بازسازی, طراحی و ساخت

نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی

نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی

منظور از طراحی داخلی یعنی چیدمان و قرار گرفتن قسمت های گوناگون در منزل که شامل پذیرایی،نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام که در بهترین فضا با توجه به اندازه ی متراژ توسط طراح ساختمان صورت می گیرد.

برای صحیح قرار گرفتن این موارد در منزل، باید از یک مهندس طراح در دکوراسیون منزل استفاده کنیم. امروزه علاوه بر این که مردم به طراحی در منزل خود اهمیت می دهند،

به محل کار خود مانند، دفتر امور املاک، هایپر مارکت ها، فروشگاه های بزرگ، مغازه ها،بیمارستان ها و همچنین هتل های بزرگ و مجلل که هر کدام از این موارد طراحی خاص خود را می طلبد تا از این طریق بتوانند مشتری بیشتری را جذب کنند.

طراحی داخلی را چه کسی انجام می دهد؟

هدف اصلی از طراحی داخلی چیست؟

عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی داخلی منزل چیست؟

آیا هزینه ی طراحی داخلی در روشهای مختلف متفاوت است؟

انواع خدمات طراح داخلی چیست؟

قرارداد طراحی داخلی به چه صورت است؟

نوع طرح طراحی داخلی بر روی هزینه طراحی داخلی منزل تاثیر دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی با ما همراه باشید.

طراح داخلی

طراحی منزل باید توسط یک مهندس طراح با تجربه صورت بگیرد تا از این طریق فضای کوچک منزل را به بهترین نحوه طراحی و جلوه ی خاصی به محیط منزل دهد تا افراد خانواده در کنار هم از این محیط دلنشین لذت ببرند و احساس آرامش کنند.

با توجه به این که امروزه تمام منازل به صورت آپارتمان در آمده اند،و افراد فضای کوچکی برای زندگی کردن دارند، باید هماهنگی درست بین تمام اجزای منزل صورت بگیرد تا از این فضای کم در منزل بهترین و اصولی ترین طرح داخلی را انتخاب کنیم.

برای این که فضای داخلی یک منزل جلوه ی خاص خود را داشته باشد، باید از رنگ بندی و همچنین سرویس مبلمان که با کاغذ دیواری و کفپوش منزل هماهنگ است، استفاده کنیم، به این صورت همه ی این اجزاء در کنار هم یک فضای ایده آلی که بهترین استفاده را از متراژ آن کرده ایم را برای فرد به وجود آورد. معمولا یک طراحی دکوراسیون داخلی به این نکات توجه می کند.

هزینه طراح داخلی

افراد باید در کنار طراحی داخلی منزل به چیدمان وسایل منزل نیز توجه کنند

افراد باید در کنار طراحی داخلی منزل به چیدمان وسایل منزل نیز توجه کنند تا در صورت داشتن فضای کوچک از مبلمان و وسایلی که فضای کمتری را در بر می گیرد استفاده کنند. افراد با انجام این کارها می توانند از داشتن منزل شلوغ و پر وسیله جلوگیری کنند و احساس راحتی و آرامش در محیط منزل داشته باشند.

به طور کلی می توان گفت که هدف از طراحی داخلی ایجاد یک دکوراسیون داخلی و معماری مناسب اصیل و جذاب که در کنار هم یک فضای شکیل و هدفمندی را ایجاد می کند.

برای این که یک طراحی داخلی شیک و مدرنی داشته باشیم، باید سلیقه ی خود را با متخصصان این امر در میان بگذاریم تا یک طرح مناسب و کم هزینه ای را برای منزل خود ایجاد کنیم.

بنابراین در طراحی داخلی منزل ابتدا باید نوع طرح را در نظر بگیریم و سپس وسایل منزل را با طرحی که ایجاد کرده ایم، مطابقت دهیم تا هر دو در کنار هم یک فضای زیبا و لوکسی را به وجود آورند.

افراد باید در کنار طراحی داخلی منزل به چیدمان وسایل منزل نیز توجه کنند

تا اینجا با مبحث طراح داخلی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی با ما همراه باشید.

هدف اصلی از طراحی داخلی

طراحی داخلی در هر محیطی نشان دهنده ی یک هدف است، مثلا اگر طراحی داخلی در مغازه و یا فروشگاه های بزرگ باشد، برای جلب توجه بیشتر مشتریان به آن صورت می گیرد.

طراحی که توسط مهندسان این امر برای ادارات دولتی و خصوصی استفاده می شود، باید طوری طراحی شود که ارباب رجوع و کارمند در زمان انجام فعالیت احساس آرامش و امنیت داشته باشند، این امر سبب شده است که کارآیی کارمندان برای مراجعه کنندگان بیشتر شود.

در محیط بیمارستان ها با توجه به این که فضا بزرگتراست، برای آرامش و راحتی پرستاران و بیماران از طراحی داخلی خاص خود استفاده می کنند

مثلا یک نمونه از این طراحی این است که از آسانسور های بزرگ و مجهز برای انتقال بیماران در بین طبقات استفاده می کنند.

در مکان های عمومی مثل راه آهن و یا متروها به دلیل ازدحام جمعیت و رفت و آمد بیش از حد مردم در طی روز باید مهندسان طرحی را اجرا کنند تا از این طریق تمام امکانات رفاهی برای مردم ایجاد شود تا افرادی که برای مدت طولانی ممکن است، در این امکان قرار بگیرند دچار مشکل نشوند.

این طراحی ها توسط یک مهندس با تجربه و حرفه ای قابل اجرا است،تا با توجه به متراژی که در اختیار دارند، بهترین و مفید ترین طرح را اجرایی کنند.

در تمام این طراحی های داخلی باید تمام قوانین و ضوابط یک معماری داخلی که هماهنگ با نیاز افراد جامعه است، اجرا شود.

طراحی داخلی که در تمام موارد بالا توضیح دادیم، باید با کل متراژ فضا داخلی ما هماهنگ باشد تا از این طریق مهندسان یک طرح و نقشه ی مفید و کارآمدی از فضا مورد نظر را اجرا کنند.

 عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی داخلی منزل

عواملی که بر هزینه ی طراحی داخلی تاثیرگذار است، شامل موارد زیر می باشد:

  • طراحی داخلی با کفپوش ها

یکی از عامل هایی که در طرح های داخلی تغییرات زیادی ایجاد می کند کفپوش منازل است.بهترین راه استفاده از فضایی که قرار است، از مهمان در آن مکان پذیرایی کنیم، به کار بردن پارکت های چوبی است که فضای دلنشین و لذت بخشی را در منزل برای تمام افراد و مهمانان ایجاد می کند،

ولی در بین مردم افرادی هستند که تمایل دارند، طراحی منزل به صورت رسمی تر نمایان شود که برای کفپوش منزل خود از سرامیک های با ابعاد بزرگ و یا کوچک با طرح و رنگ روشن و یا تیره استفاده می کنند.

امروزه سنگ های بزرگ با طرح های زیبا که بیشتر در قسمت ورودی در آپارتمان ها برای زیباتر نشان دادن فضای منزل توسط طراحان داخلی استفاده می شود. تمامی این کف پوش ها در فضاهای بزرگ و کوچک در منزل باعث شده است که طرحی لوکس و زیبایی را به طراحی داخلی منازل افراد ایجاد کند که این امر سبب شده که همه را به سمت خود جذب کند.

  • ایجاد طرح شومینه در طراحی داخلی

امروزه کارشناسان ساختمان با حذف مکان بخاری در منازل توانسته اند، با کمک پکیج محیط را در فصل زمستان گرم کنند. این شوفاژها که به دیوار منزل چسبیده است، فضای کمتری را در منزل اشغال می کنند و در یک آپارتمان کوچک از کمترین متراژ بیشترین استفاده را می توان برد،

ولی در بعضی از منازل از شومینه با طرح های مختلف که یا به صورت گل و یا طرح یک شخصیت و همچنین ممکن است، از شیشه های دودی در قسمت بالای شومینه استفاده کنند تا با این تزیینات و هماهنگی با قسمت های دیگر طرح داخلی منزل به زیباتر شدن فضای گرم منزل کمک دو چندانی کند.

  • استفاده از طبقه و یا شلف در طراحی داخلی

طراحان داخلی توانسته اند قسمتی از محیط منزل را به یک فضای فرهنگی برای تمام اعضای خانواده ایجاد کنند تا از این راه تمام اعضای خانواده به خواندن کتاب علاقه مند شوند.

استفاده از این طبقه ها و یا شلف ها باعث شده که افتخارات و مدالهای اعضای خانواده در آن نگهداری شود. بعضی از افراد هم سعی می کنند که یادگاری هایی که یادآور خاطرات گذشته ی آنهاست را در این کتابخانه ها که با کمک شلف ایجاد کرده اند، نگهداری کنند.

در کل طراحی داخلی کتابخانه و یا شلف در منزل چیدمان را زیباتر و هماهنگ تر با قسمت های دیگر می کند و یک محیط دلنشین و آرامی را برای افراد منزل ایجاد می کند.

برای این که روحیه ی افراد منزل شاداب و با نشاط تر باشد، افراد می توانند از گلهای آپارتمانی نیز استفاده کنند که این گلها محیط را با طراوت تر و زیباتر می کند. این گلها و گلدان ها باید با طرح و رنگ محیط داخلی منزل هماهنگ باشد

مثلا بعضی از گلدانها کلاسیک هستند که بیشتر در منازل افرادی که از سبک مدرن بیشتر استفاده کرده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. این گلهای طبیعی در طراحی منزل باعث شده که هوای داخل منزل مطبوع تر و دل انگیزتر شود.

تا اینجا با مبحث عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی داخلی منزل آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی با ما همراه باشید.

هزینه ی طراحی داخلی در روش های مختلف

  • اجرایی طراحی داخلی به روش مدرن

افرادی که تمایل دارند، از روش مدرن در چیدمان منزل خود استفاده کنند، باید این را بدانند که اصلی ترین مورد در طراحی داخلی مدرن استفاده از رنگ های ساده و آرامش بخش است، این رنگها دارای خطوط صاف و منظمی هستند.

طراحی داخلی به روش مدرن بیشتر از یک رنگ تک رنگ خیلی جذاب که در دیوارها و یا سقف به کار برده میشود، توسط طراحان این امر قابل اجراست.

مثلا این رنگ تک رنگ یا به صورت سفید و یا طوسی روشن به کار برده میشود، این امر باعث شده که فضا بزرگتر نشان داده شود. اگر دقت کنید، این طرح به منزل جذابیت و روشنایی خاصی می دهد، هر چند که فضا کوچک باشد و یک فضای کاملا آرامش بخش را ایجاد می کند.

در طراحی مدرن طرح فضای داخلی بیشتر به صورت خلوت و یا ساده است که همین امر به محیط جلوه ی خاصی داده است. در طراحی سبک مدرن طراحان پیشنهاد می کنند که برای لوازم منزل از شیشه، استیل که به رنگ نقره ای و یا سفید که براق هستند، استفاده کنیم که تمام این موارد باعث شده است که طراحی داخلی مدرن را خیلی جذاب تر و زیباتر نشان دهد.

در طراحی مدرن دو اصل در اجرای آن خیلی مهم است:

1)استفاده از یک طرح ساده( سبک مینیمالیسم) در کنار نورپردازی داخلی

سبک مینیمالیسم یک طراحی داخلی ساده و کاملا زیبا و جذاب است. در کنار این سادگی از یک نورپردازی که با هم تطابق دارند، استفاده می کنیم، این امر سبب شده که بهترین سبک یک طراحی داخلی مدرن ایجاد شود.

2)رنگ بندی در کل طرح و وسایل و همچنین در این طرح هیچ قسمت از منزل تاریک نبوده و کل مجموعه با کمک پنجره و یا نور و آباژور روشن شده است.

در طرح داخلی مدرن نباید از خط های ضخیم، ناآرام، پرده های نامناسب، پارچه های طرح دار و ضخیم و همچنین فرش و یا گلیم خیلی بزرگ استفاده کنیم، چون محیط را شلوغ و نامنظم می کند.

در طراحی داخلی مدرن بیشتر پنجره ها را بدون پرده استفاده می کنند. در این طرح از پارچه های خیلی ساده و سبک استفاده می کند.

قانونی که در سبک مدرن تبعیت می کند این است که هرچه این طرح ساده سرویس مبلمان ساده تر باشند، می توانیم بهترین سبک مدرن را در این طرح اجرا کنیم.

نتیجه کلی که در روش مدرن به دست آورده ایم این است که بیشترین استفاده از نور، سادگی و همچنین استفاده از یک رنگبندی مناسب در کل مجموعه است.

  • طراحی داخلی به روش معاصر و امروزی

این روش با طراحی داخلی مدرن خیلی فرق دارد، به طوری که در روش مدرن از زمانهای قبل بیشتر در بین مردم رایج بوده است. طرح داخلی امروزی نسبت به طرح داخلی مدرن منعطف تر بوده و با اخلاقیات مردم بیشتر سازگار است.

مثلا در طراحی داخلی منزل که از روش معاصر استفاده شده است، خط های خمیده را به کار برده اند. از ویژگی های طرح داخلی معاصر که باعث شده در هزینه ی طراحی تاثیر بگذارد.

1) اولین مورد در این طراحی رنگ است، استفاده از یک رنگ تک رنگ با سایه های متفاوت از همان رنگ که دارای خطوط و اشکال هندسی است، استفاده می شود.

2) در طراحی امروزی دیوار ها ساده و خالی از هرگونه تزئینات دیواری است و برای این که از این حالت خارج شود، از تصویرهای جذاب هنری به رنگ سفید که باعث شده محیط ما را جذاب تر کند استفاده می کنیم. طراحان در روش معاصر پیشنهاد می کنند که اگر تمایل دارید، از قاب عکس استفاده کنند، بهتر است که آنها در کنار هم نصب شوند تا یک نمای کلی از تصویرها به دست بیاید.

برای کفپوش ها از سنگ و سرامیک استفاده می کنند

3) در طراحی داخلی به روش معاصر برای کفپوش ها از سنگ و سرامیک استفاده می کنند.افرادی که تمایل دارند، در این روش از فرش استفاده کنند، بهتر است که از فرش تک رنگ با پرزهای کوتاه و فرش های که سایه ندارند، برای زیبایی داخلی استفاده کنند.

4) به کار بردن مبلمان ساده با بالشت هایی که دارای اشکال هندسی هستند و همچنین میز های کوتاه در طراحی داخلی معاصر قابل استفاده است.

استفاده از نور در طراحی داخلی به روش معاصر

5) استفاده از نور در طراحی داخلی به روش معاصر که باعث شده است، یک فضای روشنی را به وجود آورد.با استفاده از مصالح ساختمانی کرم، پولاد، چوب های جلادار،شیشه، پلاستیک و همچنین کاشی همگی این مصالح که طراحان داخلی در کنار هم قرار می دهند، توانسته اند یک محیط روشن را برای این طرح داخلی به وجود آورند.

در صورتی که افراد این نور بیش از حد آنها را ناراحت می کند، می توانند از شیشه های مات در پنجره های منزل استفاده کنند تا از این طریق بخشی از نور کاسته شود. در این طراحی به جای لوستر های خیلی بزرگ از نورهای مخفی و یا هالوژن ها استفاده می کنند.

طراحان داخلی در قسمت های که فرد تمایل به استفاده از تابلو را دارد، از نورپردازی استفاده می کنند تا بیشتر فضای داخلی مورد توجه قرار بگیرد.

6) وجود پنجره های زیاد در طراحی داخلی معاصر که باعث شده است، نور بیشتری در فضا به وجود بیاید، باید از پرده های نازک استفاده کنیم. این پرده ها فقط به صورت نمایشی هستند، پوششی را در بر می گیرند فقط نور را از بیرون به داخل برای روشنایی بیشتر منتقل می کنند.

آشپزخانه در طراحی داخلی به روش معاصر بیشتر به روش فوکوس روکاری شده است که بیشترین استفاده را دارد. در این سبک از وسایل اضافی در آشپزخانه جلوگیری شده و فقط لوازم مورد نیاز را در آشپزخانه

می چینند.

  • طراحی داخلی به روش مینیمال

رنگ کاربردی در طراحی داخلی مینیمال سفید بوده است. این روش خیلی ساده و شیک است و همین امر باعث شده که شباهت زیادی به طراحی داخلی مدرن داشته باشد.

در طراحی داخلی مینیمال بیشتر از رنگ های خنثی استفاده می کنند و افرادی که از این طرح برای زیبایی استفاده می کنند، باید از گذاشتن وسایل اضافی و بی مورد در فضای داخلی بپرهیزند، چون همانطور که توضیح دادیم، مانند طراحی داخلی مدرن این طراحی نیز خیلی ساده است.

یکی از اصلی ترین ویژگی طراحی داخلی مینیمال این است که هرچه فضای منزل خلوت تر و ساده تر باشد، سبب می شود که یک محیط آرام بخشی را برای تمام اعضای خانواده به وجود آورد.

به دلیل سادگی در این طرح باید از پارچه های بدون طرح استفاده کنیم. از تابلو های که به صورت سیاه و سفید نقاشی شده اند، در این طراحی داخلی به کار میبریم.

  • طراحی داخلی به روش روستیک

طراحی داخلی روستیک یا همان روش روستایی است که در آن محیط منزل ساده و بدون تجملات چیده

شده است. در طراحی داخلی روستیک بیشتر از سنگ و چوب استفاده می کنند و در کنار این ابزارها افراد سعی می کنند، از وسایل قیمتی و کهنه که برق و جلای اولیه ی خود را از دست داده اند، استفاد می کنند تا یک فضای کاملا با اصالت و اصیل ایرانی را برای فضای داخلی خود طراحی کنیم.

  • طراحی داخلی به روش شیکر

طرح داخلی شیکر طرحی است که فرد بدون این که از طراحی داخلی منزل سررشته ای داشته باشد، به سمت این روش کشیده می شود.در این طراحی جلوه و سادگی خاص خود را دارد که همه ی افراد از این طرح داخلی بیشتر استقبال کرده اند.

پراهمیت ترین اصلی که در روش شیکر کاربرد دارد، استفاده از رنگ هایی که مات و خنثی است.این رنگ ها معمولا به رنگ طوسی، خاکستری و بژ هستند

مثلا بهتر است که سرویس مبلمان در طرح داخلی شیکر به رنگ تیره باشند که این امر سبب شده که فضا بزرگتر و قابل پسند تر برای اعضای خانواده باشد.

  • طراحی داخلی به روش ایرانی

این روش را به دلیل داشتن وسایل ایرانی که در تمام منازل هر ایرانی وجود دارد، را طراحی داخلی ایرانی

می گویند، این روش اصیل و قدیمی است، به طوری که در بیشتر دنیا این روش شناخته شده است و مردم از آن استقبال خوبی کرده اند.ویژگی اصلی در طرح داخلی ایرانی داشتن ستونهای بلند و ایوانهای بزرگ و سرسبز است که در تمام منازل ایرانی این طرح قابل رویت است.

در کنار طراحی داخلی منزل ایرانی استفاده از فرش های ایرانی و دستبافت اصیلی ایرانی و همچنین پرده هایی که با این فرش ها همخوانی بیشتری دارند، به کارگرفته شده است و یک محیط کاملا اصیل ایرانی را به وجود آورده است.

  • طراحی داخلی به روش کلاسیک

یکی از اصلی ترین ویژگی این طراحی نظم بسیار زیاد و تقارن آن است و یک محیط اصیل که نشان دهنده ی شخصیت افراد است، را به وجود می آورد.

در طراحی داخلی کلاسیک می توانیم از دکورها و یا شلف های استفاده کنیم که به صورت جفت هستند که این عامل باعث شده است، تقارن در این فضا کاملا اجرا شود.

از نظر ترکیب رنگ در طرح کلاسیک باید گفت که بیشتر از رنگ های کرم، قهوه ای و زرشکی که در کنار سرویس مبلمان در منزل برای زیبایی بیشتر استفاده می کند و یک محیط گرم و دلنشینی را برای آسایش و آرامش اعضای خانواده در کنار هم به وجود می آورد.

در طراحی داخلی کلاسیک برای اتاق خواب ها باید از سرویس خوابی که به صورت کلاسیک هستند، استفاده کنیم. در کنار سرویس خواب کلاسیک بهتر است که از آباژورهای سرامیکی و یا آباژورهای فلزی که به رنگ نقره ای هستند، استفاده کنیم، .

قرار گرفتن تمام این مراحل در کنار هم باعث شده است که یک طرح داخلی کلاسیک و شیکی را در محیط منزل به وجود بیاید.

بازسازی منازل

یکی از عوامل هزینه ساز در طراحی داخلی بازسازی منازل است. باید از قبل با مشاوره با طراح ساختمان قسمت هایی که قرار است، بازسازی شود، مشخص کرده و باید این را در نظر داشته باشیم که در این تعمیرات از چه مصالحی قرار است، استفاده کرده و جایگزین مصالح قبلی کرد.

با یک مثال اگر بخواهیم توضیح دهیم باید گفت اگر قرار است که کفپوش ساختمان را تغییر دهیم، باید به متراژ و هزینه های احتمالی آن نیز توجه کنیم

بنابراین افرادی که تمایل به طراحی داخلی منزل خود دارند، بهتر است که از گروه طراحان داخلی برای ایجاد یک طرح با کیفیت و مناسب تر استفاده کنند تا در یک زمان معین طراحی را انجام دهند.

  • طراحی داخلی به روش انتقالی

در طراحی داخلی انتقالی بیشتر از مبلمان سنتی در کنار وسایل مدرن استفاده می شود که همین عوامل اجرایی باعث شده است که طراحی داخلی انتقالی نام بگیرد.

زمانی که فرد محل سکونت خود را عوض می کند و به منزل بزرگتر می رود، ممکن است، منزل به سبک مدرن طراحی شده باشد، ولی سرویس مبلمان به سبک سنتی باشد که این دو عامل در کنار هم سبب ایجاد روش انتقالی در اجرایی طرح داخلی شده است.

اجرایی طرح داخلی انتقالی باعث شده است که فضای داخلی برای تمام افراد آرامش بخش و لذت بخش تر از قبل شود.

  • طراحی داخلی به روش محلی فرانسوی

طراحی داخلی فرانسوی خیلی شباهت به طراحی داخلی انتقالی دارد. روش اجرایی طرح فرانسوی ترکیبی از روش آنتیک فرانسوی و شابی شیک است که در منازل روستایی در کنار هم قرار گرفته اند.

مثلا در این طراحی از کاناپه هایی که در زمان های قدیم در منازل بیشتر استفاده می شده است، را در کنار میزبان های چوبی که مربوط به دوره ی لویی پنجم است، به کار برده اند. این دو طرح متفاوت از هم باعث شده است که طرح داخلی منزل به روش محلی فرانسوی در محیط اجرا شود.

  • طرح داخلی به روش شابی شیک

در دهه های هشتاد و نود میلادی طراحی داخلی شابی شیک جزء بهترین سبک های داخلی در بین مردم نمایان شد.شابی شیک ترکیبی از طراحی داخلی قدیمی و همچنین آنتیک فرانسوی که در کنار آنها از یک مبلمان راحتی نیز استفاده شده است.در این طرح بدون توجه به زمان، یک فضای کاملا قدیمی طراحی شده است.

در طراحی داخلی شابی شیک، رنگ پارچه های کاناپه کاملا سفید بوده و طرح چوب این مبلمان کاملا قدیمی بوده است که بیشتر در منازل روستایی قابل مشاهده است.در کنار این مبلمان از آینه های طلایی الهام می گیرند تا از این طریق جلوه ی طرح داخلی را بیشتر نمایان شود.

  • طراحی داخلی به روش گیگ شیک

چیدمان در این منازل در قسمت نشیمن بیشتر شبیه یک سالن سینمایی است. در طراحی گیگ شیک از ترکیب رنگ تیره با مبلمان چرم مخملی استفاده می کنند.

مهندسان طراحی برای این که یک فضای گرم و دلنشینی را ایجاد کنند، از نورپردازی در قسمت های پایینی منزل استفاده می کنند. یعنی وسایل نورانی مثل آباژورها را باید در یک گوشه از فضای منزل قرار دهیم.

روی دیوار ها از پوستر های جلوه های خاص تلویزیونی در ابعاد بزرگ استفاده می کنند. در این طراحی افراد می توانند از هر طرحی که تمایل دارند، بر روی دیوار منزل خود استفاده کنند تا از این راه یک فضای گرم و لذت بخشی لوکسی را برای اعضای خانواده ایجاد کنند.

  • طراحی داخلی به روش ساحلی

در این طراحی استفاده از وسایل ساحلی باعث شده است که محیطی جدید و جذابی را به وجود آورد. محیط داخلی این فضا غرق نور خورشید بوده است و معمولا در ترکیب آنها از رنگ های خنثی برای به وجود آوردن یک محیط آرام استفاده می کنند.

رنگ هایی که در این طرح استفاده می شود، آبی روشن و همچنین سبز است که الهام گرفته از رنگ طبیعی دریاهاست.در طراحی داخلی ساحلی باید معماران از طرحی استفاده کنند که فضا غرق نور و همچنین بهره گیری از رنگ سبز و آبی باشد.

از این طریق می توان نیاز افراد را به منازل ساحلی برآورده کرد و یک فضای دلنشین را برای فرد ایجاد کند. در کنار عواملی که در بالا توضیح دادیم باید از چوب درخت بید، گل و گیاه ساحلی نیز استفاده کنیم تا به طرح ساحلی نزدیک تر باشد.افراد می توانند کوسن روی مبلمان را از پارچه های طرحدار به رنگ سبز که آرامش بخش است، استفاده کنند.

تمام این عوامل سبب شده است که تمام مراحل یک طرح داخلی ساحلی را در محیط ایجاد کرده و از این فضای آرامش بخش بهترین لذت را ببریم.

تا اینجا با مبحث هزینه ی طراحی داخلی در روش های مختلف منزل آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی با ما همراه باشید.

انواع خدمات طراح داخلی

بهتر است، بدانید تمامی این خدمات جزء وظایف طراحی است و هیچ تاثیر بر روی هزینه ندارد. در زیر به انواع خدمات طراح داخلی اشاره کرده ایم:

  • همفکری و مشاوره حضوری که بین طراح داخلی و مراجعه کننده صورت می پذیرد.
  • فرد از طراح داخلی خود می خواهد که در زمان خرید منزل با وی مشارکت داشته باشد و از این طریق بتوانند یک انتخاب مناسب و دقیقی را انجام دهند.
  • طراح داخلی باید با داشتن متراژ تعیین شده، طرحی مفید که از کنار هم قرار گرفتن تمام قسمت های منزل است، را اجرا کند تا بهترین استفاده را از فضا داشته باشد.
  • طراح باید قسمت های مختلف طرحی را که می خواهد انجام دهد، کاملا برای مشتری بازگو کند تا فرد با این طرح اجرایی مشکلی نداشته باشد.
  • -بعد از این که مهندس طراح داخلی در انجام خرید همکاری های لازم را با فرد انجام داد، حالا نوبت اجرای طرح است که با تعیین مدت زمان قرارداد، باید مراحل طراحی داخلی انجام شود و در زمان معین تحویل مشتری داد.

قرارداد طراحی داخلی منزل

بهتر است، بدانید که قرارداد طراحان داخلی به چهار روش انجام می شود.

1-طراحی داخلی با قرارداد ساعتی:در این روش مهندسان و طراحان نقشه کشی داخلی خدمات اجرایی خود را به صورت ساعتی انجام میدهند.

2-طراحی داخلی با قرارداد درصدی:کارفرمایان تمام هزینه های داخلی را که طراح اجرا می کنند، بر اساس درصدی محاسبه می کنند که این قرارداد طراحی داخلی را قرارداد درصدی بین کارفرما و طراح می گویند.

3- طراحی داخلی با قرارداد توافقی:در این قرارداد که بین کارفرما و متخصصان طراحی داخلی انجام می شود، آنها برای اجرایی کردن طرح خود به روی یک مبلغ توافق می کنند که این قرارداد را در طراحی داخلی قرارداد توافقی می گویند.

4- طراحی داخلی با قرارداد متر مربع: در بین مهندسان و طراحان داخلی شیوه ی حساب کردن قیمت بر مبنای متر مربع بوده است.

تا اینجا با مبحث انواع خدمات طراح داخلی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی با ما همراه باشید.

عوامل تاثیر گذار بر قرارداد طراحی داخلی منزل

عوامل تاثیر گذاری که باعث متغیر بودن قیمت طراحی داخلی شده است، به صورت زیر است:

  • مکان اجرایی طرح: این نکته که طرح داخلی در چه نوع آب و هوایی انجام می شود و یا این که از نظر مسافت طرح اجرایی در کدام قسمت قرار گرفته است و همچنین حمل و نقل مصالح ساختمانی بر قیمت نهایی طراحی داخلی تاثیرگذار است.
  • طراحی در کدام منطقه از شهر انجام می گیرد: همانطور که میدانید هزینه طراحی داخلی در مناطق بالا شهر خیلی بالاتر از طراحی داخلی در مناطق پایین شهر است. این عامل سبب شده است که در نوع محاسبه نهایی طراحی داخلی نیز تاثیر بگذارد.
  • نبودن مصالح مورد نظر در ناحیه ای که طراحی داخلی انجام میشود: افرادی که در شهرستان های اطراف زندگی می کنند و تمایل دارند که از طرح های متنوع و زیباتر در طراحی داخلی خود استفاده کنند، به کارگیری مصالح مورد نظر در این طراحی از نظر قیمتی بیشتر بوده است، در مقایسه با طراحی ساده تر با همان مصالحی که در منطقه ی خود وجود دارد.

طراحی داخلی بر اساس نوع قرارداد:

در طرحی که برای منزل استفاده می کنیم، باید با توجه به مدت زمان آن به نوع قرارداد نیز توجه کنیم. به طور مثال اگر برای مشاوره و همفکری تمایل دارید، از یک مهندس کمک بگیرید بهتر است که قرارداد ساعتی باشد، ولی اگر برای اجرایی طرح داخلی منزل است، بهتر است، قرارداد را درصدی محاسبه کنیم، چون اگر بخواهیم ساعتی محاسبه کنیم، مبلغ هنگفتی را باید پرداخت کنیم.

نوع طرح طراحی داخلی

کیفیت بالا و انتخاب طرح یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت نهایی طراحی داخلی اثر گذار است. مثلا افرادی که فضای داخلی آنها دارای متراژ زیادی است و دوست دارند، از کابینت های لوکس و مدل دار برای فضای آشپزخانه ی خود استفاده کنند، بهتر است که از یک طراح با تجربه و حرفه ای بر اجرایی این طرح استفاده کنند. با توجه به این که این طرح در متراژ بزرگ انجام می شود، هزینه های طرح اجرایی نیز تغییر پیدا می کند.

اکثر مردم فکر می کنند که خودشان می توانند این طراحی را انجام دهند، ولی باید بدانند که این طراحان با داشتن مدرک معماری خود و تجربه در این کار می توانند، یک طرح جامع و قابل قبولی را برای شما ارائه دهند. استفتده کردن از این معماران خلاق باعث شده که هم در زمان و هم در وقت صرفه جویی شود و کار در زمان معینی که در قرارداد ذکر کرده اند، تحویل مشتری داده شود.

بهتر است، بدانید که مبلغ مشاوره ی حضوری بر مبنای محلی است که مشاوره در آن انجام می گیرد و همچنین به مسافت تخمینی نیز بستگی دارد که این عامل سبب شده است که این هزینه ها تغییر پیدا کند.

هزینه ی اجرای طرح داخلی منزل به طور معمول در انجام طراحی های کوچک بین پانزده تا بیست و پنج درصد و در طراحی های بزرگ ده درصد از کل هزینه ها را مهندسان و معماران این طرح برای شروع کار از مشتری دریافت می کنند.

نمونه ای از قراردادهایی که برای انجام طراحی داخلی استفاده شده است.

نمونه قرارداد

ماده یک – برقراری ارتباط،نامه نگاری های رسمی که بین کارفرما و طرف قرارداد انجام می گیرد.

در این بند دو طرف قرارداد تعهد می کنند که تمامی درخواست ها و نامه نگاری هایی را که برای انجام طرح باید انجام شود، را به روش الحاقیه،نامه، صورتجلسه و همچنین رسید های خرید را از طریق پیامک به شماره تلفن هر دو طرف که در قرارداد ذکر شده است، ارسال شود.

گاهی افراد شماره ایمیل خود را در قرارداد ذکر می کنند تا اطلاع رسانی ها انجام بگیرد. این اطلاع رسانی دو طرفه که بین کارفرما و مشتری صورت می گیرد، یک مدرک تلقی می شود که اگر زمانی هر کدام از طرفین به مشکل برخورد کردند از این نامه نگاری ها و اسناد

یک سند( یا مدرک ) داشته باشند.

ماده دو –عنوان قرارداد بین طرفین

عنوان قرارداد به این شرح است که معماری طراحی داخلی، طرح سه بعدی و انجام نقشه کشی برای چه فضا و در چه مکانی است، مشخص می شود. تمامی جزئیات که در لیست مشخصات طرح اجرایی که دو طرف قرارداد آن را امضاء کرده اند و هریک از طرفین یک کپی از این لیست را در اختیار دارد و همچنین سایر موارد دیگر که در این قرارداد بیان شده است، را در اختیار کارفرما قرار می گیرد.

ماده سه –کارفرما طبق( لیست مشخصات طرح اجرایی ) تغییراتی را که در طرح اولیه اجرا و انجام شده است، را پیوست می کند.

در این قرارداد کارفرما اجازه دارد، تا….. بار، طرحی که توسط معمار طراحی شده است، را عوض کند.زمانی که کارفرما تغییرات را به هر میزان که می خواهد ایجاد می کند، به طراح یک ساعت اجازه می دهد که این تغییر را در طرح داخلی اجرا کند و مراحل قبلی را از طرح اولیه پاک کند.

ماده چهار –مدرک و سند هایی که باید در قرارداد وجود داشته باشد.

4-1 –قرارداد حضوری طرفین

4-2-لیست مشخصات طرح اجرایی به این صورت است که روش طراحی داخلی از کدام روش است، از چه ترکیب رنگی در این طرح استفاده شده است و همچنین چه قسمت هایی که کارفرما نیاز به حذف در اجرایی طرح دارد، بیان شده است.

4-3-دو طرف قرار داد و همچنین نماینده های آنها باید کپی کارت ملی خود را در قرارداد پیوست کنند.

4-4-ضمانت های که هر دو طرف قرارداد انجام داده اند، (اصل یا کپی )، تمامی رسید هایی که از آغاز تا پایان قرارداد انجام شده است، تمامی تعهدات که دو طرف قرارداد متعهد شده اند، تمامی این موارد بین طرفین قرارداد تأیید و رد و بدل می شود.

ماده چهار – مدرک و سند هایی که باید در قرارداد وجود داشته باشد.

ماده پنجم –زمان اجرای قرارداد

5-1- زمان اجرای قرارداد جمعا……. از تاریخ…. صورت می گیرد.

5-2- زمان تحویل قسمت اول طرح اجرایی عبارتند از….،. روز از تاریخ…. صورت می گیرد.

5-3- قسمت دوم طرح اجرایی عبارتند از…، روز بعد از اتمام قسمت اول طرح اجرایی، اجرا می گردد.

ماده ششم – قیمت دریافتی طراح و یا قرارداد اجرایی

6-1- قیمت دریافتی قرارداد…… است که این مبلغ هزینه ی دریافتی طراح ساختمان بوده است که طبق ماده ی 7 این قرارداد از جانب کارفرما به طراح طرح پرداخت می شود.

ماده هفتم – در این قرارداد نحوه ی پرداخت دستمزد طراح توسط کارفرما بیان می شود.

7-1- هزینه ی قرارداد در….. قسمت با شرایط مندرج شده در زمان معین برای هر قسمت از این طرح، توسط کارفرما….. به نام آقای……. واریز می گردد.

7-2- در مورخ….. تا قبل از ساعت دوازده مبلغ…. به عنوان بخشی از پیش پرداخت و همچنین قسمت اول مبلغ دریافتی قرارداد، از طریق کارفرما به طراح اجرایی واریز می شود.

7-3-با اتمام طرح اجرایی…… و بازگو کردن این طرح به صورت….. به کارفرما، کارفرما وظیفه دارد که تا ساعت دوازده بعد از تمام شدن طرح اجرایی مبلغ…. را به عنوان قسمت دوم هزینه ی قرارداد، به شماره حسابی که در بند 1-7 ذکرشده است، واریز کند.

7-4- زمان اتمام طرح اجرایی…… و شروع طرح…… طراح اجرایی باید کارهای انجام شده را اعلام کند و کارفرما موظف است تا ساعت دوازده بعد از اتمام طرح اجرایی مبلغ….. را به عنوان قسمت سوم قرارداد به شماره حساب که در بالا ذکر شده است، واریز نماید.

7-5- با تمام شدن طرح اجرایی…….. و همچنین نشان دادن این طرح ها به صورت….. به کارفرما،کارفرما وظیفه دارد که زمانی که طرح اجرایی انجام شد تا ساعت دوازده مبلغ… که قسمت نهایی مبلغ قرارداد است، را به شماره حساب که در بند یک ذکر کردیم، واریز نماید.

7-6-اگر قرارداد سر زمان معین تحویل داده نشد کارفرما این حق را دارد که مبلغ…. را به عنوان دیرکرد از مبلغ قرارداد کسر کند.کارفرما می تواند دیرکرد را از اولین پرداختی کسر کند و مابقی را به طراح طرح اجرایی پرداخت کند.

ماده هشت –تعهداتی که بین کارفرما و طراح طرح اجرایی انجام می شود.

8-1- در این قرارداد ذکر شده است، تمامی مکاتبات رسمی که یا از طریق پیامک، ایمیل و یا هر روش دیگر بیان شده است تا حداکثر دوازده ساعت جواب مناسب و کامل توسط دو طرف قرارداد داده شود. اگر در این مدت زمانی که بیان شد هر کدام از طرفین پاسخ خود را اعلام نکنند، خسارت بر عهده ی کسی است که در پاسخگویی سهل انگاری کرده است.

8-2- کارفرما اجازه ندارد که خارج از چارچوب قرارداد طرحی را اضافه کند.

8-3-کارفرما تعهد دارد که مجوزهای لازم را از سازمانها،شهرداری، سازمان نظام مهندسی، اداره ی آب، برق، گاز و همچنین همسایگان اطراف ساختمان را قبل از شروع اجرای طرح انجام دهد.

8-4- در صورتی که در لیست مشخصات طرح اجرایی کلیه لوازم و تجهیزات ذکر شده باشد، طراح وظیفه دارد که برای اجرایی طرح خود با همان لوازمی که در اختیار دارد، یک سبک جدید را ایجاد کند.

8-5- طراح موظف است که در تاریخ ذکر شده در قرارداد تا قبل از ساعت بیست و چهار طرح اجرایی را بدون کم و کاستی انجام داده و تحویل کارفرما دهد.

ماده نه –باطل شدن قرارداد

9-1- روزهایی که کار به طور کامل ( مثلا تعطیلات رسمی ) به دلیل نظارت کم کارفرما انجام شده باشد، از…. روز بیشتر باشد، یا این که کارفرما در انجام تعهدات خود کوتاهی کرده باشد، طراح این اجازه را دارد که قرارداد را به صورت یک طرفه به دلیل کم کاری کارفرما فسخ کند.

9-2- اگر در انجام طرح اجرایی، طراح در کار خود کوتاهی کرده باشد، کارفرما این اجازه را دارد که با اعلام رسمی به طراح که در انجام کار خود کوتاهی کرده است، طبق ماده یک می تواند این قرارداد را فسخ کند.

9-3-اگر کارفرما بدون این که طراح در انجام تعهدات خود کوتاهی داشته باشد، قرارداد را باطل کند، باید سریعا به صورت رسمی به طراح اعلام کند. حداکثر بعد از دوازده ساعت باید مبلغ….. درصد از مبلغ کل قرارداد را تا مدتی که قرارداد را فسخ کرده است، را بر مبنای هر قسمت از مبلغ قرارداد که طبق ماده هفت باید به طراح پرداخت می شده است، را پرداخت کند.

9-4- اگر طراح به هر دلیلی بدون این که کارفرما در انجام تعهدات خود کوتاهی کرده باشد، قرارداد را باطل کند، باید کارفرمای خود را از فسخ این قرارداد باخبر کرده و ظرف مدت دوازده ساعت مبلغ کل قرارداد را تا مدتی که قرارداد فسخ شده است، را از کارفرما دریافت کند و همچنین طراح باید مبلغ…. درصد از مبلغ کل قرارداد را به دلیل خسارت در قرارداد را به کارفرما پرداخت می کند.

ماده ده – مبلغی به عنوان جریمه که به دلیل تاخیر در زمان اجرای قرارداد باید پرداخت شود.

اگر طراح طرح اجرایی در مدت زمانی که معین شده است، نتواند طرح را به کارفرما تحویل دهد و این مشکل از سمت طراح صورت گرفته باشد، به مدت هر روزی که کار دیرتر تحویل داده شود، مبلغ…. ریال که به عنوان پرداخت جریمه تاخیری برای پایان کار معین می شود. این جریمه باید از سمت طراح به کارفرما پرداخت شود.

تبصره هفت- اگر در زمستان دمای هوا زیر ده درجه سانتیگراد باشد و یا در تابستان دمای هوا بالای چهل درجه سانتیگراد باشد، یا این که باران و برف شدید باعث شود که طراح نتواند طرح داخلی را اجرا کند، این شرایط آب و هوایی شامل تاخیر در کار و جریمه نمی باشد.

ماده یازدهم-انجام کم و کاستی (کسورات ) در قوانین و مقررات

اگر کلیه مراحل قانونی بدون کم و کاستی انجام شود، پرداخت آن به عهده ی…. است. زمانی که….. قرارداد را امضا کرد تعهد می نماید که تمامی هزینه های مراحل قانونی را پرداخت کند و…. پیوست این قرارداد را به صورت گواهینامه ی تعهد…… که تمامی مراحل پایان کار قرارداد را سپری و مبلغ آن را پرداخت کرده است، نشان دهنده ی این است که در برابر کسورات قانونی هیچ تعهدی ندارد.

ماده دوازدهم – درصورت به وجود آمدن شرایط ویژه ( فورس ماژور)

در صورتی که در اثر حوادث غیر پیش بینی شده مثل سیل و زلزله سبب شود که هر دو طرف قرارداد نتوانند، طرح اجرایی خود را به سرانجام برساند و ادامه ی کار برای آنها دیگر مقدور نباشد، هیچ کدام از طرفین قرارداد خسارتی را متحمل نمی شوند.

فقط تمام کارهایی که در این مدت انجام شده است، از حساب تنخواه پرداخت می گردد. اگر مابقی هزینه های که طراح انجام داده و پرداختی صورت نگرفته است، می تواند با ارائه مدارک به کارفرما مبلغ دریافتی را مطالبه کند.

امیدواریم تا اینجا از خواندن پست نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

ماده سیزدهم- مشخصات کامل طرفین قرارداد

این قرارداد در سیزده ماده و هفت تبصره به پیوست لیست مشخصات اجرایی طرح در دو نسخه گردآوری و تنظیم شده است و سپس تمام صفحات توسط طرفین قرارداد امضاء و اثر انگشت شده است،که تمامی این نسخه ها و امضاء هایی که هر دو طرف قرار داد انجام داده اند، معتبر میباشد.

سوالات متداول

  • اولین سوالی که برای تمام افراد پیش می آید این است که چه سبکی برای منزل مفید تر است؟

در پاسخ باید گفت که طراحی داخلی از هیچ سبکی پیروی نمی کند، بلکه این سبک بسته به نوع سلیقه و نظر هر فرد دارد، البته زمانیکه طرح داخلی را انتخاب می کنیم، باید به اندازه ی متراژ منزل نیز توجه کنیم.

مثلا افرادی که دوست دارند، از مبلمان و وسایل سلطنتی در طراحی داخلی خود استفاده کنند و متراژ منزل آنها کوچک است، این انتخاب کاملا اشتباه بوده است، به دلیل حجم زیاد این وسایل در فضای کوچک باعث شده است که جاگیر و دست و پا گیر باشند که افراد باید سعی کنند که از وسایل مناسب با اندازه ی فضای داخلی خود استفاده کنند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی می باشید.

  • بعضی از افراد تمایل دارند که از چند نوع روش طراحی داخلی استفاده کنند که آیا این طراحی درست است، یا خیر؟

طراحی داخلی در منزل از چند روش، بستگی به متراژ منزل دارد که چه اندازه است، در متراژهای بزرگ که هر قسمت از هم جدا هستند، مشکلی ندارد، ولی در متراژهای کوچک استفاده از چند طرح فضا را شلوغ کرده و آرامشی که باید در یک فضای منزل ایجاد کند را فراهم نمی کند.

هرچه طرح ساده و بی آلایش باشد، آرامش و آسایش بیشتری برای تمام افراد بعد از یک روز سخت به وجود می آید.

شما در حال خواندن پست نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی هستید.

  • اصلی ترین طراحی داخلی در روش مدرن چه چیزی است؟

اصلی ترین ویژگی طراحی داخلی به روش مدرن سادگی آن است، بنابراین برای به وجود آوردن یک طرح مدرن باید وسایل ساده را به کار ببریم و از وسایلی که مجلل هستند و یا باعث شلوغی بیش از حد در فضای داخلی

می شوند، جلوگیری کنیم. در این طراحی داخلی ملاک ساده بودن است که این سادگی باعث شده جذابیت و زیبایی داخلی نسبت به قبل بیشتر شود.

تا اینجا با مبحث اصلی ترین طراحی داخلی در روش مدرن چه چیزی است آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی با ما همراه باشید.

  • طراحی داخلی در منزل چه مدت زمان میبرد؟

زمان طراحی منزل بسته به نوع طرح و نیز متراژ فضا دارد که چه مقدار زمانبر است. مسلما متراژ های کمتر زمان کمتری نسبت به متراژهای بزرگ را در بر می گیرد.

تا اینجا با مبحث طراحی داخلی در منزل چه مدت زمان میبرد آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی با ما همراه باشید.

نتیجه گیری

افراد با استفاده از مهندسان متخصص در این زمینه می توانند، با توجه به متراژی که دارند، بهینه ترین استفاده را در طرح داخلی خود ایجاد کنند،

البته ممکن است که در ابتدا از نظر هزینه مشکل داشته باشند، ولی بعد از پایان کار متوجه می شوند که با کمترین هزینه و در یک زمان معین توانسته اند، طرح مناسب و مفیدی را ایجاد کنند.

بهتر است، به این نکته توجه کنید که این طراحان داخلی با انجام طرحهای مختلف تجربه و مهارت زیادی را به دست آورده اند که می توانند در طراحی داخلی شما انجام داده و رضایت شما را بیشتر به دست آورند.

از اینکه تا انتهای پست نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی نهایت بهره را برده باشید.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *