طراحی و ساخت

ساخت ویلا در کردان

ساخت ویلا در کردان

ما در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در رابطه با هزینه ساخت ویلا در کردان به بحث و بررسی بپردازیم و اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه در اختیار شما خوبان قرار دهیم، بنابراین از شما مخاطبان عزیز دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی نمایید.

همان گونه که واقف هستید، با افزایش زندگی شهر نشینی دغدغه ها، فشارها و استرس ناشی از آن افزایش پیدا کرده است و در ضمن زندگی مدرن و شهر نشینی انسان را از طبیعت دور کرده است.

مسئله ی دوری از طبیعت بر افزایش میزان استرس ها بی تأثیر نبوده است

مسئله ی دوری از طبیعت بر افزایش میزان استرس ها بی تأثیر نبوده است و به همین خاطر عموم مردم به دنبال ایجاد فضایی آرامش بخش به دور از شهر و در میان طبیعت می باشند تا بتوانند در روزهای تعطیل و هم چنین آخر هفته ها به استراحت پرداخته و از فضای طبیعی و سرسبز اطراف آن بهره مند گردند. از این رو ما امروزه شاهد افزایش ساخت ویلا در اطراف شهرهای بزرگ می باشیم که روز به روز در حال توسعه است.

در حاشیه ی کلان شهری مانند تهران مناطق خوش آب و هوای فراوانی قرار گرفته است و این گونه مناطق به علت نزدیکی به تهران و طبیعت بکری که دارند، به قطب مهمی در زمینه ی ساخت ویلاهای تفریحی تبدیل گردیده اند.

در میان این قبیل مناطق به عنوان مثال به لواسان، شهریار، دماوند و به خصوص کردان که موضوع اصلی بحث ما در این مقاله می باشد و می خواهیم در رابطه با هزینه ساخت ویلا در کردان مطالب مفیدی مطرح نماییم، می توان اشاره کرد. این گونه مناطق در فاصله ای نزدیک نسبت به تهران قرار دارند و رفت و آمد برای ساکنان تهران به این نقاط راحت تر می باشد.

اغلب افراد ساکن تهران و نیز کرج در این منطقه اقدام به ساخت و ساز ویلاهای زیبا و مدرن نموده اند

در سالیان اخیر اغلب افراد ساکن تهران و نیز کرج در این منطقه اقدام به ساخت و ساز ویلاهای زیبا و مدرن نموده اند. زیبایی خارق العاده و بی نظیر این منطقه باعث شده که حتی تورهای گردشگری به این منطقه جذب گردند،

چنان چه شما هم قصد دارید، در کردان ویلای رویایی خود را بسازید و در ضمن می خواهید بدانید هزینه ساخت و ساز ویلا در کردان چه قدر است، ما در این بخش همراهی نمایید تا هر آن چه را در این ارتباط لازم است، در اختیار شما سروران گرامی بگذاریم.

در ابتدا به ذکر سوالاتی چند و طرح موضوعاتی در رابطه با هزینه ساخت ویلا در کردان خواهیم پرداخت و در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم، پس با ما باشید:

خانه ی ویلایی به چه نوع خانه ای گفته می شود؟

پیدا کردن زمین مناسب برای ساخت و ساز ویلا به چه صورت می باشد؟

تفاوت ویلا و آپارتمان در چیست؟

ساخت و ساز یا خرید ویلا در کردان به چه صورت می باشد و چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

نکات مهم و ضروری که طراحان و معماران باید در ساخت ویلا مدنظر قرار دهند، چه می باشد؟

هزینه ساخت ویلا در کردان چقدر می باشد و این هزینه تحت تاثیر چه عواملی می باشد؟

بخش های مهم و اساسی در طراحی ویلا چه قسمت هایی می باشند؟

هزینه ساخت ویلا در کردان به چه مواردی بستگی پیدا می کند؟

برای طراحی و ساخت ویلا چه نوع نماهایی بیشترین کاربرد را دارند؟

امکانات و تجهیزات مورد نیاز در طراحی و ساخت ویلا چیست؟

اصول و قواعد مهم و ضروری در طراحی داخلی ویلا چیست؟

جدا سازی فضاها در امر طراحی دکوراسیون ویلا به چه صورت می باشد؟

ویژگی های طراحی برتر در ساخت ویلاهای کردان چیست؟

در طراحی و ساخت ویلا چه نوع سبک هایی موجود است؟

طراحی ویلای دوبلکس به چه صورت می باشد؟

خانه ی ویلایی به چه نوع خانه ای گفته می شود؟

قبل از آن که موضوع اصلی را آغاز کنیم، بهتر آن است، مختصر توضیحی در مورد خانه های ویلایی و هم چنین طراحی ویلا داشته باشیم تا بتوانید بهتر این موضوع را درک نمایید. به احتمال زیاد بیشتر افراد تصور می کنند که خانه های ویلایی فقط مختص و مربوط به شمال کشور می باشد، در صورتی که این طور نیست و در هر مکانی می توان برای ساخت خانه های ویلایی اقدام نمود.

البته این موضوع که در شمال کشور تعداد این گونه خانه ها بیشتر می باشد، موضوعی است که غیر قابل انکار می باشد. به طور کلی به خانه هایی که از چهار طرف باز می باشند، به نحوی که می توان از همه ی جهت ها به بیرون دید داشته باشیم، خانه ی ویلایی گفته می شود.

چنان چه بخواهیم تعریفی درباره ی ویلا سازی داشته باشیم، باید بگوییم ویلا به بناهای زیبایی گفته می شود که در خارج از شهر و مناطقی با بهترین و مطلوب ترین آب و هوا ساخته می شود.

آشنایی با منطقه کردان کرج

چهارمین شهر بزرگ ایران از استان البرز یعنی شهرستان خوش آب و هوای کرج به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران به حساب می آید. شهرستان کرج در 36 کیلومتری غرب تهران و در دامنه ی جنوبی رشته کوه البرز واقع شده است.

در بین مناطقی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، منطقه ی کردان کرج از جمله بهترین و خوش و آب و هواترین مناطق حاشیه ی تهران به حساب می آید. لازم به ذکر است، ساخت و ساز ویلا در کردان چندسالی است که رواج یافته و متداول شده است و ما امروزه شاهد افزایش ساخت و ساز ویلاهای لوکس و مدرن در این منطقه می باشیم.

منطقه ی کردان در کرج علاوه بر این که از آب و هوای خوب و طبیعت سرسبز و بکری برخوردار است، دسترسی آسانی هم دارد، (تقریبا در 15 کیلومتری کرج واقع گردیده است). از این رو امروزه و در حال حاضر توجه خیلی از افراد به خصوص شهروندان تهرانی را برای ساخت ویلا در این منطقه به خود جلب نموده است.

منطقه کردان کرج از توابع شهرستان ساوجبلاغ است که از طبیعت بکر، شگفت انگیز و فوق العاده ای برخوردار می باشد. امروزه به خاطر خوش آب و هوا بودن این منطقه اکثر طراحان و معماران سعی نموده اند تا اقدام به احداث شهرک ویلایی در این نقطه کنند، چرا که سهولت دسترسی به این ناحیه و نیز نزدیکی آن به پایتخت موجب تردد بیشتری به این منطقه گردیده است.

تفاوت ویلا و آپارتمان در چیست؟

از جمله اصول ساخت در هنگام طراحی ویلاهای دوبلکس این است که اشخاص دیگر در یک آپارتمان زندگی نمی کنند. به لحاظ ابعاد محیط و نیز ارتفاع سقف در طراحی و ساخت ویلا با آپارتمان تفاوت های روشنی وجود دارد که البته این فرق مابین ویلا و آپارتمان را لحاظ نمی کند

همان گونه که آگاه هستید، آپارتمان ها محدودیت های بسیاری در کسب نور دارند که در رابطه با ویلاهای دوبلکس این قضیه را منظور نمی کنند و این بخش از بیشترین میزان نور برخوردار می باشد. معماران و طراحان با تجربه و ماهر توصیه می کنند که ویلاهای خود را شبیه آپارتمان طراحی نکنند و از فضای موجودی که در اختیار دارند، به نحو شایسته بیشترین بهره و استفاده را ببرند.

اندازه ی فضاها در طراحی ویلا

یکی از بزرگ ترین و مهم نرین فاکتورها که می توانید در کار طراحی ویلا و نیز ویلاهای مدرن دوبلکس باید به آن دقت نمایید، ابعاد محیط دلخواه برای مالک ویلا می باشد. طراحی داخلی ویلا با در نظر گرفتن متراژی که در اختیار دارید، از اهمیت خیلی زیادی برخوردار می باشد، چرا که بایستی بر اساس استانداردهای خانواده و نیز سبک زندگی خود اقدام به طراحی داخلی ویلا کنید.

ساخت ویلا در کردان

دیوار شیشه ای برای طراحی ویلاهای مدرن

یکی از مهم ترین اصولی که در طراحی ویلاهای مدرن مرد توجه قرار می گیرد، در بخش طراحی دیوار شیشه ای برای ویلا می باشد. برای همین در بخش هایی که بیشتر در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته است، از دیوار شیشه ای برای طراحی زیبا و مدرن در امر ساخت ویلاهای دوبلکس که در منطقه کردان ساخت و ساز می شوند، استفاده می گردد.

نکته ی قابل ملاحظه درباره ی به کار گیری از دیوارهای شیشه ای این می باشد که معماران و طراحان قبل از ساخت و ساز باید به آب و هوای آن منطقه که قرار است، ویلاسازی انجام شود، توجه ویژه ای نشان دهند، باید در نظر داشت که از مهم ترین نکاتی که در ویلا و ساختمان سازی باید مورد نظر و توجه قرار بگیرد همین مساله ی آب و هوا می باشد.

ناگفته نماند که بر طبق قوانین ویلاسازی بخش هایی از ویلاها ا نباید از دیوارهای شیشیه ای استفاده کرد یعنی در واقع ممنوع می باشد، اما استفاده از دیوارهای شیشه ای در قسمت های جنوبی می تواند بر جلوه و زیبایی دکوراسیون ویلا تاثیر بسزایی داشته باشد.

ساخت و ساز یا خرید ویلا در کردان به چه صورت می باشد و چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

از جمله سوالاتی که همیشه برای افراد پیش می آید این است که آیا ویلای مورد نظر را به صورت آماده خریداری کنند، یا این که خود اقدام به ساخت و ساز ویلا نمایند. در جواب به این پرسش باید بگوییم که شما بایستی در شروع کار جنبه های گوناگون خرید ویلا به صورت آماده و هم چنین خرید زمین و ساخت و ساز آن را برآورد کرده و پس از آن تصمیمی اساسی و مفید اتخاذ نمایید.

برای آن که شما آسان تر تصمیم گیری کنید، ما در ادامه ی این نوشتار اشاره ای به خرید ویلای ساخته شده و خرید زمین و طراحی وساخت ویلا در کردان خواهیم کرد و در ادامه درباره ی هزینه ساخت ویلا در کردان صحبت خواهیم کرد.

خرید ویلا در کردان

در صورتی که به منطقه ی کردان مراجعه کنید، در آن جا ویلاهای آماده و ساخته شده ی بسیار زیاد و متعددی را مشاهده خواهید نمود که زیبایی آن ها توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

این گونه ویلاها دارای سبک های کلاسیک، لوکس و مدرن می باشند که بسته به سلیقه و انتظار هر کدام از شما می توانید ویلای رویایی خود را از نزدیک مشاهده کرده و چنان چه مطابق سلیقه و علایق شما بود، آن راخریداری نمایید.

در این صورت شما در زمان صرفه جویی کرده اید و در طی زمان کوتاهی و بدون داشتن دغدغه های بررسی زمین، مشاوره با طراحان، اخذ مجوز و طراحی و ساخت، ویلای مدنظر خود را خریداری خواهید کرد و در اسرع وقت در ویلای خود ساکن می شوید.

با وجود مزایای متعدد و بسیار، خرید ویلای ساخته شده دارای معایبی نیز می باشد. از جمله این که ویلایی را که آماده خریداری می کنید، ممکن است، طراحی آن و متریال به کار رفته در ساخت آن بر طبق سلیقه و ایده آل های مورد نظر شما نباشد و از سوی دیگر هزینه ی خرید ویلا بیشتر از هزینه ساخت ویلا در کردان به وسیله ی خود شما باشد.

طراحی و ساخت ویلا در کردان

در مقابل آن چنان چه شما می خواهید ویلای ایده آل تان را خودتان طراحی کرده و بسازید، بایستی کلیه نکات راجع به آن را در نظر گرفته و در ساخت و ساز آن منظور نمایید. ساخت ویلا به مانند خرید آن دارای نقاط مثبت و منفی می باشد که البته بهتر است، در ابتدا نقاط مثبت آن را بدانید.

وقتی که شما تصمیم به ساخت ویلا گرفتید، می توانید ویلای خود را در منطقه ای به دلخواه خود بنا نماید و هم چنین طراحی آن را بر اساس نیازها، علایق و سلیقه شخصی خود و خانوادتان انجام بدهید.

به نظر می آید که طراحی و ساخت ویلا فقط یک نقطه ی منفی دارد و آن هم این است که همه ی این مراحل کمی زمان بر می باشد و به همین خاطر شما باید برای رسیدن به ویلای رویایی و مورد نظر خود صبور باشید که البته به نظر طراحان و معماران ارزش آن را دارد، چرا که ویلای شما آن چیزی خواهد شد که انتظار و آرزویش را داشته اید.

البته چنان چه در کلیه این مراحل با یک مجموعه ی حرفه ای طراحی و معماری در ارتباط باشید، همه ی این مراحل ساده تر از آن چیزی که فکرش را می کردید، سپری خواهد شد و شما از انجام آن لذت خواهید برد.

حال چنان چه قصد دارید، در منطقه ای خوش آب و هوا و با صفا از جمله کردان ویلا بسازید ما را همراهی نمایید تا در ادامه نکات لازم و ضروری را برای تان بیان کنیم.

افزایش زندگی شهرنشینی

امروزه با افزایش زندگی شهرنشینی فشار و هم چنین استرس ناشی از آن در میان همه به شدت افزایش پیدا کرده است. هم چنین روی آوردن به زندگی شهرنشینی و نیز وارد شدن به زندگی مدرنیته موجب گردیده مردم به مرور از طبیعت پیرامون خود فاصله گرفته اند.

فاصله ی ایجاد شده بین افراد و طبیعت پیرامون خود، موجب افزایش مضاعف استرس در آن ها گردیده است. به همین خاطر اکثرا به دنبال جایی می باشند که محیطی لذت بخش و آرام بیرون از فضای شهر و در درون طبیعت برای خود مهیا کنند تا از این طریق در آخر هفته یا روزهای تعطیل برای استراحت و رهایی از شلوغی شهر از این فضای سرسبز و طبیعت آرام بخش نهایت بهره را ببرند.

نکات مهم و ضروری که طراحان و معماران باید در ساخت ویلا مدنظر قرار دهند چه می باشد؟

معماران و طراحان در ساخت ویلاهای زیبا و مدرن بایستی نکاتی را رعایت کنند و به آن دقت و توجه کافی داشته باشند که در زیر به این موارد اشاره شده است:

از جمله نکات مهم و ضروری در امر معماری ویلا موضوع اقلیم منطقه می باشد که معماران و طراحان داخلی بایستی قبل از ساخت ویلا دقت کافی نسبت به آن داشته باشند.

شدت وزش باد و جهت از جمله نکات مهم و اساسی دیگری است که طراحان و معماران بایستی نسبت به آن دقت نظر داشته باشند.

یکی دیگر از موارد ضروری و با اهمیت زاویه تابش آفتاب در طراحی و معماری ویلا می باشد که رعایت کردن آن موجب زیبایی بیشتر فضای داخلی ویلا هم می شود.

ساخت ویلا در کردان

نوع بافت شهرسازی

یکی از مهم ترین و ضروری ترین نکات در رابطه با ساخت ویلا که معماران بایستی به آن دقت لازم و کافی داشته باشند، نوع بافت شهرسازی می باشد، یا به عبارت بهتر ویلاها و منازلی که در اطراف ویلا قرار گرفته است.

دیگر نکته ی حائز اهمیت در ساخت ویلا، پیروی از تمامی قوانین، مقررات و ضوابط شهرداری در جهت ساخت ویلا می باشد.

کسانی که قصد استفاده از ویلا را دارند و می خواهند از این مکان به عنوان مکان زندگی و سکونت به جای خانه های مسکونی استفاده کنند، پس باید معماران تلاش خود را به کار ببندند تا کلیه اصول و قواعد معماری را در ساخت ویلا رعایت نمایند.

تمامی موارد عنوان شده از نکات مهم و ضروری در کار طراحی و معماری ویلا می باشد که با مشورت با گروه معماری و کارشناسان متخصص شما خواهید توانست بهترین و مناسب ترین ویلا را طراحی و ساخت و ساز نمایید و در ضمن نسبت به هزینه ساخت ویلا در کردان اطلاعات جامع و کاملی کسب خواهید نمود.

نکته مهم درباره ی ساخت ویلا در کردان

یک نکته مهم در هنگام ساخت ویلا که بایستی به ان دقت کرد این است که در چه منطقه ای قصد احداث ویلا را دارید تا بر اساس آن برای خرید مصالحی که مورد نیاز می باشد، اقدام نمایید. لازم است، بدانید که وضعیت آب و هوایی منطقه تاثیر کاملا مستقیمی بر روی کارایی مصالح استفاده شده، خواهد داشت.

به عنوان نمونه در شمال کشور به علت بارش های زیاد در طول سال و نیز بالا بودن رطوبت از متریال هایی مثل فلز و چوب که در مقابل آب و هوا دچار فرسودگی و تخریب می گردد، استفاده نمی شود.

این مسئله موجب بالا رفتن هزینه ساخت ویلا در کردان می شود، به همین خاطر طراحان و معماران خبره سعی می نمایند برای طراحی و ساخت و ساز ویلا در منطقه کردان از مصالحی به کار گیرند که با شرایط آب و هوایی آن جا سازگار باشد تا به واسطه این کار به دوام و استحکام و هم چنین پایداری ویلا کمک کنند و بر کارایی و کیفیت آن بیفزایند.

اصول مهم در طراحی پلان ویلا چیست؟

از جمله مهم ترین و اساسی ترین قسمت ها در کار طراحی ویلا طراحی پلان ویلا می باشد، چرا که در این رابطه طراحان و معماران بایستی به هماهنگی بین پلان و نیز شکل و فرم آن دقت بسیاری داشته باشند. به جزء این ها دقت کردن در موارد زیر حائز اهمیت می باشد:

وضعیت اقلیمی، نورگیری، تهویه، عملکرد، کاربردی بودن فضا و نیز جلوگیری از پرت گشتن فضا

توجه نمودن به موارد مذکور موضوعات متععدی را به وجود می آورد که رفع آن ها احتیاج به زمان بندی ویژه ای خواهد داشت. طراحان و معماران ساخت ویلا در کردان، در کار طراحی پلان، قرارگیری فضاها با توجه به فضایی که وجود دارد، برای بخش نشیمنگاه، خواب، سیرکولاسیون و نیز آشپزخانه که بایستی با دیگر فضاها هماهنگی و تطبیق داشته باشد، باید دقت نظر لازم را دارا باشند.

دیگر نکات اساسی و مهم که معماران و طراحان بایستی در اصول مربوط به طراحی ویلا نسبت به آن دقت کافی داشته باشند، عبارتست از:

موقعیت زمین ویلا

چگونگی قرارگیری ویلا در کرمان

هماهنگی بین طبقه ها

ساختار سقف ویلا (دساده، شیب دار و ترکیبی

طراحی نمای مدرن ویلا

این نوع طراحی از جدیدترین و مدرن ترین روش های نوین در طراحی نمای ویلا به شمار می رود که طراحان و معماران بایستی به منظور اجرایی نمودن نما تمامی قوانین و ضوابط آن را پیروی کنند. در این رابطه معماران و طراحان کوشش می کنند تا در طراحی نمای مدرن از هر گونه ازدحام و شلوغی یا تزئینات اضافی خودداری کنند.

طراحانی که نماهای مدرن را طراحی می نمایندف بیشتر به سادگی اهمیت می دهند و آن را سرلوحه ی برنامه خود قرار می دهند و کوشش می کنند تا هر گونه مصالح زیادی را در این قسمت از نما حذف کنند.

در این سبک و شیوه از طراحی نما طراحان و معماران از خط و خطوط مکعبی و منظم که قرینه ی هم نمی باشند، در کار طراحی نما استفاده می نمایند.

نمای رومی

یکی از گزینه های مورد پسند و پرطرفدار مالکان ویلاها بهره گیری از نمای رومی می باشد. در این گونه از نماها بیشتر از سنگ در جهت طراحی قسمت بیرونی ویلا استفاده می کنند.

برای همین در صورتی که سنگ استفاده شده در نمای رومی ویلا از نوع مرغوب و باکیفیت باشد، مقاومت و استحکام بیشتری خواهد داشت و از دوام بالاتری برخوردار خواهد بود به ویژه در رابطه با مناطق شمالی کشور که آب و هوای ناپایدار و مرطوبی دارد.

لازم به توضیح می باشد که به نماهای رومی نمای کلاسیک هم می گویند، چرا که از قدمت زیادی برخوردار می باشد. لازم به ذکر است که طراحان و معماران در کار طراحی نماهای کلاسیک از شکل های قرینه و منحنی شکل بیشتر اشتفاده می کنند.

موارد عنوان شده از طراحی هایی می باشد که طراحان و معماران اغلب در ساخت ویلاهای کردان از آن بهره می گیرند که موجب زیبایی بیشتر این منطقه هم گردیده است و رونق زیادی پیدا کرده است.

پیدا کردن زمین مناسب برای ساخت و ساز ویلا به چه صورت می باشد؟

نخستین گام و شاید مهم ترین مسأله در رابطه با طراحی و ساخت ویلا این است که شما بهترین و مناسب ترین قطعه زمین را خریداری نمایید. شما در انتخاب زمین برای ساخت و ساز ویلا بایستی وضعیت جغرافیایی، چشم انداز و موقعیت زمین را در نظر گرفته و به آن دقت و توجه کنید.

توصیه ما این است، حتی برای خرید زمین نیز با متخصصان و کارشناسان مربوطه مشاوره کنید و همه ی جنبه ها ساخت و جوانب امر را قبل از خرید بررسی نمایید تا در زمان ساخت با کم ترین مشکلات روبرو گردید.

پس از آن که شما زمین مورد نظر خود را خریداری کردید، مرحله ی طراحی و بعد از آن ساخت شروع می شود. بعضی از افراد تصمیم می گیرند تا خود کار طراحی و ساخت ویلا را به عهده دار گردند،

ولی بهترین کار این است که در همین ابتدای کار برای طراحی ویلای خود با یک گروه متخصص در زمینه ی طراحی و ساخت ویلا مشورت نمایید و ایده ها و خواسته های خود را برای آن مجموعه مطرح نمایید.

متخصصان و کارشناسان با تجربه همواره کلیه جوانب فنی و زیبایی شناسی را در امر طراحی و ساخت ویلا در نظر گرفته و متناسب با خواسته های شما، موقعیت ساخت و مهم تر از همه ی این ها مطابق ضوابط و مقررات موجود بهترین طرح ها را برایتان ارائه خواهند داد.

هزینه ساخت ویلا در کردان چقدر می باشد و این هزینه تحت تاثیر چه عواملی می باشد؟

با توجه به نوسانات به وجود آمده در قیمت مصالح و متریال، برای طراحی و ساخت وساز ویلا نمی توان قیمت قطعی مصالح و متریال را معین کرد. از سوی دیگر بخش اعظمی از هزینه ها به بودجه و خواسته ی شما بستگی پیدا می کند. برای آگاهی یافتن از هزینه های ساخت و ساز شما در بدو امر باید با طراحان مشورت نموده و خواسته ها و بودجه ی مورد نظر خود را به آن ها اطلاع دهید.

طراحان با ارائه ی ایده های مبتکرانه و نوین سعی می کنند تا آن جا که مقدور می باشد، هزینه های طراحی و ساخت و ساز ویلا را برای شما به حداقل ممکن برسانند، درحالی که از کیفیت آن ها نیز کاسته نگردد،

بنابراین بهتر است که شما بودجه ای را مشخص کرده و باقی امورات را به دست طراحان بسپارید، چرا که طراحان و معماران می توانند خیلی از مصالح و متریال مورد نیاز را به صورت مستقیم از تولید کننده ها با قیمتی مناسب تر خریداری نمایند و با این کار در هزینه های شما صرفه جویی کنند. از این رو شما برای داشتن ویلایی ایده آل، راحت و مدرن امروزی احتیاج به بودجه ی خیلی بالا نخواهید داشت.

هزینه ساخت ویلا در کردان کرج

آن چه را در این بخش می خواهیم برای شما مورد بررسی قرار دهیم در رابطه با هزینه ساخت ویلا در کردان کرج می باشد. در صورتی که به تازگی در اندیشه ساخت ویلا افتاده اید، ولی از هزینه ها و جزئیات مربوط به آن اطلاعی ندارید، به شما پیشنهاد می دهیم که از مطالب ما در این راستا استفاده نمایید و آن را از دست ندهید.

در حال حاضر ساخت ویلا در مناطقی مانند شمال کشور و اطراف تهران از جمله منطقه ی کردان بیش از پیش رونق یافته است، به نحوی که خیلی از مهندسان معماری فقط در زمینه های طراحی ویلا و هم چنین طراحی نما فعالیت می کنند. در ادامه بیشتر در ارتباط با ویلا و مواردی که به آن مربوط می باشد، صحبت و گفتگو خواهیم کرد.

بخش های مهم و اساسی در طراحی ویلا چه قسمت هایی می باشند؟

ویلاها غالبا در یک یا دو طبقه ساخته می شوند. ویلاهای دو طبقه هم معمولا به صورت دوبلکس ساخته می شوند، به این ترتیب که بخش های خصوصی در طبقه بالا و فضاهای عمومی در طبقه ی پایین واقع می شوند و یا بالعکس. ما در ادامه به صورت خلاصه بخش های اصلی و مهمی را که باید در طراحی ویلا مدنظر قرار گیرند، برای شما شرح خواهیم کرد.

نمای بیرونی ویلا

با این که سبک های متنوع و گوناگونی برای طراحی نما وجود دارد، ولی به طور کلی نمای بیرونی در طراحی ویلاهای ایرانی به صورت مدرن و کلاسیک می باشد. شما می توانید با در نظر داشتن سلیقه و علایق خود، طراحی نمای بیرونی ویلای خود را انجام دهید و هر آن چه که مدنظرتان می باشد، را برای طراحی نمای بیرونی منظور نمایید.

فضای داخلی ویلا

پس از آن یکی از مهم ترین بخش ها در ساخت ویلای شما مرذبوط به طراحی داخلی آن می باشد. این نکته را هم باید اضافه کنیم و مدنظر قرار دهیم که سبک دکوراسیون و طراحی داخلی ویلای شما بایستی تناسبی با طراحی نمای بیرونی آن داشته باشد.

محوطه ی ویلا

داشتن محوطه ای زیبا و آرامش بخش از جمله اصلی ترین و مهم ترین موضوعات در امر طراحی ویلا می باشد. شما می توانید با نصب آلاچیق، گذاشتن مبلمان در فضای بیرونی، کاشت درختان میوه یا گیاهان تزئینی و … محوطه ی زیبا و دلنشینی را برای ویلای خود طراحی نمایید.

استخر ویلا

شما می توانید با در نظر گرفتن فضای موجود و بودجه ی مورد نظر در ویلای خود استخر روباز و یا رو بسته را منظور نمایید. طراحی استخر روباز به ویژه در فصل تابستان در منطقه ای خوش آب و هوا مثل کردان دلچسب می باشد و اشخاص از حضور در فضای باز و فرح بخش لذت خواهند برد.

هزینه ساخت ویلا در کردان به چه مواردی بستگی پیدا می کند؟

همان گونه که می دانید هیچ کالایی در کشور ثبات قیمت ندارد، بنابراین نمی توان برای هزینه ساخت ویلا در کردان اعداد و ارقام مشخص و ثابتی را عنوان نمود.

کارشناسان و متخصصان این حیطه به عنوان مشاوره طراحی ویلا و البته به صورت تخصصی می تواند شما را در امر پایین آوردن هزینه ها و هم چنین طراحی و ساخت ویلای خاص، شما سروران گرامی را یاری کند، ولی در این بین می توان مجموعه عواملی که بر روی قیمت آن تاثیر می گذارند را بیان کرد که شامل موارد زیر می باشند:

قیمت زمین

هر زمینی بنا بر مکانی که در آن قرار دارد، می تواند هزینه ی متفاوتی داشته باشد، به عنوان مثال زمین هایی که در بالا شهر هستند، به مراتب گران تر از زمین هایی می باشند که در مناطق عادی شهر قرار دارند. در منطقه کردان نیز قیمت زمین در حال حاضر رو به افزایش می باشد.

متراژ زمین

هم چنین متراژ زمین تاثیری مستقیم بر روی هزینه ساخت ویلا در کردان خواهد داشت، زیرا هر چه وسعت و متراژ زمین بیشتر باشد، بدون تردید هزینه ی طراحی و ساخت و ساز ویلا نیز بیشتر خواهد شد.

مصالح مورد استفاده

از جمله موارد دیگر که در هزینه ساخت ویلا در کردان تاثیرگذار خواهد بود، مصالحی می باشد که برای ساخت مورد استفاده قرار می گیرد. کلیه وسایلی که در اطراف ما قرار دارند، دارای درجه ی مرغوبیت متفاوتی هستند که البته مصالح ساختمانی نیز از این قاعده مستثنا نمی باشند. هر چه قدر مواد بهتر و مرغوب تری به کار برده شود، هزینه ساخت ویلا در کردان نیز بالاتر خواهد رفت.

دکوراسیون داخلی ویلا در کردان

همان طور که واقف هستید، دکوراسیون داخلی سبک های متنوع و گوناگونی دارد که در هر یک از این سبک ها وسایل و تجهیزات مختلفی قرار داده می شود. می توان از این موضوع نتیجه گرفت که متغیر بودن دکوراسیون داخلی خود می تواند در هزینه ساخت ویلا در کردان تاثیر مستقیمی داشته باشد.

نمای ویلا

به مانند مورد قبلی که انواع گوناگونی داشت، نمای ویلا نیز دارای انواع گوناگونی می باشد که بسته به این که چه نوع نمایی و با چه نوع مصالحی به کار برده می شود، هزینه ها می تواند کاملا متغیر و متفاوت باشد. غالبا ساخت ویلا در مناطقی از جمله کردان به صورت مدرن و خاص انجام می گردد.

دستمزد

دستمزد پیمانکار هم خود متفاوت می باشد و به عنوان مثال بعضی از پیمانکاران، کار را به صورت متری محاسبه می نمایند، در حالی که بعضی دیگر به صورت روزمزد آن را حساب می کنند.

در رابطه با مورد اول متراژ ویلا بر روی قیمت آن تاثیر دارد و برای مورد دوم مدت زمان کاری که انجامن می شود، معیار قرار می گیرد. پیشنهاد ما در این رابطه این است که برای اطلاع دقیق از هزینه ساخت ویلا در کردان با شرکت هایی که در این ارتباط فعالیت دارند، مشاوره نمایید.

برای طراحی و ساخت ویلا چه نوع نماهایی بیشترین کاربرد را دارند؟

طراحی نما کاملا امری اختیاری می باشد و هیچ گونه اجباری در آن نیست. طرف کارفرما می تواند بر اساس هزینه ای که قصد دارد، برای طراحی و ساخت ویلا در کردان صرف کند، نمایی متناسب با آن را نیز انتخاب نماید، ولی به طور کلی پرطرفدار ترین نماهایی که برای ویلا مورد استفاده واقع می گردد، به شرح زیر می باشد:

طراحی نمای مدرن ویلا

این نوع از نما تقریبا سبک مدرن و جدیدی از طراحی نما ویلا می باشد که قوانین و ضوابط مخصوص به خود را دارد. در نمای مدرن از هرگونه تزئینات و شلوغی خوداری می شود. طراحانی که نمای مدرن را طراحی می کنند، بیشتر از شیوه ی ساده ای الهام می گیرند و سعی می کنند، هرگونه مصالح اضافه را حذف نمایند. در طراحی نمای مدرن خطوط منظم و مکعبی شکل که غالبا قرینه نیستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر نماهایی که خیلی جذاب و مورد پسند است، نمای رومی می باشد. در این نوع نما از سنگ استفاده می گردد. چنان چه سنگ به کار رفته شده در آن خوب و مرغوب باشد، استحکام و دوام خیلی زیادی خواهد داشت، به خصوص برای مناطقی مانند شمال کشور که دارای آب و هوایی مرطوب و ناپایدار می باشد.

جالب است، بدانید که به نمای رومی نمای کلاسیک هم گفته می شود، چرا که دارای قدمت می باشد. در صورتی که با دقت به نمای کلاسیک نگاه کرده باشید، خواهید دید که از اشکال منحنی و قرینه بیشتری استفاده شده است.

امکانات و تجهیزات مورد نیاز در طراحی و ساخت ویلا چیست؟

کسانی که تمایل دارند، در منطقه کردان اقدام به طراحی و ساخت و ساز ویلاهای زیبا و مدرن کنند، توصیه ای که می شود، این است که قبل از اقدام برای طراحی و ساخت و ساز ویلا یا بهتر بگوییم احداث چنین جایی لازم است، به کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در احداث ویلا توجه و دقت کنید که عبارتند از:

_ سیستم های گرمایشی و سرمایشی استاندارد و کامل در این بخش که یکی از مهم ترین و اساسی ترین تجهیزاتی است که بایستی در هنگام طراحی و ساخت ویلا نسبت به ان دقت نظر داشته باشید.

_ استفاده و بهره گیری از سیستم آبیاری قطره ای هوشمند در رابطه با باغ و یا باغچه ویلا که بایستی در هنگام طراحی و ساخت گروه معماری و طراحی داخلی به آن دقت و توجه کافی داشته باشد.

_ استفاده از سیستم ایمنی خوب و مناسب در رابطه با بخش درب های ورودی و هم چنین خروجی ویلا، پنجره و نیز محیط داخلی بنا که باید در کار طراحی پلان ویلا به آن توجه نمود.

پمپ و موتورخانه و جانمایی آن

_ یکی دیگر از تجهیزات مهم و اساسی که در هنگام طراحی و ساخت ویلا در کردان باید مدنظر قرار گیرد، مربوط به پمپ و موتورخانه و نیز جانمایی آن می باشد که طراحان داخلی و معماران باید این بخش را رعایت نمایند.

_ استفاده از رنگ آمیزی و نیز نورپردازی استاندارد و اصولی: ازجمله تجهیزاتی که در هنگام طراحی و ساخت ویلا بایستی مدنظر قرار گیرد و به آن توجه داشت، استفاده از رنگ آمیزی و هم چنین نور پردازی استاندارد و اصولی می باشد.

_ استفاده از اتاق های سرایداری و نیز انباری در بخش طراحی ویلا از دیگر مواردی می باشد که معماران و طراحان ویلاها بایستی در هنگام ساخت و با توجه به متراژی که در اختیار دارند، نسبت به آن توجه و دقت نظر داشته باشند.

_ از جمله موارد مهم که جزء امکانات اصلی در طراحی ویلا محسوب می گردد، اختصاص دادن لوازم تفریحی مانند تاب و باربیکیو در امر طراحی ساختمان می باشد.

تمامی موارد عنوان شده جزء تجهیزات و امکاناتی می باشد که حتما باید در کار طراحی و ساخت ویلا در کردان به آن توجه شود که البته همه ی موارد گفته شده بر روی هزینه ساخت ویلا در کردان تاثیرگذار است.

اصول و قواعد مهم و ضروری در طراحی داخلی ویلا چیست؟

از جمله موارد ضروری و تاثیرگذار در باب اصول طراحی ویلا مربوط به طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی ویلا می باشد. نکته مهم و قابل توجه این است که این بخش موجب گردیده که ویلاهای منطقه کردان نسبت به هم متفاوت می باشند و به همین علت معماران و طراحان داخلی ویلا نسبت به آن توجه خاصی داشته باشند.

وجود موارد خاص در امر طراحی ویلا باعث می شود که طرح، خود را زیباتر و نیز شکیل تر نشان دهد. طراحان داخلی و معماران برای احداث ویلاهای جذاب در کردان سعی نموده اند، با بهره گیری از نور و هم چنین شیشه های دوجداره زیبا و بزرگ از نوعی طراحی خاص به منظور نمای داخلی و بیرونی ویلا استفاده کنند. این فاکتور مهم باعث بالا ردن کیفیت فضای داخلی و بیرونی ویلاهای ساخته شده در کردان گردیده اند.

استفاده از نور طبیعی

یکی از مهم ترین و اساسی ترین پارامترها درکار طراحی ویلای ایده آل ایجاد فضاهای بزرگ با سقف هایی بلند و نیز استفاده از نور طبیعی می باشد. به غیر از این طراحی ویلا بایستی به نحوی انجام شود که ضمن این که دیوارهای پیرامون ویلا نقش جدا کننده محیط داخلی و بیرونی را داشته باشد، از بخش های مختلف به عنوان محیط بیرونی و البته به شکلی هنرمندانه و معمارانه برای طراحی و ساخت ویلا استفاده شود.

استفاده و بهره گیری از نور جنوب و نیز به کارگیری درب های کشویی بزرگ و بازشونده از جمله موارد مهم و جذاب در طراحی و ساخت اصولی ویلا به شمار می رود.

این کار موجب می شود، در هنگام غروب خورشید، محیط داخلی به محیط بیرونی متصل گردد و نیز در بالا بردن سطح بهره وری نور و هم چنین نشاط برای ساکنان ویلاهای مدرن و شکیل موثر واقع شود، البته لازم به ذکر است که پروی از همه نکات عنوان شده و اجرای تمامی موارد گفته شده بر روی هزینه ساخت ویلا در کردان تاثیرگذار می باشد.

جدا سازی فضاها در امر طراحی دکوراسیون ویلا به چه صورت می باشد؟

یکی از موضوعات اساسی که همواره طراحان داخلی را با خود درگیر کرده این است که بخش های متعدد ویلا را در کدام قسمت از نقشه ویلا باید قرار داد، البته نحوه ی قرار گرفتن بخش های مختلف ویلا بستگی به کاربردهای آن بخش و هم چنین متراژ زمین دارد.

از جمله اموری که طراحان داخلی در ویلاهای مدرن و لوکس به آن توجه دارند، از ورودی ویلا گرفته تا دیگر بخش های آن، مربوط به بنای مفید و فضای مناسب می باشد تا از این طریق بتوان ارتباطی به مفهوم دیداری و نیز حرکتی ایجاد کرد

رعایت اصول معماری

بنابراین هنگامی که از اصول طراحی ویلا و نیز پیروی از ضوابط و مقررات صحبت به میان می آید، در واقع منظور رعایت اصول معماری می باشد. در حقیقت اصول معماری به این نکته اشاره می کند که هدف مهم آن خلق یک پلان با بهترین عملکرد می باشد.

ابداع و احداث نمودن پلانی که بتواند تمامی بخش ها را با بخش ورودی ویلا در یک راستا قرار دهد، کار خیلی سختی می باشد که در اصول طراحی ویلا بایستی معماران نسبت به توجه نمایند. انجام این گونه تعاملات در سبک های طراحی نما، ایجاد محوطه ویلا و نیز طراحی نقشه معماری موجب گردیده تا معماران و طراحان از یک سبک خاص پروی کنند.

به عنوان مثال در ویلاهای کردان، از نمای اصلی ویلا بگیر تا طراحی دکوراسیون داخلی به صورت کامل از سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون ویلا استفاده می شود که این مسئله بر روی هزینه ساخت ویلا در کردان تاثیرگذار می باشد.

ویژگی های طراحی برتر در ساخت ویلاهای کردان چیست؟

مجهز کردن فضای سبز در بیرون از ویلا و هم چنین درون ویلا به آبیاری قطره ای و هوشمند

استفاده از آبگرم کن های خورشیدی برای تامین آب مصرفی داخل ویلا

استفاده از فناوری کنترل از راه دور و هوشمند

تمام مجموعه ی ویلا را به سیستم های امنیتی مجهز نمودن

نور پردازی های جذاب و کاربردی در فضاهای داخل و هم چنین بیرون ویلا

استفاده از نورپردازی های بسیار جالب و هوشمند در بین گیاهان کشت شده در فضای درون و بیرون ویلا

موارد گفته شده در بالا به صورت تیترواراز مواردی هست که معماران و طراحان داخلی برای ساخت ویلاهای شیک و بسیار مدرن به کار می برند. نا گفته نماند که استفاده و به کار گیری از طرح های متنوع و مدرنی که در بالا به آن ها اشاره کرده ایم، در هزینه ی ساخت ویلا در کردان تاثیر خود را دارند.

طراحی سازه و اصول طراحی

یکی دیگر از ویژگی های طراحی ویلا، طراحی سازه و اصول طراحی آن می باشد. این مورد از جمله مواردی می باشد که اغلب اوقات باعث محدودیت در طراحی معماری می شود. ایستایی و همین طور پایداری و استحکام سازه برای طراحی انواع ویلا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. استفاده از طراحان و مهندسینی که در این زمینه و در گرایش های مختلف سازه تحصیل و تجربه کسب کرده اند، در بازدهی ویلا سازی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

در طراحی و ساخت ویلا چه نوع سبک هایی موجود است؟

در این قسمت از مقاله به سبک های طراحی و ساخت ویلا می پردازیم. سبک های مهمی که در طراحی ویلا در کردان معمول می باشد، را می توان به 4 دسته تقسیم بندی کرد:

سبک کلاسیک

سبک مدرن

سبک مینی مال

سبک کارکردگرا

هر کدام از سبک های نام برده در بالا دارای طراحی ویژه و خاص خود می باشند که در ادامه ی این مقاله هر کدام را به صورت جدا برای شما عزیزان ارائه می دهیم:

طراحی ویلا به سبک مدرن

از قدیمی ترین سبک ها در معماری ویلاها سبک طراحی و دکوراسیون کلاسیک می باشد. در این سبک وجود یک نظم و ترتیب خاصی بسیار مشهود می باشد و در واقع همهچیز در این سبک قابل پیش بینی می باشد.

در ساخت ویلاها به سبک کلاسیک شما می توانید علاوه بر نظم، تعادل و شکوه و عظمت و همین طور هماهنگی در این دکوراسیون را به صورت تمام و کمال مشاهده کنید. در این دکوراسیون پالت رنگی های استفاده شده از نوع آرام رنگ ها می باشند:

خاکستری 2) کرمی 3) طلایی 4) نقره ای 5) سفید مرواریدی 6) زیتونی 7)قرمز مایل به قهوه ای

از آن جا که طرفداران این سبک به دنبال محیطی بسیار آرام و دنج می باشند، بنابراین طراحان ویلا به این سبک با رنگ بندی آرام و متناسبف این حس را به مخاطب القا می کنند.

طراحی ویلا به سبک مدرن

هدف از طراحی و دکوراسیوان این گونه ویلا ها، معمولا خلق و ایجاد یک محیط کاربردی می باشد. در این سبک از تقارن پیروی نمی شود و بیشتر جنبه ی تعادل آن مد نظر می باشد، این مهم را می توان از این که در این گونه ویلاها که به سبک مدرن ساخته شده است، را از عدم وجود مکان های پرت، متوجه شد. معمولا این ویلاها حس گشایش و شادابی، حس تعلق، خلوص و سادگی، احترام به زمین و اطراف خود و خاطره انگیزی را به مخاطب انتقال می دهند.

در ساخت این ویلاها معمولا از پنجره های بسیار بزرگ و قدی که به طرف باغ و فضاهای سرسبز گشوده می شود، استفاده می شود که خود باعث افزایش دید مرکزی ساکنان ویلا می شود.

از نکات پر اهمیت دیگر در طراحی و ساخت ویلاها، استفاده از مصالح ساختمانی مناسب که سازگار با محیط زیست هستند، می باشد. طراحان این نوع ویلاها در تلاش می باشند که به گونه ای این ویلاهای مدرن را طراحی کنند که در آینده نیز امکان گسترش و اضافه کردن بر ویلا فراهم باشد. با توجه به این که در این سبک تقارن اهمیت ندارد، کشیدگی و افزایش بنا از هر ضلع ویلا در آینده، قابل اتفاق می باشد.

طراحی ویلا به سبک مینی مال

مینی مال در معنای کلمه یعنی حداقل می باشد، بنابراین طراحی ویلا در این سبک یعنی حداقل گرایی که اساس آن در طراحی مدرن نیز می باشد. درطراحی و دکوراسیون ویلاها به سبک مینی مال از ویژگی های استفاده می شود:

در این نوع سبک، طراحی ها ی سطوح به صورت صاف و کاملا یک دست بوده و طراحان از تزیینات اضافه و المان های غیر ضروری استفاده نمی شود. ترکیب بندی اندازه و متراژ ویلا بسیار ساده و طبق فرم و شکل اصلی طراحی می شود.

ویلاهای ساخته شده به سبک مینی مال، به علت ساده بودن طرح از جذابیت خاصی براخوردار می باشند که مخاطب را به صورت ویژه به خود جذب می کند، البته این نکته نیز اهمیت دارد که معماران در انتخاب متریال ساخت ویلا ازدو نوع متریال معمولا استفاده می کنند.

وجود پلان های باز با دیوارهای بسیار کوتاه

یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی های مهم ویلاهای ساخته شده به سبک مینی مال، می توان به وجود پلان های باز با دیوارهای بسیار کوتاه اشاره کرد، در واقع می توان گفت تا زمانی که لازم نباشد سعی می کنند، در طراحی ویلاها به سبک مینی مال از تیغه استفاده نکنند. معمولا از مرز بندی ساختاری برای این نوع ویلاها استفاده می شود

بنابراین اکثر بخش ها در این نوع ویلاها به صورت یک دست و پیوسته می باشد، یعنی قسمت هایی که دارای یک کاربری مشترک هستند، حتما همسان و در یک سطح وسیع و باز ساخته می شوند و از آن جا که در طراحی به سبک مینی مال از تزیینات و المان های اضافی استفاده نمی شود، بنابراین در اتصال عناصر اسکلت ویلا باید دقت و توجه ویژه ای را مبذول کرد که بعد از ساخت دچار ایراد و اشکال نشود.

استفاده از سطوح شیشه خور قدی و بزرگ

همچنین از دیگر ویژگی های مهم دیگری که در طراحی این نوع ویلاها استفاده می شود، استفاده از سطوح شیشه خور قدی و بزرگ می باشد، همچنین در بخش هایی مانند تیغه ها، کف هاريا، پله ها نیز از شیشه برای زیبا تر شدن فضا استفاده می کنند. همان طور که قبلا نیز گفتیم، در طراح ویلاها به سبک مینی مال باید سادگی و حداقل گرایی رعایت شود و در واقع در هیچ بخش و کنج از ویلا نباید از عناصر اضافه بهره گرفت.

ویلاهایی به سبک کارکردگرایی

ایده ی اصلی طراحی و معماری یک ویلا به صورت کارکردگرایی براساس نداشتن زیبایی و نداشتن آرایش و زینت خاصی در ویلاها می باشد که در نوع خود یک رویکرد نوین و کاملا منحصر به فردی می باشد.

در این ویلاها از طراحی های عجیب استفاده می شود. از ویژگی های طراحی این نوع ویلاها می توان به اتاق های روشن، دیوارهای شیشه ای، سقف مسطح و هم چنین دیوارهای گچ کاری شده اشاره کرد.

طراحی ویلای دوبلکس به چه صورت می باشد؟

به نظر می رسد برای جلوگیری از شلوغی اتاق ها از ویلاهای دوبلکس استقبال بیشتری می شود، البته طرح و دکوراسیون ویلا باید طبق سلیقه ی خودتون باشد، چرا که قرار است، مدت زمان زیادی را در این ویلا صرف کنید.

از مزیت های مهم ویلاهای دوبلکس ان است که با توجه به زیربنایی که دارید، می توانید از مساحت بیشتری برای دیزاین و طراحی ویلای مورد علاقه تان استفاده کنید، معمولا ویلاهای دوبلکس دارای طراحی و دیزاین بسیار زیبا و شیک می باشند. هم چنین محیط درونی موجود در این ویلاها بسیار آرام بخش و دلباز می باشند

و همین چند نکته کافی است که باعث شود، این نوع ویلاها در بین مخاطبان نسبت به ویلاهای معمولی جایگاه ویزه ای داشته باشند. در طراحی و دیزاین این نوع ویلاها باید نکات و اصولی را رعایت کرد که در ادامه ی مقاله شما را باین نکات و اصول آشنا می کنیم:

اصول و نکاتی که در طراحی ویلاهای دوبلکس می توان به آن اشاره کرد، تقریبا اصولی ثابت می باشند

اصول و نکاتی که در طراحی ویلاهای دوبلکس می توان به آن اشاره کرد، تقریبا اصولی ثابت می باشند که معماران و طراحان باید در انجام و رعایت این اصول تسلط کافی را داشته باشند

البته این نکته را هم لازم است که یادآوری کنیم که تفاوت مهمی که درحال حاضر در طراحی و دیزاین مدرن دوبلکسی به کارگرفته می شود، همراه با آن حس آرام بخش و ایده آلی که این فضا منتقل می کند، از جمله مهم ترین مواردی می باشند که درطراحی ویلاهای دوبلکس باید در نظر گرفت.

از دیگر نکات حائز اهمیت در طراحی این ویلاها جدی گرفتن جهت ها در دیزاین و طراحی این نوع ویلاها می باشد

از دیگر نکات حائز اهمیت در طراحی این ویلاها جدی گرفتن جهت ها در دیزاین و طراحی این نوع ویلاها می باشد. برای ساخت ویلاهای دوبلکس بهترین حالت استفاده از شمالی ترین قسمت زمین در نظر گرفته شده می باشد.

همین طور از نکات پر اهمیت دیگر نیز استفاده بهینه از نور خورشید در روشنایی ویلا و صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. رعایت کردن همین چند نکته در طراحی و دیزاین داخلی و هم چنین نمای بیرونی ویلا بسیار آن را جذاب تر و چشمگیر تر می کند.

با توجه به این که خورشید از شروق طلوع می کند و در وسط روز به جنوب و در پایان روز به مغرب می رسد، طراحی ویلا بر اساس جهت نمایی و استفاده از نور مطلوب در روز بسیار با اهمیت جلوه می کند.

استفاده و به کار گرفتن سایبان های جنوبی و شمالی در نمای این نوع ویلاها

از نکات و اصول دیگری که باید در طراحی و معماری ویلاهای دوبلکس باید مد نظر گرفت، استفاده و به کار گرفتن سایبان های جنوبی و شمالی در نمای این نوع ویلاها می باشد. از آن جا که نور خورشید در ساعت های میانه ی روز بخش داخلی ویلا را در بر می گیرد، بنابراین نور شدید ممکن است، برای ساکنین داخل ویلا آزار دهنده باشد

بنابراین استفاده از سایبان های شمالی و جنوبی و تعبیه ی درست آن ها در ویلا تا حد خوبی این مشکل را برطرف می کند، البته یک نکته ی ظریف و مهم در تعبیه ی این سایبان ها اندازه ی سایبان های استفاده شده روی پنجره های شمالی و جنوبی می باشد.

لازم است، در قسمت جنوبی از سایبان های بلندتر استفاده شود

به همان مقدارکه لازم است، در قسمت جنوبی از سایبان های بلندتر استفاده شود، در قسمت شمالی نیز تا حد زیادی باید از اندازه ی این سایبان ها کاست، چرا که در فصل های سرد سال با استفاده از همین نکته یبسیار پر اهمیت، انرژی مصرفی ویلا را به حداقل رساند.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که بهترین محل جانمایی پله ها در ویلاهای دوبلکس در کجا قرار می گیرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که یکی از نکات مهم و طلایی در طراحی و معماری ویلاهای دوبلکس، همین محل جانمایی پله ها می باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که در زمانی که قرار است، ویلا طراحی شود، محل پله ها را مشخص کرده که بعد از ساخت ویلا احتیاج به تغییر مکان پله ها، را نداشته باشید.

از نکات و مسائل مهمی که باید در این رابطه باید در نظر گرفت این است که پله ها بایددر مکان مورد نظر به صورتی طراحی شوند که از ورود نور به داخل ویلا جلوگیری نشود و در عین حال از محیط اصلی ویلا برای تعبیه و ساخت پله استفاده نکنید و هم چنین ارتباط و دسترسی قسمت پایینی را با قسمت بالایی و هم چنین بخش های دیگر ویلا تحت شعاع قرار ندهد و کار این دسترسی و ارتباط به سهولت انجام شود.

سخن پایانی

با توجه به مطالب گفته شده دقت و توجه داشته باشید که در چه منطقه ای در حال ساخت ویلا می باشید و سپس بر اساس آن برای خرید مصالح اقدام نمایید.

شرایط آب و هوایی می تواند بر کارایی مصالح به کار رفته شده تاثیر مستقیمی داشته باشد. به عنوان مثال در شمال کشور به علت رطوبت خیلی زیاد و بارش های مکرر سالانه بهتر آن است، از متريال هایی مانند چوب و یا فلزاتی که با آب واکنش نشان می دهند، استفاده نگردد، زیرا فورا به بافت فرسوده تبدیل می شود و هزینه ساخت ویلا در کردان بالاتر می رود، به همین خاطر شما مجبورید بافت های فرسوده را تعمیر و یا تعویض نمایید.

کردان با آب و هوای مناسب

همان طور که در مقاله مربوط به هزینه ساخت ویلا در کردان ملاحظه کردید منطقه کردان کرج به خاطر این که از آب و هوای مناسب و مطلوب و نیز طبیعت زیبا، سرسبز و دلنشینی بر خوردار می باشد، این موضوع باعث گردیده که اکثر اشخاص این منطقه را برای خرید ویلا یا ساخت آن انتخاب کنند.

معماران و طراحان داخلی برای امر طراحی و ساخت قسمت های داخلی و بیرونی ویلا همه ی قوانین و ضوابط را رعایت می کنند و در نظر گرفتن آب و هوای آن جا ویلاها را بنا می کنند تا به غیر از منظور نمودن زیبایی در آن ها، مسئله استحکام و مقاومت شان هم در نظر گرفته شود.

با در نظر گرفتن این توضیحات بهتر است، از مصالحی که با محیط سازگاری خواهند داشت، برای ویلای خود به کار گیرید. به جزء این مصالحی با کیفیت بالا در ساخت ویلا استفاده کنید تا این که مقاومت ویلا نیز بیشتر گردد.

از این که تا پایان مقاله ما را همراهی کردید بسیار سپاسپگزاریم و امیدواریم که رضایت شما دوستان جلب شده باشد و به هر آن چه که منظور نظرتان باشد، رسیده باشید.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *