بازسازی, طراحی و ساخت

هزینه طراحی داخلی ۱۴۰۲

اغلب افراد نیاز دارند، در رابطه با قیمت طراحی داخلی مسکونی بیشتر بدانند. طراحی داخلی یک هنر می ‌باشد. افرادی که شغل طراحی داخلی دارند، از علم بالایی برخوردار هستند. این افراد به واسطه صبوری ‌های متعدد و سلیقه شما می ‌توانند، فضای مربوطه شما را در هر ابعادی طراحی کنند و بر مبنای علایق شما طراحی مناسبی برای آن در نظر بگیرند.

قیمت طراحی داخلی مسکونی

اگر شما با طرح ارائه شده موافقت کنید، سپس آن طرح بر روی فضای مورد نظر شما اعمال می‌گردد. در قبال طراحی و ایده‌ های خلاقانه ‌ای که طراحان داخلی برای فضای مسکونی شما در نظر می ‌گیرند، نیاز است که هزینه ‌هایی پرداخت کنید.

از این طریق یک شرکت طراحی داخلی می ‌تواند، کمک بسیار بهینه ‌ای برای در نظر گرفتن طراحی فضای مناسب شما و دکوراسیون منزل باشد و از این جهت بتواند فضایی ایده‌ آل را برای شما طراحی کند.

امکان دارد، در ابتدا تصور داشته باشید که سپردن طراحی داخلی محل سکونتتان به دست یک طراح شامل هزینه‌ های بسیار زیادی می باشد

هزینه کمتر

اما لازم است، بدانید اگر انجام این طراحی به ‌درستی صورت بگیرد، در آخر هزینه ‌های بسیار کمتری برای شما در نظر گرفته می شود و نگران هزینه‌ های بسیار آن نخواهید بود، زیرا هر طراح در هر شرکت می ‌تواند، به واسطه پروژه‌ هایی که طراحی می کند، دارای تجارب بسیاری باشد و از این جهت به نسبت به کار های بعدی پخته ‌تر و بهتر شود، اما شما اولین بار است که قصد دارید، تجربه طراحی فضای داخلی محل سکونت خود را داشته باشید.

این مقاله می‌ تواند در راستای کسب اطلاعات شما، بسیار مفید واقع شود. وقتی قصد استخدام طراح برای دکوراسیون مد نظر خود را دارید، حتماً در جریان هستید که مقایسه قیمت بین افراد و طراحان متفاوت کار آسانی نمی باشد. ممکن است، یک طراح موفق قیمتی مناسب برای شما در نظر بگیرد و به قدری ایده ‌های آن جذاب باشد که در وهله اول فکر کنید که کلاه‌برداری می باشد و حقیقی نیست،

اما در رابطه با این موضوع بهتر است، بدانید که نحوه محاسبه کردن قیمت‌ های طراحی داخلی بین تمامی طراحان متغیر می باشد.

به همین جهت لازم است که در رابطه با عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی داخلی مسکونی و موارد دیگر اطلاعاتی کسب کنید تا از این جهت بتوانید بهترین طراحی را برای محل مسکونی خود در نظر بگیرید. همیشه یکی از موارد بسیار مهم در رابطه با دکوراسیون منزل بحث قیمت آن می باشد.

از این جهت افراد علاقه‌مندند، دکوراسیونی منحصر به‌ فرد داشته باشند و هزینه ‌های مقرون به صرفه ‌ای برای آن ‌ها در نظر گرفته شود. به همین جهت لازم دانستیم در این مقاله در رابطه با قیمت طراحی دکوراسیون صحبت کنیم.

اغلب ما علاقه‌مندیم که به واسطه بودجه کم، طراحی زیبایی برای منزل خود در نظر بگیریم، سپس کم‌کم و با در دست داشتن بودجه این دکوراسیون را ارتقاء داده و به درجات بالاتر برسانیم. در همین راستا لازم است، بدانید که چه تفاوت عمده‌ای میان دکوراسیون ایده آل و دکوراسیونی که برحسب بودجه می باشد، وجود دارد. به‌ طورکلی ممکن است، فرق بسیاری بین این دو باشد. اگر طراح مد نظر شما از علم و آگاهی بالایی برخوردار باشد، می‌ تواند به واسطه ذوق و هنر خود و بودجه کم شما امکانات منحصر به فردی در اختیارتان بگذارد.

به همین سبب لازم دانستیم در رابطه با قیمت طراحی داخلی مسکونی در این مقاله، برای شما مطالبی را تهیه کنیم. اگر شما نیز قصد طراحی داخلی برای محل سکونت خود دارید و اطلاع از قیمت های آن برای شما مهم می باشد، پیشنهاد می کنیم، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت طراحی داخلی مسکونی

طراحی داخلی ECO

(اقتصادی)

تومان 20,000 برای هر متر مربع

  • مسکونی

ارتباط با ما

محبوب

طراحی داخلی LUX

(مجلل)

تومان 40,000 برای هر متر مربع

  • مسکونی

ارتباط با ما

در ادامه این مقاله راجع به عنوان های زیر بیشتر می خوانید:

آیا با طراحی داخلی حرفه ای آشنایی دارید؟

مواردی که قبل از شروع طراحی داخلی باید مشخص شوند، چیست؟

خدماتی که متخصصان طراحی دکوراسیون به شما ارائه می دهند، چیست؟

طراحی دکوراسیون منزل شامل چه مواردی می شود؟

نحوه محاسبه دستمزد طراحی دکوراسیون به چه صورت می باشد؟

عواملی که نرخ تعیین شده را دچار نوسان می کنند کدام هستند؟

میزان بودجه چه تاثیری بر طراحی داخلی مسکونی دارد؟

قیمت طراحی دکوراسیون منزل چگونه تعیین می‌شود؟

چگونه بهترین طراح و دکوراتور‌ را انتخاب کنیم؟

برای داشتن زیباترین طراحی داخلی به چه چیزهایی باید توجه کنیم؟

با زیباترین طراحی آشپزخانه نظر همه افراد را جلب کنید.

با ایده‌ های خلاقانه زیباترین دکوراسیون اتاق خواب داشته باشید.

آیا می توان به وسیله تزیینات لوکس پذیرایی را زیباتر کرد؟

اصول طراحی داخلی منزل مسکونی به چه صورت می باشد؟

چگونه می توان محدوده طراحی را مشخص کرد؟

از یک طراح داخلی انتظار چه خدمتی دارید؟

انواع خدمات طراحی چیست؟

مایل هستید، چه میزان بودجه خرج کنید؟

انواع قرارداد های طراحان داخلی چگونه است؟

مدیریت پروژه طراحی چگونه است؟

حرف آخر

معرفی طراحی داخلی حرفه ای

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیای مدرن طراحی دکوراسیون در محل منزل مسکونی به طرز چشمگیری انجام می شود و افراد توجه ویژه‌ای به آن دارند.

در گذشته طراحی دکوراسیون برای منزل فقط برای افراد معروف و مشهور شهر بود، اما امروزه به دلیل اهمیت بسیاری که نمای خانه در زیبا جلوه دادن آن دارد، اغلب افراد از آن استفاده می‌کنند.

مخصوصاً تازه عروس ‌ها برای چیدن وسایل خود تصمیم می ‌گیرند، از یک طراح دکوراسیون کمک بگیرند تا از این جهت بتوانند جلوه زیباتری به منزل خود بدهند.

معرفی طراحی داخلی حرفه ای

این روش کارآمدی بسیاری دارد و باعث می شود که شما از هزینه ‌هایی که برای دکوراسیون منزل خود صرف کرده اید، راضی به نظر برسید. بهتر است، بدانید که دکوراسیون داخلی فقط برای نو عروسان انجام نمی ‌شود؛ بلکه اغلب افراد احتیاج دارند، برای تنوع و زیبا جلوه دادن محل سکونتشان تغییرات دکوراسیون را در برنامه خود داشته باشند. از همین جهت نیاز به راهنمایی و مشاوره از سمت حرفه‌ای‌ ها و متخصصان این کار دارند.

اطمینان داشته باشید که

به واسطه طرحی بی ‌نظیر می ‌توانید، از نتیجه آن راضی باشید و تا مدت‌ ها روحیه شما شاداب از تغییراتی که در منزل خود ایجاد کرده اید، می باشد.

به همین سبب است که دکوراسیون منزل همیشه از موضوعات داغ می باشد و اغلب صاحب خانه ‌ها بر روی منحصر به ‌فرد کردن دکوراسیون منزل خود تلاش می کنند. از این جهت طراحان داخلی می ‌توانند، تخصص بسیار مناسبی در این راستا داشته باشند.

به دلیل این‌که در طول عمر کاری خود ارائه ‌های متفاوتی از دکوراسیون ‌های متنوع برای افراد مختلف داده اند و بعد از هر کار توانستند تجارب بیشتری کسب کنند.

به همین جهت اولین دلیلی که می ‌تواند، اهمیت استفاده از طراحان داخلی دکوراسیون منزل را بیشتر کند، این است که این افراد به واسطه کارهایی که بر اساس اصول و عرف در طراحی دکوراسیون دارند، می ‌توانند زیبایی منحصر به ‌فردی را به فضا بدهند

البته شما به‌‌عنوان صاحب پروژه نقش بسیار زیادی در این زمینه دارید و اغلب دکوراسیون ها با هماهنگی شما در نظر گرفته می ‌شود. به همین جهت لازم است که در ابتدای امر هزینه ‌ای بسیار زیادی برای در نظر گرفتن دکوراسیون ‌های زیاد نداشته باشید و فقط از یک مشاور و ایده‌ های خلاقانه او استفاده کنید.

مشورت و ایده گرفتن از متخصصان

به همین دلیل است که این امر از هزینه ‌های هنگفتی برای شما شامل نمی‌ شود، زیرا می ‌توانید با مشورت و ایده گرفتن از متخصصانی که در حرفه طراحی داخلی تخصص بسیاری دارند، دکوراسیون متفاوتی در منزل خود داشته باشید.

مسئله دیگری که در این رابطه مهم است، این است که شما قصد دارید، محل سکونت خود را متمایز و متفاوت تر از همیشه نمایش دهید. مثلاً شما قصد تغییر دکوراسیون برای اتاق پذیرایی دارید، به همین جهت نیاز است که مشاوران و متخصصان طراحی داخلی را از این موضوع آگاه کنید.

ممکن است، این کار به ‌صورت دنباله‌دار در تمامی نقاط سکونت شما و تغییر دکوراسیون انجام بگیرد یا خیر فقط قصد تغییر دکوراسیون بخشی از منزل خود را دارید.

مشورت و ایده گرفتن از متخصصان

اگر تصمیم دارید، همه قسمت های محل زندگی خود را تغییر دکوراسیون دهید، نیاز است که کارشناس طراحی داخلی از این موضوع آگاه باشد تا به واسطه رنگ ‌آمیزی و ایده پردازی هایی که برای دکوراسیون منزل شما می دهد، بتواند طراحی منحصر به‌ فردی را در نظر بگیرد

و از این جهت باعث شود، هارمونی رنگ بین دیوار ها و دکوراسیون داخلی به خوبی برقرار باشد تا از دوباره ‌کاری و هزینه ‌های اضافی برای شما جلوگیری شود.

مواردی که قبل از شروع طراحی داخلی باید مشخص شوند چیست؟

در روند طراحی دکوراسیون مواردی باید ساده و روشن مشخص شود که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم.

مساحت منزل شما چقدر می ‌باشد؟

  • علاقه ‌مندید که طراحی داخلی برای منزل شما به واسطه یک طراح متخصص انجام بگیرد یا یک طراح آماتور می‌تواند، برای شما مفید باشد؟
  • ترجیح می دهید مسئول پروژه و نظارت خود شما باشید، یا یک ناظر حرفه ‌ای برای دکوراسیون منزل شما در نظر گرفته شود تا از این جهت بتواند در به وجود آمدن نقص در پروژه جلوگیری کند؟
  • سلیقه شما در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن می باشد و یا لوکس؟
  • به واسطه یک تغییر جزئی شما به هدف دلخواهتان می‌ رسید یا نیاز به تغییرات بزرگ تر است؟

شما در حال خواندن مقاله قیمت طراحی داخلی مسکونی هستید.

خدماتی که متخصصان طراحی دکوراسیون به شما ارائه می دهند، چیست؟

بدون شک شما این نکته را می ‌دانید که به واسطه خدماتی که برای شما ارائه می‌ شود و میزان زمانی که برای در نظر گرفتن طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما صورت می‌گیرد، ممکن است، هزینه‌ ها و قیمت‌ های طراحی داخلی برای محل سکونت شما متغیر باشد.

به همین جهت برای این‌که بتوانید از خدمات منحصر به ‌فرد طراحی داخلی استفاده کنید، نیاز است که به ‌صورت حضوری با یکی از طراحان مشاوره داشته باشید.

این مشاوره به ‌صورت حضوری با طراحان به صورت ساعتی، برای شما محاسبه می شود و بر طبق ساعتی که مشاور می‌ تواند، ایده‌ های خلاقانه‌ای را به شما بدهد و راهنمایی لازم را به شما کند ، هزینه آن در نظر گرفته می‌ شود.

اگر بعد از مشاوره تمایل داشته باشید که از خدمات طراحی آن مجموعه استفاده کنید، سپس باید برای خرید پروژه اقدام کنید.

ممکن است، شما ترجیح دهید که خرید های منزل، به واسطه طراح در نظر گرفته شود. اگر این تصمیم را داشته باشید که از سمت کارشناس خرید صورت بگیرد، نیاز است که هزینه ‌های آن به صورت درصدی محاسبه شود.

به ‌طور کلی یعنی اگر کارشناس مربوطه ۱۰ میلیون تومان خرید برای دکوراسیون شما انجام می ‌دهد، رقمی حدوداً ۱۰ الی ۲۰ درصد آن را بسته به میزان خرید و تلاش و زمانی که صرف خرید آن می‌کند، به این پروژه تخصیص می‌ دهد و می ‌تواند هزینه‌ های خود را از آن‌ جا تامین کند.

گام سوم زمانی نیاز است که شما احتیاج به یک کارشناس برای طراحی دکوراسیون منزل دارید و نیازی به خرید نداشته باشید.

امکان دارد، قصد داشته باشید، در یک پروژه از صفر تا صد را به ‌اختیار طراحان بگذارید. در این صورت لازم است که با کارشناس مربوطه به توافق برسید.

در این صورت کارفرما می‌تواند با توجه به دیزاینی که مد نظر شماست ، خرید برای فضای مورد نظر را به ‌عهده بگیرد و از این جهت بتواند، سبک مورد نظر شما را در فضای مربوطه پیاده‌ سازی کند.

در روش بعدی ممکن است، شما ترجیح دهید که کار طراحی داخلی فضای مد نظر خود را به حالت پروژه‌ای در اختیار یک طراح متخصص داخلی قرار دهید.

اگر از این روش استفاده کنید، هزینه آن به ‌صورت متر مربع با توجه به فضای مد نظر شما در نظر گرفته می شود و از این جهت طراح می تواند یک دکور صفر تا صد را در اختیار شما قرار دهد و وظیفه طراحی ایده‌آلی برای شما دارد.

طراحی دکوراسیون منزل شامل چه مواردی می شود؟

برای این‌که بتوان از طراحی دکوراسیون نهایت لذت رو ببرید، نیاز است که از بخش ‌های متفاوت منزل برای طراحی دکوراسیون استفاده کنید. برخی از افراد تصور می کنند که طراحی دکوراسیون فقط مربوط به اتاق پذیرایی می باشد

ولی باید در نظر گرفت که به همان نسبت نیاز است که طراحی نمای داخلی ساختمان طراحی اتاق نشیمن، طراحی دکوراسیون اتاق خواب ‌ها، طراحی دکوراسیون آشپزخانه صورت بگیرد. به‌ طورکلی برای داشتن یک منزل زیبا نیاز است که در تمامی بخش‌ های آن طراحی ایده‌آلی داشته باشید.

نحوه محاسبه دستمزد طراحی دکوراسیون

همان‌ طور که عنوان کردیم، برای طراحی دکوراسیون نیاز است که مشاوره‌ های اولیه ‌ای با طراح داخلی خود داشته باشید.

بعد از این‌که به نتیجه رسیدید و طراح برای دیدن محل منزل شما مراجعه می‌کند، هزینه‌ های مشاوره‌ های ابتدایی او با توجه به حوالی محل زندگی شما و محدوده دفتر کاری طراح متغیر می باشد و هر چه این فاصله بیشتر شود، میزان قیمت مشاوره طراحی داخلی برای منزل افزایش پیدا میکند.

به‌ عنوان نمونه در برخی اوقات امکان دارد که طراحان برای طراحی تخصصی یک خانه به شهرستان مراجعه کنند و به این جهت بتوانند کارشناسی‌ درستی در رابطه با محل مورد نظر داشته باشند، به همین جهت هزینه ‌های بیشتری را شامل می شود.

یکی دیگر از عواملی که در قیمت طراحی داخلی مسکونی تاثیرگذار است، تعرفه ای می باشد که برای خانه‌ های جنوب شهر و شمال شهر در نظر گرفته می شود، زیرا ممکن است، با توجه به محدوده سکونت هزینه‌ ها متغیر باشد، البته این موضوع بستگی به مساحت و متراژ منزل مسکونی نیز دارد

حالا که با نحوه محاسبه دستمزد طراحی دکوراسیون آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله قیمت طراحی داخلی مسکونی ما را همراهی کنید.

دکوراسیونی که قرار است در منزل استفاده کنید

همچنین دکوراسیونی که قرار است، در آن منزل استفاده شوند، از عوامل بسیار مهم در هزینه هستند. قیمت طراحی آن به صورت درصدی در نظر گرفته می ‌شود.

همان طور که در مطالب بالا ذکر کردیم، با توجه به خرید هایی که انجام می شود، ممکن است، درصد آن متغیر باشد که رقمی حدوداً بین ۱۵ الی ۲۵ درصد در نظر گرفته می ‌شود.

در همین راستا به دلیل این‌که مشتری پرداخت هزینه ‌های بسیاری دارد، حق و حقوقی در رابطه با این پروژه دارد. در ادامه این موضوع قصد داریم به برخی از آن ‌ها بپردازیم.

به دلیل این‌که شما هزینه ‌های بسیاری به جهت تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی مسکونی انجام می دهید، نیاز دارید که اصول و قوانینی را با کارفرمای خود در نظر بگیرید و یک قرار کاری بین هم بگذارید.

با توجه به سلیقه شما امکان دارد که اول از همه کارهایی که مربوط به دیزاین و طراحی محل سکونت شما می باشد، از کارفرما درخواست کنیند و با مشاهده طرح‌ های متعدد ایده‌ های مد نظر خود را با کارفرما در میان بگذارید و از این جهت بتوانید، سلیقه شخصی خود را در دیزاین منزلتان به کار ببرید.

گزینه دومی که باید در طی طراحی داخلی محل سکونتتان از کارفرما خواستار شوید، این است که در هنگام طرح ‌ریزی پروژه، اگر مشکلات احتمالی رخ داد، نیاز است که حتماً شما را آگاه سازند تا در جریان تمامی اتفاقات پروژه خود باشید.

آگاهی از روند پروژه

به همین جهت می ‌توانید از تمامی روند پروژه مد نظرتان آگاه باشید و درخواست کنید که اگر مسئولیتی در این پروژه به عهده شما می باشد، آشنایی کامل با آن داشته باشید و در روند کاری پروژه سهیم باشید.

در ابتدای شروع پروژه میزان هزینه ‌های موجود را برآورد کنید و همین طور نحوه پرداخت دستمزد را با کارفرمایان طی کنید تا در حین انجام پروژه دچار مشکلات احتمالی نشوید و از این جهت اضطراب نداشته باشید.

نیاز است که در اول کار نوع قراردادی که برای طراحی داخلی محل سکونت شما در نظر گرفته می‌ شود، را با کارفرما طی کنید. مثلاً ممکن است، قرارداد ساعتی، درصدی یا براساس متر مربع منزل شما حساب شود. به همین جهت یک حساب سرانگشتی و کلی از کارفرما در این رابطه بخواهید.

مورد دیگری که در رابطه با طراحی داخلی منزل مهم است، مسئله ضمانت است. حق شماست که از ضمانت کاری اطلاع داشته باشید.

به دلیل این‌که اگر پروژه مد نظر شما شامل هزینه‌ های بسیاری شد و این هزینه ‌ها غیر اصولی و غیر از عرف استاندارد بازار کار باشد، شما از یک پشتوانه و ضمانت بهره‌مند هستید و از این جهت می ‌توانید پیگیری‌ های خود را انجام دهید.

انجام پروژه توسط افراد غیر متخصص

در برخی موارد امکان دارد که پروژه طراحی دکوراسیون به واسطه افراد غیر تخصصی انجام شود، به همین جهت هیچ ‌گونه ضمانت و تائیدیه‌ ای برای کار شما وجود ندارد.

به همین دلیل است که باید در رابطه با ضمانت کاری حق داشته باشید. یک امر دیگر که در رابطه با طراحی دکوراسیون منزل بسیار مهم می‌ باشد، این است که مدت زمان به طول انجامیدن پروژه را خواستار شوید. باید برنامه ‌ریزی درستی برای مدت زمان تعیین شده داشته باشید.

شما باید از ابتدای پروژه از هزینه‌ ها به صورت درصدی و یا متر مربعی آگاهی داشته باشید تا بتوانید برنامه ‌ریزی مناسبی در روند پرداخت هزینه ‌ها داشته باشید. در انجام کار طراحی دکوراسیون به واسطه کارفرما مزایا و ویژگی هایی نیز در اختیار شما قرار گرفته می شود.

مسئله مهمی که در رابطه با پایان کار مهم است، این است که خسارت و دیرکردی که در این زمینه دارید، را می ‌توانید از کارفرمای این پروژه خواستار شوید. به دلیل این‌که نتوانسته اند سر زمان معینی پروژه را به شما تحویل دهند و در قبال آن مسئول می باشند.

عواملی که نرخ تعیین شده را دچار نوسان می کند؟

بهتر است، بدانید اعداد و ارقامی که در این مقاله در نظر گرفته شد ،همگی به صورت تخمینی می باشد، زیرا بسیاری از موارد در روند تعیین قیمت طراحی داخلی مسکونی تاثیرگذار است و ممکن است، تفاوت ‌هایی در آن ایجاد کند.

ازجمله عواملی که می‌ تواند، در قیمت تعیین‌ شده نوساناتی ایجاد کنند، مانند: نحوه رفت ‌و آمد افراد به پروژه و حمل وسایل می باشد.

این یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر هزینه است. همین طور نوع قرارداد و تعیین کارفرمایی که قرار است، پروژه شما را در دست داشته باشد ، امر دیگری است که بر روی هزینه‌ های متحمل شده برای طراحی داخلی مسکونی تاثیرگذار است.

در همین راستا نوع طراحی پیچیده و کیفیت کار نیز بر روی قیمت و هزینه های نهایی پروژه شما بسیار مؤثر خواهند بود.

این نکته بسیار مشهود است که اگر طراحی داخلی منزل در محله و منطقه دورتر از محل کار کارفرمایان در نظر گرفته شود،هزینه رفت ‌و آمد و خرید وسایل بر عهده مشتری می باشد و به واسطه نوسانات قیمت ممکن است، این هزینه‌ ها متفاوت باشد.

به همین جهت نیاز است، در این رابطه بدانید که طراحی داخلی محل مسکونی شما می‌ تواند، شما را از صرف هزینه ‌های نا به جا و بی‌خودی در امان نگه دارد و از این جهت برای شما بسیار مفید باشد.

پس عواملی که می ‌توانند نرخ تعیین ‌شده را دچار نوسان کنند، عبارت ‌اند از:

موقعیت پروژه :

همان‌ طور که ذکر کردیم، شرایط جَوی، همچنین دوری پروژه یا نزدیکی آن، سایر هزینه ها مانند حمل ‌و نقل اثر زیادی در قیمت طراحی داخلی دارند.

منطقه‌ پروژه:

عموماً قیمت ‌های متفاوتی برای شمال شهر و جنوب شهر ارائه می ‌شود.با توجه به این‌که قیمت ‌های در پایین شهر و شمال شهر متفاوت می باشد، طراحی داخلی آن نیز متفاوت است.

نبود امکانات:

اگر در شهرستان قصد طراحی داخلی دارید و یا اگر خواهان خدمات بومی باشید، نسبت به محل و پرداخت هزینه های طراحی داخلی صورت می‌گیرد و ممکن است، اگر شهرستان باشید، هزینه‌ های بیشتری برایتان حساب شود.

قرار داد:

باید به این موضوع دقت کنید که قرار داد پروژه شما چگونه بسته شده است. اگر ساعتی و یا روزانه می باشد که حدوداً ۱ تا ۲ ساعت زمان می ‌برد، اما اگر قرار داد شما درصدی است که نیاز است، هزینه‌ های مورد نظر براساس نوع قرارداد انجام شود.

نوع طراحی:

همان ‌طور که میداند، یکی از عوامل اساسی که در روند قیمت طراحی داخلی مسکونی تاثیر گذار است، کیفیت طراحی و دکوراسیون می باشد.

اگر طراحی ساده‌ای در نظر گرفته باشد،متحمل هزینه ‌های کمتری می باشد، اما اگر کیفیت طراحی پیچیده ‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، نیاز است که این قیمت بالاتر برود. به همین جهت نوع طراحی در هزینه ‌ها تاثیرگذار است.

تاثیر بودجه بر طراحی داخلی مسکونی

اغلب ما برای ایده‌آل به نظر رسیدن دکوراسیون با بودجه کمتری، می ‌توانیم طراحی دکوراسیون انجام بدهیم و سپس آن را ارتقا ببخشیم و به ایده‌آل ‌های ذهن خود برسیم.

شما می ‌توانید شاهد باشید که یک دکوراسیون طراحی شده با بودجه کم چه تفاوت ‌هایی می ‌تواند، با یک دکوراسیون طراحی داخلی زیبا و چشمگیر داشته باشد.

به همین جهت هنر طراح و ایده های مد نظر او در این شرایط بسیار تاثیرگذار است و ممکن است، بتواند با هزینه ‌های بسیار اندک یک خلاقیت بسیار بزرگ با وسیله های شخصی شما در نظر بگیرد.

در ادامه برای شما چند نمونه از دکوراسیون های متفاوتی را ارائه می ‌دهیم تا از این جهت، با توجه به هزینه‌ های طراحی داخلی مورد نظر بتوانید، آشنایی در رابطه با تمامی سلیقه‌ ها داشته باشید و بدانید دکوراسیون داخلی منزل شما با توجه به هزینه ها و بودجه انجام می شود.

اولین گزینه طراحی دکوراسیونی که می‌خواهیم برای شما به نمایش بگذاریم طرحی است که با خرج کم با فضای باز زیاد به واسطه میز ، صندلی، فرش و و سایل‌ ساده طراحی و تزیین شده است.

بر روی میز ناهارخوری این طراحی یک روشنایی با ۳ چراغ بسیار بزرگ در نظر گرفته شده است و توانسته نمایی منحصر به‌ فرد و خاصی را به محیط بدهد.

جلوگیری از بیش از حد ساده شدن محیط

به دلیل جلوگیری بیش از حد ساده شدن محیط، طرح آجر های نمایان شده بر روی دیوار تعبیه شده است که با تعدادی عکس تزیین شده و توانسته نمای خاصی به محیط بدهد.

به جهت هماهنگی بیشتر و توازن رنگ‌ ها در خانه، سبز درخشان کاناپه با یک صندلی تکی سبز رنگ و میز ناهارخوری و گل و گیاهی که در منزل قرار گرفته شده است، می‌ تواند با رنگ سفید آشپزخانه تداعی زیبایی داشته باشد و تازگی و طراوت را در منزل به همراه داشته باشد.

طراحی داخلی دوم منزل مسکونی هزینه‌ های سنگین ‌تری متحمل شده است. همان‌ طور که مشاهده می‌کنید مشخص است که قیمت آن گران ‌تر می باشد و توانسته هزینه طراحی زیادی به خود تخصیص دهد.

به واسطه میز غذا خوری چوبی شفاف وحالت کروی ‌شکل کاناپه های زیبا و بزرگ و کاغذ دیواری های منحصر به ‌فرد که طرح طبیعت دارند و کابینت‌ های های کلاس مشکی توانسته، رنگ آشپزخانه و کف‌ پوش ‌های محیط را با هم تناقض دهد و فضایی گرم و خودمانی به وجود بیاورد. همان ‌طور که مشخص است، این طراحی هزینه بیشتری نسبت به طراحی قبل متحمل شده است.

قیمت طراحی دکوراسیون منزل چگونه تعیین می‌شود؟

از دیگر دلایل اساسی که روی مبلغ طراحی داخلی مسکونی اثر دارد. انواع خدمات ارائه شده کارفرمایان می باشد. به ‌عنوان نمونه ممکن است، برای یک طراحی دکوراسیون داخلی خدماتی مانند: نصب پرده جدید، نصب پارکت جدید، نصب کاغذ دیواری های متنوع در نظر گرفته شود.

همین طور علاوه بر این‌که میزان اقلام مورد نیاز بر روی هزینه‌ های آن تاثیر گذار هستند، کیفیت و نوع جنس کالاها نیز از تاثیر بسیاری برخوردار هستند.

به ‌عنوان نمونه یک پارکت ایرانی با خارجی تفاوت قیمت بسیاری دارد. همین طور کاغذ دیواری های ایرانی و خارجی دارای قیمت ‌های متنوعی هستند، همچنین با توجه به حجم کار، برای در نظر گرفتن یک طراحی منحصر به ‌فرد قیمت آن در نظر گرفته می شود.

ممکن است، عوامل بسیاری بر روی قیمت و دستمزد طراحی داخلی تأثیرگذار باشد. به طور نمونه ممکن است، طرح نقاشی داخلی فضای مسکونی چند روز طول بکشد و از حجم سنگینی برخوردار باشد. به همین سبب این عوامل نیز در راستای قیمت طراحی داخلی تاثیرگذار هستند.

چگونه بهترین طراح و دکوراتور‌ را انتخاب کنیم؟

بعد از این‌که شما درخواست طراح و دکوراتور مناسب بدهید. انواع طراحان نمونه کارهای خود را به شما ارائه می دهند. حال ممکن است، گزینش این افراد برای شما مقدار کمی مشکل باشد و نتوانید انتخاب کنید.

به همین دلیل ما برای شما عنوان می کنیم، نیاز است که در رابطه با انتخاب طراح و دکوراسیون خود دقت عمل به خرج بدهید و با مشاهده پروفایل و سابقه کاری آن ‌ها از خدمات آن ‌ها اطلاع کامل داشته باشید و بتوانید سوابق کاری آن‌ ها را تأیید کنید.

به این جهت می ‌توانید، به یک طراح اعتماد کنید و اگر از سبکی مد نظر خودتان، در سابقه کاری او خوش‌تان آمد، از آن استفاده لازم را ببرید.

اکنون که با چگونگی انتخاب بهترین طراح آشنا شدید توصیه می کنیم تا انتهای مقاله قیمت طراحی داخلی مسکونی ما را همراهی کنید.

برای داشتن زیباترین طراحی داخلی به چه چیزهایی باید توجه کنیم؟

برای این که از یک طراحی منحصر به ‌فرد لذت ببرید، نیاز است که به همه نکات توجه کنید. اگر قصد دارید که برای منزل خود طراحی داخلی داشته باشید، باید به تمامی فضاهای منزل توجه کنید.

علی ‌الخصوص طراحی مناسبی برای آشپزخانه در نظر بگیرید و بتوانید کابینت ‌های خوب و باکیفیتی با رنگ‌ بندی مناسب خانه تهیه کنید.

در همین راستا نیاز است که برای نصب کابینت های خود از بهترین نصابان کمک بگیرید. اگر در تغییرات دکوراسیون خود مانند نصب کاغذ دیواری یا نقاشی تردید دارید، نیاز است که از طراح دکوراسیون منزل خود مشورت بگیرید تا در این زمینه بتواند راهنمایی مناسبی برای شما داشته باشد.

اگر قصد نقاشی ساختمان را دارید، بهترین و مناسب ‌ترین رنگ و کیفیت را برای آن در نظر بگیرید. همین طور اگر تصمیم به نصب کاغذ دیواری گرفته اید نیاز است که از کاغذ باکیفیت با طرحی که با منزل شما همخوانی داشته باشد، استفاده کنید.

توجه داشته باشید

نیاز است که رنگ پارکت و کف‌پوش ‌های محل سکونت با رنگ مبلمان و اجزای دیگر داخل منزل همخوانی داشته باشد. امکان دارد، شما مایل باشید، نورپردازی در منزل خود انجام دهید.

اول باید نمونه ‌های نورپردازی را ببینید و از بین آن‌ ها چیزی که با محیط شما سازگارتر می باشد، را انتخاب کنید. به همین جهت نیاز است که برای اجرای نورپردازی از سقف‌ های کاذب استفاده کنید. طراح داخلی می ‌تواند، در این زمینه کمک بسیاری به شما بکند.

به طور خلاصه برای یک طراحی منحصر به‌ فرد و ایده‌آل نیاز است که به تمامی نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید. حتی می ‌توانید کلید و پریزهای تعبیه‌ شده در ساختمان را تعویض کنید و طرحی زیباتر که با وسایل شما همخوانی داشته باشد، را در نظر بگیرید.

به همین جهت هست که بهترین طراحی به واسطه رعایت کردن اصول هنر و دیزاین ایجاد می شود و می ‌تواند در نگاه اول چشمان بسیاری از افراد را به خود خیره کند.

برای تغییر دکوراسیون نیاز به علم و دانش بالایی است. همین طور باید ذوق هنری بسیاری در این رابطه داشته باشید. با استفاده از یک طراحی منحصر به ‌فرد می ‌توانید، آرامش و حس مثبت خوبی در فضای مسکونی خود حاکم کنید.

با زیباترین طراحی آشپزخانه نظر همه افراد را جلب کنید

یکی از مهم ‌ترین بخش ‌های هر خانه آشپزخانه می باشد. به همین دلیل نیاز است که برای طراحی و چیدمان آشپزخانه از ایده ‌های متنوعی استفاده کرد تا از این جهت بتوان زیبایی منحصر به ‌فردی را برای آن به ارمغان آورد.

نیاز است که طراحی کابینت های آشپزخانه و ساخت یا کمد دیواری به دست افراد خبره و حرفه‌ای صورت بگیرد تا از این جهت بتواند نمای منحصر به ‌فردی را حاصل کنند.

رنگ‌ های مورد نظری که در کابینت ‌ها استفاده می‌ شود، باید با بقیه لوازم خانه هارمونی خاصی داشته باشد. اغلب افراد مدل ‌های مدرن و امروزی را می ‌پسندند و ترجیح می ‌دهند که آشپزخانه بیش از حد کوچک نباشد. برای گاز و هود نیز باید برنامه خاصی در نظر گرفت تا بتواند با بقیه اجزاء و لوازم آشپزخونه هارمونی داشته باشد.

با ایده‌ های خلاقانه زیباترین دکوراسیون اتاق خواب داشته باشید

یکی از بخش‌ های مهمی که در طراحی داخلی باید به آن توجه ویژه‌ای کرد اتاق خواب می باشد. اگر اتاق خواب طراحی زیبا و خاصی داشته باشد، می تواند آرامش به ‌همراه داشته باشد و تاثیر روانی بسیاری بر روی افراد بگذارد.

اگر فضای اتاق خواب شما ابعاد کوچکی دارد، نیاز است که از رنگ اتاق خواب، وسایل تخت خواب، رنگ ملافه را روشن انتخاب کنید تا از این جهت بتواند فضای شادتر و دل ‌باز تری به شما بدهد.

برای این‌که بتوانید اتاق خواب خود را چشمگیرتر و نورانی‌ تر نشان دهید نیاز است که از روش ‌های خلاقانه استفاده کنید.

طراح دکوراتور شما می‌ تواند، ایده ‌های بسیار مناسبی برای هنری جلوه دادن اتاق خواب در نظر بگیرد و مطابق سلیقه شما آن را طراحی کند.

به وسیله تزیینات لوکس پذیرایی را زیباتر کنید

از مهم ‌ترین بخش ‌های هر خانه قسمت پذیرایی مهمان می باشد که نیاز است، در طراحی و چیدمان آن توجه ویژه‌ای داشت، زیرا هنگامی‌که فردی به منزل وارد می ‌شود، مهم ‌ترین بخشی که در راس دید او قرار دارد، بخش پذیرایی می باشد.

به همین جهت فاکتور های مهمی ازجمله انتخاب کاغذ دیواری مناسب، نورپردازی مدرن و زیبا، وسایل تزیینی و دکوری جذاب، انتخاب مبلمان خیره‌کننده، دکوراسیون ‌های پشت تلویزیون و غیره را باید برای چشمگیر کردن سالن پذیرایی خود انجام دهید تا از این جهت بتواند زیبایی منحصر به ‌فردی به محیط ببخشد و تجلی زیادی داشته باشد.

همین طور رنگ وسائلی که در پذیرایی وجود دارد، نیاز است که با هم همخوانی داشته باشند تا بتوانند هارمونی جالبی در فضای محیط ایجاد کنند.

اصول طراحی داخلی منزل مسکونی

در این قسمت تصمیم داریم در رابطه با اصول اصلی طراحی داخلی دکوراسیون برای شما صحبت کنیم. اگر قصد دارید، اطلاعات بیشتری در رابطه با این اصول داشته باشید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

اتحاد و هم‌ بستگی :

برای هارمونی بیشتر و زیبا جلوه دادن محیط نیاز است که وسایل و متریال هایی که در طراحی دکوراسیون منزل استفاده می‌کنید با یکدیگر اتحاد و هم ‌بستگی داشته باشند و تمام عناصر بتوانند در آن فضا مکمل یکدیگر باشند. به همین دلیل باید با ذوق هنرمندانه‌ای با یکدیگر ترکیب خاصی ایجاد کنند.

موازنه:

نیاز است که در طراحی داخلی منزل تعادل نظم در متریال ها برقرار باشد. تعادل وقتی در این وسایل برقرار می‌ شود که بتوانید ابزار، وسایل و متریال را به طور مساوی در کلیه فضای منزل پخش کنید.

ریتم:

سومین اصلی که در طراحی داخلی منزل اثر دارد، ریتم می باشد. اصولاً این اصل نشان دهنده اتصال محکم بین متریال های گوناگون در دکوراسیون شما می باشد. باید یک ضرب آهنگ خاصی بین متریال ها با وزن دیداری متفاوت ایجاد شود تا بتواند چشم بیننده را به خود جذب کند.

رنگ و متریال:

همان ‌طور که ذکر کردیم، هارمونی رنگ ‌ها در طراحی داخلی بسیار تاثیرگذار است و نیاز است که از رنگ ‌های مناسب و به جا استفاده کرد تا بتوان خلاقیت استفاده از رنگ‌ ها را در نظر داشت.

همین طور فردی که برای شما طراحی داخلی منزل انجام می ‌دهد، باید با اصول رنگ شناسی آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند ترکیب بندی رنگ‌ ها در کنار یکدیگر را به خوبی تشخیص دهد و از این جهت تاثیر مثبتی در فضای داخلی منزل شما بگذارد.

مقیاس و تناسب:

یکی دیگر از اصول، قیاس و تناسب می باشد که می‌ تواند به افراد این حس را دهد که اشیاء در آن فضا به یکدیگر تعلق دارند و با استفاده از متریال ‌های مناسب محیط بتواند، با ابعاد و شکل و رنگ آن‌ ها ارتباط خوبی برقرار کند.

محدوده طراحی را مشخص کنید

برای طراحی داخلی نیاز است که اول تصمیم بگیرید که نیاز دارید، چه فضایی را طراحی کنید. این فضا مربوط به منزل یا محل کار شما می باشد؟ در چه محیطی نیاز به مشاوره دارید، ؟

مثلاً ممکن است، برخی از افراد قصد طراحی داخلی برای اتاق خواب داشته باشند و یا فقط نیاز داشته باشند که رنگ کف‌ پوش ها و یا کاغذ دیواری تعویض گردد. به همین جهت نیاز است که محدوده مد نظر خود را تعیین کنید.

اگر بودجه مناسبی برای تعویض کردن متریال و عنصری در خانه را ندارید، باید آن را با طراح داخلی در میان بگذارید و می ‌توانید این اتفاق را به آینده موکول کنید.

به ‌طورکلی نیاز است، طراح داخلی از قصد شما برای طراحی با خبر باشد تا بتواند رنگ و فرم طراحی را به ‌خوبی برقرار کند.

نیاز است که رنگ‌ های دلخواه خود را به طراح بگویید تا بتواند فضا را به نسبت به آن در نظر بگیرد. همان ‌طور که گفتیم، باید رنگ و فرم دلخواه خود را مشخص کنید تا اگر نیاز به خرید برای متریال دارید، طراح بتواند انتخاب مناسبی داشته باشد.

از یک طراح داخلی انتظار چه خدمتی دارید؟

اول باید انتظارات خود را از طراح مشخص کنید و بدانید قصد دارید، با استفاده از یک طراح متخصص چه نتیجه‌ گیری داشته باشید.

مثلا در زمینه مشاوره و کمک فکری نیاز دارید که با یک طراح مشورت کنید و یا نیاز است که کار اجرا را نیز به او واگذار کنید، یا خود قصد اقدام اجرا دارید و فقط در رابطه با ایده دادن نیاز به مشاوره دارید.

این نکته خیلی مهم است و می ‌تواند در مبلغ طراحی داخلی مسکونی اثر داشته باشد. بعضی از طراحان خدمات زیادی با استفاده از مشاوره‌ های خود دارند و می ‌توانند کمک بهینه ‌تری به شما کنند.

پس لازم است که از اول سطح توقعات خود را از یک طراح مشخص کنید. اگر این اتفاق بیفتد، همراه طراح شما گمراه نمی شود و شما نیز هزینه ‌های کمتری را متحمل می شوید.

انواع خدمات طراحی چیست؟

طراحان می ‌توانند خدمات بسیاری به شما ارائه دهند که در ادامه برای شما نمونه ‌ای از آن ‌ها را عنوان می‌کنیم:

  • مشاوره حضوری
  • خرید، طراحی فضای مورد نظر
  • ارائه طرح دستی پلان یا تصویر سه‌ بعدی از آن
  • خرید، نظارت و اجرای پروژه

مایل هستید، چه میزان بودجه خرج کنید؟

همان ‌طور که ذکر کردیم، در طراحی داخلی میزان بودجه تاثیر بسیاری خواهد گذاشت و به همین جهت نیاز است که شما بدانید خواهان چه نوع خدماتی هستید.

اگر از خدمات لوکس قرار است، استفاده کنید، نیاز است که بودجه زیادی داشته باشید، اما اگر با استفاده از یک دکوراسیون معمولی قصد دارید، طراحی داخلی منزل خود را انجام دهید، هزینه شما پایین‌تر می ‌شود. پس نیاز است که میزان بودجه خود را در طراحی داخلی منزل در نظر بگیرید.

همینطور نیاز است که هزینه‌ های لوازم، دستمزد طراحان و خدماتی که از این جهت به شما ارائه می ‌دهند و باید بودجه مربوط به آن ‌ها باید پرداخت شود، را در نظر بگیرید.

در این رابطه هزینه متغیر است و بستگی به طراحی داخلی مد نظر شما دارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که تمایل بسیاری به تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی منزل خود دارید

اما بودجه مناسب و کافی برای این‌که بتوانید پروژه خود را به دست یک طراح بسپارید، ندارید نیاز نیست که از خواسته خود دست بکشید و پشیمان شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از خدمات مشاوره حضوری، هدف خود را برای تغییر دکوراسیون منزل خود داشته باشید و بتوانید تغییراتی مثبت ایجاد کنید تا از این طریق بتواند روحیه و شادابی بیشتری برای شما به‌ همراه داشته باشد.

انواع قرارداد های طراحان داخلی چگونه است؟

طراحان داخلی برای محله مسکونی با مدل‌های متفاوتی قرارداد می‌بندند، اما در ادامه قصد داریم برای شما شیوه‌های معمول قرارداد طراحان را عنوان کنیم تا از این جهت آشنایی بیشتری با این مساله داشته باشید،

  • ساعتی: در این شیوه خدماتی که طراحان به افراد می دهند به صورت ساعتی محاسبه می‌گردد و متحمل هزینه ‌های کمتری می‌ باشد.
  • درصدی: در این نوع شیوه قرار داد دستمزد های طراحان داخلی درصدی به نسبت اندازه خریدی که کارفرما برای آن‌ ها انجام می دهند، محاسبه می شود.
  • توافقی: یکی دیگر از انواع قرارداد هایی که طراحان داخلی می ‌توانند در نظر بگیرند، نوع قرار داد توافقی می باشد. همان‌ طور که از اسم آن مشخص است، کارفرما و مشتری در یک قیمت به توافق می ‌رسند و هزینه ‌های متحمل شده بر همان پایه برنامه ‌ریزی می‌ شود.
  • متر مربع: روش دیگر برای قرارداد طراحان داخلی وجود دارد که براساس مترمربع می باشد. بعضی از طراحان نیز از از این روش استفاده می‌کنند و میزان دستمزد خودشان را براساس هر متر مربعی که طراحی می‌کنند، در نظر می‌گیرند.

اکنون که با انواع قرارداد های طراحان داخلی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله قیمت طراحی داخلی مسکونی ما را همراهی کنید.

مدیریت پروژه طراحی چگونه است؟

اغلب افراد فکر می‌کنند، مدیریت بر روی پروژه های طراحی کار بسیار ساده و آسانی می باشد و برای این‌که بتوانند هزینه‌ های به‌ وجو د آمده را کمتر کنند، مسئولیت نظارت پروژه را به‌ عهده می‌گیرند. باید بدانید که مهم ‌ترین قسمت مسئولیت مدیریت پروژه می باشد، زیرا ناظر هر کاری، می‌ تواند مراحل کار را سرعت ببخشد و با طرح اصلی آن را تطابق دهد

شما در حال خواندن مقاله قیمت طراحی داخلی مسکونی هستید.

حرف آخر

خلاقیت در طراحی دکوراسیون یکی از مهم ‌ترین تأثیراتی است که می ‌تواند، باعث شادابی روح و آرامش ذهن شود. از همین جهت اغلب افراد نیاز دارند که در دکوراسیون منزل خود تغییراتی ایجاد کند.

مشورت یک طراح خوب می تواند، بسیار کارآمد باشد و می توانند از ایده ‌های خلاقانه و هنری آن استفاده لازم را ببرند. اغلب افراد نگران هزینه‌ هایی که برای طراحی داخلی مسکونی می ‌پردازند هستند و قصد دارند، در رابطه با این قیمت ‌ها اطلاعات دقیق داشته باشند.

در مطالب بالا قصد داشتیم در رابطه با قیمت طراحی داخلی مسکونی برای شما مفصلاً صحبت کنیم. عوامل بسیاری در روند این هزینه ‌ها مؤثر می باشند. در مطالب بالا سعی داشتیم، این عوامل را عنوان کنیم تا از این جهت بتوانیم با دید بازتری به طراحان مراجعه کنید و درخواست طراحی برای منزل خود کنید.

نکته

با استفاده از مطالب بالا عنوان کردیم که عوامل بسیاری در این روند تاثیرگذار هستند و نیاز است که در این رابطه اطلاعات دقیقی داشته باشید. قیمت طراحی داخلی بستگی به فضای مد نظر شما نیز دارد و بر اساس بزرگ و کوچک بودن آن می تواند، شامل هزینه ‌های کمتر و یا بیشتری شود.

از این جهت نیاز است، بتوانید طراحی انتخاب کنید که ایده‌ های خلاقانه داشته باشد و با توجه به بودجه شما بتواند، بهترین طراحی را در نظر بگیرد تا از این جهت به هدف دلخواه خود برسید.

نیاز است، برنامه‌ ریزی داشته باشید که کدامیک از فضاهای منزل خود را طراحی دکوراسیون کنید و از اول با طراح خود در رابطه با تمامی این موضوعات صحبت کنید و مشورت‌ های لازم را بگیرید، سپس شروع به اجرای طراحی کنید و با توجه به دکوراسیون و متریال هایی که دارید، می ‌توانید یک فضای خاص ایجاد کنید.

در رابطه با قیمت طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی، بهتر است که همان ابتدا با کارفرما مشورت کرده و هزینه‌ های مد نظر را بپرسید.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *