بازسازی

مراحل بازسازی خانه که حتما باید بدانید !

مراحل بازسازی خانه

در این مقاله به مراحل بازسازی خانه پرداخته ایم. همراه ما باشید.

شما با چه نظمی خانه ای را نوسازی می کنید؟ پس از یافتن و خرید یک پروژه مناسب برای بازسازی خانه، باید مطمئن شوید که آیتم های بازسازی خانه را دنبال می کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

برای انجام بهترین کار و برای رسیدن به نتیجه مطلوب، باید یک سری اصول و موارد موثر جهت بازسازی خانه را آموزش ببینید و یا از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید. سایت کورین با در اختیار داشتن برترین متخصصان در این زمینه، بهترین سایت برای بازسازی خانه محسوب می شود.

  1. فاکتورهای لازم در آیتم های بازسازی خانه چیست؟
  2. نکات قابل توجه در آیتم های بازسازی خانه چیست؟
  3. موارد موثر در آیتم های بازسازی خانه چیست؟
  4. برنامه ریزی های مهم در آیتم های بازسازی خانه چگونه است؟
  5. مراحل ساخت در آیتم های بازسازی خانه  به چه صورت می باشد؟
  6. در آیتم های بازسازی خانه به چه مواردی باید دقت نمود؟
  7. نگهداری و محافظت از آیتم های بازسازی خانه چگونه می باشد؟
  8. نتیجه گیری آیتم های بازسازی خانه

ویژگی های موثر در بازسازی خانه و مراقبت از آن ها

در طول سال ها، بسیاری از خانه های قدیمی از چیزهایی که آن ها را جذاب می کند، محروم شده اند. تیرهای برق پوشانده شده اند. پنجره های اصلی زیبا با uPVC جایگزین شده و شومینه های اصلی برای گزینه های الکتریکی تعویض شده اند. دیدن خانه هایی که همه زیبایی و شکوه خود را از دست داده اند، غم انگیز است.

اما قبل از شروع به کار، “بازیابی” ویژگی های موثر در آیتم های بازسازی خانه می تواند امری موثر در نظر گرفته شود. به یاد داشته باشید که نصب و راه اندازی آن چه در ابتدا وجود نداشته است، می تواند کمی کار را سخت تر کند.

هزینه های بازسازی خانه خود را انجام دهید

بهتر است که قبل از استفاده از خانه خود، به طور جدی در مورد هزینه های ناشی از بازسازی آن اطلاعات خود را کامل تر کنید تا با خیالی آسوده در جهت پیشرفت پروژه خود گام بردارید که این امر، هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود و هم موجب می شود تا در ارزیابی کارهای خود دقت بیشتری کنید.

بنابراین همواره سعی کنید که بودجه خود را برای آیتم های بازسازی خانه از قبل تعیین کنید تا دچار مشکل نشوید. گروهی از وام دهندگان وام مسکن به شما کمک می کنند که پروژه بازسازی خود را تأمین کنید و پول را در پرداخت های مرحله ای ارائه دهید.

همچنین سایت کورین که بهترین سایت در زمینه بازسازی خانه است، بهترین متخصصین را به شما معرفی می کند تا در مورد این که چه کاری می توانید انجام دهید و چه زمانی را برای آن در نظر گرفته اید، بهتر تصمیم بگیرید.

اولین اولویت شما باید این باشد که آن را ایمن و مستحکم کنید

اگر این ملک در وضعیت قابل سکونت نیست، اولین اولویت شما باید این باشد که آن را ایمن و مستحکم کنید. از نظر وسایل مورد نیاز اولیه آن را تجهیز کنید تا بتوانید به آنجا نقل مکان کنید.

تصمیم گیری دقیق در مورد هزینه شما بسیار مهم است. قانون شماره یک بودجه را در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید. بودجه های لازم برای هر مرحله را در نظر بگیرید.

مثلا برای کارهایی از قبیل: بازسازی اتاق ها، بازسازی فضای داخلی و خیلی از موارد دیگر، بودجه خود را در نظر بگیرید تا ببینید که جوابگوی هزینه های آن می شوید یا خیر. سپس دست به تغییر بزنید. نمایشگاه های مرتبط با آیتم های بازسازی خانه را مشاهده کنید و یا با افراد خبره که سایت کورین از برترین های این رشته است، در این زمینه مشورت کنید.

قبل از شروع کار محدودیت های مربوط به نوسازی را بررسی کنید

بهتر است که قبل از شروع انجام کار خود، از محدودیت هایی که ممکن است در حین انجام کار دچار آن شوید، مطلع شوید. مثلا اگر نیاز به رنگ آمیزی دارد، چه نوع رنگی لازم است و از این که کار خود را مطمئن و درست پیش می برید، اطمینان حاصل کنید.

سعی کنید تا جای ممکن قبل از شروع، آیتم های بازسازی خانه خود را از لحاظ انجام کار بررسی کنید. خانه ای که در یک منطقه حفاظت شده واقع شده است، دارای یک وضعیت محافظتی دیگر است که می تواند بر کار آن تأثیر بگذارد.

مراحل بازسازی خانه

برای برنامه ریزی اقدام کنید

پس از برنامه ریزی خود، باید مشخص کنید که کدام یک از جنبه های آیتم های بازسازی خانه پیشنهادی شما به رضایت قانونی احتیاج دارد. اطمینان حاصل کنید که رضایت های مختلفی را که باید برای آن ها درخواست کنید، درک کرده اید.

آیا شما اجازه استفاده از خانه به عنوان مسکن را دارید یا برای تغییر کاربری ملک، نیاز به رضایت دارید؟ آیا خانه مورد نظر شما مجوزهای لازم برای انجام این کار را دارد یا خیر. مطمئناً باید مقررات خانه را رعایت کنید.

یک معمار می تواند شما را راهنمایی کند. ولی اگر می خواهید بلافاصله کار خود را شروع کنید، پیشنهاد ما سایت کورین است. اگر برای همه یا بخشی از کارهای پیشنهادی خود به رضایت قانونی احتیاج دارید، میزان تعیین شده برای برنامه را در نظر بگیرید.

طرحی بازسازی خانه خود ایجاد کنید

ارزش دارد که وقت خود را برای تکمیل طراحی و بررسی آیتم های بازسازی خانه خود بگذارید. به نحوه کارکرد تغییرات با خانه اصلی فکر کنید.

آیا می خواهید تا ظاهر اصلی آن را بازیابی کنید یا طراحی بیرونی خانه خود را به طرز چشمگیری تغییر دهید؟ از خود بپرسید که به چه نتیجه ای می رسید. در صورت امکان با افراد خبره و معماران مجرب در این زمینه گفت و گو کنید و از آن ها کمک بخواهید.

سپس به بررسی موارد دیگر بپردازید. حتی شما می توانید در مورد عواملی از قبیل: رنگ، کاغذ دیواری، فضای داخلی و حتی نوع تزیینات مناسب برای آن به دقت تمرکز کنید تا تصمیم درستی بگیرید که قدرت تبدیل و برافراشتن هر فضایی را دارد.

هر جا که ممکن است، اتاق ها را تشکیل دهید تا بیشتر وقت خود را در جایی که نور بیشتری دارد، سپری کنید. همچنین قابل توجه است که منظره را مشاهده کنید. زیرا یک فضای خوب می تواند تا حد زیادی در روحیه شما تاثیر بگذارد.

برنامه کارهای بازسازی خانه

قبل از شروع کار و انجام آیتم های بازسازی خانه، تعیین روند بازسازی خانه بسیار مهم است. در مراحلی که باید برای بازسازی ملک قبل از شروع قدم بردارید، کاملا مصمم باشید و کارهایی را که نیاز به رسیدگی بیشتری دارد را متوقف کنید و کارهای مهم تر را در اولویت قرار دهید.

ممکن است تا متوجه شوید که کار در یک اتاق بر سایر اتاق ها تأثیر می گذارد (به ویژه در مواردی که لوله کشی و سیم کشی در آن درگیر است)،

بنابراین برای کل خانه چشم انداز روشنی داشته باشید و برنامه ای از کارها را تهیه کنید که لیست کارها را فهرست می کند. به عنوان مثال، سیم کشی قبل از جابجایی مجدد دیوارها به پایان رسیده است.

اگر در حال انجام کارهای عمده ساختاری یا بازسازی خانه هستید

اگر در حال انجام کارهای عمده ساختاری یا بازسازی خانه هستید، ابتدا با متخصصان مربوطه مشورت کنید، زیرا ممکن است پیامدهایی داشته باشد که از آن بی اطلاع باشید. به عنوان مثال، ممکن است که تبدیل انبار یک امر جداگانه از طبقه همکف خانه به نظر برسد،

اما افزودن یک طبقه قابل سکونت اضافی نیازهای مقررات خانه را به همراه داشته باشد و ممکن است که به درب های آتش نشانی، سیستم آب پاش و هشدارهای برق اصلی نیاز داشته باشد.

سعی کنید که همیشه دیدگاه کاملی برای کار خود داشته باشید تا هم بتوانید بودجه مورد نظر را برای آن در نظر بگیرید و هم از لحاظ زیبایی ساخت خانه خود اطمینان حاصل کنید. ولی در کل با مراجعه به سایت کورین که بهترین متخصصان در امر بازسازی خانه را دراختیار دارد، خیال خود را آسوده کنید.

بهترین پیمانکاران را برای بازسازی خانه خود پیدا کنید

بهتر است تا قبل از شروع کار از کمک ها و مشورت های دوستان، خانواده، اقوام و سایرین برای آیتم های بازسازی خانه خود استفاده کنید. زیرا آن ها با دلسوزی کامل به شما کمک می کنند.

مگر اینکه بخواهید خود پروژه را مدیریت کنید. شما باید در مهارت های همه افرادی که در پروژه شما کار می کنند، احساس راحتی و اطمینان داشته باشید.

اگر در حال خرید یک پروژه برای نوسازی هستید، ارزش دارد که یک متخصص مانند یک سازنده یا معمار را با خود همراه کنید تا ریز هزینه ها را به دست آورید. سپس می توانید آن را در پیشنهادی که ارائه می دهید، منعکس کنید. پیشنهاد ما به شما مشاوره و مراجعه به سایت کورین است.

بیمه مناسب برای بازسازی خانه خود را دریافت کنید

افراد کمی بیمه اموال و محتویات آن را فراموش می کنند، اما بسیاری از آن ها نمی دانند که محتویات منزل یا بیمه خانه ممکن است که کار گسترده خانه را پوشش ندهد. اگر بدون پرداختن به این موارد تغییراتی انجام دهید، ممکن است متوجه شوید که خط مشی شما باطل است و در صورت بروز هر گونه خطا، ادعای خلاف آن غیر ممکن است.

همچنین لازم به ذکر است که بیمه نامه های استاندارد فقط یک خانه مسکونی را پوشش می دهند، بنابراین اگر قصد دارید تا در حین انجام کار از خانه خود خارج شوید، مطمئن شوید که شرکت بیمه شما از این موضوع مطلع است.

بهترین کار این است که بیمه بازسازی تخصصی بگیرید. سطح مورد نیاز به کارهای انجام شده بستگی دارد. حتما سعی کنید تا بدانید که پیمانکار شما از بیمه برخوردار است یا خیر و اگر در حال شناسایی و استخدام پیمانکاران جدید برای پروژه خود جهت بررسی آیتم های بازسازی خانه خود هستید، از وجود بیمه برای افراد خود مطمئن شوید. زیرا این امر به عهده کارفرما می باشد.

خانه را ایمن کنید، سپس آن را بازسازی کنید

ایجاد امنیت و ایمنی در آیتم های بازسازی خانه اولویت بعدی شما است و به دنبال آن هر گونه عملیات پاکسازی یا تخریب، سلامت و ایمنی همه به عهده مالک خانه است.

بنابراین ارزیابی خطر و بیانیه روش تخریب که شامل مقابله با موارد خطرناک است، ضروری است. پس سعی کنید تا حد امکان ابتدا به موارد اصلی تر مثل: بررسی لوازم و تجهیزاتی که برای بازسازی مجدد خانه لازم است، بپردازید و سپس موارد دیگر آن را بررسی کنید.

از محل خانه در برابر سرقت محافظت کنید

ایمن کردن خانه، تنها برای بازسازی خانه کافی نیست. باید سعی کنید تا سایر موارد دیگر را هم در نظر بگیرید. اگر خانه بدون استفاده است، تصور نکنید که هیچ چیز ارزش برداشتن ندارد. پنجره ها و درهای مربوط به آن جزو اصلی ترین بخش های یک خانه است که باید از آن ها محافظت کنید.

حتی اگر در نهایت قصد تعویض آن ها را دارید، وقت بگذارید و قفل ها را در اسرع وقت اضافه کنید. وقتی که در نظر بگیرید که در صورت خراب شدن خانه چقدر می توانید ضرر کنید، پس سعی می کنید که تا حد امکان بهترین و با کیفیت ترین موارد را برای بازسازی خانه خود آماده کنید.

هنگامی که می خواهید پنجره ها را تعویض کنید، اطمینان حاصل کنید که آن ها به درستی در بین پنجره های جدا شده قدیمی و جدید نصب شده اند. در نتیجه به راحتی می توانید به بررسی آیتم های بازسازی خانه در موارد دیگر بپردازید.

مراحل بازسازی خانه

وضعیت خانه را ارزیابی کرده و آن را تثبیت کنید

اولین مرحله از هر پروژه و آیتم های بازسازی خانه، ارزیابی دقیق وضعیت فعلی ملک است. این واقعا مهم است که بدانید چه مشکلاتی وجود دارند تا به درستی بتوانید آن را حل نمایید.

در یک بررسی اندازه گیری شده از خانه، سرمایه گذاری کنید تا برنامه های دقیق شما را ارائه دهد و بررسی وضعیت مواردی مانند نم، آلودگی یا فرونشست گزارش دهد تا تعیین کند در چه مرحله ای هستید.

هر خانهی که بیش از چند ماه خالی بماند، به طور حتم خراب می شود. در حالی که برنامه های خود را نهایی می کنید، با پوشاندن درهای از دست رفته، پنجره ها و قسمت های سقف، از آب و هوای خانه اطمینان حاصل کنید.

همچنین ممکن است که لازم باشد تا تثبیت سازه ای و موقتی فوری را برقرار کنید. این ممکن است که به معنی اتصالات فولادی برای جلوگیری از گسترش جانبی در دیوارها یا سقف یا داربست برای جلوگیری از ریزش بیشتر باشد.

همسایگان خود را از بازسازی خانه خود مطلع کنید

به یاد داشته باشید که شما علاقه زیادی به انجام کارهایی دارید که همسایگان شما از آن استفاده نمی کنند. بنابراین با احتیاط و شفافیت در هنگام بازسازی منزل خود، آن ها را از این کار باخبر کنید.

اطمینان حاصل کنید که سازندگان شما از مواردی نظیر ورودی های مشترک و مناطق مشترک اطلاع دارند تا مبادا کار آن ها، همسایگان  را آزار داده و یا مانع ایجاد عمل آنان شود. همچنین باید به همسایگان خود در مورد وسایل حمل و نقل بزرگ و سر و صدای زیاد هشدار دهید.

بعضی از افراد، ممکن است که از وجود افراد غریبه ای که در نزدیکی املاکشان کار می کنند، مضطرب باشند. بنابراین مطلع ساختن آنان، روش خوبی برای آرامش خاطر آن ها است. نوسازی و اضافات می توانند با برنامه ریزی دقیق، طراحی مدبرانه و انتخاب در نظر گرفته شده برای سازنده، زندگی و پایداری خانه شما را بهبود بخشد.

شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد روند برنامه ریزی برای آیتم های بازسازی خانه و اضافات در برنامه ریزی برای بهسازی منزل را با مراجعه به سایت کورین که بهترین سایت بازسازی خانه است، پیدا کنید. اگر کار نوسازی شما شامل تعمیرات خانه می باشد، به افراد مرتبط در زمینه تعمیرات و نگهداری وسایل مراجعه کنید.

موارد موثر در آیتم های بازسازی خانه

تغییرات در سرویس ها (لوله کشی، زهکشی، گاز و برق) مستلزم تأیید و بازرسی توسط افراد مختلف است. اما ممکن است که نیازی به برنامه ریزی یا تأیید خانه نباشد.

بسیاری از نشریات در مورد آیتم های بازسازی خانه توصیه هایی دارند. این توصیه ها به آن جنبه های بازسازی متمرکز است که عملکرد محیطی خانه شما را بهبود می بخشد.

برخی از این توصیه ها را می توان مستأجرها با تأیید موجر خود به کار برند. برخی از مالکان خانه ها، ممکن است که آماده باشند تا در ارتقاء  پایدار دانش که می توانند ارزش های ملک را افزایش دهند و در آینده اثبات شوند، سهیم باشند. حتی برای بازسازی جزئی، برخی از کارها به تجار احتیاج دارد که باید تمام این موارد بررسی شود.

بهبود آسایش حرارتی

گزینه هایی برای بهبود عملکرد حرارتی هنگام بازسازی خانه با جزئیات بیشتر در استفاده از گرمایش خورشیدی غیر فعال و خنک کننده غیرفعال و …. شرح داده شده است.

پنجره ها و شیشه ها

– پنجره ها یا شیشه ها را با واحدهایی با کارایی مناسب برای آب و هوا جایگزین کنید یا مقاوم سازی مجدد شیشه های دو جداره را برای پنجره های چوبی قابل استفاده ای که قصد دارید آن ها را حفظ کنید، در نظر بگیرید.

-از فیلم های پلی کربنات با پیوست های مغناطیسی برای تقلید از شیشه های دوجداره در زمستان و در آب و هوای خنک و سرد استفاده کنید. یا می توانید آن ها را در تابستان حذف و ذخیره کرد.

-اندازه پنجره های رو به شرق و غرب را تغییر دهید و یا کاهش دهید و دستگاه های سایه بان قابل تنظیم نصب کنید.

– در آیتم های بازسازی خانه پنجره های رو به آفتاب را سایه بان كنید (از پنجره های پارچه ای سایه دار موقتی برای پنجره هایی استفاده كنید كه در نهایت برداشته می شوند، جابجا می شوند یا جایگزین می شوند.)

– درختانی را که مانع تابش مستقیم نور خورشید به شیشه های رو به شمال می شوند، حذف کنید و از همسایگان بخواهید که چنین درختانی را هرس کرده و یا از بین ببرند.

پارچه های سنگین نصب کنید

– پارچه های سنگین نصب کنید که کف و دیواره ها را در هر طرف پوشش می دهد و گلوله های مهر و موم شده را از بالا ثابت می کند تا از اتلاف حرارت همرفت در آب و هوای خنک جلوگیری کند.

– سطح یا سایر پوشش های عایق روی اسلب ها را برداشته و با قرار دادن كاشی یا بتن صیقل داده شده، برای قرار گرفتن در معرض جرم حرارتی، در جاهایی كه جرم حرارتی در معرض آن مطلوب است، جایگزین كنید.

– وسایل گرمایشی و سرمایشی را در اتاق هایی كه كوچک تر هستند و در معرض گرم كردن یا خنك كردن جداگانه قرار می گیرند، نصب كنید.

– کف های بتونی صیقلی گرمای نور خورشید را می گیرند.

– ظروف، آب گرم حرارتی بسیار خوبی ایجاد می کنند.

بهبود تهویه در آیتم های بازسازی خانه برابر است با:

– مقاوم سازی پنجره ها و وجود بادگیر پنجره ها و درها

-ایجاد دهانه های جدید در دیوارهای غیر باربر و بالای درها

– حرکت درها برای بهبود مسیرهای وزش باد

– طراحی محوطه سازی، خانه های فرعی یا حصارها برای هدایت باد در خانه

عایق کاری

در آیتم های بازسازی خانه، چراغ های پایین هالوژن را با مدل های کم مصرف جایگزین کنید. دهانه های آن را آب بندی کنید و عایق های روی آن ها را جایگزین کنید.

خرده فروشی های الکتریکی می توانند جعبه های مهر و موم شده و ضد حرارت را برای نورافکن تهیه کنند که آن ها را آب بندی می کند و به شما امکان می دهد تا بدون خطر آتش سوزی بر روی آن ها عایق بندی کنید.

عایق را به بخش های قابل دسترسی کف، دیوار و سقف اضافه کنید (در صورت تخریب این بخش ها، به راحتی قابل جدا شدن است و بعداً دوباره مورد استفاده قرار می گیرد). اگر فضای سقف خانه مناسب است، به سادگی عایق کف را به صورت ورق یا رول با عایق فله اضافی در بالای وسایل خنک کننده نصب کنید.

برای ملاحظات ایمنی و جزئیات بیشتر نصب، به نصب عایق مراجعه کنید. در آب و هوای سردتر و یا جایی که از گرمایش اسلب استفاده می شود، لبه های اسلب را عایق بندی کنید، بدون این که دسترسی به موریانه ایجاد کنید.

قرار دادن یک لایه عایق کف به عرض 900 میلی متر زیر مسیرها

قرار دادن یک لایه عایق کف به عرض 900 میلی متر زیر مسیرها یا آسفالت کردن در اطراف خانه برای جلوگیری از اتلاف گرما از سطح زمین و حفظ درجه حرارت های بالاتر از اتصال زمین با دال می تواند امری موثر در نظر گرفته شود.

برای دیوارهای خشتی حفره ای، از متخصصان عایق در مورد راه حل های عایق بندی که یکپارچگی ضد آب بودن حفره را نقض نمی کند، مشاوره بگیرید.

در جاهایی که دیوارهای قاب دار چوبی در حال بازسازی هستند، عایق جدیدی را در زیر روکش خارجی جدید قرار داده و با استفاده از ملحفه های فاصله دار یک شکاف هوا در مجاورت یک لایه عایق انعکاسی رو به داخل ایجاد کنید. این شکاف نصب سرویس های جدید را ساده می کند.

بهبود بهره وری انرژی یکی از آیتم های بازسازی خانه

نصب یک سیستم گرمایش خورشیدی فعال را در نظر بگیرید. به خصوص اگر خانه شما به شیشه های رو به شمال دسترسی به نور خورشید ندارد. سیستم گرمایشی و سرمایشی خود را در آیتم های بازسازی خانه با یکی از موارد زیر ارتقا دهید:

– دارای بالاترین امتیاز مصرف انرژی است که می توانید از عهده آن برآیید.

– فقط اتاق های مورد استفاده را گرم یا سرد می کند.

– می تواند شامل موارد اضافی در آینده شود.

– سرویس آب گرم خورشیدی یا کم مصرف را نصب کنید.

– با حذف یا هرس گیاهانی که مانع تابش نور می شوند و افزودن نورگیرها یا لوله های نور روز، روشنایی روز را بهبود ببخشید.

– روشنایی کم بازده را با  LED یا سایر نورهای کارآمد جایگزین کنید.

– هنگام سیم کشی، سیستم های اندازه گیری و کنترل هوشمند را نصب کنید.

– هنگام تعویض لوازم خانگی، بالاترین درجه استاندارد را انتخاب کنید.

بهبود بهره وری آب در آیتم های بازسازی خانه

توالت، دوش و شیرآلات جزو لوازم و وسایلی می باشند که برای بازسازی حمام ضروری می باشند. محدود کننده های جریان را روی شیرهایی که آب زیادی تحویل می دهند، نصب کنید (به عنوان مثال دستگیره) برای صرفه جویی در آب و سایر موارد دیگر، سعی کنید باکیفیت ترین وسایل موجود را تهیه کنید.

تنوع زیستی را با کاشت گیاهان بومی محلی بازیابی کنید که مصرف آب شما را نیز کاهش می دهد. زیرا با بارش بارندگی آب و هوا سازگار است. استفاده مجدد از آب مصرف شده را برای باغ خود در نظر بگیرید. اما از یک متخصص خاک بخواهید که تأثیرات مربوط به نوع خاک و گیاهان را توضیح دهد و بررسی کنید که کدام سیستم ها توسط شورای شما تأیید شده اند.

وسوسه شدیدی برای بررسی مستقیم در پروژه های بازسازی خانه وجود دارد. هر چه زودتر شروع کنید، زودتر کارتان تمام می شود، متأسفانه، اگر از قبل برنامه ریزی اساسی انجام نداده باشید، به این روش کار نمی توانید کار را انجام دهید. هر حرفه ای و پیمانکاری در زمینه طراحی، تجارت خود را به روشی متفاوت اداره می کند،

اما صاحبان خانه معمولاً باید مراحل مشابه را طی کنند تا به مرحله ساخت برسند که تمام این موارد گفته شده در آیتم های بازسازی خانه باید پیاده سازی شود. شما با مراجعه به سایت کورین که برترین متخصصین باز سازی را در اختیار دارد و خود بهترین سایت بازسازی خانه به حساب می آید، گام بزرگی در بازسازی خانهتان برداشته اید.

برنامه ریزی های مهم در مراحل بازسازی خانه

در اینجا شش مرحله مهم برای کمک به شما در برنامه ریزی برای آیتم های بازسازی خانه  جهت موفقیت در ساخت خانه آورده شده است و دلایل آن ها برای هر پروژه بسیار مهم است که باید بررسی گردد:

یک متخصص طراح بازسازی خانه را انتخاب کنید.

یک متخصص طراحی را انتخاب کنید. برای ایجاد یک برنامه و دامنه کار دقیق در آیتم های بازسازی خانه، بیشتر صاحبان خانه، یا یک معمار یا یک طراح داخلی و گاهی اوقات هر دو را استخدام می کنند. هر شرکتی کارها را کمی متفاوت انجام می دهد و مجوز طراحی در هر بخش متفاوت است.

بسیاری از طراحان روی پروژه هایی کار می کنند که شامل کارهای ساختاری یا اضافات عمده ای نمی شوند و همچنین در انتخاب مواد و رنگ کمک می کنند. معماران ممکن است که طیف وسیعی از کارها را به عهده بگیرند، یا فقط در نقشه ها و مجوزها کار کنند و جزئیات نقشه برق، حمام و آشپزخانه را به طراح دیگری بسپارند.

انتخاب یک متخصص طراحی معمولاً با یک جلسه حضوری شروع می شود که بسته به چند شرکت که مصاحبه می کنید، ممکن است تا چند هفته طول بکشد. این فرصت شماست تا بتوانید خدماتی را که هر بنگاه ارائه می دهد، درک کرده و از مطابقت آن ها با انتظارات خود اطمینان حاصل کنید.

همچنین بسیار مهم است که بودجه ای برای پروژه خود در نظر داشته باشید که با شرکتی که استخدام می کنید، به روشنی ارتباط برقرار کنید. بنابراین طراحی می تواند با آنچه می خواهید سرمایه گذاری کنید، همسو باشد که این امر در آیتم های بازسازی خانه  بسیار موثر است. از این رو سایت کورین بهترین انتخاب شماست.

برنامه ای ایجاد کنید

برنامه ای ایجاد کنید. بعد از انتخاب یک شرکت طراحی، وقت آن است که شروع به برنامه ریزی کنید. برای رسیدن به اهداف طراحی شده، معمولاً حداقل دو و گاهاً سه راه خوب وجود دارد. این طرح ها را طرح های شماتیک می نامند.

در صورت اضافه شدن، آن ها معمولاً شامل یک طرح ناخوشایند از طبقه و برخی نمای ساده از نمای بیرونی خانه هستند. طول می کشد تا متخصص طراحی این موارد را انجام دهد

و سپس معمولاً یکی دو هفته دیگر باید صاحبان خانه آن ها را در نظر بگیرند و تصمیم بگیرند. اگر پروژه بزرگتر باشد یا صاحبان خانه بخواهند تغییرات اضافی در برنامه ها اعمال شود، این مرحله طراحی اولیه ممکن است که چندین ماه طول بکشد.

مراحل بازسازی خانه

با پیمانکاران مصاحبه کنید

با پیمانکاران مصاحبه کنید. پس از انتخاب طرح نهایی شماتیک در آیتم های بازسازی خانه، پیمانکاران به طور مكرر وارد فرآیند می شوند. معمولاً حداقل یک ایده کلی در مورد شکل ظاهری خانه از بیرون، یک نقشه طبقه بندی شده با ابعاد و بررسی انتخاب اولیه مواد وجود دارد.

با این اطلاعات بسیار زیاد، می توان برآورد اولیه هزینه را ارائه داد. از پیمانکاران اغلب خواسته می شود که طرح شماتیک را به عنوان بخشی از روند مصاحبه تخمین بزنند. تنظیم مصاحبه ها ممکن است که دو هفته طول بکشد و برای دریافت تخمین ها حداقل دو تا سه هفته پس از مصاحبه ها طول می کشد.

در کل مصاحبه و دریافت تخمین می تواند چهار تا شش هفته طول بکشد. پس از آن ممکن است تا بخواهید که با مراجع تماس بگیرید. از سایت های کاری معتبر بازدید کنید. سایت کورین که از بهترین های بازسازی خانه است را مقایسه کنید و یا قبل از تصمیم گیری درباره پیمانکاری که استخدام می کنید، تحقیقات بیشتری انجام دهید.

در حالی که دیگران مهندسی می کنند، شما به خرید لوازم مورد نیاز خود برای بازسازی خانه خود بروید

در حالی که دیگران مهندسی می کنند، شما به خرید لوازم مورد نیاز خود برای بازسازی خانه خود بروید. عاشق خرید هستید یا از خرید متنفر هستید؟

این ممکن است تا تعیین کند که آیا شما یک طراح را برای کمک به انتخاب مواد و وسایل خود انتخاب می کنید یا خیر. حتی کسانی که دوست دارند تا به خرید بپردازند، ممکن است که تحت تأثیر همه گزینه ها قرار بگیرند و خواهان ورود افراد حرفه ای باشند.

تعداد مواردی را که باید انتخاب شوند، از دستگیره در و پنجره ها گرفته تا میزهای ناهارخوری و وسایل روشنایی را دست کم نگیرید. برای این که واقعاً از پس هزینه پروژه خود در آیتم های بازسازی خانه  برآیید، بهتر است تا آخرین موارد قبل از ساخت را انتخاب کنید.

این به پیمانکار شما این امکان را می دهد تا قیمت های مورد نظر خود را به شما بگوید و خریدهای مواد را به درستی بر اساس زمان تحویل برنامه ریزی کند. به خودتان یک تا دو ماه فرصت دهید تا همه چیز را انتخاب کنید. در حالی که شما در حال خرید کاشی کف و بقیه ملزومات هستید، معمار یا طراح شما نقشه های ساخت را نهایی می کند.

با یک مهندس سازه در مورد چگونگی ساخت پروژه صحبت کنید و جزئیات مورد نیاز برای مجوز را در اختیار او قرار دهید. اگر همه چیز خوب پیش برود، شما همزمان روی این مرحله و مرحله قبلی، کار خواهید کرد و همزمان کار را تمام خواهید کرد.

مجوزهای خود را بگیرید

مجوزهای خود را بگیرید. بسته به دامنه پروژه شما و مکانی که در آن قرار دارید، مجوز ممکن است که یک روز، ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد.

شما باید قبل از ثبت مجوزها در مورد طول مراحل، ایده داشته باشید که به شما امکان می دهد که تاریخ شروع احتمالی پروژه خود را مشخص کنید. هزینه های مجوز بسته به محل زندگی و بزرگ بودن پروژه شما می تواند متغیر باشد که این بستگی به روند کار در آیتم های بازسازی خانه  دارد.

بعد از آماده شدن موارد قبلی، پیمانکار شما می تواند قیمت گذاری را به پایان برساند

بعد از آماده شدن موارد قبلی، پیمانکار شما می تواند قیمت گذاری را به پایان برساند و قرارداد ساخت را بنویسد. اگر هزینه مواد انتخاب شده بیش از بودجه باشد، ممکن است که بر حسب “مهندسی ارزش” باشد که به معنای تغییر دامنه کار یا مواد برای کاهش هزینه است.

تا زمان امضای قرارداد، پیمانکار شما اقلام بلندتر (مانند کابینت ها، پنجره ها، درها، کاشی ها و گاهی اوقات لوله کشی یا وسایل برقی) را شناسایی کرده است و حتی ممکن است تا بسته به آن ها قبل از شروع ساخت، آن ها را سفارش دهد.

زمان پروژه شما در قرارداد به پیمانکار بستگی دارد. تمام شدن این مراحل در آیتم های بازسازی خانه، ممکن است که چهار تا شش ماه یا حتی بیشتر از شروع صحبت با متخصصان طراحی بگذرد.

روند برنامه ریزی می تواند طولانی باشد، اما هر گامی که بر می دارید، شما را به شروع پروژه خود با یک چشم انداز روشن از آن چه در آینده خواهد بود، نزدیک می کند.

این سرمایه گذاری زمان در قسمت جلویی بدین معناست که کل تیم سازنده شما، متخصص طراحی، پیمانکار و شما می توانید پروژه را در همان صفحه با یک طرح کاملاً واضح شروع کنید.

مراحل ساخت در آیتم های بازسازی خانه

آیتم های بازسازی خانه در هر پروژه خانهی متفاوت است. اما برای موفقیت در این کار باید مراحل اساسی را طی کنید. مراحل یک پروژه خانهی را بفهمید تا بدانید که چه کاری باید انجام دهید و آن را درست بسازید:

1 – برنامه ریزی ساخت و طراحی موفقیت آمیز خانه

2 – موافقت خانه را بگیرید

3 – بنا به رضایت بسازید

4 – ثبت نام و نگهداری اموال خود

پروژه خانه شما ممکن است که سریع و ساده یا پیچیده باشد. این ممکن است تا یک تغییر، بازسازی یا یک خانه کاملاً جدید باشد.

این می تواند یک خانه تعطیلات ساحلی یا یک آپارتمان چند واحدی در مرکز شهر باشد. اندازه و پیچیدگی خانه به پایان رسیده می تواند بر مدت زمان و پیچیدگی روند تأثیر بگذارد. هر آن چه را که برنامه ریزی می کنید، به طور کلی باید این مراحل را دنبال کنید:

برنامه ریزی ساخت و طراحی موفقیت آمیز خانه

ایده های خود را جمع کنید. آن چه را که باید به آن دست یابید و می خواهید به آن دست یابید را از یکدیگر تفکیک کنید تا بتوانید در مورد اولویت ها، بودجه و زمان بندی فکر کنید.

می توانید از طراحان یا سازندگان، ایده هزینه بگیرید تا بدانید که آیا این یک پروژه واقع گرایانه است. موقعیت زمین و موقعیت محدوده خانه در آن می تواند تأثیر زیادی در پروژه شما داشته باشد. شما با مراجعه به سایت کورین به این مهم دست می یابید.

شما باید در مورد خانه به پایان رسیده و چگونگی نشستن آن در رابطه با موارد زیر فکر کنید:

– آفتاب

– باد

– آب، برق و سایر خدمات

– مرزها (یک نقشه بردار ثبت شده می تواند عدم قطعیت را برطرف کند)

– همسایگان (حفظ حریم خصوصی خود و آن ها)

– دسترسی به داخل و اطراف پروژه (به عنوان مثال، مسیرها، مسیرهای رانندگی و قرار دادن درها)

– هر تپه یا دامنه (و این که چگونه ممکن است که تپه ها و دامنه ها بر طول و عرض تمام شده شما تأثیر بگذارد)

– ویژگی های موجود که می خواهید حفظ کنید (به عنوان مثال، درختان یا خانه های فرعی).

اگر شما در حال برنامه ریزی ساخت و ساز روستایی هستید

اگر شما در حال برنامه ریزی ساخت و ساز روستایی هستید، ممکن است تا چیزهای دیگری وجود داشته باشد که باید به آن ها فکر کنید. به عنوان مثال، آیا شما به یک ذخیره مخزن نیاز دارید؟

آیا برای اطفای حریق مجبورید تا منبع آب اضطراری خود را ذخیره کنید؟ شاید تعجب کنید، اگر بدانید که برخی از پروژه ها و آیتم های بازسازی خانه می توانند پیچیده تر از ساخت جدید باشند. با شورای مربوطه خود صحبت کنید تا درک بهتری از زمین خود داشته باشید.

این که ایده های شما چگونه متناسب است و آیا به رضایت نامه برای ساخت خانه، رضایت منابع یا مجوزهای دیگر احتیاج دارید یا خیر. هنگامی که ایده های شما جمع می شوند، دوباره در مورد هزینه های خود و چگونگی هزینه آن فکر کنید. وقتی افرادی را برای انجام کار انتخاب می کنید، باید به این موارد فکر کنید: – چقدر درگیر خواهید شد (واقع بینانه، این به مهارت، انرژی و سایر تعهدات شما بستگی دارد).

انجام کار توسط شما مزایا و معایبی دارد

انجام کار توسط شما مزایا و معایبی دارد. ممکن است که ارزان تر به نظر برسد. اما شما باید بدانید که چه کاری انجام می دهید و کار شما باید همچنان مطابقت داشته باشد.

– چه کسی را در ذهن دارید (معمار، سازنده یا ترکیبی از همکاری هر دو)

– این که آیا در دسترس هستند؟

– این که آیا آن ها معمولاً با یک متخصص خانه دیگر کار می کنند؟

– اگر آن ها را کنار هم قرار دهید، آیا آن ها با هم خوب کار می کنند؟

– هرگونه محدودیت قانونی در مورد این که چه کسی می تواند کار را انجام دهد (به عنوان مثال، اگر کار خانهی محدود باشد)

– چه کسی پروژه را مدیریت خواهد کرد؟

محدوده پروژه

– محدوده پروژه شما دارای جزئیات بیشتری است که باید بررسی شود.

– درک کنید که آیتم های بازسازی خانه شما شامل مواردی است که ممکن است لازم باشد تا در نظر بگیرید.

– نوسازی در خانه های جدید برخی از تفاوت ها را برجسته می کند .

– شخص مناسب را پیدا کنید که از او سوال کنید که چرا ممکن است تا به متخصصان نیاز داشته باشید.

– در این مرحله لازم نیست که در مورد همه چیز تصمیم بگیرید، اما هر چه بیشتر در ابتدای کار متوجه شوید، اطلاعات و برنامه های شما بهتر خواهد بود.

در آخر، شما با مراجعه به سایت کورین و تیم تخصصی بازسازی، دغدغه های خود را به فراموشی می سپارید.

طراحی خود را درست انجام دهید

طراح خود را به خوبی پیدا کنید و به آن ها بگویید که چه می خواهید و چه مقدار باید هزینه کنید. در مورد نقاشی های مفهومی موافقت کنید. پس از طراحی کامل، آن را با جزئیات کامل مرور کنید. سعی کنید تا آن را از هر زاویه، زمان، روز و مرحله زندگی بررسی کنید. از جمله:

– چگونه از فضا استفاده خواهید کرد

– چه شکلی خواهد بود

– آیا نور کافی در داخل وجود خواهد داشت

– از چه مصالح خانهی استفاده خواهید کرد

نقشه های شما، اساس درخواست و رضایت خانه شما را تشکیل می دهند، اگر به آن احتیاج دارید. می توانید پس از صدور موافقت خانه، با صحبت با شورای خود آن ها را تغییر دهید،

اما تأخیر در زمان وجود دارد و هزینه های اضافی نیز به همراه دارد. این مربوط به هر قسمت از طرح، از جمله مواد مشخص شده است. هر گونه تغییر در برنامه های موافقت شده، همچنین می تواند بر پیشرفت، افزایش هزینه و تأخیر در ثبت نام نهایی تأثیر بگذارد.

افراد مناسب پروژه خود را انتخاب کنید

اگر قصد دارید تا پروژه را مدیریت کنید، از مسئولیت های خود آگاه باشید. اگر شما مدیر پروژه نیستید، هنوز مسئولیت کلی اطمینان از وقوع همه چیز در رضایت نامه خانه را دارید.

تأیید کنید که مدیر پروژه در قرارداد طراحی و ساخت شما چه کسی است؟ (این می تواند معمار، طراح، سازنده یا یک مدیر پروژه حرفه ای شما باشد) مرتب کردن و سامان بخشیدن به کار اغلب بخشی از نقش مدیر پروژه است.

اگر این روش را انجام می دهید، کار را انجام دهید و این را در هر قراردادی بگنجانید. شما همچنین می توانید یک نقشه بردار کمیت استخدام کنید تا میزان هر ماده مورد نیاز را تأیید کند و برآورد هزینه را بر اساس برنامه های خود ارائه دهید.

بر اساس برنامه های پروژه و یا گزارش نقشه سنج کمیت در آیتم های بازسازی خانه، به یک لیست کوتاه از سازندگان نیاز دارید تا به آن ها نزدیک شوید و قیمت های دقیق (نه تخمین ها) را بخواهید. اطمینان حاصل کنید که آن ها می توانند در بازه زمانی شما کار کنند.

هنگام مقایسه قیمت ها، اطمینان حاصل کنید که آن ها شامل همان محدوده کار خانه، مواد، وسایل و پایان کار هستند تا بتوانید آن ها را با دقت مقایسه کنید.

در صورت استخدام پیمانکاران فرعی، همین روند را دنبال کنید. پیمانکاران فرعی اغلب مستقیماً با پیمانکار اصلی قرارداد می بندند. تیم حرفه ای متخصصین بازسازی در سایت کورین، ترتیب همه کارها را به درستی می دهند.

قراردادها

تمام نقش ها را در قراردادهای حقوقی خود رسمیت بخشید و مقصود خود را بفهمانید تا همه طرفین درک درستی داشته باشند. با سازنده خود قرارداد کتبی منعقد کنید، که این امر شامل جزئیات ضمانت ها، برنامه های پرداخت و تاریخ اتمام پروژه است. آن ها احتمالاً قراردادی را ارائه می دهند،

اما شما می توانید تغییراتی را بخواهید یا حتی خود آن را ارائه دهید. هر کدام را که انتخاب کردید، مطمئن شوید که نیازهای همه را برآورده می کند و وکیل خود را درگیر کنید.

قبل از شروع کار مطمئن شوید که بودجه لازم برای پرداخت هزینه پروژه را در اختیار دارید و شرایط پرداخت توافق شده با پیمانکار خانه را درک کنید.

با پیشرفت پروژه در آیتم های بازسازی خانه، قبل از موافقت با پرداخت بیش از هزینه توافق شده برای هر کاری که به اتمام رسیده است و یا هزینه توافق شده برای هر گونه مواد تهیه شده هنگام پرداخت هر گونه پرداخت، با دقت فکر کنید.

سایر موارد مورد نیاز در آیتم های بازسازی خانه

بیمه

با مشاوره با بیمه گر و احتمالاً بانک خود بررسی کنید  که چگونه در طول پروژه از اموال خود محافظت کنید. بیمه گر شما ممکن است تا اطلاعاتی در مورد بیمه پیمانکار و غرامت های شما در حین ساخت بخواهد. اگر وام خود را در رهن داشته باشید، ممکن است تا بانک شما را ملزم کند که آن ها را از تغییرات مهم در ملک خود مطلع کنید.

اگر از یک طراح یا معمار در آیتم های بازسازی خانه استفاده می کنید، آن ها باید بیمه خسارت حرفه ای داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که در صورت بروز هر گونه مشکل در نتیجه طراحی آن ها، می توانند هزینه تعمیرات را پرداخت کنند.

برنامه ای برای سلامتی و ایمنی

از روز اول ساخت، یک برنامه ایمنی و بهداشتی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که همه به آن عمل می کنند. تعهدات خود را تحت قانون ایمنی و بهداشت در محل کار درک کنید. بهداشت و ایمنی در محل باید در اولویت باشد.

موافقت مسئول خانه را بگیرید

برنامه ها و بودجه خود را مرور کنید. شما در شرف جلب رضایت مسئول خانه هستید. بنابراین برنامه ها و بودجه خود را مرور کنید. این زمان تصمیم گیری در مورد نیاز به ایجاد تغییر است.

اگر بعداً بخواهید تغییرات ایجاد کنید، باید برای اصلاح رضایت، پرداخت هزینه و به طور بالقوه تأخیر در پروژه خود اقدام کنید. برای موافقت در ساخت خانه و هر گونه رضایت یا اجازه دیگر درخواست دهید. اطمینان حاصل کنید که فرد در حال تکمیل برنامه، می داند چه کاری انجام دهد و چگونه یک برنامه خوب ایجاد کند.

این باید شامل تمام اطلاعات درخواستی، از جمله نقشه های دقیق و شواهد حاصل شده جهت پیروی از قانون خانه باشد. اگر کار خانهی محدودی دارید، باید برای خانه از نهادهای مربوطه مجوز خانه بگیرید.

در بیشتر موارد، صاحبان منازل تمایل زیادی برای بازسازی و ایجاد آیتم های متعدد برای زیباسازی پروژه و خانه خود دارند. در نتیجه اگر می خواهید که فضای بیشتری به اتاق های خود اضافه کنید، استفاده از مواد و ایجاد طرح های مختلف را با برخورداری از اطلاعات و تجربه خود، به روز کنید.

یا به دلیل این که خانه شما به کارایی بیشتری نیاز دارد، در آینده نزدیک می توانید یک کار بازسازی را انجام دهید. قبل از شروع، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود.

در حالی که نمایش خانه و باغ های مورد علاقه شما ممکن است که در چند روز به نظر آسان برسد، اما در واقع برای ایجاد آیتم های بازسازی خانه باید به مواردی هنگام انجام بازسازی توجه کنید و به آن پایبند باشید:

تصور نکنید که می دانید چگونه هر پروژه بازسازی خانه را انجام دهید

قبل از این که تصمیم بگیرید که کدام پروژه را ابتدا در خانه خود شروع کنید، تعیین کنید که برای اجرای پروژه خود چه مهارت و تجربه ای را دارید. بسیاری از پروژه های خانه تخصص بیشتری نسبت به سایر پروژه ها دارند.

در حالی که فکر می کنید که تمام کارهایی که برای تعویض وسایل روشنایی باید انجام دهید، جدا کردن ثابت جریان است، اما ممکن است فراموش کنید که خاموش شدن برق آن مدار و سایر نیازهای دیگر در آن لازم و ضروری است.

اگر دوستان و خانواده خود با تجربه نیستند، آن ها را برای کمک به خود دعوت نکنید

به منظور صرفه جویی در هزینه های ناشی از آیتم های بازسازی خانه، بسیاری از مالکان خانه به فکر استخدام یا درخواست کمک از دوستان و خانواده خود هستند. این می تواند منجر به اشتباهات پرهزینه، آسیب دیدگی و آسیب رساندن به عناصر مهم در خانه شما شود.

در حالی که می توان از دوستان و خانواده برای جابجایی وسایل، مبلمان، نظافت و سایر کارهای خانه استفاده کرد. اما فقط به خانواده و دوستان با تجربه اجازه دهید تا در بازسازی منزل شما کمک کنند.

هرگز تصور نکنید که بودجه شما بیش از برآورد شما نخواهد بود

گر چه ممکن است که شما در مورد هزینه مواد، نیروی کار و سایر اجزای بازسازی، تکالیف خود را انجام داده باشید، اما همیشه باید بودجه ای برای هزینه های بیشتر در نظر بگیرید. بسیاری از پروژه های بازسازی شامل شرایط پیش بینی نشده ای هستند که تا زمان شروع پروژه منتقل نخواهند شد.

خراب شدن دیوارها اغلب می تواند منجر به اتصالات الکتریکی، ساختاری یا لوله کشی شود. بازسازی خانه های قدیمی اغلب می تواند از قالب، نشت لوله ها یا پوسیدگی و خراب شدن چوب رونمایی کند. با در نظر داشتن این نکته، بودجه کمتری را از آنچه فکر می کنید نیاز دارید، در هر صورت ایجاد کنید.

تصور نکنید که یک پروژه بازسازی خانه فقط یک آخر هفته طول می کشد

در واقع همزمان به طور مشابه با بودجه شما، زمان و منبع دیگری لازم است که ارزشمند است و نباید آن را دست کم گرفت. در حالی که بسیاری از موارد بهسازی منزل قادر به تکمیل پروژه ها در یک بازه زمانی 2-3 روزه هستند،

اما با این حال تعداد بی شماری از افراد حرفه ای که در پشت صحنه کار می کنند، برای سنجش میزان زمان مورد نیاز شما وجود دارند که این امر تا حد زیادی به میزان تجربه شما بستگی خواهد داشت.

اگر ابزار مناسب برای اجرای پروژه را داشته باشید و اگر برای اجرای به موقع کار به کمک نیاز دارید، باید از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بخواهید. هنگام برنامه ریزی یک برنامه زمانی، همه این موارد را در نظر بگیرید.

از قوانین و مقررات خانهی منطقه خود غافل نشوید

بسیاری از صاحبان خانه تصور می کنند که هر گونه ساخت و ساز یا بازسازی در خانه خود امری عادی است. بسته به محل زندگی شما، ممکن است که کد و اساسنامه خانه محلی در نظر گرفته شود.

به خصوص اگر در بیرون از خانه خود برای استخر حفاری می کنید، یک پایه برای ایجاد سازه می ریزید، یا برخی از اجزای الکتریکی، لوله کشی مکانیکی، ساختاری را نصب می کنید، ممکن است تا برای بررسی ایمنی به بازرس خانه نیاز داشته باشید که تمام این موارد باید در هنگام بررسی آیتم های بازسازی خانه در نظر گرفته شود.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *