طراحی و ساخت

طراحی کابینت پولیشی 2023

در این مقاله در نظر داریم تا اطلاعاتی  را در مورد طراحی کابینت پولیشی برای شما بازگو کنیم تا بتوانیم بهتر به موضوع کابینت پولیشی، طراحی کابینت پولیشی و نکات مهمی در این باره بپردازیم. همراه شما هستیم.

کابینت های پولیشی، یکی از مهم ترین انواع کابینت ها در زمینه تولید کابینت در کشورمان است که به خاطر مزایای زیادی که این نوع کابینت ها دارند، توجه زیادی را جلب کرده اند. به همین سبب، در این مقاله قصد داریم که شما را با سوالات متداول در مورد طراحی کابینت پولیشی و سوالات پیرامون آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

در ادامه به سؤالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آشنایی با کابینت پولیشی

منظور از این که می گویند کابینت انزو است، چیست؟

کابینت پولیشی (طرح انزو) چیست؟

مزایای کابینت پولیشی

پولیش چیست؟

نحوه ی ساخت کابینت پولیشی

نحوه ی اجرای رنگ پولیشی

نصب کابینت پولیشی

معرفی طراحی کابینت پولیشی در آشپزخانه

کاربردهای اصلی طراحی کابینت پولیشی

کابینت پولیشی از چه متریالی ساخته می‌ شود؟

رنگ پولیش چیست؟

مهمترین کاربرد رنگ پولیش چیست؟

تفاوت کابینت های پولیشی با کابینت های وکیوم

طراحی کابینت پولیشی چه مزایایی دارد؟

چرا طراحی کابینت پولیشی را انتخاب کنیم؟

چرا گروه معماری طرح چید را به عنوان طراحی کابینت پولیشی انتخاب کنیم؟

کابینت پولیشی چیست؟

ساخت و طراحی کابینت پولیشی

نصب و طراحی کابینت پولیشی

کابینت پولیشی چیست و چگونه تولید می ‌شود؟

انواع مواد خامی که در ساخت کابینت  رنگ پولیشی کاربرد دارند.

عوامل اثر گذار بر قیمت طراحی کابینت پولیشی و دلایل آن

سبک‌ های رایج در طراحی کابینت پولیشی

چرا کابینت پولیشی را انتخاب کنیم؟

نکات مهم در خرید و نگهداری کابینت های پولیشی

طراحی کابینت پولیشی با گروه معماری طرح چید

دیگر مزایای طراحی کابینت پولیشی چیست؟

نتیجه گیری

آشنایی با کابینت پولیشی

در واقع منظور از کابینت پولیشی کابینتی است که جنس بدنه آن را به وسیله رنگ پولیش ساخته  باشند. رنگ پولیش بر روی این  نوع از کابینت ها مثل یک لایه شیشه به ضخامت سه میلی متر بر روی کابینت این بدنه طراحی می‌ شود.

کابینت های پولیشی جزو کابینت های نئوکلاسیک هستند.  برای این  که از این طراحی در منزلتان استفاده کنید،  می توانید  قبل از اجرایی کردن آن طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید و با توجه به آن طرح نهایی، درون منزل شما اجرا و طراحی شود. شما می توانید برای طراحی کابینت پولیشی از گروه معماری  طرح چید که بهترین گروه طراحی کابینت به شمار می آیند، کمک بگیرید.

منظور از این که می گویند کابینت انزو است، چیست؟

کابینت انزو یا همان کابینت نئوکلاسیک برای اولین بار در دنیا توسط شرکت Zentique آمریکا واقع در نیوجرسی تولید و عرضه شد. در حقیقت انزو اسم برند انتخابی برای محصول تولید شده توسط این شرکت است که برای اولین بار توسط وارد کنندگان ایتالیایی به کشور ایران وارد شد و به خاطر هزینه های بالای کابینت های وارداتی از خارج کشور، تولید کنندگان ایرانی اقدام به ساخت و تولید این مدل از کابینت ها در ایران کردند.

معروفیت اسم برند

همان طور که می دانید، محصولات شرکت هایی که برای اولین بار محصولی را به بازار جهانی ارائه می کردند، به خاطر معروفیت آن ها، اسم محصول نیز از روی اسم برند کمپانی آن ها تاثیر می گرفت و مردم نیز اسم محصول را با اسم برند شرکت و کمپانی های معروف می شناسند و به آن اسم صدا می کنند.

برای مثال؛ گفتن زیراکس برای دستگاه های کپی، اتود برای مداد فشاری، دلستر برای نوشیدنی های بدون الکلی رایج است. دقیقا این اتفاق نام گذاری محصول از روی برند نیز برای کابینت های وارداتی نیز اتفاق افتاده است.

به خاطر همین، تمامی محصولات تولید شده شرکت های دیگر و تولید کنندگان ایرانی در زمینه کابینت را با نام  کابینت های طرح انزو نام گذاری می کنند. برای راحتی هنگام مطالعه، هر جای مقاله از اسم انزو استفاده شد، منظور همان طرح انزو است.

شاید برایتان جالب است که بدانید برند انزو اسم برندی است که از سیستم تولیدی کابینت آشپزخانه که خود این برند نیز بخشی از خط تولید در شرکت Zentique  که زمینه کاری آن در زمینه تولید مبل، کابینت، نورپردازی و دکوراسیون است، می باشد.

کابینت پولیشی (طرح انزو) چیست؟

شاید برای شما سوال باشد که وقتی صحبت از کابینت پولیشی می شود، منظور از کابینت پولیشی چیست و جنس این نوع کابینت از چه جنسی است؟ برای جواب این سوال باید بگوییم که جنس داخلی و به کار رفته در کابینت های پولیشی طرح انزو از جنس ورقه های خام ام دی اف است که این ورق ها در اندازه های مختلفی بین بیست و پنج الی چهل میلی متر در این کابینت به کار گرفته می شوند.

این ام دی اف های خام در داخل کابینت پولیشی به وسیله دستگاه های برش و سی ان سی به خواست و سلیقه مشتری و نوع طراحی و دیزاین محیط در شکل های ساده یا در شکل های حکاکی شده به وسیله ابزارها ساخته می شوند.

اما همان طور که اطلاع دارید، علت تفاوت و فرق اصلی که در همه کابینت های تولیدی وجود دارد، به تفاوت در جنس درب و نمای کلی کابینت بر می گردد و فضای داخلی تمامی کابینت ها در تمامی مدل های گوناگون، به طور مساوی و به طور کامل از جنس ام دی اف با روکش های سفید رنگ است و این موضوع مثل تمامی کابینت ها در کابینت های انزو یا همان کابینت های نئوکلاسیک نیز وجود دارد.

مزایای کابینت پولیشی

در مطلب زیر، آشکارترین و مهم ترین تفاوت ها و مزایای طراحی کابینت پولیشی با دیگر کابینت های موجود در بازار را بررسی می کنیم. همچنین با مطالعه این مقاله می توانید به طراحی کابینت پولیشی و سوالات متدوال راجع به طراحی کابینت پولیشی برسید. از مزایای طراحی کابینت پولیشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در این مدل کابینت ها به خاطر اضافه شدن رنگ های پولیش، علاوه بر اضافه شدن به طول و ضخامت سطح صفحه های کابینت، همچنین به خاطر این که ورقه ها بسیار مقاوم و محکم هستند؛ باعث بالا رفتن استحکام کلی در طراحی کابینت پولیشی نیز می شوند و به خاطر علت های رایجی مثل وارد شدن فشار و دلایل طبیعی دیگر مثل کابینت های دیگر دچار فرسودگی و تاب نمی شوند و عمر مفید بالایی دارند.

از دیگر مزیت های کابینت های طراحی پولیشی می توان به مقاوم بودن در برابر ضربه دیدن اشاره کرد. به طوری که کابینت های پولیشی در برابر هر گونه ضربه ای که ممکن است بر آن ها وارد شود، آسیب نمی بینند و فرورفتگی در آن ها ایجاد نمی شود.

یکی از ماده های داخلی این کابینت که در ساخت آن ها استفاده می شود خمیرهای پولیشی است

دلیل این مسئله این است که یکی از ماده های داخلی این کابینت که در ساخت آن ها استفاده می شود خمیرهای پولیشی است که باعث می شود بعد از این که این ماده سفت شد، مثل چسب سفت عمل می کند و سطح این کابینت ها هرگز دچار فرورفتگی نمی شوند.

از مزیت های  بعدی طراحی کابینت پولیشی می توان به مقاوم بودن این نوع از کابینت ها در مقابل آب اشاره کرد. در این نوع کابینت ها همچنین سطح تمامی این کابینت با رنگ پولیش  و ضخامت بالایی پوشانده می شود.

همچنین در کابینت پولیشی، روی کل لبه های کابینت با رنگی که روی درب کابینت است، هماهنگ و یکی می شود و دور تا دور کابینت نیز با پولیش پوشیده می شود که همین مسئله باعث می شود تا تحت هیچ شرایطی آب نتواند به کابینت های پولیشی وارد شود و می توان  این گونه نیز گفت که این کابینت ها ضد آب هستند که  طراحی کابینت پولیشی به این خاطر مزیت مهمی برای خانم های خانه دار از لحاظ کاربردی دارد.

پیشنهاد می کنیم از پست طراحی کابینت مطب دندانپزشکی دیدن کنید.

طراحی کابینت پولیشی در رنگ های سفید دیده می شود

در بیشتر موارد، طراحی کابینت پولیشی در رنگ های سفید دیده می شود. به خاطر همین اگر این نوع سبک از کابینت ها را برای منزل خود و یا هر مکان دیگری که مد نظر دارید انتخاب کنید، به خاطر رنگ سفید در طراحی کابینت پولیشی که در نود درصد مواقع به این رنگ طراحی می شود، به خودی خود باعث می شود تا اندازه مکانی که این کابینت در آن مکان قرار می گیرد، بزرگتر از حد واقعی به نظر بیاید.

همچنین به خاطر رنگ سفید که جزو رنگ های غالب و مادر است، به آسانی می توانید وسایل دیگر آشپزخانه خود را در رنک های دلخواه با این رنگ ست کنید و تقریبا می توان همه رنگ ها را با رنگ سفید ست و هماهنگ کرد و ترکیب رنگ سفید با رنگ های دیگر، زیبایی  و جلوه خاصی به طراحی هر نوع مکانی می دهد.

کابینت های پولیشی برای هر نوع آب و هوای جغرافیایی مناسب است.

کابینت های پولیشی برای هر نوع آب و هوای جغرافیایی مناسب است. حتی در مناطق با آب و هوای گرم و مرطوب نیز همان مقاومت و استحکامی را دارد که در آب و هوای خشک و سرد دارد و همین مزیت می تواند به یکی از بهترین مزیت های این کابینت تبدیل شود و خبر خوبی برای هموطنان عزیزمان که در شهرهایی با آب و هوای مختلف از همدیگر ساکن هستند، باشد و نگرانی از بابت این مورد نباید داشته باشند.

در حالت کلی می توان گفت که طراحی کابینت پولیشی مزیت هایی از قبیل: مقاوم بودن در مقابل نور خورشید، مقاوم بودن در مقابل حرارت و گرمای احتمالی ناشی از پخت و پز که بر روی کابینت تاثیر می گذارد، مقاوم بودن در مقابل ریختن مایعات دیگری به جز آب مثل نفت، روغن و غیره را دارد. همچنین کابینت های پولیشی به خاطر نوع طراحی کابینت پولیشی در برابر ضربه و ضرب دیدگی و خش خوردن نیز مقاوم هستند.

پولیش چیست؟

ماده پولیش در بیشتر مواقع در حالت مایع و به صورت خمیری و یا به صورت اسپری موجود است که از این ماده می توان بر روی سطح های مختلفی استفاده کرد و خمیرها و اسپری های پولیشی بعد از این که روی سطحی تعبیه شدند، موجب از بین رفتن هر گونه خط و خش، کثیفی و آلودگی های محیطی بر روی سطحی که بر روی آن قرار می گیرد، می شوند.

از این سطوح می توان به هر گونه سطح با جنس پلاستیکی، چوبی، شیشه ای، فلزی اشاره کرد. در نتیجه؛ کار بعد از استفاده کردن پولیش بر روی این سطوح به سطحی شفاف با درخشندگی بالا می توان رسید.

همچنین فواید استفاده کردن از پولیش بر روی سطوح این است که بعد از این کار، پولیش موجب جلوگیری از اکسید شدن سطح مورد استفاده می شود. در واقع کاربرد پولیش ها به این صورت است که با اعمال کردن ورقه ای نازک از رنگ پولیش می توانید به راحتی تمامی خطوط و خش های سطح مورد نظر را بپوشانید و آن ها را از بین ببرید.

چند برابر شدن درخشندگی

این مسئله به خودی خود باعث می شود تا میزان درخشش سطح چند برابر شود و باعث زیبایی کارمان شود. در اصل، ماده پولیش به علت این که مواد ساینده، چه به صورت نرم و چه به صورت زبر را دارد، کاربردی مانند سنباده پیدا می کند و باعث می شود تا سطح کارمان نیز یکدست و عالی شود.

علاوه بر این، بیشتر ماده های پولیش به خاطر بالا بردن میزان جلادهی و بالا بردن درخشندگی کار، دارای واکس نیز هستند. البته نکته ای که باید یادتان باشد این است که اگر از ماده پولیش بیشتر از میزان لازم و افراطی بر روی سطح کارتان استفاده کنید، باعث ضرر زدن به کار نهایی و نتیجه کار می شود و کیفیت کار را پایین می آورد.

چرا که طبق توضیحاتی که دادیم، استفاده کردن زیاد از پولیش باعث می شود که ضخامت سطح کار و سطح خارجی کار از بین برود و کیفیت آن پایین بیاید و عملا لایه بیرونی کار از ضخامت لازم برای مقاوم بودن برخوردار نباشد و این مسئله باعث می شود که سطح خارجی کار، دیگر در مقابل آسیب های خارجی و محیطی مقاومت نداشته باشد.

نحوه ی ساخت کابینت پولیشی

بهتر است بدانید که کابینت های پولیشی یکی از خاص ترین نوع اجرا را در بین کابینت های جنس ام دی اف و کابینت های چوبی دارند و به خاطر این که نیاز به محیط های ایزوله و ضد عفونی شده دارند و همچنین حساسیت و دقت زیادی در مراحل تولید دارند، میزان تولید این کابینت ها پایین است و قیمت بالایی نسبت به سایر کابینت ها دارند. اما به خاطر زیبایی، مقاومت بالا و عمر بالای آن ها، محبوبیت بالایی دارند.

مراحل ساخت و تولید کابینت های پولیشی به این صورت است که ابتدا با دستگاه های برش حرفه ای از روی طراحی انتخابی، شروع به برش دادن ام دی اف در اندازه های مختلفی می کنند. بعد از این مرحله، با کمک گرفتن از دستگاه های سی ان سی که فول اتوماتیک هستند، کار حکاکی و ابزارهای مورد نظر بر روی آن ها انجام می شود.

اعمال کردن رنگ پولیش بر روی کار

در مرحله بعدی و پایانی، به قسمت اعمال کردن رنگ پولیش بر روی کار می رسیم که در ادامه متن، این مرحله را به صورت جدا و کامل توضیح می دهیم .

لازم به ذکر است که مرحله پایانی نیاز به دقت بالا و حساسیت زیادی دارد. در ادامه مقاله، درباره طراحی کابینت پولیشی و تمامی سوالات و مراحل تولید این کابینت صحبت می کنیم.

پیشنهاد می کنیم که اگر شما نیز می خواهید از کابینت های پولیشی در منزل و یا محل کارتان استفاده کنید، برای گرفتن بهترین نتیجه و طراحی های زیبا مطابق سلیقه و خواست شخصی خود، از گروه معتبر و حرفه ای معماری طرح چید در این زمینه کمک بگیرید.

نحوه اجرای رنگ پولیشی

استفاده کردن از رنگ پولیش و مراحل اجرای آن بر روی کابینت های پولیشی یکی از مهم ترین و اصلی ترین فن ها و مهار ت های رشته ی نقاشی است.

اجرای رنگ پولیشی مرحله های سختی دارد و باید دقت لازم حین این کار را داشته باشید. در مرحله ابتدایی برای شروع، ماده ی پولیش را که به شکل خمیر است با استفاده از تینرهای روغنی و مخصوص این کار به حالت مایع تبدیل می کنند.

بعد از این مرحله، رنگ پولیش با کمک دستگاه های مخصوص این کار به سطح خارجی پاشیده می شود. استاد رنگکار برای مرحله اولیه و شروع کار پاشیدن رنگ به سطوح مورد نظر، چندین دفعه این کار رنگ پاشی را بر روی سطح تکرار می کند.

به خاطر همین موضوع، مرحله رنگ پاشی به سطوح باید در مکانی انجام شود که کاملا تراز باشد. در ادامه کار، بعد از این که رنگ روی سطح خشک شد، سطح کار را با استفاده از سنباده نرم می سابند و بعد از آن دوباره مرحله رنگ پاشی را برای بار دوم  بر روی سطح انجام می دهند و سپس دوباره رنگ را با سنباده می سابند.

چرخه رنگ پاشی و سنباده کشی

این چرخه رنگ پاشی و سنباده کشی تا جایی پیش می رود که از ابتدای این مرحله تا آخر آن چهار بار به صورت پشت سر هم تمامی این مراحل تکرار می شود. به صورتی که بعد از انجام دادن چهار باره این مراحل به صورت حدودی به ضخامت سطح کار چیزی در حدود سه میلی متر اضافه می شود. اهمیت توجه به تراز بودن مکان در این مرحله از کار مشخص می شود.

پس اگر در همان شروع کار در سطحی غیر تراز و غیر اصولی این کار را انجام دهید، ممکن است بعد از نصب کردن درب کابینت پولیشی، رنگ پولیشی روی سطوح کابینت در اندازه دو الی سه میلی متر به صورت پله ای در بیاید و ظرافت و دقیق بودن کار از بین می رود. همین موضوع باعث می شود که طراحی کابینت پولیشی خراب شود و تمامی زحماتی که برای طراحی این کابینت تا به حال کشیده اید، از بین برود.

مهم ترین و سخت ترین مرحله

می توان گفت که مهم ترین و سخت ترین مرحله این کار دقیقا در این مرحله خلاصه می شود. یک استاد رنگ کار حرفه ای و کاربلد، بعد از این که چهار مرحله رنگ و سنباده که قبلا ذکر کردیم را انجام داد، سطح کار را که قبلا ساییده شده است، با کمک پارچه نمدی و یا نوع خاصی از پنبه که مخصوص این کار می باشد را چرب کرده و کار پولیش کردن سطح کار را انجام می دهد. این مرحله، از ظریف ترین و حساس ترین بخش های این کار است.

زیرا بعد از تمام شدن این بخش، کار رنگ کردن کابینت پولیشی به اتمام می رسد. بعد از تمام شدن این مرحله، اگر استاد رنگکار، وظیفه خود را به خوبی و دقت بالایی انجام داده باشد، کار نهایی به صورتی به نظر می آید که انگار سطح کابینت یک لایه شیشه ای دارد و از چشم مخاطبین، انگار روی سطح ام دی اف یک شیشه نیز قرار داده ایم،

رنگ پولیش که بر روی سطح کابینت بادقت و ظرافت بالایی کار شده است

در حالی که اصلا به این گونه نیست و رنگ پولیش که بر روی سطح کابینت بادقت و ظرافت بالایی کار شده است، خودش را مثل شیشه ای بر روی کابینت نشان می دهد. لازم است بدانید که هر چه قدر از دید مشتری و مخاطب، عمق شیشه ای روی درب کابینت عمیق تر به نظر بیاید، نشاندهنده این است که طراحی و ساخت این کار با ظرافت و کیفیت بالاتری انجام شده است.

اما اگر در مرحله اجرای رنگ پولیش، استاد کار رنگ به علت های مختلف مثل لرزش دست باعث ناهموار شدن سطح کابینت شود، همین ناهمواری رنگ روی درب کابینت باعث می شود تا کیفیت کار و زیبایی ظاهری آن کمتر شود و دیگر آن جلوه و جذابیت خاص خودش را از دست بدهد.

امیدواریم تا این قسمت از مقاله با مراحل طراحی کابینت پولیشی به خوبی آشنا شده باشید. پیشنهاد می کنیم، به منظور طراحی های بی نقص و زیبا مطابق سلیقه شخصی خود برای طراحی کابینت پولیشی آشپزخانه منزلتان، از گروه معماری طرح چید که از بهترین گروه های معماری برای طراحی کابینت پولیشی در انواع مدل و رنگ ها هستند، کمک بگیرید.

نصب کابینت پولیشی

طبق توضیحاتی که برایتان ارائه کردیم، به این نتیجه رسیدیم که مرحله ساخت و اجرای طراحی کابینت پولیشی مهم ترین مرحله در ساخت کابینت های پولیشی است. همچنین به علت این که این کابینت ها مراحل تولید ظریف و زیبایی خاص خود را دارند، یکی از فاکتورهای مهم برای تمیز بودن کار نهایی و زیبایی کار استفاده کردن از استادکاران خبره و با تجربه در مرحله ساخت، نصب و قرار دادن ستون ها است.

چرا که کابینت ها در زیبایی آشپزخانه ها نقش مهمی را دارند که زیبایی این کابینت ها می تواند زیبایی دو برابر به محیط آشپزخانه شما بدهد. همچنین تیم طراحی و نصاب حرفه ای برای طراحی کابینت پولیشی آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه می کنیم، برای این که خیالتان از این بابت راحت باشد و بتوانید کابینت پولیشی با کار نهایی زیبا و ظریفی را داشته باشید، از گروه معماری طرح چید کمک بگیرید.

انتخاب کردن صفحه کابینت ها

مسئله دیگر در مورد کابینت های پولیشی، انتخاب کردن صفحه این کابینت ها است. توصیه ما برای صفحه این مدل از کابینت ها این است که از سنگ های مصنوعی کورین و کوارتز استفاده کنید.

همچنین به خاطر این که در اغلب مواقع رنگ کابینت های پولیشی به رنگ سفید است، استفاده کردن از سنگ های کورین و کوارتز به رنگ تیره می تواند تضاد جالب و زیبایی را ایجاد کند که باعث می شود زیبایی طراحی کابینت پولیشی چند برابر شود و  باعث شود تا بیشتر به چشم بیاید.

علاوه بر این مورد، در صورتی که طرح کابینت شما ساده باشد، می توانید طراحی کاشی های بین کابینتی را از بین کاشی های با طرح های مختلف و در رنگ های تیره انتخاب کنید.

معرفی طراحی کابینت پولیشی در آشپزخانه

شاید شنیده باشید که از قدیم می گویند، آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است. اما طبیعتا هر چقدر زیبایی و طراحی آشپزخانه بیشتر باشد، این ضرب المثل نیز بیشتر احساس می شود.

یکی از طراحی های جدیدی که در عرصه ساخت کابینت ها استفاده می شود، طراحی کابینت پولیشی است. اگر قصد دارید تا برای زیباتر شدن آشپزخانه، کابینت جدیدی را بخرید، بهتر است عجله نکنید و یا کابینت های با طرح معمول و رایج شناخته شده را انتخاب نکنید. چرا که کابینت های پولیشی می توانند تصمیم شما راجع به خرید کابینت را عوض کنند و با جذابیت و زیباییشان دل شما را ببرند.

از رنگ پولیش چه می‌دانید؟

قبل از هر چیز، اگر بخواهیم کابینت های پولیشی را برایتان معرفی کنیم، ابتدا لازم است از کلمه پولیش که در کابینت پولیشی به کار رفته، شروع کنیم. اصولا معنای کابینت پولیشی چیست؟

برای این که جواب این سوال را پیدا کنیم، ابتدا باید در مورد پولیش صحبت کنیم. پولیش مایعی با خاصیت سیالیت بالایی است که فرمی خمیری شکل دارد که با ترکیب روغن های خاصی می تواند به شکل مایع و رنگ نیز در بیاید که با پولیش می توان سطوح مختلفی از جنس های متفاوت از هم مانند پلاستیک، شیشه، چوب و فلز را با اسپری رنگ آمیزی کرد.

رنگ پولیش همچنین دارای خاصیت سایندگی نیز هست و کاربردی مانند سنباده دارد که علاوه بر رنگ کردن، سطح کار مورد نظرمان را جلا نیز می دهد. به همین علت به آن پولیش می گویند.

پولیش جزو مخصوص ترین رنگ ها برای چوب و یا ام دی اف است. رنگ های پولیشی دارای مراحل تولید با حساسیت بالایی هستند. همچنین هزینه های اجرایی کردن رنگ پولیش نیز نسبتا بالا است و به خاطر همین کمتر از سایر رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای اصلی طراحی کابینت پولیشی

پولیش کاربردهای فراوانی دارد، از جمله:

  • کابینت های پولیشی آلودگی محیطی را به خود نمی گیرند و روی آن ها لک نیز نمی افتد.
  • پولیش، لایه ای به ضخامت دو الی سه میلی متر به سطح کابینت اضافه می کند و با پرکردن و از بین بردن خط و خش روی کار، باعث می شود که سطح کار کاملا یکدست و هماهنگ شود.
  • از آنجا که سطح کار را کامل می پوشاند، باعث جلوگیری از اکسیدن شدن سطح کار در طی زمان نیز می شود.
  • کابینت های پولیشی مقاومت و استحکام بسیار بالایی را دارند.
  • خاصیت استحکام بالایی که کابینت های پولیشی دارند، باعث می شود تا عمر مفید بالایی نیز نسبت به دیگر کابینت ها داشته باشند.
  • سطح کابینت های  کار شده با پولیش، درخشندگی و براقی زیادی را به سطح کار می دهد.

کابینت پولیشی از چه متریالی ساخته می ‌شود؟

کابینت های پولیشی از متریال و جنس های مختلفی می تواند ساخته شود که نوع جنس متریال به کار رفته در قیمت نهایی کار تاثیر می گذارد. کابینت های پولیشی در انواع جنس چوب طبیعی، ام دی اف، فلز و غیره ساخته می شوند.

از بهترین ورق های خام ام دی اف که می توان در ساخت کابینت های پولیشی انتخاب کرد، ام دی اف های واناچای ساخت مالزی و یا تایلند است که کیفیت مناسبی دارند و از لحاظ یکدستی سطح و میزان رنگ پذیری خوبی نیز برخوردار هستند.

همچنین دارای تراکم بالا و استحکام بالایی نیز هستند. چهارچوب اصلی و بدنه اصلی کابینت های پولیشی مانند دیگر کابینت ها از ورق های خام ام دی اف سفید ساخته می شود که به خاطر رنگ آن ها، احتیاجی به رنگ کردن دوباره آن ها نیست. از بخش های مهمی که احتیاج به رنگ کردن دارند و از جنس ورق خام ام دی اف هستند، می توان به درب کابینت و نمای خارجی کابینت اشاره کرد.

قسمت نمای کابینت

قسمت نمای کابینت به قسمتی گفته می شود که در معرض دید و قسمت رویی کابینت قرار دارد، اما لزوما دارای دربی بر روی خود نیست. همان طور که گفتیم، به علت این که کابینت های پولیشی در لایه های ضخیم رنگ پولیش پوشانده می شوند، می توان جنس متریال داخلی استفاده شده در آن را از هر نوع جنسی که می توان با آن کابینت درست کرد، انتخاب کرد.

همچنین از این تکنولوژی و روش ساخت کابینت پولیشی می توان وسایل مختلف کاربردی دیگری برای خانه نیز طراحی و تولید کرد. از این وسایل می توان به انواع کمدها، کمدهای دیواری، کابینت های حمام و موارد دیگر اشاره کرد.

رنگ پولیش چیست؟

پولیش ماده ای به شکل خمیری و در غلظت بالا است که از آن می توان برای رنگ کردن سطح های مختلفی با جنس های مختلف مثل چوب، فلزات، پلاستیک و غیره استفاده کرد.

با کمک گرفتن از رنگ پولیش می توانید نقص ها و ایرادهای کارتان را درست و اصلاح کنید و می تواند از سطوح مختلفی باشد. همچنین نه تنها همزمان ایراد و نقص های آن ها را از بین می برد، بلکه ظاهر آن ها را نیز درخشان، شفاف و زیباتر می کند.

کاربرد اصلی رنگ پولیش تنها برای برطرف کردن نواقص و درخشان کردن سطح کار نیست، بلکه از رنگ پولیش می توان به عنوان لایه ای محافظ و مقاوم در برابر عامل های محیطی ضرررسان مثل رطوبت و گرما و ضربه نیز استفاده کرد. اگر چه یکی از بهترین ماده هایی که برای ترمیم و تعمیر بافت های سطوح چوبی استفاده می شود، می توان به رنگ پولیش اشاره کرد.

همچنین قابل ذکر است که کارکرد رنگ پولیش به کارکرد سنباده بسیار شبیه است و برای این که سطح کارتان صاف، یکدست و صیقلی شود، می توانید از رنگ پولیش استفاده کنید.

نکته نهایی که در مورد رنگ پولیش باید بدانید، این است که رنگ پولیش دارای گستره وسیعی از انواع کاربردها را در ساخت انواع مختلف وسایل کاربردی خانه و کابینت آشپزخانه در سبک های کلاسیک و مدرن دارد.

مهمترین کاربرد رنگ پولیش چیست؟

  • رنگ پولیش قابلیت از بین بردن و اصلاح انواع لک ها، خراش ها، سوختگی ها، آلودگی های محیطی از روی هر گونه سطح های مختلف را دارد.
  • افزایش مقدار مقاومت و استحکام وسایلی که به عنوان لایه زیر آن پوشانده شده است، به خصوص وسایل چوبی
  • ساختن سطحی یکدست، صاف، شفاف و درخشنده

تفاوت های کابینت های پولیشی با کابینت های وکیوم

کابینت های پولیشی همانند کابینت های وکیوم از جنس ام دی اف ساخته می شوند. تفاوت اصلی که این دو نوع کابینت دارند، در این است که در طراحی کابینت پولیشی، به جای استفاده کردن از تکنولوژی وکیوم برای سطح رویی کابینت از رنگ پولیش برای اسپری کردن رنگ بر روی سطح کابینت استفاده می شود.

اگر چه باید گفت تنها تفاوت کابینت های پولیشی با کابینت های وکیوم این مسئله نیست و تفاوت هایی که این دو کابینت با هم دارند، خیلی بیشتر از این مورد اصلی است که در نتیجه بر روی کیفیت، زیبایی و عمر این کابینت ها نیز تاثیر می گذارد.

از دیگر تفاوت هایی که در کابینت های پولیشی و وکیوم به چشم می آید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قطر ورقه های ام دی ف که در ساخت کابینت های وکیوم به کار می رود، در بیشترین حالت به 18 میلی متر می رسد. در حالی که قطر ورقه های ام دی اف که در ساخت کابینت های پولیشی به کار می رود، به 25 میلی متر می رسد.

روکشی که در کابینت های پولیشی استفاده می شود، ضخیم تر از روکش کابینت های وکیوم است.

به خاطر این که برش های کابینت پولیشی با استفاده از دستگاه سی ان سی انجام می شود، قطر لبه های کابینت پولیشی از قطر لبه های کابینت وکیوم هشت میلی متر کمتر است.

کابینت های پولیشی در اغلب مواقع در رنگ های سفید هستند و سطح آن ها درخشان و براق است و زیبایی منحصر به فردی را دارند.

قیمت بالاتری نسبت به کابینت های دیگر

کابینت های پولیشی به خاطر جنس موادی که برای ساختن آن ها به کار می رود و همچنین به خاطر داشتن مراحل تولید حساس و ظریف که نیاز به دقت مخصوصی دارند، دارای قیمت بالاتری نسبت به کابینت های دیگر و کابینت های وکیوم دارد. کابینت های پولیشی به دلایلی که ذکر کردیم، جزو گران ترین کابینت ها در بازار هستند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مدل از کابینت ها با نام کابینت انزو نیز در ایران معروف است. اما در حقیقت همان طور که گفتیم، انزو اسم برندی از شرکت زنتیک است. اما به خاطر این که طراحی های کابینت پولیشی خیلی به این برند شباهت دارد، به عنوان انزو نیز معروف شده اند.

البته با توجه به این حقیقت که کابینت هایی که در ایران ساخته می شو،د هیچ کدام از آن ها ساخت شرکت زنتیک نیست، پس بهتر است که از اسم اصلی آن ها یعنی کابینت های پولیشی استفاده کنیم.

اگر هم می خواهید از اسم دیگری استفاده کنید، لااقل بهتر است از اسم کابینت طرح انزو استفاده کنید. اگر چه کابینت طرح انزو نیز به طور کامل درست و دقیق نیست. چرا که انزو کابینت های دیگری را هم تولید می کند که علاوه بر روکش های پولیشی، دارای روکش وکیوم هستند.

طراحی کابینت پولیشی چه مزایایی دارد؟

کابینت های پولیش در رنگ های سفید و دارا بودن خصوصیات و ویژگی های مهم و منحصر به فرد طرفداران زیادی دارد و از محبوبیت بالایی برخوردار است. از مزیت های مهم این کابینت ها که جزو دلایل محبوبیت این کابینت ها شده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به خاطر استفاده کردن رنگ پولیش در این کابینت ها، ضخامت این کابینت ها بیشتر از دیگر کابینت های موجود در بازار می شود. ضخامت بیشتر ورقه ها باعث بالا رفتن استحکام این کابینت ها می شود و به همین دلیل، این کابینت ها در مقابل ضربه و فشار مقاوم می شوند و به خاطر همین در اثر فشار و ضربه، شکل آن ها عوض نمی شود و شکل طبیعی خود را مثل روز اول حفظ می کنند.

خمیر پولیشی که روی این کابینت ها استفاده می شود، کاربردی مثل ضربه گیر دارد و خاصیتی ضد ضربه به این کابینت می دهد. یعنی این کابینت ها بر اثر ضربه دچار آسیب و یا فرورفتگی و دفرمه شدن شکلشان نمی شوند.

کابینت های پولیشی به خاطر نوع طراحیشان، خاصیت ضد آب دارند. دلیل این مسئله این است که به خاطر این که تمامی بدنه این کابینت ها با ماده پولیش پوشانده شده است و دیگر هیچ گونه راهی برای نفوذ مایعات و آب و رطوبت باقی نمی ماند. این مزیت، به ویژه اگر در مناطق با آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، برای شما بسیار مهم تلقی می شود.

رنگ سفید و براق و درخشان این نوع کابینت ها به آن ها زیبایی چند برابری می بخشد

رنگ سفید و براق و درخشان این نوع کابینت ها به آن ها زیبایی چند برابری می بخشد و باعث می شود تا از لحاظ ظاهری نسبت به بقیه کابینت ها متمایز و تک باشد.

علاوه بر این؛ رنگ سفید باعث می شود که محیط آشپزخانه شما بزرگ تر از اندازه خود به نظر بیاید. همچنین ست کردن دیگر وسایل آشپزخانه با رنگ سفید کار راحت و آسانی است و می توانید همه رنگ ها را با رنگ سفید ست کنید و هارمونی هماهنگ و یا تضادهای جالب و منحصر به فردی با رنگ سفید و رنگ های تیره ایجاد کنید.

کابینت های پولیشی ضد خش هستند

کابینت های پولیشی ضد خش هستند. حتی اگر در بدترین حالت با وسیله های سنگین و برنده روی این کابینت را خراش دهید، به راحتی می توانید این کابینت ها را ترمیم کنید و مثل روز اول تحویل بگیرید.

کابینت های پولیشی در مقابل گرما و حرارت و نور خورشید از مقاومت بالایی برخوردار هستند. به ویژه اگر در شهرهای گرمسیری ایران زندگی می کنید، می توانید با خیال راحت این کابینت را برای آشپزخانه تان بخرید و نگرانی بابت درجه حرارت بالای هوا و تاثیر آن بر کابینت را نداشته باشید.

کابینت پولیشی در سبک های مختلفی مثل کلاسیک و مدرن می تواند طراحی و ساخته شود.

کابینت های پولیشی، هم برای آشپزخانه ها با متراژ پایین و هم برای آشپزخانه هایی با متراژ بالا نیز مناسب هستند و از این لحاظ تفاوتی ندارند.

چرا طراحی کابینت پولیشی را انتخاب کنیم؟

کابینت های پولیشی یکی از بهترین و با کیفیت ترین کابینت های موجود در بازار هستند که به خاطر ویژگی هایی مثل مقاومت و استحکام بالا، زیبایی ظاهری، ضدآب بودن، ضد ضربه بودن، ضد آلودگی های محیطی، مقاوم در برابر حرارت و گرما، مقاوم در مقابل نور خورشید، مقاوم در برابر رطوبت، ضد خش بودن و عمر بالای مفید آن جزو محبوب ترین و جدید ترین کابینت ها است.

سطح این کابینت ها درخشان و براق است. برای رسیدن به این سطح از درخشندگی و زیبایی، برای رویه خارجی این کابینت از رنگ های پولیش استفاده می کنند و بعد از این که چهار لایه از رنگ و سنباده کشی را روی سطح کابینت انجام دادند، در نهایت سطح کار را یک بار دیگر برای آخرین بار پولیش کاری می کنند. سطح و رویه درخشان و براق همراه با طرح درب کابینت های پولیشی از ویژگی های بارز و اصلی این نوع کابینت ها است.

انتخاب کردن کابینت های پولیشی

با انتخاب کردن کابینت های پولیشی می توانید به یک آشپزخانه لاکچری، زیبا، شیک و مدرن برسید. در صفحه های کابینت پولیشی از سنگ های کوارتز، کورین و دیگر سنگ های طبیعی برای زیباتر کردن طراحی این کابینت ها مطابق با سلیقه شخص استفاده می شود.

اگر می خواهید از کابینت های پولیشی برای آشپرخانه خود استفاده کنید، کار طراحی، ساخت و نصب کابینت های پولیشی را به یکی از بهترین گروه های معماری در این حوزه بسپارید تا از نتیجه کار راضی باشید.

توصیه ما به شما استفاده از گروه معماری طرح چید است که طراحی کابینت پولیشی را با زیباترین و بهترین کیفیت  طبق خواست خودتان برای شما انجام می دهد.

چرا گروه معماری طرح چید را به عنوان طراحی کابینت پولیشی انتخاب کنیم؟

گروه معماری طرح چید بالاترین کیفیت کابینت های پولیشی را با بهترین و مناسب ترین قیمت برای شما ارائه می دهد. همچنین گروه معماری طرح چید دارای شفافیت بالایی در قیمت ها هستند و می توانید قبل از شروع کار، هم درباره هزینه های کار و هم طراحی کلی کابینت آشپزخانه منزلتان را مشاهده کنید و اگر خواستار تغییر در نوع و رنگ و یا مدل طراحی هستید، می توانید آن ها را نیز اطلاع دهید.

البته کارشناسان و معماران گروه معماری طرح چید، خود بهترین و زیباترین  طراحی های ممکن را برای آشپزخانه منزل یا محل کارتان انجام می دهند. همچنین زمان بندی بسیار دقیق و منظمی هنگام تحویل دادن کار به شما در گروه معماری طرح چید تضمین می شود و نگرانی از بابت زمان و یا تاخیر نباید داشته باشید.

ساخت و طراحی کابینت پولیشی

در نظر داشته باشید که کابینت های پولیشی یکی از خاص ترین نوع از کابینت های ام دی اف و چوب هستند که به خاطر میزان تولید پایین و مراحل تولید سخت و حساس، قیمت نسبتا بالایی دارند. اما با این حال، به خاطر ویژگی های خاصش از محبوبیت بالایی برخوردار است و طرفداران زیادی را دارد.

ساختن این نوع کابینت ها به این گونه است که ام دی اف را در اندازه و شکل های مختلفی می برند و با کمک گرفتن از دستگاه های سی ان سی که به صورت فول اتوماتیک هستند، قطعه های ام دی اف را ابزار می زنند و حکاکی های لازمه را روی آن انجام می دهند.

در مرحله نهایی که جزو سخت ترین و حساس ترین مراحل تولید کابینت های پولیشی است، رنگ پولیش را که در ابتدا حالت خمیری شکل دارد را با استفاده از تینر و روغن به حالت مایع در می آورند و بعد از آن شروع به اسپری کردن رنگ پولیش بر روی کابینت می کنند.

این مرحله اسپری کردن رنگ و سنباده کشی بعد از رنگ در حدود چهار بار باید تکرار شود تا ضخامت قطر لایه بیرونی کابینت به دو الی سه میلی متر برسد.

نصب و طراحی کابینت پولیشی

همان طور که مشاهده نمودید، توضیحات مربوط به ساخت کابینت های پولیشی را در بالا دادیم. حال، نوبت به توضیح دادن مراحل نصب این کابینت ها می رسد و زیبایی و ظرافت خاصی که این کابینت ها دارند، باعث می شود که حتما برای نصب این کابینت ها از استادکاران با تجربه و ماهر برای مراحل نصب و قرار دادن ستون ها استفاده کنید.

چرا که مراحل نصب این کابینت با استفاده از تیم نصاب حرفه ای و ماهر بر نتیجه کار و زیبایی طراحی آشپزخانه با کابینت های پولیشی تاثیر بسزایی دارد. توصیه می کنیم که از سنگ های مصنوعی کورین و کوارتز برای صفحه کابینت های پولیشی استفاده کنید.

همچنین به خاطر این که رنگ اکثر کابینت های پولیشی سفید است، برای زیبایی بیشتر از سنگ های کورین و کوارتز در رنگ های تیره و سیاه استفاده کنید. چرا که این تضاد رنگی که ایجاد می کنید، باعث می شود تا زیبایی و جذابیت کابینت های پولیشی و طراحی کلی آشپزخانه شما بالا برود و چندین برابر بشود.

علاوه بر این مورد می توانید به همراه قالب های ساده کابینت های پولیشی، کاشی های بین کابینتی را از  بین مدل های طرح دار و یا تیره انتخاب کنید.

کابینت پولیشی چیست و چگونه تولید می‌ شود؟

برای توضیح دادن بیشتر کابینت های پولیشی، باید بگوییم که به غیر از ام دی اف و چوب می توانید از هر جنس و متریالی در ساخت کابینت های پولیشی استفاده کنید و بعد از آن به وسیله ماده پولیش آن را رنگ آمیزی کنید.

دلیل این که به این کابینت ها، کابینت های پولیشی می گویند، به خاطر این است که از رنگ های پولیشی سفید بر روی لایه خارجی این کابینت ها استفاده می کنند. با کمک گرفتن از دستگاه های پیشرفته و در محیطی که باید کاملا ایزوله باشد، رنگ پولیش را در چندین مرحله و با تکرار چندین باره بر روی کابینت های پولیشی اعمال می کنند که در نتیجه، قطر کار در حدود سه میلی متر مثل یک لایه مجزا بر روی این کابینت می چسبد.

رنگ های پولیش نیاز دارند تا بعد از رنگ آمیزی و خشک شدن، به آن ها سنباده بکشید تا به حالتی کاملا صاف و درخشان و صیقلی در بیایند و هر چقدر مراحل رنگ آمیزی و سنباده کشی با ظرافت و دقت خاصی انجام شود، کار و نتیجه نهایی نیز به همان میزان با کیفیت می شود. نکته ای که باید بگوییم این است که اگر طرح های کابینت ظریف و در اندازه کوچک باشند، نمی توانید از رنگ پولیشی برای کابینت مورد نظر استفاده کنید.

کابینت پولیشی یک نوع متریال محسوب می شود

کابینت پولیشی یک نوع متریال محسوب می شود. برخلاف این که شاید تصور کنید، کابینت های پولیشی فقط از رنگ کردن بر روی ام دی اف ساخته می شوند و فقط یک نوع کابینت رنگ شده هستند، به علت این که رنگ های پولیشی که بر روی کابینت های پولیشی پاشیده می شود، به طور چندین لایه هستند و از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند. این نوع از کابینت ها صرفا کابینت های رنگ شده نیستند و به خودی خود یک متریال و جنس خاص به حساب می آیند.

همچنین از این نوع متریال و لایه های ضخیم پوشیده شده از رنگ پولیشی، علاوه بر این که در کابینت ها استفاده می شود، همچنین می تواند در وسایل دیگری مثل کمد، کابینت های حمام، کمد دیواری، وسایل تزئینی و دکوراتیو و حتی وسایل دیگر خانه مثل میزهای تلویزیون و غیره نیز استفاده کرد و منزلتان را مطابق با هارمونی و جذابیت این نوع خاص از طراحی بسازید.

انواع مواد خامی که در ساخت کابینت  رنگ پولیشی کاربرد دارند

کابینت های پولیشی به خاطر این که از رنگ پولیش در آن ها استفاده می شود، به این نام معروف شده اند. برای داخل این کابینت ها می توان از انواع مختلفی از جنس های مختلف را استفاده کرد. به خاطر همین با استفاده از هر نوع متریال دیگری می توانید این نوع کابینت ها را طراحی و تولید کنید.

برای مثال؛ می توانید برای جنس داخلی و مغز این کابینت های پولیشی از چوب های طبیعی، ام دی اف های خام، انواع فلزات مثل استیل و غیره نیز استفاده کنید.

طبیعی است که متریالی که در رویه دخلی این کابینت استفاده می شود، بر روی قیمت نهایی طراحی و ساخت کابینت پولیشی تاثیر دارد. برای مثال؛ همان طور که می دانید چوب از ماده هایی است که قیمت بالایی دارد و کابینت پولیشی که از جنس داخلی چوب طبیعی ساخته شده باشد، صد در صد قیمت بالاتری نسبت به کابینت هایی دارد که جنس داخلی آن ها از ام دی اف و یا سایر ماده های دیگر ساخته شده است.

عوامل اثر گذار بر قیمت طراحی کابینت پولیشی و دلایل آن

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود کابینت های پولیشی قیمت بالا و متفاوتی از همدیگر  داشته باشند، جنس استفاده شده در متریال داخلی آن ها است. ورق های ام دی اف خام، مدلی از فرآورده های چوبی است که از ذره های چوب، چسب، و ماده رزین تحت دما و فشار بالایی ساخته می شود.

در بین ورق های ام دی اف نیز انواع مختلفی وجود دارد و دارای کیفیت های متفاوتی هستند. معمولا نوع خارجی ام دی اف ها به صورت چشمگیری باکیفیت تر و مرغوب تر از نوع داخلی است.

از این نوع ام دی اف های خام خارجی برای ساختن کابینت های پولیشی در ضخامت های بالایی بین اعداد 25  الی 32 میلی متر استفاده می شود. همچنین با کیفیت تر و گران تر از کابینت های پولیشی ساخته شده از متریال ام دی اف، کابینت های پولیشی با متریال چوب های طبیعی است که خود این ها نیز دارای دسته ها و کیفیت های مختلفی هستند.

نوع رنگ

فاکتور دیگری که بر روی تفاوت قیمت کابینت های پولیشی تاثیر دارد، نوع رنگ استفاده شده در این نوع کابینت است که به طور مستقیم بر روی کیفیت و قیمت تاثیر می گذارد. هر چقدر رنگ مورد استفاده شده در کابینت پولیشی دارای کیفیت بالاتری باشد، کیفیت نهایی کار طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه نیز بالاتر می رود.

از دیگر عوامل مهم که بر روی کیفیت و قیمت این کابینت تاثیر می گذارد، می توان به نوع و کیفیت یراق آلات مورد استفاده در کابینت اشاره کرد که نوع خارجی آن با کیفیت تر است.

همچنین چگونگی طراحی و اجرا و نصب این کابینت نیز بر روی زیبایی کار نهایی و آشپرخانه تان تاثیر می گذارد. در ادامه و به صورت اجمالی، دلایل قیمت نسبتا بالای کابینت های پولیشی را برای شما توضیح داده ایم. با ما همراه باشید.

همچنین دلایل این که کابینت های پولیشی  مشابه با هم دارای قیمت های مختلفی از هم هستند، از این قرار است:

  • نوع ورق MDF و ضخامت نوع جنس ورق ام دی اف و مقدار ضخامت آن
  • کیفیت اجرای بالا و کیفیت بالای رنگ پولیش
  • نوع کیفیت یراق استفاده شده در  کابینت پولیشی و با کیفیت و یا بی کیفیت بودن آن
  • طراحی و نصب کردن به صورت عالی و بدون ایراد
  • جنس اولیه ماده خام کابینت پولیشی که نوع جنس چوب طبیعی آن از همه گران تر است.
  • نوع و کیفیت رنگ پولیش مورد استفاده در کابینت پولیشی

انواع مدل های گوناگون کابینت های پولیشی در بازار به نسبت دیگر کابینت های وکیوم و غیره دارای قیمت های بالاتری هستند که علت قیمت بالای این کابینت ها به خاطر دلایلی است که در زیر، آن ها را برای شما عنوان کرده ایم.

جنس و متریال ماده های ساخته شده که در کابینت های پولیشی استفاده می شود، از جنس چوب های طبیعی، ام دی اف به صورت خام، فلزات و غیره است.

محل ساخت و یا کارگاهی که کابینت های پولیشی در آن مکان ها ساخته می شود، باید محیطی کاملا ایزوله و به دور از آلودگی باشد. فراهم کردن چنین فضای ایزوله ای احتیاج به هزینه های بالا و تخصص بالای فرد دارد.

مراحل ساخت و تولید این کابینت ها با دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته ساخته می شود که رنگ پولیش را  به صورت هماهنگ و یکدست بر روی کار می پاشند و این مرحله، حساسیت و دقت بالایی را طلب می کند.

ساختن کابینت های پولیشی احتیاج به تخصص و مهارت بالای شخص سازنده دارد

ساختن کابینت های پولیشی احتیاج به تخصص و مهارت بالای شخص سازنده دارد. همچنین در ادامه، این کابینت ها بعد از مراحل رنگ آمیزی باید کار سنباده کشی آن ها با دقت بالایی انجام شود، به طوری که کاملا تراز و در یک اندازه مسطح و یکسان باشند.

علاوه بر این که مراحل تولید و ساخت کابینت های پولیشی احتیاج به دقت، مهارت و ظرافت بالایی دارد، همچنین دارای مراحل ساخت طولانی و زمانبر نیز می باشد.

اگر  جنس کابینت های پولیشی از چوب های طبیعی باشد، به صورت جداگانه احتیاج به طراحی های زیبا و ظریف بر روی چوب نیز دارد که انجام دادن این کار نیاز به وجود متخصص و استادکارهای ماهر برای این کار است.

مراحل نصب و قرار دادن ستون ها و تراز کردن کابینت های پولیشی نیز، خود کاری سخت بوده و نیاز به متخصص های ماهر و حرفه ای دارد.

در حالت کلی باید گفت که مراحل طراحی، ساخت، نصب کابینت های پولیشی نیازمند وجود یک تیم حرفه ای، متخصص، ماهر است تا بتوان به یک نتیجه عالی و ایده آل و مورد انتظارتان برسید. توصیه می کنیم این کار را به متخصص و کاردان آن بسپارید تا با خیالی راحت منتظر نتایج عالی باشید. برای این کار می توانید از گروه معماری طرح چید کمک بگیرید.

سبک ‌های رایج در طراحی کابینت پولیشی

کابینت رنگ پولیشی طبق خواست مشتری در سبک های مدرن و کلاسیک می تواند طراحی و ساخته شود. مثلا در نوع سبک مدرن به صورت ساده طراحی و ساخته می شود و اگر در نوع سبک کلاسیک باشد، طراحی آن دارای ویژگی های سنتی، نقش و نگارهای ساخته شده به سبک کلاسیک می شود.

طراحی مدل دستگیره‌ها در کابینت پولیشی:

شکل و مدل دستگیره کابینت رابطه مستقیمی با نوع سبک آن دارد. به طور مثال؛ اگر کابینت های پولیشی مدرن را سفارش داده باشید و در حال و هوای سبک مدرن باشد، از دستگیره هایی به شکل ساده، کشیده و در ارتفاع بلندتر استفاده می شود و یا می توان در سبک مدرن از کابینت هایی استفاده کرد که دستگیره ندارند تا ظاهر آن ها بیشتر به سبک مدرن نزدیک باشد.

اما چنان چه سبک کابینت پولیشی که سفارش داده اید، سبک کلاسیک باشد، لازم است در این نوع سبک برای بیشتر نشان دادن سبک سنتی و کلاسیک از دستگیره های کلاسیک و یا دستگیره های آویزان که دارای نقاشی و طرح های بیشتری هستند، استفاده شود.

نقش استادکار و سازنده کابینت پولیشی:

سطح رویی کابینت های پولیشی به حدی درخشان، براق و صاف است که تصاویر اشیای موجود در محیط اطراف آن بر روی آن انعکاس پیدا می کند. برای همین اگر سطح کار به اندازه لازم به صورت صاف و همتراز و یکدست کار نشده باشد و یا روی کابینت هموار نباشد، انعکاسی که از محیط اطراف بر روی کابینت دیده می شود، به صورت تاب دار و ناهموار است که کیفیت و زیبایی کار را در حد زیادی پایین می آورد.

لازم به ذکر است که همراه با متریال خوب، طراحی و دستگاه های پیشرفته در مراحل تولید کابینت های پولیشی، همیشه وجود یک استادکار ماهر و متخصص و با تجربه برای تکمیل کار و  گرفتن بهترین نتیجه با کیفیت بالا و زیبایی خیره کننده ضروری است.

چرا کابینت پولیشی را انتخاب کنیم؟

  • زیبایی خیره کننده و خاصی که کابینت های پولیشی دارند.
  • رنگ زیبایی ظاهری خاص کابینت های پولیشی به خاطر داشتن روکش های پارچه ای و متنوع بودن طرح ها و رنگ های این کابینت ها
  • داشتن مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربه و آسیب دیدگی ها
  • کابینت های پولیشی مقاومت بسیار بالایی در مقابل آب و رطوبت دارند، به طوری که می توان گفت این کابینت ها ضد آب و ضد رطوبت محسوب می شوند.
  • داشتن قابلیت ترمیم و تعمیر کابینت های پولیشی بدون دردسر و به راحتی؛ این قابلیت ترمیم در تمامی قسمت های ضرر دیده کابینت پولیشی وجود دارد.
  • عدم آلوده سازی محیط کابینت پولیشی؛ مقاوم در مقابل آلودگی و کثیفی و گرد و غبار محیط
  • کابینت های پولیشی به راحتی کثیف و آلوده نمی شوند و به نوعی در مقابل آلودگی ها مصون هستند. چرا که در این نوع کابینت ها روکش های پی وی سی بر روی ورقه های پولیشی وجود دارد.

نکات مهم در خرید و نگهداری کابینت های پولیشی

نکات مهم در خرید و نگهداری کابینت های پولیشی

  • به هیچ وجه کابینت های پولیشی را با آب و مواد شوینده تمیز نکنید.
  • ظروف خیس آشپزخانه را بر روی این کابینت ها قرار ندهید.
  • بر روی کابینت های پولیشی و درون این کابینت ها اشیای سنگین را قرار ندهید.
  • در آشپزخانه هایی با متراژ پایین از کابینت هایی استفاده کنید که دارای طرح های بزرگ و آشکار باشد تا از این طریق بتوانید به هر چه بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه کمک کنید.
  • در آشپزخانه هایی که نور کمی دارند، از کابینت هایی با رنگ هایی روشن تر مانند رنگ سفید و غیره استفاده کنید.
  • در آشپزخانه هایی بزرگ با نور دهی کافی، در صورت تمایل می توانید از رنگ های تیره تر و رنگ های قهوه ای استفاده کنید.

طراحی کابینت پولیشی با گروه معماری طرح چید

کابینت پولیشی چیست؟ شاید قبلا اسم این کابینت را شنیده باشید یا شاید بیشتر اسم کابینت های ام دی اف و ممبران و وکیوم را شنیده باشید. در این قسمت می خواهیم کابینت پولیشی را برای شما به طور خلاصه معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

کابینت ها یکی از مهم ترین اجزای آشپرخانه ها هستند که نصب کابینت های زیبا و در طرح های جذاب می تواند آشپزخانه شما را به فضایی زیبا، جذاب و منحصر به فرد تبدیل کند.

کابینت های پولیشی از دو درب بسته و سه قفسه عمودی تشکیل شده اند و علاوه بر آن در مرکز آن یک کشو و یک قفسه باز و یک قفسه بسته نیز وجود دارد.

کابینت های پولیشی در طرح ها و سبک های مختلف

کابینت های پولیشی در طرح ها و سبک های مختلفی از جمله شکل های متقارن، درخشان و براق، کلاسیک، مدرن، و یا در سبکی کلاسیک و جنس داخلی ترکیبی از چوب با رویه رنگ پولیشی سفید پوشانده می شود.

طراحی کابینت پولیشی در آشپزخانه تان، فضایی زیبا، آرامش بخش، و دارای جذابیت بصری را برایتان به ارمغان می آورد و همچنین محیط آشپزخانه تان منحصر به فرد و طبق سلیقه و خواستتان به بهترین شکل طراحی می شود.

مانند تمامی وسایل که هنگام خرید به مزیت های آن ها توجه می کنیم، مزایای کابینت ها هنگام خرید و انتخاب آن ها نیز  در انتخاب نهایی مان بسیار تاثیرگذار است. از جمله خلاصه مزیت های کابینت های پولیشی که باعث می شود محبوبیت و طرفدار این کابینت ها روز به روز زیاد شود، از این قرار هستند:

زیبایی ظاهری، ظاهر درخشده و براق، طراحی منحصر به فرد و جذاب، مقاومت بالا، ضد ضربه بودن، ضد خش بودن، ضد آلودگی محیطی، ضد آب، ضد رطوبت، مقاوم در برابر حرارت و گرما، مقاوم در برابر دمای بالا، قابلیت تعمیر و ترمیم بالا، عمر مفید بالای آن که تمامی این موارد در کل باعث می شود خواهان کابینت های پولیشی بالا برود.

قابلیت تطبیق دادن خود با هر نوع محیط در هر نوع اندازه و متراژ

از دیگر مزایای کابینت های پولیشی می توان به قابلیت تطبیق دادن خود با هر نوع محیط در هر نوع اندازه و متراژ، متنوع بودن طرح های قابل انتخاب، رنگ های زیبا و منحصر به فرد، پوشاندن فضای آشپزخانه در بهترین حالت اشاره کرد.

استفاده کردن از متریال چوب برای جنس داخلی به کار رفته در ساخت کابینت های پولیشی و ساختن طرح های برجسته و منبت کاری بر روی چوب باعث می شود تا فضای آشپزخانه تان چند برابر زیبا شود.

علاوه بر زیبایی، به علت این که از چوب طبیعی در بافت داخلی کابینت استفاده می کنید، به خودی خود باعث ایجاد فضایی طبیعی و دادن احساس طراوت و نشاط در افراد می شود. به همین خاطر متریال چوب در ساخت کابینت های پولیشی، طرفداران خاص خود را دارد. به خصوص طرفداران طبیعت و زندگی طبیعی عاشق این نوع مدل از کابینت های پولیشی می شوند.

مراحل طراحی و اجرای کابینت های پولیشی توسط تیم حرفه ای و معماران با تجربه و کاردان، با بهترین و مناسب ترین قیمت با کیفیت بالا توسط گروه معماری طرح چید انجام می شود و شما نیز می توانید برای گرفتن بهترین و زیباترین طراحی های کابینت پولیشی برای آشپزخانه تان از گروه معماری طرح چید کمک بگیرید.

نتیجه گیری:

کابینت های پولیشی به همراه مقاومت و کیفیت بالا و دوام بالایی که دارند، همچنین دارای ظاهری شیک، زیبا و جذابی هستند که بسته به سلیقه شما می تواند در سبک کلاسیک و یا مدرن طراحی شود. زیبایی کابینت های پولیشی به گونه ای است که توجه هر چشمی را به خود جلب می کند.

اگر چه شاید این مدل از کابینت ها به نسبت دیگر کابینت ها قیمت های بالاتری را داشته باشند، اما به خاطر ویژگی ها و مزیت های بالای این کابینت که در این مقاله برای شما مطرح کردیم، ارزش خرید بالایی دارند و همچنین عمر مفید بسیار بالاتری به نسبت دیگر کابینت ها دارد.

استفاده به مدت طولانی

به طوری که می توانید سالیان دراز و طولانی از مزیت آشپزخانه ای جذاب و زیبا و همچنین بادوام و مستحکم در کنار خانواده تان استفاده کنید. کابینت های پولیشی دارای مزیت های کابردی هستند که هر خانم خانه دار، شیفته آن ها می شود.

از این مزیت ها می توان به ضد آب بودن، ضد خش بودن، ضد ضربه، مقاوم در برابر گرما و حرارت و دمای محیط، ضد آلودگی محیطی مثل گرد و غبار، استحکام و دوام بالا، عمر بالای آن، قابلیت ترمیم و تعمیر آسان، طرح های متنوع، رنگ های زیبا، سبک های مختلف و غیره اشاره کرد.

اگر شما نیز بعد از مطالعه این مقاله تصمیم گرفتید که از طراحی کابینت پولیشی در منزلتان استفاده کنید، می توانید کار طراحی کابینت های پولیشی آشپزخانه خود را به گروه معماری طرح چید که یکی از بهترین های این حوزه هستند، بسپارید.

همچنین برای مشورت گرفتن و طرح سوالاتتان در این زمینه نیز می توانید به وب سایت گروه معماری طرح چید مراجعه کنید. از این که این مقاله را مطالعه کردید، از شما ممنونیم و امیدواریم با مطالب این مقاله، توانسته باشید تا شناخت و اطلاعات کافی در مورد طراحی کابینت پولیشی و سوالات مربوط و متداول در مورد کابینت های پولیشی را به دست آورده باشید.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *