد تمامی الگو ها و عملیات مربوطه اطلاعاتی به دست آورد تا راه اندازی بدون عیب و مشکلی را در پی داشته باشد.

طبق مدت زمانی که در قرارداد درج شده است، پیمانکار مؤظف است، عملیات را به اتمام برساند و در صورت تأخیر در انجام عملیاتی که مقصر از سمت پیمانکار است (بجز موارد فوس ماژور و از قبل توافق شده)، مشتری می تواند قرارداد را ابطال کند و هزینه های عملیاتی و مدیریتی را تا آن زمان با پیمانکار تسویه کند.

حفظ اموال پروژه

مقاطعه کار باید در حفظ اموال پروژه مانند وسایل، ماشین آلات و مصالح کوشا باشد، طوری که اگر برای وسایل مشکلی پیش بیاید، مسئولیت با پیمانکار است و مشتری می تواند در هر موقعی بررسی ها را انجام بدهد.

پیمانکار وظیفه جلوگیری از کار کردن کسانی که غیر مجاز کار می کنند، یا دارای تبعیت بیگانه هستند، بخصوص کسانی که شامل نظام وظیفه هستند، را دارد.

پیمانکار باید دانش کافی را در رابطه با جلوگیری از مشکلات و ورود خسارت ها داشته باشد، زیرا در صورتیکه تدابیر لازم را برای این امور به کار نبرد، ممکن است، بر اثر کوچک‌ترین اتفاق آسیب های جبران ناپذیری به وجود آید که مسئول آن پیمانکار است.

مدت زمان انجام کار ها و حضور داشتن در محل پروژه طبق دستور مشتری مشخص می‌شود، در این صورت پیمانکار مؤظف است تا طبق زمان مشخص شده توسط مشتری، در محل کار حضور داشته باشد تا کارها سر وقت انجام شوند.

بعد از اتمام کار پیمانکار باید همه وسایل و مصالح تهیه شده توسط کارفرما را به صورت اولویت بندی در یک لیست به مشتری تحویل بدهد.

تمامی جابجایی ها و انتقال ها توسط پیمان کار باید انجام داده شود.

حفظ اموال پروژه

حفظ اموال پروژه

تا اینجا با مبحث تعهدات در قرارداد محوطه سازی پیمانکار آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی ما را همراهی کنید.

آیا می دانید در قرارداد طراحی محوطه سازی کارفرما چه تعهداتی را قبول می کند؟

  • کارفرما مؤظف است، ملک مورد نیاز را برای مجهز کردن کارگاه و تهیه مصالح، همچنین نقشه کامل و تمام قوانین در شروع فعالیت عمرانی مبحث قرارداد، به پیمانکار تحویل بدهد.
  • تهیه بعضی از مصالح مصرفی و همچنین تهیه وسایل و ماشین‌آلات موردنیاز پروژه با تقاضای پیمانکار و رضایت مشتری یا مهندس ناظر، وظیفه مشتری است.
  • مدیریت در تعهداتی که پیمانکار بر اساس قرارداد و سند قبول کرده است، از سوی کارفرما یا دستگاه نظارت معرفی شده انجام می‌شود.
  • مشتری تعهد دارد که کارگاه را در برابر آسیب های فعالیت در کارگاه بیمه کند.
  • مشتری باید بر اساس قرارداد، در اتمام کار تمامی هزینه‌های لازم را به پیمانکار پرداخت کند و بر اساس قرارداد منعقد شده توسط طرفین، در هر مرحله هزینه ها را پرداخت کند.

آیا در رابطه با ضمانت انجام تعهدات توسط پیمانکار اطلاعاتی دارید؟

در قرارداهای رسمی با ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی مقاطعه کار مؤظف است، موقع امضاء و انتقال قرارداد تضمین نامه ای برای انجام دادن تعهدات خود به صورت ضمانت نامه بانکی یا سفته به امضای شرکت که برابر پنج درصد از هزینه تمامی پرداختی ها است، را به مشتری تحویل بدهد، در صورتی که پیمانکار از انجام هر کدام از تعهدات خود سرپیچی کند، مشتری می تواند طبق قرارداد سند ضمانتنامه را به منظور مانع از سود خود دریافت و رسیدگی کند.

انجام دادن تعهداتی که مقاطعه کار بر اساس عقد قرارداد قبول کرده است، وظیفه دستگاه نظارت می باشد.

چه مواردی باعث ابطال قرارداد طراحی محوطه سازی می شود؟

  • منتقل کردن سند یا انتقال آن به فرد دیگری از سوی پیمانکار موجب فسخ قرارداد می شود.
  • در صورتی که تمامی یا بخشی از موارد قرارداد طبق تعهدات انجام نشود، باعث فسخ قرارداد می شود.
  • در صورتی که پیمانکار بیش از چندین روز کار خود را به تعویق بیاندازد، کارفرما می تواند قرارداد را ابطال کند.
  • در صورتی که کار بدون اجازه مشتری تعطیل شود، باعث ابطال قرارداد می شود.

در رابطه با قرارداد محوطه سازی چه اطلاعاتی دارید؟

قرارداد مقاطعه کار و نیز پیاده سازی ساختمان که به صورت معمولی یا رسمی بین طرفین تنظیم‌ می شود، به عنوان مدرک تلقی می شود، لذا تمامی کسانی که قصد ساخت و ساز دارند، نخست باید با مقاطعه کار یک قرارداد تنظیم نمایند.

اغلب عملیاتی که تاکنون در محیط های تجارتی با آن روبرو شده ایم با استفاده از قرارداد پیمانکاری کنترل می شوند، اگر در رابطه با تعریف قرارداد پیمانکاری بخواهیم اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم باید بگوییم که قرارداد پیمانکاری به قراردادی می گویند که بر مبنای آن مشتری فعالیتی با شرایط مشخص را در مقابل پرداختی معین و مدت زمانی معلوم به مقاطعه کار انتقال می دهد، مبحث قرارداد پیمانکاری امکان دارد، در مورد پروژه ساختمانی، حمل و نقل یا تأمین محصولات نیز باشد.

آیا در رابطه با رکن های قرارداد محوطه سازی اطلاعاتی دارید؟

برای ایجاد یک قرارداد پیمانکاری نخست هر دو طرف قرارداد باید به طور مشخص شده رابطه ها را واضح کنند، در مرحله بعدی ماهیت مبحث قرارداد باید آشکار شود.

به این معنا که در قرارداد باید به طور کامل گفته شود که کارفرما از پیمانکار چه انتظاراتی دارد و پیمانکار باید چه تعهداتی را رعایت کند، این گام قرارداد طوری است که در تضمین نامه پیاده سازی های مؤثر مانند تاوان آسیب ها، نمی توان مدیریت لازم را بر مقاطعه کار برای انجام دادن فعالیت ها مشخص نمود.

در بعضی از موارد قرارداد، ممانعت از تبیین اطلاعات یا خصوصی ماندن هویت قرارداد پیمانکاری تعیین می شود، برای مثال مشتری فناوری ها و اطلاعاتی که تا پیش از در اختیار گذاشتن کارها به مقاطعه کار به دست آورده است، را کاملأ واضح درج می‌کند تا در زمان های آتی، مقاطعه کار طبق قرارداد تمامی تعهدات را رعایت کند، در پایان قرارداد شرایط پرداخت هزینه ها نوشته می شود.

در رابطه با شرایط عمومی و خصوصی قرارداد چه اطلاعاتی دارید؟

شرایط عمومی قرارداد و شرایط خصوصی قرارداد با یکدیگر فرق دارند، طوری که در شرایط عمومی تعهداتی نوشته می شود که طرفین قرارداد آن را باید انجام بدهند و هر دو طرف با وظایف خود آشنا می شوند.

شرایط عمومی قرارداد و شرایط خصوصی دارای یک تفاوت اساسی هستند، طوری که شرایط عمومی شروط معمولی است که تمام پیمان نامه ها دارند و نمی توان آن ها را تغییر داد. ولی هنگامی که یک نوع خصوصی از قرارداد تنظیم می شود، منظور آن از شروطی است که طرفین پیمان بر اساس وضعیت و موقعیتی که دارند، آن را تنظیم می کنند.

توجه داشته باشید که شرایط خصوصی پیمان نامه به هیچ عنوان نمی تواند بر خلاف مضمون شروط عمومی پیمان نامه باشد.

پیروی از قانون مدنی ماده ۱۰ و ۲۱۹ جزء ضروریات سند مقاطعه کاری است، دستور کار شرایط عمومی قرارداد بر تمامی سندهای مقاطعه کاری دولتی حکم می کند و مواردی منتهی به ابطال قرارداد در ماده ۴۶ نوشته شده است که به ۱۵ مورد ختم شده اند، لذا به جزء موارد مشخص و ذکر شده، موارد دیگری نمی توانند قرارداد را باطل کنند.

قراردادها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

تنظیم قرارداد به انواع ساده و رسمی تقسیم می شود، در قرارداد رسمی تمامی شرایط اصولی و خصوصی طرفین نوشته می‌شود که به صورت فرمالیته است.

از جمله انواع قراردادهای پیمانکاری به شرح زیر می باشد

پیمان تنظیم پروژه، پیمان طراحی و اجرا، پیمان مهندسی، تهیه لوازم و راه اندازی، پیمان اجرا و توسعه، پیمان های پرداخت هزینه‌ها، پیمان های همیشگی، پیمان های بررسی شده و … جزء انواع پیمان نامه های مقاطعه کاری هستند.

پیمان پرداخت هزینه‌ها

در این پیمان‌نامه، مقاطعه کار تمامی فعالیت‌های نوشته شده را با دریافت هزینه اجرا می‌کند، قیمت‌های این نوع قرارداد به صورت ثابت و متغیر هستند، اینگونه قراردادها دارای کاربردهای گوناگونی هستند، از جمله آنها به صورت زیر درج شده است:

  • هنگامی که اطلاعات لازم برای حساب کردن کامل قیمت وجود داشته باشد.
  • هنگامی که تحولات اندکی در مدت زمان اجرای ساختمان در انتظار باشد و تنظیم مالی مطلوبی انجام داده شود.
  • هنگامی که مشتری قصد داشته باشد، از ظرفیت مالی و کامل قبل از پیمان قرارداد مطلع شود.
  • هنگامی که خطر راه اندازی پروژه کم باشد.
  • هنگامی که مشتری قصد داشته باشد، مدیریتی همه منظوره بر انجام کارها داشته باشد، اما در جزئیات سازه درج نشود.

تا اینجا با انواع قراردادها آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی ما را همراهی کنید.

در رابطه با قرار داد دائمی محوطه سازی چه اطلاعاتی دارید؟

قرار داد های پاینده و یا دائمی برای اموری است که به دفعات زیادی تکرار می شوند، مثلا: در اصلاح مرحله ای، صرفه‌جویی در هزینه‌های پروژه و سریع عمل کردن در پروژه از این نوع قرارداد مورد استفاده قرار می گیرد. قراردادهای همیشگی به سه نوع تقسیم می‌شوند که شامل قراردادهای سریال، قراردادهای تغییرپذیر و قراردادهای مدت زمان مشخص می باشند، در قراردادهای سریال پیمانکار وظیفه دارد، بخشی از پیمان های پرداخت کلی را انجام بدهد. قرارداد تغییرپذیر طوری است که مشتری در انتظار سود از طریق ادامه فعالیت است و از مقاطعه کار درخواست می کند که یک نوع قرارداد پرداخت کلی، اما طوری که پیمان های داخل آن قابل تغییر به صورت قانونی باشند، را تنظیم کند. لازم به ذکر است که تغییرات مجاز روی قرارداد در یک قالب از پیش آماده شده تعیین می شوند. قرارداد مدت زمان مشخص طوری است که مقاطعه کار وظیفه دارد، یک کار مشخص را با هزینه معلوم در یک روند زمانی مشخص شده انجام بدهد، مثلاً داخل قرارداد ذکر شده است که پیمانکار ظرف یک سال باید پروژه را تکمیل کند.

قراردادهای همیشگی فواید بسیار زیادی دارند، از جمله آنها به صورت ذیل می باشد:

  • بر اساس مدت زمان مشخص شده و برنامه ریزی کاری، همچنین مطلع شدن مقاطعه کار از نفع بیشتر در آتی امکان دارد، هزینه کمتری مشخص شود.
  • در نرخ تنظیم قرار داد و برقراری خرید ارزان صرفه جویی می شود.
  • در رابطه با اصلاحات فوری، انتخاب کار قرارداد همیشگی موجب بالا رفتن بهره‌برداری می‌شود. پیمانکار و مشتری با یکدیگر رابطه بی واسطه و طولانی مدتی برقرار می‌کنند، همچنین مقاطعه کار به آخرین وضعیت کیفیت و سرعت عمل مورد تقاضا پی می برد و اطلاعات لازم را در این خصوص کسب می نماید.
  • مشتری و مقاطعه کار پرداخت ها و هزینه ها را برآورد می کنند.

قراردادهای همیشگی فواید بسیار زیادی دارند، از جمله آنها به صورت ذیل می باشد:

قراردادهای همیشگی فواید بسیار زیادی دارند، از جمله آنها به صورت ذیل می باشد:

آیا در مورد قراردادهای بررسی شده اطلاعاتی دارید؟

نرخ این قرارداد در مرحله اول به صورت میانگین حساب می شود تا مرز کار معلوم شده باشد، ولی تا اتمام کار و برآورد تمامی اجزای کار هیچگونه نرخی مشخص نمی شود.

بر اساس اجزاء و وسایلی که پروژه نیاز دارد، همچنین برنامه انجام شده از سوی مقاطعه کار، قیمت اولیه حساب می‌شود، اینگونه قرارداد هنگامی که نیاز های مشتری به طور واضح معلوم نیست، کاربرد دارد، علاوه بر این احتیاج سریع مشتری به آغاز و انجام فعالیت ها جزء سایر کاربرد های این قرارداد است.

تنظیم قرار داد طراحی محوطه سازی به صورت پیش پرداخت چگونه است؟

در پیمان نامه پیش پرداخت هزینه‌، مشتری وظیفه دارد تا هزینه‌های اساسی مقاطعه کار را که مربوط به هزینه کارگران و مصالح مورد استفاده است، همراه با نرخ مشخصی برای سود پیمانکار پرداخت کند.

از جمله مزیت های این پیمان نامه به شرح زیر می باشد:

  • هنگامی که مشتری قصد داشته باشد، روند راه اندازی پروژه به طور مطلوب باشد و خطر های راه اندازی پروژه را قبول کند.
  • هنگامی که پروژه در کوتاه‌ترین زمان شروع شود و عملیات آن صورت بگیرد.
  • وقتی برای کامل کردن مدل ها و حساب‌های هزینه وجود نداشته باشد.
  • هنگامی که نمی‌توان هزینه های طرح را حساب نمود.
  • هنگامی که کارفرما تمایل دارد تا دستور کار های مشخصی در پروژه به کار روند و مدیریت کاملی روی آن ها داشته باشد.
  • در رابطه با پروژه هایی که لازم است، در مدت زمان کوتاهی اجرا شوند، هزینه بالا می رود.
  • ظرفیت تحولات پیش بینی شده در پروژه افزایش پیدا می کند.

از جمله مزیت های این پیمان نامه به شرح زیر می باشد

از جمله مزیت های این پیمان نامه به شرح زیر می باشد

در قراردادهای پیمانکاری به چه مواردی نیاز است؟

کنترل پیمان کاری یک پروسه اساسی و مهم می‌باشد که با قصد تنظیم و مدیریت قراردادهای پیمانکاری، انواع فعالیت های ساخت و ساز صورت می‌گیرد، این شیوه کنترلی هنگامی کاربرد دارد که شخص یا شرکت ویژه‌ای وظیفه تنظیم قراردادها را برای مشتری و فروشندگان یا افراد دیگر برعهده داشته باشند.

مدیران پیمانکاری برای مشخص کردن کامل پروسه تنظیم پیمانکاری نیاز به علم حقوقی دارند، امکان دارد، در تمامی شرکت ها مدیران پیمانکاری وجود نداشته باشند، ولی شرکت‌هایی که توسعه زیادی دارند، یا با دولت هم کاری دارند، دارای مدیران پیمانکاری ماهری هستند.

کنترل پیمانکاری نوعی کنترل و مدیریت است که بیشتر افراد به آن توجه نمی‌کنند، در یک پروژه ساختمانی مدیران با کارکنان خود در ارتباط هستند و بعضی از این موضوع ها به طور معمولی برای ممانعت از آسیب ها در مراحل انجام ساخت و ساز صورت می گیرد.

بعضی از این ارتباط ها با مدیریت قسمت پیمانکاری شکل می‌گیرد. مدیریت در دیگر مشاغل امکان دارد، خیلی اهمیت نداشته باشد، اما مدیریت پیمانکاری در کسب و کار بسیار حائز اهمیت است.

در صورتی که از روش عملکرد پروسه مدیریت در قسمت پیمانکاری اطلاعاتی ندارید، باید در مورد قوانین و اصول آنها تحقیق کنید، مدیریت پیمانکاری پروسه کنترل تنظیم قراردادها می باشد و بر اساس آن راه اندازی و بررسی پروژه برای افزایش عملکرد فعالیت ها و تنظیم درست کارهای مالی در یک نهاد انجام می شود

علاوه بر این باعث افزایش بهره‌برداری و کاهش مشکلات مالی می‌شود، نهادها با نیروی زیادی برای کم کردن هزینه‌ها و افزایش عملکرد شرکت‌ها مواجه هستند، مدیریت قسمت پیمانکاری یک عامل بسیار زمان بر می باشد و این کار نیاز به سیستم مدیریتی پیچیده و یکپارچه دارد که بر اساس اصول باید پیاده سازی شود.

در رابطه با نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی چه اطلاعاتی دارید؟

برای تنظیم قرارداد محوطه‌سازی طرفین قرارداد باید حضور داشته باشند، در این نوع قرارداد مراحل زیر باید طی شوند:

مرحله اول

تاریخ عقد قرار داد، نام طرفین، شماره تلفن، شماره شناسنامه و سایر هویت آن ها درج می شود.

مرحله دوم

مرحله دوم موضوع قرارداد که شامل: اجرای جدول از پیش آماده بتنی با مشخصات کامل، پی کنی، بتن ریزی، اجرای جدول بتنی و خصوصیات آن ها، راه اندازی کانیو، اجرای آجر و کفپوش، آب پاشی و … می باشد.

مرحله سوم

این مرحله مربوط به سند ها و مدارک پیمان نامه می باشد، در این مرحله پیمان موجود، الگو و ویژگی های فنی عمومی و خصوصی که بر اساس درخواست مشتری مشخص می شود، تمامی دستورالعمل ها که هنگام راه اندازی از سوی مشتری یا دستگاه نظارت ارائه می شوند، باید درج شوند.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم باید هزینه پیمان‌نامه مشخص یا برآورد شود که فقط حدود ۲۵ درصد قابل تغییر است، طوری که بر اساس روند کاری و رضایت سرپرست پرداخت می‌شود.

مرحله پنجم

در این مرحله نحوه پرداخت هزینه‌ها شرح داده می شود، بعد از پایان کار مقاطعه کار وظیفه دارد که یک لیست از کار هایی که انجام داده است را ارائه نماید تا بعد از مورد تأیید قرار گرفتن مشتری پرداخت ها انجام شود.

مرحله ششم

در این مرحله مدت زمان پیمان نامه به صورت شمسی و از تاریخ شروع تا تاریخ پایان درج می‌شود.

مرحله ششم

مرحله ششم

مرحله هفتم

در این مرحله با توجه به تعهدات پیمان کار و انتظارات کار فرما، تمامی وظایف آنها نوشته می شود.

مرحله هشتم

پس از نوشتن تعهدات پیمانکار نوبت به تعهدات و وظایف کارفرما می رسد.

مرحله نهم

در این مرحله تمامی مواردی که موجب ابطال قرارداد می‌شوند، نوشته می‌شود تا در صورت هر گونه کم کاری قرار داد فسخ شود.

مرحله دهم

مدت دوره ضمانتنامه پیمان قرارداد بعد از پایان کار که به دستور مشتری و بازرسی، بیشتر از مدت زمان پیمان نامه است.

مرحله یازدهم

مضمون های قرار داد نوشته می شود، همچنین توسط کارفرما و پیمان کار قرار داد امضاء خواهد شد.

نمونه قرار داد طراحی محوطه سازی:

در رابطه با طراحی محوطه سازی چه اطلاعاتی دارید؟

نخستین موردی که در رابطه با طراحی محوطه سازی باید به آن اهمیت داده شود، این است که برای چه هدفی طراحی انجام می شود، در حال حاضر تأثیر دانش رفتاری بر طراحی و محیط بسیار مؤثر است.

در سال‌های اخیر طراحان طبق علاقه و اطلاعات خود یک محوطه یا محیط شهری را طراحی و اجرا می کردند، ولی در حال حاضر محوطه ها و محیط های شهری بر مبنای نیازها و خواسته های شهروندان طراحی می شوند.

طراحی داخلی نوعی هنر، مهارت و صنعت در جهان معرفی شده است که برای بهبود بخشیدن به محیط های داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر عمر انسان ها در محیط های داخلی میگذرد این محیط ها باید بتوانند نیازهای اصولی انسان ها را برآورده کنند، به همین دلیل طراحی داخلی و بهینه سازی عملکرد فیزیکی و روحی محیط برای زندگی در آن انجام می شود، اگر محیط، معماری دکوراسیون داخلی نداشته باشد، بسیار کسل کننده و غیر استفاده است.

طراحی محوطه سازی چه خصوصیاتی دارد؟

طراحی محوطه سازی خصوصیات بسیار زیادی دارد، به گونه ای که با استفاده از آن می توان محیط جذاب و دلنوازی را به وجود آورد، مدل های گوناگون و همخوانی با ساختمان یا ویلا در دور تا دور بنا تأثیر زیادی در جذابیت و زیبایی محیط مورد نظر دارند.

علاوه بر این در محوطه سازی گیاهان نیز نقش بسیار مهمی دارند، زیرا گیاهانی که در محوطه مورد استفاده قرار می گیرند، علاوه بر اینکه زیبایی زیادی به محیط می بخشند، باعث روحیه بخشی نیز می شوند.

یکی از اصول طراحی دکوراسیون برای ساخت محوطه، خلاقیت است، از مهمترین بخش های ایجاد و پیاده سازی طراحی دکوراسیون، محوطه سازی و ایجاد فضاهای سبز می باشد.

یکی از اساسی ترین مراحل طراحی محوطه سازی طراحی گل و گیاهان در قسمت های مطلوب می باشد که باید پیش از به کارگیری و اجرای آنها نوع آرایش گل و گیاه در شیوه مورد نظر تعیین شود، یکی از خصوصیات محوطه سازی ایجاد حصار است.

در محوطه سازی چه نوع مصالح ساختمانی استفاده می‌شود؟

در واقع یکی از عواملی که در قرارداد طراحی محوطه سازی نوشته می‌شود، اجرای مصالح ساختمانی است، به کار گیری مصالح در قسمت ساختمان بر اساس رشد ساختمان سازی می باشد.

ولی داشتن اطلاعات و انتخاب درست مصالح برای محوطه سازی بسیار حائز اهمیت است و نیاز به تجربه و آگاهی لازم درباره تحولات احتمالی در مقابل شرایط آب و هوایی است.

طوری که مصالح باید مقاومت بسیار زیادی در برابر گرما و رطوبت و آب داشته باشند، به غیر از مصالحی که به صورت عمومی در کارهای گوناگون ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی از مصالح ویژه تنها در محوطه سازی استفاده می شوند، لذا به دست آوردن اطلاعاتی در این مورد باعث بهره برداری بیشتر و بهتر می شود.

یکی از قسمت های اساسی و مهم در طراحی محوطه سازی آب می باشد که باید بخشی از محوطه که مربوط به گل و گیاهان است، آبیاری شود، اما به غیر از این مورد آب باعث زیبایی و تنوع در محوطه های سرسبز می‌شود، به طوری که با ساخت یک حوض یا استخر می‌توان محوطه بسیار زیبایی را به وجود آورد.

طراحان محوطه سازی با استفاده از آب را به شکل‌های گوناگون، طوری که قسمت محدودی داشته باشند، طراحی می‌کنند. بیشتر در طراحی محوطه از فضای سبز استفاده می‌شود و قسمت‌هایی عمومی که می توان در آن ها بازی و ورزش انجام داد نیز برای اجرای آن در نظر گرفته می شوند.

در طراحی محوطه سازی با استفاده از فضای سبز باید چه اصولی رعایت شود؟

طراحی فضای سبز در معیار های کوچک باید بر اساس آسایش، جذابیت، ماندگاری و هزینه انجام شود، طراحی فضای سبز در محوطه سازی قسمت اساسی از طراحی فضای سبز شهری است.

یکی از اصولی که باید در رابطه با محوطه سازی با استفاده از فضای سبز توجه داشت، این است که تنها قسمتی از محوطه مانند راه ها، باغچه ها و … را با استفاده از آن می توان طراحی نمود.

تعریف محوطه سازی

در واقع منظور از محوطه سازی شیوه کنار هم قرار دادن و به کارگیری اجزای گوناگون در یک محیط می باشد، نخستین چیزی که به ذهن تمامی افراد می رسد، فضای سبز و به کارگیری آلاچیق، استخر و … است، ولی بعضی از آپارتمان ها یا باغ ها نیاز به محوطه سازی دارند، در این صورت با ایجاد یک قرارداد می توان محوطه زیبا و دلخواهی را اجرا نمود.

آیا با مراحل طراحی محوطه سازی آشنایی دارید؟

در صورتی که تمایل به طراحی محوطه و ایجاد آن در یک محیط ویلایی دارید، می توانید با مراحل آن آشنا شوید، ابتدا باید در محل پروژه حضور داشته باشید و به دقت مساحت و تمام عوامل را مورد بررسی قرار بدهید، سپس در رابطه با هزینه و نیاز های مشتری اطلاعاتی را به دست آورید، طراحی محوطه سازی نوعی طراحی اساسی و طراحی نهایی است که باید به طور همزمان انجام شود.

پس از انجام طراحی، محوطه سازی باید طبق الگوی به دست آمده اجرا شود.

باید محل پروژه آماده سازی شود، سپس خیابان کشی و دیگر راه‌های ارتباطی مورد بررسی قرار بگیرند، پس از خیابان کشی نوبت به پیاده سازی می رسد، سپس تمامی سیستم های آب و فاضلاب باید ارزیابی شوند، آب رسانی، به وجود آوردن فضای سبز و ایجاد محوطه جزء مراحل طراحی محوطه سازی هستند.

یکی از عواملی که باید در محوطه سازی مورد بررسی قرار بگیرد این است که المان ها چگونه جایگذاری شوند.

محوطه سازی با توجه به جای آن اجرا می شود، به عنوان مثال محوطه سازی شهرک مسکونی با محوطه سازی ویلا کاملأ متفاوت است.

در محوطه سازی شهرک مسکونی باید تمامی المان ها طبق قوانین و مقررات شهرسازی به کار روند و کاملاً اصولی انجام شوند، علاوه بر این باید به نقاط گوناگون دسترسی وجود داشته باشد تا فضاسازی‌های مناسب و گسترده ای انجام داده شود.

در رابطه با محوطه سازی ویلا که در حال حاضر طرفدار بسیار زیادی دارد، باید همراه با جذابیت، استانداردها و اصول نیز مورد توجه قرار بگیرند، به عنوان مثال برای پیاده سازی استخر در قسمتی از ویلا باید همه قوانین راه اندازی هنگام طراحی لحاظ شوند.

در رابطه با نقشه های محوطه سازی چه اطلاعاتی دارید؟

در الگوهای محوطه سازی جایگاه و نوع المان ها بسیار مهم است، باید موارد رنگ، بافت، طرح ها، همخوانی و یکپارچگی را رعایت کنید.

استفاده از گیاهان مناسب برای ایجاد محوطه سازی

هنگام طراحی محوطه سازی به ویژگی های گوناگونی مانند: نوع خاک، کیفیت و شرایط آب و هوایی اهمیت زیادی داده می‌شود، بیشتر از گیاهان بومی و متناسب با آب و هوای منطقه به کار می‌رود.

در کل از درختانی که با شرایط موجود رشد خوبی دارند، به کار می رود. بوته هایی برای اطراف خانه و برای زیر پنجره ها که بلندی کمی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد و در محل مناسب تمامی گیاهان جای داده می شوند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی هستید.

نحوه ایجاد محوطه سازی مناسب چگونه است؟

همان طور که گفته شد، برای طراحی و پیاده سازی باید در رابطه با محوطه اطلاعات زیادی به دست آورید و طراحی را به افرادی که در این زمینه تجربه و مهارت زیادی دارند، بسپارید، محوطه سازی در هر محیطی امکان پذیر می باشد و در هر جایی به کار می رود

اغلب آن را در قسمتی از یک باغ یا محیط شهرسازی، پارک و… مورد استفاده قرار می دهند، با توسعه فناوری در قسمت هایی مانند پشت بام ها و بالکن ها نیز می توان فضای سبز و محوطه زیبایی را به وجود آورد.

کسی که انجام دهنده قرار داد است، باید نخست محل پروژه و تمامی مدارک و سند ها را ارزیابی کند و بعد اجرای ساختمان را بر عهده بگیرد، طراحان الگوی ساختمان را طراحی می‌کنند و مهندسان اجرای ساختمان را بر عهده می گیرند

و بر اساس الگوی طراحی شده باید تمام متریال ها، مصالح گوناگون و همچنین طراحی را به کار ببرند، در صورتی که طراحان در اجرا و پیاده‌سازی نقشه دچار اشتباه شوند، باید آن را برطرف کنند، زیرا مهندسان هیچ گونه تعهدی در قبال آن ندارند.

طراحی محوطه سازی چه فوایدی دارد؟

از جمله مزیت ها و فواید محوطه سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با توجه به زندگی شهرنشینی امروزه اکثر مردم در پی ایجاد محوطه سازی هستند تا میزان آلودگی ها کاهش داده شود، زیرا با انجام محوطه مناسب و زیبا علاوه بر اینکه به زیبایی شهر می افزاید؛ باعث کاهش آلودگی نیز می‌شود. در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مهم شهرهای وسیع عدم ایجاد آلودگی هوا است که یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن می توانید از آلودگی ها جلوگیری کنید، ایجاد محوطه و فضای سبز در دور تا دور ساختمان ها، بالکن ها یا پشت بام است؛ این امر موجب برطرف کردن آلودگی هوا و ایجاد اکسیژن می شود.

از سوی دیگر تمامی افراد به طبیعت علاقه زیادی دارند و در زندگی آنها ارتباط با طبیعت لازم می باشد، لذا از این طریق می توانند روحیه خود را تقویت کنند. یکی دیگر از نیازهای امروزی انسان ها پیاده‌روی در باغ ها و گذراندن اوقات فراغت در محیط سرسبز است.

شما در حال خواندن پست نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی هستید.

توجه افراد به محیط زیبا

در حال حاضر اغلب افراد به داشتن محیطی زیبا توجه زیادی می کنند، زیرا به آن ها آرامش می دهد، همچنین به طراحی داخلی و طراحی محوطه اهمیت بیشتری می دهند و همین امر باعث شده است که طراحی محوطه سازی با ایده های زیادی روبرو شود. شاید بعضی از افراد فکر کنند که هزینه طراحی محوطه و پیاده سازی آن ها نیازمند هزینه زیادی است و به صرفه نمی باشد، اما به دلیل اینکه در شیوه زندگی آن ها تحولات مثبتی ایجاد می کند و باعث نزدیک شدن مردم به فضای طبیعی می شود، منجر به صرف هزینه هایی برای طراحی محوطه سازی و پیاده سازی می شود که باید توسط متخصصان ماهری انجام داده شود که کاملا توجیه اقتصادی دارد.

این گروه از افراد می توانند محیط جذاب و دلنشینی را طبق درخواست شما به وجود آورند. محوطه سازی فقط مربوط به یک جای ویژه نمی باشد و هر قسمتی که در مسیر رفت و آمد باشد، برای محوطه سازی مناسب است و امکان انجا محوطه سازی در آن وجود دارد.

در صورتی که فقط یک باغچه در حیاط منزل خود دارید یا دارای زمین گسترده ای هستید، می توانید محوطه سازی را ایجاد کنید. هر چه مساحت بیشتر باشد، طراح نیازمند زمان و نیروی بیشتری برای انجام آن است که این امر موجب افزایش هزینه طراحی محوطه سازی می شود. همچنین هر چه مساحت کمتر باشد، با ظرافت بیشتری محوطه‌سازی صورت می‌گیرد. در محیط های شهری و منازل مسکونی با یک محیط بسیار زیبا می توانید فضایی برای گذراندن اوقات فراغت خود ایجاد کنید.

شما در حال مطالعه مقاله نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی هستید.

به‌ کارگیری واش بتن

به‌کارگیری واش بتن در این مورد انتخاب بسیار خوبی برای جایگزینی موزاییک های ساده است که باعث چشم نواز تر شدن محیط می شوند، حتی به‌کارگیری سنگریزه از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.

علاوه بر این نیاز به نگهداری زیادی ندارد، ولی در صورتی که برای ایجاد محوطه از چمن استفاده کنید، باید برای رشد آن وقت زیادی صرف کنید، علاوه بر این نیازمند به نگهداری و رسیدگی بیشتری است.

یکی از اساسی ترین امور هایی که قبل از طراحی محوطه باید به کار گرفته شود، ارزیابی محل راه اندازی است، یک عوامل اساسی که موجب عدم موفقیت بعضی از پروژه ها شده است، این مورد می باشد و در صورتی که به این مرحله توجه زیادی نداشته باشید نتیجه رضایت بخش را دریافت نمی کنید. ارزیابی محل از لحاظ شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانی، وزش باد، نوع خاک، امکانات، آبیاری و غیره می باشد. این عوامل باعث ایجاد محدودیت می‌شوند، طوری که در تمامی نقاط نمی توان از یک نوع گل و گیاه استفاده نمود، زیرا بعضی از گیاهان در شرایط خاصی رشد می کنند.

یکی از محدودیت ها مربوط به هزینه است

یکی دیگر از محدودیت ها مربوط به هزینه است، طوری که طراح باید میزان بودجه کارفرما را در نظر داشته باشد و بر اساس آن طراحی محوطه سازی را شروع کند.

اگر مشتری برای بودجه طراحی محوطه و پیاده‌سازی آن نرخ مشخصی را در نظر بگیرد می‌توان بر اساس آن از متریال های مناسبی استفاده کرد، مسلماً هرچه بودجه بیشتری برای انجام این کار در نظر گرفته شود متریال های با کیفیت و مرغوبی به کار می رود، همچنین نیاز به اصلاح و بازسازی قسمت های گوناگون در آینده نمی باشد. در کشور ما بر اساس تغییرات آب و هوایی و متفاوت بودن آن ها در جاهای گوناگون میزان استفاده از انرژی برای گرما و سرما در هر ناحیه ای فرق دارد.

بوته ها و درخت ها

بوته ها و درخت ها علاوه بر اینکه استفاده از انرژی برای سرما و گرما در محیط را کاهش می دهند، بلکه در میزان گرمایش و سرمایش محیط نقش مهمی دارند.

در مرحله اول محوطه سازی باید تمامی شرایط را ارزیابی نمود، در صورتی که خاک مرغوبیت کافی را نداشته باشد، اجرا و پیاده سازی دچار مشکل می شود. به همین علت باید شیوه هایی را برای بهبود خاک به کار برد. یکی از دلایل اساسی ای که باعث می شود گیاهان رشد خوبی نداشته باشند، نامرغوب بودن خاک است، یک مهندس سازه یا مهندس خاک باید با بررسی خاک به شرایط آن پی ببرد.

طراحی محوطه سازی ویلا

طراحی محوطه سازی باید بر اساس مساحت زمین انجام شود، در مساحت های کوچک از ایجاد سازه های بزرگ باید دوری کرد، در متراژ های کوچک بیشتر مساحت زمین برای ایجاد ساختمان استفاده می‌شود و در آن ها برای استفاده از گیاهان و ایجاد محوطه سازی مشکلاتی پیش می آید.

درخت های محیط های سبز ویلایی باید طول و ارتفاع کمی داشته باشند و بافت آنها با لطافت باشد، استفاده از درختانی مثل سرو برای متراژ های کوچک امکان پذیر نمی باشد، در این گونه متراژ ها از المان های گوناگونی به طور همزمان نمی توان استفاده نمود.

در سال‌های دور افراد بیشتر توجه زیادی به ساخت ساختمان داشتند، ولی امروزه به دلایل گوناگونی به طراحی محوطه سازی اهمیت می دهند، در صورتی که یک ویلا طراحی و پیاده سازی مطلوبی داشته باشد اما به حیاط آن اهمیت زیادی داده نشود، جذابیت ویلا از دست می‌رود، ایجاد محوطه باید طبق شیوه ویلاسازی طراحی شود. 

برای مثال یک ویلا که از شیوه مدرن بهره گرفته است، پلان حیاط آن به شیوه کلاسیک صورت می گیرد، در صورتی که تناسب بین ویلا و حیاط آن وجود نداشته باشد، هیچ گونه جذابیتی به دست نمی آید.

مشتری برای اینکه به هدف خود برسد، باید با طراحان همکاری لازم را برای انتخاب متریال ها داشته باشد.

امیدواریم تا اینجای از مقاله نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی اطلاعات خوبی کسب کرده باشید.

ایجاد محوطه سازی در باغ

انتخاب شیوه مناسب برای طراحی محوطه سازی برای ایجاد محوطه در باغ و ساختمان بر اساس یک شیوه ویژه انجام می‌شود، محوطه سازی به روش های گوناگونی صورت می‌گیرد که با توجه به شیوه کلاسیک، شیوه مدرن یا شیوه طبیعی نقشه آن طراحی می شود.

برای ایجاد محوطه به شیوه کلاسیک باید مساحت زیادی وجود داشته باشد، بنابراین برای محیط های کوچک این نوع شیوه مناسب نیست.

در صورتی که محوطه سازی به شیوه کلاسیک انجام شود، بیشتر از گیاهان مناطق گرمسیری مورد استفاده قرار می گیرد.

ایجاد طراحی محوطه سازی در بیمارستان

ایجاد محوطه در بیمارستان به گونه‌های متنوعی قابل انجام است و نسبت به سایر جاهای دیگر تفاوت زیادی دارد، طراحی محوطه بیمارستان طبق قوانین خاصی باید ایجاد شود. طراحان نهایی ترین دستور کارهایی که در این مورد موجود می باشد را ارزیابی می کنند. به عنوان مثال استفاده از گیاهانی که حساسیت زا هستند، یا باعث گرده افشانی می شوند، به کار نمی رود. اغلب برای محیط سازی بیمارستان‌ها از گیاهان پوششی استفاده می‌شود تا از آلودگی جلوگیری‌کنند، زیرا این امر با این که به آب زیادی نیاز دارد، ولی به زدودن آلودگی محیط کمک می‌کند.

به دلیل اینکه در بیمارستان ها آلودگی صوتی زیاد است، چمن بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد، در این مکان برای ممانعت از نفوذ حشرات باید از به کارگیری کودهای حیوانی خودداری کرد، گل‌هایی که در محیط بیمارستان کاشته می شوند، باید بیشتر دارای رنگ سفید باشند تا به بیماران آرامش بیشتری بدهند.

طراحی محوطه سازی مهد کودک

برای ایجاد محوطه سازی مهد کودک به علم و تبحر زیادی نیاز است، در این طراحی بیشتر از رنگ‌های شاد و فانتزی استفاده شود، طوری که از رنگ های جیغ و شلوغ برای جلب توجه کودکان به کار می رود تا به درس و مدرسه بیشتر علاقه‌مند شوند، درخت هایی باید در محوطه مهدکودک مورد استفاده قرار بگیرند که مفید باشند، همچنین خیلی بلند نباشند تا حد ممکن از گل هایی با رنگ های قرمز، زرد، صورتی که با روحیه کودکان سازگار است، استفاده شود.

ایجاد محوطه سازی در اداره ها

در محوطه سازی اداره ها علاوه بر اینکه محیط سبز باید کاربرد بسیار زیادی داشته باشد، بلکه جذابیت آن مهم است و المان هایی در آن بکار رفته شده باشد که کارمندها در ساعت استراحت بتوانند خستگی خود را در این محیط برطرف کنند.

میانگین هزینه محوطه سازی

نرخ طراحی محوطه سازی با توجه به کاربرد و مساحتی که موجود است، فرق دارد. هزینه طراحی در صورتی که متراژ زیاد باشد و از المان های بسیار زیادی در طراحی استفاده شود، افزایش پیدا می کند.

نکات مهم در طراحی و اجرای محوطه سازی

پیش از طراحی محوطه سازی باید تمامی نیازها و عناصری که به آنها علاقه دارید، را لیست کنید و در اختیار طراح قرار بدهید.

در صورتی که قصد دارید، برای کودکان خود یک محوطه بازی ایجاد کنید، باید آن را حتمأ یادآوری کنید، همچنین اگر قسمتی را برای کاشت سبزیجات می خواهید، آن را ذکر کنید.

در طراحی باید المان ها، درخت ها و تابش نور خورشید را در نظر داشته باشید، طوری که درخت‌ها در جایی قرار نگیرند که مانع تابش نور خورشید به ساختمان شوند.

هنگام ایجاد محوطه سازی باید عناصر طبق یک تناسب جای داده شوند و این امر فقط از عهده یک طراح بر می آید.

طراحی محوطه سازی با هزینه بسیار کم

در صورتیکه محوطه شما دارای متراژ کمی است و قصد دارید فضای بخصوصی در آن قرار بدهید باید از وسایل کمی استفاده کنید، همچنین رنگ را در انتخاب وسایل در نظر داشته باشید.

اگر محوطه شما متراژ کمی دارد، استفاده از گل و گیاهان باید طوری باشد که کمترین جا را اشغال کنند، مثلاً برای پرورش گل و گیاهانی که در محوطه سازی یک عنصر بسیار مهم و ضروری هستند، باید از باکس استفاده شود، این امر علاوه بر اینکه باعث هزینه بسیار کمی می شود، بلکه موجب جذابیت محوطه خواهد شد.

هاموک ( نوعی تخت آویزی شبیه تاب) یکی دیگر از وسایلی است که با استفاده از آن می توان در محیط محوطه استراحت کرد، این وسیله باید در جایی قرار بگیرد که سایه وجود داشته باشد تا هنگام استراحت روی آن احساس لذت بخشی ایجاد شود، با استفاده از هاموک نیازی به تخت‌های گران قیمت ندارید.

علاوه بر این یکی دیگر از ارزان‌ترین شیوه ها برای ایجاد محوطه سازی شلف یا طبقه است، برای ایجاد طبقه می توانید از متریال آجر استفاده کنید، همچنین با استفاده از چوب نیز ساخته می شوند.

در محوطه های بزرگ از درختان و گل و گیاهان بسیار زیادی استفاده می‌شود، بنابراین حتی اگر فضای کمی در دسترس داشته باشید، با وسایل کم می توانید فضای دل نشینی به وجود آورید، مثلاً روی دیوارها را با درختان سبز تزیین کنید.

استفاده از چراغ

برای ایجاد محوطه سازی تا جایی که ممکن است، باید از چراغ استفاده شود، در شب چراغ ها باعث زیباتر شدن فضا می‌شوند، ولی باید در جای ویژه‌ای به کار روند، مثلأ در پیاده رو ها و بیشتر در محل رفت و آمد قرار بگیرند تا علاوه بر اینکه روشنایی ایجاد کنند، به زیبایی محیط بیفزایند.

تهیه میز و صندلی برای محوطه هزینه زیادی در پی دارد، ولی با استفاده از بلوک های سیمانی می توانید میز و صندلی های با دوام و مقاومی ایجاد کنید، همچنین با تعدادی کوسن رنگی، روی آن را تزئین کنید و نشیمنگاه خوبی را به وجود آورید.

برای اینکه در مصرف برق صرفه جویی کنید و هزینه زیادی برای تهیه لامپ ها پرداخت نکنید، می توانید خودتان با چندین شمع و گل لوستر زیبایی را ایجاد کنید.

در واقع طراحی محوطه سازی یک امر کاملأ سلیقه ای است که با استفاده از وسایل ارزان قیمت و طبق بودجه ای که دارید، می‌توان محوطه ای بسیار زیبا را به وجود آورد. برای مثال در قسمت نشیمنگاه می‌توانید با چندین پرده سفید رنگ آلاچیق بسیار زیبایی را ایجاد کنید.

در پایان از تمامی کسانی که مقاله نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی را مطالعه کرده اند، متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله نمونه قرارداد طراحی محوطه سازی نهایت استفاده را کرده باشید. 

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *