بازسازی

هزینه بازسازی خانه

هزینه بازسازی خانه

اگر به دنبال راه هایی برای برآورد هزینه بازسازی خانه هستید، این مقاله می تواند توضیحات بسیار زیادی در رابطه با برآورد هزینه بازسازی ساختمان به شما بدهد. همچنین گروه معماری کورین که بهترین گروه بازسازی ساختمان محسوب می شوند نیز راهنمای بسیار خوبی در این زمینه هستند.

در واقع برآورد هزینه بازسازی خانه، مقوله ای است که می تواند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نحوه بازسازی ساختمان و همچنین فاکتورهایی که لازم است، تغییر کند داشته باشد.

بازسازی ساختمان به دلیل این که گاها می تواند یک راه ضروری و لازم برای خانه باشد تا بتوانیم از خطرات احتمالی در ساختمان جلوگیری کنیم، مورد توجه بسیاری از صاحبان خانه ها و همچنین مهندسان و فعالین در زمینه بازسازی ساختمان می باشد. نکته مهم این است که شما هر طور که هست، سعی کنید به این مسئله توجه داشته باشید.

بازسازی خانه می تواند فرآیندی مهم و ضروری باشد

چرا که بازسازی خانه می تواند فرآیندی مهم و گاها لازم و ضروری باشد. مسئله بازسازی ساختمان ها به خصوص ساختمان های مسکونی، آموزشی و همچنین ساختمان های پر رفت و آمد، مسئله ای است که باید امروزه به آن ها توجه ویژه ای داشت. از این جهت هم امروزه بسیاری از شرکت های مهندسی به این موضوع پرداخته اند.

از سوی دیگر نیز، با گذشت سال های زیادی از زمانی که ساختمان سازی به شیوه امروزی و مدرن رونق گرفته است، لازم است که این خانه ها بازسازی شود.

چرا که ساختمان های بلند مرتبه به خصوص زمانی که در مرکزیت شهرها قراردارند و شرایطی برای تخریب آن ها به آسانی وجود ندارد، لازم است که حتما بازسازی شوند و یا تا زمانی که برای تخریب آن ها اقدام می شود، بتوانیم آن ها را مقاوم سازی کنیم.

خانه ها در نتیجه بلایای مختلف به خصوص زلزله و آتش سوزی نیازمند بازسازی هستند

البته بسیاری از ساختمان ها هم در نتیجه بلایای مختلف به خصوص زلزله و آتش سوزی نیازمند بازسازی هستند و یا نشست هایی که در مناطق مختلف رخ می دهد، این خانه ها را وادار به بازسازی و نوسازی می کند.

به همین منظور هم نمی توان گفت که ساختمان ها را می توان بدون بازسازی و یا نوسازی و مقاوم سازی رها کرد و همیشه مسئله بازسازی ساختمان حتی اگر محدود به زیباسازی و تغییر ظاهر خانه باشد و ضرورتی به لحاظ جانی برای ساکنین نداشته باشد، باز هم مسئله ای است که مورد توجه است.

در این مقاله، ما قصد داریم تا مسئله بازسازی و نوسازی و مقاوم سازی ساختمان را بررسی کنیم و راه های مختلف برآورد هزینه بازسازی خانه را به شما بگوییم.

هزینه بازسازی خانه چیست؟

بازسازی یکی از روش هایی است که می توانیم با استفاده از آن، منزل و یا محل سکونت مان که می تواند شامل بخش های مختلف باشد را تغییر دهیم و به نحوی به بازسازی آن ها بپردازیم.

بازسازی به ما کمک  می ‌کند تا خانه خود را بهتر از آن چه که هست نشان دهیم و در واقع به مرمت بخش های مختلف آن بپردازیم.

بازسازی برای موارد گوناگون مطرح می‌ شود و می توانیم برای موارد خاص، آن را بهتر به کار بگیریم.

برای مثال ساختمان ها و بناهایی که در گذر زمان تخریب شده اند و به نوعی جزو آثار تاریخی محسوب می ‌شوند را می ‌توانیم با استفاده از بازسازی، به زیبایی ساختمان خود تا حد زیادی کمک کنیم و در واقع آن را از آن چه هست، زیباتر نشان دهیم.

یکی از ویژگی های خوبی که بازسازی می ‌تواند داشته باشد، این است که معمولا  می توانیم با یک هزینه ی به نسبت کمتر از نوسازی به تغییر و البته زیبایی خانه خود بپردازیم.

بازسازی برای همه  نوع ساختمان ها معمولا به کار گرفته نمی‌ شود.

ساختمان هایی که معمولا آن قدر تخریب شده اند که دیگر با بازسازی تکمیل نخواهند شد، باید با استفاده از نوسازی به تعمیر و یا تغییر آن ها اقدام کنیم.

بازسازی را می ‌توانیم مجموعه ای از اقدامات ساختمانی بدانیم

بازسازی را می ‌توانیم مجموعه ای از اقدامات ساختمانی بدانیم که در نهایت باعث یک سری تغییرات کلان و یا خرد در شکل ظاهری و یا داخلی ساختمان و بنا می ‌شود.

بازسازی را می توان این گونه نیز توصیف کرد که علاوه بر تعمیر بخش های تخریب شده ساختمان، به عنوان راهی برای ایجاد تنوع در ساختمان نیز به کار گرفته می ‌شود.

گاهی ساختمان و بنایی که در آن به زندگی می پردازیم و یا به کاری مشغول هستیم، برایمان ظاهری تکراری پیدا می‌ کند و ما را بر آن می دارد تا با تغییر دکوراسیون و یا جابجا کردن بخش هایی از ساختمان مانند، ایجاد یک ستون و یا برداشتن آن، ساخت ی پنجره و … به تغییر آن اقدام  و ساختمان خود را به نحوی بازسازی کنیم.

گاهی نیز بازسازی برای ایجاد یک نورگیر و یا روشن تر کردن ساختمان به کار گرفته می ‌شود. مانند ایجاد یک پنجره برای ورود نور به ساختمان و مواردی از این دست.

بنابراین به طور کلی می توان بازسازی را روشی برای زیبا و نو کردن یک ساختمان دانست که با توجه به شرایط آن صورت می‌ گیرد.

چرا بازسازی منازل رونق دارد؟

امروزه دسته مهمی از فعالیت ها به مسئله بازسازی ساختمان ها و منازل مسکونی مربوط است. ساختمان ها و منازل مسکونی به دلیل این که زمان زیادی از ساختمان سازی به شیوه مدرن در ایران می گذرد، نیازمند بازسازی هستند.

بهتر است یک نگاه کلی تر به قضیه داشته باشیم. در واقع بخش عمده ای از شهرسازی در زمانی که ساختمان سازی مدرن در ایران رونق گرفت، مورد توجه قرار گرفته است.

به همین دلیل هم عموما ساختمان های مهم و با ارتفاع و طبقات بالا در مناطق مرکزی شهر حضور دارند. این ساختمان ها معمولا برای تخریب و بازسازی نیازمند هزینه و زمان بسیاری هستند و شاید بهترین حالت ممکن برای جلوگیری از تخریب این بناها، بازسازی و مقاوم سازی و یا زیباسازی این بناها باشد.

به همین منظور هم امروزه بسیاری از مهندسان و پیمانکاران به دنبال پیگیری تخصص های مربوط به بازسازی هستند. در واقع مسئله بازسازی و نوسازی با توجه به گذر زمان از آغاز ساختمان سازی مدرن در ایران، باعث شده است که امروزه بسیاری از ساختمان ها نیازمند بازسازی و نوسازی باشند.

امروزه رونق بسیار زیادی برای بازسازی و نوسازی خانه ها وجود دارد

به همین جهت هم شاهد این امر هستیم که امروزه رونق بسیار زیادی برای بازسازی و نوسازی خانه ها وجود دارد. از سوی دیگر هم امروزه به دلیل بیشتر شدن تعداد سبک های معماری و ساختمان سازی، بسیاری از بناها به دنبال تغییر دادن نما و یا طراحی داخلی خانه های خود هستند.

به همین منظور هم تاکید بسیار زیادی بر این مسئله بوده است که زیباسازی را نیز به عنوان بخشی از فرآیندهای نوسازی و بازسازی در نظر بگیریم.

زیباسازی ساختمان معمولا اهمیت بسیار زیادی برای کارفرمایان دارد، چرا که این مسئله باعث می شود تا ظواهر قدیمی و کهنه ساختمان ها تغییر کرده و بتوان از سبک های جدید تر و امروزی تر هم در ساختمان ها استفاده کرد. به همین منظور هم می توانیم شاهد رشد بی اندازه بازسازی و نوسازی خانه های امروزی باشیم.

در ادامه بیشتر به مقوله بازسازی و زیباسازی خانه ها خواهیم پرداخت و همچنین نکات بیشتری هم در زمینه مقاوم سازی ساختمان ها و راه های بازسازی و مقاوم سازی و تفاوت های این دو خواهیم گفت.

خدمات دیگر ما: قرارداد پیمانکار

آیا بازسازی و زیباسازی خانه فرآیندهای یکسانی دارد؟

بهتر است در یک دسته بندی کلی این موارد را بررسی کنیم. در واقع بازسازی می تواند فرآیندهای مختلفی داشته باشد که مقاوم سازی و زیباسازی بخشی از این فرآیندها خواهند بود.

البته خود مسئله بازسازی در اصل به شرایطی گفته می شود که شما یک خانه را به کل تخریب کرده باشید و بخواهید از نو ساختمان را بازسازی کنید و در مواردی که تنها به تغییر ظواهر خانه و یا افزایش ستون ها و سیستم های اسکلت ساختمان می پردازید، در اصل تمرکز شما بر زیباسازی و مقاوم سازی ساختمان خواهد بود.

با همه این ها این مسئله را هم باید در نظر بگیریم که بازسازی خانه ها به تنهایی می تواند فرآیندهای بسیار زیاد و پیچیده ای داشته باشد و تنها به تخریب و نوسازی اطلاق نمی شود.

بسیاری از فرآیندهای بازسازی به مسئله شناخت عوامل ریسک و برطرف کردن آن ها می پردازد

بسیاری از فرآیندهای بازسازی به مسئله شناخت عوامل ریسک و برطرف کردن آن ها می پردازد و بیشتر جنبه حفظ جان ساکنین دارد و یک مسئله حیاتی محسوب می شود.

تا جایی که بسیاری از خانه ها مانند مدارس، ادارات و بیمارستان ها لازم است که هر چند سال یک بار نسبت به بازسازی و مقاوم سازی آن ها در برابر ریسک ها و خطرات مختلف و به خصوص بلایای طبیعی مقاوم سازی شوند

و این مسئله درحالی است که مسئله زیباسازی ارتباط ضروری و حیاتی با عمر ساختمان ندارد و تنها برای تغییر دادن ظاهر ساختمان از این روش استفاده می شود.

مسئله کاربری خانه هم تا حدودی در تفاوت ها و شباهت های این دو مورد دخیل است

مسئله کاربری ساختمان هم تا حدودی در تفاوت ها و شباهت های این دو مورد دخیل است. شاید بسیاری از ساختمان های مهمی که گفتیم، مانند بیمارستان ها و مدارس، بخواهند که تنها برای مقاوم سازی و برطرف کردن ایرادات کلی بنا اقدام کنند و چندان به مسئله زیباسازی اهمیتی ندهند.

در حالی که ممکن است تا برخی دیگر نیز، به اختیار خود بخواهند زیبایی خانه را افزایش داده و به ظواهر بنا نیز رسیدگی کنند. اما در بسیاری از ساختمان های مسکونی و تجاری، این مسئله متفاوت است و معمولا به دلیل اهمیت زیادی که نما و دکوراسیون ساختمان دارد، در طی فرآیند بازسازی سعی می شود که زیباسازی را نیز مد نظر قرار بدهند.

وجه اشتراک همه این موارد، مسئله مقاوم سازی است که به عنوان یک فرآیند مهم در بازسازی ساختمان پیش از هر چیز مورد بررسی قرار می گیرد چرا که ارتباط زیادی با حیات و عمر خانه و جان ساکنین آن دارد.

هزینه بازسازی خانه

اهمیت بازسازی خانه

بازسازی ساختمان، همان طوری که ذکر کردیم، یا برای تعمیر و یا برای تغییر ظاهر و دکوراسیون است.

اما زمانی این بازسازی اهمیت می یابد که یکی از این دو موضوع پررنگ باشد.  بازسازی بیشتر از تغییر دکوراسیون و سبک ساختمان برای تعمیر صورت می‌ گیرد و زمانی لازم و ضروری است که یک بخش ساختمان نیاز جدی به تعمیر داشته باشد.

نیاز جدی زمانی صورت می ‌گیرد که یک ساختمان در بخش های اصلی خود دچار نقص و کاستی شود.  در اینجاست که حضور گروه معماری کورین در این زمینه الزامی به نظر می رسد، چرا که به عنوان بهترین گروه بازسازی ساختمان شناخته می شوند.

برای مثال: در بخش تاسيسات مانند لوله کشی ساختمان دچار مشکل گردد که تنها راه آن تعمیرات ساختمان می باشد.

پس می توانیم بگوییم که بازسازی، زمان و وقت مشخصی دارد و نمی توان هر ساختمان را به دلخواه بازسازی نمود.

کار متخصصین ساختمانی

گاهی یک ساختمان به چیزی بیش‌از یک بازسازی نیازمند است و آن هم نوسازی است. کار متخصصین ساختمانی تشخیص این است که آیا با بازسازی، ساختمان مورد نظر، تعمیر و یا تکمیل می شود و یا خیر.

در صورت منفی بودن پاسخ، دیگر بازسازی انجام نخواهد گرفت. اهیمت بازسازی زمانی آشکار می‌ شود که ما بتوانیم یک نقص فنی و ساختمانی را با یک بازسازی اندک جبران کنیم و این گونه از خسارات و خسران های مالی نیز در امان بیشتری باشیم.

اهمیت بازسازی را می ‌توانیم در همین هزینه هایی که برایمان کم می ‌کند، متوجه شویم. اگر در این زمینه تخصصی نداشته باشیم، شاید به جای بازسازی به نوسازی اقدام کنیم و بیهوده هزینه های اضافی را بر خود تحمیل نکنیم.

می‌توانیم برای بازسازی ساختمان خود با یک معمار کاربلد و ماهر که این سابقه را دارد، مشورت کنیم و با او مشکل ساختمانی خود را در میان بگذاریم تا با یک نقشه بازسازی درست و کامل بتواند با صرف هزینه های تا حدالامکان کم، به بازسازی ساختمان بپردازد.

اهمیت بازسازی ساختمان بسیار مهم است

بنابراین اهمیت بازسازی ساختمان بسیار مهم است و تا آنجا که می ‌توانیم باید به آن توجه کنیم چرا که در این شرایط اقتصادی هر چه به صرفه تر عمل کنیم، برای مان مفید تر خواهد بود.

از طرفی توجه کنیم که هیچگاه، چه در بازسازی و چه نوسازی نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم. این بدان معناست که برای کاهش هزینه ها هیچگاه مصالح بی کیفیت را جایگزین مصالح مرغوب و با کیفیت نکنیم، چرا که این گونه خسران بالاتری برای مان برجا خواهد گذاشت.

پیشنهاد می کنیم از پست آیتم های بازسازی ساختمان دیدن کنید.

بازسازی ساختمان چگونه انجام می شود؟

فرآیند بازسازی ساختمان ها با وجود تمام اهمیتی که دارد، می تواند مسئله پیچیده ای باشد. لازم است که حتما به این مورد توجه داشته باشیم که شناخت فرآیندهای بازسازی ساختمان می تواند به ما در این زمینه که چگونه این فرآیندها را پیگیری کنیم، کمک بسیار زیادی کند.

مسئله بازسازی خانه ها مسئله ای است که می تواند به شما در بسیاری از موارد از جمله انتخاب روش خاصی از بازسازی و یا انتخاب مسئله ای مانند زیباسازی و یا مقاوم سازی کمک کند.

نکته مهم این است که ما چه راهی را برای بازسازی انتخاب کنیم و در کل هدف ما از بازسازی چه می باشد. این سوال اهمیت بسیار زیادی دارد که هدف ما از بازسازی چیست.

معمولا بازسازی کردن به دلیل این که فرآیندهایی مانند مقاوم سازی و زیباسازی را هم شامل می شود، می تواند فرآیندهای مختلف و روش های انجام متفاوتی داشته باشد. این موضوع بستگی دارد که هدف ما از بازسازی چیست.

ممکن است خانه به دلیل بلایای طبیعی یا آتش سوزی و یا نشست کردن زمین دچار آسیب شده باشد

ممکن است ساختمانی به دلیل بلایای طبیعی یا آتش سوزی و یا نشست کردن زمین دچار آسیب شده باشد و اگر این آسیب به حدی باشد که نگرانی از بابت استحکام ساختمان وجود داشته باشد، لازم است که با بررسی ریسک ها و خطرات به مقاوم سازی پرداخت و یا اگر نیاز به تغییرات ظاهری دارد، با انتخاب سبک ها و روش های مختلف، به پیاده سازی مراحل زیباسازی بپردازیم.

نقطه مشترک در بازسازی کردن این است که در مرحله اول باید پس از مشخص کردن هدف ما از بازسازی، مواردی که لازم است تا بازسازی شود، مشخص شده و میزان خطرات و ریسک ها و … مشخص شود.

پس از آن فرایند مقاوم سازی موقت خانه با شمعک گذاری و قرار دادن تیرهای چوبی یا فلزی انجام می شود و پس از این که فرآیند بازسازی به اتمام رسید و از استحکام بنا مطمئن شدیم، اقدام به برطرف کردن اجزای مقاوم سازی موقت کرده و پس از آن می توانیم فرآیند بازسازی را خاتمه بدهیم.

تمامی پارامترها به خوبی و به درستی اندازه گیری شود

نکته مهم این است که تمامی پارامترها به خوبی و به درستی اندازه گیری شود و تمامی خطرات به خوبی شناسایی شود. توجه کنید که اگر به این موارد اهمیت داده نشود و یا نقشه ها و شرایط ساختمان به خوبی بررسی و نشانه گذاری نشود، ممکن است که مشکلاتی برای خانه شما در فرآیند بازسازی ایجاد شود.

سعی کنید تمامی شرایط را با مشاورین و مهندسین در میان بگذارید و اگر نقشه ای از تاسیسات و اسکلت ساختمان دارید، آن را در اختیار تیم برداشت قرار بدهید. پیشنهاد ما، مراجعه به گروه معماری کورین می باشد.

البته بازسازی و ترمیم ساختمان با شرایط بازسازی که برای ابنیه تاریخی انجام می شود، متفاوت است و ابنیه ای که قدمت تاریخی دارند و یا تحت نظر میراث فرهنگی هستند، باید توسط متخصصین این اداره و با ظرافت بالایی بازسازی و ترمیم شوند تا آسیبی به بافت تاریخی وارد نشود.

البته این مورد را هم در نظر بگیرید که بیشتر ساختمان های مهم و یا قدیمی، ممکن است که زیر مجموعه آثار تاریخی باشند و به همین دلیل برای ایجاد کردن هر گونه تغییرات در ساختمان باید مجوزها و نظارت های لازم از سوی سازمان های مربوطه انجام شود. در نهایت این که قرارداد بازسازی هم جزئی از مراحل بازسازی محسوب می شود که به آن ها نیز در ادامه خواهیم پرداخت.

دیگر خدمات ما: دکوراسیون مطب

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

نکته مهم این است که بدانیم دقیقا چه ساختمان هایی می توانند به بازسازی و زیباسازی نیازمند باشند. در واقع امروزه به دلیل کهنه تر شدن و قدیمی تر شدن بسیاری از سازه ها و بناها، لازم است که بسیاری از ساختمان ها به بازسازی خود توجه داشته باشند.

در این رابطه معمولا بخشنامه هایی که از جانب سازمان های مربوطه ابلاغ می شود، ملزم می کند که چه ساختمان هایی با چه طول عمر و شرایط فیزیکی جزئی از ساختمان های فرسوده محسوب می شوند و لازم است که حتما بازسازی و نوسازی آن ها مورد توجه قرار بگیرد.

پس به این جهت نوسازی و بازسازی و زیباسازی ساختمان ها ارتباطی به نوع کاربری آن ها ندارد، بلکه این مسئله بیشتر به مسئله ای مانند طول عمر ساختمان و میزان خسارت ها و آسیب های فیزیکی وارده بر ساختمان مربوط می شود.

در نهایت این که باید این موضوع را در نظر بگیریم که با همه این موارد، باز هم برخی از ساختمان ها با کاربری خاص لازم است که بیشتر در معرض توجه قرار بگیرند.

ساختمان هایی که در حقیقت از دسته ساختمان های مربوط به امداد و نجات محسوب می شوند

ساختمان هایی که در حقیقت از دسته ساختمان های مربوط به امداد و نجات محسوب می شوند و یا ساختمان هایی که از اماکن پر جمعیت محسوب می شوند، به دلیل ارتباط مستقیمی که با جان انسان ها به خصوص در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی دارند، لازم است که حتما بازسازی و نوسازی آن ها رعایت شود.

در حالی که این مورد در رابطه با ساختمان هایی که عمر بالایی دارند و یا آسیب های فیزیکی جدی به آن ها وارد شده است، صدق می کند، بسیاری از ساختمان ها هم لازم است که به لحاظ کاربری که دارند، حتما به مسئله مقاوم سازی آن ها بیش از زیباسازی و بازسازی توجه شود.

مقاوم سازی کردن ساختمان ها هم در شرایطی که ساختمان در اثر حوادث تخریب شده باشد و یا احتمال تخریب آن وجود داشته باشد، امری ضروری است که اولویت بسیار بالایی در مسائل مربوط به بازسازی ساختمان دارد.

بهتر است، این مورد را هم در نظر داشته باشید که وقتی بخواهید ارتفاع ساختمان را بیشتر کنید و یا به طبقات ساختمان بیافزایید، لازم است که حتما به مسئله ای مانند مقاوم سازی ساختمان توجه داشته باشید تا با اطمینان از این که ساختمان می تواند بار وارد شده بر خود را تحمل کند، به ادامه ساخت و ساز خود بپردازید. در این شرایط می توان گفت که نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی ساختمان ها ضروری و لازم است.

در چه شرایطی بازسازی ضروری است؟

همان طور که در بخش های دیگر مقاله اشاره کردیم، بازسازی ساختمان شرایط خود را دارد و در مواقعی این بازسازی ضرورت می یابد. گاهی شرایط، بازسازی را ضروری تر می ‌کند.

اگر یک ساختمان را بخواهیم اجاره دهیم و تقریبا، ساختمان سن بالایی داشته باشد، بازسازی ضرورت می یابد. چرا که بازسازی در این شرایط لازم است. افرادی که یک ساختمان را اجاره می‌ کنند، ابتدا به ظاهر و سپس به موارد فنی و داخلی آن توجه می‌ کنند.

به طور کل ساختمانی را که بخواهند اجاره دهند، باید در هر موردی تکمیل باشند. یعنی از نظر فنی و داخلی تکمیل باشد تا مشکلات فنی پیش نیاید.

پس یکی از موارد که بازسازی را ضروری  می‌کند، این است که بخواهیم ساختمان را اجاره دهیم و در وضعیت خوبی قرار نداشته باشد.

بعد از این که ساختمان را بازسازی کردیم و از صحت آن اطمینان حاصل کردیم، می توانیم با هزینه و قیمت مناسبی آن را اجاره دهیم و مشتری را نیز راضی کنیم.

یکی دیگر از مواردی که بازسازی را ضروری می ‌کند

یکی دیگر از مواردی که بازسازی را ضروری می ‌کند، این است که بنا در حال تخریب باشد و از طرفی برایمان دارای ارزش معنوی و ملی باشد. در این شرایط می توانیم با بازسازی این ارزش ها را حفظ کنیم و آن بنا را برای نسل های آینده نیز نگه داریم.

بسیاری از بزرگان تاریخی در زمینه های مختلف، معمولا در خانه ای که زندگی می ‌کردند، در نهایت این خانه تبدیل به یک اثر ملی می ‌شود که می ‌توانیم آن را تا سال های دیگر حفظ کنیم. بنابراین  اهمیت و ضرورت بازسازی در مراحل و جایگاه های مختلفی قابل ذکر است که در این بخش قسمت هایی از آن را برای شما شرح دادیم.

به طور کلی بازسازی می‌ تواند چهره و بخش های فنی یک ساختمان و بنا را جدید و زیبا سازد به شرطی که از افراد مجرب مانند گروه معماری کورین که بهترین گروه بازسازی ساختمان هستند، استفاده شود.

استحکام ساختمان

استحکام ساختمان مسئله ای است که باید بیشتر از مواردی مانند بازسازی و زیباسازی به آن توجه شود. مسئله مستحکم سازی و مقاوم سازی ساختمان امروزه اهمیت بسیار زیادی دارد.

چرا که بیشتر ساختمان هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، قدمت بسیار بالایی داشته و گاها در معرض حوادث و خطرات جانی برای ساکنان قرار دارند. اما بهتر است به مسئله مستحکم سازی ساختمان ها توجه بیشتری داشته باشیم.

در واقع زمانی که برای مستحکم تر کردن ساختمان ها اقدام می کنیم، در مرحله اول لازم است که حتما این مقاوم سازی با رعایت اصول مهندسی و معماری همراه باشد.

مهندسین در بخش مقاوم سازی و بازسازی اهمیت بسیار زیادی دارند که در ادامه به این نقش و اهمیت آن خواهیم پرداخت. زمانی که شما به شکل مهندسی شده برای استحکام ساختمان خود اقدام می کنید، در حقیقت ریسک وقوع هر نوع اتفاق و حادثه ای را کاهش می دهید.

باید خطرات احتمالی و ریسک هایی که ساختمان را تهدید می کند شناسایی کنیم

زمانی که مقاوم سازی ساختمان به شکل اصولی انجام شود، باید به بررسی خطرات احتمالی و ریسک هایی که ساختمان را تهدید می کند شناسایی کنیم. این خطرات ممکن است، از تضعیف تیرها و سقف ها و ستون ها آغاز شده و به دیوارهای باربر و مواردی مانند این ختم شود.

بسیاری از این موارد می توانند در یک حادثه منجر به وقوع اتفاقات بسیار ناگواری شوند و در مواردی مانند نشست زمین، ممکن است تا خسارت های جبران ناپذیری وارد کنند.

به همین منظور هم باید حتما پیش از شناخت این ریسک ها و خطرات، اقدام به مستحکم سازی آن ها حتی به صورت موقتی تا زمان مقاوم سازی دائمی کرد. در واقع استحکام ساختمان مسئله ای نیست که بتوانیم آن را نادیده بگیریم، بلکه موضوع بسیار مهمی است که باید حتما به آن توجه ویژه داشته باشیم.

در کنار فرآیند مستحکم سازی که به عنوان یک اصل اولیه در بازسازی مورد توجه قرار می گیرد، مسئله زیباسازی نیز وجود دارد که می تواند در مراحل بعد از مستحکم سازی و مقاوم سازی ساختمان انجام شود. با همه این ها می دانیم که اولین و مهمترین مرحله و حیاتی ترین آن ها، مقاوم سازی ساختمان است.

زیباسازی ساختمان ها

بسیاری از ساختمان ها با گذر عمر دچار تغییرات بسیاری از جمله خرابی و فرسودگی می شوند که این تغییرات لازم است که حتما در مقوله ای به نام زیباسازی ساختمان برطرف شود.

نکته مهم این است که تا برطرف شدن این موارد و زیباسازی ساختمان ها باید این مورد را هم در نظر بگیریم که آیا ساختمان به لحاظ استحکامات نیز می تواند بار خود را تحمل کرده و در برابر بلایای طبیعی و حوادث مقاومت کند؟

اگر بتوانیم مقاومتی که انتظار داریم را در ساختمان ایجاد کنیم، مسئله بعدی که برای بازسازی لازم است مورد توجه قرار بگیرد، مسئله زیباسازی ساختمان است.

توجه به ظواهر ساختمان

توجه به ظواهر ساختمان به دلیل این که بخش مهمی از ساختمان محسوب می شود، برای بسیاری از مهندسان اهمیت زیادی دارد. بخش مهمی از زیباسازی ساختمان گاها صرف نماسازی و توجه به نوسازی نمای ساختمان است که معمولا در برابر آفتاب، باد و باران و دیگر عوامل فرساینده دچار کدری و خرابی می شود.

اما بخش دیگر یعنی بخش دکوراسیون داخلی ساختمان ها معمولا به دلیل مواردی از جمله تغییر دکوراسیون و یا تغییر سبک های دکوراسیون داخلی و جلوگیری از یکنواخت بودن محیط، ممکن است در زیباسازی ساختمان ها تغییر کنند.

زمانی که نمای ساختمان دچار تغییر می شود

معمولا زمانی که نمای ساختمان دچار تغییر می شود، بخش داخلی ساختمان نیز برای تغییر آماده تر است و به همین دلیل هم تغییر دکوراسیون عمده، نقاشی، تغییر نقشه و مواردی از این دست معمولا در بازسازی خانه ها و ساختمان های دیگر وجود دارد و بخشی جداناپذیر از فرآِیند بازسازی محسوب می شود. هر چند که به اندازه مقاوم سازی ساختمان، لازم و ضروری نیست.

به هرحال هدف از بازسازی ساختمان ها ایجاد یک حس نو و تازه در ساختمان نیز می باشد. چرا که معمولا ساختمان ها و به خصوص ساختمان های مسکونی به عنوان محلی برای زندگی و حضور انسان ها ممکن است پس از مدتی دچار یکنواختی و یک شکلی نیز بشوند و به همین دلیل هم توصیه می شود که کلیه تغییرات مهم در ظواهر ساختمان نیز مورد توجه قرار بگیرند.

مطالب مرتبط: مراحل بازسازی خانه

آیا بازسازی ساختمان نیاز به تخریب دارد؟

همان طوری که از اسم بازسازی مشخص است، فرایندی است که طی آن ساختمان را بازسازی می کنیم. یعنی با حفظ  مکان های اصلی، بازسازی ها و تحولاتی در آن به وجود می‌آورند.

بازسازی ساختمان در اکثر موارد نیازی به تخریب کلی ساختمان ندارد. چرا که اگر کل ساختمان را تخریب کنیم، نوسازی انجام داده ایم.

بنابراین با استفاده از بازسازی، ما قسمت هایی از ساختمان  را که نیازمند به مرمت و بازسازی دارند را تعمیر می کنیم و سعی می ‌کنیم اصلیت ساختمان را حفظ کنیم.

. برای انجام این بازسازی ساختمان ها باید ابتدا موقعیت منزل مسکونی و ساختمان را در نظر داشته باشیم. تغییراتی که در یک بازسازی صورت می‌ گیرد، معمولا مطابق نظر و سلیقه ی افراد ساکن آنجا صورت می ‌گیرد.

معمولا افراد جدا از مشکلات فنی برای ایجاد طرح های دلخواه خود هم بازسازی را انجام می‌ دهند.

برای هر ساختمانی که قرار است بازسازی صورت بگیرد، نیاز نیست که آن را تخریب کنیم

برای هر ساختمانی که قرار است بازسازی صورت بگیرد، نیاز نیست که آن را تخریب کنیم و می توانیم با در نظر گرفتن یک سری نکات و اصول فنی بدون تخریب، منزل مسکونی را بازسازی کنیم.

بازسازی یکی از روش هایی است که مزیت آن همین است که بدون تخریب می توانیم به بازسازی و ایجاد تغییرات در ساختمان خود اقدام کنیم.

افراد ماهر در این زمینه ها معمولا معمارانی هستند که می ‌توانند از یک خانه ی قدیمی، یک منزل با ظاهری نو و زیبا را به ما تحویل بدهند.

هزینه بازسازی خانه

بازسازی هایی که صورت می‌ گیرد، با توجه به آن چیزی است که صاحب ساختمان از معمار می خواهد

بازسازی هایی که صورت می‌ گیرد، با توجه به آن چیزی است که صاحب ساختمان از معمار می خواهد. گاهی تغییرات ایجاد شده و دلخواه، کم و اندک هستند. در این صورت است که نیازی به تخریب بنا و ساختمان نیست و می‌ شود با یک سری بنایی ها تغییرات لازم را ایجاد کنیم.

گاهی نیز صاحب بنا از معمار و یا شرکتی که برای بازسازی بنا اقدام کرده است، می خواهد تا تغییرات بزرگ انجام شود که  در این صورت شاید لازم باشد که ساختمان را تخریب کنیم و آن چه را که صاحب بنا خواسته است را بازسازی کنیم.

اما به طور کل بازسازی بیشتر به منظور حفظ نقشه ی اصلی ساختمان و ایجاد یک سری تغییرات برای ایجاد تنوع و یا تعمیر قسمت های قدیمی صورت می‌ گیرد.

بنابر آن چه گفته شد، بازسازی تا حد زیادی نیاز به تخریب بنا و تغییرات کلی زیادی ندارد، بلکه با رعایت اصول می توانیم بسیار آسان به بازسازی ساختمان بپردازیم.

تفاوت بازسازی و مقاوم سازی

مقاوم سازی همان طور که پیشتر نیز گفتیم، جزئی از فرآیند بازسازی است. در واقع زمانی که ما اقدام به بازسازی و یا نوسازی ساختمان می کنیم، مسئله اصلی مقاوم سازی است.

چرا که مقاوم سازی و مستحکم کردن ساختمان به عنوان اولویت اصلی در فرآیندهای بازسازی شناخته می شود. مقاوم سازی ساختمان به شما این امکان را می دهد که بتوانید در شرایطی که ساختمان عمر طولانی دارد و یا در معرض حوادثی است که می تواند استقامت بنا را تهدید کند، در برابر بسیاری از خطرات و ریسک هایی که جان ساکنین را تهدید می کند، بتوانید از ساختمان محافظت کنید.

ساختمان در چه شرایطی می تواند مقاومت خود را حفظ کند

ساختمان شما می تواند مقاومت خود را در شرایطی حفظ کند که نسبت به مقاومت آن و مستحکم کردن آن حداقل هر چند سال توجه ویژه داشته باشید و یا با استفاده از روش های جدید اقدام به انجام مقاوم سازی در ساختمان کنید.

اما از سوی دیگر هم این مشکل وجود دارد که بتوانیم تفاوت میان مقاوم سازی و بازسازی را درک کنیم. بازسازی کردن یک ساختمان می تواند به تنهایی شامل فرآیندهای مقاوم سازی و زیباسازی باهم شود.

به این معنا که هر گاه برای زیباسازی ساختمان اقدام کنید، به دلیل این که شرایط بنایی در ساختمان ایجاد شده، بهتر است که برای مقاوم سازی آن نیز اقدام کنید. معمولا انجام تعمیرات و ترمیم کردن ساختمان فرآیندی پر هزینه و یا گاها نیازمند برهم زدن نظم خانه است.

تفاوت بازسازی با مقاوم سازی یک تفاوت کلی است

در این شرایط بسیاری ترجیح می دهند که تمامی موارد لازم برای بهبود بخشیدن به شرایط فیزیکی خانه را تا حد ممکن به انجام برسانند. به همین دلیل هم تفاوت بازسازی با مقاوم سازی یک تفاوت کلی است و در اصل بازسازی به مجموعه فرآیندهایی گفته می شود که مقاوم سازی هم جزئی از آن ها محسوب می شود و در کنار هم معنا پیدا می کنند.

نکته مهم این است که شما بتوانید برای انجام بازسازی و برآورد هزینه بازسازی ساختمان، به یک معمار یا مهندس فعال در زمینه بازسازی ساختمان مراجعه کنید و لازم است که این شخص از بهترین ها در زمینه کاری خود باشد.

ما به شما گروه معماری کورین که بهترین گروه بازسازی ساختمان می باشند را معرفی می کنیم. در ادامه این مطلب بیشتر به این موضوع می پردازیم و این نکات مهم را مورد توجه قرار می دهیم.

مهندس معمار و بازسازی ساختمان

مهندسین نقش بسیار مهمی در بازسازی ساختمان دارند و همان طور که پیشتر گفتیم، باید برای هر کاری به دنبال متخصصین در آن زمینه باشیم که مهندسین در زمینه بازسازی و زیباسازی منازل و ساختمان ها از جمله کسانی هستند که به عنوان متخصصین این حرفه شناخته می شوند. نکته مهم این است که بتوانیم دریابیم که چگونه می توان بهترین ها را در این زمینه شناسایی کرد.

بسیاری از مهندسین و متخصصینی که در زمینه بازسازی ساختمان فعالیت می کنند، در زمینه طراحی و ساخت ساختمان های مختلف نیز فعالیت می کنند. در حالی که مسئله بازسازی و یا مقاوم سازی و حتی زیباسازی تخصصی متفاوت می طلبد.

مهندسین معماری به دلیل آشنایی که به زیبایی ساختمان و موارد مربوط به طراحی نما و طراحی داخلی می شود، دارند؛ می توانند در بحث زیباسازی موثر باشند.

گروه معماری کورین همواره بهترین گزینه در این زمینه است

گروه معماری کورین همواره بهترین گزینه در این زمینه است. البته این موضوع به تنهایی مربوط به زیباسازی نمی شود، بلکه در زمینه بازسازی نیز کاربرد دارد.

در واقع این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است که همواره در فرآیند بازسازی و زیباسازی ساختمان با کمک مهندسین معماری می توان نتیجه بهتری گرفت.

چرا که مسئله زیبایی و طراحی ساختمان، به خصوص زمانی که قصد دارید تا هزینه هایی هم برای بازسازی ساختمان پرداخت کنید، مسئله ای مهم است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

نکته اساسی این است که وقتی مهندسین معماری در کنار شما در بحث زیبایی و طراحی زیبای ساختمان حضور داشته باشند، می توانند نکات بسیار مهمی را در این خصوص با شما در میان بگذارند که این نکات از پایه ای ترین مراحل از جمله مرحله مقاوم سازی و شروع بازسازی مورد بررسی قرار می گیرد

دیگر مطالب: کاغذ دیواری

زمانی که بخواهید برای زیباسازی ساختمان اقدام کنید

و زمانی که بخواهید برای زیباسازی ساختمان اقدام کنید، این نکات می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. برای مثال اگر قصد دارید تا به بازسازی نمای ساختمان بپردازید،

در مرحله اول باید شاسی کشی های نما و دیگر مواردی که به استحکام نمای ساختمان منجر می شود، به گونه ای باشد که با طراحی بعدی ساختمان همخوانی داشته باشد و شما بتوانید در طراحی ساختمان از این موارد استفاده کنید تا نمای مستحکم تری داشته باشید.

اما این مسئله کاملا مرتبط با هماهنگی شما با مهندس معمار دارد و به همین دلیل هم می گوییم که حتما لازم است از کمک مهندسین معماری مانند گروه معماری کورین نیز در کنار دیگر افراد فعال در این زمینه استفاده کنیم تا بتوانیم برای داشتن یک بازسازی بهتر و رسیدن به یک ساختمان زیباتر، از تمامی ظرفیت های ممکن استفاده کنیم.

اهمیت توجه به قرارداد بازسازی ساختمان

برای انجام هر کاری داشتن نظم و قرارداد، می ‌تواند باعث پیشرفت در آن کار شود.

قرارداد در امور مالی و اعتباری، کاری بسیار ضروری و مهم است که باید آن را جدی گرفت و حتما به درستی انجام داد تا جلوی خسران و زیان های مالی گرفته شود.

در بازسازی ساختمان نیز وجود و حضور قراردادها لازم است تا بتوان با استفاده از آن ها یک نظم درست به کار داد.

بازسازی فرایندی است که در آن هزینه های زیادی صرف می‌ شود

بازسازی فرایندی است که در آن هزینه های زیادی صرف می‌ شود و در جریان آن افراد زیادی نیز به کار گرفته می‌ شوند که هر کدام حقوق و مزایایی دارند و باید به آن ها از همان ابتدای کار توجه شود تا در انتها و یا میانه ی کار مشکلی ایجاد نشود.

قراردادهای بازسازی معمولا با یک سری ضوابط و مقرراتی که دارند، کار را آسان می ‌کنند و برای ادامه، قرارداد را محکم می ‌کنند.

قراردادهای بازسازی به صورت های مختلفی ممکن است تنظیم گردد که در هر یک از آن ها می توان حقوق و مزایای هر یک از کارکنان را مشخص نمود و همچنین موارد مختلفی را در آن ذکر کرد که بعدا مشکلی به وجود نیاید.

اگر بخواهیم برای بازسازی مواردی را مطرح کنیم، بهتر است همه ی این موارد را در قرارداد بازسازی ذکر کنیم. با این کار، هم شکل رسمی تری به خود می‌ گیرند واز طرفی نیز همه ی جوانب با ثبت شدن می توانند دائمی باشند، مگر این که تغییر کنند.

قراردادهای بازسازی می توانند پروسه و یا فرایند بازسازی را تا حد زیادی نظم دهند و هر چیزی را به طور معین و مقرر شکل دهند.

اهمیت این قراردادها چه زمانی مشخص می شود

اهیمت این قراردادها زمانی مشخص می‌ شود که یک مشکل کوچک به وجود می آید و یا یکی از افراد وظایفش را به درستی انجام نمی‌ دهد.

در چنین هنگامی، می توان با بازخوانی بندهای قرارداد بازسازی به افراد گوشزد کرد که چه وظایفی دارند و چگونه باید به انجام برسانند که در غیر این صورت چه مزایایی را از دست خواهند داد. البته شما با مراجعه به گروه معماری کورین، علاوه بر دیدن نمونه کار و قراردادهای قبلی، با بهترین گروه بازسازی ساختمان نیز آشنا می شوید.

بنابر گفته های فوق، به طور کل باید به قراردادهای بازسازی و نحوه ی شکل گیری و شکل دهی آن ها دقت فراوانی داشت تا بعدا گره از کارمان باز کنند.

به طور کلی همیشه اگر امری را از ابتدا به طور صحیح انجام دهیم، در مسیر آن نیز به درستی پیش خواهد رفت. تنظیم قراردادهای بازسازی نیز می ‌توانند به طور کامل کارمان را به انجام برسانند.

چرا حضور وکیل در زمان عقد قرارداد بازسازی ساختمان مهم است؟

چرا حضور وکیل در زمان عقد قرارداد بازسازی ساختمان مهم است؟

برای انجام همه ی امور باید توجه کنیم که بهترین ها را در بهترین حالت به انجام برسانیم.

در همه ی کارها از گذشته تا کنون مشورت گرفتن و رجوع به یک شخص قابل اعتماد توصیه می شده.

امروزه، در شکل قابل توجه تری این اشخاص برای امور حقوقی و قضایی، وکیل نام گرفتند.

وکلا برای کمک به افرادی که درگیر یک پرونده هستند و یا نیازمند مشورت برای انجام کارهای خود هستند، به کار گرفته می‌ شوند.

یکی از الزامات پرونده هایی که روزانه در دادگاه ها و مراجع قانونی در حال انجام هستند، حضور وکیل است. وکلا برای انجام کارها می ‌توانند تا حد زیادی به ما کمک کنند و راه درست را به ما نشان دهند.

یکی از جنبه های مهم تنظیم یک قرارداد درست در همه ی زمینه ها حضور یک وکیل است

یکی از جنبه های مهم تنظیم یک قرارداد درست در همه ی زمینه ها حضور یک وکیل است تا بتواند با در نظر گرفتن همه ی جنبه های یک فرایند برای آن یک قرارداد در خور خودش تنظیم کند.

قراردادی که همه ی جنبه های کار را در نظر گرفته باشد و همه ی آن ها را در قرارداد ذکر کند تا بعدا در صورت بروز مشکل شکل درست آن که در قرارداد ذکر شده راه حل مشکل باشد.

حضور وکیل همچنین می‌ تواند به ما راهنمایی هایی را در خصوص قراردادی که قرار است تا تنظیم شود، بدهد تا قسمت های مختلف قرارداد برایمان روشن شود و بهتر راجع به آن تصمیم بگیریم.

قراردادی که ما تنظیم می کنیم، بهتر است که برای همه ی بخش های آن یک دلیل و هدف داشته ‌باشیم که این کار گاهی برایمان دشوار است که آیا فلان قسمت و بند قرارداد به نفع مان هست و یا خیر. وکیل می ‌تواند این کار را برایمان سهل کند. یعنی می ‌تواند با استفاده از علم و دانشی که در این زمینه دارد، منافع مان را در نظر بگیرد و تا حد زیادی آن را ذکر کند که تا آنجا که ممکن است در جهت آن حرکت کند.

با توجه به آن چه ذکر شد، حضور یک وکیل در حین عقد قراردادهای بازسازی لازم است تا همه ی این موارد را در نظر بگیرد و بتواند به طور کامل در جهت حفظ منافع ما حرکت کند.

دیگر مطالب: کابینت ممبران

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

برای انجام هر کاری باید ابتدا یک نمای کلی از آن چه هست و آن چه که شرایط برایمان فراهم می‌ کند تا بتوانیم تغییر دهیم را در نظر بگیریم.

با این کار می توانیم همه ی بخش های کار را درست و قابل تنظیم به پیش ببریم.  در واقع آن چه که انتظار داریم، باید از همان ابتدا به آن توجه کنیم تا آن چه که حاصل می ‌شود، نتیجه درستی باشد.

برای هزینه های بازسازی نیز باید یک برآورد از کل آن چه که باید صرف شود، داشته باشیم تا بتوانیم آن چه که می ‌خواهیم را تنظیم کنیم. برآوردی درست می‌ تواند راهنمای درستی در جلو رفتن مسیر به ما نشان دهد.

چرا که با یک دانایی کامل از کار می توانیم آن را بهتر از زمانی انجام دهیم که هیچ آگاهی از جنبه های آن نداریم.

بنابراین یک برآورد خوب از هزینه ها و به طور کلی، خود بازسازی می‌ تواند ما را در تنظیم سرمایه مان کمک کند و بتواند راه درست تری را از آن چه که نا آگاهی به ما می ‌دهد در اختیارمان قرار دهد.

هزینه ای که برای بازسازی صرف می شود، می توان در بخش های مختلفی آن ها را طبقه بندی کرد.

شامل هزینه ای برای حقوق کارکنان، هزینه ای برای خرید مصالح ساختمانی، مزایای کار با یک معمار خوب و … همه ی این ها مطرح است که باید از همان ابتدا یک برآورد درست از آن ها داشته باشیم.

برآورد و تخمین درست از هزینه ها

برآورد و تخمین درست از هزینه ها باعث می ‌شود که بتوانیم با یک برنامه ریزی درست برای همه ی بخش های کار، هزینه را تقسیم و تعدیل کنیم تا در نهایت آن چه که حاصل می شود، یک نتیجه ی درست و مناسب با کیفیتی باشد که ما می ‌خواهیم.

برآورد هزینه های بازسازی ساختمان معمولا کار دشواری نیست و همان طور که گفتیم، شامل بخش های مشخص شده ای است که می ‌توانیم با در نظر گرفتن آن ها کار را برای خودمان آسان کنیم.

با یک برآورد درست از هزینه های بازسازی ساختمان می توانیم همه چیز را خوب پیش ببریم. چرا که یک برآورد درست از هزینه های بازسازی این امکان را برایمان فراهم می ‌کند که برای همه بخش های آن یک هزینه در نظر بگیریم و در واقع به همه ی بخش های آن در جای خودش بپردازیم.

بنابراین به این نکته دقت کنید که برآورد هزینه های بازسازی ساختمان کاری مهم است و باید برای سهل شدن کارها، حتما آن را انجام دهیم.

عوامل موثر بر برآورد هزینه بازسازی ساختمان

برآورد هزینه بازسازی ساختمان امر آسانی نیست چرا که لازم است که برای برآورد هزینه های ساختمان به عوامل موثر بر این هزینه ها هم آگاهی داشته باشیم.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان گاها آن قدر زیاد می شود که لازم است، بدانیم که این هزینه ها از کجا آمده و چرا باید نسبت به این هزینه ها اطلاعات کافی و کامل کسب کنیم.

نکته مهم این است که حتما این هزینه ها را با این شیوه بررسی کنیم که چرا و چگونه می توان آن ها را کاهش داد و یا هزینه های غیر ضروری را از آن ها کسر کرد. مسئله مهم این است که بتوانیم عوامل موثر بر هزینه ها را بشناسیم.

در واقع هر زمان که شما به فکر برآورد هزینه باشید، مسئله اساسی برای شما این است که نسبت به این هزینه ها از این جهت که برخی از آن ها در فرآیندهای بازسازی همیشه ثابت هستند، آگاهی کامل داشته باشید.

هزینه های ثابت را نمی توان کم کرد و یا آ نقدر این هزینه ها مربوط به موارد حیاتی و مهم هستند که لازم است بیشترین و مهمترین بخش بودجه خود را بر این هزینه های ثابت بگذاریم.

این هزینه ها پیرو یک سری عوامل تغییر می کنند

اما این هزینه ها پیرو یک سری عوامل تغییر می کنند. شاید اولین و مهمترین عامل هم قیمت تمام شده مصالح ساختمانی باشد. شما به هر میزان که بخواهید در بازسازی خانه خود هزینه کنید، باید بخش عمده آن را بر اساس قیمت مصالح ساختمانی بسنجید. از این موضوع گذشته بخش دیگری از این هزینه ها هم مربوط به دستمزدها و حقوق ها می شود.

هر تعداد که کارگر و متخصص و مهندس در پروژه بازسازی شما فعالیت داشته باشند، باز هم لازم است که نسبت به دستمزدها و هزینه های مربوط به حقوق ها و دستمزدها توجه داشته باشید.

این مورد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که بتوانید نوع طرح و میزان بازسازی مد نظر خودتان را هم در جهت برآورد هزینه بازسازی ساختمان ارزیابی کنید تا بتوانیم به عنوان یک عامل موثر در هزینه بازسازی، از این مورد یاد کنیم.

روش های مختلفی هم برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان وجود دارد

روش های مختلفی هم برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان وجود دارد و لازم است که بدانیم دقیقا برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان به کجا مراجعه کنیم و این که به طور کلی این روش چگونه انجام می شود.

بسیاری از افرادی که به دنبال بازسازی ساختمان خود هستند، این مورد را در نظر نمی گیرند که روش ارزیابی خسارت ها اهمیت بسیاری دارد. برخی مواقع، شما لازم است که به دلیل خسارت های بسیاری که ممکن است، به ساختمان شما وارد شده باشد، هزینه های بیشتری پرداخت کنید.

درحالی که برخی مواقع هم تنها، استقامت ساختمان برای شما مهم است. پس آسیب هایی که به سازه وارد شده است را ارزیابی می کنید و برای بازسازی آن هزینه می کنید. به همین دلیل هم می گوییم که ارزیابی آسیب ها به تنهایی اهمیت بسیار زیادی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان چه کنیم؟

نکته مهم این است که بدانیم، دقیقا برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان، لازم است که چه کارهایی انجام شود، از چه زمانی شروع کنیم و چگونه هزینه های برآورد شده را دسته بندی کرده و کم و کسری های لازمه را به این هزینه ها وارد کنیم.

در مرحله اول، این موضوع اهمیت بسیاری دارد که تا حد امکان برآورد هزینه بازسازی ساختمان توسط متخصصین و مهندسین با تجربه انجام شود.

همان طور که پیشتر گفتیم، کمک گرفتن از متخصصین و مهندسین فعال مانند گروه معماری کورین، در این زمینه باعث می شود که ما بتوانیم از تمامی نقطه نظراتی که می گویند، در جهت بهبود فرایند بازسازی ساختمان استفاده کنیم.

مسئله مهمی که وجود دارد، این است که وقتی این برآورد هزینه ها صحیح نباشد، ممکن است که در ادامه فرآیند ساخت مجبور به پرداخت هزینه های پیش بینی نشده باشیم که می تواند تاثیر زیادی در نوع بازسازی ما داشته باشد.

اول از هر چیز باید بدانیم که چه قسمت هایی از ساختمان مورد آسیب واقع شده است

اول از هر چیز باید بدانیم که چه قسمت هایی از ساختمان مورد آسیب واقع شده است و یا هدف کلی سازنده از بازسازی بنا چیست. برخی به این قصد که بتوانند به ارتفاع ساختمان اضافه کنند، می خواهند که برای بازسازی و مقاوم سازی ساختمان اقدام کنند

و برخی دیگر هم به این قصد که تنها به زیبایی ساختمان بیافزایند، این هدف را دنبال می کنند. در همه حال بازسازی ساختمان باید با هدفی از پیش مشخص شده انجام شود.

پس از مشخص شدن هدف شما از بازسازی و مقاوم سازی ساختمان، برای این که این هدف چه اندازه برای شما اولویت دارد، باید به تحلیل هزینه های لازم بپردازیم. همین فرآیند در کلیه مواقعی که قصد داریم تا برای بازسازی ساختمان اقدام کنیم، لازم است که رعایت شود.

دیگر خدمات: کابینت آشپزخانه

اولین اصل

اولین اصل این است که این برآورد هزینه در زمان درست و توسط شخص درست انجام شود و نه در شرایطی که نسبت به زمان انجام و یا شخصی که اقدام به برآورد هزینه بازسازی ساختمان می کند شک و شبهه ای وجود دارد.

به همین منظور هم در ادامه این مطلب به این موضوع می پردازیم که چه زمانی برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان مفید است و اساسا بازسازی ساختمان چه اهمیتی دارد و برآورد هزینه های آن چرا برای ما مهم است.

در نهایت این که باید بدانیم که مسئله هزینه های ساختمان چه اندازه مهم است و آیا لازم است که حتما به مقوله هزینه در زمان بازسازی ساختمان توجه داشته باشیم یا می توان برای این منظور اولویت های دیگری مانند کیفیت و دقت انجام فرآیندهای بازسازی ساختمان را نیز مد نظر قرار داد و به عنوان اولویت در ابتدای فرآیند تصمیم گیری قرار بدهیم.

برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان چه زمانی اقدام کنیم؟

برای انجام بازسازی ساختمان، بهتر است تا قبل از این که هزینه ای را صرف کنیم، همه‌ی جنبه های مهم آن را در نظر بگیریم.

با در نظر داشتن همه جنبه ها می توانیم یک کار را تا انتها درست انجام دهیم.

همان طور که در قسمت قبل مقاله ذکر کردیم، برآورد هزینه بازسازی ساختمان بخش مهمی از جنبه های فرآیند بازسازی را به خود اختصاص می‌ دهد.

حال، این مسئله که چه موقع به برآورد هزینه های ساختمانی بپردازیم، نیز بسیار مهم خواهد بود.

چرا که هر کار باید در موعد مقرر خود انجام گیرد تا آن چه حاصل می ‌شود نتیجه درستی داشته باشد.

اگر  کاری را در زمان اشتباه انجام دهیم، دیگر نتیجه ای که می ‌خواهیم را به ما نخواهد داد.

برآورد بجا از هزینه های بازسازی ساختمان

بنابراین برای این که یک برآورد بجا از هزینه های بازسازی ساختمان داشته باشیم، باید این کار را قبل از شروع به هر کاری انجام دهیم و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

در واقع با برنامه ریزی می توانیم هزینه ها را همان ابتدای بازساری برآورد کنیم و ببینیم که تا چه حدی می توانیم از پس این بازسازی بر بیاییم و آن را در چه حد از کیفیت به انجام برسانیم.

این گونه خواهیم توانست تا یک بازسازی را به خوبی و درستی انجام دهیم.

پس به طور کلی برای برآورد هزینه های ساختمانی باید زمان مناسب که همان ابتدای کار است را انتخاب کنیم.

این گونه، به قول معروف، گربه را دم حجله کشته ایم و می دانیم که چه کار باید انجام دهیم و چه کاری بیهوده است و کسی نیز از افراد درگیر در بازسازی، اعتراضی به این وضعیت نخواهند داشت.

در واقع می توان گفت که پیش از عقد هر نوع قرارداد رسمی باید برآورد هزینه بازسازی ساختمان صورت بگیرد تا آن چه بعد از آن انجام می شود، تعیین کند که مبلغ قرارداد چگونه است و چقدر خواهد بود.

اهمیت برآورد هزینه بازسازی ساختمان

باید این موضوع را بدانیم که برآورد هزینه بازسازی ساختمان چه اندازه اهمیت دارد و چرا ما برآن شدیم که یک مقاله مناسب در این زمینه برای شما آماده کنیم و چرا باید شما هم به این موضوع توجه کنید و نکات گفته شده را در پیش و پس از فرآیند بازسازی خود مورد توجه قرار بدهید.

یک نکته اساسی همواره در شرایطی که برای ساختمان سازی یا بازسازی ساختمان اقدام می کنید، وجود دارد و آن هم این است که شما با انجام برآورد هزینه پیش از انجام این اقدامات، می توانید از پیش میزان سرمایه و بودجه ای که باید برای هر بخش از فرآیند بازسازی ساختمان پرداخت کنید را مشخص کنید تا بدانید که چه مواردی در اولویت قراردارد.

زمانی است که شخصی می تواند کلیه مخارج را برای بازسازی خانه و ساختمان پرداخت کند و نگرانی از بابت اولویت بندی ها ندارد و تنها کیفیت و دقت کار را مد نظر قرار می دهد که این موضوع از اصول اولیه بازسازی ساختمان است.

اما زمانی هم هست که شما به دلیل محدود بودن منابع مالی که به این کار اختصاص می دهید، تنها می خواهید به چند مورد محدود در بازسازی خانه اکتفا کنید.

دیگر خدمات: کمد دیواری

مدیریت هزینه های شما

مدیریت هزینه های شما در این زمان می تواند به شما کمک کند که موارد ضروری تر و حیاتی تر مانند مقاوم سازی خانه و توجه به سازه و اسکلت آن را که ارتباط بسیار مهمی با جان ساکنین خانه دارد، در اولویت قرار بدهید و از سوی دیگر مواردی مانند زیباسازی خانه را به عنوان اولویت های بعدی با کیفیت های اجرای کمتری دسته بندی کنید.

سعی کنید، همواره برآورد هزینه را به موقع به انجام برسانید تا در طول پروژه با محدودیت منابع مالی مواجه نشوید. چرا که این مسئله می تواند، هم پروژه را به تاخیر وادار کند و هم می تواند در پیشرفت صحیح پروژه شما اختلال ایجاد کرده و حتی گاها برای پروژه شما ریسک ها و خطرات مهم تری را به وجود بیاورد. پس این مورد را باید به عنوان یک اصل اساسی همواره در نظر بگیرید.

آیا هزینه و برآورد هزینه در بازسازی ساختمان اولویت دارد؟

باید این موضوع را به عنوان نکات آخر مد نظر قرار بدهیم و به شما گوشزد کنیم. همان طور که گفتیم، مسئله هزینه یک پای ثابت این موضوع است. در واقع شما برای انجام فرآیندهای بازسازی ساختمان لازم است که یک سری هزینه ها را در نظر بگیرید و پرداخت کردن آن ها را بپذیرید و این موضوع اجتناب ناپذیر است.

در واقع انجام بازسازی بدون پرداخت هیچ هزینه ای معمولا امکان پذیر نیست. اما این که این هزینه ها هر چند که کم و محدود باشند، در جای درست و مناسبی پرداخت شوند، مسئله ای است که حتی منابع مالی نامحدود را هم می تواند دچار مشکلات بسیار زیادی کند. همان طور که گفتیم بالاخره یک میزان هزینه مشخصی برای بازسازی خانه درنظر گرفته می شود.

هر چقدر این منبع مالی بزرگ باشد، بازهم لازم است که ابتدا به مواردی مانند مستحکم سازی ساختمان و سازه توجه شود و بعد برای اقدامات دیگر به انجام هزینه بپردازیم.

جنبه ظاهری

البته دسته ای از ساختمان ها هستند که به دلیل نوساز بودن یا رعایت نکات ایمنی نیاز به مقاوم سازی ندارند و بازسازی آن ها تنها جنبه ظاهری دارد و به دنبال زیباسازی ساختمان هستند و به همین دلیل برای آن ها هزینه های مربوط به مقاوم سازی اولویت ندارد و تنها به بحث زیباسازی ساختمان توجه دارند.

به همین ترتیب هم ما شاهدیم که نکات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که باید به آن ها توجه شود. اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که هزینه ها همیشه دارای اولویت نیستند، بلکه هزینه ها به دلیل این که بخش مهمی از فرآیند بازسازی را در بر می گیرند، ممکن است که برای بسیاری مهم باشند.

اما بهتر است، در مواردی مانند مقاوم سازی و استحکام ساختمان که با جان ساکنین در ارتباط است، هزینه ها را چندان به عنوان یک اولویت مهم در نظر نگیریم و سعی کنیم که کیفیت و دقت اجرای پروژه را ملاک قرار بدهیم.

با توجه به این موارد، پیشنهاد می شود که برای برآورد هزینه حتما سعی کنید، یک برآورد کیفی هم از انجام کار و رسیدن به نتایج بهتر از نظر کیفیت ارائه کار داشته باشید.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *