دکوراسیون

کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی ساده

کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی ساده

از قرن ۱۸ میلادی تا کنون، از کاغذ دیواری به عنوان یک عنصر در دکوراسیون خانه استفاده می شود. در طول این سال ها، تغییرات بسیار زیادی در نحوه‌ی استفاده از آن به وجود آمده است، اما ویژگی ها و فواید مهم آن حفظ شده است. نصب کاغذ دیواری بر روی دیوارهای خانه‌ی شما این مزیت را دارد که می تواند به سرعت حال و هوای فضای مورد نظرتان را تغییر بدهید. با انتخاب رنگ و طرح درست می توانید روحیه‌ی فضای یک اتاق را عوض کنید. یک اتاق بزرگ می تواند با استفاده از رنگ های تیره، دنج و راحت به نظر بیاید و یک اتاق کوچک می تواند به نحوی کاغذ دیواری اش انتخاب شود که بزرگ تر از آن چه که هست به نظر برسد. مزایای بسیاری برای کاغذ دیواری وجود دارد. این مزیت ها فقط شامل فاز بهره برداری نیست و در هنگام نصب و اجرا نیز وجود دارد. پروسه‌ای که ما به دقت برای شما انجام خواهیم داد. تیم ما در زمینه نصب کاغذ دیواری سال ها تجربه دارد و این موضوع می تواند تضمین کننده‌ی کیفیت کار ما باشد.

چرا باید کاغذ دیواری را انتخاب کرد؟

انتخاب کاغذ دیواری برای پوشش دیوارها مزایای بسیار زیادی نسبت به انتخاب رنگ دارد. شاید مهم ترین مزیت استفاده از آن این است که رنگ ها و طرح های آن بسیار متنوع است. با انتخاب کاغذ دیواری برای پوشش دیوارهای خانه‌ی خود، صدها طرح و رنگ و الگوی مختلف پیش روی شما قرار می گیرد و شما می توانید بین این گزینه های متنوع یکی را انتخاب کنید. هم چنین می توانید در استفاده از کاغذ دیواری نیز تنوع به خرج دهید. برخی از اتاق ها ممکن است نیاز داشته باشند تا به صورت کامل کاغذ شوند. در مقابل ممکن است بخواهید برخی دیگر از اتاق ها را به صورت نیمه یا ناقص کاغذ کنید. همه‌ی این امکانات برای شما فراهم است و شما قادر خواهید بود تا طبق خواسته‌ی خود پیش بروید.

کاغذ دیواری جدید

کاغذ دیواری قابل شست و شو است

در سال های اخیر انواع جدیدی از کاغذ دیواری به بازار آمده است که قابلیت شست و شو دارند و می توان بدون آن که هیچ گونه آسیبی ببینند، آن ها را تمیز کرد. این ابداع و نوآوری باعث شد تا یکی از مشکلات اصلی کاغذ دیواری ها که همین عدم امکان تمیز کردن آن ها بود، بر طرف شود. بنا بر این نسبت به ایام قدیم که کاغذ ها عمر کمی داشتند و باید به سرعت عوض می شدند، کاغذ های دیواری امروزی عمر بسیار بلندتری دارند. دوام بلند مدت آن ها حتی از رنگ نیز بیشتر است. برای اتاق هایی که احتمال کثیف شدن دیوارها در آن ها زیاد است، استفاده از کاغذ دیواری انتخاب عاقلانه تری خواهد بود. چرا که در کنار این موضوع که تمیز کردنشان بسیار آسان است، این نکته نیز مطرح است که می توان از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کرد که به کم تر نشان داده شدن آلودگی ها کمک می کند

کاغذ دیواری جدید

کاغذ دیواری تنوع بالایی در جنس دارد

کاغذ دیواری ها از نظر جنس انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها دارای ویژگی های مختص به خود می باشد. کاغذ های دیواری از جنس کاغذ، پی وی سی یا وینیل، نانو، مخملی یا پارچه‌ای و الیاف طبیعی از انواع مختلف کاغذ دیواری هستند که می توانید از هر کدام که می خواهید انتخاب کنید. هر کدام از این ها ویژگی های خاص مربوط به خود را دارند. این تنوع بالا باعث می شود تا شما بتوانید انتخاب مناسب و راحت تری داشته باشید. در واقع احتمال این که آن چه شما از کاغذ دیواری انتظار دارید، وجود داشته باشد بسیار بالاست. برای انتخاب جنس و نوع مناسب می توانید با تیم ما نیز مشورت کنید. تیم ما در زمینه‌ی اجرای کاغذ دیواری تجربه‌ی بسیار بالایی دارد و می توانند شما را در این راه به خوبی راهنمایی کنند.

کاغذ دیواری نصبی سریع و آسان دارد

یکی از ویژگی های مهم کاغذ دیواری ها که باعث برتری آن نسبت به رنگ نیز می شود این است که نصبی بسیار سریع و آسان دارند. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که باعث می شود تا در وقت شما صرفه جویی چشم گیری صورت بگیرد. هم چنین جایگزینی و تعویض آن ها نیز روند بسیار سریعی دارد و با سهولت انجام می شود. اگر بخواهید کاغذ های دیواری خانه‌ی خود را تعویض کنید یا به خانه‌ی جدید نقل مکان کنید و کاغذ های آن را دوست نداشته باشید و بخواهید آن ها را عوض کنید، این کار به هیچ وجه زمان بر نیست. کاغذ های دیواری قدیمی به راحتی از دیوار جدا می شوند و کاغذهای دیواری جدید جایگزینشان خواهند شد. ضمناً با سپردن کار نصب و اجرای کاغذهای دیواری خانه‌ی خود به گروه ما، از سرعت بالای اجرا و کیفیت مناسب کار اطمینان داشته باشید.

کاغذ دیواری عیب ها را می پوشاند

کاغذ دیواری ها ویژگی مهم دیگری نیز دارند و آن هم این است که می توان با استفاده از آن ها عیب ها و نقص های دیوار را پوشاند. در صورتی که به طور مثال رنگ نمی تواند چنین کاری را در دیوارهای خانه‌ی شما انجام دهد. این مورد صرفاً مربوط به دیوار نمی شود و حتی می توان عیب های معماری موجود در اتاق را نیز به وسیله‌ی کاغذ دیواری برطرف کرد. البته مورد دوم نیاز به دقت و هوشمندی بالایی دارد و برای اجرایی شدن آن باید طرح و رنگ مناسبی را انتخاب کرد.

کاغذ دیواری سازگار با محیط زیست

از آن جایی که در تولید و ساخت کاغذ دیواری ها بیشتر از مواد طبیعی استفاده می شود، استفاده از این محصول هیچ گونه ضرری برای محیط زیست ندارد. هم چنین در چسب هایی که برای چسباندن کاغذ های دیواری به دیوار استفاده می شود، هیچ گونه ماده‌ی شیمیایی مضر برای محیط زیست وجود ندارد. به خاطر همین دلایل است که می توان کاغذ دیواری را یکی از عناصر موجود در دکوراسیون خانه به حساب آورد که سازگاری بالایی با محیط زیست دارد و هیچ ضرری به آن وارد نمی کند.

کاغذ دیواری ها دوام بالایی دارند

اگر در هنگام گزینش کاغذ دیواری انتخاب درستی از نظر جنس داشته باشید و در واقع جنس با کیفیتی انتخاب کنید، این کاغذ دیواری می تواند برای خانه‌ی شما حدود ۱۵ سال عمر کند. حال اگر این انتخاب مناسب با نگهداری خوب و مناسب نیز همراه شود، عمر کاغذ دیواری به ۲۰ سال و بیشتر هم می تواند برسد. و وقتی از دوام ۲۰ ساله صحبت می کنیم، منظورمان دقیقاً این است که رنگ ها و طرح های آن به هیچ وجه تغییری نمی کنند و همه چیز مانند روز اول باقی می ماند.

کاغذ دیواری ها قیمت مناسبی دارند

شاید از نظر اعداد و ارقام کاغذ دیواری نسبت به رنگ دیوار گران تر به نظر بیاید، اما اگر دقیق تر نگاه کنیم می بینیم که این طور نیست و کاغذ دیواری حتی از نظر قیمتی نیز مناسب است. ما اگر میزان عمر و دوام کاغذ دیواری را در نظر بگیریم، می بینیم که تا مدتی طولانی نیاز به تعویض آن نخواهیم داشت (حدوداً ۱۵ سال) در صورتی که در مورد رنگ احتمالا بعد از پنج یا شش سال دیوارها نیازمند نقاشی مجدد خواهند بود. بنا بر این اگر قیمت و هزینه ها را به نسبت عمر و دوام این محصولات بسنجیم، متوجه می شویم که نه تنها قیمت بالایی ندارد، بلکه گزینه‌ی ارزان تری نیز می باشد.

مواردی که قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید در نظر بگیرید

اتاق ها و فضاهای مختلف در خانه می توانند شرایط مختلفی داشته باشند و شما باید این شرایط را در هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای آن ها در نظر بگیرید. چون این شرایط می توانند هم در طرح انتخابی و هم در نوع کاغذ دیواری موثر باشند. آیا این فضا پر رفت و آمد است؟ آیا این فضا دارای رطوبت زیاد است مانند آشپزخانه یا حمام؟ آیا در این فضا قرار است تعداد زیادی آدم دور هم بنشیند و باید در آن انرژی وجود داشته باشد؟ آیا در این فضا کودکان هم حضور خواهند داشت؟ این ها نمونه سوالاتی هستند که پیش از انتخاب کاغذ دیواری برای هر فضا باید در نظر گرفته شوند و پاسخ آن ها می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دقت در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق هایی با رطوبت بالا

یک نکته‌ی مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که یک سری شرایط می تواند وجود داشته باشد که در آن ها استفاده از کاغذ دیواری توصیه نمی شود. یکی از این موارد برای اتاق ها و فضاهایی است که رطوبت بالایی دارند. این رطوبت بالا و همیشگی می تواند به کاغذ دیواری آسیب وارد کند و از عمر آن به شدت بکاهد. بنا بر این توصیه می شود تا در چنین فضاهایی از کاغذ دیواری استفاده نشود.

کاغذ دیواری در آشپزخانه، حمام و راهروها

آشپزخانه، حمام و راهروها معمولاً فضاهایی هستند که رفت و آمد زیادی در آن ها صورت می گیرد و در عین حال رطوبت زیادی نیز در آن ها وجود دارد. بنا بر این بهتر است تا در چنین فضاهایی اگر می خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید، از نوع وینیل بهره ببرید. این نوع از کاغذ دیواری در برابر لکه برداری مقاوم تر است و ضمناً تمیز کردن آن ها نیز آسان تر است. به همین دلیل به انتخابی مناسب برای چنین فضاهایی تبدیل می شود. در اتاق های دیگر که چنین شرایطی وجود ندارد، شما دست باز تری دارند و گزینه متنوع تری پیش روی شما خواهند بود. می توانید برای اتاق خواب و پذیرایی از نوع کاغذ دیواری فابریک استفاده کنید و حتی انواع خاصی از کاغذ دیواری که قابل شست و شو هستند، اما از جنس وینیل ساخته نشده‌اند. نصب و جایگزینی این محصولات بسیار آسان و سریع صورت می گیرد و در آینده اگر قصد تغییر آن ها را داشته باشید، این کار به سادگی انجام خواهد پذیرفت.

کدام طرح کاغذ دیواری برای شما مناسب است؟

انتخاب کاغذ دیواری از نظر استایل و مواد مورد استفاده در آن ممکن است برای شما کمی سخت به نظر بیاید. در حالی که بسیاری طرح های جسورانه را انتخاب می کنند، در عین حال گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای شما مناسب باشد. البته این نکته باید در نظر گرفته شود که انتخاب طرح کاغذ دیواری بستگی زیادی به فضایی که می خواهید در آن جا رقم بزنید دارد.

استفاده از کاغذ دیواری وینیل

کاغذ های دیواری وینیل در واقع به شکل چند لایه تهیه می شود. در آن یک لایه‌ی کاغذی وجود دارد و روی آن به وسیله‌ی مایع وینیل پوشانده می شود. این مایع باعث می شود تا این پوشش دیوار به پوششی قابل شست و شو تبدیل شود و آب و مایع های شوینده مشکلی برای کاغذ به وجود نیاورند. هم چنین در عین حال این نوع کاغذ های دیواری دوام بیشتری نیز دارند و در برابر ایجاد لکه بر رویشان مقاوم تر هستند. استفاده از کاغذ دیواری های وینیل می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد، چرا که این نوع کاغذ دیواری ها دوام بسیار بالایی دارند و مدت بسیار طولانی برای شما کار خواهند کرد. ضمناً نصب یا جداسازی آن ها نیز آسان است و در زمان بسیار کمی می تواند انجام بگیرد. قابل شست و شو بودن آن ها هم بزرگ ترین ویژگی شان است و معمولاً نکته‌ای است که مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار می گیرد.

استفاده از کاغذ دیواری متالیک

استفاده از کاغذ های دیواری متالیک راهی فوق العاده برای اضافه کردن فاکتور درخشندگی به اتاق است. این کار باعث می شود تا دیوارها بتوانند بدرخشند و با نور بازی کنند. با استفاده از لوستر یا نورپردازی های مختلف دیگر می توان ظاهری بسیار جذاب به اتاق بخشید. نوع خاصی از کاغذ های دیواری متالیک نیز وجود دارد که بر روی آن به وسیله‌ی دست نقاشی صورت گرفته است. البته پروسه‌ی نصب این نوع کاغذ دیواری ها کمی سخت تر است و به ازای آن هزینه ها نیز افزایش پیدا می کند. بنا بر این استفاده از کاغذ های دیواری متالیک چاپی یا استمپی می تواند گزینه‌ی مناسب تری برای شما باشد. چرا که نصب آسان تر و سریع تری دارند و هم چنین نسبت به مورد قبل هزینه‌ی کم تری خواهند داشت.

استفاده از کاغذ دیواری پارچه‌ای

کاغذ دیواری پارچه‌ای نوع خاصی از کاغذ دیواری است که از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده است. این نوع کاغذ دیواری برای صاحبان خانه‌ای که ترجیح می دهند به جای بازی با رنگ ها با طرح ها و الگوهای مختلف به فضا شکل دهند، بسیار انتخاب مناسبی خواهد بود. نصب این نوع کاغذ دیواری نیاز به دقت بیشتری دارد و ممکن کمی بیشتر از حالت معمولی طول بکشد.

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

اتاق خواب فضای بسیار خاصی از خانه است و برای انتخاب کاغذ دیواری آن باید دقت زیادی به خرج داد. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که این فضا بیشتر برای استراحت و آرامش در نظر گرفته شده است، بنا بر این باید از طرح ها و رنگ هایی استفاده کنید که چنین حسی را القا می کنند. کاغذ دیواری اتاق خواب خیلی نباید طرح های زیادی داشته باشد به طوری که چشم را اذیت کند. رنگ آن نیز باید به همین شکل انتخاب شود. معمولاً رنگ های سرد ملایم برای اتاق خواب گزینه‌ی بهتری هستند.

آیا می توان از کاغذ دیواری در آشپزخانه هم استفاده کرد؟

اگر به صورت کوتاه بخواهیم به این سوال جواب بدهیم، پاسخ آن «بله» خواهد بود. اما مواردی وجود دارد که حتماً باید آن ها را در نظر گرفت. در فضای آشپزخانه کاغذ دیواری تحت اثر بخارها و بوهای مختلف قرار می گیرد و هم چنین رطوبت زیادی در آن فضا وجود دارد. ضمناً احتمالاً ایجاد لکه های مختلف از جمله لکه های چربی بر روی کاغذ دیواری در آشپزخانه زیاد است. بنا بر این باید با در نظر گرفتن این موارد کاغذ دیواری انتخاب کرد به طوری که شرایط ذکر شده مشکلی برای آن به وجود نیارد. مناسب ترین نوع کاغذ دیواری برای چنین فضایی نوع وینیل است و در بیشتر شرایط از این نوع کاغذ دیواری برای فضاهایی شبیه به این استفاده می شود.

مواردی که باید در کاغذ دیواری آشپزخانه در نظر بگیرید

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، موارد زیادی در رابطه با کاغذ دیواری آشپزخانه وجود دارد که باید به آن ها توجه شود. اولین نکته این است که در آشپزخانه نمی توان از کاغذ دیواری هایی استفاده کرد که جزئیات و طرح های زیادی دارند؛ خصوصاً طرح ها و الگوهای برجسته چرا که معمولاً مواد تشکیل دهنده‌ی این نوع کاغذ های دیواری پتانسیل این را دارند که بوها و بخارهای موجود در آشپزخانه را به صورت کامل جذب خود کنند. هم چنین کاغذ کردن دیوارهایی که در جلوی آن ها پخت و پز صورت می گیرد، می توان احتمال ایجاد لکه های مختلف بر روی آن ها را افزایش دهد. در نزدیکی سینک ظرفشویی نیز معمولاً رطوبت بالایوجود دارد و اگر در نزدیکی آن کاغذ دیواری نیز وجود داشته باشد، می تواند به راحتی توسط رطوبت آسیب ببیند. در نصب کاغذ دیواری برای آشپزخانه حتما و به طور قطع باید از یک تیم حرفه‌ای و با تجربه استفاده شود.

شرکت کورین نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *