طراحی و ساخت

طراحی داخلی مطب روانشناسی 1402

طراحی داخلی مطب روانشناسی 1402

در این مقاله سعی داریم تا شما را با طراحی داخلی مطب روانشناسی آشنا کنیم و توضیحات جامع و بسیار کاملی را خدمتتان ارائه دهیم .

یکی دیگر از کارهای بسیار مهم و وظایف سنگین روانشناسان،  طراحی دکوراسیون و طراحی داخلی مطب روانشناسی می باشد  که حتما باید به این موضوع توجه بسیار گردد.

چون برای بهبود حال روحی و جسمی و روانی بیماران مناسب است و باعث تسریع گشتن این امر می شود. پس باید به موضوع طراحی داخلی مطب روانشناسی بسیار توجه شود.

در ادامه این مقاله، در مورد چنین بحث ها و دکوراسیون و طراحی داخلی مطب روانشناسی، توضیحات بیشتر و کامل تری را برای شما ارائه می دهیم. همراه ما باشید.

در مقاله طراحی داخلی مطب روانشناسی، سوالاتی که در ادامه ذکر شده است  را بازگو خواهیم کرد:

چه رنگ هایی در انتخاب طراحی داخلی مطب روانشناسی پیشنهاد می شود؟

چه رنگ هایی در انتخاب طراحی داخلی مطب روانشناسی منع می شود؟

چرا رنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟

چه رنگ هایی آرامش بخش است؟

چه نورهایی را در مطب روانشناسی مورد استفاده قرار دهیم؟

از چه نوع مبلمانی استفاده کنیم و چینش آن ها را چگونه قرار دهیم؟

اتاق انتظار برای بیماران را چگونه درست کنیم ؟

از چه نوع تجهیزاتی برای اتاق انتظار استفاده کنیم؟

معرفی سبک های طراحی داخلی مطب روانشناسی چگونه هستند؟

سبک های مدرن چیست ؟

سبک های مینیمال چیست؟

سبک های سنتی چیست ؟

سبک های صنعتی چیست؟

سبک های انتقالی چیست؟

سبک های اسکاندیناوی چیست؟

مزایای سبک های مدرن چیست ؟

مزایای سبک های مینی مال چیست؟

مزایای سبک های سنتی چیست ؟

مزایای سبک های صنعتی چیست؟

مزایای سبک های اسکاندیناوی چیست؟

چه نکات مهمی را برای زیباتر شدن مطب روانشناسی باید رعایت کنیم؟

معرفی سایت طرح چید

سخن آخر

چه رنگ هایی در انتخاب طراحی داخلی مطب روانشناسی پیشنهاد می شود؟

در ابتدای مقاله طراحی داخای مطب روانشناسی می خواهیم در مورد رنگ هایی که موجب آرامش و بهبودی بیمار می شود، صحبت کنیم. همراه ما باشید.

یکی از وظایف سنگین روانشناسان، انتخاب دکوراسیون و رنگ مطب ایشان است. چون این امری بسیار مهم و تاثیر گذار بر روی بیماران مهم و حتی خود و اطرافیان آنجا می شود.

رنگ هایی که در این قسمت از نوشتار، با شما در میان می گذاریم و توضیحاتی را ارائه می دهیم شامل سفید، سبزهای خوشرنگ، آبی و صورتی می باشند. رنگ هایی که در اینجا برایتان بازگو کرده ایم، صرفا برای کمک کردن به ایده ها مناسب است و هیچ اجباری در انتخاب حتمی آن ها نیست.

سفید

همان طور که می دانید،  در همه یا بیشتر  مراکز درمانی، بیشترین رنگی که قابل مشاهده می باشد، رنگ سفید است.

این رنگ به ما احساس تمیزی، نشاط، هیجان و همچنین آرامش می دهد.

ولی توجه داشته باشید که حتما رنگ سفید را به تنهایی به کار نبرید. چون رنگ بسیار سردی است و ممکن است بعد از چند مدت، از رنگ آن خسته شوید. پس برای جلوگیری از این اتفاق، می توانید این مشکل را به آسانی برطرف نمایید.

به این گونه  که حتما از رنگ های خنثی  مانند رنگ های کرمی یا رنگ های خیلی ملایم استفاده نمایید. ولی دقت داشته باشید که زیاد این رنگ دیده نشود و فقط در حد شکسته شدن رنگ های سرد استفاده شود.

سبزهای خوشرنگ

منظور از سبزهای خوشرنگ، سبزهایی چون سبز آبی و یا سبزهای معنوی است که در ادامه مشاهده می کنید.

همان طور که گفته شد، اگر دقت کرده باشید، این رنگ ها هم در بیشتر مراکز درمانی قابل مشاهده می باشد. چون این رنگ ها علاوه بر این که با سفید رنگ بسیار آرامش بخشی را به وجود می آورد، هم برای بیمار و هم برای شما محیط دلنشینی را فراهم می سازد.

اگر به اتاق های عمل و جراحی توجه کنیم، می بینیم که بیشتر وسایل آنجا نیز سبز است  و علت استفاده از این رنگ، این است که رنگ های سبز، بسیار استرس و اضطراب را از شما دور خواهند کرد.

این رنگ موجب می شود که در وجودتان آرامش خاصی غوطه ور شود

رنگ های آبی مانند شیر که در جنگل قدرتمند ترین حیوان است و یا به عبارتی دیگر مانند یکی از شاهان است؛ این رنگ هم همین احساس را تداعی می کند و این رنگ موجب می شود که در وجودتان آرامش خاصی غوطه ور شود و ذهنتان آرام شود و هنگامی که به این رنگ خیره شده اید، ذهن و روان شما به سمت آرامش دریا و آسمان آبی رنگ برود.

لباس های افراد و کارکنان بیمارستان

اگر به لباس های افراد و کارکنان بیمارستان دقت کرده باشید، دیده اید که رنگ لباس آن ها از همین ۴ رنگی که در بالا گفته شده است مانند سفید، سبزهای معنوی، آبی و صورتی به کار گرفته می شود. چون با این کار به حفظ روحیه بیماران کمک بسیار زیادی می کنند.

اگر می خواهید دکوراسیون مطب خود را تغییر دهید و یا میخواهید که ایده خوبی بگیرید، این رنگ بسیار پیشنهاد می شود.

قهوه ای

این رنگ یکی از رنگ های مورد استثنا است که برای دکوراسیون مطب روانشناسی استفاده می کنند. این رنگ از ترکیب چند رنگ دیگر است که باعث ساخت رنگ قهوه ای شده است و امروز بعضی از افراد در مطبشان از آن استفاده می نمایند.

چه رنگ هایی در طراحی داخلی مطب روانشناسی توصیه نمی گردد

طراحی داخلی مطب روانشناسی

اگر برای دکوراسیون مطب روانشناسی رنگی را می خواهید استفاده نمایید، حتما توجه داشته باشید که از رنگ هایی که در ادامه این مقاله ذکر شده، استفاده نمایید یا حداقل خیلی کم با یک رنگ آرامش بخش که در بالا ذکر شد، ترکیب کنید و یک رنگ بسیار زیبا را فراهم سازید.

لازم به ذکر است که برای مشاوره و راهنمایی بهتر، می توانید به سایت طرح چید که بهترین گروه طراحی در این زمینه می باشند، مراجعه کنید. در این بخش، رنگ هایی که نباید استفاده کنید را نام می بریم.

مشکی

این رنگ علاوه بر این که حال بیماران را بهتر نمی کند، بلکه باعث افسردگی بیش از حد بیماران می شود. اگر چه این رنگ پختگی را به مکان مورد نظرتان می دهد، ولی سعی کنید که تا حد امکان نه از این رنگ و نه از ترکیبات این رنگ استفاده کنید و این مسئله را جدی بگیرید.

قرمز

این رنگ، رنگ بسیار شادی است و استفاده بیش از اندازه آن، موجب می شود که در فرد بیمار، حس ناخشنودی و کلافگی  و خستگی شکل گیرد و حال او بدتر شود. پس سعی کنید که این رنگ را در دید بیمار کاهش دهید.

زرد

ین رنگ سلیقه ای است و در هر فردی اثرگذاری متفاوتی دارد و می تواند در  یک فرد  حس نشاط و شادی فرا بگیرد و در یک فرد دیگر حس خستگی و افسردگی و ناراحتی را تداعی کند. ولی اگر می خواهید که از رنگ زرد استفاده نمایید، سعی کنید که از این رنگ خیلی کم مورد استفاده قرار دهید. چون اگر همه جا زرد باشد، حتی در فردی که باعث نشاط و شادی می شد نیز حس کلافگی پیدا می کند و این موضوع ناخوشایند است.

بنفش بسیار پر رنگ

رنگ های بنفش هم بسیار آرامش بخش هستند ولی بنفش های پر رنگ و تند که ترکیبی از بنفش و رنگ های تیره مانند مشکی هستند، حس افسردگی را تداعی می کند و بیشتر، حال و روح و روان بیمار دچار خدشه می شود. پس سعی کنید اگر می خواهید از این رنگ استفاده نمایید، حتما از رنگ لایت و کم رنگش استفاده کنید.

نارنجی

این رنگ هم ترکیبی از رنگ قرمز و زرد است که توصیه نمی گردد و موجب بدتر شدن حال روحی و روانی بیمار می شود. اما به این موضوع توجه داشته باشید و همچنین در بالا هم اشاره کردیم، رنگ هایی که بازگو می کنیم، صرفا نباید همان رنگ باشد و از این رنگ ها منع شوید. این نکات صرفا جهت گرفتن ایده است و رنگ هایی که در این قسمت بیان کردیم، ممنوع نیست ولی توسط متخصصان، توصیه و پیشنهاد نمی شود.

اگر می خواهید که از رنگ نارنجی استفاده نمایید، سعی کنید که در وسایل دکوری یا مبلمان مطب استفاده نمایید که زیاد در دید بیمارتان نیست.

علت این که رنگ ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند

رنگ ها بسیار مهم هستند، ولی استفاده آن ها در یک مطب روانشناسی بسیار مهم تر هستند. چون بیمارانی که از لحاظ روحی و روانی آسیب دیده اند، به آنجا مراجعه می کنند. پس بسیار دقت کنید.

رنگ ها کمک بسیار بزرگی به روحیه ما می کنند و حتی باعث بهتر شدن حالمان هم می شود. مانند این که رنگ های آبی کمک به حفظ استرس و اضطراب ما می شود. چون وقتی چشم ما این رنگ را می بیند، ذهن ما به رنگ آسمان آبی و دریای بی کران می رود و استرسش فراموش می شود.

پس دقت کنید که رنگ ها بسیار انتخاب بزرگ و مهمی هستند و سعی کنید که از رنگ های جیغ و تند، جلوگیری کنید و به جای آن از رنگ های لایت و ملایم و مات استفاده نمایید. زیرا باعث بهتر شدن حال و احوال بیماران و یا حتی خودتان و کارکنان آنجا می شود و همچنین رنگ ها در خلق و خوی ما بسیار مهم هستند.

رنگ هایی که باعث آرامش ما می شود

همان طور که در بالا نیز گفته شد، رنگ هایی چون سفید، سبزهای خوشرنگ و یا معنوی، آبی و صورتی و یک رنگ استثنا که رنگ قهوه ای است، باعث آرامش خاطر می شود.

سفید

همان طور که می دانید  در بیشتر   مراکز درمانی بیشترین رنگی که قابل مشاهده می باشد رنگ سفید است.

ولی توجه داشته باشید که حتما رنگ سفید را به تنهایی به کار نبرید. چون رنگ بسیار سردی است و ممکن است بعد از چند مدت سبب خستگی شود. بهتر است تا حتما با رنگ های خنثی  مانند طیف رنگ کرم یا رنگ های خیلی ملایم استفاده نمایید

سبزهای خوشرنگ

منظور از سبزهای خوشرنگ، همان طور که در قسمت های آغازین مقاله نیز اشاره شد، سبزهایی چون سبز آبی و یا سبزهای معنوی است. از آنجا که این رنگ، بسیار ملایم و خنثی است، حتی اگر همه دکوراسیون شما سرشار از این رنگ باشد نیز باعث خستگی و کلافگی نمی شود. چون این رنگ یک رنگ خاص و متنوع است.

حال اگر به این طیف رنگ نیز دقت کرده باشید، می بینید که  در تمامی مراکز درمانی قابل مشاهده می باشد. چون همان طور که ذکر شد، این رنگ هم با رنگ سفید بسیار آرامش بخش است، هم برای بیمار و هم برای شما و هم برای کارکنان مطب مورد نظرتان محیط مناسبی را فراهم می سازد.

همچنین اگر به اتاق های عمل و جراحی توجه کنیم، می بینیم که بیشتر وسایل، شامل تخت، روتختی، امکانات و وسایل تجهیزاتی و یا حتی فرم و لباس  آن مکان  نیز سبز است و علت این امر این است که استفاده از  رنگ های، سبز شدت  استرس و اضطراب را از شما دور خواهند کرد.

رنگ های آبی در صدر تمامی رنگ های آرامش بخش است

رنگ های آبی در صدر تمامی رنگ های آرامش بخش است و استرس و اضطراب و نگرانی را از شما می گیرد و حال بسیار خوبی را به شما هدیه می دهد. چون هنگامی که به این رنگ خیره می شوید، ذهنتان به وسعت دریای آبی و به آسمان های صاف و آبی مات منعطف می شود و باعث کم شدن استرس و نگرانی شما می شود و نشاط را در وجودتان فراهم می سازد.

صورتی

اگر به لباس های افراد و کارکنان بیمارستان های گوناگون دقت کرده باشید، متوجه استفاده این 4 رنگ در لباس آن ها خواهید شد. این ۴ رنگی که در بالا گفته شد، سفید ، سبزهای معنوی، آبی و صورتی می باشند. چون با این کار به حفظ روحیه بیماران کمک بسیار زیادی می کنند.

تغییر دکوراسیون و رنگ قهوه ای

اگر میخواهید دکوراسیون خود را تغییر دهید و یا می خواهید که ایده بگیرید، این رنگ بسیار پیشنهاد می شود.

این رنگ یکی دیگر از رنگ هایی است که برای دکوراسیون مطب روانشناسی استفاده می کنند. چون این رنگ از ترکیب چند رنگ دیگر تشکیل می شود و امروزه بعضی از افراد، در طراحی داخلی مطب روانشناسی از رنگ قهوه ای استفاده می نمایند.

چه نورهایی را در مطبمان مورد استفاده قرار دهیم؟

طراحی داخلی مطب روانشناسی

یکی دیگر از معجزه ها برای نمایش بهتر مطب روانشناسی، استفاده مناسب و درست از نورپردازی است.

آیا می دانید که نورها هم در رفتار و خلق و خوی بیماران تاثیر بسیار زیادی دارد. پس تمام سعی خود را بکنید که مکانی را برای مطب تان انتخاب کنید که نور کافی را داشته باشد و حداقل ۱ پنجره نورگیر را دارا باشد.

نورهای طبیعی:

یکی از معجزه ها برای مطب روانشناسی نور مستقیم است که باعث ایجاد صمیمیت و بهتر شدن حال روحی و روانی بیمار می شود. اما به این توجه داشته باشید که نور بیش از حد هم باعث تنش بیمار می شود. پس به این موضوع توجه داشته باشید که حتما از پرده هایی مناسب برای پنجره هایتان استفاده نمایید که حتما اگر موجب آزار بیمار شد، از نور آن بکاهید و نشاط را به بیمار خود هدیه دهید.

نورهای مصنوعی و ملایم:

نورهای مصنوعی که همان لامپ ها هستند، اگر چه تاثیر نور مستقیم خورشید را برای شما نمی گذارد، ولی نور رضایت بخشی است. ولی سعی کنید که حتما فقط به بیمار و یا فقط به شما نتابد و به همه نقاط مطب تان تابیده شود. نباید جایی تاریک و جایی روشن بماند. سعی کنید که همه جا نور یکسانی داشته باشد.

چون اگر فقط به بیمار بتابد، باز هم موجب تنش یا نارضایتی بیمار می شود. پس به این موضوع هم حتما توجه داشته باشید که نورهای ملایم بهتر از نورهای مستقیم است و فضا را شیک و دنج تر می کند و باعث ارتباطی دوستانه و صمیمانه بین شما و فرد بیمار می شود.

از چه نوع مبلمانی استفاده نماییم و چینش آن ها را چگونه قرار دهیم؟

همان طور که می دانید، تخت و مبلمان هم در مطب ها نقش بسزایی دارند و همچنین علاوه بر این که باید همه این ها فراهم باشد، چینش آن ها نیز از همه این موارد مهم تر است. با ما همراه باشید تا  به شما چند ایده از این که چه  نوع مبلمانی را باید استفاده کنیم و چینش آن ها را چگونه قرار دهیم، صحبت کنیم.

تخت

تخت را می توانید، هم به عنوان مبل و هم به عنوان تخت استفاده نمایید و این یک امر اجباری است و یا شاید حتما نیاز داشته باشید که بیمار را معاینه کنید.

پس باید یک تختی انتخاب نمایید که هم با دکوراسیون مطب روانشناسی همخوانی داشته باشد، و هم راحت و نرم باشد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که حتما تخت را در پشت تجهیزات مطب خود قرار دهید.

در ادامه این مقاله به شما یکی دیگر از تخت هایی را نشان خواهیم داد که هم بسیار راحت و سبک می باشد و هم همخوانی بسیار شدیدی با دکوراسیون مطب شما دارد. پس همراه ما باشید.

مبلمان :

ما این بحث را سعی می کنیم با عکس و تصاویری برای شما نمایش دهیم تا بهتر متوجه آن شوید.

اتاق انتظار و یا لابی

به یک بحث دیگر می رسیم که به نام اتاق انتظار و یا لابی  مشهور است و باید بسیار این موضوع را جدی بگیریم.

اتاق انتظار، مانند فضایی است که برای این که نوبت ویزیتمان بشود، باید منتظر بمانیم.

در ادامه مبحث، یکی از طراحی های اتاق انتظار را برای شما نمایش می دهیم تا ایده های خوبی از آن بگیرید .

یک نمونه از اتاق های انتظار که بسیار شیک و مدرن است و رنگ هایی که در این اتاق استفاده شده است، همان طور که در بالا گفته شد بسیار آرامش بخش است.

پس از این که شما اتاق انتظار را فراهم می سازید، به  تجهیزاتی دیگر هم باید توجه کنید. چون در هنگامی که در اتاق انتظار نشسته اید، نیاز به تجهیزاتی دارید که در ادامه برایتان بازگو می کنیم:

دو مورد از مهم ترین تجهیزات اتاق انتظار، دستگاه آب سردکن و تهویه آب و هوا است. چون افراد به این دو مورد نیاز دارند و دو مورد از تجهیزات بسیار مهم است.

همچنین برای سرگرمی بیمارانتان، می توانید از انواع کتاب ها و یا مجلات استفاده نمایید تا به بهترین نحو، مشکل آن ها را برطرف  سازید.

طراحی داخلی مطب روانشناسی

معرفی سبک های مطب روانشناسی

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که نقش بسزایی در طراحی داخلی مطب روانشناسی دارد، انتخاب یک سبک برای مطبتان است که باید این موضوع را جدی بگیریم. سبک های بسیار زیادی موجود هستند و می توانید این موضوع را با توجه به اندازه و شکل مطب و صد البته به سلیقه و علایق خودتان، سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید و از آن سود و لذت کافی را ببرید.

پس این امر را بسیار جدی و مهم در نظر بگیرید. چون یک انتخاب بزرگ و سنگین است و حالت کلی مطب شما را به نمایش می گذارد. همچنین شغل شما بسیار مهم است و در مراجعه بیمارانی که برخی دچار صدمه و آسیب روحی و روانی شده اند و برخی دیگر برای مشورت های خانوادگی و تحصیلی و … صورت می پذیرد؛

رنگی را انتخاب کنید که باعث آرامش و آسودگی شود

بنابراین باید هم در رنگ بسیار کوشا باشید و رنگی را انتخاب نمایید که علاوه بر این که باعث خستگی و کلافگی نمی شود، بلکه باعث آرامش و آسودگی و جلوگیری از بیمار یا حتی خودتان و اطرافیانتان شود. برای گرفتن ایده و نمونه می توانید اوایل این مقاله را مشاهده کنید تا با رنگ های آرامش بخش و خنثی و لایت و ملایم آشنا شوید.

همچنین در مورد رنگ هایی که منع می شود هم توضیحات کامل داده شده است که این رنگ ها هیچ نوع ممنوعیتی ندارد. ولی این رنگ ها توصیه نمی شود.

پس انتخاب رنگ و دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی و همچنین رنگ آن  بسیار مهم است. همچنین می توانید به سایت طرح چید که معتبرترین و بهترین گروه طراحی در این زمینه است، مراجعه کنید.

در ادامه مطلب، همراه ما باشید تا در مورد سبک های گوناگون، توضیحاتی کامل و جامع را خدمتتان ارائه دهیم.

معرفی انواع سبک ها که عبارتند از:

سبک های مدرن

امروزه اگر به سبک های مطب ها دقت کرده باشید، می بینید که از سبک های مدرن استفاده بیشتری شده است.

در این مدل طراحی مطب ، از پالت های رنگی ساده و خنثی و لایت استفاده می شود.

برای کامل شدن و تزیین بسیار زیبا و دل انگیز، می توانید از متریال های شیشه و یا حتی استیل استفاده نمایید و این کار بسیار توصیه می شود.

سعی کنید در این سبک، از ظرف های طلایی و مدرن و کلاسیک به عنوان دکوری استفاده نمایید. چون  این نوع وسایل دکوری، مطب شما را بسیار شیک و زیبا می سازد.

همچنین از وسایل دکوری دیگر مانند ظرف و ظروف و یا اشیا و مجسمه هایی استفاده نمایید که از سطح های صیقلی و صاف تشکیل شده باشد.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که ظرف و ظروف و یا اشیاء مورد نظرتان از چه شکل هندسی تشکیل شده باشد. باید بگوییم که سعی کنید تا از شکل هایی استفاده نمایید که دارای یک شکل هندسی مشخص باشد مانند چهار گوش مثل مربع، مستطیل، لوزی، متوازی الاضلاع و ‌چهار ضلعی های دیگر و همچنین استفاده از شکل های هندسی دایره ای نیز پیشنهاد و توصیه می گردد.

طراحی داخلی مطب روانشناسی

سبک های مینی مال برای طراحی داخلی مطب روانشناسی

یکی دیگر  از سبک هایی که می توان برای طراحی داخلی مطب استفاده نمود،  طراحی دکوراسیون  سبک های  مینی مال برای طراحی داخلی مطب روانشناسی است.

طرح های مینی مال، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و مورد توجه و استقبال تمامی افراد قرار گرفته شده است.

سبک مینی مال را می توان مانند سبک مدرن مطب دانست اما سبک دکوراسیون مینیمال برای طراحی داخلی مطب از سبک مدرن ساده‌تر است.

این سبک هم شباهت بسیار زیادی به سبک های مینی مال دارد ولی سبک های مدرن از سبک های مینی مال سخت تر و دشوار تر است و زحمت بیشتری برای ساخت این دکوراسیون و این سبک را دارد.

رنگ های بسیار خنثی

سبک های مینی مال از رنگ های بسیار خنثی که همان طور که در بخش های بالایی این مقاله مشاهده کردید، تشکیل شده است مانند سفید و رنگ های لایت دیگر.

در این نوع سبک و دکوراسیون از هیچ نوع اشیا و مظروفی که دارای درخشندگی و براق باشد نیز به هیچ عنوان استفاده نمی شود.

معنی واژه مینی مال را می توان به این صورت تشریح کرد که واژه مینی مال از سادگی و شیکی تهیه شده است و به عبارتی دیگر، وسایل شلوغ و پر زرق و برق باید از این نوع سبک کاملا حذف شود و اصولا به هیچ عنوان استفاده نشود.

باید در این نوع سبک، رنگ سفید رنگ اصلی و پایه کار باشد و در کنار این رنگ، رنگی را انتخاب نمایید که باعث خنثی شدن کارتان نشود و حتما از رنگ دیگری استفاده نمایید که با این رنگ ست باشد و یک رنگ بسیار متعادل را ایجاد نماید.

سبک های دکوراسیون سنتی برای طراحی داخلی مطب روانشناسی

یکی دیگر از سبک های دکوراسیون طراحی داخلی مطب روانشناسی که  می تواند برای طراحی داخلی مطب استفاده شود و احتمال این که  برخی  از دکتران و پزشک ها این سبک را با توصیه کارشناس طراحی داخلی مطب انتخاب کنند، سبک دکوراسیون سنتی شرق دور است که در ادامه این مقاله، بیشتر با این طراحی دکوراسیون آشنا می شویم.

منظور از دکوراسیون  شرق دور، دکوراسیون و طراحی داخلی مطب روانشناسی  است که از دکوراسیونی  مانند چین و ژاپن و کره گرفته شده است و از آن ها ایده و نمونه برداری شده است.

البته این را باید به شما بگوییم که این سبک، هرگز سادگی سبک های مینی مال و مدرن و کلاسیک را ندارد و سختی اجرای این سبک، دو چندان است.

در این نوع  سبک، از ظرف های زاویه دار بسیار استفاده می شود و شباهت نسبتا کمی با سبک ها و دکوراسیون های مدرن دارد .

سبک های دکوراسیون صنعتی برای طراحی داخلی مطب روانشناسی

یکی دیگر از سبک هایی که می تواند برای طراحی داخلی مطب روانشناسی استفاده شود، سبک دکوراسیون صنعتی است. البته این را باید به شما بگوییم  که این مدل از دکوراسیون در تلفیق و ترکیب  با چند نوع از مدل های دیگر قرار می گیرد و کمتر برای مطب های پزشکی از این سبک دکوراسیون به صورت تنها استفاده می شود و حتما این نوع مدل باید ترکیبی از دو یا چند مدل دیگر باشد و تنها این مدل را به کار نبرید.

این مدل از سبک طراحی داخلی مطب روانشناسی، از اشیا و وسایل گوناگون زیادی ساخته و تشکیل می شود.

سبک دکوراسیون صنعتی، همان طور که از اسمش کاملا واضح و مشخص است،  از سبک‌ های دوره انقلاب صنعتی ریشه گرفته است .

یکی از مهم ترین المان هایی که در طراحی داخلی مطب ها از این سبک استفاده می کنند

یکی از مهم ترین المان هایی که در طراحی داخلی مطب ها از این سبک استفاده می کنند و زیاد دیده می شود، استفاده از مبلمان چرم است که اگر می خواهید این روش را مورد استفاده خود قرار دهید،  حتما باید از مبلمان چرمی استفاده نمایید. سبک صنعتی که در تلفیق با سبک های دیگر قرار می گیرد، مربوط به انقلاب صنعتی است و آن زمان، صنعت چرم در کنار صنعت های دیگر رونق گرفته شده است.

مبل های چرم در آن بخش از تاریخ قاره  اروپا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.  به خصوص این دکوراسیون بین افرادی که از تمکن مالی برخوردار بودند، مورد استقبال  قرار می گرفته است.

همان طور که گفته شد و مشاهده کردید،  از این نوع دکوراسیون در تلفیق با دکوراسیون های دیگر استفاده می شود. در طراحی داخلی مطب روانشناسی می توان این سبک از دکوراسیون را در تلفیق با سبک دکوراسیون مدرن اجرا کرد. البته معمولا توسط کارشناس ها، این سبک از دکوراسیون برای طراحی داخلی مطب استفاده نمی شود.

طراحی داخلی مطب روانشناسی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی برای مطب های روانشناسی

یکی دیگر از سبک های دکوراسیون که می تواند برای  طراحی داخلی مطب روانشناسی  استفاده شود، سبک اسکاندیناوی است.

این سبک از دکوراسیون، شاید در ظاهر تفاوت خاصی با سبک مینی مال نداشته باشد، اما می تواند  تفاوت های اساسی با این سبک داشته باشد. سبک اسکاندیناوی و همچنین سبک مدرن و سبک مینی مال می تواند برای مطب های پزشکی مناسب باشد و برای مطب های روانشناسی نیز مناسب است.

سبک دکوراسیون که به آن  اسکاندیناوی گفته می شود، در واقع بیانگر سادگی چیدمان های شمال اروپا است که در آن از رنگ های سردی استفاده شده است که می تواند القا کننده طبیعت سرد این فضا باشد و برای طراحی داخلی مطب ها می تواند بسیار مناسب باشد. در طراحی دکوراسیون اسکاندیناوی، مبلمان های ساده ای استفاده می شود که اغلب سفید هستند.

اما دارای طراحی هنرمندانه هستند. سبک دکوراسیون اسکاندیناوی ساده محسوب می شود اما جزئیات سبک دکوراسیون مینی مال می تواند کمتر باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی داخلی مطب زیبایی دیدن کنید.

در سبک مینی مال از جزئیات کمتری استفاده می شود

البته این موضوع نمی تواند در قیمت طراحی داخلی مطب موثر باشد. زیرا با این که در سبک مینی مال از جزئیات کمتری استفاده می شود، اما ممکن است اشیا و جزئیات که در سبک مینی مال استفاده می شود، گران قیمت تر باشند.

از جمله خصوصیت های مهم و قابل توجه سبک دکوراسیون اسکاندیناوی، استفاده از پالت های تمام رنگی سفید است. در این سبک دکوراسیون، بیشتر از همین رنگ استفاده می شود و رنگ های خنثی دیگر به مقدار بسیار کمتری به کار می رود.

در این سبک که برای طراحی داخلی از رنگ سفید استفاده می شود، ترکیب ها و وسیله های چوبی مختلفی وجود دارد و همچنین یکی دیگر از ویژگی هایی که این سبک دکوراسیون دارد، این است که از کفپوش های قطعه ای برای طراحی داخلی مطب استفاده می شود که دارای جزئیات کمتری نیز می باشد.

اما همان طور که گفته شد، جزئیات آن معمولا کمتر از سبک دکوراسیون مینی مال نیست. در ادامه این نوشتار، درباره مزیت هایی که این سبک از دکوراسیون می تواند برای مطب پزشک ها داشته باشد، توضیح می دهیم.

سبک دکوراسیون انتقالی برای طراحی داخلی مطب روانشناسی

یکی دیگر از سبک های دکوراسیون که می توان برای طراحی داخلی مطب از این استفاده کرد، سبک دکوراسیون انتقالی است. سبک انتقالی  یکی از سبک‌ های پرطرفدار است که در بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی، علاقه مندان زیادی دارد و برای مکان های مختلف از این سبک دکوراسیون استفاده می کنند.

زیرا سبک انتقالی را می ‌توان پلی ارتباطی دانست بین سبک دکوراسیون سنتی و کلاسیک که با سبک دکوراسیون مدرن برقرار است.  به همین دلیل برای طراحی داخلی مطب پزشک ها نیز می تواند از این سبک دکوراسیون استفاده کرد.

در واقع می توان ادعا کرد  که سبک دکوراسیون انتقالی به نحوی یک تعادل بین سبک سنتی و مدرن را به وجود آورده است. البته این تعادل به این معنا نیست که در طراحی داخلی مطب پزشک که این سبک از دکوراسیون را انتخاب کرده اند، به تعداد  برابر از احراز مدرن و سنتی استفاده می شود تا تعادل بر قرار شود، بلکه مفهوم تعادل گسترده تر و پیچیده تر است.

وقتی بیان می شود که سبک انتقالی می تواند تعادلی بین دو سبک نوین و سنتی به وجود بیاورد، به این معنی است که اجزا به گونه ای به کار رفته است که اگر فردی در آن فضا قرار بگیرد، به یک میزان حس سنتی و مدرن را دریافت کند. برای این تعادل ممکن است از اجزای مدرن بیشتر و سنتی کمتر و یا از اجزای سنتی بیشتر و مدرن کمتر استفاده شده باشد.

طراحی مطب روانشناسی

اجزای استفاده شده در سبک انتقالی برای طراحی داخلی مطب

همان طور که گفته شد، سبک دکوراسیون انتقالی در واقع پلی بین سبک سنتی و مدرن است و می توان برای طراحی داخلی مطب نیز از این سبک دکوراسیون استفاده کرد.  در سبک دکوراسیون  انتقالی باید از اجزای مختلف سنتی و مدرن استفاده کرد.

ممکن است در این سبک از دکوراسیون،  از اجزای استفاده شده در سبک مدرن مانند نرده ها و ظروف استیل و یا قاب ها و مجسمه های شیشه ای برای طراحی داخلی مطب روانشناسی استفاده کرده و در کنار این اجزا که جنس شیشه و یا استیل دارد

و نماینده دکوراسیون مدرن هستند، از مبل های مجلل با پارچه هایی از جنس مخمل و منبت های زیبا استفاده کرد که این نوع مبلمان می تواند برای صندلی مخصوص پزشک استفاده شود و می تواند بیانگر  سبک سنتی باشد.

اجزایی که در این سبک دکوراسیون  استفاده می شوند، می توانند متفاوت  از آن چیزی که گفته شد باشند و در طراحی داخلی مطب پزشک های متخصص و یا پزشک های عمومی به گونه ای دیگر ترکیب اجزای سبک انتقالی را چید.

به عنوان مثال می توان از مبلمان ساده و مدرن که خط های مشخصی دارند و بیانگر سبک دکوراسیون مدرن هستند، استفاده کرد و از اکسسوری های مجلل که می تواند نماینده دکوراسیون سنتی باشد، استفاده کرد. در ادامه درباره مطب هایی که از این سبک دکوراسیون انتقالی می تواند استفاده داشته باشند، توضیح می دهیم.

تمامی مزیت های استفاده از سبک های دکوراسیون انتقالی مطب های روانشناسی

همان طور که گفته شد، سبک دکوراسیون انتقالی یکی از سبک های پرطرفدار و بسیار محبوب  است که برای طراحی داخلی مکان های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک از دکوراسیون می تواند برای طراحی داخلی مطب پزشک های متخصص و یا پزشک های عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت طراحی داخلی مطب پزشک که سبک انتقالی را برای مطب خود انتخاب می کند،  می تواند حتی کمتر و مناسب تر از زمانی باشد که یکی از سبک های مدرن یا سنتی را برای دکوراسیون انتخاب می کند. استفاده از سبک دکوراسیون انتقالی می تواند مزیت های مختلف داشته باشد.

یکی از مهمترین مزیت هایی که سبک دکوراسیون انتقالی که در واقع پلی بین سبک مدرن و سنتی است می تواند داشته باشد، این است که تمام سلیقه ها را پوشش می دهد. مطب پزشک ها یکی از مکان هایی است که افراد مختلفی می توانند در آن  رفت و آمد داشته باشند.

پزشک ها و کارکنان مطب و همچنین بیمار و یا همراه آن ها در مطب ها رفت و آمد دارند

به عنوان مثال؛ پزشک ها و کارکنان مطب و همچنین بیمار و یا همراه آن ها در مطب ها رفت و آمد دارند. هر کدام از این افراد ممکن است در سن و سال متفاوتی باشند و روحیه ها و سلیقه های متنوعی داشته باشند. اگر از سبک دکوراسیون انتقالی استفاده شود، می توان تا حدودی سلیقه های مختلف را پوشش داد.

همچنین یکی دیگر از مزیت هایی که استفاده از این سبک دکوراسیون برای طراحی داخلی مطب ها می تواند داشته باشد، این است که این سبک، همزمان که سادگی را القا می کند، می تواند شکوه را نیز به مراجعه کننده ها القا بکند.

به همین دلیل برای پزشک های متخصص که علاقه  دارند تا طراحی داخلی مطب آن ها به گونه ای باشد که دو ویژگی شکوه و سادگی را همزمان داشته باشد، این سبک از دکوراسیون می تواند مناسب باشد. در ادامه، یکی دیگر از سبک هایی که می تواند برای طراحی داخلی مطب استفاده شود را توضیح می دهیم.

تمام مزیت های استفاده از سبک دکوراسیون مدرن برای مطب پزشک های روانشناسی

استفاده از این نوع سبک دکوراسیون برای طراحی مطب ها، مزیت های مختلفی دارد. یکی از مهم ترین مزیت هایی که این نوع از سبک دکوراسیون مدرن دارد، سادگی آن و همچنین امروزی بودن است. این مسئله بسیار اهمیت دارد.

همچنین یکی دیگر از مزیت هایی که استفاده از این سبک دکوراسیون می تواند داشته باشد، این است که در این سبک دکوراسیون از اجزای شیک استفاده می شود که می تواند برای طراحی داخلی مطب پزشک ها متناسب باشد.

از آنجایی که در این سبک از دکوراسیون، اشیاء شفاف و براق که سطح صاف و صیقلی دارند استفاده می شود، می توانند بیانگر و القا کننده زیبایی و پاکیزگی باشد که برای مطب های پزشک های متخصص می تواند بسیار مفید باشد.

به همین جهت، خیلی از پزشک ها به دلیل سادگی که این مدل از دکوراسیون ها دارند، ترجیح می دهند از سبک مدرن برای طراحی داخلی مطب استفاده کنند.

همچنین سادگی که این سبک دارد می تواند باعث این مزیت شود کا در مطب پزشک ها که ممکن است بیماری های بد حال به آن مراجعه می کنند، بتوانند فضای مطب پزشک را راحت تر تحمل کنند.

طراحی مطب روانشناسی

زمانی که انسان از نظر شرایط جسمانی وضعیت مطلوبی ندارد

زیرا زمانی که انسان از نظر شرایط جسمانی وضعیت مطلوبی ندارد، می تواند  از نظر روحی نیز تحت فشار باشد و نتواند فضاهای شلوغ را تحمل کند. مطب پزشک ها، به خصوص اگر مراجعه کننده های زیادی داشته باشند، می تواند  شلوغ باشد. به همین دلیل نباید از دکوراسیون که المان های زیادی دارند برای این فضاها استفاده کرد.

اما دکوراسیون مدرن این مزیت را دارند که به دلیل سادگی برای فضای شلوغ مطب های دکتر مناسب باشد. در ادامه درباره یکی دیگر از دکوراسیون ها که می تواند برای فضای داخلی مناسب باشد، توضیح می دهیم.

مزیت استفاده از سبک دکوراسیون مینی مال برای مطب

استفاده از سبک دکوراسیون مینی مال برای مطب مفید می باشد. زیرا در مطب پزشک های عمومی یا مطب پزشک های متخصص مختلف، از سبک های دکوراسیون مینی مال استفاده می شود.

زیرا این سبک می تواند برای استفاده در مطب پزشک ها مزیت های فراوانی داشته باشد. یکی از اصلی ترین مزیت هایی که این سبک دکوراسیون برای طراحی مطب دارد، این است که می تواند فضای آرام را برای مطب ایجاد کند.

در مطب پزشک ها ممکن است به دلیل وجود مراجعه کننده های زیاد که وضعیت جسمی مناسبی ندارند، به آرامش بیشتر از هر مکان دیگر نیاز باشد. زیرا بیماری های جسمی مختلف می تواند باعث شود که افراد در استرس و اضطراب روحی باشند.

در چنین مواقعی افراد  بیمار نیاز دارند تا در محیط آرام تحت درمان قرار بگیرند.  طراحی داخلی مطب با سبک مینی مال می تواند به نحوی باشد که بتواند حس آرامش را به مراجعه کننده ها القا کند.

به همین دلیل برای خیلی از مطب ها از سبک دکوراسیون مینی مال استفاده می شود. همچنین یکی دیگر از مزیت هایی  که استفاده از سبک دکوراسیون مینی مال دارد، این است که می تواند سبب شود تا قیمت طراحی داخلی مطب مناسب تر باشد. در ادامه درباره یکی دیگر از  دکوراسیون هایی که می تواند برای طراحی داخلی مطب مورد استفاده باشد، توضیح می دهیم.

مزیت استفاده از سبک دکوراسیون سنتی شرق دور برای طراحی داخلی مطب روانشناسی

این که برای دکوراسیون داخلی مطب ها از این نوع سبک استفاده شود، می تواند مزیت های  فراوانی داشته باشد. استفاده از این سبک دکوراسیون برای طراحی داخلی می تواند مزیت دیگری داشته باشد.

همان طور که گفته شد، سادگی که این سبک از دکوراسیون یعنی سبک سنتی شرق دور می تواند ایجاد کند، با سادگی سبک های دیگر متفاوت  است و سادگی همراه با حس تواضع را به فضا می دهد که به دور از تکلف است.

به همین دلیل این فضا می تواند به بیمار هایی که به مطب پزشک  متخصص مراجعه کردند، به نحوی  احساس راحتی بدهد تا بتوانند راحت تر با پزشک خود در خصوص مشکل هایی که دارند، صحبت کنند و توضیح های لازم را به او ارائه بدهند. این می تواند یکی از مهم ترین مزیت های این سبک برای دکوراسیون داخلی مطب پزشک باشد.

زیرا بیمارها باید بتوانند با پزشک خود راحت باشند و در خصوص بیماری خود توضیح کاملی بدهند. توضیحاتی که بیمارها می دهند، می تواند در تشخیص صحیح پزشک ها موثر باشد.

چه نکات مهمی را برای زیباتر شدن مطب روانپزشکی باید رعایت کنیم؟

بعد از این که این مقاله را کاملا مطالعه کردید، حتما به موضوعات زیر توجه کامل داشته باشید:

از رنگ های جیغ و تند استفاده نکنید. رنگ های جیغ و تند مانند عطرها هستند که هم ملایم است و هم تند که کاملا سلیقه ای است.  فردی با عطر تند دچار تنش می شود و در فردی دیگر آرامش می دهد. ولی رنگ های خنثی، ملایم، مات و لایت به همه آرامش می دهد و برخی از این نوع رنگ ها موجب جلوگیری از استرس بی وقفه نیز می شود. بنابراین موضوع رنگ ها را بسیار جدی بگیرید.

تجهیزات کامل را در اتاق لابی یا انتظار فراهم نمایید. زیرا باعث راحتی و آسودگی بیماران یا افراد مورد نظر می شود.

از دکوراسیون بسیار مناسب استفاده نمایید و اگر نمی توانید، حتما به سایت طرح چید مراجعه کرده و مشاوره های لازم را به صورت رایگان دریافت نمایید.

سعی کنید فضا را از یک رنگ  یا از وسایل خیلی شلوغ مملو نکنید و یک فضای دنج و راحت را برای بیمار فراهم سازید.

حتما سعی کنید تا برای سرگرم شدن افراد در اتاق لابی یا انتظار، مجلاتی را بر روی میز قرار دهید تا به آسانی مشغول خواندن آن ها شوند.

معرفی سایت طرح چید

ممکن است در برخی از جاها نیاز به گرفتن ایده داشته باشید. مانند طراحی داخلی مطب روانشناسی،  مطب پزشکی و دکتری، مراکز درمانی دیگر، طراحی خانه  طراحی محل کار، طراحی برای یک مهمانی، تولد و خیلی از مکان های دیگر نیاز به این پیدا کنید که از کسی مشاوره بگیرید.

ولی با توجه به این که رفتن به آنجا ممکن است وقتتان را بگیرد، یا کار داشته باشید و یا از مشکل ترافیک فراری باشید، می توانید با مراجعه به سایت طرح چید این مشکلاتتان را برطرف سازید و به راحتی از آنجا ایده بگیرید و با مشاوران با تجربه این سایت مشورت گرفته و صحبت کنید تا بهترین و درست ترین انتخاب را بکنید.

یکی دیگر از سایت های بسیار عالی جهت گرفتن ایده بیشتر و مشاوره های رایگان، مراجعه به سایت طرح چید است که می تواند کمک بسیار بزرگی به شما بکند و اگر دچار تردید و شکی شده اید، این مشکل شما را کاملا برطرف سازند.

پس حتما پیشنهاد می شود که به سایت طرح چید به عنوان معتبرترین و بهترین گروه طراحی داخلی مطب روانشناسی مراجعه کنید و با خدمات آن ها آشنایی دو چندان پیدا کنید.

سخن آخر

در انتهای این مقاله تخصصی باید بگوییم که انتخاب دکوراسیون طراحی داخلی مطب روانشناسی و رنگ آنجا یکی از بزرگترین انتخاب ها و وظیفه بسیار سنگینی است. چون این انتخاب در روح و روان و حال بیمارتان تاثیر بسیار زیادی دارد. پس حتما این موضوع را جدی بگیرید.

اگر هم ایده خاصی ندارید و مردد و دو دل مانده اید ونمی دانید چه نوع سبکی را انتخاب نمایید، بهترین توصیه ما این است که به سایت طرح چید مراجعه کنید و بهترین مشاوره ها را به صورت کاملا رایگان دریافت کنید و ماه ها و سال ها از این انتخاب، هم برای خود و هم برای بیماران عزیزان خشنود و راضی و خوشحال باشید. پس حتما این مقاله را تا مطالعه نموده و بعد از آن به سایت طرح چید مراجعه کنید و بهترین مشاوره ها را دریافت کنید.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *