طراحی و ساخت

قیمت سازه چوبی پیش ساخته چقدر است؟

در این مقاله قصد داریم در رابطه با قیمت سازه چوبی پیش ساخته برای شما صحبت کنیم. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که قصد ساخت یک سازه و کلبه چوبی را دارید، پیشنهاد می‌ کنیم که این مطلب را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید و از این طریق با جزئیات هنر و صنعت آشنایی بیشتری داشته باشید.

هنگامی که به این مطلب می ‌پردازید، می ‌توانید با آگاهی کامل سفارش انواع سازه‌ های چوبی را داشته باشید و از قیمت سازه چوبی پیش ‌ساخته مطلع شوید. همین طور از این طریق می ‌توانید آگاهی کاملی از انتظارات به جا و مؤثری که لازم است از شرکت سازنده سازه چوبی داشته باشید، کسب کنید.

در ادامه این مطلب در تلاشیم که به‌ صورت مفصل در رابطه با مراحل ساخت سازه‌ های چوبی صحبت کنیم تا بیشتر در رابطه با این موضوع اطلاعاتی کسب کنید. حال اگر شما از دسته افرادی هستید که در رابطه با این موضوع سوالات متعددی دارید، می‌ توانید در ادامه این مطلب از پاسخ آن‌ها آگاه شوید.

در ادامه این مطالب در رابطه موضوع قیمت سازه چوبی پیش ساخته عناوین زیر را مطالعه می کنید:

  1. ساخت خانه چوبی پیش ساخته
  2. قیمت ساخت سازه‌های چوبی
  3. ویژگی‌ های ساخت خانه با سازه های چوبی
  4. محاسبه قیمت خانه با سازه های چوبی
  5. بررسی و مشخص کردن متراژ خانه چوبی
  6. کشیدن طرح اولیه
  7. مزیت‌ های منحصر به فرد خانه ها با سازه‌ های چوبی
  8. سوالت متداول ساخت سازه های چوبی پیش ساخته
  9. کیفیت خانه های با سازه های چوبی پیش‌ ساخته
  10. انرژی در خانه‌ های بازسازی چوبی پیش ساخته
  11. نکات مهم قیمت سازه چوبی پیش ساخته
  12. انواع مختلف معماری خانه‌های چوبی پیش ‌ساخته
  13. چگونگی ساخت سازه چوبی پیش ‌ساخته
  14. فونداسیون خانه های چوبی پیش ‌ساخته
  15. جمع ‌بندی مطالب

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت سازه چوبی پیش ساخته با ما همراه باشید.

ساخت سازه چوبی پیش ساخته

امروزه یکی از جذاب‌ ترین ایده‌ هایی که در ذهن تمامی افراد مردم در کشور های دنیا وجود دارد، زندگی کردن در یک فضای چوبی می باشد. به دلیل این‌که کلبه‌ های چوبی بسیار رویایی هستند و استفاده از یک خانه ای که تماماً چوب می باشد، در کشور ما ایران با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

حتماً مطلع هستید که معماری سازه چوبی و طراحی خانه‌ ها در کشور هایی همانند آمریکا و اروپا بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است و مهم‌ترین نکته برای آن این است که مردم بسیاری خانه‌ های مدرن و شیک خود را با استفاده از سازه‌ های چوبی می ‌سازند و توانسته اند یک خانه رویایی منحصر به‌ فرد برای خود داشته باشند.

یکی از مهم ‌ترین متریال هایی که در ساخت این سازه‌ ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد، استفاده از چوب می باشد. در اغلب کشور ها به دلیل این‌که چوب مزایای بسیار زیادی دارند، دست به ساخت سازه ‌های چوبی می‌ زنند که در ادامه در تلاشیم در رابطه با تمامی این ویژگی ها بیشتر برای شما بگوییم.

به دلیل این‌که در نظر گرفتن تمامی این مزایا توانسته افراد را جذب خود کند. این مزایا به حدی مؤثر واقع شده‌اند که تمامی مردم در اغلب کشور ها به ساخت سازه‌ های چوبی بسیار علاقمند شده اند. همین طور در کشور ما ایران اغلب افراد ترجیح می دهند که کلبه‌ های چوبی با در نظر گرفتن مزایای آن داشته باشند.

قیمت ساخت سازه‌های چوبی

هنگامی که به واسطه سازه‌ های چوبی قصد ساخت خانه‌ های چوبی را داریم، اولین تصوراتی ک در ذهن افراد شکل می گیرد، نحوه نگهداری از چوب می باشد. اغلب افراد تصور می‌کنند که نحوه نگهداری از سازه های چوبی بسیار سخت و سرسام‌آور است.

در صورتی که لازم است بدانید در نظر گرفتن این تصور بسیار اشتباه و غلط می‌ باشد از واقعیت بسیار دور است. حال نکته مهمی که در راستای ساخت سازه‌ های چوبی وجود دارد، این است که در نظر گرفتن قیمت و هزینه ساخت برای خانه‌ های چوبی از ساختمان‌های دیگر بیشتر نمی ‌باشد.

یعنی برابری خاصی بین هزینه ساخت ساختمان با مصالح رایج و ساختمان چوبی در کشور ما ایران وجود دارد. به همین جهت دیگر هیچ ‌گونه نگرانی از بابت هزینه ‌های سرسام‌آور ساخت ‌و ساز برای ساخت خانه‌ های چوبی وجود نخواهد داشت.

به همین جهت اغلب افراد با در نظر گرفتن هزینه‌ های معقول و به صرفه با بودجه خود می ‌توانند زندگی در خانه ‌های چوبی را تجربه کنند و این رویا رو به حقیقت تبدیل کنند.

امروزه با در نظر گرفتن تجربه و تخصص مهندسین متعدد با در نظر گرفتن صنایع چوبی می ‌توان ساخت سازه‌ های چوبی فوق‌العاده زیبایی را طراحی کرد. این سازه‌ ها می ‌توانند از استاندارد های بین‌المللی که در کشور ما در نظر گرفته‌ شده اند، پیروی کنند.

تجربه و تخصص و مهارت

مهم ‌ترین نکته دیگری که در راستای ساخت سازه‌ های چوبی وجود دارد، این است که مهندسین با تجربه و تخصص و مهارت خوب توانسته‌اند با ویژگی‌ های مناطق آب‌ و هوایی که بر هماهنگی خاصی داشته باشند و از بهترین نوع متریال و چوب برای ساخت سازه‌ های چوبی در شهر های ایران استفاده کنند تا بتوان کیفیت مؤثری از این خانه ‌های چوبی را داشت.

هنگامی‌که قصد ساخت یک سازه چوبی را دارید، می ‌توانید با استفاده از معمارانی که در این امر تخصص کافی دارند تا حدود ۶ ماه کلید درب ورودی خانه چوبی خود را داشته باشید.

نکته مؤثر دیگری که برای ساخت خانه‌ های چوبی وجود دارد، این است که تمامی جزئیاتی که در طراحی این خانه‌ های چوبی مؤثر واقع می‌ شود، به ساخت و سلیقه کارفرما می باشد.

هر ایده‌ای که کارفرما برای ساخت و اجرای طراحی بیرونی و داخلی کلبه چوبی خود داشته باشد، با در اختیار قرار دادن ایده‌ های خود به مهندسین و معماران مدنظر می‌ تواند یک کلبه چوبی با سلیقه خود داشته باشد و از آن لذت ببرد.

تا اینجا با مبحث قیمت ساخت سازه‌های چوبی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله قیمت سازه چوبی پیش ساخته با ما همراه باشید.

ویژگی‌ های ساخت خانه با سازه های چوبی

ساخت خانه ‌های چوبی شامل ویژگی ‌های متعددی می‌ شود که در ادامه برای شما چند نمونه از آن ‌ها را عنوان می‌کنیم.

  • پلان‌های مورد نظر سازه‌ های چوبی قیمتی متنوع و مناسب با در نظر گرفتن شرایط بودجه شما دارند.
  • متراژ مورد نظر برای ساخت سازه ‌های چوبی با در نظر گرفتن شرایط و بودجه مورد نظر شما تعیین می گردد.
  • طراحی مورد نظر برای ساخت کلبه ‌های چوبی با انعطاف ‌پذیری بالایی است و مطابق با سلیقه شما صورت می گیرد.
  • مدل‌ های متعددی از طراحی سقف و دیواره‌ های خروجی و ورودی کلبه وجود دارد که می ‌توانید از آن ‌ها استفاده کنید.
  • در نظر گرفتن پنجره‌ های بی ‌نظیر و رویایی طبق سلیقه و اندازه دلخواه شما برای خانه ‌های چوبی نصب می شود.
  • استفاده از چوب‌ های متعدد برای طراحی دکوراسیون بیرونی و داخلی فضای کلبه موثر است.
  • در نظر گرفتن آشپزخانه مدرن شیک و رویایی برای کلبه ‌های چوبی زیبایی خاصی به آن می بخشد.
  • استفاده از نورپردازی ‌های خاص و بی ‌نظیر برای محیط ‌های بیرونی و داخلی کلبه سبب جذاب شدن محیط می گردد.
  • در نظر گرفتن تیر ها و ستون‌ ها برای طراحی‌ های خارجی و داخلی محیط کلبه موثر است.
  • مقاوم‌سازی و عایق کردن فضای مربوطه برای به هدر نرفتن انرژی بسیار مهم است.
  • استفاده از کنسول‌ ها برای مقابله با آتش‌سوزی یه نکته بسیار جدی در ساخت سازه های چوبی است.
  • در نظر گرفتن پوشش‌ های مناسب برای سقف با تطابق با شرایط آب‌ و هوایی منطقه مهم است.
  • اجرای سازه ‌های چوبی در همه شهرهای ایران با در نظر گرفتن شرایط آب ‌و هوایی منطقه اهمیت بسیاری دارد.

محاسبه قیمت خانه با سازه های چوبی

محاسبه قیمت خانه با سازه های چوبی

بعد از این‌که از تمامی جزئیات برای ساخت خانه‌ های چوبی مطلع شدید و از کیفیت و استاندارد چوب مدنظر اطمینان حاصل کردید، وقت آن است که در رابطه با محاسبه قیمت خانه‌ های چوبی بیشتر بدانیم.

شرکت های متعدد با در نظر گرفتن پلان‌ های مشخص‌ شده و سلیقه شخصی شما با در نظر گرفتن بودجه و نیازتان می توانند برای ساخت انواع سازه های چوبی شما را یاری کنند.

نکته حائز اهمیتی که در رابطه با قیمت محاسبه ‌شده ساخت سازه‌های چوبی وجود دارد، این است که تمامی هزینه‌ های مربوط از اولین مرحله تا آخرین مرحله در یک پکیج گنجانده می ‌شود و به غیر از در نظر گرفتن این هزینه ‌ها هزینه اضافی برای سیم کشی، نصب داربست، جرثقیل، لوله‌کشی و دیگر موارد متفرقه از کارفرما دریافت نمی‌ شود. به ‌طورکلی قیمتی که شرکت مدنظر برای شما عنوان می کند، یک قیمت تمام ‌شده کار می ‌باشد.

بررسی و مشخص کردن متراژ خانه چوبی

بعد از این‌که توانستید پلانی که با بودجه مد نظر و سلیقه و نیاز شما همخوانی داشت را انتخاب کنید، لازم است که تعیین متراژ خانه چوبی را در نظر بگیرید تا با استفاده از یک متراژ مناسب بتوانید طرح ایده‌آل خود را در آن پیاده سازی کنید.

در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با نمونه پلان های استاندارد که اغلب برای سازه‌ های چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، صحبت خواهیم کرد.

به طور کلی مساحت در نظر گرفته‌ شده برای ساخت انواع سازه‌ های چوبی یا همان کلبه‌ های چوبی بیشتر از ۱۲ مترمربع می باشد و هیچ ‌گونه محدودیتی برای این‌که این متراژ بیشتر شود، برای افراد وجود نخواهد داشت.

هر شخصی با در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود و میزان بودجه می‌ تواند به‌ راحتی مساحتی همانند ۱۰۰ یا ۲۰۰ متر مربع یا حتی بیشتر از این میزان را برای متراژ ساخت کلبه و خانه چوبی خود مورد استفاده قرار بدهد.

اما درحال حاضر برای این‌که بتوان از یک مساحت مناسب برای ساخت یک ویلای چوبی استفاده کرد، ۶۰ مترمربع پیشنهاد مناسبی می باشد. اما همان ‌طور که ذکر کردیم هیچ‌ گونه محدودیتی برای بیشتر کردن متراژ ویلاهای چوبی وجود ندارد.

در نظر گرفتن تخصص و مهارت‌ های خود با سلیقه شخصی شما

تمامی مهندسین و معمارانی که در این امر فعالیت دارند، با در نظر گرفتن تخصص و مهارت‌ های خود با سلیقه شخصی شما می ‌توانند متراژ مدنظر خانه‌ های چوبی و ویلا های چوبی را برای شما داشته باشند.

ویلا های چوبی از ۱ تا ۳ طبقه قابلیت ساخت دارند و با تعداد طبقات ۳ طبقه نیز می ‌تواند وجود داشته باشند. اما همان‌طور که می ‌دانید هنگامی‌که میزان متراژ بالاتر برود و طبقات متعددی برای آن در نظر گرفته شود، هزینه بسیار زیادی برای ستون‌ ها و تیرهای ساخت کلبه ‌ها و خانه ‌های چوبی وجود خواهد داشت. عموماً به جهت این‌که هزینه بسیار بالایی برای آن در نظر گرفته می ‌شود، در ایران اغلب افراد از آن استقبال نمی‌کنند.

نکته حائز اهمیتی که در رابطه با در نظر گرفتن تعیین متراژ مناسب برای سازه ‌های چوبی وجود دارد، این است که شما ابتدا لازم است در نظر بگیرید که چه میزان متراژ از خانه‌ های چوبی نیاز دارید.

سپس گروه طراحی مدنظر شما با در نظر گرفتن استاندارد های موجود می ‌تواند با سلیقه شما و نیاز متعدد میزان متراژ آشپزخانه، هال، پذیرایی، سرویس بهداشتی، تراس و دیگر موارد را برای شما در نظر بگیرد.

بعد از این‌که تمامی این موارد به واسطه گروه معماری مورد نظر شما تعیین گردید، سپس می‌ توانند آغاز به انجام فعالیت برای ساخت خانه به واسطه سازه‌ های چوبی کنند.

لازم به ذکر است بدانید که متراژ در نظر گرفته شما برای ساخت خانه چوبی به واسطه آن و هزینه‌ های آن ارتباط بسیاری با یکدیگر دارند و این ۲ مورد یعنی متراژ و هزینه بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند.

کشیدن طرح اولیه

بعد از این‌که متراژ مناسبی برای سازه‌ های چوبی مدنظر خود انتخاب کردید تا بتوانید یک ویلا چوبی منحصر به ‌فرد طراحی کنید، نوبت به این است که به واسطه مهندسین متعددی اقدام به کشیدن طرح اولیه برای فضای مربوطه خود کنید.

در نظر گرفتن چیدمان اصلی متعدد با توجه به سلیقه شما انجام می‌گیرد. در راستای کشیدن طرح اولیه در نظر گرفتن زیاد کردن جزئیات متعدد نیز وجود دارد و در آخر می توانید طرح نهایی را ببینید.

این طرح لازم است که به سلیقه شما بیشتر و بیشتر نزدیک باشد. در این مرحله هنگامی‌که قصد طراحی خانه‌ های چوبی را دارید؛ جزئیات متعددی همانند دکوراسیون ‌های خارجی و داخلی آن می ‌تواند تغییر داده شوند.

همین طور در نظر گرفتن کلیات متعددی همانند سبک های دکوراسیون که شامل دیزاین های سنتی و مدرن نیز می شود با در نظر گرفتن سلیقه شخصی شما می ‌توانند در این امر اجرا شود.

البته لازم به ذکر است بگوییم که باید در این راستا به جزئیات در نظر گرفته شده حتماً توجه کنید. به دلیل این‌که بخشی از موارد آن می ‌توانند ویرایش شوند. با در نظر گرفتن تمامی ایده‌ هایی که در ذهن خود دارید، این ایده‌ها با استانداردهای موجود تطابق داشته باشد تا بتوان آن‌ ها را اجرا کرد.

مزیت‌ های منحصر به فرد خانه ها با سازه‌های چوبی

مزیت‌ های متعددی برای ساخت انواع خانه‌ ها به واسطه سازه‌ های چوبی وجود دارد که لازم می ‌دانیم در رابطه با مزیت های آن ‌ها برای شما در ادامه مطالب صحبت کنیم.

از مهم ‌ترین مزایای استفاده از خانه‌ های چوبی امکان اجرای انواع سقف ‌های شگفت‌انگیز و زیبا می باشد و با استفاده از خرپاهای غول ‌پیکر چوبی می‌ توان این   را مورد استفاده قرار داد تا بتوان زیبایی کلبه را دو چندان کرد.

در نظر گرفتن و ساخت انواع پنجره های زیبا و دیدنی با استفاده از ابعاد موردنظر شما و اشکال مهندسی مختلف می‌تواند، نمای زیبایی برای خانه‌ های چوبی به همراه داشته باشد.

تنوع بسیار

تنوع بسیاری برای نوع چوب مصرفی در دکوراسیون‌ های خارجی و داخلی خانه ‌های چوبی وجود دارد که این امر می‌تواند از مزیت ‌های مهم خانه ‌های چوبی به حساب بیاید.

در نظر گرفتن آشپزخانه های شیک و رویایی برای خانه ‌های چوبی یک مزیت بسیار مهم می باشد.

در بسیاری از موارد با استفاده از ساخت لوسترهای چوبی، دیوار ها و تخته های نوری، زیبایی بسیاری به خانه‌ های ویلایی بخشیده شده است.

استفاده از ستون ‌ها و تیر های اصلی خانه ‌های چوبی در طراحی داخلی و خارجی آن یک مزیت مهم دیگر سازه‌ های چوبی می ‌باشد.

در خانه ‌های چوبی می ‌توان از دکوری های چوبی و اکسسوری های بسیار زیبا و خاص استفاده منحصر به ‌فرد داشت و می‌ تواند جلوی بسیاری به محیط ببخشد.

  • سقف‌های شگفت انگیز خانه چوبی

همان‌طور که در مطالب بارز کریم یکی از مهم‌ترین مزیت هایی که برای ساخت انواع خانه های چوبی به واسطه سازه‌های چوبی می باشد، سقف های چوبی با ارتفاع بسیار متفاوت است. اغلب افراد ممکن است ارتفاع کم برای سقف خانه های چوبی را بپسندند. به دلیل این‌که سقف کوتاه برای مکان ‌هایی است که دنج تر می باشد، مناسب است.

اغلب افرادی که علاقمند به سقف ‌های بزرگ و با ارتفاع زیاد هستند، نیز می ‌توانند از سقف های ارتفاع بلند برای این نوع سازه‌ها استفاده کنند.

در نظر گرفتن این سقف ‌ها و خرپاهای چوبی بلند می ‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند و همین طور بسیار خاص باشد. زندگی کردن در این نوع خانه‌ های چوبی با سقف ‌های بلند یک تجربه فراموش ‌نشدنی و جذاب برای شما به ‌همراه خواهد داشت.

حال با در نظر گرفتن متخصصین با مهارت برای ساخت یک خانه چوبی می توانید، سقف ‌های زیبایی به اندازه ۴ تا ۷ متر نیز طراحی کنید که می ‌تواند یک نمای بسیار منحصر به‌ فرد و جذاب باشد. حتماً نمونه‌ای از این خانه ‌های زیبای چوبی با سقف‌ های شگفت‌انگیز ۴ تا ۷ متر را در فیلم ‌های سینمایی آمریکایی اروپایی دیده اید.

البته در نظر گرفتن جزئیات طراحی اصلی این سقف‌ها می‌ تواند کاملا با در نظر گرفتن سلیقه شخصی افراد اتفاق بیفتد تا یک نمای خاص شکل بگیرد.

  • شکل و ابعاد پنجره‌های خانه چوبی

بعد از این‌که ارتفاع سقف سازه های چوبی مشخص شد و توانستید با در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود ابعاد مناسبی برای سقف و ارتفاع آن در نظر بگیرید، لازم است که به ابعاد پنجره‌ های خانه‌ های چوبی خود دقت کنید و شکل های هندسی که برای پنجره‌ ها در نظر گرفته می شود، را انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ های خاصی که برای انواع ویلا های چوبی در نظر گرفته می ‌شود، این است که می ‌توان شکل هندسی پنجره ‌ها را با در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود تغییر دهید. در نظر گرفتن این ویژگی منحصر به ‌فرد می ‌تواند جلوه مؤثری به فضای محیط شما ببخشد.

ابعاد و شکل هندسی درب و پنجره‌ ها با در نظر گرفتن سلیقه شخصی شما می ‌تواند یک قابلیت بسیار مهم باشد. همین طور بسیاری از افراد علاقه به استفاده از پنجره ‌های بزرگ دارند که می ‌توانند هر ابعاد از پنجره را برای این سازه‌ ها تعیین کنند. تمامی اندازه و ابعاد پنجره‌ ها با در نظر گرفتن سلیقه کارفرما انتخاب می شود.

حال اگر شما از دسته افرادی هستید که لذت بسیاری از پنجره ‌های کوچک می ‌برید، می توانید با ابعاد دلخواه خود یک محیطی آرام و دنج را در نظر بگیرید و یک طرح زیبا برای سازه خانه چوبی خود بسازید.

استفاده از دیواره‌ها و پنجره ‌های شیشه‌ای

استفاده از دیواره‌ها و پنجره ‌های شیشه‌ای نیز می ‌تواند یکی از هزاران ایده مناسب برای تکمیل کردن یک کلبه رویایی باشد و از این طریق نمای خاصی به محیط شما ببخشد.

به ‌طور کلی در نظر گرفتن انواع پنجره‌ ها برای خاص جلوه دادن کلبه‌ مدنظر شما نقش بسیار مهم و اساسی دارد و می ‌تواند یک گزینه مؤثر و ایده‌آل برای در نظر گرفتن ساخت خانه‌های چوبی باشند.

به طور کلی هیچ کدام از سازه ‌ها به غیر از سازه‌ های چوبی نمی ‌تواند قابلیت این‌همه تنوع و ساخت با سلیقه شخصی شما را به ‌همراه داشته باشد.

  • چوب‌های مورد استفاده در خانه‌های چوبی

بعد از تمامی مراحلی که ذکر کردیم نیاز است که چوب مصرفی که قصد داریم به واسطه آن سازه‌ های چوبی خود را بسازید را، در نظر بگیرید. رنگ اصلی مدنظر شما برای دکوراسیون داخلی و خارجی به واسطه چوب مدنظر تعیین می‌گردد و نیاز است که نوع چوب برای بخش‌ های متعدد یک سازه مشخص شود.

به‌ عنوان نمونه اگر قصد طراحی دکوراسیون تیره دارید، لازم است که چوب گردو، بلوط یا روکش‌ های ونگ و رزوود در نظر بگیرید. حال اگر از دسته افرادی هستید که اغلب ترجیح می دهید، از رنگ‌ های روشن استفاده کنید می‌ توانید از چوب ‌هایی که رنگ روشن ‌تری دارند همانند چوب ملچ، افرا و نراد برای طراحی دکوراسیون کلبه مدنظر خود در نظر بگیرید.

نمای خارجی ساختمان

همین طور برای در نظر گرفتن نمای خارجی ساختمان نیز ممکن است از متریال های متفاوتی استفاده شود. لازم است که بعد از نصب حتماً از رنگ ‌های ضد آب و ضد یو وی و پوشش‌های نانو برای آن ‌ها استفاده شوند تا از این طریق بتوانند مقاوم در برابر تمامی موارد باشند.

اغلب برای لایه ‌های بیرونی که بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی هستند، ترمووود، فایبرسمنت، چوب پلاستیک (wpc)  استفاد9 می شود. البته در نظر گرفتن تمامی این موارد به منطقه آب‌ و هوایی شما بستگی دارد. در نظر گرفتن پوشش‌ های دیواره‌ های داخلی و بیرونی نیز با استفاده از موارد دیگری همانند رنگ های پوششی و دکوراتیو در نظر گرفته می شود.

دیده شده که استفاده از رنگ ‌های پوششی و دکوراتیو توانسته بین چندین هزار طیف رنگی جذاب سلیقه اغلب کارفرمایان را داشته باشد و به دلیل این‌که تمام و کمال است، اغلب افراد از این پوشش استفاده می کنند.

حال برای این‌که آشنایی بیشتری در رابطه با تمامی چوب ‌های مورد استفاده برای سازه‌های چوبی داشته باشید و خواص شیمیایی و فیزیکی آن ‌ها را درک کنید لازم است که اطلاعات کسب کنید. در ادامه این مطلب با این اطلاعات کاربردی با ما همراه باشید.

کاربر گرامی شما در حال مطالعه مقاله قیمت سازه چوبی پیش ساخته هستید.

  • آشپزخانه رویایی خانه‌ های چوبی

آشپزخانه رویایی خانه‌ های چوبی

بعد از تمامی مراحل ذکرشده نوبت آن است که بتوان آشپزخانه رویایی برای خانه‌ های چوبی در نظر گرفت. با استفاده از سازه ‌های چوبی لازم است قلب خانه یعنی بخش آشپزخانه به واسطه یک طراحی دکوراسیون منحصر به فرد در نظر گرفته شود.

اغلب در خانه ‌هایی که سازه‌ های چوبی دارند، امکان در نظر گرفتن مدل ‌های متفاوتی از کابینت ‌ها برای آشپزخانه ها وجود دارد. برای در نظر گرفتن این موارد تمامی مدل های کابینت که در اینترنت وجود دارند، می توانند برای خانه‌های چوبی که از سازه های چوبی استفاده کردن کاربرد داشته باشند.

استفاده از کابینت های چوبی

در پلان‌های ارائه‌شده برای خانه ‌های چوبی می ‌توان تمامی کابینت های چوبی را با قیمت‌های مناسب اجرا کرد. هنگامی که قصد ساخت کابینت های تمام چوب از ورق ‌های مقاوم را دارید، بهتر است بدانید که این کابینت‌ ها برای رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند و از چوب ‌های رگ داری که ارزش بسیار بالایی شده اند، استفاده می شود. نکته حائز اهمیت دیگری که در این راستا لازم است بدانید این است که اجرای همه مدل آشپزخانه در خانه ‌های چوبی وجود خواهد داشت.

به دلیل این‌که ممکن است سلیقه اغلب افراد به سبک کلاسیک باشد،  با در نظر گرفتن پیشنهادات عالی و متخصصینی که قصد طراحی پلان برای شما دارند می ‌توانید از سبک کلاسیک با سقف بلند خانه چوبی یک منظره‌ای بسیار چشمگیر را داشته باشید.

حال اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه خاصی به سبک مدرن دارید می‌توانید از طرح‌ های زیادی که برای کابینت های مدرن وجود دارد در آشپزخانه خانه چوبی خود استفاده کنید.

با در نظر گرفتن این موارد دیگر نگران این که سبک دلخواه خود را در خانه چوبی پیاده ‌سازی کنید، نباشید. به دلیل این‌که تمامی سبک ‌ها برای آشپزخانه موردنظر شما در سازه‌ های چوبی امکان‌پذیر می باشد. نکته جالب‌تر که در این رابطه وجود دارد، این است که می ‌توانید از انواع اپن های چوبی و ام دی اف در این راستا نیز استفاده کنید.

همین‌طور شلف های جذاب چوبی، آویزهای نوری، میزهای چوبی و دیگر موارد در ساخت خانه چوبی می تواند ایده بسیار زیبایی داشته باشد.

  • نورپردازی رویایی در خانه چوبی

بعد از در نظر گرفتن مراحل متعدد نورپردازی با استفاده از آویز ها، هالوژن ها، لوستر های متفاوت صورت می ‌گیرد و در آخر با در نظر گرفتن سلیقه شخصی افراد، طرح آخری اجرا می شود.

به همین سبب هر نوع نورپردازی که برای خانه چوبی خود در نظر می‌گیرید، می ‌تواند در آن اجرا شود و هیچ‌ گونه محدودیتی برای تعداد و محل قرارگیری نور ها و کلید و پریز ها وجود نخواهد داشت.

به همین جهت به راحتی می‌ توانید در تمامی نواحی خانه چوبی از پریز استفاده کنید و دیگر نیاز به ۳ راهی ‌ها و تبدیل‌های متفاوت برق نخواهید داشت. هوشمندسازی که در این امر صورت می‌گیرد، سبب نصب کنترل‌ های متفاوت می‌ شود و به راحتی می ‌توان از راه دور به نور ها و داخل خانه چوبی دسترسی داشت.

  • قابلیت استفاده از تیرها و ستون ‌های چوبی

در نظر گرفتیم تا به این‌جای مطالب تمامی عوامل مؤثر برای ساخت خانه‌ های چوبی به واسطه سازه چوبی را عنوان کنیم. حال در نظر داریم تا در رابطه با قابلیت ‌های استفاده از تیرها و ستون‌ های چوبی در طراحی خانه چوبی پیش‌ساخته صحبت کنیم.

در نظر گرفتن نمای مناسب برای تیرها و ستون‌ ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به دلیل این‌که زیبایی، استحکام و مقاومت سازه شما با در نظر گرفتن این تیرها و ستون ‌ها مهم شمرده می شود.

یکی از مهم ‌ترین مزیت هایی که می توان برای خانه ‌های چوبی در نظر گرفت، این است که این خانه‌ ها مقاومت بسیار بالایی در هنگام زلزله دارند و به همین جهت مهم شمرده می شوند. به دلیل این‌که وزن چوب بسیار سبک می ‌باشد، اما از مقاومت بالایی برخوردار است.

به همین جهت یکی از مهم ‌ترین هدف ‌هایی که لازم است از ساخت تیرها و ستون ‌ها و خرپاهای چوبی در ساخت سازه‌ های چوبی پیش ساخته استفاده شود، این است که بتواند مقاومت های بالایی را برای اسکلت خانه به همراه داشته باشد.

همین امر می ‌تواند به دلیل این‌که ابعاد سطح مقطع آن‌ ها بسیار بزرگ می باشد، نظم دادن و به کارگیری در طراحی را بسیار مهم بشمارد. به همین جهت هنگامی که کسی وارد محیط مدنظر شما می شود، تماشای چشمگیر چوب و اجزای متفاوت آن تحت او را تحت تاثیر قرار می دهد.

لازم است که در این مرحله تیرهای اصلی بر روی ستون ‌های مستحکم باشند

لازم است که در این مرحله تیرهای اصلی بر روی ستون ‌های مستحکم باشند و خرپاهای بزرگ نیز بر روی تیرهای اصلی نصب گردند. هنگامی‌که این سازه نمای خود را تکمیل کرد، می ‌تواند بسیار بی‌نظیر و حیرت‌آور باشد. به دلیل این‌که سطح اختلاف به وجودآمده بین خرپاها و و تیرها می ‌تواند با اجرای نورپردازی یک خانه خارق‌العاده خلق کند.

حال اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقمند به ستون‌ها و تیرها نیستید می ‌توانید سلیقه شخصی خود را در این امر اجرا کنید و از انواع دیگر دکوراسیون ها برای سازه چوبی پیش‌ساخته لذت ببرید.

تا به این‌جای این مطلب در تلاش بودیم که توضیحات متعددی در راستای نحوه سفارش برای ساخت سازه‌ های چوبی پیش‌ساخته برای شما داشته باشیم و مراحل سفارش طراحی و ساخت آن را برای شما ذکر کردیم.

جزئیات متعددی در راستای نحوه عایق‌کاری جنس سقف برای سازه‌های چوبی پیش ساخته وجود دارد که در ادامه مطلب بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

نکته حائز اهمیتی که در این راستا وجود دارد

نکته حائز اهمیتی که در این راستا وجود دارد، تعهدات گروه سازنده سازه چوبی پیش‌ساخته می ‌باشد. لازم است بدانید که شرکت سازنده وظیفه دارد که تمامی سلیقه شما را در ساخت انواع سازه های چوبی پیش‌ساخته اعمال کند و نگرانی از جهت افزایش قیمت فاکتور نداشته باشید.

در نظر گرفتن دیوارها، نورپردازی‌ها با استفاده از سلیقه شخصی شما نیز امکان‌پذیر است. به همین جهت می ‌توانید از یک سازه چوبی پیش‌ساخته نهایت لذت را ببرید.

سوالات متداول ساخت سازه های چوبی پیش ساخته

در اد امه در رابطه با سوالات متداولی که برای ساخت خانه های چوبی مطرح می شود میپردازیم.

  • آیا ساخت خانه‌ های چوبی نیاز به مجوز دارد؟

برای این‌که بتوان خانه ‌های چوبی در داخل کشور ساخت، لازم است استاندارد هایی که برای آن تعیین شده است رعایت گردد. اما هیچ‌ گونه آیین ‌نامه مشخصی همانند کشور های خارجی برای ساخت انواع کلبه ‌های چوبی وجود ندارد.

به همین جهت در نظر گرفتن این موضوع می ‌تواند یک پوئن مثبت برای ساخت انواع کلبه ‌های چوبی در اکثر شهرها باشد. به دلیل این‌که به با دردسر کمتر می ‌توان اقدام به ساخت یک خانه چوبی کرد.

البته ممکن است شهرهای معدودی در کشور ما وجود داشته باشند که برای ساخت خانه‌ های چوبی مراحل اخذ مجوز داشته باشند و سختگیری ‌هایی در این راستا نیز داشته باشند. در نظر گرفتن این مسئله برای استاندارد سازی خانه ‌های چوبی می باشد و ممکن است که استفاده از این روند سبب پیچیدگی برای ساخت سازه‌ های چوبی پیش ساخته شود.

پس بهتر است بدانید که برای ساخت این کلبه چوبی حتماً لازم است که قوانین محلی شهر خود را مورد بررسی قرار دهید. به‌ عنوان نمونه در مازندران خانه‌ های چوبی با امتیازات تشویقی نیز همراه می باشند.

همین طور ممکن است که در استان همدان برای ساخت انواع خانه ‌های چوبی نیاز به مجوز های ساده‌ای از شورای روستا باشد. به همین سبب لازم است که حتماً برای این امر به قوانین شهر و منطقه مورد نظر خود توجه کنید.

تا اینجا با مبحث آیا ساخت خانه‌ های چوبی نیاز به مجوز دارد آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله قیمت سازه چوبی پیش ساخته با ما همراه باشید.

  • سرمایش و گرمایش خانه‌ های چوبی به چه صورت است؟

سرمایش و گرمایش خانه‌ های چوبی به چه صورت است؟

بهتر است بدانید برای اجرای انواع تاسیسات متفاوت در سازه ‌های چوبی هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است. به ‌عنوان نمونه می ‌توان از تمامی وسایل گرمایشی همانند بخاری گازی، شومینه، رادیاتورها استفاده کنید.

همین طور برای خنک کردن فضای داخل خانه چوبی می ‌توان با کمترین میزان مصرف انرژی خنک کردن هوا را در نظر بگیرید. به‌ طور کلی هیچ ‌گونه منع عبور تاسیسات در خانه‌ های چوبی وجود ندارد.

در خانه‌ های چوبی به ‌راحتی می ‌توان لوله‌ هایی که برای انتقال حرارت و گاز هستند را، عبور داد و نمای داخلی را به واسطه آن‌ ها نیز زیباتر جلوه داد. به همین جهت هیچ مشکلی برای سرمایش و گرمایش در خانه ‌های چوبی وجود ندارد.

  • آیا انتقال خانه ‌های چوبی امکان‌پذیر است؟

بهتر است بدانید هنگامی که سازه‌های چوبی پیش ساخته، درست می ‌شوند و مونتاژ آن‌ ها صورت می‌گیرد، می ‌توان آن‌ ها را انتقال داد و با استفاده از وسایل حمل ‌و نقل آن ‌ها را به مکان مورد نظر فرستاد.

اما اگر سطح متراژ یک خانه چوبی بسیار بزرگ باشد، مراحل متعددی که برای ساخت و رنگ‌کاری آن در نظر گرفته می شود، در کارخانه صورت می‌گیرد و بخش مونتاژ آخری آن می ‌تواند در محل مذکور انجام شود.

در نظر گرفتن این امر سبب می‌ شود که به هنگام مونتاژ نهایی در محل نصب زمان کمتری برای سازندگان هدر برود و نصب بهتری صورت بگیرد. اما در حالت کلی در ابعاد مشخص شده ای می ‌توان خانه‌ های چوبی را به مکان مدنظر انتقال داد که به حالت کلی به آن ‌ها سازه‌ های چوبی پیش‌ ساخته می‌گویند.

  • آیا می ‌توان خانه‌ های چوبی را بر روی طبقه اول خانه‌ هایی که مصالح غیر از چوب دارند، قرارداد؟

ممکن است بسیاری از افراد قصد داشته باشند که از خانه ‌های چوبی بر روی طبقه خانه ‌هایی که ساخته ‌شده از مصالح دیگر هستند، استفاده داشته باشند. به‌ طور کلی باید گفت بله ساخت کلبه‌ های چوبی بر روی طبقه اول ساختمان هایی که مصالح دیگری دارند، امکان ‌پذیر است.

به دلیل این‌که ساختمان ‌های چوبی دارای انعطاف بالایی می باشند و اگر بر روی سطح مصالحی به‌ غیر از چوب در نظر گرفته شود، یکی از مهم ‌ترین ویژگی این نوع خانه ‌ها به حساب می ‌آید.

به همین جهت سازه ‌های چوبی پیش‌ ساخته می‌ توانند با در نظر گرفتن جانمایی ستون ‌ها و تیرها و جزئیات متعدد طبقه اول بر روی مصالحی به‌ غیر از چوب در نظر گرفته شوند.

  • آیا خانه‌ های چوبی در مقابل موریانه، قارچ ‌ها و حشرات چوب خوار مقاوم هستند؟

یکی از تصورات اشتباه اغلب افراد برای ساخت انواع خانه ‌های چوبی این است که که فکر می‌کنند، حشرات چوب خوار هماندد موریانه‌ ها و قارچ‌ ها در خانه‌ های چوبی بسیار یافت می شوند.

اما اغلب افراد برای این‌که بتوانند این موضوع را مدیریت ، اقدام به اشباع کردن چوب می کنند که این باور نیز باوری اشتباه می باشد و اشباع کردن چوب می ‌تواند هزینه ساخت خانه های چوبی را بالاتر ببرد.

همین امر نیز می‌ تواند سبب ضعیف کردن اتصالاتی که بین چسب و چوب واقع می‌شود، باشد و در نظر گرفتن رنگ‌ های ضد آب و نانو عایق ها را دچار مشکلات متعددی می‌کند.

حال برای این‌که بتوان از مشکل موریانه‌ ها، قارچ ‌ها و حشرات چوب خوار جلوگیری کرد، لازم است که از چوب‌ های مقاوم برای ساخت خانه‌ های چوبی استفاده شود.

به‌ عنوان نمونه چوب نراد روسی، ماهیت بسیار مناسب برای ساخت خانه ‌های چوبی دارد. به دلیل این‌که این چوب دارای مقاومت بالایی می باشد و یک گزینه مناسب برای ساخت انواع خانه های چوبی در نظر گرفته می ‌شود و از این خطرات جلوگیری می‌کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که برای ساخت خانه ‌های چوبی و مقاومت برای این موجودات وجود دارد، این است که ارتباط مستقیمی بین ستون‌ ها و دیوار ها با کف زمین وجود نداشته باشد و به واسطه نانو عایق‌ ها هزینه ‌های اضافی که برای اشباع کردن چوب در نظر گرفته می شود، حذف می شوند.

  • آیا خانه ‌های چوبی در برابر آتش ‌سوزی مقاوم هستند؟

به طورکلی همان حتماً می ‌دانید که آتش یک قابلیت اشتعال زا دارد و همین امر می ‌تواند مقاومت آن را در مقابل آتش کمتر کند. اما موارد مهمی لازم است که برای ساخت انواع خانه ‌های چوبی لازم است به آن توجه کرد تا بتوان مقاومت بسیاری برای آن‌ ها در برابر آتش در نظر گرفت.

در نظر گرفتن این موضوع بسیار نگران کننده نیست و یک مشکل حاد و بزرگ در نظر گرفته نمی‌ شود. به دلیل این‌که امروزه با استفاده از نانو عایق ها و کند سوز های چوب، سازه‌ های چوبی مقاومت بسیار بالایی پیدا کرده اند و در مقابل آتش ‌سوزی مقاوم‌ تر شده‌اند.

البته لازم به ذکر است بدانید که هر چه که قصد داشته باشید، مقاومت بیشتری برای در مقابل آتش‌سوزی برای خانه چوبی خود داشته باشید، ممکن است هزینه بیشتری برای ساخت شما در نظر گرفته شود.

  • آیا خانه ‌های چوبی عایق صوتی و حرارتی هستند؟

از دیگر ویژگی‌ های منحصر به فردی که اغلب افراد علاقه‌مند به ساخت سازه ‌های چوبی پیش ساخته هستند، این است که خانه های چوبی قابلیت عایق بودن صوتی و حرارتی را دارا هستند. در نظر گرفتن این اتفاق به واسطه ضریب حرارتی کم و انتقال صوت کم در سازه های چوبی می باشد.

هنگامی‌که گروه مهندسی مدنظر با ویژگی ها و تکنیک ‌های اصولی ساخت سازه آشنایی کامل داشته باشند، می ‌توانند عایق بودن صوتی و حرارتی خانه چوبی را به واسطه سلیقه و دلخواه مدنظر شما به ارمغان بیاورند.

به ‌عنوان نمونه ممکن است یک چوب ضخامت کمی در حدود ۲ سانتی ‌متر داشته باشد و اگر آن را در در کنار حرارت مستقیم بگذاریم و به فاصله ۲ سانتی ‌متر از حرارت دورتر باشد، شما نمی‌توانید هیچ گونه حرارتی را حس کنید. می‌توانید به راحتی این موضوع را در منزل آزمایش و مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که خانه ‌های چوبی عایق صوت عایق صوتی و حرارتی هستند.

  • آیا بنا کردن خانه ‌های چوبی بر روی سطوح شیب ‌دار جنگلی ممکن است؟

اغلب افراد امکان دارد علاقه‌مند به نصب خانه ‌های چوبی بر روی سطوح شیب ‌دار جنگلی باشند تا بتوانند از مناظر اطراف لذت ببرند. لازم است بدانید که بله امکان ساخت خانه های چوبی بر روی سطوح شیب‌دار جنگلی وجود دارد.

به دلیل این‌که خانه ‌های چوبی دارای وزن بسیار کمی هستند و بسیار سبک می باشند. همین موضوع می ‌تواند سبب ساخت آن‌ ها بر روی سطوح شیب ‌دار و جنگلی باشد و در این امر مانع ایجاد نکند.

  • آیا می توان ساختمان با اسکلت فلزی و بتنی را به خانه چوبی تبدیل کرد؟

بله در نظر گرفتن تبدیل ساختمان با اسکلت فلزی و بتنی با خانه چوبی امکان‌پذیر است و هنگامی‌که ساخت خانه ‌های چوبی از میان می ‌رود می ‌توانید تمامی مراحل را مثل ساخت خانه‌ های چوبی انجام دهید.

  • آیا ساخت خانه‌ های چوبی در مناطق گرمسیری امکان‌پذیر و با دوام است؟

آیا ساخت خانه‌ های چوبی در مناطق گرمسیری امکان‌پذیر و با دوام است؟

بله در نظر گرفتن خانه ‌های چوبی در مناطقی که گرم که گرمسیر هستند، امکان دارد و می ‌تواند دوام خوبی داشته باشد. اما لازم است که این نکته را بدانید برای در نظر گرفتن خانه ‌های چوبی در مناطق گرمسیر این نکته را مهم بشمارید که وزش های باد گرم و تابش نور آفتاب می ‌تواند بسیار مؤثر واقع شود و لازم است که از یک متریال درست برای این مناطق استفاده شود.

همین طور پوشش‌ های نهایی در این مناطق لازم است که مقاومت بسیار بالاتری در برابر اشعه یو وی آفتاب داشته باشد. سرد کردن خانه‌ های ویلایی در مناطق گرمسیری به دلیل ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد چوب سریع انجام می‌گیرد و سطح انرژی کمی برای در نظر گرفته می شود.

حال نکته مهمی که در این راستا مهم شمرده می‌ شود، این است که عایق مناسبی برای کف و سقف و جنس لایه بیرونی آن در نظر گرفت تا بتوان میزان عمر حیاتی سازه‌ های چوبی پیش‌ساخته را در مناطق گرمسیر بالاتر برد.

  • آیا ساخت خانه‌ های چوبی در مناطق سرد سیر امکان ‌پذیر و بادوام است؟

در نظر گرفتن خانه‌ های چوبی در مناطق سردسیر نیز امکان ‌پذیر می باشد. حتماً شما مشاهده کرده اید در بسیاری از مستندها در مناطق سردسیر مانند کانادا وکشور های اروپایی اسکاندیناوی روسیه و دیگر مواقع از خانه‌ های چوبی استفاده بسیاری شده است. در حالت کلی لازم است بدانید که میزان مقاومت خانه ‌های چوبی در مناطق سردسیر بهتر در مناطق دیگر می باشد و می ‌تواند دوام بالایی برخوردار باشد.

  • آیا ساخت خانه ‌های چوبی در مناطق مرطوب مثل شمال ایران ممکن است؟

ممکن است برخی از افراد سوالاتی در رابطه با ساخت خانه‌ های چوبی در مناطق مرطوب مثل شمال کشور داشته باشند. بهتر است بدانید که بله ساخت انواع خانه های چوبی در این مناطق امکان‌ پذیر می باشد. البته بسیاری از افراد تصورات اشتباهی در این رابطه دارند. اما بهتر است بدانید که خانه ‌های چوبی در مناطق مربوطه همانند شهرهای مازندران، گرگان، گیلان کمترین آسیب وارده را خواهند داشت.

به‌ طور کلی سازه ‌های چوبی در هوای مرطوب، رطوبتی که در خود دارند را از دست نمی ‌دهند و همین امر می ‌تواند یک مزیت مهم برای ساخت خانه های چوبی در مناطق مرطوب باشد. به دلیل این‌که اگر چوب رطوبت خود را از دست بدهد، فوراً تخریب می ‌شود.

البته این خصوصیات چوب هنگامی که با رنگ های مقاوم در نظر گرفته می ‌شود، می ‌تواند استحکام قابل ‌قبولی را در برخی مناطق به وجود بیاورد و در نظر گرفتن این ویژگی در شمال کشور تا به حدی است که اغلب به جای ساختن سازه‌ های فلزی در خانه ‌ها از چارچوب ‌های چوبی استفاده کرده‌اند. زیرا قطعه چوب سازگاری مناسبی با آب ‌و هوای مرطوب دارد.

  • مدت ‌زمان ساخت و نصب خانه ‌های چوبی چه میزان است؟

مدت ‌زمان ساخت و نصب خانه ‌های چوبی چه میزان است؟

اگر قصد داشته باشید در رابطه با زمان ساخت خانه‌ های چوبی از مرحله اولیه تا مرحله آخر بدانید، بهتر است بدانید کلیه مونتاژ برای ساخت سازه‌ های چوبی پیش ساخته بین ۳ تا ۵ ماه زمان لازم دارد. البته در نظر گرفتن زمان ذکرشده با توجه به متراژ طرح و ابعاد سازه ممکن است متفاوت باشد.

در برخی از طرح‌ های خیلی خاص و ویژه دیده شده که زمان بیشتری برای ساخت و نصب خانه‌ های چوبی در نظر گرفته شده است. به دلیل این‌که اجرای سقف ‌های غول ‌پیکر و پنجره‌ های بسیار بزرگ در آن طرح، زمان زیادی را لازم داشته است.

  • آیا خانه ‌های چوبی در برابر باد و باران و برف مقاوم هستند؟

در رابطه با موضوع مقاوم بودن خانه‌ های چوبی در برابر باد و باران و برف لازم است بگوییم که کافی است اصول مهندسی برای ساخت سازه‌ های چوبی رعایت گردد تا بتواند مقاومت بالایی در برابر باد باران و برف داشته باشد.

در نظر گرفتن اصول مهندسی سازه سبب می‌ شود که دیواره‌ های آن کاملاً در برابر نفوذ آب باران مقاوم باشد و همین طور خرپا های چوبی بتوانند مقاومت بالایی در برابر وزن برف داشته باشند.

  • آیا محدودیتی برای رنگ ‌بندی خانه ‌های چوبی وجود دارد؟

ممکن است برخی از افراد علاقمند به رنگ بندی های متفاوت خانه ‌های چوبی باشند. بهتر است بدانید در رابطه با این موضوع هیچ‌گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت و با در نظر گرفتن سلیقه شخصی شما می توان هر قسمت از سازه چوبی پیش ‌ساخته را رنگ آمیزی کرد.

  • آب ‌و هوای مناسب برای ساخت سازه ‌های چوبی پیش ساخته چه نوع آب ‌و هوایی است؟

آب ‌و هوای مناسب برای ساخت سازه ‌های چوبی پیش ساخته چه نوع آب ‌و هوایی است؟

ممکن است یکی از مهم ‌ترین سوالات ذهنی برخی از افراد این باشد که چه آب ‌و هوایی برای ساخت خانه ‌ها و سازه‌ های چوبی پیش‌ ساخته مؤثر می باشند.

ممکن است در ذهن خود تصور کنید که آیا این خانه‌ های پیش‌ساخته چوبی می‌توانند رابطه خوبی با آب ‌و هوای معتدل و مرطوب مناطق شمالی یا هوای سردسیر مانند کردستان و دیگر شهر ها داشته باشند؟

برای این‌که بتوانیم به سوال شما پاسخ دهیم بهتر است بگوییم که تمامی آب‌ و هوا های موجود اعم از مناطق سردسیر، مناطق مرطوب و مناطق گرمسیر می ‌توانند از خانه ‌های پیش ‌ساخته چوبی استفاده کنند.

به دلیل این‌که عموماً برای ساخت این خانه از کاج روسی اشباع شده استفاده می شود. این چوب می تواند برای فضا های باز با در نظر گرفتن نوع منطقه‌ای که قرار است در آن ناحیه ساخته شود، صورت می گیرد.

شرکت مورد نظر که قصد ارائه انواع سازه ‌های چوبی پیش ‌ساخته را دارد با در نظر گرفتن نوع آب ‌و هوای منطقه شما می تواند پوشش و رنگ مخصوص را برای سازه‌ های چوبی پیش ‌ساخته در نظر بگیرد تا بتواند تطابق خوبی با آب ‌و هوای منطقه مورد نظر شما داشته باشد.

آیا سازه‌ های چوبی پیش ‌ساخته دربرابر زلزله مقاوم هستند؟

دیگر مبحثی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده باشد، مبحث زلزله می باشد. در نظر گرفتن سازه های چوبی پیش‌ ساخته نیز می‌ تواند یکی از اصول مهم ‌باشد که می ‌تواند در مقابل زلزله دوام بالایی داشته باشد.

به دلیل این‌که این سازه ‌ها بسیار سبک هستند و همین امر سبب می ‌شود که ارتعاشات زلزله بر روی آن ‌ها تأثیری نداشته باشد و می ‌تواند خود را با این ارتعشات تطبیق بدهند.

حال خانه ‌های چوبی که اسکلت آن ‌ها بر پایه چوب بنا شده است، به نسبت ساختمان ‌هایی که اسکلت بتنی یا فلزی دارند سبک‌ تر می باشند و در هنگام بروز زلزله اتصالات صحیح و اصولی آن ‌ها می‌ تواند یک عملکرد و واکنش مناسب را از خود نشان دهد و همین امر باعث می ‌شود که سازه‌ های چوبی پیش‌ساخته علاقمندان بسیاری داشته باشد.

زیرا در وقوع حوادثی همچون زلزله و آتش ‌سوزی می ‌توانند مؤثر واقع شوند. به دلیل این‌که چوب ‌هایی که برای این سازه‌ های چوبی استفاده می شود، به شدت کند سوز شده‌اند و بعد از رنگ‌آمیزی دارای پوشش ضد حریق می باشند می ‌توانند در برابر آتش ‌سوزی نیز مقاومت بالایی داشته باشند.

کیفیت خانه های با سازه های چوبی پیش‌ ساخته

همان ‌طور که در تمام مراحل بالا برایتان ذکر کردیم در نظر گرفتن خانه‌ های پیش ساخته چوبی می‌ تواند یک راه‌ حل بسیار مهم برای ساختن یک خانه با کارایی بسیار بالا باشد.

خانه‌ های پیش ‌ساخته چوبی می‌ توانند در کمترین زمان ممکن با در نظر گرفتن استاندارد ها و کیفیت ‌های مهم در نظر گرفته شوند و از نظر انرژی کارآمدتر باشند.

همین طور دعوام بسیاری برای خانه ‌های پیش‌ ساخته چوبی در نظر گرفته می‌ شود که به همه افراد استحکام این خانه ‌ها ثابت شده است.

حال اگر قصد داشته باشیم در رابطه با کیفیت خانه‌ های سازه‌ای چوبی پیش‌ ساخته بیشتر برای شما بگوییم لازم است بگوییم که عموماً ساخت سازه ‌های چوبی پیش ‌ساخته در کارخانه‌ ها تحت نظارت دقیق و قوانین بسیار سخت‌گیرانه مسئولین آن قرار می گیرند و کیفیتی که برای سازه‌ های چوبی پیش‌ ساخته در نظر گرفته می ‌شود، بسیار بالا است.

به ‌طور کلی یک کارخانه با اهداف این که بتواند سازه‌ های چوبی پیش ساخت را با بالاترین کیفیت ممکن و در کمترین زمان ممکن بسازند تا از این طریق بیشترین صرفه اقتصادی را با بالاترین کیفیت داشته باشند.

کیفیت خانه ها و سازه‌ های چوبی پیش ‌ساخته

به همین جهت می ‌توان گفت که اگر کیفیت خانه ها و سازه‌ های چوبی پیش ‌ساخته با در نظر گرفتن نظارت کارشناسان عرضه  شود، بسیار بهتر از تولیدات شخصی می باشد.

حال برای این‌که بتوانید بهترین کیفیت از سازه‌ های چوبی پیش ‌ساخته را داشته باشید و توقعات خود را برای ساخت خانه‌ های چوبی برطرف کنید، لازم است که به جزئیات در رابطه با کیفیت این خانه ‌های پیش‌ساخته چوبی توجه کنید.

جزئیات در نظر گرفته ‌شده برای سازه‌ های چوبی پیش‌ ساخته نقشه ‌های معماری سازه و دیتیل تک ب تک قطعات و اجزای سازه چوبی پیش‌ ساخته مد نظر می باشد که لازم است حتماً آن را مورد بررسی قرار دهید.

انرژی در خانه‌ های بازسازی چوبی پیش ساخته

اغلب افراد در رابطه با انرژی ‌هایی که در خانه‌ های پیش‌ ساخته چوبی در نظر گرفته می‌شود، اطلاعاتی نیاز دارند. بهتر است بدانید که از نظر کارایی انرژی در خانه ‌های پیش ‌ساخته چوبی می‌ تواند به نسبت خانه‌ هایی که با سنگ و آجر ساخته می شوند، کیفیت بیشتری داشته باشد.

به دلیل این‌که هنگامی‌که یک خانه با سنگ و آجر ساخته می شود، برای در نظر گرفتن مصرف انرژی لازم است تمهیدات بسیاری برای او عنوان شود تا بتواند از نظر مصرف انرژی رتبه A را به خود اختصاص دهد.

این موضوع در حالتی است که سازه های چوبی به دلیل جنس و متریال آن ‌ها به صورت ذاتی می ‌تواند سبب به وجود آمدن انرژی ‌های متعدد در خانه‌ های پیش‌ ساخته چوبی باشند. به دلیل این‌که جنس چوب و متریال یک ویژگی دارد و می ‌تواند عایق حرارتی و حتی آکوستیک بسیار خوبی برای در نظر گرفتن این موارد باشد.

  • محیط ‌زیست

اگر شما به محیط زیست خود بسیار توجه می کنید و از دسته افرادی هستید که محیط زیست اولویت بسیاری در زندگی شما دارد، بهتر است در رابطه با سازه‌ های چوبی پیش ‌ساخته بدانید که خانه‌ های چوبی می ‌توانند تا حدود ۹۰ درصد قابل بازیافت باشند و همین امر می ‌تواند آن ‌ها را برای محیط زیست بسیار مفید جلوه دهد.

همین طور نکته مهم دیگری که در این استان وجود دارد، سازه‌های چوبی پیش‌ ساخته هنگامی‌که قصد بر پا کردن و سر هم کردن دارند، از منابع تجدید ناپذیر همانند آب، برق و غیره کمتر از سازه‌ های دیگر استفاده دارند. به‌ طور کلی می ‌توان به این موضوع اشاره کرد، که نخاله ای که از سازه ‌های چوبی پیش‌ساخته حاصل می‌گردد، به نسبت ساخت آن‌ ها بسیار کمتر می ‌باشد.

نکات مهم قیمت سازه چوبی پیش ساخته

برای این‌که بتوان به واسطه سازه ‌های چوبی یک خانه چوبی ساخت، لازم است که در اولین مرحله از قیمت سازه چوبی پیش ‌ساخته اطلاعاتی داشته باشید و هزینه ‌های آن را برآورد کنید.

سپس با در نظر گرفتن بودجه مدنظر خود می توانید برای ابعاد متراژ خانه چوبی تصمیم بگیرید. در راستای استفاده از سازه‌ های چوبی پیش‌ساخته لازم است دقت داشته باشید که هیچ ‌گونه مبلغ اضافه‌ای بابت شهر شرکت ساخت خانه های چوبی از شما دریافت نمی ‌شود.

به ‌عنوان نمونه اگر قصد دارید از سازه‌ های چوبی پیش‌ فرض در گیلان یا مازندران استفاده کنید، هزینه ای برای مسافت پرداخت نمی‌کنید. عموماً قیمت ‌هایی که برای سازه چوبی پیش‌فرض در نظر گرفته می شوند در تمامی کشور ثابت می باشند و تغییری ندارند.

در نظر گرفتن یک خانه چوبی ۲ طبقه با توجه به متراژ مدنظر آن ممکن است شامل هزینه ‌های دیگری برای کارفرما گردد. به طور کلی قبل از این‌که قصد ساخت خانه چوبی با سازه‌ های چوبی پیش‌فرض داشته باشید، لازم است که متراژ موردنظر خود را برای گروه معماری مورد نظر تعیین کنید.

در نظر گرفتن خواست مشتری

همه پروژه‌هایی که به واسطه گروهان معماری از سازه ‌های چوبی ساخته می ‌شود، با در نظر گرفتن خواست مشتری ساخته می شود. هیچ ‌گونه طرح آماده‌ای برای سازه‌ های چوبی وجود ندارد و کارفرما ها می‌توانند با در نظر گرفتن طرح مد نظر خود اقدام به تهیه سازه‌ های چوبی پیش ‌فرض کنند.

در نظر گرفتن قیمت سازه چوبی پیش ‌ساخته می ‌تواند به مواردی همچون نوع عایق ‌بندی، انتخاب متریال، انعطاف طرح پذیری و دیگر موارد مهم بستگی داشته باشد.

در این راستا ممکن است برخی از افراد از اسکلت ال اس اف به که ترکیبی از چوب یا فلز و چوب یا بتن می باشد استفاده کنند در نظر گرفتن سازه های چوبی برای تمامی مکان‌ ها ممکن است. سازه‌ های چوبی در مناطق باغ، منطقه‌ ی شهری، روستایی، کوهستانی، مرطوب، گرم و خشک می ‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

هیچ‌گونه منعی برای سازه‌ های چوبی در مناطق متفاوت ندارد

اگر بدانید سازه‌ های چوبی با تمامی مناطق آب ‌و هوایی سازگاری مناسبی دارند و به دلیل منعطف بودن چوب و متریالی که در آن وجود دارد، هیچ‌گونه منعی برای سازه‌ های چوبی در مناطق متفاوت ندارد و در نظر گرفتن انعطاف خانه ‌های چوبی در مناطق شمالی بسیار تاثیرگذار است و لازم است که برای استفاده از خانه‌ های چوبی در این مناطق که مرطوب هستند از چوب ‌های رایج استفاده شود. به دلیل این‌که در این مناطق میزان تخریب شدن چوب به نسبت مناطق دیگر کندتر می باشد.

به ‌طورکلی همه پروژه‌ هایی که بر اساس سفارشات مشتری از سازه‌ های چوبی استفاده می شوند، به‌ عنوان سازه‌ای چوبی پیش‌ ساخته در نظر گرفته می‌ شود و هیچ یک از طرح آماده برای متراژ وجود ندارد.

در نظر گرفتن متراژ و طرح مدنظر

شما می ‌توانید با در نظر گرفتن متراژ و طرح مدنظر خود اقدام به استفاده از هر کدام از سازه‌ های چوبی پیش‌ساخته کنید. همان ‌طور که ذکر کردیم تعیین هزینه‌ ها می ‌تواند به عوامل بسیاری بستگی داشته باشد. اسکلت خانه چوبی شما نیز اگر با استفاده از ترکیباتی همانند چوب یا فلز باشد، می ‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد.

در نظر گرفتن عوامل متعدد برای قیمت سازه های چوبی بسیار مهم شمرده می ‌شود و با توجه به نیاز شما قیمت های متفاوتی برای سازه ‌های چوبی پیش ‌ساخته تعیین می‌ گردد که شرکت ‌های ارائه ‌دهنده آن به صورت دقیق با توجه به نوع نیاز شما می ‌توانند برآورد قیمت ساز های چوبی پیش‌ ساخته را برای شما تعیین کنند و آگاهی لازم در این زمینه را برای شما به همراه داشته باشند.

عوامل موثر در قیمت سازه چوبی پیش ساخته

همانطور که ذکر کردیم عوامل متعددی برای تعییت قیمت سازه چوبی پیش ساخته اثرگذار هستند. این عوامل عبارتند از:

  • تعیین متراژ فضای مورد نظر
  • تعیین طرح دلخواه
  • شرکت ارائه دهنده سازه چوبی
  • در نظر گرفتن نوع چوب استفاده شده
  • در نظر گرفتن رنگ چوب
  • عایق بندی آن در مقابل زلزله و آتش سوزی
  • اسکلت ساختمان به صورت ترکیبی
  • سازگاری سازه چوبی با منطقه مورد نظر
  • و دیگر موارد

انواع مختلف معماری خانه‌های چوبی پیش ‌ساخته

هنگامی که قصد تهیه یک خانه پیش ‌ساخته چوبی دارید، مهم ‌ترین چیزی که در این راستا اهمیت دارد این است که بتوانید تشخیص دهید لازم است خانه‌ های چوبی چه نیازی از شما را برطرف کند. توقع شما و تعداد اعضای خانواده از مهم‌ترین دلایلی هستند که می ‌توانند در انتخاب سازه ‌های چوبی پیش‌ ساخته اثرگذار باشند.

حال برای این‌که بتوانید انتخاب مؤثری از خانه ‌های چوبی پیش‌ ساخته داشته باشید، لازم است که با در نظر گرفتن کمک و تجربه های یک معمار اقدام به انواع مختلف معماری‌ های متعدد کنید.

عموماً شرکت ‌هایی که ارائه ‌دهنده و سازنده سازه چوبی پیش ‌ساخته هستند، کاتالوگ های متعددی می ‌توانند به افراد ارائه دهند تا از این طریق شخص با در نظر گرفتن پلان ها، متراژ و ویژگی ‌های منحصر به‌ فرد همانند تعداد اتاق خواب ‌ها و دیگر موارد اقدام به انتخاب معماری سازه و خانه‌ های پیش‌ ساخته چوبی کند و از این طریق بهترین آن ‌ها را برای رفع نیاز های خود انتخاب کند.

ساخت سازه چوبی پیش ‌ساخته

همان ‌طور که ذکر کردیم در درجات متفاوتی می‌ توان خانه ‌های پیش ساخته چوبی در کارخانه‌ ها را ساخت و تولید آن ‌ها را شروع کرد. لازم است که عملیات ساخت برای سازه‌ های چوبی پیش ساخته با دقت و کیفیت بسیاری در نظر گرفته شوند تا بتوان استفاده‌ های کاربردی از آن ‌ها برد حال لازم می ‌دانیم در رابطه با چند نوع متفاوت از پیش ‌ساخته ساز های متفاوت برای شما صحبت کنیم.

امیدواریم تا اینجا از خواندن پست قیمت سازه چوبی پیش ساخته اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

روش ابتدایی که برای پیش ساختن سازه چوبی پیش ساخته در نظر گرفته می شود، روش پیش برش می باشد. برای این روش لازم است که به جای این‌که از بریدن الوار در سایت ساختمان ‌ها استفاده کرد از نجار و الوار های که از قبل بریده شده‌اند، استفاده کرد و آن‌ ها را با قیمت مناسبی خریداری کرد. حال در نظر گرفتن این‌که لازم است اتصال تمامی این الوار ها را و به همدیگر بدهیم می‌ توانند یک راهکار با قیمت مناسب باشد.

در نظر گرفتن دقت و کیفیت در این پیش ساخت، ممکن است کیفیت و کاربرد کارخانه را نداشته باشد و فقط به تبحر و مهارت کارگران ساختمانی بستگی دارد. هر چه که آنان بتوانند در این کار خبره تر باشند، استحکام و کیفیت پیش برش ‌ها بیشتر می شود. اما به طور کلی پیش ساخته‌ای که در کارخانه‌ ها اتفاق می ‌افتد، کیفیت بالاتری دارد.

  • روش قاب ‌های چوبی

روش قاب ‌های چوبی

در نظر گرفتن این روش به گونه ایست که لازم است الوار هایی که بریده شده‌اند به شکل قاب ‌های ساختمانی در کارخانه‌ ها به یکدیگر اتصال داده شوند، سپس می‌ توانند به محل ساختمان حمل شوند.

با در نظر گرفتن قاب ‌های چوبی در کنار یکدیگر می ‌توان اسکلت کلی ساختمان را ساخت و از این طریق کنار یکدیگر قرار دادن این قاب ها سبب به وجود آمدن کلیه ساختمان می شود.

البته در نظر گرفتن این روش ممکن است هزینه بیشتری به نسبت روش پیش برش داشته باشد. همین طور لازم است بدانید که باید قاب‌ های چوبی تا مکان مورد نظر ساختمان حمل شود.

همین حمل قاب ‌های چوبی از کارخانه نیازمند اتومبیل‌ های بسیار بزرگی می‌ باشد که ممکن است این اتومبیل ‌ها نیز سبب به وجود آمدن هزینه‌ هایی گردند.

استفاده جرثقیل کوچک در محل ساخت

حال برای این‌که بتوان این قاب ‌ها را به محل مورد نظر ارسال کرد، لازم است که از جرثقیل کوچک در محل ساخت نیز استفاده شود تا بتوان این قاب‌ ها را به ‌عنوان اسکلت کلی ساختمان در نظر گرفت و آن‌ ها را در محل ساخت بنا کرد.

البته لازم است بدانید که روش قاب‌ های چوبی نیز دارای مزیت ‌هایی می ‌باشد و یکی از مزیت‌ های آن این است به دلیل این‌که انبار ها در کارخانه برش داده شده ‌اند و به واسطه ابزار های دقیق و منظمی سرهم ‌بندی شده‌اند، کیفیت آن‌ ها به نسبت روش قبلی که به واسطه کارگران چوب‌ ها به یکدیگر اتصال داده می شوند، بیشتر می باشد.

همین طور از دیگر ویژگی ‌های آن این است به دلیل این‌که این قاب‌ ها در محیط کارخانه سرهم شده اند، دیگر احتیاج نیست که کارگران و نجاران زمان و هفته ‌های زیادی را برای این‌که بتوانند این قاب‌ های چوبی را سرهم‌بندی کنند، در نظر بگیرند.

به‌ طور کلی در نظر گرفتن روش قاب های چوبی می ‌تواند در زمان ساخت سازه ‌های چوبی پیش‌ ساخته بسیار صرفه‌جویی کند و از این طریق زمان شما مدیریت می کند.

  • پنل های آماده

یکی دیگر از راه کار ها برای ساخت سازه‌ های پیش ساخته استفاده از پنل های آماده می باشد. البته لازم است بدانید که یکی از دقیق ‌ترین و به صرفه‌ ترین روش ‌ها استفاده از این روش می باشد.

به دلیل این‌که علاوه بر قاب ها که یک فضا میان پنل های آماده ساخته اند و می ‌توان در این پنل ها در ها پنجره ‌ها و اصلی یا سیم کشی ‌های متعدد کارخانه در کارخانه جای‌گذاری شوند و به صورت پانل های آماده در می آیند.

در نظر گرفتن و استفاده از پنل های آماده

در نظر گرفتن و استفاده از پنل های آماده می ‌تواند زمان شما را مدیریت کند. به طور کلی استفاده از این پنل ‌ها می ‌تواند چندین هفته برنامه ساخت سازه‌ های چوبی در پیش‌ ساخته را برای شما بیشتر می‌کند. به دلیل این‌که حدود ۸۰ درصد تمامی اجزا و تشکیلات ساختمان کامل شده اند.

حال ممکن است در این راستا برای شما سوالی به وجود بیاید که آیا قیمت سازه چوبی پیش ساخته و حمل پنل های آماده از کارخانه تا محل ساخت ساختمان به چه میزان می شود؟

در این راستا لازم است که برای شما بگوییم نیاز است که شما فقط هزینه ای که برای پیش برش در نظر گرفته‌اید را برای کارگران لازم بدانید. همین همین طور لازم است که زمان بیشتری که در هنگام روش پیش برش هدر داده‌اند را محاسبه کنید.

حال اگر شما از دسته افرادی هستید که معماری خاص و منحصر به ‌فردی را برای فضای مربوطه خود در نظر گرفته اید، استفاده از پنل های آماده می‌تواند طرح خاص شما را با بهترین نحو ممکن پیاده ‌سازی کند و از این طریق هزینه‌ های شما را مدیریت کند.

پیشنهاد می کنیم از پست مشاوره ساخت و ساز دیدن کنید.

  • مدولار

در نظر گرفتن روش مدولار یکی دیگر از روش‌ هایی است که برای قیمت سازه چوبی پیش ساخته شده مؤثر واقع می شود. به طور کلی روش مدولار به این جهت است که می ‌تواند بخش ‌های متعدد را با در نظر گرفتن جعبه ‌های کامل آماده کند و آن ‌ها را وارد زمین ساختمان کنند.

در نظر گرفتن تمامی این جعبه ‌ها به واسطه‌ای جرثقیل می باشد و روی یکدیگر قرار می‌گیرند. این جعبه‌ها به‌ راحتی می ‌توانند وارد زمین ساخت سازه چوبی شما شوند.

در نظر گرفتن روش مدولار

در نظر گرفتن روش مدولار بیشتر برای این موضوع است تا بتواند زمان ساخت شما را به حداقل برساند و از این طریق دیگر برای ساخت خانه ‌های چوبی زمان بسیار کمی را مصرف می‌ کنید.

البته در نظر داشته باشید که به واسطه استفاده از روش مدولار دیگر همه چیز تمام شده نیست، بلکه لازم است برای ساخت خانه چوبی تاسیسات برقی، لوله‌کشی‌ های آب و فاضلاب، سیم‌کشی ‌های تلفن و دیگر موارد در محل ساختمان مورد نظر صورت بگیرند. البته با تمامی ویژگی ‌ها و مزایایی که برای روش مدولار ذکر کردیم این روش نیز خالی از عیب نمی‌ باشد.

یکی از مهم ‌ترین معایب روش مدولار این است که سبب محدود شدن گزینه‌ های معماری می شود. بهتر است بدانید استفاده از روش مدولار اغلب برای ساخت ‌و ساز سازه‌ های چوبی در حجم ‌های بزرگ همانند آپارتمان ‌ها در نظر گرفته می شود.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست قیمت سازه چوبی پیش ساخته هستید.

فونداسیون خانه های چوبی پیش ‌ساخته

برای این‌که بتوان خانه‌ های پیش ‌ساخته چوبی را در نظر گرفت اغلب افراد ۲ روش را در نظر می‌گیرند. این ۲ روش عبارت ‌اند از:

  • روش دال بتنی
  • روش المان‌ های چوبی یا فلزی به ‌صورت پیش‌ ساخته شده در کارخانه

ممکن است برخی از افراد در نظر داشته باشند تا با استفاده از روش دال بتنی بتواند خانه‌ های پیش ‌ساخته چوبی را بسازند. در این روش لازم است که ترکیبات بتن بتواند بسیار دقیق و با ظرافت اجرا شود.

حال اگر نمی‌توانید با در نظر گرفتن شرایط موجود از کیفیت دال بتنی استفاده کنید و آن را اجرا کنید، لازم است که در نظر داشته باشید از کارخانه مد نظر درخواست کنید تا بتواند المان ‌های چوبی یا فلزی را برای شما در نظر بگیرد و به واسطه فراهم کردن این المان‌ های چوبی یا فلزی اقدام به ساخت خانه‌ های پیش‌ساخته چوبی کنید.

البته لازم است که در رابطه با این موضوع در نظر داشته باشید در روش المان ‌های چوبی ارتفاع ساختمان ۵۰ تا ۸۰ سانتی ‌متر بیشتر از روش قبل می باشد و افزایش پیدا می‌کند.

تا اینجا با مبحث فونداسیون خانه های چوبی پیش ‌ساخته آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله قیمت سازه چوبی پیش ساخته با ما همراه باشید.

جمع ‌بندی مطالب

به ‌طورکلی در تلاش بودیم در تمامی مطالب بالا در رابطه با قیمت سازه چوبی پیش‌ساخته برای شما صحبت کنیم. در این راستا در رابطه با موضوع ‌هایی همانند ساخت سازه چوبی پیش‌ ساخته برای شما صحبت کردیم.

همین طور در رابطه با ویژگی‌ های ساخت خانه با سازه ‌های چوبی اطلاعات مؤثری در اختیار شما قرار دادیم. در نظر گرفتن متراژ خانه‌ های چوبی یک عامل بسیار مؤثر بر روی قیمت سازه چوبی پیش ‌ساخته می ‌باشد.

همین طور در کشیدن طرح اولیه در تلاش بودیم تا برای شما اطلاعات مؤثری داشته باشیم و مزیت ‌های منحصر به‌ فرد خانه ‌ها باز سازه ‌های چوبی را برای شما عنوان کنیم.

سوالات متعددی که در راستای ساخت خانه‌ های چوبی داشتید را پاسخ دادیم و به طور کامل تمامی سوالات ذهنی افراد را در رابطه با سازه‌ های چوبی پیش ‌ساخته برطرف نمودیم.

شما در حال خواندن پست قیمت سازه چوبی پیش ساخته هستید.

مزایای بسیاری از ساخت خانه‌ های چوبی وجود دارد که می توان از مهم‌ ترین آن ‌ها به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک‌ سازی و مقاومت و استحکام بسیار بالای آن ‌ها در مقابل زلزله
  • سرعت بسیار در هنگام ساخت و بازگشت سریع سرمایه موجود
  • عایق ‌بندی مناسب و کاهش چشمگیر مصارف انرژی داشتن عمر طولانی سازه‌ های چوبی
  • کم کردن پرت مصالح ساختمانی
  • صنعت سازی و بیشتر شدن کنترل کیفیت در کارخانه ‌های پیش ‌ساز
  • در نظر گرفتن و استفاده از نیرو های کار حرفه‌ای و متخصص
  • کم کردن آلودگی محیط زیست به واسطه سازه‌ های چوبی
  • بیشتر شدن ایمنی کار
  • زیبایی و سازگاری سازه‌ های چوبی با تمامی شرایط متفاوت آب ‌و هوایی
  • کم کردن اثرات منفی الکترو مغناطیسی بر انسان

همین طور در تمامی مطالب بالا برای شما ذکر کردیم که در نظر گرفتن سازه‌ های چوبی نیازی به دریافت مجوز از شهرداری ها ندارند و همین امر می ‌تواند یک مزیت بسیار مفید برای آن ‌ها به حساب بیاید و سرعت کارآیی شما را بیشتر کند و از عوامل مؤثری است که می ‌تواند سبب کاهش یافتن دردسر های ساخت ‌و ساز شود.

همان‌ طور که ذکر کردیم عمر مفیدی برای سازه ‌های چوبی پیش ساخته در نظر گرفته می ‌شود که حدوداً ۵۰ سال می ‌توانند به صورت مفید کارکرد داشته باشند.

البته قبل از این‌که اقدام به خرید هر کدام از سازه‌ های چوبی کنید، لازم است که شرکت تأمین‌کننده خدمات سازه ‌های چوبی را با در نظر داشتن تقاضاهای خود انتخاب کنید.

شرکت ‌های معتبر

در نظر داشته باشید که حتماً از شرکت ‌های معتبر که دارای مجوز های کیفی می باشند، برای ساخت سازه ‌های چوبی پیش ساخته استفاده کنید تا بتوانید کیفیت و ساخت سازه ‌های چوبی را بدون دلواپسی در نظر بگیرید و هیچ‌گونه آسیبی به دلیل گذشت زمان در خانه ‌های چوبی شما اتفاق نیفتد.

به ‌طور کلی قصد ما از تهیه مقاله قیمت سازه چوبی پیش ساخته در نظر گرفتن عوامل مؤثر برای قیمت سازه چوبی پیش‌ ساخته بود که در یک عنوان مفصل به آن پرداختیم.

حال امیدواریم با تمامی مطالبی که در مقاله قیمت سازه چوبی پیش ساخته ذکر کردیم شما توانسته باشید اطلاعات مؤثری در این زمینه کسب کنید. ممنون که ما را تا انتهای مطلب قیمت سازه چوبی پیش ساخته همراه کردید.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *