طراحی و ساخت

طراحی مطب زیبایی 1402

طراحی مطب زیبایی

طراحی محیط داخلی یک مکان از مسائل مهم درباره زیبایی آن مکان می باشد. چرا که فضا و شادابی و روح محیط مستقیما با نوع طراحی داخلی آن مکان ارتباط دارد.

همچنین کیفیت وسایل داخلی محیط که در طراحی از آن استفاده می شود، علاوه بر بالا بودن متریال و ساخت آن ها، باید مناسب با نوع کاری که در آن مکان انجام می شود، نحوه تفکر و دیدگاه فرد، نوع شخصیت و حالت های روحی آن ها نیز سازگار باشد. همچنین طراحی و دیزاین فضای داخلی یک مکان فقط از لحاظ زیبایی شناسی و ظاهری نمی باشد،

بلکه کاملا با بهبود دادن و سازگاری محیط با نوع کاری که قرار است در آن محیط انجام شود، رابطه مستقیمی دارد. مثلا طراحی داخلی یک مطب دندانپزشکی با طراحی داخلی مطب روانپزشکی یا طراحی داخلی مطب زیبایی، کاملا متفاوت است.

نحوه طراحی معماری داخلی

علاوه بر موارد بالا، نحوه طراحی معماری داخلی بر روی کارکرد، زیباتر شدن و عاملی مهم برای رسیدن به ایده آل و هدف های فرد در مورد تاثیر گذاری کلی محیط، نشاط و شادابی محیط، زیاد کردن بازده محیط و بهتر شدن شیوه تعامل مردم با محیط موثر است.

به همین دلایل، اکثریت معماران معتقدند که نحوه طراحی داخلی یک محیط بر روی زیاد شدن عملکرد محیط، چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روانشناختی تاثیر می گذارد.

همچنین معماران بر این باورند که بدون این که از هنر طراحی داخلی و فنون مربوط به آن استفاده شود، نه می توان راحتی و دلنشین بودن محیط را تضمین کرد، نه می توان کارآیی محیط را زیاد و یا محیط را به استانداردهای لازم رساند و آن را بهینه و مطلوب کرد.

مهم ترین عوامل زیبایی و تاثیر گذاری بر محیط

طراحی داخلی اصولا از مهم ترین عوامل زیبایی و تاثیر گذاری بر محیط است. چه این محیط خانه شخصی تان باشد چه مکان دیگری مثل مطب یا کلینیک یا محیط کار شما.

اما طراحی داخلی مطب ها و کلینیک های زیبایی از اهمیت بالاتری برخوردار است که باید در طراحی این محیط ها دقت شود که در وهله اول از کیفیت لازم و محیط کاملا بهداشتی و تمیز برخوردار باشد. بعد از بهداشت و تمیزی محیط، زیبایی محیط مهم ترین عامل در طراحی داخلی مطب زیبایی به حساب می آید.

به طوری که مناسب با مکان و چیدمان و نوع وسایل آن به گونه ای زیبا قرار داده شوند؛ اما فراموش نکنید، حتی اگر زیباترین محیط را در طراحی داخلی مطب زیبایی رعایت کنید اما نیازهای پزشک و بیمار را نتواند رفع کند و از آرامش و آسانی رفت و آمد داخل محیط برخوردار نباشد، می توان این گونه گفت که طراحی که انجام داده اید، شکست خورده است.

گروه معماری طرح چید یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی داخلی مطب زیبایی است که می توانید با کمک گروه معماری طرح چید، مطمئن شوید که به همه استانداردهای طراحی داخلی چه از لحاظ زیبایی شناسی و چه از لحاظ کارآیی و عملکرد و کیفیت بالا و همچنین بهداشتی بودن محیط، می رسید.

طراحی مطب زیبایی

در ادامه، برای درک بهتر از موضوع مقاله، مطالبی را به شرح زیر برایتان تشریح کرده ایم:

–  دکوراسیون طراحی داخلی مطب زیبایی

–  طراحی بخش های کوچک در مطب های زیبایی

–  نکته اصلی و اولیه در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  طراحی داخلی مطب زیبایی

–  تاثیر رنگ در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  مدل طراحی اتاق پزشک در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  طراحی جایگاه منشی و کارکنان در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  سالن انتظار در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  نکات کلی برای طراحی داخلی مطب زیبایی

–  استفاده از پوسترهای آموزشی در طراحی اتاق انتظار

–  رعایت حریم خصوصی فرد در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  طراحی و تزئین سقف در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  اهمیت بهداشت و پاکیزگی در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  طراحی محیط داخلی مطب زیبایی را به متخصص های آن بسپارید.

–  نقش دیوارها در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  سازماندهی فضاها با استفاده از نشانه های گرافیکی

–  طراحی مطب توسط افراد حرفه ای و متخصص

–  آیا استفاده از کاغذ دیواری برای مطب های زیبایی مناسب است؟

–  استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی داخلی مطب زیبایی

–  چه نوع کاغذ دیواری را برای دکوراسیون مطب های زیبایی انتخاب کنیم؟

–  انواع کاغذ دیواری و اهمیت آن در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  فواید استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی داخلی مطب زیبایی

–  نقش زیبا سازی سقف در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  مزایای استفاده از سقف های کناف در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  اهمیت نورپردازی بر روی سقف کناف در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  تفاوت طراحی کناف در منزل با مطب زیبایی

–  نورپردازی در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  نحوه نورپردازی در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  انواع نورپردازی در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  روش های گوناگون نورپردازی در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  نحوه تاثیر نورپردازی دکوراسیون مطب زیبایی در ذهنیت افراد

–  نورپردازی جدا و خاص برای قسمت های مختلف

–  نورپردازی مقرون به صرفه در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  اهمیت کیفیت تجهیزات نوری در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  طراحی میز پزشک در مطب زیبایی

–  جنس میز مطب

–  استفاده از گل و گیاه در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  تاثیر گل و گیاه در مطب زیبایی

–  فرق استفاده از گل طبیعی و مصنوعی در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  گیاهان پیشنهادی برای استفاده در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  گیاهان تزئینی برای سالن انتظار

–  معایب استفاده از گل طبیعی در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  نکات و توصیه هایی برای انتخاب گیاهان و گل ها در طراحی داخلی مطب زیبایی

–  خلاصه نکات طراحی داخلی مطب زیبایی

–  نکته پایانی

دکوراسیون طراحی داخلی مطب زیبایی

دکوراسیون و نحوه چیدمان داخلی مطب های زیبایی بسیار مهم است. چرا که اولین چیزی که توجه مراجعه کنندگان را در بدو ورود به مطب جلب می کند، دکوراسیون و طراحی داخلی مطب است.

یک مطب زیبایی باید از مکان های متفاوتی مثل سالن یا اتاق انتظار، اتاق پزشک و معاینه، جایگاه منشی و مکان های ضروری مختلف بسته به احتیاج و نوع کار و تخصص انجام شده در مطب زیبایی تشکیل شده باشد.

در طراحی داخلی مطب زیبایی سعی کنید، هر فضا علاوه بر داشتن کاربرد و عملکرد مختلف در کل با فضاهای دیگر مطب هماهنگ باشد. جداسازی مناسب هر مکان از یکدیگر با تجهیزات جداکننده مثل پارتیشن ها باعث می شود، فرد هنگام مراجعه به مطب احساس راحتی و آرامشی بکند و از بهداشتی و تمیز بودن محیط نیز مطمئن باشد.

طراحی بخش های کوچک در مطب های زیبایی

همان طور که در بالا نیز گفتیم، در طراحی داخلی مطب زیبایی باید به تمام نکات ریز و جزئیات لازم در طراحی توجه کنید. همچنین می توانید با ایده گرفتن از طرح های به روز و ترند جهانی، به یک طراحی خوب و عالی برسید. از نکته های دیگری که در طراحی داخلی مطب زیبایی باید در نظر بگیرید، نورپردازی محیط داخلی مکان است.

این بخش از طراحی داخلی مطب زیبایی که مربوط به نور و انواع نورهای مخفی در سقف است، به خاطر تاثیرگذاری زیاد در محیط و روی نگرش و ذهن بیمار دارای اهمیت بسیار بالایی است.

همچنین در نظر داشته باشید، برای طراحی داخلی مطب زیبایی در کنار زیبایی و جذابیت بصری، از المان های مورد استفاده شده در طراحی محیط دقت داشته باشید.

حتما از مواد و وسایل دارای کیفیت بالا در دیوارها و سقف و انواع وسایل دکوراسیون استفاه کنید. گروه معماری طرح چید یکی از بهترین ها در زمینه انواع طراحی داخلی محیط های مختلف به خصوص طراحی داخلی مطب زیبایی و کلینیک های زیبایی یا انواع مطب پزشکی و دندانپزشکی می باشند.

نکته اصلی و اولیه در طراحی داخلی مطب زیبایی

مثل همه کارهای دیگر، برای انجام دادن طراحی داخلی مطب زیبایی نیز باید اصول و قوانین خاصی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین طراحی را به مشتری ارائه دهید.

یک طراح یا معمار داخلی خوب با همه چالش ها و مشکلاتی که ممکن است حین انجام کار پیش بیاید، با استفاده کردن از الگو و طرح های مختلف در دیزاین محیط داخلی، بیشترین سعی خود را می کند تا در نهایت یک طراحی شیک و کاربردی که می تواند بسته به خواسته مشتری، مدرن یا سنتی باشد، برای استفاده پزشک و بیمار ارائه دهد.

برای طراحی داخلی مطب زیبایی و نوع دکوراسیون آن، ابتدا باید متناسب با فضای موجود قابل استفاده در مکان، شروع به طراحی مورد نظر خود کنید و هر وسیله یا المان را با در نظر گرفتن فضایی که در بر می گیرد، طراحی کنیم. پس اولین و مهم ترین نکته، فضای داخلی است که در اختیار شما قرار داده می شود.

پس عاقلانه است به نسبت آن شروع به طراحی تجهیزات و المان و پلن های داخلی محیط کنید. همچنین به علت آن که مطب های زیبایی جزو محیط هایی است که در دنیای امروزی، بازدید کنندگان نسبتا زیادی دارد، در طراحی داخلی مطب زیبایی در نظر داشته باشید محیطی بهداشتی و تمیز و شیک و زیبا طراحی کنید.

طراحی داخلی مطب زیبایی

در دنیای امروزی معمولا مشکل پسندترین افراد در امور زیبایی، همان افرادی هستند که به خاطر جزئیات غیر مهم و غیر ضروری در ظاهر خود به انواع جراحان پلاستیک و کلینیک ها و مطب های زیبایی مراجعه می کنند. به همین خاطر مراجعه بالای افراد و مرکز توجه بودن این مکان ها، طراحی داخلی محیط این مکان ها به طور طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار می شود.

شکی نیست که دادن احساس آرامش و آسایش و آسودگی و مطمئن ساختن افرادی که به این نوع مکان ها مراجعه می کنند، دارای اهمیت بالایی است و می توان با طراحی متناسب، زیبا، گیرا و ممتاز در این محیط ها به هدف خود برای رسیدن به این نوع فاکتورهایی که شمردیم، نزدیک شد.

معمولا کلینیک ها یا مطب های پزشکان بعضی مواقع خاطرات کودکی فرد و استرسی که در آن دوران را داشته است، به یاد او می آورد. همچنین احساس اضطراب و منتظر ماندن نیز می تواند در ذهن فرد تداعی شود. همچنین این موارد اگر فضای محیط کلینیک یا مطب خسته کننده و حوصله بر باشد، دو برابر نیز می شود و فرد با نشستن در آن محیط احساس ناخشنودی می کند و برایش بسیار خسته کننده می شود.

اگر قصد طراحی داخلی مطب زیبایی داشته باشید و آن را به دست متخصصین این حوزه بسپارید

بنابراین اگر قصد طراحی داخلی مطب زیبایی داشته باشید و آن را به دست متخصصین این حوزه بسپارید، می توانید با احتمال بالا انتظار این را داشته باشید که کاری که در آن محیط انجام می دهید، رو به موفقیت برود.

چرا که به علت طراحی زیبا و متناسب با کارتان، محیط کاری شما چندین برابر زیباتر و جذاب تر از قبل می شود. همچنین نمی توان تاثیری که یک طراحی زیبا و دکوراسیون جذاب که در مطب زیبایی انجام می شود را بر روی تعداد مراجعه کنندگان آن انکار کرد، بلکه یکی از عوامل مهم و حیاتی در این زمینه است.

طبیعت انسان به محیط های آرامش بخش و زیبا تمایل دارد

به دلیل آن که طبیعت انسان به محیط های آرامش بخش و زیبا تمایل دارد و از آن جایی که ممکن است تا هر فرد وقت زیادی در این مطب ها بگذراند، این مهم است که با طراحی منحصر به فرد و زیبا باعث شویم که فرد در بودن در آن محیط احساس آرامش و آسایش کند. پس حتما دقت کنید، طراحی داخلی مطب زیبایی تاثیر معکوسی روی احساس راحتی و آسایش مراجعه کنندگان نگذارد.

همچنین در مورد زیبایی محیط در طراحی داخلی مطب زیبایی در نظر داشته باشید که زیاد و به طور وسواسی روی این فاکتور زوم نکنید و اعتدال را در این مورد رعایت کنید.

علاوه بر زیبایی، روی موارد دیگر نظیر بهداشت و رفاه و امکانات محیط هم کار کنید که موجب زیاد شدن احساس آرامش افراد می شود. در ادامه مقاله به نکاتی که در طراحی داخلی مطب زیبایی باید به آن ها دقت کرده و در نظر داشته باشید، می پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی مطب زیبایی

تاثیر رنگ در طراحی داخلی مطب زیبایی

رنگ یکی از مهم ترین عامل های تعیین کننده فاکتور آرامش در هر گونه محیط است که باید روی انتخاب آن دقت و اهتمام لازم را داشته باشید تا بهترین آن را به نسبت محیط و نوع کار انتخاب کنید.

اصولا کسانی که به این گونه محیط ها مثل کلینیک های زیبایی یا مطب های پزشکی، به خصوص مطب های زیبایی مراجعه می کنند، دچار اضطراب و استرس زیادی می شوند.

به همین خاطر حتما از رنگ هایی در طراحی داخلی مطب زیبایی استفاده کنید که باعث آرامش و راحتی محیط شود؛ مثلا رنگ های تند و غلیظی مثل قرمز، نارنجی، زرد و قهوه ای باعث می شود که استرس و اضطراب فرد به طور ناخودآگاه زیاد شود. بنابراین به هیچ وجه از این نوع رنگ هایی که برای طراحی داخلی مطب زیبایی یا این گونه محیط های مشابه کاملا نادرست و اشتباه است، استفاده نکنید.

بهترین انتخاب رنگ برای طراحی داخلی مطب زیبایی

اگر برای شما این سوال پیش آمده است که اگر از رنگ هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم استفاده نکنیم، پس از چه رنگ هایی باید استفاده کنیم. باید این گونه به سوال شما پاسخ دهیم که متناسب ترین و بهترین انتخاب رنگ برای طراحی داخلی مطب زیبایی رنگ هایی هستند که در تم های سبک و طیف رنگی ملایم، سرد و مایل به روشن باشند.

این رنگ ها می توانند جزو رنگ های آبی ملایم و روشن، رنگ بژ ملایم، رنگ قهوه ای روشن با ترکیب رنگ سفید، رنگ های کرم، رنگ صورتی ملایم و روشن، رنگ های خانواده سبز از نوع کمرنگ و ملایم، رنگ های پاستلی در طیف ملایم و روشن و در آخر رنگ سفید باشند.

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی داخلی مطب فیزیوتراپی دیدن کنید.

مدل طراحی اتاق پزشک در طراحی داخلی مطب زیبایی

اتاق پزشک و محل معاینه یکی از مهم ترین قسمت های یک مطب زیبایی به شمار می رود. در طراحی این قسمت باید دقت کنید، به گونه ای طراحی و چیدمان دکوراسیون آن را انجام دهید که امکانات و تجهیزاتی که پزشک به آن ها نیاز دارد، مثل محل معاینه بیمار و میز پزشک، به گونه ای قرار بگیرند که متناسب باشند و فضای مورد نیاز و کافی برای هر کدام وجود داشته باشد.

دقت نکردن به هر یک از این موارد باعث می شود تا بیمار با محیطی شلوغ، به هم ریخته و بی نظم مواجه شود که به خاطر این ناهماهنگی چیدمان امکانات و وسایل اتاق پزشک، احساس معذب بودن و ناخوشایندی به بیمار دست می دهد و بیمار و پزشک هر دو احساس آرامش نخواهند کرد.

یکی از انواع مدل طراحی که برای این قسمت می توانید انجام دهید، استفاده و کمک گرفتن از پارتیشن و جداسازی قسمت های داخلی اتاق پزشک به خصوص قسمت معاینه بیمار است. این کار علاوه بر سازمان دهی و نظمی که به محیط می دهد، باعث می شود که بیمار معذب نشود و احساس راحتی بیشتری بکند.

در طراحی داخلی مطب زیبایی در قسمت های انتظار و میز منشی نیز می توانید از پارتیشن استفاده کنید. البته به خاطر این که ارتباط بین افراد مراجعه کننده به مطب و منشی مطب حفظ شود، حتما از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید. مورد دیگر در این باره این است که حتما همین طور که قبلا نیز گفتیم، به رنگ دیوارها و محیط توجه کنید.

طراحی جایگاه منشی و کارکنان در طراحی داخلی مطب زیبایی

معمولا اولین کسی که فرد مراجعه کننده به مطب های زیبایی و کلینیک های زیبایی و این گونه مکان ها می بیند، منشی مطب و جایگاه منشی است.

اولین نکته ای که در طراحی جایگاه منشی باید به آن دقت کنید، این است که جایگاه منشی را باید در قسمتی از مطب زیبایی قرار دهید که مراجعه کنندگان به راحتی و آسانی آن را ببینند و پیدا کنند. طوری نباشد که مراجعین سر در گم شوند و نتوانند تشخیص دهند که به کدام سمت بروند.

در طراحی رنگ و دیزاین جایگاه منشی توجه کنید که باید با کل محیط و مطب زیبایی هماهنگ باشد و به طور کلی از لحاظ نوع طراحی و رنگ با محیط داخلی مطب زیبایی، هارمونی و هماهنگی تشکیل دهد.

معمولا پرونده ها و یا فایل های افراد به منشی مطب سپرده می شود و اطلاعات مراجعین توسط منشی ها ثبت و بایگانی می شود. پس برای این که نظم و زیبایی محیط جایگاه منشی حفظ شود، برای نگهداری فایل ها و پرونده های مربوط به مراجعه کنندگان به مطب، جایگاه و فضایی مرتب درست کنید تا برای نگهداری این موارد استفاده شود و حتما نزدیک جایگاه و منشی و در داخل جایگاه باشد و یا با استفاده از استند یا قفسه هایی در فضای پشتی جایگاه، مکانی برای این اوراق و پرونده ها قرار دهید.

سالن انتظار در طراحی داخلی مطب زیبایی

سالن انتطار یکی دیگر از مکان های مطب زیبایی است که افراد ممکن است وقت زیادی را برای رسیدن نوبت خود در آن بگذرانند. به همین خاطر این قسمت تاثیر زیادی روی نگرش کلی فرد راجع به آن مکان، چه مثبت و چه منفی را دارد. پس باید سعی کنیم تا از امکانات خوبی در این محیط استفاده کنیم و رنگ ها و طراحی های مناسبی را برای آن انتخاب کنیم که علاوه بر زیبایی و آرامش، با شغل و نوع کار آن مطب همسو و هماهنگ باشد.

شما می توانید با انتخاب دکوراسیون مناسب و باکیفیت، مبل های راحتی با رنگ های زیبا، کاتالوگ هایی که مربوط به تخصص شما است، نورپردازی خوب و مناسب، استفاده کردن از المان های طبیعی، گل و گیاهان زیبا برای دادن حس زندگی و آرامش به محیط، درجه زیبایی و تاثیر خوبی که روی افراد در آن محیط می گذارد را به راحتی تا چند برابر زیاد کنید.

البته با مشورت گرفتن از گروه معماری طرح چید که از معتبرترین ها در این زمینه شناخته می شوند، کمک زیادی به پیشبرد طراحی مطب خود می کنید.

همچنین گذاشتن کتاب های سرگرم کننده و انواع مجله ها می تواند کمک کند تا مراجعه کنندگان خسته نشوند و حوصله آن ها سر نرود و باعث شودکه  هنگام منتظر ماندن سرگرم شوند.

طراحی مطب زیبایی

نکات کلی برای طراحی داخلی مطب زیبایی

همان طور که می دانید، طراحی داخلی مکان های پزشکی مانند کلینیک های زیبایی و پزشکی، مطب های درمانی، مطب های زیبایی، مطب های دندانپزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در کنار عامل زیبایی در طراحی این گونه محیط ها باید در نظر داشت که طراحی دکوراسیون و تجهیزات داخلی کاربرد و عملکرد خوبی داشته باشند. به طوری که بتواند به خوبی نیازهای پزشک و بیمار را برآورده کند.

پروژه ی موفق طراحی داخلی مطب زیبایی، پروژه ای است که علاوه بر زیبا و شیک بودن بتواند هدف های دیگری نظیر کاربردی بودن و سهولت دسترسی به امکانات و تجهیزات، همچنین واضح و شفاف بودن هر مکان داخلی در آن مشخص باشد.

در غیر این صورت و برآورده نشدن هر کدام از این دسته عوامل، این پروژه شکست خورده و ناقص است و نتوانسته تمامی اهداف طراحی را برآورده کند.

واضح است افرادی که برای زیباترشدن و یا بهتر کردن ظاهر خود به مطب های زیبایی مراجعه می کنند، خواستار زیبایی هستند و قطعا این گونه افراد جذب محیط های زیبا نیز می شوند.

استفاده کردن از رنگ های ملایم و سرد

شما می توانید با استفاده کردن از رنگ های ملایم و سرد مانند رنگ های سفید، یاسی، سبز روشن، آبی روشن که باعث می شود فرد احساس آرامش و راحتی کند، زیبایی و شیک و مدرن بودن مطب زیبایی خود را بالا ببرید. این گونه رنگ ها در گذر زمان قدیمی نمی شوند و به اصطلاح دمده نمی شوند و سالیان طولانی می توانید از این رنگ ها استفاده کنید.

همچنین همان طور که گفتیم، طراحی سالن یا اتاق انتظار باید زیبا، شیک، تمیز و ملایم باشد و حتما از وسایل و امکانات سرگرم کننده مانند کاتالوگ و بروشورهای حوزه کاری مطب، مجلات آموزشی و سرگرم کننده، کتاب های مختلف آموزنده و سرگرم کننده قرار بدهید.

همچنین می توانید از تزئین های مختلف مثل انواع گل و گیاه و یا آکواریوم های زیبا نیز برای زیباسازی محیط استفاده کنید. همچنین از تلویزیون نیز برای سرگرم شدن افرادی که به مطب مراجعه می کنند نیز استفاده کنید.

استفاده از پوستر های آموزشی در طراحی اتاق انتظار

یکی از روش های دیگری که می توان به کارآیی و زیبایی سالن یا اتاق انتظار افزود، استفاده کردن از پوسترهای آموزشی و سرگرم کننده است. با این کار علاوه بر زیبایی محیط، از لحاظ آموزشی و اضافه شدن اطلاعات بیمار نیز از این طریق بهره می برید.

با نصب کردن پوسترهای مختلف در طرح ها و فریم های مختلف و زیبا، می توان دکوراسیون داخلی مطب را شیک و خاص کرد. همچنین مراجعه کنندگان نیز با خواندن و نگاه کردن به آن ها سرگرم می شوند.

حتی می توانید این پوسترهای آموزشی را از طریق تلویزیون که بر دیوار نصب می کنید، پخش کنید و تنوع آن ها را زیاد کرده و به طور واضح افراد بتوانند آن ها را ببینند.

در دیدرس قرار دادن مدارک علمی پزشک و گواهینامه های پزشکی

در طراحی مطب های پزشکی یا زیبایی یا هر گونه مطب پزشکی دیگر حتما مدارک علمی و گواهینامه های پزشکی و مجوز طبابت و مجوزهای مربوط به مطب زیبایی را در دیدرس مراجعه کنندگان قرار دهید.

چرا که علاوه بر بهتر بودن و درست بودن این موضوع که یک پزشک یا کلینیک یا مطب زیبایی باید مجوز لازم را داشته باشد، بلکه باعث می شود که اطمینان خاطر افراد بالا برود تا تاثیر ذهنی خوب و مثبتی در او ایجاد کند و با خیال راحت تری خود را به دست پزشک بسپارند و از این لحاظ آسوده خاطر باشند. می توانید این مدارک و گواهینامه ها را در قالب های شیک و زیبا در داخل اتاق انتظار قرار دهید.

رعایت حریم خصوصی فرد در طراحی داخلی مطب زیبایی

حفظ کردن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی فرد همیشه جزو مهم ترین و حساس ترین موضوعات بین بیمار و پزشک است. افرادی که به مطب های زیبایی یا کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند، با این فکر و دیدگاه هستند و به طور پیش فرض شکی ندارند که اطلاعات مربوط به وضعیت آن ها به جز پزشک و کادر درمانی به هیچ کسی داده نمی شود.

به خاطر همین، طراحی جایگاه معاینه اتاق پزشک بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است و در طراحی این بخش باید دقت کنید که این بخش در دیدرس سایر افراد و مراجعه کنندگان نباشد. حتی اگر از پارتیشن برای جداسازی قسمت های داخلی و تجهیزات اتاق پزشک استفاده کرده اید، حتما دقت کنید که به خاطر حفظ کردن حریم شخصی فرد و راحتی بیمار، جنس استفاده شده برای در اتاق پزشک را از نوعی استفاده کنید که این حریم حفظ شود.

درباره طراحی داخلی مطب زیبایی و قسمت های مختلف آن دقت داشته باشید که هر قسمت به گونه ای طراحی شود که کاملا مشخص باشد که مراجعه کننده اجازه وارد شدن به آن بخش را دارد یا نه و عنوان تمامی قسمت ها واضح و خوانا بر روی تابلو نوشته شده باشد.

طراحی و تزئین سقف در طراحی داخلی مطب زیبایی

احتمالا فرد مراجعه کننده به مطب زیبایی شاید مجبور شود، وقت زیادی را بر روی تخت در حالت درازکش باشد تا پزشک بتواند کار مورد نظرش را انجام دهد. در مدت زمانی که کار پزشک تمام شود، تنها فضایی که بیمار با چشمانش می بیند، سقف اتاق پزشک است که احتمالا بیمار با نگاه کردن به یک سقف معمولی خسته شود و حوصله اش سر برود.

طراح های مختلف و متخصصین این کار می توانند سقف هایی با تصاویر مختلف و طبق سلیقه شما و متناسب با کار شما طراحی کنند که این کار علاوه بر زیاد کردن زیبایی و جذابیت محیط، باعث می شود تا فردی که روی تخت دراز کشیده است، با نگاه کردن به آن و جزئیات طراحی آن از استرسش کاسته شود، کسل نشود و حتی متوجه گذر وقت نشود.

اهمیت بهداشت و پاکیزگی در طراحی داخلی مطب زیبایی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در نهایت طراحی خوب مطب زیبایی را نشان می دهد، توجه به بهداشت و تمیزی محیط است. چرا که افراد مراجعه کننده و تمامی افراد، محیطی پاکیزه و بهداشتی را ترجیح می دهند.

به خصوص اگر این محیط مربوط به محیط های پزشکی باشد. برای این که مطمئن شوید، کف مطب بهتر تمیز شود و تمیز دیده شود، از سنگ گرانیت استفاده کنید. چرا که شست و شوی آن راحت است و در صورت کثیف شدن به راحتی تمیز می شود.

با پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای جدید، تمیز کردن و پاکیزه نگه داشتن مطب های زیبایی راحت تر از گذشته است و می توانید با طراحی مناسب و جذاب در حوزه کاری خود، درصد موفقیت کار خود را بالا ببرید.

طراحی مطب زیبایی

طراحی محیط داخلی مطب زیبایی را به متخصص های آن بسپارید

طراحی داخلی مطب زیبایی اهمیت بسیاری در آینده کاری و شغلی شما دارد. به همین خاطر بهتر است، برای این که مطمئن شوید تا بهترین نتیجه را می بینید و عملکرد و کارایی محیط و شغل شما نیز بالا می رود، به حرفه ای هایی اعتماد کنید و کار طراحی داخلی مطب زیبایی را به گروه معماری طرح چید بسپارید.

چرا که علاوه بر کیفیت طراحی این گروه، زیبایی محیط های طراحی شده توسط این گروه، چشمگیر است. همچنین قیمت های مناسبی را نیز برای پروژه های طراحی خود در نظر می گیرند و به خاطر تجربه کاری بالا در این زمینه، می توانید کار طراحی داخلی و دکوراسیون انواع محیط ها و مکان های داخلی، چه کاری، چه شخصی را به گروه معماری طرح چید واگذار کنید.

نقش دیوارها در طراحی داخلی مطب زیبایی

معمولا در بسیاری از مطب ها، به طراحی دیوارها پرداخته نمی شود و معمولا دیوارها ساده و بدون طرح خاصی هستند. صرف نظر از رنگی که برای دیوارهای مطب انتخاب می کنید، بهتر است برای این که محیط داخلی مطب زیباتر شود، از المان های زیبایی برای دیوارها مثل کاغذ دیواری های مدرن و زیبا، تابلوهای مختلف طبق سلیقه خود و دیگر موارد تزئینی مشابه استفاده کنید. در انجام دادن این کارها می توان از خلاقیت های زیادی استفاده کرد و دیوارهای مطب زیبایی را شیک و خاص طراحی کرد.

در بسیاری از مواقع، همچنین می توان از فریم های طراحی خاصی بر روی دیوار به زیباسازی دیوارهای مطب کمک بسزایی کرد.

در استفاده از انواع فریم ها و کاغذ دیواری ها، ابتدایی ترین نکته متراژ و فضای کلی مطب یا اتاق خاصی که می خواهید طراحی را روی آن انجام دهید، می باشد و طراح یا معمار باید با در نظر گرفتن این موضوع فریم و کاغذ دیواری ها را انتخاب کند.

سازماندهی فضاها با استفاده از نشانه‌های گرافیکی

یکی دیگر از نکته هایی که در طراحی داخلی مطب زیبایی باید در نظر داشت، رعایت تنوع در چیدمان و دکوراسیون محیط داخلی مطب زیبایی است. برای همین تمامی وسایل و امکانات موجود در مطب باید قابل دسترس و واضح و شفاف باشند.

به طوری که هنگامی که فرد از در مطب به داخل می آید، کاملا بتواند بفهمد که برای کار خود به کدام بخش باید مراجعه کند و هیچ گونه ابهام یا سوالی در این مورد نداشته باشد‌. استفاده کردن از نشانه های تصویری و تابلوهایی که راهنمایی برای رسیدن به بخش مورد نظر فرد مراجعه کننده باشد، برای رسیدن به این هدف مناسب است.

علاوه بر اضافه کردن خلاقیت به محیط زیبایی، محیط مطب نیز با این کار زیباتر می شود و کسانی که به مطب زیبایی مراجعه می کنند، دچار آشفتگی نمی شوند.

طراحی مطب توسط افراد حرفه ای و متخصص

از فاکتورهای مهم در طراحی محیط های داخلی به خصوص مطب های زیبایی و کلینیک های زیبایی؛ اجرای کاربردی، رعایت اصول بهداشتی و استانداردهای لازم، کیفییت بالا و زیبایی آن محیط است.

برای این که محیط مورد نظر خود را به بهترین نحو طراحی کنید، می توانید از معماران حرفه ای و کاردان دارای تجربه بالا برای این کار کمک بگیرید تا با الگو گرفتن از ایده های نو و مختلف و محبوب جهانی، طبق سلیقه شما محیطی جذاب، کاربردی و با کیفیت برای شما طراحی کنند.

گروه معماری طرح چید در امر طراحی داخلی متخصص است و مکان های مختلفی با کاربری مختلفی را طراحی کرده است. به طور مثال گروه معماری طرح چید در زمینه طراحی داخلی مطب زیبایی و کلینیک های زیبایی یا انواع محیط های مختلف دیگر، چه محیط های کاری و اداری، چه شخصی و مسکونی تجربه بالایی دارد

و اگر شما نیز می خواهید برای طراحی محیط داخلی مکان مورد نظر خود اقدام کنید، طراحی داخلی و دکوراسیون آن را به گروه معماری طرح چید بسپارید. برای دیدن نمونه کارها و پروژه های دیگر گروه معماری طرح چید و تحقیق و یا دستیابی به آن ها می توانید از وب سایت مخصوص گروه معماری طرح چید در اینترنت کمک بگیرید.

آیا استفاده از کاغذ دیواری برای مطب های زیبایی مناسب است؟

قبل از این که به استفاده کردن یا نکردن از کاغذ دیواری در طراحی داخلی مطب زیبایی تصمیم بگیرید، حتما برایتان سوال است که آیا استفاده از این مورد برای مطب زیبایی خوب است یا خیر؛

در جواب شما باید بگوییم علاوه بر رنگ آمیزی دیوارها، یکی از بهترین و خلاقانه ترین راه هایی که می توانید در طراحی دیوارهای مطب زیبایی از آن کمک بگیرید، کاغذ دیواری ها هستند که به علت داشتن انواع رنگ و مدل های مدرن و ساده، طرح دار، برجسته و غیره خیلی به درد طراحی و پیاده سازی ایده های شما بر روی قسمت دیوارهای مطب زیبایی می خورند. می توانید با کاغذ دیواری های شیک، کلاسیک و زیبا، فضای حاکم بر هر محیطی را عوض کرده و به نفع و هدف خود از آن ها استفاده کنید.

استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی داخلی مطب زیبایی

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی از بهترین امکاناتی که در طراحی و زیباسازی محیط داخلی مطب زیبایی می توانید کمک بگیرید، کاغذ دیواری ها هستند. با استفاده از انتخاب درست و به جای کاغذ دیواری می توانید باعث شوید، احساس آرامش و راحتی بیمار یا فرد مراجعه کننده زیاد شود.

می توانید با کاغذ دیواری های زیبا و مدرن و خاصی حال و هوای خاصی به محیط دهید و احساس استرس و اضطراب حاکی بر مطب ها و فضاهای پزشکی را از بین برده و فضای آرامش دهنده و جدیدی بسازید.

فقط در نظر داشته باشید، قبل از نصب و اعمال کاغذ دیواری، از اندازه درست کاغذ دیواری به نسبت متراژ و فضای مطب استفاده کنید و چیدمان کلی وسایل و امکانات را در ذهن خود در نظر داشته باشید تا بهترین طراحی را داشته باشید.

چه نوع کاغذ دیواری را برای دکوراسیون مطب های زیبایی انتخاب کنیم؟

مناسب ترین و زیباترین انتخاب برای کاغذ دیواری در طراحی داخلی مطب زیبایی از کاغذ دیواری هایی هستند که از جنس با کیفیت و رنگ های زیبا تشکیل شده باشد و اجزای ساخت آن از مواد با کیفیت بالا تهیه شده باشد.

همچنین این احتمال را در نظر بگیرید که شاید بعد از نصب کاغذ دیواری، بخواهید از نورپردازی های خاصی استفاده کنید. بنابراین از کاغذ دیواری هایی استفده کنید که برای این کار مناسب باشد و بعدا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

بعد از این که نکات لازم و ابزارهای لازم برای نصب کاغذ دیواری را جمع آوری کردید، می توانید کار طراحی کاغذ دیواری برای طراحی داخلی مطب زیبایی را شروع کنید.

توصیه ما به شما این است که در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری مورد نظر به تجهیزات، فضا و وسایل دیگر مطب توجه داشته باشید و رنگ کاغذ دیواری که انتخاب می کنید، با مواردی که برشمردیم، در هماهنگی و هارمونی کاملی باشد.

این مورد، هم به زیبایی مطب اضافه می کند، هم به علت هماهنگی و منظم بودن طراحی، باعث ایجاد احساس آرامش و راحتی در افراد مراجعه کننده به مطب زیبایی می شود.

انواع کاغذ دیواری و اهمیت آن در طراحی داخلی مطب زیبایی

معمولا دو مورد در مطب های پزشکی، کلینیک های زیبایی و مطب های زیبایی وجود دارد که افراد مراجعه کننده بیشترین وقت شان را در آن مکان ها می گذرانند. مورد اول قسمت اتاق یا سالن انتظار است و مکان دوم، اتاق پزشک یا اتاق معاینه است. برای همین بهتر است که در طراحی داخلی مطب زیبایی به این دو مکان توجه ویژه ای داشته باشید.

برای هر چه زیباتر شدن محیط این دو مکان می توانید از انواع کاغذ دیواری، بسته به انتخاب خود استفاده کنید. از انواع کاغذ دیواری هایی که می توانید استفاده کنید، به کاغذ دیواری هایی که در بخش های بعدی توضیح می دهیم، می توان اشاره کرد:

نوع اول، کاغذ دیواری های ساده کاغذی که کیفیت متوسطی دارند و قابل شست و شو نیستند.

کاغذ دیواری پی وی سی با روکش پلی وینیل که این نوع کاغذ دیواری قابل شست و شو و بسیار بادوام و محکم هستند و همچنین ضد خش نیز می باشد.

کاغذ دیواری های نانو که به علت این که با تکنولوژی نانو ساخته شده اند، این کاغذ دیواری ها نیز کثیف نمی شوند، ضد حساسیت هستند و پاره نمی شوند و در برابر تابش نور آفتاب نیز ایمن هستند. همچنین عایق گرما و صدا نیز هستند.

کاغذ دیواری های مخملی و بافت دار

کاغذ دیواری های مخملی و بافت دار که معمولا از جنس پارچه مخمل یا پی وی سی است که نوع پارچه ای مخمل آن قابل شست و شو نیست. سبک این کاغذ دیواری در سبک کلاسیک است.

کاغذ دیواری سه بعدی که جزو کاغذ دیواری های محبوب و قابل شست و شو هستند و به خاطر طرح خاص این کاغذ دیواری ها، به گونه ای به نظر می رسند که حجم و بعد پیدا می کنند و در طرح های مختلف آجری، سنگی، چوبی و یا طرح های مدرن دکوراتیو دیده می شوند.

کاغذ دیواری های ساخته شده با الیاف طبیعی

آخرین نوع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری های ساخته شده با الیاف طبیعی هستند. این نوع از کاغذ دیواری ها، کمیاب و نادر هستند و با چوب های طبیعی فنلاندی ساخته می شوند.

این کاغذ دیواری ها قابل شست و شو، ضد حساسیت و سازگار با طبیعت هستند. اگر به محیط های طبیعی و طبیعت علاقه دارید، این کاغذ دیواری ها، ایده آل شما می باشند. چرا که واقعا قطعه های طبیعی چوب و برگ نیز در الیاف آن ها دیده می شوند که باعث زیبایی و جذابیت دو چندان آن ها می شوند.

شما می توانید برای راحتی و اطمینان از این که کار نهایی، هم زیبا، هم کاربردی و مناسب با شغل شما می شود، کار طراحی داخلی مطب زیبایی را به گروه معماری طرح چید بسپارید که در این زمینه حرفه ای هستند و دارای تجربه کاری بالایی نیز هستند.

با گروه معماری طرح چید می توانید به تمام هدف ها و ایده آل های خود از طراحی داخلی مطب زیبایی یا هر مکان دیگری که مد نظر شماست، برسید.

فواید استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی داخلی مطب زیبایی

از فواید استفاده از کاغذ دیواری برای مطب های زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیشتر کاغذ دیواری های امروزه دارای قابلیت شست و شو هستند و یکی از موارد مهم مطب های زیبایی، تمیزی و بهداشت این محیط ها است که به علت این ویژگی کاغذ دیواری، کار نظافت و شست و شوی آن ها در صورت کثیفی راحت می شود و مشکلی از این جهت پیش نمی آید.
  • به جز رنگ، کاغذ دیواری تنها وسیله ای است که می توان با آن به دیوارها زیبایی و طرح خاص مورد نظر را داد.
  • با انتخاب درست و کاغذ دیواری هایی با طرح مناسب و هماهنگ با محیط کاری، زیبایی، شیک و لوکس بودن محیط را می توان چند برابر کرد.
  • کاغذ دیواری ها از لحاظ قیمت، جزو تجهیزات و تزئینات به صرفه و مناسب هستند.
  • نصب آسان و راحت کاغذ دیواری ها
  • عدم ایجاد حساسیت یا بوی خاص
  • ایمن بودن از لحاظ قابلیت اشتعال پذیری
  • امکان تعویض همیشگی و آسان آن
  • گرد و خاک و آلودگی در بیشتر کاغذ دیواری ها مشکلی ایجاد نمی کند و بسیاری از آن ها ضد گرد و خاک هستند.

نقش زیباسازی سقف در طراحی داخلی مطب زیبایی

یکی از راه های مدرن که در طراحی سقف های محیط های کاری و مسکونی و شخصی استفاده می شود، سقف های کناف است. همان طور که قبلا اشاره کردیم، از مهم ترین علت های استفاده از سقف های کناف در مطب های زیبایی این است که بیمار وقت زیادی را در سالن انتظار یا در اتاق معاینه به صورت دراز کشیده می گذراند.

به همین جهت می توانیم، هم به علل زیبایی شناسی و شیک و مدرن کردن طراحی داخلی مطب زیبایی و هم به علت این که حوصله بیمار در حین منتظر ماندن یا معاینه سر نرود، حتما به سراغ تزئین و طراحی سقف با استفاده از سقف های کناف که در رنگ ها و مدل های مختلف هستند، بپردازیم.

همچنین قابل ذکر است، اجرا و نصب این سقف های کناف بر روی سقف اماکن کاری و شخصی بسیار راحت است و جزو جدیدترین راه های طراحی و تزئین سقف های هر محیطی، اعم از کاری یا شخصی محسوب می شود.

طراحی مطب زیبایی

نصب و اجرای این سقف ها بسیار سریع است

نصب و اجرای این سقف ها بسیار سریع است و به خاطر این که طرح ها و رنگ های متفاوت و مختلفی مناسب با همه سلیقه ها را دارد، بازه انتخابی شما بالا می رود و به اصطلاح دستتان در این مورد باز است.

همچنین می توانید از تجهیزات و وسایل تزئینی دیگر نیز بر روی سقف های کناف اعمال کنید. از لحاظ بهداشتی و تمیز بودن محیط نیز سقف های کناف ایده آل و عالی هستند. برای این که دکوراسیون و طراحی خود را کامل کنید، طراحی و تزئین سقف را فراموش نکنید.

مزایای استفاده از سقف های کناف در طراحی داخلی مطب زیبایی

در سال های گذشته برای طراحی و تزئین و زیباسازی سقف ها از گچ بری های سنتی و مدرن در طرح های مختلف استفاده می شد که برخلاف سقف های کناف، کار نهایی تمیز و شیک نمی شد.

برای همین با پیشرفت تجهیزات و وسایل تزئینی در طراحی سقف ها و ورود سقف های کناف، کار طراحان و مشتری ها بسیار راحت تر از قبل شده است و سقف های کناف می توانند تمامی احتیاجات و خواسته های مشتری و طراح را برآورده کنند.

از مهم ترین مزایای آن به نسبت گچ بری و نقاشی های قدیمی، می توان به اجرا و نصب راحت و آسان این سقف ها اشاره کرد. همچنین علاوه بر آسانی اجرا و نصب، این سقف ها محیطی زیبا، جذاب، دل انگیز و شیکی را می سازند و حال و هوای آن مکان را کاملا عوض می کنند.

بعد از نصب این سقف ها، به علت این که احتیاجی به منتظر ماندن و خشک شدن آن ها نیست، می توانید کارهای دیگر نظیر رنگ کردن و تزئین را بنا بر سلیقه و خواست خود انجام دهید.

اهمیت نورپردازی بر روی سقف کناف در طراحی داخلی مطب زیبایی

برای این که طراحی سقف زیبایی انجام دهید و کارتان را تکمیل کنید، باید از نورپردازی های مدرن و زیبا نیز استفاده کنید. تقریبا می توان این طور گفت که نورپردازی بر روی سقف کناف نکته کلیدی و فوت کوزه گری آن است و باید از این نکته غافل نشوید. در غیر این صورت زحمات شما در طراحی ایده آل و عالی به باد می رود.

برای شروع نورپردازی روی سقف کناف ابتدا باید نقشه و پلان این کار را بکشید تا بدانید طبق چه طرح و نقشه ای نورپردازی را روی سقف انجام می دهید.

بعد از این کار باید اندازه دقیق سقف و مکان هایی که می خواهید نورپردازی روی آن ها انجام شود را دقیقا مشخص کنید. از بهترین مزیت های سقف کناف این است که به آسانی می توان انواع نورپردازی را روی آن انجام داد.

استفاده از نورهای مخفی

به طوری که حتی می توانید به راحتی از نورهای مخفی استفاده کنید و به هیچ وجه، هیچ گونه آثار سیم کشی بر روی سقف دیده نشود و پنهان باشند.

تمامی این کارها و جزئیات به شما کمک می کند تا به طور کلی طراحی شما بی نقص و زیبا در بیاید. توصیه می کنیم، اگر واقعا می خواهید طراحی مکانی که انجام می دهید، زیبا و شیک و بی نقص باشد، از معماران و طراحان حرفه ای کمک بگیرید.

چرا که اطلاعات و تجربه شما در طراحی هیچ موقع با متخصص های این حوزه برابری نمی کند و هر فردی در حوزه کاری خودش می تواند بهتر کار کند. برای این کار می توانید از گروه معماری طرح چید کمک بگیرید تا علاوه بر زیبایی و منحصر به فرد بودن، طراحی کاربردی و مناسب با عملکرد کاری شما مطابق سلیقه خود را تحویل بگیرید.

تفاوت طراحی کناف در منزل با مطب زیبایی

طبیعی است که در طراحی سقف های محیط های پزشکی و منازل شخصی فرق هایی وجود داشته باشد. این تفاوت ها بیشتر در انتخاب طرح و رنگ است؛ اما یادتان باشد که این تفاوت ها و فرق ها در طریقه نصب و اجرای سقف های کناف اثر ندارد و همه آن ها با یک روش اجرا و نصب می شوند.

از تفاوت های طراحی سقف های کناف برای منزل شخصی و مطب زیبایی می توان به این مورد اشاره کرد که طرح های محیط های پزشکی و مطب های زیبایی، اغلب از طرح ها و رنگ های ساده و ملایم استفاده می شود.

اما در طراحی سقف های اتاق منازل شخصی می توان از طرح های مختلف با رنگ هایی در طیف متفاوت بنا بر سلیقه مشتری استفاده کرد که برای مکان های مختلف خانه متفاوت است. مثلا سقف کناف آشپزخانه با اتاق خواب و پذیرایی می تواند متفاوت باشد و در شکل های هندسی مختلف و طرح ها و رنگ های گوناگون باشد.

طراحی مطب زیبایی

نورپردازی در طراحی داخلی مطب زیبایی

نورپردازی در طراحی داخلی مطب زیبایی و مطب های پزشکی و درمانی از عوامل مهم در بالا بردن زیبایی، کیفیت، شیک و مدرنیته بودن یک مکان است. علاوه بر زیبایی ظاهری، نورپردازی مناسب یک مکان، دید خوب و متناسب در محیط و توانایی جذب افراد را نیز دارا است. اگر یک طراحی مدرن، زیبا و شیک می خواهید، از المان نورپردازی در محیط نباید غافل شوید.

اکثر افرادی که به مطب های پزشکی و زیبایی می آیند، به علت های مختلف که می تواند بیماری، ناراحتی های روحی، انجام عمل های زیبایی مختلف و غیره باشد، استرس و اضطراب داشته باشند و از بودن در آن محیط، نا خودآگاه احساس ترس بکنند.

برای این که این افراد احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشند، دکوراسیون و طراحی داخلی این گونه مکان ها از اهمیت زیادی برخوردار است و با طراحی درست و مناسب و همچنین نورپردازی محیط که به آرامش و غلبه بر ترس افراد کمک می کند، باعث شوید که افراد مراجعه کننده تجربه خوبی از این روز را به خاطر داشته باشند و استرس و اضطراب کلی آن ها در مراجعه های بعدی بسیار کمتر از قبل شده باشد.

نحوه نورپردازی در طراحی داخلی مطب زیبایی

نحوه نورپردازی برای محیط های پزشکی و درمانی مثل مطب های زیبایی برخلاف مکان های تفریحی، رستوران ها، کافه ها و برخی منازل مسکونی باید به طریقی انجام شود که فضا نورانی و روشن به نظر برسد.

با این کار می توان نور مناسب برای کارهای پزشکی و درمانی انجام شده در مطب های زیبایی و پزشکی را تامین کرد و عملکرد و کاربرد نورپردازی در راستای درست و هدف آن انجام شود. علاوه بر دلیلی که گفتیم، محیطی با نورپردازی روشن و پر نور، احساس آرامش و امید در فرد را زیادتر می کند.

طراحی مطب زیبایی

اساسا افراط و تفریط در هر کاری اشتباه است

اساسا افراط و تفریط در هر کاری اشتباه است و همیشه سعی کنید که جانب احتیاط و اعتدال را رعایت کنید و نورپردازی که برای مطب های پزشکی و درمانی یا زیبایی انجام می دهید، به علت زیاد بودن بیش از حد نور موجود در فضای طراحی شده، تاثیر خوب و آرامش خود را بر محیط از دست ندهد.

همچنین قابل ذکر است، ترجیحا از نورهای مخفی سقفی برای اتاق معاینه استفاده نکنید. چرا که ممکن است هنگامی که بیمار دراز می کشد و جهت چشمانش به سقف خیره می شود، وجود نورهای اضافی و مخفی چشم او را اذیت کند.

همچنین در اتاق هایی که در آن ها کارهای تزریقات و رگ گیری انجام می شود، نور زیاد و کافی قرار دهید تا انجام کارهای درمانی با سهولت بیشتری انجام شود.

رنگی که توصیه می کنیم در نورهای مخفی یا نورهای کاربردی و اصلی استفاده کنید، رنگ سفید است. البته در بعضی مکان های مطب می توان از رنگ های ملایم و مشابه دیگر نیز استفاده کرد.

انواع نورپردازی در طراحی داخلی مطب زیبایی

هنگامی که از نورپردازی برای محیطی صحبت می کنیم، فکر همه به سمت طراحی نورهای مصنوعی می رود. اما علاوه بر نورهای مصنوعی، مهم ترین نورپردازی محیط را نورهای طبیعی بر عهده دارند.

استفاده کردن از پنجره های بزرگ و باز و شفاف به طور طبیعی به نور رسانی طبیعی کلینیک یا مطب زیبایی شما کمک می کند و باعث می شود تا نور کافی و باکیفیت طبیعی بر داخل محیط تابیده شود.

برای همین در ابتدا دقت کنید، فضا و مکانی که برای مطب یا کلینیک زیبایی خود انتخاب می کنید، دارای نوردهی مناسب و پنجره های بزرگ و زیادی باشد.

بعد از این که مطمئن شدید تا نورهای طبیعی به طور مناسب در فضای داخلی مطب زیبایی وجود دارند، می توانید به سراغ نورهای مصنوعی بروید. اکثرا در محیط های پزشکی و درمانی از لامپ های سفید با محدوده 3500 تا 4500 استفاده می شود. نوع نورپردازی در این گونه مکان ها از دو گروه کاربردی و تزئینی تشکیل شده است.

لامپ های سقفی و دیواری برای استفاده کاربردی نور رسانی محیط استفاده می شود و لامپ های مخفی و کف زمین برای هدف های دکوراتیو و تزئینی استفاده می شود.

روش های گوناگون نورپردازی در طراحی داخلی مطب زیبایی

بدون در نظر گرفتن هر نوع سبکی که برای طراحی داخلی مطب زیبایی یا پزشکی انتخاب می کنید، طراحی شما با اضافه کردن تجهیزات و امکانات نوری تکمیل می شود. مثلا یکی از رکن های اصلی مکان های کلاسیک در قسمت طراحی نور آن استفاده کردن از آباژورهای کلاسیک و قدیمی است.

همین مورد برای فضاهای مدرن و پیشرفته، استفاده کردن از لوسترهای مدرن در رنگ های مختلف و یا در شکل های هندسی به صورت ساده، انتزاعی و یا منظم است. همچنین برای سبک ها و مکان های صنعتی می توان از لوسترهای فلزی به صورت ساده و رنگ نشده کمک گرفت.

اکثر طراحی های داخلی برای سقف یا دیوارها از طریق سقف های کناف یا دیوارهای کاذب انجام می شود

امروزه اکثر طراحی های داخلی برای سقف یا دیوارها از طریق سقف های کناف یا دیوارهای کاذب انجام می شود. به همین خاطر، استفاده کردن از نورهای مخفی و محفظه های مخفی نوری، ارائه زیبایی و نوردهی بیشتر به مکان است.

همچنین از انواع چراغ های رومیزی در طرح های مختلف و انواع آباژورها در مدل های مختلف منطبق بر نوع طراحی انتخابی برای هدف های زیبایی و تزئینی نیز می توان استفاده کرد.

همچنین قابل ذکر است که گروه معماری طرح چید یکی از بهترین و حرفه ای ها در حوزه طراحی هستند که می توانید تمامی کارهای طراحی را با خیال راحت به آن ها بسپارید.

توصیه می کنیم همیشه از متخصص های کاری که در نظر دارید آن را انجام دهید، استفاده کنید تا در نهایت از نتیجه راضی باشید. به خصوص در کار تخصصی مثل طراحی داخلی حتما بهتر است کار را به کاردان آن بسپارید. گروه معماری طرح چید می تواند نیازها و اهداف شما برای طراحی انواع محیط های کاری و شخصی را برآورده سازد.

طراحی مطب زیبایی

نحوه تاثیر نورپردازی دکوراسیون مطب زیبایی در ذهنیت افراد

نورپردازی یکی از عوامل مهم در طراحی زیبا و منحصر به فرد طراحی داخلی یک مکان است. تاثیر این عامل در سالن یا اتاق انتظار یک مطب زیبایی یا پزشکی دوچندان می شود. در محیط های پزشکی و درمانی این موضوع به علت رفت و آمد بسیار در این مکان ها از تاثیر و جلوه خاصی برخوردار است.

نورپردازی به تنهایی حرف اول را در تزئین هر مکانی می زند. از لحاظ روانشناختی نوع رنگ و شدت تابش آن به ذهن انسان ها تاثیر می گذارد که این تاثیر می تواند مثبت یا منفی باشد.

به همین خاطر استفاده درست از علم روانشناسی نور در مکان های مختلف، به خصوص محیط های پزشکی و درمانی و زیبایی بسیار مهم است و باید روی این موضوع دقت لازم به کار برده شود.

مثلا رنگ قرمز علاوه بر این که رنگ عشق است، باعث ایجاد هیجان و احساسات منفی و زیاد شدن ضربان قلب نیز می شود. به خاطر همین برای محیط های پزشکی از این گونه رنگ ها استفاده نمی شود. برعکس رنگ قرمز، رنگ آبی ملایم ما را به یاد آسمان آبی می اندازد و حس اعتماد و امنیت را در فرد بالا می برد.

رنگ سبز نیز مثل رنگ آبی بیانگر احساس های مثبتی مثل خوشحالی، امیدواری و سلامتی است. به همین خاطر هنگام انتخاب رنگ برای هر نوع طراحی که می خواهید انجام دهید حتما به نکات روانشناسی رنگ توجه کنید.

نورپردازی جدا و خاص برای قسمت های مختلف

قسمت های مختلف یک مطب زیبایی احتیاج به نورپردازی مختص خود را دارد. رعایت کردن کاربرد و اختصاصی بودن نور و رنگ نور استفاده شده برای هر فضای مختلف از لازمه های موفقیت طراحی نورپردازی داخلی یک محیط است.

به طور مثال؛ نورپردازی مکان های پزشکی مختلف مثل مطب های مامایی، دندانپزشکی، زیبایی و داروخانه ها با هم فرق دارند و باید نورپردازی که انجام می دهید، براساس این تفاوت ها باشد تا عملکرد و بهینه بودن محیط را زیاد کند.

نورپردازی مقرون به صرفه در طراحی داخلی مطب زیبایی

در انتخاب و طراحی نورپردازی داخلی یک محیط، یکی دیگر از مهم ترین عواملی که در انتخاب ما تاثیر می گذارد، بودجه ای است که برای این کار در نظر گرفته ایم که اغلب دلمان می خواهد از المان هایی استفاده کنیم که به صرفه و مناسب باشد. همچنین مصارف اضافی برق برای مشتری و صاحب مکان در آینده نداشته باشد.

خوشبختانه شما می توانید با لامپ های led، لامپ های کم مصرف، نور بهینه و به صرفه برای محیطی که طراحی می کنید به ارمغان بیاورید. این گونه لامپ ها علاوه بر کیفیت بالا و قیمت مناسب، هزینه های بعدی برق و نگهداری از آن ها نیز راحت است. همچنین با ظاهرهای جدید و مدرن، محیطی شیک و مدرن را ایجاد می کنند.

طراحی مطب زیبایی

اهمیت کیفیت تجهیزات نوری در طراحی داخلی مطب زیبایی

در طراحی نورپردازی داخلی مطب های زیبایی هیچ موقع کیفیت را فدای کمیت نکنید و همیشه سعی کنید تا جایی که برایتان مقدور است و بودجه تان اجازه می دهد، از تجهیزات و وسایل الکترونیکی با کیفیت بالا استفاده کنید. هر چه کیفیت تجهیرات نوری شما بیشتر شود، می توانید مطمئن تر شوید که در طول سالیان و استفاده از این تجهیزات، کیفیت آن ها کم نمی شود و برخلاف انواع بی کیفیت آن ها، تغییری در طیف نوری آن ها ایجاد نمی شود.

طراحی میز پزشک در مطب زیبایی

یکی از قسمت های مهم هر مطب میز پزشک است که جزو وسایل و تجهیزات پر استفاده و کاربردی است. برای زیبایی محیط و مطب، میز پزشک باید به تنهایی طراحی زیبا و جذابی داشته باشد و کاربرد لازم را داشته باشد تا پزشک بتواند به راحتی بر روی آن کارهای خود را انجام دهد. میز پزشکی که طراحی می کنید، می تواند در سبک های مدرن یا سنتی باشد.

اما باید دارای کیفیت بالایی باشد. همچنین می توانید طرح ها و تزئینات و نورهای مخفی نیز بر روی میز طراحی کنید که باید در ساخت و طراحی آن از استانداردها و اصول خاصی برای بالابردن کیفیت و زیبایی طراحی خود پیروی کنید.

جنس میز مطب

در انتخاب نوع جنس میز پزشک می توانید از جنس های ام دی اف و چوبی کمک بگیرید. هر دو این جنس ها زیبا و کاربردی هستند و می توانند مفید باشند و نیازهای لازم را برطرف کنند.

اما در کنار این، هر کدام می توانند استفاده مخصوص به خود را داشته باشند. خوب است برای جنس میز پزشک یا معاینه از جنسی استفاده کنیم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و از لحاظ زیبایی شناسی نیز مطرح باشد.

خوشبختانه مدل های مختلف در انواع مدرن و کلاسیک یا سنتی برای طرح های میز وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب درست و مناسبی با تم کلی طراحی مطب های زیبایی و پزشکی بکنید. به طوری که شیک، منحصر به فرد و خاص بوده و حتی ساده و مدرن نیز باشند.

در نظر داشته باشید، میز معاینه باید در اندازه استاندارد و مناسبی باشد و طوری نباشد که فضا و جای زیادی را بگیرد. ترجیحا لوگو و نشان خاص مطب بر روی میز به صورت حک شده یا چاپ شده دیده شود.

استفاده از گل و گیاه در طراحی داخلی مطب زیبایی

استفاده از گل و گیاه در مطب های زیبایی مهم است و باعث زیبایی و طراوت و سرزندگی محیط مطب می شود. اما در استفاده از گل ها نیز نمی توان از هر نوع گلی استفاده کرد. زیرا بسیاری از آن ها با فضای مطب و موضوع آن متناسب و هماهنگ نیستند اما این به این معنی نیست که از گل ها و گیاهان در مطب استفاده نکنیم.

تاثیر گل و گیاه در مطب زیبایی

گیاهان و گل ها با رنگ و بوی زیبا و خاص خود می توانند احساس آرامش و آسایش ذهنی به انسان ها بدهند. این المان ها علاوه بر زیبایی چشمگیر باعث بالا رفتن انرژی آن مکان نیز می شوند. انتخاب مناسب آن ها به خصوص در حوزه پزشکی و درمانی مهم است و باید دقت کنید که انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید.

برای مثال؛ بعضی گیاهان برخلاف ظاهر زیبای خود باعث می شوند تا فرد در معرض آن ها دچار حساسیت بشود و احساس خوبی نداشته باشد. همچنین بعضی گیاهان، بی خطر اما سمی هستند و در صورت لمس یا خوردن آن ها حتی منجر به مرگ افراد نیز می شوند.

این مورد به خاطر کودکانی که همراه والدین خود به مطب ها می آیند، بسیار حساس بوده و باید به خاطر دلایل سلامتی، روی این موضوع دقت کنید. با انتخاب درست می توانید کمک کنید تا آرامش روحی و روانی مراجعه کننده بیشتر شود.

فرق استفاده از گل طبیعی و مصنوعی در طراحی داخلی مطب زیبایی

گل ها و گیاهان طبیعی، زیبایی خاص خود را دارند و با عطر و بوی خوش و ظاهر زیبای خود، هر گونه مکان و محیط را زیباتر و بهتر می کنند.

علاوه بر این، طراوت و شادابی که گل و گیاهان طبیعی به شما هدیه می دهند را با هیچ گونه گل و گیاه مصنوعی نمی توانید به دست بیاورید. لازم به ذکر است، برای نگهداری و حفظ شادابی گل ها و گیاهان مطب باید تلاش کنید و در این باره اطلاعاتی داشته باشید. چرا که مقاوم ترین گیاهان نیز در مقابل عدم رسیدگی پژمرده شده و از بین می روند.

همچنین اگر بخواهید از گل و یا گیاه بر روی میز پزشک استفاده کنید، متناسب با اندازه میز در نظر بگیرید و طوری نباشد که گل و گیاه فضای زیادی را بگیرد یا جلوی دید بیمار و پزشک را بگیرد و یا حواس بیمار را پرت کند.

چرا که استفاده کردن از گل و گیاه برای این است که بتوانیم تاثیر مثبت و زیبایی بر طراحی مطب بگذاریم و این اثر باید در حد کافی و مناسب باشد و افراط کردن در این مورد باعث می شود تا تمرکز و حواس مراجعه کننده پرت شود و از تمرکز و حواس کافی برای مطرح کردن مشکل خود برخوردار نباشد.

گیاهان پیشنهادی برای استفاده در طراحی داخلی مطب زیبایی

برای تزئین و زیبایی طراحی در مطب زیبایی می توانید از انواع مختلف گل های زیبا و گیاهان خاص مثل بامبو، گیاه شفلرا آمیت، گیاه فیکوس لیراتا، گیاه فیکوس آمستل، گیاه زاموفیلیا، گیاه فیلودندرون انجیری، گیاه سانسی وریا، نخل کنتیا، گیاه پاچیرا،

گیاه یوکا و گیاه قهوه، گیاه پتوس یا همان Devil’s ivy، گیاه عنکبوتی یا گندمی، گیاه فیکوس بنجامین، گیاه سانسوریا شمشیری، گیاه اسپاتی فیلوم، گیاه تراریوم، کاکتوس های کوچک و انواع گیاهان هوازی استفاده کنید.

گیاهان تزئینی برای سالن انتظار

سالن انتظار مکانی از مطب است که باید تمرکز ویژه ای روی طراحی آن در نظر بگیرید. در این قسمت از مطب، مراجعه کنندگان با منتظر ماندن رسیدن نوبت درمان و معاینه آن ها، رفته رفته کسل و بی حوصله خواهند شد و به خاطر این انتظار، زمان نیز برای آن ها کندتر از حالت طبیعی می گذرد.

می توانید با استفاده از گیاهان و گل های طبیعی، فضای خوبی بسازید و زمان انتظار را برای بیمار خوشایند تر کنید. البته قبلا نیز نکات لازم برای طراحی سالن یا اتاق انتظار را برایتان به طور مفصل توضیح داده ایم.

همچنین در سالن انتظار از گیاهانی که عطر و بوی غلیظ دارند و گرده افشانی زیادی می کنند، به علت ایجاد حساسیت استفاده نکنید.

معایب استفاده از گل طبیعی در طراحی داخلی مطب زیبایی

عطر و بوی گل های زیبا موجب خوشایند همه ما است. اما در برخی زمان های بیماری، باید در نزدیک شدن به آن ها دقت کنیم. چرا که یک حساسیت ساده می تواند مشکلات بعدی را برای ما به وجود بیاورد و شدت حساسیت های معمولی را زیادتر کند و بنابرین نه تنها تاثیر مثبتی نداشته باشد، بلکه تاثیر منفی روی طراحی و عملکرد مطب داشته باشد.

تا اینجای نوشتار متوجه شدیم که استفاده از گیاهان و گل های طبیعی تاثیر خوبی دارد. اما در کنار این تاثیر خوب در بعضی موارد بهتر است به خاطر ایجاد حساسیت از گل ها و گیاهان طبیعی استفاده نکنیم.

همچنین گل و گیاه مناسب برای مطب زیبایی با گل مناسب برای مطب دندانپزشکی متفاوت است و باید با توجه به نوع کار و زمینه کاری، این انتخاب را انجام دهیم.

نکات و توصیه هایی برای انتخاب گیاهان و گل ها در طراحی داخلی مطب های زیبایی

شما می توانید از فلاورباکس های مختلف برای زیباسازی فضای داخلی مطب زیبایی کمک بگیرید. در کل، توصیه ما در این مورد این است که حتما از گیاهان و گل های مناسب در طراحی داخلی مطب کمک بگیرید و از انرژی و زیبایی خاصی که این گونه تزئینات طبیعی به محیط می دهند، غافل نشوید.

سبزینگی و استفاده از این گونه رنگ های طبیعی سبز در طراحی داخلی مطب زیبایی از مواردی است که به زیبایی و شیک بودن و از همه مهم تر به طراوات و سرزندگی و نشاط محیط کمک می کند.

تا جایی که برای شما ممکن است از این المان های طبیعی استفاده کنید و در انتخاب گل و گیاه فقط به ظاهر آن توجه نکنید و حتما به خصوصیات و ویژگی های این گل یا گیاه خاص، سمی بودن یا نبودن آن، مقدار گرده افشانی، محکم بودن، دوام و پایداری و نکات نگهداری آن دقت و توجه کافی بکنید.

همچنین در این مورد می توانید اگر اطلاعات کافی ندارید، به گیاهانی که برای شما در بخش بالایی مقاله معرفی کردیم، مراجعه کنید و با خیال راحت از این گیاهان استفاده کنید.

خلاصه نکات طراحی داخلی مطب زیبایی

از دیگر موردهای مهم در طراحی اصولی مطب، جداسازی قسمت انتظار با قسمت درمانی است. می توانید این کار را با کمک گرفتن از در، پارتیشن یا راهروی کوتاهی انجام دهید.

امروزه طراحی داخلی مطب های زیبایی بر طبق اصول مهندسی و طراحی انجام می شود و بر اساس احتیاجات مراجعه کنندگان و کادر درمان و پزشکان طراحی می شود. در این مورد منظورمان تنها وسایل و ابزاری که در مکان قرار می گیرد، نیست.

در وهله اول طراحی و دکوراسیون یک مطب زیبایی باید نوع خدماتی که پزشک و نوع حوزه تخصص پزشک را دقیقا نشان دهد، در نظر گرفته شود. به طور مثال؛ خدمات درمانی و پزشکی که در مطب های زیبایی انجام می شود، باید نمایش داده شوند و فرد بتواند با نگاه کردن از خدمات زیبایی یا درمانی که در آن مطب انجام می شود، آگاه شود.

راجع به تخصص های پزشکی دیگر مثل اطفال، جراحی، پوست و مو یا غیره، طراحی و دکوراسیون ترجیحا در راستای تخصص پزشک باشد و با آن هماهنگ باشد. مدارک و گواهینامه ها و مجوزهای طبابت پزشک، تقدیرنامه ها و این گونه موارد را در معرض دید قرار بدهید. چرا که حس اعتماد و اطمینان مشتری را بالا می برد.

اتاق انتظار توصیه می شود که به اندازه بزرگ باشد

اتاق انتظار توصیه می شود که به اندازه بزرگ باشد. چرا که ممکن است تعداد مراجعه کننده بالایی داشته باشد .علاوه بر این، اکثر مراجعه کنندگان همراه اعضای خانواده و یا کودکان خود می آیند. بعضی از مطب های پزشکی و زیبایی، قسمتی برای بازی کودکان دارند که کودکان می توانند در آن جا مشغول شوند و بازی کنند.

این کار بسیار عالی است؛ هم برای کودکان هم برای بیماران و هم پزشکان. از طرفی کودکان صبر و حوصله انتظار کشیدن را ندارند و بهتر است مکانی برای آن ها در نظر گرفته شود.

برای سرویس های بهداشتی مطب نیز حتما بهداشت و تمیزی زیادی رعایت کنید. سرویس بهداشتی آقایان و خانم ها مجزا باشد. همچنین آبخوری های مناسبی نیز برای مطب در نظر بگیرید و مطب را به سیستم های سرمایشی و گرمایشی مجهز کنید تا در فصل مناسب، از هر کدام از آن ها استفاده کنید.

نکته پایانی

اگر در طراحی داخلی مطب های زیبایی از اصول طراحی و مهندسی مناسبی استفاده کنید، نتیجه کار شما محیطی ایده آل، کاربردی، شیک، زیبا، آرامش بخش و راحت خواهد بود که همین طراحی مناسب و عالی باعث می شود که محیط کار و مطب شما به محیطی شاد، آرامش بخش و زیبا همراه با کارکنان فعال و پرکاری تبدیل شود.

طراحی داخلی مطب زیبایی که حرفه ای و عالی انجام شده است، تاثیر مستقیمی بر روی شغل و آینده کاری شما دارد. به خاطر همین در دنیای امروزی حتما برای موفقیت شغلی، لازم است که از معماران و طراحان داخلی و متخصص های حیطه طراحی کمک گرفت و برخلاف این که شاید طراحی یک مطب آسان به نظر بیاید، در نهایت این طراحی حرفه ای و اصولی است که تاثیر خوبی روی جلوه کاری و محیط کاری شما می گذارد.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *