طراحی و ساخت

طراحی کابینت آشپزخانه 2023

طراحی کابینت آشپزخانه

در این مقاله قصد داریم به توضیحات دقیقی درباره قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه و تمام عواملی که بر آن موثر است، بپردازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا دیگر هیچ سوال و ابهامی درباره کابینت ها برایتان نماند.

سعی کردیم، در مقاله ی قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه درباره این موضوعات به صورت جزء به جزء و کامل توضیح بدهیم:

1-تاریخچه کابینت

2-مدل های مختلف طراحی کابینت برای آشپزخانه شما

3-ترند های طراحی سه بعدی کابینت

4-همه چیز درباره هزینه ها و قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه

5-آیتم ها و جزئیات طراحی شده ی کابینت ها

6-مزایای طراحی سه بعدی کابینت چیست؟

7-مزایای اصلی طراحی سه بعدی کابینت قبل از اجرا

8-یاد بگیریم در قیمت کابینت هایمان صرفه جویی کنیم

9-نرم افزار هایی که با آن طراحی دو بعدی و طراحی سه بعدی کابینت انجام می دهند

10-درباره سایز های استاندارد برای طراحی کابینت ها

11-اهمیت نرم افزار تی ری دی مکس در طراحی سه بعدی کابینت

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب ما درباره طراحی داخلی و قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

تاریخچه کابینت:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی تاریخچه کابینت خواهیم پرداخت.

در زمان های قدیم، بعد از این که فضایی تحت عنوان سرپناه برای استراحت کردن و زندگی کردن برای ما به وجود آمد، درست کردن غذا به طور مستقیم از مزارع و تهیه کردن، با استفاده از آتش که در داخل محیط خارج از خانه درست می شد، تهیه می گردید.

آهسته آهسته انسان ها به این فکر افتادند که در منزلشان جایی برای نگه داشتن غلات در ظرف های دربسته و یک تنور برای پختن در فصل های بارانی و جایی هم برای موادی که ممکن است، خراب بشوند تهیه کنند که از دست جانوران هم خیلی دور باشد.

جمع کردن همه این ها با هم احتیاج به فضایی جدا و پنهانی شکل داشت که آن هم درست شد و اسم آن را مطبخ گذاشتند. بعد از مدت زمانی مردم فکر کردند که اگر فضای گذاشتن این وسایل را بزرگ تر کنند،

در نتیجه؛ کمدی برای مطبخ ساختند. زمان زیادی نگذشت که این روش به علت واجب و لازم بودنش برای همه خانه ها، به یک فضای همیشگی و جا افتاده تبدیل شد که هر خانه ای موقع ساخت به آن احتیاج داشت.

از آن زمان به بعد تمام غذا ها و وسایل پخت و پز در مطبخ قرار می گرفت، آتش همیشه آن جا آماده بود و آب برای پخت و پز و شست و شو در آن جا قرار داشت. در نتیجه احتیاجی نبود که به محوطه بیرون بروند و در آشپزخانه جایی برای قرار دادن همه ظرف و ظروف ها ایجاد کرده بودند.

پیشرفت مطبخ ها

رفته رفته با پیشرفت زندگی ما، این مکان هم توسعه پیدا کرد. و مطبخ، آشپزخانه نام گرفت. خانه ای برای آشپزها. که این فضا یک قسمت جدا نشدنی در هر خانه ای بود، این کمد ها کم کم جنسشان فلزی و با استحکام بالا شد، مقاومتشان هم افزایش پیدا کرد.

بعد از مدتی میز کار در آشپزخانه ساخته می شد تا آشپزها دیگر بر روی زمین آشپزی نکنند، کابینت ها کم کم امروزی تر و پیشرفته تر شدند تا اینکه به فایلی تبدیل شدند که همه ما انتخاب کردیم و متوجه شدیم که به علت جذابیت خانه، کابینت های آشپزخانه را در قسمتی بسازیم که بقیه هم ببینند.

پس این باعث شد که مدل ها و سبک های متنوعی در کابینت ها ساخته بشود و اسم کابینت از آن به بعد ایجاد شد و ایجاد کابینت ها به یک شغل تخصصی تبدیل شد و به شکل یک صنعت خاص و ویژه در آمد. امروزه آشپزخانه آنقدر مهم است که به آن پایتخت خانه می گویند، پس باید تلاش کنیم که این پایتخت خیلی زیبا و جذاب باشد و مهم ترین اصل زیبایی و جذابیت آن، همین کابینت ها هستند.

طراحی کابینت آشپزخانه

سعی کنیم در آشپزخانه هایمان به نورپردازی خیلی اهمیت بدهیم

سعی کنیم، در آشپزخانه هایمان به نورپردازی خیلی اهمیت بدهیم، امروزه در آن ها مانیتور های مختلف قرار می دهند، برای تهویه هوای مطبوع جدید ترین تجهیزات را تعبیه می کنند، با پیشرفت تکنولوژی آشپزی و کار کردن در آشپزخانه خیلی راحت شده است، در ضمن به علت وجود تجهیزات مدرن که کابینت های جدید دارند، کار کردن با آنها خیلی لذت بخش و ساده شده است و اصلا شخص را خسته نمی کند.

در زندگی امروز صنعت کابینت سازی به دلیل آپدیت شدن هر روزه اشکال، متریال ها، سبک ها و وسایل و تجهیزاتی که در آن استفاده می کنند، خیلی در معرض دید و توجه انسان ها قرار دارند.

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

کابینت:

بعد از طی شدن دوران معماری سنتی و قدیمی، در ساخت بنا و فراموش شدن ساختمان هایی که تاریک و با اندرونی هایی که ورودی هایشان توی هم بود و آشپز خانه هایی کم نور، در زندگی امروزه در ساخت و ساز های آپارتمانی، نور خیلی با اهمیت است و در آشپزخانه های امروزی باید از بیش ترین نور موجود چه مصنوعی و چه طبیعی استفاده بشود، در بین این طراحی ها و دیزاین های داخلی مقدار نوری که جذب می شود، با استفاده از رنگ و متریال های مختلف اهمیت ویژه ای دارد.

آشپزخانه در همه جای جهان امروزی، فضایی است، برای نشان دادن هنر خانم خانه و بیش تر در دست اوست، کابینت ها هم که زیاد ترین فضای آشپزخانه را برای خود اشغال می کنند، بیشتر وقت ها جنسشان و متریالی که برای ساختشان استفاده می شود، ام دی اف است.

ام دی اف از چوب تولید شده است

ام دی اف از چوب تولید شده است، اکثرا با استفاده از الیاف چوب یا نیشکر و به وسیله چسب هایی که جنس شیمیایی دارند و زیر فشار ماشین های پرس می روند، ایجاد می شود. در برابر رطوبت مقاوم هستند، حرارت پذیر هستند، غیر قابل نفوذ برای حشرات موذی، ضریب سختی و ساییدگی آن ها 7 است و کاملا برای عموم مردم پر طرف دار است.

ام دی اف ها روکش های زیبایی دارند، این ویژگی آن ها باعث ضد خش بودنشان شده است، مخصوصا که اگر روکش ها با جنس ملامینه باشند.

روکش های ملامینه خیلی شبیه به چوب واقعی خالص هستند که باعث می شود، حس و حال یک طبیعت را به خانه و آشپزخانه شما بیاورند.

امروزه انواعی از روکش ها تحت عنوان روکش آنتی باکتریال هم تولید شده است، ولی به خاطر اینکه قیمت آن خیلی بالا است، افراد کمی هستند که از آن استفاده می کنند. این محصول معمولا در ضخامت های 8 و 16 میلی متر ساخته می شوند و دفعه اول به دست یک محقق اتریشی اختراع شده است و با تلاش طراحان کابینت، خیلی از مشکل های کم بودن جا را در آشپزخانه های امروزی برطرف می کند.

مانند: فضای قرار گرفتن فریزر، فر مربوط به گاز، ماکرو ویو و ماکرو فر، یخچال، ماشین های لباس شویی و ظرف شویی و…

کاربرد رنگ های روشن

در طراحی داخلی آشپزخانه به صورت شیک تر و زیبا تر، همیشه استفاده از رنگ های روشن تر در کابینت که در مقابل رنگ های تیره و پر رنگ کف قرار بگیرند در دنیا خیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

در طراحی کابینت ها استفاده از پروفیل تاج خیلی مهم است، چون؛ مقدار نور موجود در آشپزخانه با وجود لامپ های هالوژنی که داخل تاج کابینت جایگذاری می شود، به دست می آید.

اتصال هایی با پروفیل هایی با جنس ام دی اف به دو شکل است:

1-دستگاه های پی ان سی

2- به صورت دمچلچه

کابینت معمولا جزء آخرین آیتم های ساختن یک ساختمان است. امروزه مهندسان و کارفرمایان هم به این موضوع پی برده اند که طراحی یک کابینت می تواند در فروش بهتر ساختمانشان و جذب مشتری برای آنها کمک شایانی کند.

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

مدل های مختلف طراحی کابینت برای آشپزخانه شما:

مدل های مدل های مختلف طراحی کابینت برای آشپزخانه شما:طراحی کابینت برای آشپزخانه شما:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی مدل های مختلف طراحی کابینت برای آشپزخانه خواهیم پرداخت.

قواعد طراحی سه بعدی کابینت شامل موارد مختلفی مانند: انتخاب رنگ کابینت، انتخاب سبک کابینت، انتخاب دسته های کابینت، انتخاب داشتن نورپردازی یا نداشتن آن و…

اصلی ترین طراحی داخلی آشپزخانه، طراحی کابینت است.

اگر می خواهید طراحی کابینت مدرن انجام بدهید، باید اصول و قوانین آن را دانسته و کاملا رعایت کنید.

اگر قوانین و اصول آن را به خوبی در طراحی تان به کار بگیرید، باعث می شود که طرحتان فوق العاده از آب در بیاید و در نتیجه طراحی آشپزخانه تان هم فوق العاده میشود.

این اصول خیلی ساده هستند و اصلا پیچیده نیست و لازم نیست، خیلی خودتان را اذیت کنید.

استفاده از سبک مدرن برای زندگی شهرنشینی و شلوغ امروزه بسیار مناسب است، سبک های مدرن بسیار ساده و شیک هستند و از تجمل گرایی به دورند.

طراحی کابینت آشپزخانه

سبک مدرن کابینت ها

سبک مدرن کابینت ها، حس زیبایی و آرامش را برای آشپزخانه شما به ارمغان می آورند.

طراحی کابینت آشپزخانه مهم ترین و اصلی ترین قسمتی است که در آشپزخانه وجود دارد و همچنین مشخص می کند که سبک آشپزخانه شما چیست.

کابینت های مدرن خیلی ساده اند و نقطه مقابل کابینت های کلاسیک هستند، زیرا کم ترین جزئیاتی دارند و برعکس آن ها کابینت های کلاسیک حاشیه دار و دارای منبت کاری هستند.

در کابینت های مدرن شما شاهد در های بسیار ساده بدون هیچ فرو رفتگی یا برآمدگی هستید و مرز بین آن ها فقط یک خط ساده و باریک صاف است.

باید حتما به انتخاب دستگیره های کابینتتان دقت کنید.

کابینت های کلاسیک بر خلاف تصور عموم اصلا به معنای کابینت قدیمی نیست. معنی لغوی کلاسیک همان کلمه ی سنتی است. کابینت های کلاسیک یعنی کابینت هایی که جزئیات و اجزای آن از مدل های قدیمی الهام گرفته شده است. این کابینت ها اکثرا خیلی به جزئیاتشان توجه و روی آن کار می شود.

اکثرا هم با متریال چوب اصل ساخته می شود.

بی دقتی در انتخاب نوع و مدل کابینت

اکثرا افراد انتخاب نوع و مدل آن را سرسری میگیرند، این در صورتی است که انتخاب این دستگیره ها اثر مستقیم روی ظاهر و سبک کابینت دارد و خیلی در آن تفاوت ایجاد می کند.

اگر کابینت های مدرن با سلیقه شما هم سو هستند، دستگیره های آن نیز بسیار صاف و ساده و بدون طرح هستند.

باید بدانید که هر چه قدر طول دستگیره بیشتر باشد، یعنی روی سبک مدرن بودن آن تاکید بیشتری دارد.

پس اگر خواهان کابینت های سبک مدرن هستید، دستگیره هایی را انتخاب کنید که طول زیادی دارند و ساده و براق هستند.

انتخاب رنگ کابینت کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

ولی اگر دارید، کابینت های مدرن طراحی می کنید، بهتر است که رنگ های سرد را برایش انتخاب کنید.

رنگ های سرد عبارتند از:

سبز، آبی، بنفش،خاکستری و سفید. حال اگر هر چه قدر شدت روشنایی آن بیشتر باشد، یعنی کم رنگ تر باشند، بیشتر حس لطافت و سادگی و آرامش را القا می کنند.

حال اگر تلاش دارید، مقداری از حس و حال مدرنیته و سردی محیط کم کنید، گزینه پیش روی شما ترکیب رنگ است. می توانید دو رنگ از رنگ های معرفی شده را با هم ترکیب کنید.

پایین آوردن سطح ریسک پذیری

معمولا افراد برای پایین آوردن سطح ریسک پذیری، از رنگ های نرمال و معمولا سفید و یا کرمی استفاده می کنند و اصلا به خودشان جسارت استفاده از رنگ های دیگر را نمی دهند.

این اصلا درست و اصولی نیست، زیرا در هنگام انتخاب رنگ برای کابینت ها شما باید به بقیه عناصر رنگی طراحی داخلی ساختمانتان هم توجه کنید. و سپس رنگی را انتخاب کنید که با فضا و یا سلیقه و علاقه شما هماهنگ باشد و سازگاری داشته باشد.

رنگ ها تاثیرات فوق العاده بالایی روی روحیه و حس و حال داخلی فضای خانه دارند. پس شما به نیازهای خود در انتخاب رنگ خیلی توجه داشته باشید.

در کابینت های مدرن، متریال مورد استفاده چوب می باشد.

خوب است که بدانید؛ چوب ها یا کاملا طبیعی هستند و یا اینکه تخته های چند لایی هستند، مثل ام دی اف.

آن چه که مسلم و واضح است، این است که قیمت کابینت با متریال چوب اصل گران تر است، پس اگر بودجه تان جواب می دهد، بهتر است که از چوب طبیعی استفاده کنید.

ولی اگر بودجه کم تری دارید، بهترین گزینه ی پیش روی شما؛ ام دی اف است. که البته خیلی هم پر طرفدار می باشد.

تنوع در طرح ها

در هنگام انتخاب به خاطر داشته باشید، که؛ ام دی اف تنوع طرحی بالایی دارد، حتی مقاومتش هم خیلی بالاست، ولی علت ارزان تر بودن آن این است که اگر خراب بشود، درست کردن آن خیلی سخت است.

این کابینت ها بسیار شناخته شده و معروف هستند.

جالب است که علاوه بر قیمت مناسبی که دارند، خیلی هم پر کاربرد می باشند.

طرح کابینت باید با المان ها و عناصر و قرنیزهای روی سقف هماهنگ باشد.

مدل هایی از کابینت های ام دی اف هستند که برچسب های طرح دار دارند، خاص هستند، ولی خیلی پر طرفدار نیستند.

در خانه های ایرانی معمولا افراد بیشتر به دنبال استفاده از رنگ های کرم قهوه ای هستند تا بقیه رنگ ها.

کابینت های ام دی اف، ابزار خورشان راحت است، تراکمشان بالاست، ولی متاسفانه در برابر آب و رطوبت خیلی استحکام ندارند و بافتشان نرم است.

طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت های مدرن نوع دیگری هم دارند، به نام:

کابینت های گلس

این کابینت ها روی درب شان یک روکش براق و شفاف قرار می گیرد، اگر از این مدل کابینت در آشپزخانه تان استفاده کنید، آشپزخانه حالتی نورانی به خود گرفته و باعث روشن تر دیده شدن آشپزخانه شما می شود.

پس نتیجه می گیریم که اگر آشپزخانه تان کوچک است، یا نور کافی ندارد، این کابینت ها می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

مخصوصا اگر از رنگ های سفید آن استفاده کنید که هم روی بزرگ تر نشان دادن و هم روی روشن تر نشان دادن آشپزخانه تان مانور می دهد.

ولی عیب آن این است که رویش خط و خش می افتد، پس باید در نگهداری از آن خیلی دقت کرد و مواظب بود.

کابینت های های گلس تنوعشان خیلی بالاست و رنگ بندی های مختلفی دارند.

قیمت این کابینت ها مناسب و مقرون به صرفه است

قیمت این کابینت ها مناسب و مقرون به صرفه است، ولی از کابینت های ام دی اف گران تر هستند.

استحکام بالایی دارند و به اصطلاح ابزار خوری شان خوب است.

متاسفانه این کابینت ها در برابر رطوبت آسیب میبینند، لبه های آن ها تیز و برنده است و زود لکه میشوند.

البته که روز به روز به تعداد طرفداران و استفاده کنندگان از این مدل اضافه می شود.

مدل دیگری هم به نام ممبران( وکیوم ) برای سبک کابینت های شما وجود دارد.

این نوع کابینت به علت جدید بودنش، اکثرا در خانه ی نوساز قابل مشاهده هستند.

تشابه با چوب

دلیل اینکه این کابینت ها خیلی زود پرکار شدند این است که خیلی مشابه چوب هستند. پس شما اگر طرفدار ظاهر و سبک کابینت های چوب اصل هستید، ولی بودجه تان برای آن کم است، می توانید از این مدل استفاده کنید.

با وجود اینکه کابینت های ممبران رنگ بندی زیادی دارند، ولی طبق معمول رنگ سفید آن ها خیلی پر کاربرد تر و پر طرفدار تر است.

کابینت های ممبران طرح ها و رنگ های خیلی مختلفی دارد.

شما می توانید سبک کابینت کلاسیک را با همین متریال انجام بدهید، ولی با هزینه ی خیلی مناسب تر.

یکی از معایب این متریال برای کابینت این است، که؛ نمی شود، با آن طرح های خیلی ظریف اجرا کرد، اگر این کار را انجام بدهید، باعث می شود که کیفیت آن پایین بیاید.

کابینت های ممبران نسبت به اجسام تیز، حرارت مستقیم و نور حساس هستند.

اگر برای این کابینت ها مشکلی پیش بیاید که ناچار باشید، آن را تعمیر کنید، به احتمال خیلی زیاد دیگر با همان رنگ و دیزاین قبلی نمی توانید آن را داشته باشید.

این کابینت ها خیلی به صحیح بودن اجرا و کار نصاب و کابینت ساز شما وابسته هستند، اگر کار کابینت ساز یا نصاب کمی هم اشکال دار باشد، کیفیت کار خیلی افت می کند.

جالب است که بدانید، کابینت های ممبران خیلی از لحاظ ظاهری شبیه کابینت های روکش چوب هستند.

استفاده از رنگ طلایی

اگر سعی دارید، از رنگ طلایی در ترکیب کابینت هایتان استفاده کنید و علاقه به این رنگ دارید، باید در نظر داشته باشید که فقط در موارد جزئی و جزئیات از آن استفاده کنید و در نقاطی که خیلی ظریف باشند.

قبل از سفارش و یا حتی طراحی کابینت، اطلاعات خودتان را درباره رنگ ها و علم رنگ شناسی افزایش بدهید.

اگر آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است که از رنگ های مشکی اصلا استفاده نکنید.

مدل دیگری از کابینت هم تحت عنوان روکش چوب وجود دارد، یعنی کل آن چوب خالص نیست، بلکه ام دی اف است که رویش یک روکش از چوب اصل کشیده شده، البته قیمت آن هم اصلا پایین نیست و باز هم از کابینت ممبران یا همان وکیوم گران تر است.

قبل از شروع طراحی کردن کابینت؛ خوب است که نمونه های زیادی را ببینید، نه اینکه صرفا از کل آن نمونه ها کپی برداری کنید، ولی اینکه از هرکدام از آن ها ایده ی خاصی بگیرید خیلی خوب و جالب است. حال فرقی ندارد که این نمونه ها خارجی باشند، یا ایرانی.

شناخت معایب و مزایای انواع کابینت ها

یکی از مواردی که باعث می شود، شما بهتر و آسان تر بتوانید تصمیم بگیرید؛ این است که معایاب و مزایای هر کدام از انواع متریال و سبک های کابینت را بشناسید و درباره آن ها تحقیق کنید.

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

طراحی کابینت آشپزخانه

ترند های طراحی سه بعدی کابینت:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی ترند های طراحی سه بعدی کابینت خواهیم پرداخت.

-استفاده از هم سبک، هم مدل و هم متریال بودن کابینت ها با اپن

-ترکیب دو رنگی که کاملا با هم کنتراست دارند، در یک طراحی کابینت

-استفاده از کابینت های قوس دار

-استفاده از متریال مات برای کابینت ها

-استفاده از کابینت های بدون دستگیره

-استفاده از المان ها و اشکال عمودی و متفاوت در کابینت ها

-استفاده از کابینت های گلس سفید و مشکی

– استفاده از کابینت های گلس ترکیبی مشکی طلایی

-استفاده از ترکیب ام دی اف با های گلس

-استفاده از کابینت های طرح سنتی طاقچه ای

-استفاده از دستگیره های نواری

-استفاده از طرح چوب طبیعی و خالص

-استفاده از کابینت های رنگ روشن با خطوط افقی

-به کار گیری کابینت های های گلس کرم قهوه ای

-استفاده از کابینت های گلس فاقد دستگیره

-استفاده از بدنه ی درب و کشو به جای دستگیره ها

-استفاده از رنگ بندی بنفش

-استفاده از کابینت های مسطح و تخت

-استفاده از کابینت رنگ شده با پلی اورتان

-استفاده از کابینت ممبران ساده با کاشی های رنگی در دیوار بین آن

-استفاده از آجر در دیوار بین کابینت ها که باعث تلفیق سنتی و مدرن می شود

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

همه چیز درباره هزینه ها و قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی و بیان نکاتی در خصوص همه چیز درباره هزینه ها و قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه خواهیم پرداخت.

بزرگ ترین چالش در طراحی و انتخاب سبک و متریال کابینت ها، قیمت و هزینه آن است.

این موضوع خیلی پیچیده است و لازم دارد که از قبل درباره اش خیلی تحقیق کنیم.

قبل از این که مدل طراحی تان را نهایی کنید، هم با طراح و هم با کابینت ساز و نصاب قیمت نهایی را قطعی کنید.

به ترتیب کم یا زیاد بودن قیمت های کابینت ها:

ام دی اف- های گلاس-ممبران-چوبی

البته که جزئیات و شکل های مختلف آن ها هم در قیمت شان خیلی تاثیرگذار است.

بهتر است، قبل از اینکه طرحتان را به شخص خاصی بسپرید، بین چند طراح استعلام های جدا جدایی گرفته و سپس یکی را انتخاب کنید.

اولین و بزرگ ترین اشتباهی که در مورد قیمت گرفتن می توانیم انجام بدهیم، این است که به صورت متری برای کابینت قیمت بگیریم.

البته ناگفته نماند که قیمت دهی بر مبنای متری یکی از معروف ترین و زیاد ترین نوع قیمت دهی بازار است، ولی متاسفانه اصلا نمی شود، روی آن حسابی باز کرد.

دلایلی هم برای آن داریم، مثلا اینکه وقتی برای قیمت گرفتن تماس می گیرید، آن ها به شما یک قیمت بر اساس هر متر کابینت می دهند، ولی ممکن است، زمان انجام آن خیلی قیمت متفاوت تری دربیاید و علت آن هم این است که قیمت اولیه ای که به شما گفتند مثلا بابت یک متر کابینت بدون هیچ طرح و رنگ و متریال خاصی یا دستگیره های خاصی است، ولی شما این را نمی دانستید.

قیمت دادن بدون دانستن جزئیات و شرایط و بازدید

اصل موضوع و عرف آن این است که قیمت دادن بدون دانستن جزئیات و شرایط و بازدید، مخصوصا به شکل غیر حضوری و تلفنی یا آنلاین کاملا اشتباه است.

شما باید به این موضوع هم دقت کنید که کم هزینه کردن باعث نشود، یک کابینت نامناسب و بی کیفیت تهیه کنید، زیرا این کابینت ها مدام جلوی دید شماست و دیدن آن روی روحیه شما تاثیر مستقیم می گذارد.

دقت در انتخاب طراح

باید خیلی به موضوع انتخاب طراح و دکوراتور دقت کنید. مهم ترین اصل اساسی در هزینه های کابینت انتخاب اعضای طراحی و اجرایی آن است.

اگر انتخاب شما توی این موارد اشتباه باشد:

کار نهایی تان با طرح تان مطابقت پیدا نمی کند.

کیفیت کار برایتان راضی کننده نمی شود.

باید همه کارها را دوباره انجام بدهید و هزینه تان دو برابر می شود.

اصراف در مصرف متریال های مورد استفاده خیلی زیاد می شود.

در مبحث قیمت نهایی به توافق نخواهید رسید و برایتان مشکل پیش می آید.

پروژه سر وقت به اتمام نمیرسد و این تاخیر شما را خیلی اذیت خواهد کرد.

از نظر آب بندی، شیب مناسب و خیلی مشکلات غیر ظاهری دیگر به مشکل می خورید.

طراح خوب

یک طراح خوب کسی است که مشتری های سابقش را به شما معرفی کند.

قبل از سپردن کار به وی باید نمونه کارهای قبلی اش را به شما نشان بدهد.

خیلی به این مورد دقت کنید که آیا این طراح طرحی شبیه به کاری که مد نظر شماست تا به حال انجام داده یا نه و اگر داده چگونه پیش رفته است.

حتما از او بخواهید که بازدید حضوری از مکان نصب داشته باشد و به مشاوره های حضوری وی به دقت گوش کنید تا متوجه بشوید که در مقابل وظایفش چقدر مسئولیت پذیر عمل می کند.

از او برای اینکه سر وقت و به نحو احسن کارش را ارائه بدهد ضمانت بخواهید.

نه تنها روی خود شخص طراح حساس بوده و تحقیق کنید، بلکه روی گروهی که با او کار می کنند، هم همینطور.

اینکه از همان ابتدا به متریال مورد استفاده تان دقت داشته باشید، صرفه جویی در هزینه هایتان می شود.

مواد ضد آب

اگر محیطی که قرار است، در آن کابینت نصب شود، با آب خیلی در تماس است، باید متریال های ضدآب تهیه کرد. فضاهایی مثل سینک سرویس های بهداشتی و کابینت زیر سینک آشپزخانه خیلی رطوبت بالایی دارند، پس باید روی این مکان ها برای کابینت ورقه پی وی سی کشیده شود تا مقاومت آن را خیلی بالا ببرد.

در این شرایط ممکن است، با خودتان محاسبه کنید که اصلا برایتان مقرون به صرفه نیست، ولی اصلا اینطور نیست، شما باید دید بلند مدت داشته باشید. این کار سبب می شود که آن کابینت ها خیلی بیش تر عمر کنند و خیلی دیر تر خراب بشوند و دیگر نیازی نباشد به این زودی ها کابینت ها را تعویض یا تعمیر کنید.

یک کابینت ساز برای محاسبه کردن قیمت آخر کابینت ها روش های خاص خودشان را دارند.

یک فرمول کاربردی و کارآمد برای حساب نمودن قیمت کابینت:

ضریب هر کدام از پارامترهای های کابینت * سایز آن پارامتر کابینت * بهای هر متر کابینت تمام شده

که جواب پایانی آن می شود، قیمت نهایی کابینت های آشپزخانه شما

پس باید از این فرمول نتیجه بگیرید که:

قیمت نهایی هر کابینت شامل مشخص کردن آیتم هایی هست که در طراحی آن نقش دارند، ضریب هر کدام از آیتم ها را هم باید بدانید، طول و متراژ هر کدام از این آیتم ها را باید محاسبه کنید، دقیق و در آخر هم اینکه قیمت هر متر کابینت را به طور دقیق بدانید.

معنی کاربردی ضریب چیست؟ به طور مثال بهای یک متر کابینت که جنس و متریال آن ام دی اف باشد و ایرانی هم باشد، متری 600 هزار تومان است. این بها شامل یک متر کابینت با تمام جزئیاتش است که دارای:

یونیت کابینت دیواری که عمقش 30 سانتی متر و ارتفاعش 70 سانتی متر است

یونیت کابینت زمینی که دارای عمقی معادل 600 میلی متر و بلندی اش 900 میلی متر است

در های همین یونیت ها

یراق هایی که به کار می آیند مانند: لولا ها- دستگیره ها – پایه ها – قرنیزها- چک های ساعتی یا پمپی و…

طراحی کابینت آشپزخانه

صفحه های کابینت هایی که شرکتی هستند

پاخور ها

زیر چراغ ها

تاج ها

همه ابزار هایی که برای نصب شدن یک متر کابینت به آن ها نیاز است، حال چه زمینی باشد، چه دیواری باشد.

پس برای اینکه ضریب نهایی را به دست بیاریم، قیمت یک متر از هرکدام از این ها را بدانیم و سپس همه را با طول هایشان ضرب کنیم.

پس باید هم قیمت هر متر آن ها را بدانیم و هم طول آن ها را بدانیم.

و این شرط زمانی درست است که عمق و ارتفاع این کابینت ها در حالت استانداردی طراحی شده باشد.

طول هر آیتم چیست؟ اندازه بعد آن که با زمین موازی است.

قیمت هر متر کابینت با کابینت های دیگر کاملا متفاوت است

قیمت هر متر کابینت با کابینت های دیگر کاملا متفاوت است، زیرا متریالشان، طرحشان و سبکشان هم با هم فرق می کند.

جالب است، بدانید که کابینت زمینی آشپزخانه مهم ترین و اصلی ترین آیتم هر آشپزخانه ای است.

این بخش از کابینت ها روی زمین قرار می گیرند و یک صفحه رویشان می آید.

داخل آن ها کشو ها و کمد ها و قفسه هایی تعبیه می شود و انواع آن ها

کابینت های زمینی که زیر سینک ها قرار می گیرند، – کابینت های زمینی که زیر گاز های رو کار قرار می گیرند، و…

کانترها

بخش هایی هستند که روی زمین قرار می گیرند، ولی حالت کانتر دارند، آن ها جزء کابینت های زمینی به حساب نمی آیند، مثلا قسمت هایی که کانتر یخچال هستند، یا کانتر ماشین لباس شویی هستند.

کابینت های داخل گوشه را فقط یک بار حساب کنید

دقت کنید، کابینت های داخل گوشه را فقط یک بار حساب کنید و دوباره با هر کابینت در هر ضلع حساب نکنید.

ضریب کابینت های دیواری هر چقدر هم که باشد، ضریب کابینت های زمینی شصت در صد آن است.

کابینت های دیواری همه اتصالشان به دیوار است و هیچ ارتباطی با زمین ندارند.

و اصلا جزء شرایط و قوانین نیست که هر جایی که کابینت زمینی بود در قسمت بالایی آن هم کابینت دیواری نصب بشود.

این دو قسمت به هم وابسته نیستند و بسته به طراحی که برای آن ها صورت بگیرد ممکن است، جایگاهشان کاملا از هم جدا باشد.

کابینت های دیواری دو ارتفاع رایج دارند که استاندارد است. ارتفاع 70 سانتی متر و ارتفاع 90 سانتی متر. بلندی 90 سانتی متر قیمتش از بلندای 70 سانتی متر بیش تر است.

معمولا بالای گاز و بالای سینک شکل ظاهری یا حتی متریال کابینت ها تغییر می کند، ولی ربطی به این ندارد که جدا محاسبه بشود چون باید دقیقا مانند بقیه کابینت های دیواری قیمت گذاری شوند.

ضرایب کابینت های دیواری عبارتند از:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی و بیان نکاتی در خصوص ضرایب کابینت های دیواری خواهیم پرداخت.

با ارتفاع 70 سانتی متر ضریب آن ها 40 درصد است

با ارتفاع 90 سانتی متر ضریب آن ها 60 درصد است

کابینت های کمدی کدام است؟

کابینت هایی که از روی سطح زمین شروع می شوند و تا بالا ترین قسمت کابینت های دیواری ارتفاع دارند. به دو قسمت تبدیل نمی شوند و کاملا یک تکه هستند.

ضرایب کابینت های مدل کمدی، دقیقا سه برابر کابینت های زمینی است.

کابینت های ویترینی کدامند؟

بخش هایی از کابینت که به شکل ویترین ها هستند، معمولا در ها و دیواره های شیشه ای دارند و داخلشان اکسسوری ها و وسایل دکوری قرار می گیرد.

ضریب کابینت های ویترینی برابر است، با دو برابر کابینت های زمینی.

ولی اگر این کابینت های ویترینی روی زمین قرار نگرفته باشند و فقط روی دیوار نصب شده باشند؛ ضریب آن ها برابر است، با 80 در صد کابینت های زمینی.

کانتر های یخچال کدامند؟

نام دیگر آن کاور یخچال است. قسمتی از کابینت ها است که دور و اطراف یخچال را احاطه می کند و یخچال داخل آن قرار می گیرد.

طول این کانتر های یخچال که روی زمین قرار می گیرند، باید به طور استاندارد از طول خود یخچال 10 سانتی متری بیش تر در نظر گرفته بشوند.

کاور های یخچال اصلا ضریبی ندارند، ولی برای محاسبه ی ضریب آن ها باید:

10 سانتی متر به عدد عرض یخچال اضافه کنید که همان طول کاور است، سپس قیمت هر متر از کابینت را در آن ضرب کنید. به همین سادگی

اپن آشپزخانه یا جزیره آشپزخانه:

دو طرف طولی و عرضی آن ها نما دارد. یعنی از هر جهت باز هستند.

تفاوت جزیره هم با اپن در همین است که جزیره همه جهات آن باز است، کاملا، ولی اپن فقط یک طرف آن به دیوار یا به کابینت های زمینی وصل است.

ابعاد استاندارد آن: عرض 60 سانتی متر- ارتفاع 90 سانتی متر

ضریب اپن یا جزیره آشپزخانه بین 1.5 درصد تا 145 درصد متغیر است و این تغییر به ساده بودن یا دکوراتیو بودن آن بستگی دارد.

صفحاتی که روی کابینت ها قرار می گیرند:

در قسمت هایی که ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی قرار می گیرند، روی آن ها صفحات کابینت کشیده می شود. به علت اینکه این صفحات کابینت زمینی ندارند، فقط همان صفحه ها جدا حساب می شود. بعد به قیمت کلی که حساب کرده اید، آن را اضافه کنید.

ضریب صفحات کابینت:

طول ماشین لباس شویی که استاندارد آن 62 سانتی متر است، یا ماشین ظرف شویی را بدانید و سپس آن را در قیمتی که هر متر صفحه کابینت دارد، ضرب کنید.

کابینت های ضد آب زیر سینک ها:

اگر به پیشنهاد ما به جای یونیت برای زیر سینک ها از پی وی سی استفاده کرده باشید، باید قیمت آن را هم به قیمت نهایی اضافه کنید.

آیا می دانید این آیتم هایی که آن قدر روی آن ها حساسیم کدامند؟

ادامه این موضوع در سر فصل بعدی…

آیتم ها و جزئیات طراحی شده ی کابینت ها:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی و بیان نکاتی در خصوص آیتم ها و جزئیات طراحی شده ی کابینت ها خواهیم پرداخت.

هر کابینتی یک تعداد آیتم هایی دارد که آن را تشکیل می دهند، خود آن آیتم ها هم طراحی هایشان قیمت های متنوعی دارد و ممکن است، با هم فرق کند، زیرا متریال ها و سبک های مختلفی دارند.

جمع این آیتم ها با هم است که قیمت آخر کابینت ها را مشخص می کند.

حال این آیتم ها را با هم مرور می کنیم:

-کابینت هایی که روی زمین قرار می گیرند.

-کابینت هایی که روی دیوار نصب می شوند.

-کمد هایی که در کابینت ها قرار می گیرند.

-کابینت هایی که حالت ویترین برای دکوری ها دارند.

-کانتر کابینت که برای جای گیری یخچال طراحی می شود.

اپن یا مدل دیگر آن جزیره ست با کابینت ها.

صفحه ای از کابینت که روی ماشین لباس شویی یا ماشین ظرف شویی را می پوشاند.

صفحات ضد آب کابینت هایی که زیر سینک ها قرار می گیرند.

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

مزایای طراحی سه بعدی کابینت چیست؟

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی و بیان نکاتی در خصوص مزایای طراحی سه بعدی کابینت چیست خواهیم پرداخت.

اغلب طراحی هایی که خیلی حرفه ای باشند، دارای طراحی های سه بعدی کابینت با رنگ بندی و نور های متفاوت هستند.

اگر شما یک طرح سه بعدی قبل از ساخت داشته باشید، به راحتی می توانید آن را به نصاب و سازنده نشان بدهید و او می تواند به شما یک قیمت خیلی دقیق بدهد و این عامل خیلی مهمی است، برای برنامه ریزی های مالی شما.

در این صورت چیزی که شما لازم دارید، کاملا روشن و مشخص است و بر اساس تعاریف و گفته های شما نیست، بلکه بر اساس طرحی است که نشانشان می دهید. سوء تفاهمی در آن پیش نمی آید و حتی بعدا نمی توانند زیرش بزنند و ادعایی داشته باشند که هزینه ها را افزایش بدهند.

طراحی کابینت آشپزخانه

استفاده از فضا به بهترین حالت

طراح اگر خیلی حرفه ای باشد و کارش را به نحو احسن انجام بدهد از هر فضایی به بهترین حالت ممکن استفاده می کند.

حتما از طراحتان بخواهید که برای استفاده از گوشه ها و پرت نشدن آن فضا، قفسه های کنجی طراحی کنند.

یکی از بهترین مزایای طراحی سه بعدی کابینت، نزدیک کردن نظر مشتری و طراح به هم است.

طراح با این کارش کمک میکند که دو طرف به یک نظر مشترک با هم برسند.

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

مزایای اصلی طراحی سه بعدی کابینت قبل از اجرا:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی و بیان نکاتی در خصوص مزایای اصلی طراحی سه بعدی کابینت قبل از اجرا خواهیم پرداخت.

راحت شدن تغییرات – کم شدن دوباره کاری – کاهش هزینه ها – صرف جویی در زمان

اگر در زمان طراحی مشتری از طرح خوشش نیامد، می تواند بدون پرداخت هزینه ی اضافه ای آن را تغییر بدهد، ولی اگر در زمان ساخت بخواهد آن را تغییر بدهد برایش هزینه های گزافی دارد.

همه این موارد باعث می شود که دوباره کاری پیش نیاید.

خب حالا که هزینه دوباره کاری و هزینه تغییرات کم شد متوجه می شوید که در مبلغ پرداختی تان چقدر صرف جویی شده است.

کاهش زمان مصرفی خیلی موثر است

در هنگام طراحی، دیگر نیاز نیست، بین مشتری و طراح آمد و شد به وجود بیاید و در کاهش زمان مصرفی خیلی موثر است.

وقتی یک طراح حرفه ای کار شما را سه بعدی طراحی می کند کارآیی آن فضا هم افزایش پیدا می کند.

زیرا می تواند قانون مثلث طلایی را اجرا و رعایت بکند.

در طراحی سه بعدی کابینت باید در نظر گرفته بشود که لباس شویی، سینک، یخچال و گاز در چه فواصلی و چه زاویه ای با هم باشند.

موضوعی هست که اگر رعایت نشود، شما را در طولانی مدت خسته می کند و آن هم اینکه وقتی آشپزی می کنید، بین سه آیتم یخچال، سینک ظرفشویی و گاز باید یک رابطه طلایی متعادل برقرار باشد.

شاید تا به الان به چشمتان نیامده باشد، ولی روی خسته شدن یا نشدن شما در آشپزخانه تاثیر مستقیمی دارد.

رابطه و اصل مثلث طلایی:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی و بیان نکاتی در خصوص رابطه و اصل مثلث طلایی خواهیم پرداخت.

سه آیتم گاز، سینک ظرفشویی و یخچال نباید از حد معینی بیش تر با هم فاصله داشته باشند و در یک فاصله ی مثلثی با هم باید قرار بگیرند.

پیشخوان کابینت باید ارتفاع و بلندی استانداردی داشته باشد. نه خیلی بالا و نه خیلی پایین.

فاصله ی بین دو کابینت رو به روی هم باشد، به اندازه استانداردی باشد.

میزان بیرون زدگی لوازم آشپزخانه

میزان بیرون زدگی لوازم آشپزخانه مثل یخچال و ماشین لباس شویی از جایگاهی که دارند، باید به اندازه ای باشد که باعث اشغال و کوچک کردن فضای آشپزخانه نشود.

تعداد کشو ها باید در حد مشخص و استانداری باشد.

تعدا قفسه های داخل کمد های کابینت باید استاندارد و فاصله و ارتفاعشان مشخص شده باشد.

یک طراح خوب اگر از تنوع و تفاوت های اجناس، رنگ ها و متریال هایی که در بازار هست اطلاعات کافی داشته باشد، می تواند از این اطلاعات به بهترین روش استفاده کند و یک طرح کاملا ایده آل را طبق نیاز ها و سلیقه شخصی شما و در عین حال مطابق با خصوصیات آن متریال طراحی کند.

اکسسوری های کابینت عبارتند از:

دستگیره ها

پایه های کابینت

لولاهای در

ریل های کشو

پریز های برق

این جزئیات را شاید نادیده بگیرید، ولی نقش خیلی مهمی در زیبایی و ظرافت کار دارند.

در مبحث نور پردازی، یک طراح باید طوری چیدمان و دکوراسیون کابینت ها را در آشپزخانه انجام بدهد که هم نور طبیعی که از بیرون خانه به داخل می تابد حفظ شود و هم اینکه نورهای مصنوعی داخلی را جوری چیدمان و جایگذاری کند تا یک نور خیلی فوق العاده و کار آمد در فضا داشته باشیم.

نورپردازی

خیلی جالب است که شما قبل از نورپردازی اصلی در اجرا می توانید نورها را داخل طراحی سه بعدی تان و در قسمت رندر گیری به خوبی مشاهده کنید.

اینکه طراحی کابینت در چه شرایط و تایمی انجام بشود خیلی مهم است.

مثلا اینکه پروژه در حال ساختن است، یا اینکه دارد، بازسازی می شود، تاثیر زیادی در آن دارد.

وقتی ساخت و ساز تمام شده باشد، ولی قبل از اتمام آن شما طراحی را شروع نکرده باشید

وقتی ساخت و ساز تمام شده باشد، ولی قبل از اتمام آن شما طراحی را شروع نکرده باشید، مشکلی که پیش می آید این است که برق کار و لوله کش جای قرار گیری پریز ها و لوله های گاز و آب را در آشپزخانه مشخص می کنند، اینطوری دیگر طراحی کردنی برای طراح نمی ماند.

چون عملا باید مطابق با آن پریز ها و لوله ها طراحی اش را انجام بدهد و نهایت کاری که می تواند طبق سلیقه خودش انجام بدهد این است که شکل ظاهری درها یا رنگ آن ها را طراحی کند. که آن هم در اکثر موارد سلیقه مشتری است.

پس لطفا تایم طراحی کابینت ها را خیلی جدی بگیرید و قبل از دیر شدن به فکر آن باشید.

اگر برای کل منزلتان طراح داخلی داشته باشید، هم خیالتان از این بابت راحت می شود و هم اینکه دکوراسیون و طراحی کابینت ها با کل طراحی خانه ست و هماهنگ می شود.

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

یاد بگیریم در قیمت کابینت هایمان صرفه جویی کنیم:

دو موضوع در طراحی های کابینت وجود دارد که کاملا طبق نظر و سلیقه شما پیش می رود:

-متریال کابینت ها

-طرح کابینت ها

1- اگر از طرح های هر چقدر ساده تر در طراحی کابینتتان استفاده کنید، قیمت آن کاهش میابد.

2- با انتخاب درست و صحیح و مناسب یک متریال در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

اگر می خواهید قیمت های شما کاهش پیدا کند، از کابینت های ام دی اف استفاده کنید که خیلی قیمت مناسبی دارند، مقاومت بالایی دارند و در عین حال زیبا هستند.

صفحه های کابینت گاها از سنگ های گران قیمتی مانند سنگ های طبیعی یا کورین استفاده می شوند که خب درست است، بسیار زیبا است، ولی خیلی هم گران قیمت است. شما می توانید به جای آن ها هم از ام دی اف استفاده کنید.

دستگیره های کابینت شاید اصلا قیمتشان به چشمتان نیاید، ولی انواع مختلفی دارند، پس می توانید از انواع ارزان قیمت آن ها انتخاب کنید.

یراق آلات در نصب کابینت

یراق آلاتی که در نصب کابینت شما به کار می روند، یک نکته مخفی به حساب می آیند، پس آن ها را هم می توانید از انواع ارزان قیمت انتخاب کنید.

البته این به آن معنا نیست که از یک نوع بی کیفیت استفاده کنید.

یک نکته خیلی جالب در این موضوع وجود دارد.

استفاده از دستگیره های مخفی هم ترفند به حساب می آید، هم خیلی ساده و شیک هستند و هم خیلی در کاهش هزینه ها به شما کمک کرده و مقرون به صرفه می باشند.

اگر مبحث کاهش هزینه ها خیلی برای شما مهم است، می توانید از نئوپان هایی که با ملامینه روکش شده اند، استفاده کنید. این صفحات ضد آب هستند، ولی نمیشود گفت که در مقایسه با متریال های دیگر متریال خیلی خوبی باشند.

سعی کنید، از آن ها در کابینت های دیواری و دکور ها استفاده کنید تا اینکه در کابینت های قسمت سینک استفاده کنید، زیرا در برابر رطوبت اصلا مقاومتی ندارد.

قراردادی مطمئن

شما باید قبل از انجام کار، با کابینت ساز یک قرارداد سفت و محکم ببندید. که بعد ها دیگر دوباره کاری نشود، دلخوری و سوء تفاهم پیش نیاید و در هزینه ها صرفه جویی بشود.

در این قرارداد سفت و محکم همه موارد را به خوبی ذکر کنید. هر توقعی، هر احتیاجی و هر نیازی که دارید باید از سمت کابینت ساز انجام بشود.

یک سری نکات و مواردی هم وجود دارند که پیشنهاد می کنیم، از صرفه جویی کردن در آن ها پرهیز کنید و حتی سعی کنید، برای این موارد بیشتر هزینه پرداخت کنید:

لولا های آرام بند – کابینت هایی که زیر سینک قرار می گیرند، – چسب هایی که در کابینت ها مصرف می شوند، – متریال هایی که با حداقل استاندارد استفاده می شوند، – انتخاب یک کابینت ساز حرفه ای.

لولا های آرام بند نسبت به بقیه لولا ها گران تر هستند، ولی اگر از آن ها استفاده نکنید، بعد ها حتما پشیمان خواهید شد.

کابینت زیر سینک

کابینت زیر سینک به علت اینکه خیلی در معرض آب و رطوبت است و خیس می شود و همیشه ریسک خرابی آن بالا تر است، باید از یک جنس و متریال خیلی مقاوم و خوب استفاده بشود.

و حتما از ورقه های پی وی سی هم استفاده بشود.

استفاده از یک چسب خیلی خوب باعث می شود که عمر نگهداری کابینت ها افزایش بیابد.

از ورقه های ام دی اف نیشکر اصلا استفاده نکنید.

یک کابینت ساز حرفه ای و خوب مهم ترین تاثیر را در هزینه های شما و دوباره کاری نکردن شما دارد. قرار داد بستن با کابینت ساز های غیر حرفه ای ممنوع.

ارزان ترین کابینت ساز را هیچ زمان انتخاب نکنید که پشیمان خواهید شد.

معیار های گزینش کابینت ساز:

هم کیفیت و هم قیمت.

کیفیت کار کابینت ساز را بررسی کنید.

از مشتری های اسبق وی سوال کنید و مشورت بگیرید. نمونه کارهایش را حتما ببینید.

برای قیمت گیری هم فقط سراغ یک کابینت ساز نروید. از چند کابینت ساز مختلف سوال کنید تا هزینه ها تا حد عرف آن به دستتان بیاید.

و همین طور که در اول مبحث به ان اشاره کردیم؛ قیمت متری را نگیرید، بلکه قیمت تمام شده ی کار را بگیرید.

قیمت نهایی و آخر کار شامل:

-مبلغ ورق های مصرف شده در کابینت

-هزینه یراق آلات های مصرفی

-هزینه هایی که شامل برش کاری ها و نصب ها می شوند

-هزینه های حمل و نقل و ایاب و ذهاب

-دستمزد نصاب و کابینت ساز

-قیمت تمام شده و نهایی کابینت ها

وقتی دارید، از کابینت ساز های مختلفی قیمت می گیرید، با شرایط یکسانی آن ها برآورد هزینه بخواهید.

در چه ماههایی با افزایش قیمت مواجه هستیم

باید به این نکته توجه کنید که پیک کاری کابینت ساز ها در قیمت های آن ها هم تاثیر دارد.

بعد از اردیبهشت ماه قیمت ها ارزان تر و در ماه های اسفند و بهمن قیمت ها با توجه به پیک کاری کابینت ساز ها گران تر است.

البته این در حالی است که بالا رفتن قیمت ارز را نادیده بگیریم.

تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید

شما باید تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید. باید بدانید که آیا قیمت برایتان در اولویت است، یا کیفیت کار کابینت.

اگر دنبال کابینت هایی با ظاهر لاکچری هستید، ولی خیلی هم نمی خواهید هزینه های وحشتناک پرداخت کنید، پیشنهاد ما به شما کابینت های ممبران است.

ولی اگر بودجه تان واقعا محدود و کم است، باید از کابینت های فلزی با روکش ام دی اف استفاده کنید.

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

نرم افزار هایی که با آن طراحی دو بعدی و طراحی سه بعدی کابینت انجام می دهند:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی و بیان نکاتی در خصوص نرم افزار هایی که با آن طراحی دو بعدی و طراحی سه بعدی کابینت انجام می دهند خواهیم پرداخت.

1-بلندر

2-اسکچ آپ

3-تی ری دی مکس

4-اتوکد

5-راینو

6-رویت

تعدادی از مزایای طراحی کابینت سه بعدی:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی و بیان نکاتی در خصوص تعدادی از مزایای طراحی کابینت سه بعدی خواهیم پرداخت.

مزایای مهم طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه شامل این است، که؛ شما پیش از آن که به سفارش یا خرید کابینت بپردازید، می‌توانید به شکل دقیق و واضحی شکل نهایی کابینت آشپزخانه تان را از نما های متفاوتی نگاه کنید و با خیال راحت از شکل و مدل، کابینت مد نظر خودتان را سفارش بدهید.

شما با طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه تان قادرید؛ شیوه ی جای گیری هر کدام از لوازم و تجهیزات اصلی آشپزخانه مثل: یخچال، فر گاز و سینک ظرفشویی را با اصل مثلث طلایی و هماهنگ با بقیه دکوراسیون خانه تان انتخاب کرده و چیدمان کنید.

در ضمن با استفاده از طراحی سه بعدی کابینت هایتان توانایی این را دارید که از همه فضا های آشپزخانه تان بهترین استفاده را بکنید و با چیدمان درست هر کدام از وسایل تان، دکوراسیون صحیحی در فضای آشپزخانه تان دارا باشید.

طراحی کابینت آشپزخانه به شکل سه بعدی مزیت های خیلی زیادی دارد، ولی بهترین آن ها عبارتند از:

⦁ کم شدن اضطراب کارفرما درباره طرح اجرایی که قرار است، در آخر ساخته شود.

⦁ کم کردن ریسک اجرا و واضح شدن نقشه راه برای کارفرما.

⦁ طراحی سه بعدی کابینت.منطبق با نیاز ها و سلیقه شخصی مشتری و برآمد هزینه پیش از ساخت کابینت.

⦁ مشخص کردن مصالح اولیه کابینت قبل از ساختن آن ها.

⦁ بالا بردن آگاهی از علاقه های کارفرما پیش از شروع ساخت کابینت.

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

درباره سایزهای استاندارد برای طراحی کابینت:

در این بخش از نوشتار قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به بررسی و بیان نکاتی در خصوص سایزهای استاندارد برای طراحی کابینت خواهیم پرداخت.

اصلی ترین مشخصه ای که در طراحی سه بعدی کابینت باید در نظر داشت؛ اندازه ها و سایز های استاندارد آن است. اگر اندازه‌های استاندارد را نداشته باشیم، طراحی درست و صحیح معمولا دیگر امکان پذیر نیست.

شما باید قادر باشید، که؛ سایز ها را به‌ شکل مختصری در جایی بنویسید که دیگر احتیاج نباشد، برای طراحی کردن آن ها همیشه به کتب و مباحث سایز های استاندارد رجوع کنید.

کلیه سایز ها را بر روی کاغذ به‌ شکل جدول مانندی بنویسید و مدام با خودتان آن را همراه داشته باشید.

اگر به مدت چند وقت این کار را انجام بدهید و با آن طراحی تان را انجام بدهید، قادر می شوید که به کار تسلط پیدا کنید و دیگر لازم نیست، به آن جدول مراجعه کنید و از آن استفاده کنید و بعد از آن کارتان را طراحی کنید.

اهمیت نرم افزار تی ری دی مکس در طراحی سه بعدی کابینت:

استفاده از تری دی مکس در طراحی سه بعدی کابینت و این موضوع که کارفرما یا مشتری، پیش از ساخت کابینت،آن را که قرار است، در آشپزخانه خانه اش ساخته شود، مشاهده کند، خیلی این موضوع در گزینش یک کابینت جذاب تر در منزل شما تاثیر گذار است و باعث بهتر شدن ماهیت و کارایی زیاد تر و بالا تر در طراحی سه بعدی کابینتتان می شود.

طراحی و این که یک تصویر خیلی نزدیک به واقعیت از کابینت ها را برایمان ایجاد می کند و با استفاده از آن طرح قادریم که کابینتمان را در شکل های متفاوتی ایجاد کنیم و بعد اگر از طرح های سه بعدی که توسط تی ری دی مکس به ما ارائه شده راضی بودیم، شروع به ساخت و اجرای آن کنیم.

صرفه جویی در زمان

وقتی از طراحی های سه بعدی تی ری دی مکس استفاده می کنیم، در زمان مان خیلی صرفه جویی می شود،
حال فکر کنید که شغل تان طراحی سه بعدی کابینت های آشپزخانه است و شما از پیش،همه مدل های متنوع طراحی کابینت ها را در دست داشته اید، وقتی می خواهید یک طراحی سه بعدی کابینت جدید را شروع کنید، می توانید از طراحی های قبلی تان ایده بگیرید و اگرخیلی از رندرهای قبلی تان را داشته باشید، خیلی آسان می توانید کارفرما را به بستن قرارداد مجاب کنید..
در ضمن دارا بودن طرح های قبلی کمکتان می کند که اجرا کننده های این کار یعنی نصاب ها و سازنده های کابینت، کارشان را با کیفیت بالا تری تولید کنند.

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

در نرم افزار تی ری دی مکس با استفاده از ابزار هایی که دارد، می توانید نقشه های دو بعدی را به مدل سازی های سه بعدی تبدیل کرده و به آن ها نور و متریال بدهید. و می توانید مدل های مختلف رنگ ها، سبک ها و طرح ها را روی آن امتحان کنید.

شما می توانید با این نرم افزار کار آمد؛ تولید انبوه را شروع کنید و انجام بدهید.

علاوه بر همه این ها می توانید شبیه سازی های مختلفی را در مدل سازی تان آزمایش کنید.

مثل ایجاد قطره، حرارت، ارتعاش و…

شناختن و رفع مشکلات

شناختن و رفع کردن مشکل هایی که در کار موجود است، در طراحی سه بعدی، یکی از فواید اصلی استفاده کردن از این نرم افزار تری دی مکس در ساخت کابینت برای منزلتان است.

برای نمونه: در نمونه هایی که امکان دارد، در های کابینت به خاطر جای گیری صفحه نمایش ال ای دی یا به دلیل اینکه ماشین کاری ها در دو بخش شان با هم همخوانی نداشته باشند، با استفاده کردن از تجهیزاتی که دارند، با استفاده از نرم افزار تری دی مکس می شود، پیش از اجرای کابینت این مشکلات را اصلاح و تصحیح کرد و درآخر هم باعث می شود، یک طراحی فوق العاده و بدون اشکال را انجام داد.

صرفه جویی در زمان و هزینه ها یکی از خصوصیات فوق العاده نرم افزار تری دی مکس در ساخت و اجرای کابینت های شما است.
وقتی که از مدل های طراحی شده و رندر گیری شده ای که با استفاده از نرم افزار تری دی مکس طراحی کرده ایم، استفاده کنیم، قادریم که در کم ترین تایم ممکن، طراحی های جذاب و خیلی زیبا را به وجود بیاوریم و به اندازه خیلی زیادی در مخارج اجرا و ساخت کابینت هایتان صرفه جویی کنید و آن ها را کاهش دهید.

قادریم هر نکته نا مشخصی را در مرحله ی اجرای کابینت به صفر برسانیم

وقتی هم که از مدل سازی های سه بعدی و طراحی هایی که با استفاده از نرم افزار اتوکد برای ساخت کابینت انجام داده ایم، قادریم هر نکته نا مشخصی را در مرحله ی اجرای کابینت به صفر برسانیم و یک مدل خیلی شبیه به واقعیت را به وجود بیاوریم و بعد شروع کنیم، به ساخت و ساز و مونتاژ.

توسط این مدل های سه بعدی که طراحی شده است، با استفاده از این نرم افزار تری دی مکس در مبحث کابینت سازی می شود که یک کابینت خیلی سخت را هم با استفاده از تجهیزات و وسایل مختلف به راحتی طراحی کرد و زمان مراحله ی اجرا را به حداقل رساند.

نرم افزار تری دی مکس در حوزه ساخت کابینت

توسط نرم افزار تری دی مکس در حوزه ساخت کابینت، به شکلی خود به خود باعث می شود که طراحی ها و مدل ها ی سه بعدی توسعه یابند و ایجاد بسته های طراحی سه بعدی و افزایش کیفیت و ماهیت کابینت ها می شود. پس به این ترتیب باعث کم شدن قیمت طراحی و تولید در حوزه ساخت کابینت می شود.

اگر علاقه مند به مطالعه مقاله ها و مطالب درباره طراحی داخلی هستید و یا بر حسب نیاز به مقالاتی با منابع موثق درباره طراحی داخلی احتیاج دارید، سایت طرح چید بهترین گزینه پیش روی شماست.

در این جا مقاله ی ما با عنوان قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه به پایان رسید. امید است مطالب بیان شده در خصوص قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه برای شما مفید بوده باشند.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *