بازسازی, طراحی و ساخت

بازسازی خانه ۷۰ متری

در این مقاله می خواهیم به قیمت بازسازی خانه۷۰ متری در تهران بپردازیم.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد قیمت بازسازی 50 متری در تهران توضیحات جامع و کاملی را برای شما ارائه دهیم. همچنین در مورد مراحل بازسازی ساختمان، شرایط بازسازی و مرمت ساختمان، مزیت های بازسازی ساختمان و در نهایت عوامل تاثیرگذار بر هزینه بازسازی ساختمان برای شما توضیحات کاملی را عنوان نمایم. پرسش پاسخ هایی که در مقاله قیمت بازسازی 50 متری در تهران مطرح می کنیم، عبارتند از:

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

بازسازی ساختمان چیست؟

چیدمان آپارتمان پنجاه متری به چه صورت است؟

مراحل بازسازی ساختمان را نام ببرید؟

نکات مهمی که در طراحی بازسازی ساختمان باید به آن توجه داشته باشیم را نام ببرید؟

تخمین قیمت بازسازی ساختمان های کوچک به چه صورت برآورد می شود؟

مراحل اولیه بازسازی ساختمان شامل چه مواردی است. توضیح دهید؟

آیا نحوه چیدمان و طراحی منزل در بازسازی ساختمان تاثیرگذار است؟

نکاتی که در بازسازی آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشیم را نام ببرید؟

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی شامل چه مواردی است. توضیح دهید؟

شرایط بازسازی ساختمان های پنجاه متری به چه صورت است؟

ضوابط و قوانینی که باید برای بازسازی ساختمان از آن پیروی کنیم را نام ببرید؟

از چه قواعد و ضوابطی برای بازسازی ساختمان های پنجاه متری باید استفاده نمایم توضیح دهید؟

نکات مهم و اساسی که زمان بازسازی ساختمان باید به آن توجه داشته باشیم را نام ببرید؟

در زمان طراحی نقشه کشی ساختمان باید به چه نکاتی توجه کنیم. نام ببرید؟

تغییر کاربری ساختمان چیست؟

تفاوت بازسازی داخلی و بیرونی ساختمان را توضیح دهید؟

بازسازی ساختمان های فرسوده کوچک بر چه اساس رتبه بندی می شوند. نام ببرید؟

مزیت های بازسازی و نوسازی ساختمان را نام ببرید؟

عوامل تاثیرگذار در هزینه بازسازی ساختمان را نیز نام ببرید؟

بازسازی ساختمان

مرمت و یا این که بازسازی یک ساختمان به فعالیت هایی گفته می شود که با به کارگیری از امکانات مدرن برای یک ساختمان سبب می شود که ماندگاری و طول عمر آن ساختار به مراتب بیشتر از قبل گردد و همچنین با استفاده از تعمیرات کلی در بخش های مختلف ساختمان به محافظت و دوام و همچنین مقاومت آن ساختمان کمک بسزایی می نماید.

بهتر است بدانید که مرمت یک منزل و یا ساختمان به ضوابط و همچنین قوانین خاص خود نیاز دارد که معماران و یا مهندسین باید از آن پیروی نمایند.

زیرا ساختمان های کلنگی که قدمت زیادی دارند، به مراتب بیشتر از منازل دیگر به بازسازی نیاز دارند. به طورکلی انجام بازسازی منزل و یا این که نوسازی آن یک عزم و اراده بزرگی را می طلبد که به عوامل متعددی نظیر دسترسی بیشتر از فضای در اختیار داشته و همچنین نیاز فرد از بخش های مختلف منزل بستگی دارد. علاوه براین، یکی از نکات مهم که در مرمت ساختمان باید به آن توجه داشته باشیم، قیمت بازسازی 50 متری در تهران است.

در گام نخست شخص باید به این مسئله توجه داشته باشد که چه بخشی از محیط نیاز مبرم به بازسازی و یا این که مرمت سازی دارد و همچنین این بازسازی نیاز به مرمت زیرساخت های ساختمانی مانند لوله کشی و یا این که تاسیسات هم مرتبط است یا خیر.

چیدمان آپارتمان پنجاه متری

همان طور که می دانید، شیوه های متعددی به منظور بزرگتر نشان دادن یک محیط کوچک و کم وجود دارد. در اولین اقدام باید هر بخش و یا هر اتاق را طوری طراحی و دیزاین نماییم که قابلیت ها و کارایی های متعددی داشته باشد.

به طور مثال دیواری که بر روی آن تلویزیون نصب می شود، می توانیم با نصب قفسه و یا این که شلف های دیواری به منظور نگهداری لوازم و همچنین اشیاء دکوری از آن استفاده نماییم.

علاوه براین به جای استفاده از فضاهای افقی، از فضاهای عمودی نیز به منظور بزرگتر نشان دادن فضای داخلی نیز استفاده نماییم. استفاده از رنگ روشن و همچنین خنثی بر روی محیط های کوچک حکمرانی می کند، اما می توانیم به منظور زیبایی بیشتر نیز از رنگ های شاد و فرحبخش دیگری نظیر رنگ آبی و یا زرد نیز استفاده نماییم.

مراحل بازسازی

بعد از این که هدف و مقصود از مرمت سازی ساختمان پنجاه متری با توجه به هزینه و همچنین نیاز شخص از فضای در اختیار داشته مشخص شد، حالا باید به دنبال عملیات اصلی و مهم بازسازی منزل باشیم که این فرآیند به دو مرحله کلی دسته بندی می گردد:

بازسازی زیرساخت ساختمان

این بخش شامل تغییر و یا تعمیر بخش های حیاتی منزل که شامل برق و همچنین لوله کشی ساختمان می شود و جزئی از نیازهای اصلی روزانه فرد به حساب می آید، اختصاص دارد.

بازسازی دکوراسیون داخلی منزل و بنا

در این بخش معماران و طراحان داخلی تغییراتی را در خصوص ظاهر و همچنین زیبایی دکوراسیون داخلی منزل انجام می دهند. به عبارت دیگر معماران کلیه فضای داخلی منزل را با توجه به فضای در اختیار داشته، مرمت و بازسازی می نمایند.

به طور کلی یکی از شیوه های مهم و اساسی در نوسازی و بازسازی بنا را باید به بخش « طراحی ساختمان » اشاره کرد که باید نکاتی را در این بخش رعایت نماییم که شامل موارد زیر است:

  •   استحکام و استوار بودن یک ساختمان.
  •   اجرایی کردن المان های تفکیک شده.
  •   سفت کاری ساختمان که شامل پی سازی و دیوارچینی نواحی مختلف بنا که دچار ترک شده است.
  •   نواحی مختلف ساختمان که به مرور زمان دچار تخریب شده است و نیاز به مرمت و بازسازی دارد تا مجدداً ادامه حیات در آن مقدور باشد.
  •   تغییر و تحول در مصالح به کار برده شده در بازسازی ساختمان جدید.

کلیه موارد ذکر شده از نکاتی است که در بازسازی و یا مرمت ساختمان باید به آن توجه داشته باشیم. البته شایان ذکر است که تمامی این موارد بر روی قیمت بازسازی 50 متری در تهران نیز تاثیرگذار است که افراد باید قبل از انجام مراحل نوسازی، کلیه این نکات را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

تخمین قیمت بازسازی 50 متری در تهران

به منظور ارزیابی و یا تخمین هزینه مرمت و بازسازی منازل کلنگی و قدیمی از هزینه هایی که بر روی بخش های مختلف ساختمان انجام می گیرد، در گام نخست باید اطمینان پیدا کنیم و سپس به دنبال آماده کردن یک صورت جامع و کلی از بخش هایی که مایل هستید نوسازی و مرمت انجام شود را تهیه نمایید.

در گام بعدی هزینه هر بخشی که باید بازسازی شود را تخمین می زنیم و علاوه براین، مدت زمانی را که هر بخش از این فضا نیاز به مرمت و بازسازی دارد را تعیین می نماییم.

بهتر است که برای ارزیابی و تخمین بازسازی منازل پنجاه متری از یک مهندس و طراح ساختمان که در این حیطه تجربه و مهارت کافی را کسب کرده اند، مساعدت و یاری بگیریم. زیرا مشورت با این افراد یک امر ضروری و مهم است.

به طور کلی هزینه مرمت سازی و بازسازی منازل قدیمی عبارتند از:

یکی از هزینه های اصلی اختصاص به هزینه خرید مصالح ساختمان دارد.

هزینه حمل و نقل زباله ساختمانی نیز یکی دیگر از هزینه هایی است که باید برای بازسازی ساختمان در نظر گرفته شود.

در صورت لزوم هزینه تعمیرات منزل نیز یکی دیگر از هزینه های کلی در قیمت بازسازی 50 متری در تهران به حساب می آید.

انجام تغییرات کلی در دکوراسیون داخلی منزل با توجه به متراژ در اختیار داشته، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه بازسازی ساختمان به حساب می آید.

به منظور انجام مرمت و بازسازی بنا هزینه های دیگری بر روی این بخش اثرگذار است که شامل:

1)هزینه مجریان طرح 2) پیمانکاران 3) کارگران و همچنین سایر نیروهای حضور داشته در طرح بازسازی ساختمان است. باید بدانید که در بخش « هزینه مجریان » به دو صورت اصلی کنترات و همچنین روزمزد هزینه ها مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

هزینه مجریان روزمزد بیشتر برای طرح هایی لحاظ می گردد که دارای متراژ کمی هستند و برای شخص مجری طرح از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست تا بر مبنای متر مربع فعالیت نماید.

در شیوه کنتراتی محاسبه هزینه ها متفاوت بوده است و معمولاً در بیشتر پروژه های ساختمانی عنوان می گردد. به این ترتیب پیمانکاران قیمت کلی را به منظور انجام طرح ارائه می دهند که براین اساس سرعت دهی کار به مراتب خیلی سریعتر و بیشتر انجام می گیرد. در این طرح پیمانکار تلاش می کند که در یک بازه زمانی کوتاه پروژه را به اتمام رسانده تا دستمزد تعیین شده را دریافت نماید.

مراحل اولیه بازسازی ساختمان

اولین اقدامی که طراحان و معماران داخلی ساختمان برای بازسازی و مرمت ساختمان در نظر می گیرند، تهیه نقشه ساختمان است که در آن محل قرارگیری اتاق ها، سرویس بهداشتی و سایر موارد دیگر در آن تعیین می گردد و در نتیجه تغییرات لازم به منظور مرمت سازی بنا برای ساختمان اجرا می گردد. از موارد دیگر بازسازی ساختمان می توان به:

اعمال تغییر در بخش پوشش کف و دیوارها

یکی از بیشترین تغییرات و همچنین در عین حال آسان ترین تغییراتی که می توان در بازسازی یک منزل پنجاه متری بر روی آن اعمال کرد را می توان به تغییر در پوشش کف و دیوارها اشاره کرد که به منظور اجرایی کردن این بخش از موارد گوناگونی می توان استفاده کرد. نظیر:

1)    پنل های دکوراتیو سه بعدی 2) پوسترهای سه بعدی 3) دیوارپوش ها 4) سنگ دکوراتیو

5) شیشه تزیینی 6) تایل آلومینیومی 7) کاغذدیواری 8) رنگ آمیزی مجدد

و سایر موارد دیگری که به روند بازسازی و نوسازی منزل کمک بسزایی می نماید. در بخش کفپوش نیز معماران و طراحان ساختمانی به منظور این که از بخش داخلی بیشترین استفاده را ببرند و این بخش بزرگتر به نظر بیاید از:

1) سرامیک 2) پارکت 3) لمینت 4) کفپوش های سه بعدی 5) کفپوش های پلاستیکی 6) موکت

و همچنین سایر موارد دیگر که قابل مصرف است نیز استفاده می نمایند.

بازسازی آشپزخانه

در این بخش برای این که از فضای در اختیار داشته، نهایت استفاده را انجام دهند، طراحان و مهندسان ساختمانی اقدام به حذف اپن از آشپزخانه می نمایند. علاوه براین مهندسین با اجرایی کردن موارد دیگری نظیر:

تعویض و تغییر در بخش کابینت ها 2) تخریب دیوارها 3) از بین بردن آرک های قدیمی و رابیتس کاری 4) نوسازی و یا این که جابجایی لوله کشی 5) اجرایی کردن کف سازی 6) به کارگیری از کاشی های بین کابینتی 6) ایجاد پنجره و یا پرده، از عواملی هستند که طراحان داخلی برای بزرگتر نمایان کردن این بخش انجام می دهند. بهتر است بدانید که بخش آشپزخانه از سایر بخش های دیگر پر هزینه تر در طراحی و بازسازی بنا به حساب می آید.

بازسازی اتاق ها

در بخش اتاق در منازل پنجاه متری سه مورد اصلی نیاز به تغییرات کلی دارد که شامل:

1)    دیوارها 2) کف اتاق 3) به کارگیری از کمدها

است. مهندسین و طراحان داخلی ساختمان برای این بخش از کفپوش و یا این که موکت برای بخش کف اتاق استفاده می نمایند و همچنین برای بخش سقف هم نیز از کناف کاری استفاده می نمایند. طراحان داخلی سعی می کنند تا با توجه به متراژ کمی که در اختیار دارند، از کمدهای جدیدی که با این بخش همخوانی بیشتری دارد نیز استفاده نمایند.

استفاده از لوستر

طراحان داخلی با استفاده از لوستر در این بخش سعی می کنند که جذابیت خاص و ویژه ای را به این بخش به ارمغان بیاورند. برای این بخش بهتر است که از رنگ های شاد و روشن استفاده نماییم و همچنین با به کارگیری از کمدهای دیواری MDF که دارای مقاومت و استحکام بالا و قطر بسیار کمی هستند، برای بازسازی این بخش استفاده نماییم.

نکته حائز اهمیت این است که در عملیات نوسازی این بخش باید ابتدا به محل قرارگیری و همچنین ابعاد کمد دیواری با توجه به متراژ در اختیار داشته را تعیین نماییم زیرا به عنوان مهمترین عنصر در یک اتاق خواب به حساب می آید که اندازه و همچنین متراژ آن بستگی به اندازه تخت دارد.

به عنوان مثال اتاق خواب هایی که دارای تخت های یک نفره هستند، کمد دیواری با متراژ بزرگتر را می طلبد اما در اتاق خواب هایی که تخت دو نفره به کار برده می شود، بهتر است که کمد دیواری های کوچکتری را نصب نماییم. رعایت تمامی این نکات در طراحی داخلی بنا سبب می شود که بر روی قیمت بازسازی 50 متری در تهران اثرگذار باشد و همچنین طراحان داخلی یک محیط زیبا و جذابی را برای فرد به ارمغان آورند.

نکته در مورد بازسازی منازل

بهتر است بدانید که به منظور بازسازی و مرمت بنا و همچنین فعالیت انجام شده در زمان مشخص، حتماً نیاز است که شخص مجوز کار را دریافت نماید، زیرا در صورت عدم پیروی از قوانین، ممکن است که شهرداری دستور به متوقف کردن کار و یا این که تخریب ساختمان را اعمال نمایند که کلیه موارد ذکر شده هزینه و همچنین زمان بیشتری را هدر می دهد.

نحوه چیدمان و طراحی منزل

بهتر است بدانید که افراد هر چقدر هم که برای مرمت و نوسازی منزل هزینه کرده باشند، زمانی این هزینه ها ارزش دارد که فرد از یک چیدمان منحصر به فرد برخوردار بوده و همچنین طراحی داخلی که با هم همخوانی و تناسب بیشتری دارد را استفاده نمایند. زیرا این امر سبب زیبایی بیشتر منزل می شود.

نکته مهم این است که به کارگیری از یک طراحی خلاقانه و همچنین نوآورانه در بازسازی و مرمت ساختمان داخلی نقش بسزایی دارد که باید زمان بیشتری را برای آن لحاظ نماییم. به این ترتیب با توجه به متراژ در اختیار داشته بهتر است که از طرح های متنوع و همچنین شیوه های مختلف برای زیبا تر شدن فضای داخلی ساختمان استفاده نماییم.

نکات مهم در بازسازی آشپزخانه

نکات مهم و اساسی که طراحان داخلی برای بازسازی و نوسازی بخش آشپزخانه پنجاه متری به آن باید بسیار توجه داشته باشند، شامل موارد زیر است:

  •   تعمیر و مرمت درهای کابینت یکی از نکات مهم در تغییر بازسازی آشپزخانه است که معماران باید به آن توجه داشته باشند.
  •   به کارگیری از ابزارها و همچنین وسایل مدرن و جدید یکی دیگر از مواردی است که در بازسازی آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشیم.
  •   نوسازی کف آشپزخانه از موارد دیگری است که معماران برای بزرگتر نمایان کردن آشپزخانه بسیار باید به آن توجه داشته باشند.
  •   یکی از موارد مهم تعیین مناسب ارتفاع کابینت های آشپزخانه است.
  •   به کارگیری از یک ورودی و یا کانتر بسیار زیبا برای بخش ورودی آشپزخانه که به زیبایی این بخش کمک بسزایی می نماید.
  •   به کارگیری از یک قالب جزیره ای.
  •   مطابقت داشتن این بخش با سایر بخش های دیگر منزل نیز از نکات مهم دیگری است که باید در بازسازی این بخش به آن توجه داشته باشیم.

کلیه نکات ذکر شده از مواردی است که در بخش بازسازی آشپزخانه پنجاه متری باید لحاظ نماییم که براین اساس بر روی قیمت بازسازی 50 متری در تهران نیز اثر گذار است.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

در زمان نوسازی این بخش در صورتی که کارشناسان و طراحان داخلی بعد از بازدید به این نتیجه رسیدند که این بخش نیاز به تعویض شیرآلات و یا این که تاسیسات دارد، بهتر است که این اقدامات انجام گیرد. بهتر است بدانید که در بازسازی و نوسازی منازل پنجاه متری، اولویت و حق تقدم با بخش سرویس بهداشتی و حمام است. یکی از رایج ترین مراحلی که در عملیات بازسازی این بخش صورت می گیرد، عبارتند از:

1)    عایق بندی دیوارها و کف 2)  تعمیر لوله کشی و همچنین تاسیسات 3) نقاشی سقف 4) تعویض کاشی ها 5) تعویض شیرآلات 6) بازسازی تهویه 7) جابجایی کاسه توالت با فرنگی 8) طراحی قفسه ها

از مواردی است که مهندسین و طراحان داخلی باید به آن توجه داشته باشند.

شرایط بازسازی ساختمان پنجاه متری

اولین اقدامی که برای بازسازی ساختمان و یا بناهای پنجاه متری نیازمندیم، « مجوز شهرداری» است که با به کارگیری از خدمات الکترونیکی امکان پذیر است.

همان طور که توضیح دادیم، کلیه مراحلی که طی بازسازی ساختمان و یا ویران کردن آن انجام می گیرد، باید زیر نظر مهندس ناظر که نام وی در( پروانه ساخت ) لحاظ  می گردد، انجام شود.

بهتر است بدانید که مالکان منازل مسکونی قدیمی که مایل هستند تا منزل خود را مرمت و نوسازی نمایند، بدون دریافت پروانه نباید اقدام به بازسازی ساختمان نمایند و علاوه براین مهندس ناظر نیز باید بر کلیه مراحل عملیات تخریب ساختمان، بازرسی و بررسی کامل داشته باشد و کلیه مراحل فنی و همچنین علمی را به منظور پیشرفت کار بازسازی انجام دهد.

نکته حائز اهمیت این است که بدون حضور مهندس ناظر بر روی عملیات ویران کردن بخش های داخلی ساختمان، ممکن است که تخریب انجام شده خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین مواردی که باید در بازسازی و نوسازی ساختمان لحاظ شود، عبارتند از:

کلیه طرح های اجرایی ساختمان باید به اجبار تحت نظر مهندس ناظر که نام وی در پروانه ساخت لحاظ شده است انجام گیرد که نیاز به « مجوز بازسازی » دارد.

حضور مهندس ناظر

حضور مهندس ناظر به دلیل تسلط کامل داشتن بر روی مسائل « فنی – مهندسی » و همچنین لحاظ کردن استانداردهای لازم به منظور تخریب ساختمان نیز امری ضروری است.

در سال های قبل پروانه ساخت بنا به شکل تفکیکی صادر می گردید و پروانه نوسازی زمانی صادر می شد که ساختمان به طور کامل تخریب شده و زباله های آن به طور کامل جمع آوری شده باشد. بنابراین از سال هزار و سیصد و شصت، پروانه ساخت دستخوش تغییراتی شد. به این صورت که شهرداری پروانه تخریب و همچنین نوسازی ساختمان را به صورت همزمان برای مالکان صادر کرد.

نکته مهم که مالکان ساختمان باید به آن توجه داشته باشند، این است که در این مجوز قید گردد که پروانه بعد از تخریب ساختمان دارای اعتبار است و همچنین تا زمانی که بنا به طور کامل ویران شده است، اجازه عملیات بازسازی و یا نوسازی ساختمان وجود ندارد. با توجه به نکات ذکر شده در صورت سهل انگاری، بنای مرمت شده به شکل بناهای بدون مجوز قانونی تلقی می گردد که در این صورت شهرداری اجازه تخریب ساختمان را صادر می نماید.

کلیه موارد ذکر شده در بازسازی ساختمان و دریافت مجوزهای لازم سبب می شود که تا حدی از هزینه های بازسازی پنجاه متری در تهران برای مالکان ساختمان کاسته شود و بازسازی در کوتاهترین زمان انجام گیرد.

ضوابط و مقررات بازسازی ساختمان

به منظور انجام مرمت و بازسازی ساختمان پنجاه متری در تهران باید تمامی ضوابط و مقررات قانونی را سرلوحه ی کار خود قرار دهیم که به ترتیب زیر است:

در مرحله نخست باید از ساختمان مورد نظر بازدید کرد تا از این طریق بتوانیم هدف اصلی از مرمت ساختمان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

در زمان بازدید مهندسین و طراحان داخلی از بنای ساختمان به این نتیجه می رسند که چه بخش هایی از ساختمان نیاز به مرمت و نوسازی دارد.

مالک ساختمان در مرحله بازسازی به عنوان یک پیمانکار نقش اجرایی دارد که کلیه فعالیت های کارفرما را به منظور طراحی داخلی و بیرونی اجرایی می نماید.

مراحلی که در مرمت و نوسازی ساختمان باید صورت بگیرد عبارتند از:

1)    درک و فهم و همچنین پی بردن به ایده کارفرما در خصوص عنوان یک طرح پیشنهادی توسط شخص طراح تیم به منظور نوسازی ساختمان که به وی محول شده است و علاوه بر این نوسازی نمای بیرونی ساختمان که با درخواست و تقاضای کارفرما همخوانی و تناسب داشته باشد.

2)    یکی از نکات دیگر در بازسازی ساختمان به توافق رسیدن در خصوص طرح مورد نظر، و در نتیجه انجام اقدامات لازم با کارفرما به منظور ارائه زمان مقرر برای بازسازی ساختمان توسط پیمانکار به کارفرما، که این توافقات منجر به دریافت یک مبلغ مشخص به منظور پیش پرداخت قرارداد برای شروع انجام بازسازی ساختمان است.

3)    در مواردی که بنای ساختمان فرسوده و کلنگی است در همان مرحله نخست باید نمای ساختمان هم نیز تخریب گردد. به همین منظور باید قسمت هایی که محل عبور و مرور مردم است را با کمک حفاظ بپوشانیم تا در حین انجام کار برای عابرین پیاده، ماشین های پارک شده، کارگران مشغول فعالیت و همچنین وسایل نقلیه عبوری مشکل خاصی ایجاد نشود.

4)    یکی از نکات دیگر در بازسازی ساختمان های پنجاه متری جمع کردن شیرآلات، وسایل ساختمان، قطع گاز، حذف کابینت ها، بستن شیر فلکه های اصلی آب ساختمان است که باید توسط کارگران ماهر ساختمان انجام گیرد.

5)    یکی دیگر از مراحل بازسازی ساختمان پنجاه متری اختصاص به تخریب کف ساختمان، تخریب سرویس بهداشتی و همچنین تخریب دیوارها دارد. در صورتی که در ساختمان، دیوار باربر وجود دارد، این تخریب باید در حضور پیمانکار و یا این که مهندس عمران که در این زمینه تخصص کامل را دارد انجام بگیرد. زیرا این امر از هزینه های متحمل شده بر روی قیمت بازسازی 50 متری در تهران نیز می کاهد.

تعویض لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی

6)    با توجه به نقشه جدیدی که برای بازسازی و مرمت ساختمان توسط معماران و طراحان داخلی طراحی شده است، باید معماران ساختمانی اقدام به تعویض لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی و همچنین برق کشی مجدد ساختمان نمایند.

7)    براساس نقشه های ساختمانی جدید که توسط طراحان داخلی طراحی شده است، اجرایی کردن سیم کشی برق ساختمان را باید مجدداً انجام دهیم.

8)    بعد از خشک شدن سیمان کاری سرویس های بهداشتی و همچنین آشپزخانه باید سیمان کاری و ایزولاسیون ساختمان پنجاه متری را اجرای نماییم.

9)    تعویض درب و همچنین چهارچوب های قدیمی در ساختمان و همچنین نصب کمد دیواری های کاربردی، نصب چهارچوب های جدید و از همه مهمتر نصب پنجره و شیشه های دو جداره جدید، یکی دیگر از مراحل بازسازی در ساختمان های پنجاه متری در تهران است.

10) با توجه به متراژ در اختیار داشته، اجرایی کردن رابیتس بندی به منظور ایجاد سقف های جدید و همچنین گچ کاری با یک نورپردازی خاص و ویژه ای انجام می گیرد. البته در بعضی از موارد معماران ساختمانی کناف را در بخش سقف ساختمان های کلنگی اجرایی می نمایند.

11) یکی دیگر از مراحلی که در بازسازی ساختمان های پنجاه متری در ساختمان انجام می گیرد، اجرایی کردن کف سازی و همچنین کاشی کاری و یا به کارگیری از سرامیک های جدید در ساختمان های فرسوده است.

نقاشی ساختمان

12) نقاشی ساختمان یکی دیگر از مراحل انجام بازسازی در ساختمان های پنجاه متری در تهران است که توسط طراحان داخلی و معماران صورت می گیرد.

13) بعد از این که تمامی مراحل بازسازی و مرمت انجام شد، حالا نوبت نصب کابینت آشپزخانه و یا این که سقف کاذب سرویس بهداشتی (حمام و توالت) است.

14) نصب کلید و پریزهای جدید در نوسازی ساختمان و همچنین به کارگیری از تزئینات نورپردازی بخش داخلی ساختمان نیز از مراحل بازسازی ساختمان به حساب می آید.

15) استفاده از کاغذ دیواری و یا این که پارکت، به کارگیری از سرامیک های بین کابینتی و یا استفاده از سنگ های آنتیک در مرمت و بازسازی ساختمان های پنجاه متری که سبب بزرگتر نشان دادن فضای داخلی ساختمان می شود.

16) اجرایی کردن درب های داخلی ساختمان که از نظر استاندارد و همچنین ضد سرقت بودن تمامی موارد در آن ها لحاظ شده است.

نصب شیرآلات

17) یکی دیگر از مراحل بازسازی و نوسازی ساختمان اختصاص به نصب شیرآلات، کاسه روشویی و همچنین سینک دارد که بر روی قیمت بازسازی 50 متری در تهران نیز تاثیرگذار است.

18) مرحله نهایی بازسازی ساختمان پنجاه متری در تهران اختصاص به نظافت کلی ساختمان توسط کارفرما و همچنین در صورت توافقات اولیه بر عهده پیمانکار ساختمان نیاز است.

تمامی مراحل ذکر شده در بازسازی و نوسازی ساختمان های کلنگی و فرسوده که توسط مهندسین و طراحان داخلی انجام می گیرد، سبب می شود که بر روی قیمت بازسازی 50 متری در تهران نیز اثر گذار باشد.

نکته در مورد مراحل بازسازی ساختمان

بعد از این که تمامی مراحل ذکر شده انجام شد، توسط معماران و طراحان داخلی ساختمان از نظر کم و کسری مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و مواردی نظیر نصب کلید و پریز هایی که در بخش های مختلف ساختمان باید به کار برده شود، کوتاهی شده است و یا این که در حین انجام کار دچار صدمه شده است، تمامی موارد رفع اشکال می گردد و کار به صورت دقیق و صحیح به کارفرمای ساختمان تحویل داده می شود.

بازسازی منازل پنجاه متری کلنگی

در بیشتر موارد مرمت و نوسازی منازل کلنگی و یا فرسوده به دلیل نیاز به تعمیرات کلی و اساسی در ساختمان که در پی آسیب رسیدن و این که بروز مشکلاتی در طراحی و همچنین ساخت اولیه صورت می گیرد انجام می شود.

نوسازی منازل پنجاه متری در تهران از قواعد و ضوابط پیروی می نماید که این قوانین همان طور که از نامش پیداست، اختصاص به بازسازی و مرمت ساختمان دارد.

به طور کلی هر گونه بازسازی در بخش داخلی ساختمان باید طبق ضوابط و مقرراتی که از قبل مشخص گردیده است صورت بگیرد. به همین دلیل است که توصیه می شود تا قبل از نوسازی و مرمت ساختمان به کلیه قوانینی که ذکر شده توجه داشته باشید.

در مواردی که طراحان و معماران ساختمان به این ضوابط و قواعد پایبند نباشند، دستور تخریب ساختمان از سوی شهرداری صادر می گردد.

هر بخش از ساختمان که ضوابط و قوانین بازسازی در آن رعایت نشده باشد، مجبور به تخریب آن بخش می گردد و همچنین جریمه های لحاظ شده در تخلفات ساختمانی براساس قانون های تصویب شده متغیر بوده است.

اولین اقدام برای اجرایی کردن پروژه انجام نقشه کشی کامل ساختمان است

همان طور که توضیح دادیم، به منظور بازسازی و مرمت ساختمان های پنجاه متری در تهران در اولین اقدام برای اجرایی کردن پروژه انجام نقشه کشی کامل ساختمان است که در این نقشه باید کلیه اجزا و همچنین لوازم موجود در ساختمان را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. بهتر است که نقشه کشی ساختمان پنجاه متری را با یک شرح دادن، به صورت جامع و کامل به این ترتیب عنوان کنیم که عبارتند از:

1)    مشخصات کامل ساختمان 2) تعیین کاربری ساختمان و همچنین مصالح بنا 3) استاندارد قطعات 4) خدمات فنی 5) مشخصات تاسیساتی بنا 6) ویژگی های ساختاری ساختمان

که باید تمامی موارد در آن به صورت کامل لحاظ شود را ذکر نماییم.

نکات مهم در خصوص بازسازی ساختمان

امروزه به دلیل رشد صعودی قیمت مسکن، اقدام هوشمندانه ای که هر فرد می تواند انجام دهد، بازسازی ساختمان است که اگر این اقدامات با یک برنامه و طرح اجرایی مناسب انجام بگیرد، این امر سبب می شود که ارزش ساختمان نیز به مراتب افزایش پیدا کند و هم این که از متراژ در اختیار داشته بهترین استفاده را انجام دهیم. بنابراین از نکات مهمی که در بازسازی ساختمان باید به آن توجه داشته باشیم، می توان به موارد ذیل اشاره کرد که شامل:

بودجه منطقی

یکی از نکات مهم قبل از انجام بازسازی و نوسازی ساختمان را می توان به « تعیین بودجه منطقی » ساختمان اشاره کرد که بر روی قیمت بازسازی 50 متری در تهران نیز تاثیرگذار است.

در صورتی که هزینه های عملیات بازسازی به قدری زیاد باشد که شخص نتواند تمامی هزینه ها را متقبل شود، انجام عملیات بازسازی به هیچ وجه منطقی نبوده است.

افرادی که مایل به بازسازی ساختمان مسکونی خود هستند، باید نود درصد از بودجه در اختیار داشته خود را به عملیات بازسازی منزل و ده درصد باقیمانده را هم نیز به مخارج پیش بینی نشده اختصاص دهند.

نکته مهم این است که در زمان تعیین بودجه فرد باید منطقی باشد و براساس پولی که در اختیار دارد، هزینه ها را برآورده نماید نه بر مبنای پولی که قرار نیست که به دست وی برسد، اقدام به بازسازی ساختمان نماید.

ارزیابی

در بعضی مواقع مالکان ساختمان در زمان بازسازی ساختمان پنجاه متری خود سعی می کنند که از چوب های اعلا و یا کابینت های گران قیمت در طراحی داخلی استفاده نمایند و یا این که شرایط دیگری را در آن لحاظ می نمایند که با شرایط منطقه ای که شما این تغییرات را لحاظ می نمایید، همخوانی ندارد و در زمان فروش، مالکان به سختی می توانند هزینه هایی که برای بازسازی منزل به کار برده اند را دریافت نمایند و همین امر سبب افزایش قیمت بازسازی 50 متری در تهران می گردد.

طراحی

بعد از این که مالکان ساختمان بودجه در اختیار داشته برای بازسازی منزل خود را مشخص کردند و همچنین ایده های کلی از نوسازی ساختمان را پیدا کردند، حالا نوبت طراحی ساختمان با توجه به متراژ در اختیار داشته است.

در این مرحله افراد به هیچ وجه نباید عجولانه تصمیم بگیرند، بلکه با صبر و حوصله باید اجازه دهند که طراحان داخلی یک طرح کامل و پخته را که با فضای شما مطابقت دارد را ارائه دهند.

بهتر است که لیستی از نیاز و هدف کلی شما از نوسازی و مرمت ساختمان را تهیه نماید و سپس تحقیقات لازم را انجام دهید و طرح های متعدد را بر روی بنا با توجه به متراژ در اختیار داشته لحاظ نمایید.

بنابراین انجام نوسازی و بازسازی ساختمان نیاز به یک طراح داخلی و یا معمار ساختمانی دارد که در این زمینه تجربه و مهارت های کافی را کسب کرده اند و به شما در ارائه ی بهترین طراحی داخلی ساختمان کمک بسزایی می نمایند که این امر منجر به کاهش قیمت بازسازی 50 متری در تهران می گردد.

برهمین اساس اگر در مرحله طراحی ساختمان عجولانه اقدام ننمایید و تعیین کنید که از فضای در اختیار داشته چه چیزی می خواهید، این امر سبب می شود که در هزینه های جانبی که برای شما لحاظ می گردد نیز صرفه جویی شده و همچنین بهترین نتیجه را از بازسازی منزل برای شما به ارمغان آورد.

محدوده اجرا

بعد از این که طراحی ساختمان توسط بهترین و مجرب ترین طراحان داخلی به اتمام رسید، باید محدوده اجرا کاملاً تعیین گردد. در صورتی که مایل هستید که یک مجری طرح به منظور بازسازی ساختمان پنجاه متری خود استخدام نمایید،

باید به طور کامل محدوده اجرایی را برای وی مشخص نمایید. باید بدانید زمانی که محدوده اجرا و همچنین نیاز شما به صورت روشن بیان می گردد، درصد این که در زمان انجام پروژه با مجری طرح به اختلاف نظر بخورید نیز بسیار کمتر است.

زمانبندی

یکی از نکات مهمی که باید در زمان بازسازی ساختمان به آن توجه داشته باشیم، زمانبندی عملیات نوسازی ساختمان است. زیرا بیشتر پروژه های اجرایی به منظور به انجام رساندن طرح خود به چندین هفته زمان نیاز دارند که این طرح به صورت کامل اجرایی شود. به طور مثال نوسازی و مرمت آشپزخانه در بعضی از مواقع بیش از یک ماه و یا این که بیشتر زمان می برد.

زیرا این بخش به عنوان هسته اصلی ساختمان به حساب می آید که باید بهینه ترین استفاده را از آن ببریم. به همین منظور است که مالکان ساختمان برای اجرایی کردن طرح باید به این نکته توجه داشته باشند که مرمت ساختمان به زمان زیادی احتیاج دارد.

در زمانبندی بازسازی ساختمان، عواملی مانند اتفاقات غیر مترقبه، وضعیت آب و هوا و همچنین تعطیلی ها تاثیرگذار است که بر همین اساس زمان اتمام پروژه به صورت دقیق بیان نمی شود.

مشورت با مجری های ساخت متعدد

افرادی که مسئولیت مرمت و نوسازی ساختمان را بر عهده می گیرند، این امر سبب می شود که تا بخش زیادی در هزینه ها صرفه جویی گردد. اما اگر به دلیل مشغله کاری اجازه انجام امور را ندارید، بهتر است که از افرادی که در این زمینه تخصص کافی را دارند، به منظور بازسازی و مرمت ساختمان پنجاه متری در تهران مساعدت بگیریم.

نکته مهم این است که در زمان مرمت و بازسازی ساختمان قبل از بستن قرارداد با چند مجری طرح  مشورت و گفت و گو نماییم. در مورد طرح اجرایی پروژه بهتر است که با وی گفت و گو نمایید و در مورد قیمت بازسازی 50 متری در تهران اطلاعات کافی را کسب نمایید و از وی بخواهید که نمونه ای از کارهای قبلی خود با توجه به متراژ کمی که در اختیار داشته اند و مرمت سازی انجام داده اند را به شما نشان دهند، این امر سبب می شود که نتیجه اجرایی طرح رضایت کننده و مثمر ثمر باشد.

قرارداد

نوسازی و بازسازی ساختمان که تحت نظر یک مجری طرح با تجربه انجام می گیرد، باید با تنظیم « قرارداد کتبی » صورت بگیرد. در صورتیک ه مجری پروژه ی شما شخصی معتبر و متبحر باشد، مشکلی برای تنظیم قرارداد وجود ندارد. اما در صورتی که این شخص برای امضاء قرارداد روی خوشی نشان نداد، باید در تنظیم قرارداد به وی شک کرد. نیاز نیست که برای نوسازی منزل از یک قرارداد پیچیده استفاده کنید، بلکه با ذکر:

1)    نحوه پرداخت هزینه ها 2) ارائه درخواست هایتان 3) نحوه اعمال تغییرات احتمالی در اجرایی کردن پروژه  4) جریمه تاخیر

باید به صورت کامل در قرارداد ذکر شود تا فرد با آسودگی خاطر و اطمینان اقدام به بازسازی منزل خود کرده و همچنین این امر سبب می شود که مجری طرح پروژه را جدی تر انجام دهد. نکته مهم این است که بستن قرارداد به منظور اجرایی کردن بازسازی و مرمت ساختمان امری مهم و ضروری به حساب می آید، زیرا زمانی که کلیه ضوابط و تعهدات در قرارداد منعقد گردد، احتمال این که بین مالک و مجری طرح اختلاف و یا مشکل خاصی ایجاد شود نیز کمتر است.

کلیه موارد ذکر شده از نکات مهم و اساسی است که در زمان بازسازی و نوسازی ساختمان باید به آن توجه داشته باشیم که این امر سبب کاهش در قیمت بازسازی 50 متری در تهران می گردد.

پیروی از نکات مهم در زمان نقشه کشی ساختمان

طراحان داخلی موظف هستند که در زمان نقشه کشی ساختمان به شرایط ساختمان و همچنین جزئیات کلی ساختمان که مرتبط با هر بخش از ساختمان است نظیر:

1) نمای ساختمان 2) سقف پلکان 3) زیربنا 4) تعداد اتاق خواب 5) هال 6) آشپزخانه 7) سرویس بهداشتی

را به صورت کامل شرح دهند و در نهایت در پایان نقشه کشی ساختمان کلیه ی بخش هایی که دارای عیب هستند و نیاز به بازسازی دارند و همچنین بخش هایی که قابل بازسازی هستند را به طور کامل تعیین و مشخص کنند.

مجری طرح در بازسازی و نوسازی ساختمان پنجاه متری در تهران در نوع مصالحی که باید برای ساختمان جدید به کار برده شود را به طور کامل عنوان می نمایند.

مصالح و همچنین بنای جدیدی که به کار برده می شود، طبق نظر مجریان طرح و علاوه براین بر اساس دلایل فنی می تواند در زمان های متعدد تغییر نماید و همچنین هزینه های آن نیز متفاوت باشد.

به طور کلی هر ضعف و یا این که تخریبی که در ساختمان ایجاد می شود، نشان دهنده ی ضعف ساختمان است که باید طراحان داخلی اقدام به تخریبی کلی ساختمان کرده و مجدداً اقدامات لازم را برای نوسازی ساختمان انجام نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که صداهایی که در خصوص ترک برداشتن ساختمان ایجاد می شود، بسیار خفیف بوده. به همین منظور در زمان مشاهده دیوارها برای بروز این ترک ها باید خیلی با دقت این کار انجام شود تا از بروز هر گونه حادثه ناگوار و یا این که هزینه های جانبی جلوگیری گردد.

تغییر کاربری ساختمان

نوع به کارگیری از ساختمان و یا زمین و همچنین نوع فعالیتی که در بخش ساختمان و یا بر روی یک قطعه زمین که مالکیت آن به صورت دائمی و یا موقتی در اختیار شماست « کاربری ساختمان » نامگذاری شده است که می توان تغییر کاربری را بر روی آن اعمال کرد.

مطابق بند بیست و چهار ماده پنجاه و پنج قانون شهرداری، کلیه ساختمان های شهر به منظور بازسازی و مرمت ساختمان نیاز به پروانه ساخت دارند که باید تنظیم گردد.

زمانی که پروانه ساخت صادر می گردد، شهرداری نوع فعالیت ساختمان را در نظر می گیرد و سپس اقدام به صدور پروانه ساخت می نمایند که در صورت « تغییر کاربری » باید اطلاع رسانی گردد.

نکته مهم این است که هر گونه تغییر کاربری و همچنین تغییر در نوع فعالیت یک ساختمان که با پروانه ساخت مغایرت داشته باشد، یک تخلف به حساب می آید.

تغییر کاربری زمانی رخ می دهد که فعالیت های ساختمانی با توجه به پروانه ساخت آن تغییر پیدا نماید. بهتر است بدانید که پیگیری و رسیدگی به تخلفات تغییر کاربری در خور کمیسیون ماده صد قانون شهرداری بوده است و همچنین این سازمان مسئولیت رسیدگی و پیگیری به این سری از تخلفات را برعهده دارد. انجام تغییر کاربری در ساختمان نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت بازسازی 50 متری در تهران است.

نکته در مورد تغییر کاربری ساختمان

یکی از مصادیق اختلاف و تناقضات در احداث و بازسازی ساختمان در اصول شهرسازی نیز « تغییر کاربری » نامگذاری گردیده است. ساختمان ها و بافت هایی که فرسوده و یا کلنگی هستند، بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی شهرها هستند که نیاز به نوسازی و بازسازی ساختمان دارند که علاوه بر نوسازی ساختمان به بالا رفتن زیرساخت ها نیز کمک بسزایی می نماید.

تفاوت بازسازی داخلی ساختمان و بازسازی بیرونی ساختمان

همان طور که توضیح دادیم، بازسازی ساختمان، در بخش های داخلی که نیاز مبرم به بازسازی و تعمیرات کلی دارد، انجام می گیرد. اما در بازسازی نمای بیرونی ساختمان به دلیل این که امروزه ساختمان ها مرتفع تر شده اند و از نظر احتمال خرابی نما ممکن است که برای مردم خطراتی را به همراه آورد، نیازمند به کارگیری صحیح و همچنین استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت هستیم که باید توسط بهترین و مجرب ترین معماران ساختمانی نصب شود.

به طور مثال نماهای سنگی که برای نمای بیرونی ساختمان ها نصب می شود، در اثر شرایط جوی و همچنین تغییرات آب و هوایی که بر روی این نماها اعمال می شود، به مرور زمان دچار ترک خوردگی و یا پوسیدگی می گردد که ممکن است خطراتی را ایجاد نماید.

بر همین مبنا به منظور بازسازی نمای بیرونی ساختمان باید از پوشش هایی استفاده نمای م که در آن ها از مایع های ضد آب در نمای ساختمان به کار برده شود که اجازه ی عبور باران را به داخل سطح سنگ نمی دهد و از انجام فعالیت های شیمیایی در سنگ نیز جلوگیری می نماید.

بازسازی ساختمان های قدیمی کوچک

یکی از مهمترین دلایل بازسازی و نوسازی که امروزه بر روی ساختمان ها انجام می گیرد، اختصاص به منازل قدیمی و فرسوده دارد که مالکان این منازل در پی بزرگ تر کردن فضای داخلی منزل و همچنین ظاهر آراسته و زیبا برای منزل خود هستند.

به همین منظور همانند هر نوع نوسازی دیگری که برای ساختمان انجام می گیرد، باید اولویت های خود را از قبل تعیین نماییم. ساختمان هایی که دارای متراژ کم هستند، معمولاً یک خوابه هستند.

اما اگر اتاق خواب ارزش بسیاری در منزل دارد، بهتر است که به هیچ عنوان به این بخش دست نزنید. طراحان داخلی با توجه به اندازه اتاق و همچنین امکاناتی که در این اتاق به کار برده شده است و علاوه بر این براساس ارزش داشتن این اتاق و یا نبودن آن تصمیم گیری نهایی را برای این بخش انجام می دهند. طراحان داخلی برای منازل قدیمی و کلنگی که دارای متراژ کمی هستند، فضاهای ذکر شده در زیر را بر این اساس دسته بندی می نمایند که شامل:

1)آشپزخانه 2) حمام 3) سرویس بهداشتی 4) اتاق خواب اصلی 5) پذیرایی 6) ناهارخوری 7) اتاق مهمان

به صورت نزولی رتبه بندی می نمایند. ساخت اتاق خواب و یا این که اتاق غذاخوری به راحتی انجام می گیرد و تنها چیزی که شما در این بازسازی نیاز دارید، تخریب دیوارهای داخلی و همچنین ساخت دیوارهای جدید که با دیوار چینی و نازک کاری براساس نقشه جدید است، انجام می گیرد.

بعد از انجام این مراحل طراحان داخلی ساختمان به سراغ نصب روشنایی و یا این که تعویض بخش کف ساختمان می روند که این روند بر روی قیمت بازسازی 50 متری در تهران تاثیرگذار است.

ایده های جذاب برای نوسازی ساختمان

بعضی از ایده های جذاب و نوین در نوسازی و بازسازی ساختمان می تواند در عملیات بهینه کردن مرمت سازی ساختمان به فرد کمک بسزایی نماید که شامل:

–       بهتر است که هزینه بیشتری را برای بخش مصالح ساختمان با کیفیت و مرغوب پرداخت نماید زیرا تا بازسازی مجدد ساختمان چندین سال طول می کشد.

–       با بهره گیری از متریال های جدید و مدرن، ارزش ساختمان کوچک خود را افزایش دهید.

–       اضافه کردن بخش هایی که باعث شادی و حس زندگی به اعضای خانواده را می دهد، جزئی از اثرگذارترین فضاها در نوسازی و بازسازی منازل کوچک است.

–       بهتر است که برای طراحی دیزاین داخلی منزل از افراد متخصص و باتجربه در این امر کمک و یاری بگیریم.

–       مرمت و نوسازی ساختمان در یک دوره بیست تا سی ساله به تدریج از بین می رود که در این صورت نیاز به یک نوسازی جدید و کلی برای ساختمان امری ضروری است.

–       قبل از انجام بازسازی منزل باید مالکان ساختمان به این نکته توجه داشته باشند که نوسازی ساختمان را بیشتر به منظور سودآوری انجام می دهند و یا بیشتر به منظور استفاده شخصی خود این مرمت را انجام می دهند.

کلیه موارد ذکر شده از ایده های نوینی است که سبب می شود شخص بهترین و مناسب ترین بازسازی منزل را انجام دهد که تمامی این عوامل در کنار هم بر روی قیمت بازسازی 50 متری در تهران نیز اثر گذار است.

بازسازی ساختمان با پایین ترین هزینه

شیوه های متعددی به منظور کاهش در هزینه ها برای بازسازی منازل وجود دارد که عبارتند از:

بعضی از بازسازی های داخلی منزل را که خودتان به تنهایی از پس آن بر می آیید را بهتر است انجام دهید، افرادی که در خصوص کارهای فنی تخصص دارند، می توانند تا حد زیادی بعضی از هزینه ها و تعمیرات ساختمانی را به مراتب کاهش دهند.

به کارگیری از مصالح متوسط، به منظور طراحی و بازسازی یک ساختمان نیاز به استفاده از مصالح گران قیمت نیست، بلکه می توان از نظر ظاهری و همچنین کیفیت کار از مصالح یکسان و ارزان قیمت نیز به کار ببریم.

توجه داشتن به جزئیات ساختمان، باید از طراحی که برای ساختمان انجام می شود اطمینان حاصل نمای م که این طراحی دقیق و حساب شده انجام شده است تا از هزینه های پنهان در ساختمان نیز جلوگیری شود. مشکلات پیش بینی نشده مانند برق و همچنین لوله کشی از مواردی هستند که ممکن است بر روی هزینه های بازسازی ساختمان اضافه و هزینه بر باشد.

به منظور صرفه جویی بیشتر در بازسازی ساختمان، نوسازی کامل ساختمان را انجام ندهیم، بلکه به جای مرمت و بازسازی کامل ساختمان فقط بخش هایی که نیاز به تعمیرات و تغییرات بیشتری دارند را اولویت بازسازی در ساختمان قرار دهیم.

تمامی این موارد باعث می شود که قیمت بازسازی 50 متری در تهران، با کمترین هزینه صورت بگیرد و هزینه های ساختمانی نیز تا حد زیادی کاهش یابد.

مزیت بازسازی ساختمان

امروزه بازسازی و تعمیرات ساختمان به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین مقوله ها در زندگی مدرن و همچنین شهرنشینی است که از ابعاد گوناگون بسیار مهم و ضروری است. از دلایلی که سبب شده امروزه بازسازی ساختمان ها بسیار حائز اهمیت باشد می توان به:

1)    افزایش عمر بنا 2) کاهش در هزینه ساخت و ساز 3) تغییر در دکوراسیون داخلی براساس به کارگیری از شیوه های مدرن و جدید، اشاره کرد.

بازسازی و نوسازی ساختمان به عنوان یکی از مزیت های بارز ساختمان محسوب می شود

بازسازی و نوسازی ساختمان به عنوان یکی از مزیت های بارز ساختمان محسوب می شود که باعث بالا بردن طول عمر بنا می گردد. ساختمان های مسکونی ساختاری شبیه به بدن انسان را دارا هستند، به این منظور همان طور که عواملی مانند ورزش و تغذیه مناسب و همچنین روش های پیشگیری از بیماری های متعدد باعث طول عمر انسان می شود، نوسازی و مرمت ساختمان هم سبب ماندگاری و طول عمر بیشتر ساختمان های فرسوده می گردد.

به تدریج به مرور زمان تاسیسات ساختمان دچار فرسودگی می گردد که این امر سبب ایجاد نم و رطوبت در بخش سقف و همچنین دیوارها می شود. همچنین عوامل دیگر نظیر:

1)    انسداد لوله های آب 2) تخریب نمای ساختمان بر اثر آلودگی هوا 3) ترک و شکست در نواحی مختلف ساختمان

از مواردی هستند که با افزایش سن بنای ساختمان بر روی ساختمان نمایان می شود که این امر سبب شده ساختمان نیاز مجدد به بازسازی و نوسازی داشته باشد.

پیشگیری از مشکلات ساختمان

به همین منظور با اجرایی کردن مرمت و بازسازی ساختمان می توان از بروز این مشکلات در ساختمان پیشگیری کرد و علاوه براین با تعمیرات خانه های کلنگی و فرسوده، از استانداردهای جدید و به روز در قسمت های مختلف ساختمان به کار برد که مانع از تخریب و همچنین فرسودگی زودتر از موعد ساختمان می شود. از سایر مزیت های دیگر در بازسازی ساختمان می توان به موارد ذیل اشاره کرد که شامل:

تعویض تاسیسات ساختمان

تاسیساتی که در ساخت ابتدایی ساختمان به کار برده شده است، به مرور زمان دچار فرسودگی و خرابی می شود. همچنین ترک در لوله های آب نیز باعث بروز نم و رطوبت در بخش دیوارها و همچنین کف ساختمان می گردد.

با انجام تعویض این سری از تاسیسات معیوب که سبب انسداد لوله ها می شود، می توان به افزایش طول عمر ساختمان های قدیمی کمک بسزایی نماییم.

تغییر در طراحی داخلی

یکی از مهمترین عواملی که سبب شده خانواده ها از ساختمان های قدیمی خسته شوند را می توان به نوع معماری و همچنین طراحی داخلی آن اشاره کرد که شامل:

1)    نبود اتاق خواب 2) آشپزخانه های قدیمی و بدون کاربرد 3) سالن پذیرایی و اتاق نشیمن نامناسب و غیر استاندارد با توجه به نیاز خانواده 4) سرویس بهداشتی و حمام که با کاشی های قدیمی و نامناسب به کار برده شده است،از عواملی هستند که سبب شده ساختمان نیاز مبرم به بازسازی و نوسازی داشته باشد. تمامی این موارد در کنار هم سبب نوسازی و مرمت ساختمان می شود که از مزیت های بارز بازسازی در ساختمان های کوچک به حساب می آید.

بهره وری انرژی

از مزیت های دیگر در بازسازی ساختمان را می توان به « بهره وری انرژی » اشاره کرد. از بهترین و همچنین مقرون به صرفه ترین انتخابی است که در بخش نوسازی سقف و همچنین نما به کاربرده می شود. بازسازی و نوسازی ساختمان یک فضای زندگی جدیدی را برای اعضاء خانواده به همراه می آورد.

یکی از مشهورترین اقداماتی که در این بخش می توان  انجام داد اختصاص به اتاق زیر شیروانی دارد که با ایجاد یک سقف زمینی به اضافه شدن فضای داخلی کمک بسزایی می نماید.

انجام این تغییرات باید با عایق حرارتی در بخش سقف همراه باشد تا فضای ایجاد شده گرم و همچنین باعث بالا بردن راندمان انرژی گردد. به کارگیری از افزایش ضریب ایمنی و استانداردهای لازم در این بخش سبب افزایش در طول عمر ساختمان می گردد که از مزیت های بارز در بازسازی ساختمان به حساب می آید.

زیباشناسی در ظاهر جدید

در نوسازی ساختمان به منظور دستیابی به ظاهر جدید باید از ترکیب رنگ ها استفاده نماییم تا تفاوت زیادی را در این بخش اجرا نماییم، علاوه براین باید به تابش نور در طی روز و همچنین چیدمان اثربخش در طراحی داخلی را نیز باید در نظر داشته باشیم.

در این بخش زیبایی بیرونی ساختمان نیز امری ضروری و مهم است که با استفاده از آجرها و کاشی های سقفی گل رس که دارای طیف رنگی و اشکال مختلفی هستند، برای بیان نیازهای شخصی کاملاً مناسب بوده است.

سرمایه گذاری

یکی دیگر از مزیت های بازسازی و نوسازی ساختمان را می توان به سرمایه گذاری اشاره کرد. این امر علاوه بر سرمایه گذاری در کیفیت زندگی فرد سبب کیفیت ساختمان نیز می گردد. بازسازی و مرمت سبب بالا رفتن ارزش ساختمان و همچنین بالارفتن طول عمر ساختمان نیز می گردد که این امر منجر به افزایش سرمایه گذاری شما در بخش مسکن نیز می شود.

موارد ذکر شده از مزیت های بازسازی و نوسازی ساختمان های فرسوده است که تمامی این موارد دستخوش قیمت بازسازی 50 متری در تهران است.

نکته در مورد بازسازی ساختمان های قدیمی

مرمت و نوسازی ساختمان هایی که دارای قدمت زیادی هستند به دو روش انجام می گیرد: 1) بازسازی ساختمان حفاظتی، که در این روش کلیات ساختمان مورد مرمت و نوسازی و همچنین حفاظت کلی در ساختمان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

بازسازی ساختمان سبکی ، در این شیوه تکه های جدید و مدرن را جایگزین تکه های فرسوده می نمایند که در این روش کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه اجرایی می گردد.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه بازسازی ساختمان

با توجه به بودجه ای که مالکان ساختمان به منظور بازسازی و نوسازی ساختمان در نظر می گیرند، تعیین کننده انتخاب های فرد در زمان اجرایی کردن کار ساختمان است. به این ترتیب عوامل متعددی در هزینه بازسازی ساختمان تاثیرگذار است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهتر است بدانید که « زمان » تاثیر بسزایی در هزینه بازسازی و نوسازی ساختمان دارد. بدین ترتیب بهترین زمان برای بازسازی ساختمان اختصاص به فصل بهار و تابستان دارد، در فصل زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی کارکردن کارگران و معماران ساختمانی به سختی انجام می گیرد که این امر منجر به بالا رفتن زمان اجرایی بازسازی ساختمان می گردد.

همچنین مصالحی نظیر قیر در فصول سرد سال به مراتب افزایش می یابد و انجام قیرگونی نیز به دلیل سختی شرایط آب و هوایی نیز بیشتر می شود، این امر منجر به تاخیر در زمان نوسازی و بازسازی ساختمان شده و می تواند هزینه ها را نیز به مراتب افزایش دهد.

متراژ ساختمان

یکی از عوامل دیگر را می توان به متراژ ساختمان اشاره کرد که هرچه متراژ بخش داخلی ساختمان بیشتر باشد، هزینه های بیشتری را باید برای بازسازی ساختمان در نظر بگیریم که برای کاهش در هزینه های بازسازی بهتر است که بخش هایی از ساختمان که نیاز به تعمیرات ندارند را چشم پوشی نماییم.

به این ترتیب ساختمان هایی که دارای متراژ کمتری هستند، برای انجام بازسازی و نوسازی هزینه کمتری را نسبت به ساختمان هایی که دارای متراژ بیشتر هستند در بر می گیرند.

هرچه ساختمان فرسوده و کلنگی باشد حجم کار مرمت ساختمان بیشتر شده، در نتیجه هزینه بیشتری را برای بازسازی می طلبد. ساختمان های فرسوده دارای تجهیزات فرسوده ای هستند که به مرور زمان و همچنین استفاده طولانی مدت سبب کاهش عمر مفید ساختمان شده و به تدریج آسیب پذیرتر نیز می شوند.

از عوامل دیگر بر روی هزینه بازسازی در ساختمان را می توان به:

1)    آجرکشی ساختمان 2) دیوارکشی 3) ساخت دیوارهای پیش ساخته 4) گچ کاری 5) سیمانکاری 6) سفید کاری دیوار 7) کاشی کاری 8) سرامیک کاری کف 9) نقاشی و نصب سقف کاذب 10) استفاده از کلید پریزهای جدید 11) نصب کابینت های جدید 12) استفاده از کمد دیواری های جادار و زیبا

و سایر موارد دیگر، از هزینه هایی هستند که برای بازسازی و نوسازی ساختمان نیز تاثیرگذار بوده که هر بخش از آن ها دارای هزینه های متغیری است که بر روی قیمت بازسازی 50 متری در تهران اثرگذار است.

پیشنهاد می کنیم از پست نوسازی و بازسازی ساختمان در غرب تهران دیدن کنید.

نتیجه گیری

امروزه به دلیل گسترش شهرنشینی و بالا بودن هزینه مسکن، افراد اقدام به بازسازی و نوسازی بخش داخلی و بیرونی ساختمان می نمایند. طراحان داخلی با اجرایی کردن طرح مناسب برای ساختمان هایی که دارای متراژ کمی هستند، سعی می کنند که از فضای در اختیار داشته بهترین استفاده را ببرند و یک محیط زیبا و فرحبخش را برای اعضای خانواده به ارمغان آورند.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *