بازسازی

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه چیست

بهترین رنگ کابینت

در حال حاضر، یکی از مناسب ترین و بهترین مواد جهت ساخت کابینت های آشپزخانه، اختصاص به «MDF» دارد. این جنس، سال هاست که جزء یکی از محبوب ترین کابینت های آشپزخانه به شمار می آید.

این معروفیت باعث شده که سازندگان و همچنین طراحان کابینت، پیوسته طرح ها، مدل ها و همچنین رنگ های چشمگیری را به بازار ارائه دهند.

یکی از نقاط قدرتمند این جنس، این است که به آسانی با سایر لوازم موجود در محیط آشپزخانه متناسب می شود. باید متذکر شویم که هر یک از روکش های MDF با توجه به جنس به کار برده شده در آن ها، از مقاومت متفاوتی در مقابل رطوبت برخوردار هستند.

به همین دلیل توصیه می شود که پیش از اجرا کردن این کابینت ها، از نوع و همچنین کیفیت MDF و از همه مهمتر بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف، اطلاعات کامل را کسب نمایید.

انواع کابینت MDF

در ادامه مطلب بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف، لازم است در مورد انواع کابینت های ام دی اف نیز توضیحاتی را در اختیار شمار قرار دهیم. روکش ها در حقیقت اساسی ترین نمای کلی و همچنین طرح «MDF» به شمار می آیند. از منحصر به فرد ترین روکش های MDF می توان به:

1)    ملامینه 2) لترون 3) هایگلاس 4) اچ پی ال (HPL ) 5) PVC ، 6) روکش طبیعی چوبی 7) فویل 8) ورق های آکریلیک 9) سی پی ال 10) روکش تروموپلاستیک 11) روکش لمینت و سایر روکش های دیگر متذکر شد.

اما به طور کلی در بین تمامی روکش های ام دی اف، دو سبک، بیشترین کاربرد را در صنعت ساخت کابینت دارا می باشد که عبارتند از:

MDF براق

سازندگان جهت براق نمودن کابینت از روکش و یا رنگ استفاده می نمایند. کابینت های هایگلاس و یا براق دارای انعکاس نور بسیار زیادی هستند و بهترین گزینه جهت فضاهای کوچک به حساب می آیند.

همان طور که می دانید، یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در کابینت های براق، «رنگ سفید» است که در سری کابینت های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کابینت های سفید درخشندگی و همچنین نور زیادی را در محیط آشپزخانه ایجاد می نمایند و سبب می گردند که فضای شما نیز بزرگتر نمایان شود.

MDF مات

این سری از کابینت ها نیز طرفداران خاص خود را دارد. این مدل از کابینت ها نیز با رنگ و همچنین روکش، مات می گردند. لازم است بدانید که نوع MDF به کار برده شده در کابینت های مات نیز بسیار حائز اهمیت است. این نوع از کابینت ها دارای تنوع رنگی بسیار گسترده ای است که این امر سبب گردیده تا براساس سلیقه و ایده خود بتوانید بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف را انتخاب نمایید.

کاربرد MDF

براساس این که می توان اقسام روکش چوبی و همچنین غیر چوبی به همراه رنگ و طرح های متنوعی را بر روی ورق های MDF قرار دهیم، در بخش های مختلف نظیر کابینت آشپزخانه، میز مطالعه، میز ناهارخوری، سرویس خواب و دیگر وسایل از جمله میز آرایش، تخت، کمد، پاتختی، میز، اشکال پارتیشن و کتابخانه مورد استفاده قرار می گیرد. شما با بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف می توانید مناسب ترین محیط را برای خود به ارمغان آورید.

مزیت های MDF

به طورکلی بهره مندی از ورق MDF دارای مزیت های متعددی است که عبارتنداز:

MDF به عنوان یک انتخاب مناسب، اقتصادی و همچنین مقرون به صرفه به شمار می آید. زیرا تولید و فرآوری آن تا اندازه ای ارزان بوده و علاوه بر این، قیمت آن در برابر هزینه تمام شده ورقه های چوبی نیز کمتر بوده است.

تولید کنندگان جهت فرآوری و تولید MDF از قطعه های چوبی بازیافتی استفاده می نمایند و بر همین اساس نیز با به کارگیری از MDF می توان به محافظت از محیط زیست و همچنین درختان، کمک به سزایی نمود.

براساس امکان به کارگیری از روکش در MDF ها، سازندگان و تولید کنندگان این محصولات می توانند از آن ها در رنگ ها و همچنین طرح های متنوعی تولید نمایند. یا به عبارت دیگر می توان گفت که ام دی اف ها دارای طرح ها و تنوع رنگی بسیار زیادی هستند.

سطح موجود در MDF صاف و صیقلی بوده که این امر سبب گردیده تا چسباندن سایر مواد دیگر بر روی آن ها به آسانی صورت بگیرد.

مواد شیمیایی به کار برده شده در MDF سبب مصونیت آن در مقابل صدمات آفاتی از جمله موریانه می شود که جزء مزیت های بارز ام دی اف ها به حساب می آید.

دیگر مطالب: کابینت ممبران

قرار گرفتن در معرض گرما و سرما

یکی از مهمترین مزیت های ام دی اف را می توان به قرار گرفتن در معرض گرما و همچنین سرما اشاره کرد که به هیچ عنوان تغییر شکل، انبساط و همچنین انقباض بر روی آن ها رخ نمی دهد.

به طور کلی فرم دهی به ورقه های MDF راحت تر از فرم دهی به ورق های چوبی است. به همین ترتیب، این امر سبب گردیده که به عنوان یکی دیگر از عوامل تنوع شکل و همچنین طرح MDF محسوب گردد.

یکی از بازرترین مزیت های MDF اختصاص به این موضوع دارد که اقسام روکش به آسانی بر روی ورقه های MDF پیوسته می شود و در نتیجه این امر، سبب می گردد که بتوان آن ها را به فرم چوب های طبیعی درآورد.

موارد ذکر شده، از مزیت های ام دی اف است که شما می توانید با به کار بردن آن در بخش های مختلف منزل از فواید آن تا سال های متوالی بهره مند شوید.

بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف

یکی از بخش های مهم در هر منزل که در بدو ورود به آن توجه  هر فرد را به خود جلب می نماید و همچنین تاثیر زیادی بر روی زیبایی، مدرنیته بودن و همچنین کلاسیک بودن سبک دکوراسیون منزل دارد، آشپزخانه است. در مجموع؛ بخش کلی و قابل توجه در هر آشپزخانه که بسیار حائز اهمیت است، کابینت های موجود در آن بخش است.

لازم است متذکر شویم که اگر در زمان تعیین کابینت جهت آشپزخانه، به طرح و همچنین رنگ موجود بر روی آن ها توجه نکنیم و بدون در نظر گرفتن به دیگر بخش های منزل و یا ابعاد، مشخصات و همچنین مقدار فضای موجود در آشپزخانه، رنگ نا متناسبی را به منظور کابینت ها تعیین نماییم، حاصل این انتخاب، نارضایتی شما را به همراه می آورد.

در حال حاضر؛ آشپزخانه های جدید طراحی شده به دلیل اپن بودن، به عنوان قسمتی از فضای داخلی منزل به شمار می آیند. به همین علت بایستی از بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف برای این محل استفاده نماییم که از دکوراسیون داخلی محیط منزل دور نباشد. به طور کلی؛ طراحان داخلی از رنگ و همچنین طرحی جهت کابینت های آشپزخانه استفاده می نمایند که با دکوراسیون کلی منزل متناسب تر باشد.

تعیین بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف، موضوعی کاملاً سلیقه ای است

تعیین بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف، موضوعی کاملاً سلیقه ای است که به طور طبیعی سلیقه های افراد با یکدیگر متفاوت بوده است. البته باید خاطر نشان کرد که بدون در نظر گرفتن بعضی از موارد اساسی نمی توان رنگ کابینت ها را به راحتی تعیین نمود.

در مجموع؛ کابینت ها یا به رنگ روشن، و یا تیره و یا تلفیقی از هر دو رنگ هستند. زیرا همان طور که اشاره کردیم، این طراحی سلیقه ای و همچنین بر مبنای نیازهای شما تعیین می گردد.

این که فرد از میان رنگ بندی کابینت MDF ترکیب رنگ و یا تک رنگ را تعیین می نماید، به کوچکی و یا بزرگی فضای آشپزخانه شما و از همه مهمتر سلیقه شما بستگی دارد. یکی از عوامل دیگری که مهم است مقدار نور آشپزخانه، شیوه ی نگهداری از کابینت ها و همچنین  این که در چه فاصله ی زمانی کابینت ها را تمیز می نمایید نیز در تعیین رنگ کابینت اثرگذار است.

کابینت MDF روشن

اصلی ترین ویژگی کابینت های رنگ روشن را می توان به وسیع بودن فضای آشپزخانه مرتبط دانست. طبق مطالعات انجام گرفته، رنگ های روشن به فرد حس آسایش تلقین می نماید و علاوه بر این؛ استفاده از این سری از رنگ ها در محیط آشپزخانه، اثر مثبتی بر روی فعالیت های بانوی منزل و همچنین روحیه وی می گذارد.

این مدل از کابینت ها از زمان های گذشته بسیار مرسوم بوده است و در کابینت های کلاسیک و مدرن به شکل مات و همچنین براق کاربرد دارد. بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف مدرن، اختصاص به رنگ های روشن و درخشنده دارد.

رنگ سفید، نشاندهنده ی تمیزی و پاکیزگی است که به کاربردن آن در محیط آشپزخانه، سبب می گردد که کوچک ترین آلودگی خیلی سریع مشاهده شود.

یکی دیگر از رنگ های روشن که حس آرامش بخش را برای فرد به ارمغان می آورد، رنگ آبی است که در حال حاضر، طراحان داخلی در آشپزخانه های مدرن از آن استفاده می نمایند. در حال حاضر؛ در رنگ بندی کابینت MDF اغلب آشپزخانه های مدرن، طیف های متعددی از رنگ های روشن به کار برده می شود که در میان مردم نیز بسیار پرطرفدار است.

رنگ سبز

یکی دیگر از رنگ های روشن که طراحان داخلی برای محیط آشپزخانه از آن استفاده می نمایند، رنگ سبز است که تعادل، اطمینان و همچنین رفع خستگی را برای بانوان به همراه می آورد.

بنابراین رنگ زرد و همچنین ترکیبی از رنگ های آبی و طوسی در روکش های کابینت های ام دی اف نیز به عنوان رنگ های روشن در طراحی داخلی آشپزخانه به حساب می آیند.

اما افرادی که به کابینت های روشن علاقه مند هستند، بهتر است که قهوه ای بلوطی را برای این فضای کاربردی تعیین نمایند. این رنگ به خوبی بر روی کابینت های کلاسیک طرحدار خود نمایی می کند.

طراحان داخلی سعی می کنند که جزیره، بوفه، هود و همچنین قفسه های موجود در کابینت ها را با کمک این رنگ روشن به زیبایی به نمایش بگذارند.

کابینت MDF تیره رنگ

بهتر است بدانید که رنگ تیره جهت استفاده در کابینت ها نشاندهنده ی تجمل، زرق و برق است. طبق نظر کارشناسان، رنگ های تیره نور را به آسانی جذب خود می نمایند و جزء رنگ های سنگین به شمار می آیند که بیشتر در کابینت های کلاسیک از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

البته بعضی از طراحان داخلی در اکثر کابینت های براق و همچنین مدرن از این رنگ ها استفاده می نمایند. طراحان توصیه می نمایند که از MDF های به رنگ تیره بیشتر در آشپزخانه هایی که دارای فضای بزرگتری می باشند، استفاده نماییم.

در صورتی که شما به دنبال تجمل و یا اصالت خانوادگی هستید، بهتر است این ترکیب رنگ را برای فضای داخلی آشپزخانه ی خود انتخاب نمایید.

دیگر مطالب: کابینت های گلس

رنگ مشکی

زمانی که از بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف صحبت می کنیم، شیک ترین و در عین حال جذاب ترین کابینت ها را طراحان داخلی به رنگ مشکی اختصاص می دهند. به طور کلی در بین رنگ های ام دی اف تیره برای اشخاص شیک پسند، می توان به رنگ مشکی اشاره کرد.

در بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف، کابینت هایی به رنگ کرم قهوه ای تلفیقی است که دائماً با سلیقه ی متقاضیان همراه خواهد بود. این سری از روکش های کابینت های ام دی اف جهت آشپزخانه هایی به سبک کلاسیک و همچنین مدرن بیشتر به کار برده می شود و زیبایی منحصر به فردی را در محیط منزل به ارمغان می آورد.

لازم است متذکر شویم که بهترین رنگ کابینت های MDF در سال دو هزار و بیست میلادی، اختصاص به رنگ آبی کلاسیک دارد. اکثر طراحان، مناسب ترین رنگ تیره روکش های کابینت MDF کلاسیک را رنگ قهوه ای سوخته معرفی می نمایند. این رنگ در دکوراسیون داخلی نقش به سزایی را ایفا می کند و علاوه بر این؛ در کابینت های مدرن نیز زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می نماید.

مناسب ترین رنگ کابینت های MDF جهت آشپزخانه

طراحان داخلی برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف، در گام نخست به سایز و همچنین ابعاد آشپزخانه توجه می نمایند. در صورتی که فرد، فضای بیشتری را از محیط آشپزخانه در اختیار داشته باشد، با تنوع رنگ بسیار متعدد در روکش های کابینت MDF مواجه می شوند.

بر این اساس طراحان داخلی برای زیبایی بیشتر فضای آشپزخانه می توانند طیف گسترده ی از ترکیب رنگ های روشن و همچنین تیره را در کنار هم به کار ببرند.

طراحان داخلی سعی می کنند که برای فضاهای کوچک تر (آشپزخانه) از تناژ روشن که معمولاً از جنس MDF براق و یا هایگلاس هستند، در این بخش استفاده نمایند.

زیرا بازتاب نور بر روی کابینت های ام دی اف هایگلاس سبب بزرگتر نشان دادن محیط آشپزخانه می شود. طراحان داخلی سعی می کنند که بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف را در کنار رنگ سرامیک بدنه و همچنین کف آشپزخانه به کار ببرند تا از این طریق زیبایی محیط آشپزخانه را دو چندان نمایند.

طراحان توصیه می نمایند که جهت رنگ بندی کابینت های روکش ام دی اف، از رنگ های روشن استفاده نمایند تا یک فضای آرامش بخش و زیبایی را که با محیط منزل هماهنگی زیادی دارد، به شما هدیه دهند.

نکاتی مهم در تعیین کابینت

داشتن یک کابینت خوب و همچنین مستحکم در قلب خانه ی هر فرد، نقش به سزایی را در راندمان و زیبایی آشپزخانه ایفا می نماید. بر این اساس، شناخت کامل از کلیه اجزای تشکیل دهنده کابینت در فضای آشپزخانه نقش مهمی را در تعیین یک کابینت مطلوب و شایسته برای شما به ارمغان می آورد.

اجزای اصلی کابینت

درب کابینت

در خصوص تولید کنندگان درب های کابینت باید دو محصول با کیفیت و همچنین مناسب را که ساخت کشور ترکیه است را معرفی نماییم. با پیشرفت علم و تکنولوژی، کشورمان توانسته است که در تولید و ساخت این درب های کابینت موفقیت های زیای را کسب نماید.

قطر این درب ها در برابر درب های کابینت معمولی، هجده میلیمتر بوده است که با روکش های ام دی اف PVC از شش گروه متعدد و همچنین تنوع رنگی بالغ بر بیست رنگ است.

یکی دیگر از درب های مخصوص کابینت آشپزخانه که به تازگی در بازار رواج یافته است و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد، «هایگلاس» است.

تولید کنندگان برای روکش این سری از درب های کابینت ام دی اف از جنس براق که شباهت زیادی به رنگ های پلی استر دارند، استفاده می نمایند که این امر سبب گردیده تا جذابیت شگفت انگیزی را در انواع کابینت آشپزخانه به وجود آورد.

بدنه کابینت

در خصوص بدنه ی کابینت بایستی به دو نکته مهم و اساسی توجه نماییم:

1)    متریال بدنه کابینت بایستی با مغز MDF و یا نئوپان به همراه روکش ملامینه تولید و ساخته شود.

2)    بخش حاشیه ی بدنه کابینت بایستی نوارکاری شود تا از این طریق نمای ظاهری زیبایی را به طراحی کابینت آشپزخانه ی ما القا نماید. باید متذکر شویم که رنگ نوارکاری بایستی متناسب و یا همرنگ با رنگ روکش های کابینت باشد.

در کشورمان، اغلب کابینت ها با بدنه ی نئوپان و همچنین روکش های کاغذی و یا نوار اطویی پرداخته می شوند که این سری از کابینت ها دارای کیفیت مطلوبی نیستند و به کارگیری از این مدل کابینت ها به هیچ عنوان در آشپزخانه ی شما توصیه نمی شود. به عبارتی بهتر است که جنس بدنه ی کابینت های شما از ام دی اف باشد.

به دلیل این که دارای کیفیت و استحکام بسیار زیادی هستند. بعضی از تولید کنندگان، جهت مقرون به صرفه بودن این محصول کاربردی، برای ساخت بدنه ی کابینت ها از نئوپان استفاده می کنند. اما به دلیل این که مشتریان قادر نیستند تا جنس آن ها را به درستی تشخیص دهند، متوجه این موضوع نخواهند شد.

در خصوص بدنه کابینت بایستی به دو نکته مهم نیز توجه نماییم:

لازم است، جنس بدنه کابینت MDF و یا نئوپان به همراه روکش ملامینه باشد.

گوشه های بدنه کابینت به صورت مرتب نوارکاری شده تا منظره ی زیبایی را به وجود آورد.

بخش صفحه کابینت آشپزخانه را براساس سلیقه و همچنین نیاز خود تعیین نمایید. نکته حائر اهمیت در تعیین صفحه کابینت این است که این بخش به دلیل تماس زیاد با آب، بایستی از جنسی به کاربرده شود که بسیار مستحکم و مقاوم باشند.

صفحه کابینت

امروزه در کشورمان، جنس صفحه کابینت شامل روکش HPL، صفحه کابینت MDF سی و دو میلیمتری،  صفحه نئوپان، صفحه کابینت به همراه روکش ملامینه، صفحه MDF، پلی وود و همچنین صفحه سنگ مصنوعی کاملاً اکریلیک در بازار موجود است که تولید کنندگان برای صفحه کابینت از آن استفاده می نمایند.

ویژگی های اساسی صفحات کابینت

همان طور که اشاره کردیم؛ در بخش کابینت آشپزخانه، صفحه آن بیشتر در معرض تماس با آب است. به همین دلیل، کلیه اجزای صفحه بایستی از مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت و آب تشکیل شده باشد.

در این راستا، روکش های HPL استقامت زیادی در مقابل خراشیدگی و همچنین آب از طریق اشیائی که دارای نوک تیز هستند، دارا می باشند و در نتیجه جهت صفحه ی کابینت، بهترین گزینه محسوب می شوند.

بر همین اساس، صفحاتی که دارای روکش های نئوپانی هستند، از استحکام بسیار کمی در برابر خراشیدگی، آب و رطوبت تشکیل شده است که ما به هیچ عنوان آن ها را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

در خصوص صفحات MDF که دارای روکش ملامینه هستند نیز بایستی به این نکته توجه نماییم که به علت به کاربردن روکش های ملامینه در بخش صفحات، آن ها پذیرش خش پذیری را دارا هستند و به منظور صفحات کابینت، گزینه ی مناسبی به حساب نمی آیند.

صفحات سی و دو میلیمتری ام دی اف به همراه روکش اچ پی ال است

بنابراین مناسب ترین توصیه ای که جهت تعیین صفحات کابینت می توان داشت، صفحات سی و دو میلیمتری ام دی اف به همراه روکش اچ پی ال است که از نظر وضعیت و استقامت در مقابل آب و همچنین خراشیدگی از طریق اشیاء نوک تیز مقاومت بیشتری دارند.

به تازگی محصولات نوینی به نام «پلی وود» وارد بازار کابینت های آشپزخانه شده است که سازندگان برای ساخت آن ها از جنس پلاستیک و یا چوب استفاده می نمایند و بر عکس صفحه کابینت، دوبل نیستند و به شکل یک لایه در قطرهای سی و دو تا چهل و پنج میلیمتری جهت صفحات کابینت استفاده می شوند که از این نظر، بسته به صفحه ام دی اف با پیچیدگی تفکیک شدن کم کم دولایه تماس پیدا نخواهند کرد و در نتیجه در مقابل آب و همچنین رطوبت هم از استحکام و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند. مهمترین ویژگی های آن ها عبارتند از:

1)    بدون درز بودن آن ها 2) بی شمار بودن در اندازه های تولیدی 3) استحقاق تعمیر دوباره صفحه کابینت 4) استقامت در مقابل آتش و همچنین حریق 5) استحکام در مقابل مواد شیمیایی، رطوبت و آلی 6) خاصیت آنتی باکتریال 7) وزن سبک 8) ضد لک بودن و همچنین بهداشتی بودن

موارد فوق از ویژگی های صفحات کابینت است که با ذکر این مشخصه ها، واضح است که این محصول مناسب و همچنین عالی جهت صفحه کابینت در آشپزخانه های مدرن به شمار می آید.

انتخاب کابینت

اصلی ترین مورد در تعیین کابینت این است که چه نوع کابینتی مناسب ترین راندمان را جهت مصارف مخصوص شما به همراه دارد. در مجموع، کابینت ها از لحاظ سفارشی بودن و همچنین قیمت به سه گروه تقسیم می شوند که عبارتند از:

کابینت های معمولی:

شکل و مقدار این سری از کابینت ها طبق استانداردهای رایج است. زیرا اندازه قطعات آن ها استاندارد بوده است و تقریباً به شکل پیش ساخته در بازار موجود است.

به طور معمول اگر پیشنهادی از این سری کابینت ها به کارگاهی ارائه گردد، در همان روز و یا حداکثر در طی چند روز آماده و با کمک نصاب در آشپزخانه ی شما نصب می گردد.

به طور کلی اندازه، حالت، ابعاد و همچنین فرم این کابینت ها محدود بوده است. اما نقطه قوت این سری از کابینت های معمولی، محدوده قیمتی آن ها می باشد که برای تمامی افراد مناسب است.

دیگر مطالب: کابینت آشپزخانه

کابینت های نیمه سفارشی:

در این سری از کابینت ها، مشتریان می توانند از میان دو گزینه شکل و همچنین اندازه، یکی از آن ها را براساس بودجه و وسعت آشپزخانه تعیین نمایند. به طور معمول، این سری از کابینت ها را بعد از آن که سفارش آن ها به کارگاه ارائه گردید، اقدام به ساخت می نمایند.

این سری از کابینت ها همچون کابینت های معمولی، قطعات آن را به شکل پیش ساخته مهیا نمی سازند. به همین دلیل زمان تدارک این کابینت ها به مراتب بیشتر از سری معمولی آن ها است.

برخورداری از اندازه و همچنین شکل در کابینت های نیمه سفارشی سبب می گردد که مشتریان فرصت انتخاب بالاتری را نیز داشته باشند. اما از سوی دیگر، به علت انجام خواسته و سلیقه مشتریان در تعیین فرم و همچنین اندازه ی مورد نیاز از این سری از کابینت ها از لحاظ محدوده قیمتی، استقبال از این نوع به مراتب بیشتر خواهند بود.

کابینت های سفارشی:

به طور کلی کابینت های سفارشی دستساز هستند و معمولاً به هر فرم و همچنین حالتی که مشتریان به آن نیاز داشته باشند، سازندگان آن ها را در می آورند.

یک زاویه و یا محیط بد شکل با دورهای نامتدوال در فضای آشپزخانه شما احتمال دارد که با کابینت های معمولی و همچنین نیمه سفارشی تطابق نداشته باشد. اما کابینت سازان طرح های سفارشی قادرند که با هر فرم و یا حالتی این کار را برای شما ممکن سازند و براساس نظرات شما، آن محل را به یک بخش کاربردی تبدیل نمایند.

به این ترتیب این امر سبب گردیده که این مدل از کابینت ها به مراتب نسبت به سایر کابینت ها دارای محدوده قیمتی بیشتری باشند. شایان ذکر است که قیمت تمام شده ی آن ها براساس مواد مصرفی، اندازه و همچنین گزینه های انتخابی متفاوت خواهد بود. زمان فرستادن و همچنین نصب این سری از کابینت های سفارشی براساس برنامه کاری سازندگان متغیر است.

در تمامی کابینت های ذکر شده، طراحان داخلی به بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف نیز توجه به سزایی می نمایند تا با سایر بخش های دیگر فضای داخلی منزل همخوانی داشته باشد.

لوازم جانبی به کار برده شده در کابینت ها

اساساً کابینت های سفارشی، گستره وسیعی از انواع لوازم جانبی و همچنین ملحقات را در بر دارند. اما به این مفهوم نیست که سایر کابینت های دیگر دارای لوازم جانبی نیستند، بلکه بر روی همه ی آن ها با گذاشتن سینی، قفسه، کشو و همچنین موارد دیگر، به کابینت های عادی می توان راندمان آن ها را به مراتب بالا برد.

یراق آلات به کار برده شده در کابینت

همان طور که می دانید، یراق آلات زیبای به کار برده شده بر روی کابینت ها، همانند جواهر آلات و طلا، جنبه ی تزئینی دارند که کابینت سازان از آن ها جهت جلوه ی بیشتر کابینت ها در کنار ترکیب رنگ به کار برده شده، استفاده می نمایند.

تا جایی که ساده ترین طرح های کابینت عادی هم با بهره مندی از دستگیره های زیبا و همچنین قفل به همراه بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف، ظاهری جذاب را به ارمغان می آورند. به طور کلی یراق آلات وظایفی دو گانه را بر عهده دارند. به این صورت که:

اول:

اعمال وظیفه سپرده شده

دوم:

اضافه کردن زیبایی به کابینت ها

باید به این نکته توجه نمایید که یک دستگیره گیرا و در عین حال ظریف در عمل، احتمال دارد که از نهایت ظرافت از هم گسسته شود و کارایی لازم را نیز به همراه نداشته باشند.

یراق آلات غیر استاندارد نمی توانند مسئولیت سپرده شده را که بازکردن درب های قفسه موجود در کابینت ها و یا کشوها هستند را به درستی اعمال نمایند. لازم است بیان کنیم که یراق آلات ویژه ای هم در بازار موجود هستند که جهت اشخاصی با کمبود فعالیت های فیزیکی و یا نقص عضو طراحی شده است.

در مجموع باید گفت که یراق آلات کابینت، ابزارهایی هستند که اکثر کابینت سازان جهت ایجاد منظری زیبا و همچنین کارآیی کلیه بخش های آشپزخانه از آن ها استفاده می نمایند. یراق آلات شامل جک ها، اکسسوری ها، لولاهای کابینت و همچنین دستگیره ها می شوند.

دلایل کاربرد یراق آلات در کابینت

در حال حاضر تاثیر یراق آلات به کار برده شده در کابینت به علت باز کردن درب قفسه ها و همچنین کشوهای موجود در کابینت و در عین حال بالا بردن جذابیت، طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

در زمان تعیین یراق آلات کابینت، بایستی به نکاتی که در زیر به آن اشاره می کنیم، توجه نمایید تا علاوه بر زیبایی، دارای کاربردهای متعددی نیز باشد. در مجموع؛ راندمان و زیبایی یراق آلات بایستی با هم متناسب و هماهنگ باشند تا از کاربرد آن نهایت لذت را ببریم.

قیمت کابینت MDF آشپزخانه

قیمت کابینت های MDF بسته به کابینت های هایگلاس به مراتب دارای محدوده قیمتی مناسب تر و همچنین ارزان تر هستند. به همین منظور، این سری از محصولات به عنوان کابینت های اقتصادی به حساب می آیند.

باید متذکر شویم که طرح کابینت MDF به روکش موجود بر روی سطح آن بستگی دارد که در حال حاضر روکش های زیبا و همچنین متنوعی در بازار موجود هستند.

لازم است بدانید که کابینت های ام دی اف همچون هایگلاس ها، براق و درخشان نیستند و بر عکس کابینت های چوبی و ممبران، احتمال دست یافتن به طرح های کنده کاری و همچنین سی ان سی بر روی آن ها امکان ندارد.

در صورتی که بخشی از کابینت MDF صدمه ببیند، رطوبت به آسانی به بخش درونی آن نفوذ می یابد و به تدریج خراب می شود.

قیمت کابینت MDF آشپزخانه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که عبارتند از:

  •   متریال بدنه انتخابی کابینت که ممکن است احتمالاً ایرانی و یا خارجی باشد.
  •   روکش های به کار برده شده بر روی کابینت های ام دی اف که به دو صورت براق و یا مات هستند.
  •   استفاده از کابینت های آماده و یا طرح های سفارشی، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه کابینت های ام دی اف به شمار می آیند.
  •   از دیگر پارامترهای اثرگذار می توان به نوع صفحه ی انتخابی آن ها اشاره کرد.
  •   جزئیات انجامی همچون نصب و آب بندی از عوامل اثرگذار دیگر در قیمت کابینت MDF است.
  •   یکی از بارزترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابینت MDF را می توان به یراق آلات موجود در آن ها اشاره کرد که شامل جک، لولا، ریل و همچنین دستگیره می شود.

کابینت های MDF جزء محصولاتی به شمار می آیند که دارای محدوده قیمتی مناسبی هستند

همان طور که بیان کردیم، کابینت های MDF جزء محصولاتی به شمار می آیند که دارای محدوده قیمتی مناسبی هستند و بر همین اساس، عنوان «کابینت اقتصادی» را به خود اختصاص داده اند. قیمت کابینت MDF، علاوه بر طراحی ساخت و همچنین متراژ، پیرو وضعیت ورق های ام دی اف به کار برده شده بر روی آن هاست.

به این صورت که هر چه ورق MDF و روکشی که بر روی آن ها به کار برده می شود، از متریال های با کیفیت تر تشکیل شده باشد و همچنین در کارخانجات مرغوب تر تولید و ساخته شود، قیمت آن به مراتب افزایش می یابد.

البته در این راستا باید بیان کنیم که کابینت های MDF خارجی به علت کیفیت و مرغوبیت بالاتر، بسته به محصولات MDF ایرانی از قیمتی بالاتری نیز برخوردار هستند.

در کنار تمامی عوامل اثرگذار بر روی هزینه کابینت های MDF بایستی متذکر شویم که بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف نیز عامل دیگری است که بر روی بهای آن تاثیرگذار است.

استقامت جنس کابینت MDF

بر خلاف کابینت های چوبی، کابینت های فوق مستعد کج شدن و همچنین انحراف نیستند. کابینت هایی که کج می شوند، درب های آن ها به راحتی بسته نمی شوند.

طبقات موجود در کابینت ها نا متقارن خواهند بود و در نهایت، منظری ناپسند و همچنین نامتوازنی را ایجاد می نمایند. در صورتی که کابینت های چوبی در فضایی که دارای رطوبت بسیار زیادی است به کار برده شود، ممکن است که این ناهماهنگی در بین کابینت ها بسیار نمایان شود.

به این ترتیب کابینت MDF جایگزین مناسبی جهت مناطق معتدل و همچنین محیط های بسیار مرطوب به شمار می آیند. شما با استفاده از این سری از محصولات و به کار بردن بهترین ترکیب رنگ مناسب، دیگر نگران نامتوازنی و صدمات ناشی از رطوبت هوا نیستید و سال ها می توانید از آن ها استفاده نمایید.

در مجموع باید گفت که در حال حاضر این محصولات جایگزین مناسبی جهت کابینت های قدیمی و همچنین کلاسیک شده اند و شما با طراحی نوین می توانید محیطی کلاسیک و در عین حال متفاوتی را در منزل خود ایجاد نمایید.

MDF محبوب ترین جنس انتخابی برای آشپزخانه

به طور کلی یکی از متداول ترین و همچنین پرطرفدارترین متریال های به کار برده شده در کابینت های موجود در آشپزخانه را می توان به MDF اشاره کرد.

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، MDF از پسماند های دور ریختنی چوب به دست می آید. این پسماندها از طریق دستگاه های خاص به تکه های یک اندازه و خرد تبدیل می شوند و آن گاه روکش های مخصوص بر روی آن ها کشیده می شود.

به دلیل این که این سری از کابینت ها به آسانی با عناصر و همچنین ملزومات دکوراسیون داخلی متناسب می شوند، به این ترتیب طراحان داخلی ساختمان از این محصول، استفاده زیادی می نمایند.

چرا در تعیین رنگ کابینت ام دی اف بایستی بسیار دقت نماییم؟

چرا در تعیین رنگ کابینت ام دی اف بایستی بسیار دقت نماییم؟

تنوع رنگی در کابینت های MDF بسیار زیاد بوده است. در صورتی که شما در تعیین رنگ کابینت می توانید مانور زیادی را در این بخش به همراه داشته باشید، اما بایستی به این مورد توجه نمایید که رنگ مورد نظر شما هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل باشد. دلایلی که در زیر به آن اشاره می نماییم، حساسیت های بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف را توجیه می نماید که عبارتند از:

بهتر است بدانید که طرح و همچنین ترکیب رنگ کابینت ها بر روی دکوراسیون داخلی منزل بسیار تاثیرگذار است.

نخستین چیزی که بعد از ورود به آشپزخانه نظر هر فرد را به خود جلب می کند، رنگ کابینت است.

ترکیب رنگ کابینت ها بایستی با کاغذ دیواری، رنگ دیوارها، سرامیک های کف و پارکت ها تطابق داشته باشد.

معمولا کابینت ها تمام محیط دیوار آشپزخانه یا بخش اعظمی از آن را در بر می گیرند.

ترکیب رنگ کابینت های آشپزخانه، مکمل لوازم و همچنین دکوراسیون منزل نیز هستند.

نکات بیان شده از مواردی هستند که سبب می شود، طراحان داخلی به ترکیب رنگ کابینت های MDF آشپزخانه توجه زیادی نمایند.

نکات کلیدی در تعیین بهترین رنگ کابینت MDF

نورپردازی و همچنین میزان روشنایی آشپزخانه

در تعیین بهترین ترکیب رنگ کابینت MDF، بایستی به میزان روشنایی و همچنین نورپردازی موجود در فضای آشپزخانه توجه زیادی نماییم.

در صورتی که میزان نور محیط آشپزخانه به مقدار کافی نیست، بهتر است که از ترکیب رنگ های روشن برای این بخش استفاده نمایید. در صورتی که مایلید از کابینت های MDF تیره در این بخش از منزل خود استفاده نمایید، لازم  است که به نورپردازی آن بسیار دقت نمایید.

ابعاد آشپزخانه

ابعاد آشپزخانه مورد دیگری است که در تعیین بهترین ترکیب رنگ کابینت MDF بایستی به آن توجه نماییم. در صورتی که محیط آشپزخانه ی شما دارای متراژ کمی است، لازم است که از رنگ های روشن که سبب دلبازتر شدن این فضا می شود، استفاده نمایید. طراحان داخلی، کابینت های تیره را برای آشپزخانه های با متراژ کم توصیه نمی کنند.

اما در صورتی که شما علاقه مند هستید که از رنگ تیره در این بخش از منزل خود استفاده نمایید، بهتر است که از رنگ های ترکیبی که دارای زمینه روشن بیشتری است، استفاده کنید.

شیوه تمیزکاری کابینت

احتمالاً در نگاه نخست، شیوه تمیزکاری کابینت در تعیین رنگ، زیاد موثر نباشد. اما باید بدانید که برخی از رنگ های کابینت های MDF به نگهداری و تمیزکاری بیشتری احتیاج دارند. افرادی که میهمانی و مراسم متعددی را برگزار می کنند، لازم است، ترکیب رنگ هایی را به کار ببرند که جای لکه بر روی آن ها به آسانی نمایان نمی شود.

کاربردهای MDF مات

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، یکی از مزیت های ورق های MDF اختصاص به روکش و همچنین ابزارخوری فراوان آن دارد. ورق های فوق تولیدی به شکل خام قابلیت استفاده در کابینت سازی و یا دکوراسیون را ندارند. به همین منظور در کارگاه های تولیدی، توسط افراد مجرب روکش کاری می شوند.

این روکش ها در رنگ و همچنین طرح های متنوعی در بازار موجود هستند. در بخش روکش های ام دی اف بیان کردیم که دو نوع روکش مهم و اصلی داریم که شامل روکش براق و روکش مات می شوند.

در صورتی که روکش MDF مات باشد، به آن «کابینت MDF مات» و در صورتی که روکش آن ها براق و صیقلی باشد، «کابینت MDF هایگلاس» می گویند. از مشخصه های مهم کابینت های هایگلاس و یا براق می توان به بازتاب نور بسیار بالای آن اشاره کرد که سبب وسیع تر نشان دادن محیط آشپزخانه می شود.

بهتر است بدانید که ابعاد کوچک تر ورق های براق از ورق های MDF مات تشکیل شده اند که این امر سبب گردیده، در تولید کابینت از ورق های بزرگتری استفاده گردد. کابینت های هایگلاس به دلیل قابلیت انعکاس نور، خط و خش و همچنین لکه را به آسانی بر روی خود نمایان می کند.

اما کابینت های MDF مات، نور را در خود نمایان نمی کنند و در نتیجه، نگهداری و همچنین تمیز کردن آن ها به راحتی صورت می گیرد. همچنین، لکه و یا هر گونه خط و خش را نمایان نمی کند و به آسانی با کمک خش گیر می توان آن ها را مجدداً ترمیم نمود.

مدل کابینت مات خارجی و ایرانی

به طور کلی بدنه کلیه کابینت ها یکی بوده و به طور معمول با MDF صابونی ساخته می شوند. تنها فرق انواع کابینت های MDF در «روکش» آن هاست.

مدل کابینت های MDF مات دارای روکش ملامینه است که دارای قیمتی ارزان تر نسبت به کابینت های براق و یا هایگلاس است. باید متذکر شویم که روکش های ملامینه، یکی از پرکاربردترین روکش ام دی اف در کشورمان است.

روکش ملامینه خارجی نیز در انواع متعددی است که به دلیل مرغوبیت و کیفیت بسیار بالا و ساخت کشورهای دیگر، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. البته باید گفت که کیفیت MDF های ملامینه و یا مات که در کشورمان ساخته و تولید می شوند، از لحاظ کیفیت با انواع خارجی آن ها مطابقت دارند.

روکش ملامینه کابینت MDF مات و مزیت های آن

روکش ملامینه کابینت MDF مات و مزیت های آن

این روکش ها از کاغذهای تزئینی آمیخته به چسب تشکیل و خشک شده اند که به صورت مستقیم و همچنین بدون احتیاج به چسب زنی دوباره بر روی MDF چسبیده می شوند. این کاغذهای تزئینی از طرح ها و همچنین رنگ های متنوعی برخوردار هستند. از مزیت های این روکش ها می توان به:

1)    پایداری در مقابل حرارت و همچنین رطوبت 2) مقرون به صرفه بودن 3) استقامت در مقابل لکه و خط و خش 4) تنوع زیاد در رنگ و طرح 5) متناسب بودن رنگ گوشه ها با رویه ی آن؛ اشاره کرد.

کابینت های بدون دستگیره

کابینت های بدون دستگیره

علاوه بر بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف، کابینت بدون دستگیره نیز در حال حاضر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. بر همین اساس، سعی می کنیم که در مورد مزیت های این شیوه از کابینت ها مواردی را برای شما ارائه نماییم:

یکی از اصلی ترین ویژگی کابینت های فاقد دستگیره، عدم استفاده از یراق و همچنین ابزار در قسمت درب کابینت های آشپزخانه است. این مشخصه سبب می گردد که توانایی انطباق پذیری و همچنین سادگی بسیاری در این بخش و در پی آن در تمام دکوراسیون داخلی مهیا گردد.

این سری از کابینت ها به علت سادگی ویژه ای که دارا هستند، شاید نظر هر مشتری را به سمت خود جلب نماید. اشخاصی که به دکوراسیون های ساده و همچنین خلوت علاقه مند هستند، مسلماً از کابینت های ام دی اف فاقد دستگیره استقبال می نمایند و این سری از محصولات، بی گمان برای آن ها دارای جذابیت خاصی است.

بهترین رنگ کابینت

کم بودن محیط کلی منازل

کم بودن محیط کلی منازل، سبب گردیده که طراحان داخلی، علاقه زیادی به کابینت های ساده داشته باشند. به دلیل این که ایجاد یک دکوراسیون ساده و با آرایش کمتر، محیطی بزرگتر و همچنین منظم تری را نمایان می کند.

ایجاد نظم، از دیگر دلایل تمایل اشخاص به این سری از کابینت ها است. چنان چه محیط کلی آشپزخانه ها با پذیرایی و همچنین اتاق نشمین متناسب باشد و کلیه لوازم موجود در آشپزخانه و اتاق نشمین به شکلی با همدیگر ادغام و ترکیب شده باشند، برخورداری از این سری کابینت ها سبب ایجاد نظم دهی بیشتر شده و از ایجاد یک محیط شلوغ خودداری می نماید.

کابینت های مگنت دار و یا بدون دستگیره، به عنوان یکی دیگر از طرح های نوین از کابینت های آشپزخانه به حساب می آیند و برای افرادی که به طراحی دکوراسیون داخلی روز دنیا علاقه مند هستند، به این سری از کابینت ها بیشتر جذب می شوند.

سهولت و همچنین راحتی در رویه باز و بسته کردن آن ها، از دیگر عواملی است که اغلب افراد را به خود جلب می نماید.

کلیه موارد ذکر شده از فواید کابینت های ام دی اف بدون دستگیره است که طراحان داخلی از آن ها جهت ایجاد یک محیط جذاب و زیبا در آشپزخانه استفاده می نمایند.

کابینت های ام دی اف فاقد دستگیره، بیشتر برای چه آشپزخانه هایی ایده آل است؟

کابینت های ام دی اف فاقد دستگیره، بیشتر برای چه آشپزخانه هایی ایده آل است؟

کابینت های فاقد دستگیره به منظور سبک «آشپزخانه مدرن» کارآمد است. زیرا در آشپزخانه های کلاسیک کاربردی ندارد.

این سری از آشپزخانه ها جهت فضاهای کوچک، بهترین گزینه به شمار می آیند.

جهت آشپزخانه های بلند و همچنین باریک که در حقیقت دارای راهروی کوچکی هستند، بسیار کارآمد بوده اند.

افرادی که دارای فرزند خردسال و یا نوپایی هستند، این سری از کابینت های مگنت دار گزینه مناسبی جهت جلوگیری از باز و بسته شدن کابینت ها از سوی کودکان به حساب می آیند.

این مدل از کابینت ها جهت انواع کابینت های ممبران، چوبی، استیل و همچنین ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد.

کابینت فرامید

یکی دیگر از ورق های MDF اختصاص به فرامید دارد. تنها تفاوت این محصول با سایر محصولات MDF را می توان به نوع روکش آن ها اشاره کرد. شاید فرق ناچیزی در چگالی ورق های MDF خام موجود باشد.

اما بایستی متذکر شد که مهمترین مغایرت در نوع روکش آن هاست. تولید کنندگان تلاش کرده اند که روکش کاربردی در کابینت های فرامید را از نظر ظاهری همانند نمایی از یک برند معتبر ایتالیایی طراحی نمایند و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

در حال حاضر، طراحان داخلی از این سری کابینت های MDF فرامید، بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف را برای محیط آشپزخانه به ارمغان می آورند.

استفاده از روکش ایتالیایی کاربردی در این مدل از کابینت ها، نمایی همانند چوب با رویه زبر و همچنین برجسته را مهیا ساخته است. این برجستگی به حدی است که با لمس کردن رویه کابینت، کاملاً قابل تشخیص خواهد بود.

لازم به ذکر است که سطح کابینت های فوق، مات بوده و بازتاب نور بالایی را از خود نمایان نمی کند. نکته حائز اهمیت این است که کابینت MDF فرامید در مقابل کابینت های MDF هایگلاس، از آسیب پذیری کمتری در برابر آلودگی و همچنین خط و خش برخوردار هستند.

مزیت های کابینت MDF فرامید

  1. زیبایی به شیوه ی کابینت ایتالیایی
  2. پایداری در مقابل خط و خش
  3. نمایان نشدن آلودگی بر روی سطح کابینت
  4. تنوع زیاد در رنگ و طرح
  5. استقامت در مقابل حرارت و همچنین رطوبت

نکاتی مهم در خصوص نگهداری و مراقبت کابینت های ام دی اف

نکاتی مهم در خصوص نگهداری و مراقبت کابینت های ام دی اف

جهت تمیز کردن کابینت های آشپزخانه ام دی اف، بهتر است که از یک اسفنج نمدار استفاده نماییم و به هیچ عنوان از شوینده های اسیدی و یا اسکاج استفاده نکنیم. زیرا استفاده از این محصولات، به یراق و همچنین کابینت آسیب جدی وارد می کند. شما می توانید از یک دستمال مرطوب به همراه کمی مواد شوینده جهت تمیز کردن آن ها استفاده نمایید و سپس با کمک دستمال مرطوب، مجدداً آن بخش را پاک نمایید و در پایان نیز، آن را کاملاً خشک نمایید.

صفحه و همچنین کابینت، ضد آب بوده و نبایستی مستقیماً در برابر آب قرار داشته باشند. رطوبت، دشمن محصولات چوبی بوده و این امر سبب می گردد که ماندگاری و عمر کابینت ها نیز به مراتب کمتر شود.

به هیچ عنوان دستمال های خیس را برای خشک کردن، به دستگیره ها و یا درب های کابینت ام دی اف آویزان نکنیم. زیرا برخورد طولانی مدت رطوبت با کابینت، سبب می گردد که صدمات جدی به آن ها وارد شود.

تمیزکاری درب های کابینتی که چارچوب پروفیلی ام دی اف یا آلومینیومی دارند

جهت تمیزکاری درب های کابینتی که چارچوب پروفیلی ام دی اف یا آلومینیومی دارند، مواظب باشید که مواد شوینده و یا آب به بخش درونی درز کادر کابینت نفوذ نکند. چون سرایت هر یک از آن ها به تدریج سبب کپک زدگی، خرابی درب ها و همچنین نفوذ باکتری ها می شود.

به هیچ عنوان درب کابینت دیواری را باز نگذارید. زیرا بخار و همچنین گرمای حاصل از طبخ مواد غذایی سبب صدمه دیدن این بخش می شود.

بهتر است که درب کابینت ها را بیشتر از حد معمول باز نکنیم. زیرا این درب ها به تدریج از رگلاژ در آمده و سبب ساییدگی میان درب های کابینت و همچنین بدنه ی آن ها می شود. انجام روغن کاری لولاهای درب کابینت، هراز گاهی نیاز است. همچنین استفاده نکردن از اشیائی که نوک تیز هستند، جهت تمیزکاری کابینت از نکات دیگری است که بایستی از آن ها پیروی نماییم.

به منظور پاک کردن جوهر، لک، ماژیک، اثرات جای دست و غیره، از موادی مانند الکل صنعتی، وایتکس و همچنین آستون به صورت مستقیم استفاده نکنیم. مواد ذکر شده به رویه روکش های ام دی اف آسیب وارد می کنند. توصیه می شود که از رقیق شده ی آن ها به همراه آب به منظور تمیزکاری کابینت های ام دی اف استفاده نمایید.

شیشه های روغن، سرکه، ترشیجات و مربا را تمیز کنید

لازم است که شیشه های روغن، سرکه، ترشیجات و همچنین مربا را پیش از گذاشتن در این کابینت ها تمیز کرده و از محکم بودن درب آن ها اطمینان حاصل نماییم. زیرا مواد غذایی نامبرده شده، سبب لک در کابینت های ام دی اف می شوند.

ظروف و همچنین قابلمه داغ را به صورت مستقیم بر روی صفحه کابینت های ام دی اف قرار ندهید. همچنین لوازم مورد نیاز را با توجه به وزن و ظرفیت کابینت ها قرار دهید. جایگاه قرارگیری کابینت نیز بایستی کاملاً تراز و همسطح باشد.

کلیه موارد ذکر شده از نکاتی است که در خصوص مراقبت و تمیزکاری کابینت های ام دی اف بایستی به آن توجه نمایید تا کمتر دچار آسیب دیدگی شود.

تفاوت MDF با هایگلاس

تفاوت MDF با هایگلاس

MDF از دیگر محصولات چوبی به شمار می آید که از چوب های نرم همچون درخت کاج به دست می آیند. ام دی اف طی پروسه ی حرارت، فشار و همچنین ترکیب آن با رزین، پایداری و مقاومت بهتری پیدا می کند

و در نتیجه؛ استقامت چوب را در مقابل حرارت و همچنین نفوذ پذیری به مراتب بیشتر می کند و در نهایت، استقامت آن را به حدی بالا می برد که تولید کنندگان قادرند تا از ماشین آلات و همچنین ابزار جهت برش آن ها استفاده نمایند.

اما در خصوص هایگلاس ها بایستی بیان کنیم که نوعی MDF هستند که بر روی سطح آن ها با «پلکسی گلاس» پوشانده شده است. بهتر است بدانید که پلکسی گلاس ظاهری شبیه شیشه دارد.

اما در کل؛ نوعی پلاستیک است که سبک تر از شیشه بوده و پایداری بیشتر و نمای درخشان و شفاف تری نسبت به MDF دارد. در زمان خرید و تهیه تخته های هایگلاس، بایستی بسیار دقت نمایید.

زیرا در صورتی که تخته از روکش یو وی تشکیل شده باشد، کیفیت و مرغوبیت خوبی را نداشته و زمانی که تخته قطعه می گردد، گوشه های آن پریده و خراب می شود. برای این که تخته های هایگلاس با کیفیت، زمانی که بر روی یکدیگر قرار می گیرند، تخریب نشده و یا صدمه ای به آن ها وارد نشود، هر کدام از این تخته ها را به صورت کاملاً مجزا بسته بندی می نمایند.

شفافیت

از مشخصه های ورق های هایگلاس می توان به شفافیت آن ها اشاره داشت که این امر سبب گردیده تا بیشتر طراحان داخلی برای کابینت های آشپزخانه از آن استفاده نمایند. طراحان می توانند بر روی این ورق ها طرح های جذاب و همچنین متفاوتی را ایجاد نمایند و رضایت مشتریان را جلب نمایند.

بهتر است متذکر شویم که تمیزکاری این کابینت ها به علت وجود یو وی که سبب ایجاد سطحی صیقلی و صاف گردیده است، به آسانی صورت می گیرد و لکه چربی و یا آلودگی و گرد و غبار، خیلی سریع از روی آن ها پاک می گردد.

در ادامه ی تفاوت این دو مورد، باید بیان کنیم که MDF به دلیل هماهنگی بسیار زیاد با سایر بخش های دکوراسیون داخلی، جزء نخستین محصولاتی به شمار می آید که مورد استفاده طراحان داخلی قرار می گیرد.

هایگلاس ها همانند چوب، قابلیت سنباده کاری و همچنین برش را دارند و با کمک چسب چوب به آسانی به هم متصل می شوند و در مقابل پوسیدگی و همچنین رشد قارچ ها نیز بسیار پایدار هستند.

در مجموع؛ بایستی بیان کرد که اصلی ترین تفاوت هایگلاس و همچنین MDF در «روکش» آن هاست. بنابراین هایگلاس به دلیل روکش ویژه ای که دارد، قمیت بالاتری را نسبت به ام دی اف در بردارد. همچنین به دلیل صیقلی بودن سطح موجود، تمیزکاری آن در برابر MDF راحت تر است. اما در ام دی اف به علت گره های موجود در این ورقه ها، تمیزکاری آن به مراتب کمی سخت تر انجام می گیرد.

معرفی جدیدترین رنگ کابینت MDF

معرفی جدیدترین رنگ کابینت MDF

دنیای MDF بسیار وسیع بوده است و به همین علت، طراحان داخلی سعی کرده اند که بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف را برای محیط آشپزخانه ی شما به ارمغان آورند. ما سعی داریم که در این مقاله، چند نمونه از زیباترین و در عین حال به روز ترین ترکیب رنگ ها را برای این سری از کابینت ها برای شما ارائه نماییم.

ترکیب رنگ کابنیت قهوه ای و سفید

به کار گیری از ترکیب رنگ قهوه ای و سفید می تواند فضای شیک و زیبایی را جهت آشپزخانه ی شما به وجود آورد. باید توجه داشته باشید که پیوسته به کار گیری از رنگ ها در محیط آشپزخانه، امری حائز اهمیت است. در صورتی که از یک آشپزخانه پر نور و همچنین بزرگی برخوردار هستید، بهتر است که از ترکیب رنگ قهوه ای و سفید استفاده نمایید تا زیبایی آشپزخانه ی شما را دو چندان نماید.

کابینت MDF نسکافه ای براق

از دیگر رنگ هایی که در حال حاضر طراحان داخلی جهت کابینت های MDF از آن استفاده می نمایند، اختصاص به رنگ نسکافه ای دارد. رنگ فوق به دو گونه کابینت MDF نسکافه ای مات و همچنین نسکافه ای براق فرآوری می گردد و در اختیار طراحان داخلی قرار می گیرد.

کابینت MDF سفید طلایی

یکی دیگر از ورق های کابینت ام دی اف که جزء بهترین ترکیب رنگ ها به حساب می آید، رنگ سفید طلایی است. افرادی که در پی محیطی لوکس و همچنین روشن تر جهت آشپزخانه خود هستند، می توانند از ترکیب رنگ سفید طلایی جهت کابینت MDF آشپزخانه خود استفاده نمایند و جلوه ی آن را مشاهده نمایند.

رنگ سفید به کار برده شده در کابینت های ام دی اف سبب می شود که فضای در اختیار داشته شما وسیع تر نمایان گردد و همچنین رنگ طلایی به کار برده شده در آن نیز باعث شده که کابینت ما از سادگی بیرون آید و آشپزخانه را جذاب تر نماید.

کابینت MDF به رنگ کاپوچینو

از دیگر رنگ های بسیار زیبا که فضای آشپزخانه را متفاوت تر و همچنین خاص تر می کند، ورق های ام دی اف به رنگ کاپوچینو است. زیبایی این رنگ به حدی است که شما با تعیین این رنگ جهت کابینت های آشپزخانه ام دی اف خود محیطی ویژه  را نسبت به سایر آشپزخانه های دیگر به ارمغان می آورید.

کابینت MDF به رنگ شاین

در صورتی که مایلید تا کابینت MDF آشپزخانه شما بیشتر جلوه نماید، می توانید از رنگ های شاین نیز استفاده کنید. زیرا این ترکیب رنگ با جلایی که دارد، محیطی لوکس را برای آشپزخانه ی شما به همراه می آورد.

از دیگر ترکیب رنگ های ورق های ام دی اف، می توان به کرم مشکی، کرم شکلاتی، سفید مشکی که جزء بهترین ترکیب رنگ کابینت ام دی اف به شمار می آیند، اشاره کرد.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *