طراحی و ساخت

درصد پیمانکاری بازسازی چقدر است؟

درصد پیمانکاری بازسازی چقدر است؟

در این نوشتار، قصد داریم تا موضوع درصد پیمانکاری بازسازی را به شکل کامل و مفصل برای شما خوانندگان گرامی و مخاطبین عزیز مورد بحث و بررسی قرار دهیم. لطفا تا پایان این متن ما را همراهی نمایید.

در روزگاران قدیم و زمانی که جمعیت شهرها خیلی کم تر از امروز بود، مردم دارای زمین هایی بزرگ و یا خیلی بزرگ بودند و در همان زمین ها با ابعاد بزرگ، خانه ها و منازل خود را می ساختند و در آن زندگی می کردند.

افزایش جمعیت شهرها و روستاه

در دنیای امروز، جمعیت اکثر شهرها و روستاها به شکلی عجیب افزایش پیدا کرده است و برعکس زمان های گذشته که خانه هایی بزرگ، ویلایی و در یک طبقه می ساختند، در حال حاضر زمین ها سایز کوچکی دارد و افرادی که قصد ساخت و ساز در این زمین ها را دارند، مجبور می شوند که در زمین خود یک آپارتمان چند طبقه و چند واحده را بسازند.

در این بین ممکن است که در برخی از واحدها، خود و دیگر اعضای درجه ی 1 آن ها ساکن شوند و دیگر واحدها فروخته شده و یا به دست مستاجرها سپرده شوند. امروزه ساخت و ساز و به ویژه آپارتمان سازی رونق نسبتا زیادی پیدا کرده است.

حال، روزی فرا می رسد که عمر مفید همین خانه ها و آپارتمان ها، رو به پایان می رود و آن خانه دیگر استحکام و شرایط مناسب را برای زندگی و سکونت ندارند و صاحب مجموعه و خانه، مجبور می شود تا آن ملک را تخریب و مجددا نسبت به ساخت و ساز در آن مکان اقدام نماید.

البته همه ی افراد شرایط لازم از جمله وضعیت اقتصادی مناسب را برای ساخت و ساز مجدد ندارند و برخی از ایشان مجبور می شوند که گزینه ای دیگر را برای بهبودی وضعیت خانه ی خود مورد انتخاب قرار دهند.

این گزینه این می باشد که خانه ی مورد را نظر را مورد بازسازی قرار دهند.

اقدام، غیر اصولی و غیر منطقی

حال، بعضی افراد زمانی که قصد نوسازی و یا بازسازی منزل خود را دارند، بر اساس دانش و یا تجربه ای که از زمان های قبل دارند، خودشان مدیریت کارهای بازسازی خانه ی خویش را به عهده می گیرند و در خصوص برنامه ریزی، اجرا، مدیریت و خرید مواد و مصالح برای نوسازی خانه ی خود اقدام می کنند.

به لحاظ فنی و تخصصی این اقدام، غیر اصولی و غیر منطقی می باشد. چون هر کاری به دانش، تخصص و همچنین تجربه ی مربوط به خودش نیاز دارد و همه ی افراد نمی توانند، در هر حرفه ای متخصص و ماهر شوند. لذا بهتر است که در این موردها از کارشناسان و افراد متخصص و با تجربه کمک گرفت.

امروزه برخی از افراد ماهر و با تجربه و یا بعضی از شرکت های فنی و تخصصی هستند که در خصوص کارهای ساختمانی و به ویژه در حوزه ی بازسازی خانه ها اقدام می کنند که در حقیقت به شرکت های پیمانکاری معروف می باشند.

برخی از این کمپانی ها در خصوص ساخت خانه ها و بعضی نیز در مورد بازسازی و ترمیم خانه ها فعالیت دارند. در این خصوص، لازم است که افراد با این شرکت ها و یا اشخاص متخصص، قراردادی را تنظیم نمایند و بر طبق بندهای دقیق و مشخص آن قرارداد، بخشی از کارهای نوسازی و یا همه ی فعالیت های مربوط به بازسازی منزل خود را به این شرکت ها و اعضای آن ها بسپارند.

لزوما نیازی نیست که یک خانه به شرایط کهنه بودن و فرسودگی رسیده باشد

یک نکته را مد نظر داشته باشید که لزوما نیازی نیست که یک خانه به شرایط کهنه بودن و فرسودگی رسیده باشد و آن وقت نسبت به بازسازی آن اقدام شود، بلکه برخی از مالکین خانه ها دوست دارند تا شرایط و وضعیت های درونی خانه خود را تغییر داده و همه چیز آن را زیبا تر نمایند. پس موضوع بازسازی، مختص خانه های فرسوده و در حال تخریب نمی باشد.

حال که وارد موضوع بازسازی و پیمانکاری های مربوط به آن شدیم، باید در این خصوص دقت نماییم که موضوع پیمانکاری ها از نظر بحث های پولی و هزینه ای دارای شرایط خاصی می باشند و در برخی از موارد، لازم است که این کار به صورت شراکتی و یا درصدی انجام شود که ما در مقاله ی خود با عنوان درصد پیمانکاری بازسازی بیشتر به این مورد و موضوعات مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

در ادامه و برای این که موضوع مقاله یعنی درصد پیمانکاری بازسازی را بهتر و بیشتر برای شما ارائه دهیم، لازم است که موضوعاتی را در قالب چند تیتر و سوال برای شما مطرح نماییم و در ادامه ی مقاله و در بخش های مختلف آن، به تدریج تیتر ها و سوالات را مورد توضیح و تشریح قرار دهیم. این موارد به شرح ذیل می باشند:

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • آیا در خصوص درصد پیمانکاری بازسازی اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در خصوص موضوعات مرتبط با بازسازی ساختمان، استانداردهایی وجود دارد؟
  • آیا در خصوص مهم ترین هزینه ی موجود در درصد پیمانکاری بازسازی اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در خصوص عرف درصد پیمانکاری بازسازی اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در خصوص مدیریت پیمان و درصد پیمانکاری بازسازی در خصوص ملک های کلنگی اطلاعاتی دارید؟
  • آیا نوع سازه و نمای ساختمان می توانند بر روی درصد پیمانکاری بازسازی تاثیر داشته باشند؟
  • آیا در خصوص پیمان های بازسازی و درصد پیمانکاری بازسازی برای بازسازی ویلاها اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در خصوص مدیریت های پیمان به همراه مصالح مورد نیاز و تاثیرات آن بر روی درصد پیمانکاری بازسازی اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در خصوص مهم ترین مزیت های قراردادهای پیمان به صورت درصدی بر دیگر قراردادها اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در خصوص نکته های حقوقی قراردادهای بازسازی واحدهای ساختمانی به صورت درصدی اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در خصوص قراردادهای بازسازی واحدهای ساختمانی استاندارد و انواع آن ها اطلاعاتی دارید؟
  • آیا میدانید که هزینه های مرتبط با بازسازی ساختمان ها چگونه و به چه نحوی مورد محاسبه قرار می گیرند؟
  • آیا اطلاع دارید که قبل از اقدام به بازسازی، بهتر است تا به چه سوالاتی در این زمینه پاسخ دهید؟
  • آیا در خصوص اولویت بندی مرحله های مختلف مربوط به بازسازی ساختمان اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در خصوص قیمت گذاری بخش های مختلفی که می خواهید مورد بازسازی قرار دهید، اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در خصوص قراردادهای درصدی برای انجام بازسازی واحدهای ساختمانی اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در خصوص چگونگی انتخاب یک پیمان مناسب و اساسی برای انجام کارهای مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص درصد پیمانکاری بازسازی اطلاعاتی دارید؟

در بخش های آغازین نوشتار تخصصی و علمی خود با عنوان درصد پیمانکاری بازسازی، لازم است که به صورت مقدماتی در خصوص قرادادها و پیمان های بازسازی آشنا شوید. لطفا با ما همراه باشید.

از نظر لغوی، کلمه بازسازی مترادفی برای واژه مرمت و ترمیم می باشد و منظور کلی از این واژه این می باشد که برخی از افراد برای این که عمر یک ساختمان قدیمی را افزایش دهند، روی آن فعالیت ها و کارهایی را انجام می دهند.

در این کار، تلاش آن ها بر این می باشد که نقاط ضعف آن ملک را به خوبی مورد شناسایی قرار دهند و ایرادات موجود را بر طرف نمایند. البته در این جا یک تفاوت میان مرمت و بازسازی در ذهن خطور می کند و آن این موضوع می باشد که مرمت شامل موارد مختلفی می باشد و می تواند هر اقدامی را شامل گردد. البته موضوع بازسازی مختص خانه ها و ساختمان ها می باشد.

منظور دقیق از بازسازی

در حقیقت منظور دقیق تر از بازسازی این می باشد که افرادی، مشغول برخی از فعالیت ها شوند تا بتوانند یک ساختمان و سازه ی قدیمی را استحکام بخشیده و برای نگهداری آن، تلاش نمایند.

در واقع بازسازی می تواند تغییراتی را در بخش های مختلف بنا انجام دهد و قسمت هایی را که به تعمیرت و تغییرات نیاز دارد را ترمیم نماید. کارهای مربوط به بازسازی دارای شیوه ها و روش های مربوط به خودش می باشد و این امکان نیز وجود دارد که خیلی از افراد مالک و صاحب خانه ها در این خصوص اطلاعات کامل و دقیق را نداشته باشند.

در این جا افرادی هستند که با موضوعات مربوط به بازسازی ساختمان ها به خوبی آشنایی دارند و آن ها، قادر هستند که با دریافت هزینه ها و مبالغی، کارهای مربوط به بازسازی یک ملک را پیگیری کرده و به انجام برسانند.

ما به این افراد و یا شرکت ها، پیمانکارهای بازسازی می گوییم. حال می بینیم که برخی از این افراد کارهایی که در قسمت بالا بیان نمودیم را به شکلی درصدی انجام می دهند و به این صورت ما وارد موضوع اصلی مقاله ی خود یعنی درصد پیمانکاری بازسازی می شویم. لطفا با بخش های بعدی مقاله همراه باشید.

آیا در خصوص موضوعات مرتبط با بازسازی ساختمان، استانداردهایی وجود دارد؟

در ادامه نوشتار خود در خصوص موضوع درصد پیمانکاری بازسازی، شما را با استانداردهای موجود در زمینه ی بازسازی واحدهای ساختمانی آشنا خواهیم نمود. لطفا ما را تا پایان مبحث همراهی نمایید.

اگر بخواهیم به شکلی کلی به این موضوع بنگریم، باید بگوییم که به لحاظ عرفی، درصد پیمانکاری بازسازی در هر خانه و ملکی، با پروژه و یا خانه ای دیگر متفاوت می باشد و این یک موضوع ثابت و یکسان نمی باشد. در واقع بر اساس حجم کاری که قرار است تا انجام شود و بر طبق نوع قرار بسته شده با پیمانکار، این درصد مشخص می شود. پس نمی توان برای همه ی پروژه ها مبلغ ثابت و شبیه یکدیگر را در نظر داشت.

در مدیریت پیمان ها، نوع و مدل قراردادها متفاوت می باشد.

هر قراردادی می تواند برای یک اقدامی در نظر گرفته شود.

از مهم ترین موارد در قراردادهای پیمان می توانیم به گزینه های ذیل اشاره داشته باشیم:

قراردادهای ساخت

قراردادهای پیاده سازی و نصب

قراردادهای مدیریت فنی

قراردادهای اجرایی و مالی

قراردادهای بازسازی پروژه ها

و …

در این راستا، بر اساس نوع هر پروژه، شرح کارها و خدمات نیز با هم تفاوت دارند.

شما در حال مطالعه ی مقاله ای علمی و تخصصی در مورد درصد پیمانکاری بازسازی و بازسازی واحدهای ساختمانی هستید. لطفا با بخش های بعدی این مقاله نیز همراه ما باشید.

آیا در خصوص مهم ترین هزینه های موجود در درصد پیمانکاری بازسازی اطلاعاتی دارید؟

به طور کلی می توانیم مهم ترین موارد هزینه ای که در زمان بازسازی یک واحد ساختمانی، اعم از آپارتمان و یا ویلا مورد مصرف قرار می گیرند را به شرح ذیل بیان نماییم:

خریدن انواع مواد، مصالح و متریالی که برای بازسازی آن خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

خریداری نمودن برخی از تجهیزات و ماشین آلات مرتبط با آن پروژه

هزینه های مربوط به اجاره نمودن برخی از تجهیزات مورد نیاز پروژه

هزینه هایی که مرتبط با موضوع حمل و نقل وسائل مختلف می باشند.

پرداخت انواع دستمزدها به کارگرها و معمارهای پروژه ی بازسازی ساختمان مورد نظر

و …

قابل توجه این که، همه ی این موارد هزینه هایی که در قسمت بالا به آن ها اشاره نمودیم، می توانند در درصد پیمانکاری بازسازی آن ساختمان تاثیر گذار باشند و باید همه ی این موردها در بندهای مختلف و متنوع قرارداد پیمانکاری قید شوند و مورد توجه قرار گیرند.

زمانی که پیمانکار بازسازی، صورت حساب های مربوط به بندهای فوق را ارائه می دهد

زمانی که پیمانکار بازسازی، صورت حساب های مربوط به بندهای فوق را ارائه می دهد، لازم است که هزینه های بیان شده به ایشان پرداخت شود.

در کل اگر شما تصمیم دارید که ملک خود را مورد بازسازی قرار دهید، یکی از گزینه های خوبی که پیش روی شما می باشد، استفاده از پیمانکاری بازسازی می باشد که برای شما بسیار کارآمد خواهد بود.

مهم ترین مزیت این کار این می باشد که کارهای مربوط به بازسازی خانه ی شما به شکلی تخصصی و حرفه ای انجام می شوند و از طرفی به لحاظ هزینه ای نیز با مقداری صرفه جویی برای شما همراه خواهد بود.

لطفا بخش های بعدی مقاله ی ما در زمینه ی درصد پیمانکاری بازسازی و همچنین بازسازی واحدهای ساختمانی را از دست ندهید، چون می خواهیم که موارد مهم و کابردی را برای شما عزیزان بیان نماییم.

آیا در خصوص عرف درصد پیمانکاری بازسازی اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که می دانید، یکی از شیوه های خوب برای اجرای پروژه های ساختمانی و به ویژه در بخش بازسازی، مدیریت پیمان می باشد و منظور این است که کارهای آن پروژه را به پیمانکارهای متخصص و حرفه ای واگذار نمایید. در این جا می خواهیم تا در خصوص انواع پروژه های بازسازی، شرایط عرفی را برای درصد پیمانکاری بازسازی مورد بررسی و بحث قرار دهیم.

درصد مورد نظر، مبلغی می باشد که بر اساس حجم و نوع کاری که مدیر آن پروژه قرار است تا انجام دهد، برای ایشان تعیین و در زمان مقرر به او پرداخت می شود.

همه ی بندهای مهم باید در قرارداد مربوط به پیمان بازسازی قید شوند و چیزی از قلم نیفتد. اگر این موارد به خوبی رعایت نشوند، ممکن است که طرفین قرارداد در آینده به مشکلاتی برخورد نمایند.

مهم ترین بندهایی که بر روی درصد پیمانکاری بازسازی تاثیر می گذارند

مهم ترین بندهایی که بر روی درصد پیمانکاری بازسازی تاثیر می گذارند، حجم کارهایی می باشد که قرار است تا فرد پیمانکار آن ها را مورد اجرا قرار دهد و همچنین نوع قرارداد نیز می تواند در این موضوع موثر باشد.

بنابراین همه ی پیمانکاری ها از یک درصد ثابت و مشخصی برخوردار نمی باشند و میزان درصد پیمانکاری بازسازی در هر پروژه با پروژه ای دیگر متفاوت می باشد.

البته ما تصمیم داریم که در این جا درصدهایی که بیشتر مورد عرف می باشند را برای شما مخاطبین گرامی بیان نماییم. تا انتهای مقاله درصد پیمانکاری بازسازی با ما همراه باشید.

آیا در خصوص مدیریت پیمان و درصد پیمانکاری بازسازی در خصوص ملک های کلنگی اطلاعاتی دارید؟

اگر شما تصمیم گرفته اید که خانه کلنگی خود را مورد بازسازی قرار دهید و می خواهید که این کار را به روش قرارداد مدیریت پیمان به یک پیمانکار واگذار نمایید، باید به چند گزینه و نکته مهم به خوبی توجه نمایید.

نکته ی نخست این است که یک قرارداد مربوط به مدیریت پیمان باید دارای مقررات، ضابطه ها و قسمت های مهمی باشد که فرد کارفرما که در این جا خود شما می باشید نیز می بایست نسبت به آن موارد شناخت و آگاهی لازم و کافی را داشته باشد.

نکته ی بعدی این است که به خاطر حجم بالای کار و مدت زمان زیادی که برای انجام امور بازسازی آن صرف می شود، میزان درصد پیمانکاری بازسازی در این گونه پروژه ها میان 12 الی 18 درصد می باشد.

البته محدوده ی درصدی که در بخش بالا اشاره نموده ایم، می تواند به چندین عامل مختلف وابسته باشد و این عامل ها را کارفرما و پیمانکار می توانند با هم توافق نموده و در این خصوص به یک تفاهم کلی برسند.

اگر قصد دارید که این کار را به شرکت های معتبر که رزومه ی خوبی را دارند، بسپارید

اگر قصد دارید که این کار را به شرکت های معتبر که رزومه ی خوبی را دارند، بسپارید؛ بهتر است تا همه ی مواردی را که مورد درخواست دارید، کاملا مشخص نمایید و به ایشان اعلام نمایید. حتی بهتر است که موارد مورد تقاضای خود را از قبل به صورت مکتوب تهیه نمایید و سپس به ایشان ارائه نمایید.

زمانی که شیوه و نوع کارهای اجرایی مربوط به بازسازی ساختمان مشخص شد و این نکته که میزان اختیارات پیمانکار تا چه حد و اندازه می باشد، می توان درصدهای متنوعی را برای درصد پیمانکاری بازسازی در نظر داشت. یعنی این عامل ها نیز می توانند در موضوع درصد پیمانکاری بازسازی تاثیر گذار باشند.

شما در حال خواندن نوشتاری علمی و فنی در مورد درصد پیمانکاری بازسازی و نیز، بازسازی واحدهای ساختمانی می باشید. لطفا در بخش های باقیمانده ی این مقاله نیز با ما همراه باشید.

آیا نوع سازه و نمای ساختمان، می توانند بر روی درصد پیمانکاری بازسازی تاثیر داشته باشند؟

قطعا پاسخی که برای این سوال در نظر گرفته می شود، مثبت می باشد. چون همه می دانیم که نوع سازه های مختلف با هم متفاوت بوده و شرایط آن ها برای موضوع بازسازی نیز با هم فرق دارد و بنابراین بر اساس این که نوع سازه ی مورد نظر چه چیزی باشد، می تواند باعث تغییراتی در میزان درصد پیمانکاری بازسازی بشود.

قطعا در بین سازه ها، سازه هایی که از فلز ساخته شده اند، دارای درصد پیمانکاری بازسازی به میزان کم تری می باشند و این مبالغ در خصوص سازه هایی که بتنی هستند، بیشتر خواهند بود.

مدل و نوع خاصی که برای نمای هر ساختمانی در نظر گرفته شده است

حتی مدل و نوع خاصی که برای نمای هر ساختمانی در نظر گرفته شده است، می تواند تا در موضوع درصد پیمانکاری بازسازی تاثیر داشته باشد. برخی از نماها بسیار ساده می باشند و در مقابل، بعضی از آن ها از پیچیدگی های خاصی برخوردار می باشند.

بنابراین اگر قرار باشد که در کارهای مربوط به بازسازی یک خانه، همه یا بخش هایی از نمای آن ساختمان مورد تغییر و ترمیم قرار گیرد، این که نمای اصلی و قبلی آن چه چیزی باشد و همچنین قرار باشد تا بعد از تغییرات، نما به چه شکلی درآید، همه بر روی میزان درصد پیمانکاری بازسازی تاثیر گذار می باشند.

علت این موضوع نیز این است که برای هر کدام از سبک های نمای ساختمانی، مصالح و زمان های متفاوتی صرف می شود و نمی توانیم مدت زمان یکسان و یا ثابتی را برای اجرا و بازسازی آن ها در نظر بگیریم.

با صرف زمان بیشتر قطعاً میزان درصد پیمانکاری بازسازی آن نیز بالاتر خواهد رفت

یک موضوع را نیز می توانیم به صورتی کلی خدمت شما عزیزان بیان نماییم و آن موضوع این است که برای هر بخشی از بازسازی منزل و مجموعه ساختمانی، هر چه قدر زمان بیشتری صرف شود، قطعا میزان درصد پیمانکاری بازسازی آن نیز بالاتر خواهد رفت. پس یکی از پارامترها و فاکتورهای مهم و تاثیر گذار بر روی درصد پیمانکاری بازسازی، موضوع زمان می باشد.

همچنین در خصوص هزینه های صرف شده در پروژه مد نظر، موضوع کاملا معکوس می شود. به این صورت که در اغلب اوقات، زمانی که میزان مخارج مستقیم شما در آن پروژه بیشتر می شود و مبالغ زیادی را هزینه می نمایید، میزان درصد پیمانکاری بازسازی در آن پروژه کمتر می شود.

مقایسه بین هزینه های پروژه ی شما و دیگر پروژه های مشابه

همچنین اگر با مقایسه بین هزینه های پروژه ی شما و دیگر پروژه های مشابه، به این نتیجه برسید که میزان هزینه های شما نزدیک به متوسط و یا کم تر از آن می باشد، در این صورت مقدار مبلغ درصد پیمانکاری بازسازی تا حدودی افزایش خواهد داشت.

بهترین تصمیم در خصوص میزان درصد پیمانکاری بازسازی

پس بهترین تصمیم در خصوص میزان درصد پیمانکاری بازسازی این می باشد که میان شرایط، هزینه ها و درصد پیمانکاری بازسازی، یک تعادل و حالت میانه روی برقرار شود. در این صورت است که کارهای بازسازی برای شما و یا هر مجری دیگری با مقداری صرفه جویی همراه خواهد بود.

خواهشمند است، بخش های باقیمانده ی متن علمی، فنی و تخصصی ما در مورد درصد پیمانکاری بازسازی و همچنین بازسازی واحدهای ساختمانی را از دست ندهید.

چون قصد داریم که مطلب های مفید و با ارزشی را با شما خوانندگان گرامی و مخاطبین عزیز به اشتراک بگذاریم و اگر تصمیم داشته باشید که در آینده نسبت به بازسازی واحدهای ساختمانی خویش اقدام نمایید، می توانید از مجموعه مطالب مقاله ی ما در حوزه ی درصد پیمانکاری بازسازی و بازسازی واحدهای ساختمانی استفاده نمایید.

البته بهتر است که برای اجرای نهایی پروژه ی خود با افرادی با تجربه و متخصص مشورت نمایید و کارهای مربوط به آن را به شرکت های معتبر و با سابقه بسپارید.

بهترین تصمیم در خصوص میزان درصد پیمانکاری بازسازی

آیا در خصوص پیمان های بازسازی و درصد پیمانکاری بازسازی برای بازسازی ویلاها اطلاعاتی دارید؟

اگر تصمیم شما این باشد که کارهای مربوط به بازسازی را در خصوص یک ویلا و یا خانه ای ویلایی انجام دهید، باید نسبت به این موضوع آگاه باشید که شما قادر خواهید بود تا با یک درصد متعارف و منطقی، قرارداد مربوط به بازسازی مکان دلخواه خود را با پیمانکارها و شرکت های پیمانکاری ببندید.

معمولا این پروژه ها خیلی زمان بر نمی باشند و از هزینه های نسبتا مناسبی نیز برخوردار می باشند. به همین منظور اجرای این گونه پروژه ها، هم برای مجری و هم برای پیمانکارها به صرفه تر می باشد. لذا این افراد با ارائه درصدهای مناسب تری به عنوان درصد پیمانکاری بازسازی می توانند تا کارهای مربوط به بازسازی ویلا یا خانه ویلایی شما را انجام دهند.

بر حسب زمانی که برای انجام و به پایان رساندن این گونه پروژه ها مورد نیاز می باشد، معمولا میزان درصد پیمانکاری بازسازی در این گونه فعالیت های بازسازی میان 15 الی 22 درصد می باشد.

شما نیز می توانید بر حسب نیازهایی که در کار بازسازی دارید و بر اساس برخی هزینه های دیگر که در قسمت مخارج به آن ها اشاره داشتیم، می توانید درصدهایی را بین دو عدد ذکر شده فوق، مورد پرداخت قرار دهید.

میزان عرفی که برای پروژه های بازسازی ویلاها در نظر گرفته شده است

در هر حال، میزان عرفی که برای پروژه های بازسازی ویلاها در نظر گرفته شده است، دست کم 20 درصد می باشد. زمانی که شما درصد مورد نظر را پرداخت می نمایید، همه ی مسئولیت ها در خصوص بازسازی مورد نظر و همچنین تحویل به موقع پروژه بر عهده ی پیمانکار خواهد بود و همه چیز را به ایشان محول می نمایید.

لذا در صورتی که پروژه بازسازی خود را به شیوه مدیریت پیمان در اختیار افراد پیمانکار قرار می دهید، این موضوع را نیز در ذهن داشته باشید که وظیفه اصلی و مهم شما این می باشد که در زمان های مقرر و از پیش تعیین شده، پرداخت های خود را انجام دهید تا کارهای پروژه به خوبی ادامه پیدا کنند و در نهایت در زمان مناسبی نیز فعالیت ها به پایان برسند.

پیشنها ما در این قسمت از مقاله، این می باشد که با توجه به اهمیت و حساسیت کار، فعالیت های پروژه های بازسازی خود را به افراد و یا تیم هایی متخصص و با تجربه بسپارید تا از هر بابت خیال شما راحت و آسوده باشد.

آیا در خصوص مدیریت های پیمان به همراه مصالح مورد نیاز و تاثیرات آن بر روی درصد پیمانکاری بازسازی اطلاعاتی دارید؟

در برخی از پیمان ها، مورد خرید نمودن مصالح و متریال مورد نیاز نیز بر عهده ی پیمانکار قرار می گیرد و این موضوع در بخش های قرارداد ذکر می شود، لذا در این موارد مطمئنا میزان درصد پیمانکاری بازسازی نیز با تغییراتی مواجه خواهد بود.

معمولا در این گونه قراردادها که مسئولیت خرید مواد مورد نیاز بر عهده ی مجری ها قرار می گیرید، میزان درصد پیمانکاری بازسازی عددی بین 8 الی 16 درصد می باشد.

چون ایشان به خوبی و با توجه به رابطه ها و آشناهایی که در زمینه فعالیت خود دارند، می توانند متریال و مصالح لازم را با بهایی کم تر از عرف معمول بازار تهیه و خریداری نمایند. بنابراین برای این فعالیت های بازسازی از ارقامی بین 8 الی 16 درصد استفاده می شود.

حتی در مواردی پیش می آید که آن ها مصالح مورد احتیاج را با قیمت معمول بازار خریداری می کنند و ایشان می توانند قبل از اقدام به خرید، استعلام هایی رسمی را از چند فروشگاه لوازم مربوطه انجام دهند و در آن صورت از بهترین فروشگاه، خرید خود را انجام دهند.

عرف معمول بازار

قطعا در این گونه موارد نیز حداکثر قیمتی که ایشان برای تهیه مواد مورد نیاز پرداخت می کنند، همان عرف معمول بازار مصالح ساختمانی می باشد و نه بیشتر.

در این صورت ایشان می توانند که فاکتورهای خرید را نیز به کارفرما و مالک خانه تحویل دهند. حتی در برخی از موارد که موضوع خرید مصالح، به عهده ی شما یعنی کارفرما می باشد، شما می توانید بر اساس استعلام های انجام شده توسط مجری و پیش فاکتورهایی که به شما ارائه می نماید، عمل کنید و نهایتا این قیمت ها را مورد پرداخت قرار دهید.

در مواردی که موضوع خرید بر عهده ی شما به عنوان کارفرما می باشد، مناسب تر این است که برای میزان درصد پیمانکاری بازسازی که قرار است تا در قرارداد ذکر شود، خیلی حساسیت به خرج ندهید.

یکی از مهم ترین هدف های شما تحویل یک کار با کیفیت در زمانی مناسب می باشد

چون یکی از مهم ترین هدف های شما تحویل یک کار با کیفیت در زمانی مناسب می باشد و در صورتی که در خصوص مبلغ ها و میزان درصد پیمانکاری بازسازی خیلی حساسیت به خرج دهید، ممکن است که از کیفیت کار تحویلی شما کاسته شده و همچنین مدت زمان مناسب برای تحویل آن را نیز شاهد نباشید.

در حقیقت باید به این نکته توجه کنید که اگر شما به شرکت های معتبر در زمینه بازسازی مراجعه نمایید، می توانید در خصوص مبلغ ها و میزان درصد پیمانکاری بازسازی با خیالی آسوده عمل نمایید. چون این شرکت های معتبر نیز به هیچ عنوان حاضر نخواهند شد که برای مبلغ هایی ناچیز، اعتبار چندین و چند ساله ی خویش را زیر سوال ببرند.

از کیفیت کار تحویلی ایشان و آن هم در تایمی مناسب مطمئن باشید

لذا از کیفیت کار تحویلی ایشان و آن هم در تایمی مناسب مطمئن باشید. در این گونه موارد ایشان کار را با کیفیتی مناسب به شما تحویل خواهند داد و قطعا میزان و درصدی را نیز به عنوان دستمزد خود و سود فعالیت هایی که داشته اند را در نظر می گیرند. پس باز هم توصیه می کنیم، در مبلغ و میزان درصد پیمانکاری بازسازی خیلی حساسیت نشان ندهید.

اگر تصمیم نهایی شما این می باشد که کارهای بازسازی توسط تیم هایی خبره و شرکت هایی فنی و تخصصی انجام شوند و هیچ مشکلی نیز به وجود نیاید، مناسب تر این می باشد که برای تعیین درصد پیمانکاری بازسازی، منصفانه تر و از روی منطق عمل نمایید.

چیزی که در حال حاضر به عنوان عرف شناخته می شود، این می باشد که درصد پیمانکاری بازسازی در پروژه های ساختمانی دست کم 20 درصد می باشد.

آیا می دانید که هزینه های مرتبط با بازسازی ساختمان ها چگونه و به چه نحوی مورد محاسبه قرار می گیرند؟

در خصوص بازسازی انواع خانه ها و ملک های مختلف، میزان هزینه های مربوط به بازسازی متفاوت می باشد و این امکان وجود ندارد که برای هر متر مربع از بازسازی یک ملک، عدد دقیق و مشخصی را بیان نمود.

علت اصلی این امر نیز این مسئله می باشد که موضوع بازسازی شبیه ساخت و ساز اولیه، یک موضوع کلی نمی باشد و مشتمل بر کلیات نیست. مثلا ممکن است که در یک خانه ای فقط نیاز باشد تا بخش کوچکی از آن مورد بازسازی واقع شود.

همچنین در هر پروژه ای از بازسازی، ممکن است که متریال و مواد خاصی مورد نیاز باشد. این مواد و مصالح بر اساس کیفیتی که دارند، مطمئنا دارای قیمت های متفاوتی نیز می باشند و در نهایت مجموع هزینه ها متفاوت خواهد بود.

موضوعی که در این جا می تواند مهم باشد، این است که از همان آغاز، هدف های اصلی از کارهای بازسازی مشخص شوند.

موضوعاتی که می توانند بر بحث هزینه ها و مجموعه خرج های آن پروژه ی بازسازی تاثیر گذار باشند.

آیا کارفرما تنها می خواهد بخش هایی از خانه را مرمت نماید؟ یا این که تصمیم دارید، تغییراتی اساسی تر را در واحد ساختمانی خویش ایجاد نمایید؟ همچنین یک سوال دیگر نیز وجود دارد و آن سوال این است که آیا تؤام با موضوع بازسازی و ایجاد تغییرات، مایل است که بر زیبای های کار نیز اضافه نماید یا خیر؟

همه ی این موارد، موضوعاتی هستند که می توانند بر بحث هزینه ها و مجموعه خرج های آن پروژه ی بازسازی تاثیر گذار باشند.

مطمئنا به لحاظ اقتصادی، مجموع هزینه هایی که برای تعمیر و یا بازسازی بک خانه صرف می شود، کم تر از همه ی هزینه های مرتبط با ساخت یک خانه می باشد. در حقیقت، اصلا نمی توان بین این دو مقوله مقایسه ای را انجام داد.

بر این اساس، خیلی از افراد صاحب خانه، موضوع بازسازی و یا نوسازی خانه مورد نظر را در مقابل تخریب کامل آن مورد انتخاب قرار می دهند.

زمانی فرا می رسد که بافت آن ساختمان به طور کامل فرسوده شده است و دیگر امکان بازسازی آن وجود ندارد

البته باید توجه داشته باشیم که زمانی فرا می رسد که بافت آن ساختمان به طور کامل فرسوده شده است و دیگر امکان بازسازی آن وجود ندارد و در این شرایط، تنها راهی که برای صاحب آن باقی می ماند، این می باشد که همه ی ساختمان را مورد تخریب قرار داده و از نو شروع به ساخت بنای جدیدی نماید.

با عنایت به هزینه ای که بازسازی یک واحد ساختمانی دارد، بهترین شیوه برای نو کردن آن ساختمان و تغییراتی در دکوراسیون و طرح داخلی آن، گزینه ی بازسازی می باشد. البته باز هم می گوییم، به شرطی که آن واحد ساختمانی قابل بازسازی باشد و نیازی به تخریب کامل نداشته باشد.

آیا از مهم ترین اقدامات برای نوسازی و ایجاد تغییراتی در طرح داخلی واحد ساختمانی اطلاع دارید؟

در این قسمت از مطلب، برخی از مهم ترین تغییرات در امر بازسازی ساختمان را برای شما بیان و تشریح خواهیم نمود. این موارد عبارت هستنداز:

کف سازی مجدد فضاها از جمله سالن ها، اتاق ها و …

عوض نمودن کاغذهای دیواری

تغییر دادن دکور داخلی آشپزخانه

عوض نمودن کابینت های آشپزخانه

اجرای سقف های کاذب در بخش های مختلف واحد ساختمانی

و …

آیا اطلاع دارید که قبل از اقدام به بازسازی، بهتر است تا به چه سوالاتی در این زمینه پاسخ دهید؟

هر فردی که تصمیم دارد تا واحد ساختمانی خود را بازسازی نماید و در بخش هایی از آن تغییراتی را ایجاد نماید، بهتر است که این سوال های مهم را در ذهن خویش مرور نماید و برای هر یک از آن ها یک پاسخ منطقی نیز پیدا کند.

این سوال ها به شرح ذیل می باشند:

قصد شما این است که در کدام بخش های ساختمان خود تغییراتی را ایجاد نمایید؟

تا چه اندازه می خواهید که برای موضوع بازسازی خانه ی خود هزینه نمایید؟

بعد از بازسازی، کاربری فضاهایی که مورد تغییر قرار گرفته اند، چه چیزی خواهد بود؟

زمانی که قصد تغییرات و بازسازی در واحدهای آپارتمانی را دارید، مایل هستید تا کدام یک از سبک های کلاسیک، مدرن و … را مورد انتخاب قرار دهید؟

میزان اهمیت طرح ریزی و طراحی برای شما تا چه اندازه می باشد؟

مایل هستید که از چه نوع مواد و مصالح ساختمانی استفاده نمایید؟

لوازمی که در خانه دارید، از نوع کلاسیک می باشند یا مدرن؟

و …

آیا در خصوص اولویت بندی مرحله های مختلف مربوط به بازسازی ساختمان اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص اولویت بندی مرحله های مختلف مربوط به بازسازی ساختمان اطلاعاتی دارید؟

بهتر است، زمانی که تصمیم می گیرید تا کارهای بازسازی و نوسازی را در واحد ساختمانی خود انجام دهید، کارها و بخش های مختلف آن را مورد اولویت بندی قرار دهید.

مهم ترین اولویت ها به شرح ذیل می باشند:

اولویت شماره 1: آشپزخانه

اولویت شماره 2: سرویس های بهداشتی

اولویت شماره 3: پذیرایی و نشیمن ها

اولویت شماره 4: اتاق خواب ها

و اگر تصمیم دارید که بازسازی را در بیرون فضای خانه انجام دهید:

اولویت شماره 1: نمای ساختمان

اولویت شماره 2: لابی

اولویت شماره 3: پارکینگ و راه پله ها

در صورتی که این موارد و اولویت را به خوبی مورد رعایت قرار دهید، مطمئنا نتیجه های بسیار بهتری را به دست خواهید آورد.

آیا در خصوص قیمت گذاری بخش های مختلفی که می خواهید مورد بازسازی قرار دهید، اطلاعاتی دارید؟

زمانی که تصمیم دارید تا در خصوص بخش های مورد بازسازی قیمت گذاری نمایید، بهتر است که هر کدام از قسمت ها را به چند آپشن دیگر تقسیم نمایید. مثلا اگر قرار است که قسمت آشپزخانه را مورد بازسازی قرار دهید، مواد و مصالح مورد نیاز برای این بازسازی را در 4 سطح زیر درجه بندی نمایید:

مواد درجه 1

مواد استاندارد

مواد عالی

مواد لوکس

حال می توانید تا بر اساس نوع و درجه ای که در ذهن دارید، کارهای طراحی آشپزخانه را انجام دهید و برای هر یک از آن ها قیمت هایی را مورد محاسبه و یا تخمین قرار دهید.

قیمت ها برای هر متر طراحی متفاوت خواهد بود

بر این اساس، می دانید که قیمت ها برای هر متر طراحی متفاوت خواهد بود و بر اساس متریال مورد انتخاب شما و حجم تغییراتی که قرار است تا در آن مکان اعمال نمایید، بهای مواد مصرفی و دستمزدها متفاوت خواهند بود.

قطعا اگر بخواهید که طراحی لاکچری را برای این قسمت از منزل خود داشته باشید، باید به فکر هزینه های بیشتری نیز باشید.

البته در بعضی از موارد پیش می آید که شما خودتان از قبل طرحی را برای مکان مورد نظر در ذهن داشته اید و یا طرح مناسبی را از طریق اینترنت پیدا کرده اید. در این صورت نیازی ندارید که برای بخش طرح ریزی کار هم هزینه ای را متقبل و پرداخت نمایید و تنها باید برای اجرای کارهای مرتبط با آن هزینه کنید.

ممکن است که طرح هایی که شما برای آشپزخانه خود یافته و مورد انتخاب قرار داده اید، شامل این موارد باشند:

کاشی و سرامیک خاصی برای آشپزخانه

نورپردازی برای آشپزخانه

شکل دلخواه برای سینک

شیرهای متنوع ظرفشویی

و …

به این نکته نیز توجه نمایید که وقتی طرح مورد نظر را قطعی نمودید، می توانید به انتخاب مواد و مصالح مورد نیاز که با آن ها بتوانید تا طرح دلخواه را پیاده نمایید، بپردازید. در صورتی که مصالح مورد نیاز را نیز انتخاب کردید، می توانید کارهای اجرایی در خصوص طرح و بازسازی را به یک فرد پیمانکار و یا شرکتی معتبر در این زمینه بدهید.

توضیه ما در این مواقع این می باشد که با شرکت های معتبر و با سابقه در این خصوص مشورت نمایید و کارهای مربوط به بازسازی بخش های مختلف واحد ساختمانی خود را به هر فردی نسپارید.

آیا در خصوص قراردادهای درصدی برای انجام بازسازی واحدهای ساختمانی اطلاعاتی دارید؟

هر پروژه ای که بخواهد تا برای بازسازی یک یا چند واحد ساختمانی مورد اجرا واقع شود، نیاز به انعقاد یک قرارداد دارد که این قراردادها در قالب تفاهم نامه هایی کتبی بسته می شوند و دارای بار حقوقی نیز می باشند.

این قرارداد بر طبق آن شرایطی که در متن آن ها ذکر می شود، از هم جدا و متمایز می شوند. البته اگر این شریط ذکر شده دارای منطق و اصولی باشند، سبب موفقیت و پیروزی برای هر دو سمت قرارداد خواهند شد.

به این صورت، زمینه ی لازم برای پیروز شدن هر دو طرف فراهم می شود. به این صورت، یک ارتباط حقوقی قابل اعتماد و مطمئن بین دو نفر ایجاد می شود.این رابطه کاملا شفاف و واضح می باشد.

قراردادهایی که عمدتا برای کارهای بازسازی ساختمان مورد کاربرد قرار می گیرند، عمدتا در 7 شاخه زیر مورد دسته بندی قرار می گیرند:

قراردادهایی که عمدتا برای کارهای بازسازی ساختمان مورد کاربرد قرار می گیرند، عمدتا در 7 شاخه زیر مورد دسته بندی قرار می گیرند:

قرارداد پیمان مدیریت

قرارداد با قیمت های مقطوع

قرارداد مصالح پای کار

قرارداد کلید تحویل

قرارداد بر طبق فهرست بها

قرارداد بر طبق متراژ زیر بنا

قرارداد طرح و اجرا

و …

در ادامه نوشتار، قصد داریم که برخی از این قراردادها را به اختصار برای شما توضیح دهیم.

در شاخه اول یعنی قرارداد پیمان مدیریت، همه ی کارهای مربوط به اداره نمودن بازسازی مربوط به یک واحد ساختمانی به یک پیمانکار و یا مدیر پیمان داده می شود تا ایشان پیگیری های لازم را انجام دهد.

او قادر است که به شکلی بدون واسطه با فروشندگان مصالح ساختمانی و مواد مورد نیاز ارتباط بر قرار کند و مواد لازم برای آن پروژه را تامین نماید. او می تواند مسئولیت همه و یا بخشی از پروژه را قبول نماید.

مسئولیت هایی که می توانیم در اختیار مدیر پیمان قرار دهیم، می توانند مشتمل بر این موارد باشند:

طراحی

تهیه و تامین تجهیزات مختلف مورد نیاز برای پروژه

تهیه ی مصالح مورد نیاز

به کار گیری نیروهای کار

اخذ انواع مجوزهای مورد نیاز

فراهم آوردن مسائل امنیتی برای کارگاه مربوطه

نظارت کامل بر روی اجرای پروژه بر اساس طرحی که مورد توافق قرار گرفته است.

قیمت پیمانکار بازسازی ساختمان

در این شیوه، این هزینه ها بر عهده ی خود مالک و یا فرد کارفرما می باشند:

حقوق و دستمزد کارکنان

خرید و حمل و نقل مصالح

پرداخت درصدی مشخص که بر روی آن توافق به عمل آمده است، به عنوان حق نظارت و مدیریت به مدیر پیمان

و …

در این شرایط با توجه به مدیریتی که بر روی آن پروژه صورت گرفته است، کارفرما مختار است که نظرات خویش را در زمینه کارهای صورت گرفته در آن پروژه اعلام نماید و به این صورت مشخص شود که کیفیت کارها در چه اندازه ای بوده است و مدیریت مخارج و هزینه ها در چه سطحی انجام شده است.

این پروژه های بازسازی ساختمانی معمولا به شکل گام به گام و مرحله به مرحله انجام می شوند

این پروژه های بازسازی ساختمانی معمولا به شکل گام به گام و مرحله به مرحله انجام می شوند. هزینه هایی که قرار است تا از سوی کارفرما مورد پرداخت قرار گیرد و پول هایی که در این کارها رد و بدل می شوند، از طریق فرم های مشخصی که تحت عنوان صورت وضعیت شناخته می شوند، قابل تهیه و قابل پرداخت می باشند.

در این شرایط باید فاکتورهای مورد نظر نیز به همراه دیگر مستندات به فرم های ذکر شده ی صورت وضعیت پیوست شده باشند.

در این صورت کارفرما آن ها را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که مشکلی وجود نداشت، آن ها را تایید کرده و مورد پرداخت قرار می دهد.

تنخواه گردان

مورد دیگری که در این گونه قراردادها مرسوم می باشد، این است که در ابتدای قرارداد و شروع کارهای پروژه، مبلغی نیز به عنوان تنخواه گردان از سوی کارفرما به مدیر پیمان تحویل داده می شود.

به شکلی کلی می توانیم بیان نماییم که از این سبک قراردادها عمدتا در بازسازی واحدهای ساختمانی استفاده می شود. این قراردادها دارای بهترین شرایط می باشند و از برترین سبک های قرارداد برای کارهای بازسازی ساختمان ها می باشند.

علت این امر نیز این می باشد که میزان ریسک کار برای مدیر پیمان کاهش یافته و از طرفی کارفرما نیز موقعیت نظارتی خوبی را بر کل پروژه دارا می باشد. او می تواند به خوبی موضوعات مرتبط با هزینه ها و مخارج را نیز مدیریت نماید.

خود قراردادهای مدیریت پیمان نیز دارای زیر شاخه هایی می باشند که ما در ادامه مبحث، آن ها را نام برده و در خصوص برخی از آن ها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

انواع قراردادهای مدیریت پیمان به شرح ذیل می باشند:

انواع قراردادهای مدیریت پیمان به شرح ذیل می باشند:

پیمان امانی

پیمان دستمزدی

پیمان گلوبال و یا خاص

پیمان طرح و اجرا

و …

شما در حال مطالعه ی یک متن علمی و تخصصی در زمینه درصد پیمانکاری بازسازی و نیز، بازسازی واحدهای ساختمانی و موضوعات مرتبط با آن می باشید. لطفا در ادامه نیز با ما همراه باشید.

آیا در خصوص چگونگی انتخاب یک پیمان مناسب و اساسی برای انجام کارهای مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص چگونگی انتخاب یک پیمان مناسب و اساسی برای انجام کارهای مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی اطلاعاتی دارید؟

بر اساس این موضوع که قراردادهای متنوعی در حوزه کارهای بازسازی واحدهای ساختمانی وجود دارند، بهتر است که این قراردادها را مورد بررسی قرار دهیم تا شما به خوبی با آن ها آشنا شده و بتوانید در زمان لزوم یکی از بهترین نمونه ها را مورد انتخاب قرار دهید.

در این قسمت از مقاله، برخی از مهم ترین پارامترها را در خصوص قراردادهای مرتبط با بازسازی واحدهای ساختمانی برای شما تشریح می نماییم. لطفا با ما همراه باشید:

انعقاد یک قرارداد با قیمت مقطوع و مناسب:

در این سبک از قراردادهای بازسازی واحدهای ساختمانی، وضعیت کارگاه مربوطه به شکلی می باشد که نقشه های فنی مورد نیاز تعیین شده اند و موارد جزئی درون هر کدام از آن ها نیز روشن و واضح می باشد. بنابراین احتمال این که تغییراتی در آن ها صورت گیرد، بسیار پایین می باشد.

در این نوع قراردادهای مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی، میزان زمانی که برای اجرا و پیاده سازی در نظر گرفته شده است، کم تر از 12 ماه می باشد.

انعقاد این سبک قراردادها با شرایط ذکر شده، بسیار رایج می باشد و در این صورت فرد مدیر پیمان وطیفه دارد که کارهای مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی را با یک بهای معلوم و قطعی مورد اجرا درآورد.

قرارداد مصالح ساختمانی پای کار:

قرارداد مصالح ساختمانی پای کار:

در این نوع از قراردادهای مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی، لازم است که فرد کارفرما در خصوص تهیه مصالح ساختمانی مورد نیاز پروژه، دارای دانش فنی و همچنین اعتبار مالی مناسب باشد.

در این صورت مدیر پیمان نیز مسئول است که نیروهای کاری و پرسنل مورد نیاز را تامین نماید و همچنین باید بر کارهای ایشان نظارت دقیق و کاملی را داشته باشد. در این صورت، زمانی که کارهای مربوط به بازسازی هر بخش از ساختمان به پایان می رسد، او می تواند دستمزد و هزینه مشخص شده ی خود را نیز دریافت نماید.

قرارداد بازسازی واحدهای ساختمانی به صورت کلید تحویل:

در این نوع از قراردادهای مرتبط به بازسازی واحدهای ساختمانی که به آن ها طرح ریزی و ساخت نیز می گویند، می بایست کارفرما نسبت به توانایی ها و کیفیت کاری پیمانکار پروژه اطمینان کافی را به دست آورد.

چون قرار است که همه ی عملیات مختلف پروژه را به ایشان بسپارد و در حقیقت همه چیز در اختیار کارفرما خواهد بود تا زمانی که همه ی کارها به پایان رسیده و او می تواند کلید ساختمان بازسازی شده را به کارفرما تحویل نماید و در حقیقت کارفرما فقط با چرخاندن یک کلید وارد خانه نوسازی شده ی خویش می شود. از این بابت در مورد این نمونه قراردادهای بازسازی واحدهای ساختمانی، از واژه ی کلید تحویل استفاده شده است.

قرادادهای بازسازی واحدهای ساختمانی بر طبق فهرست و لیستی از قیمت ها:

در این سبک از قراردادهای بازسازی واحدهای ساختمانی، شرایط کارگاه مورد نظر و خدمت های ارائه شده توسط ایشان به صورتی دقیق مشخص و واضح نمی باشد و ممکن است که این موارد با تغییراتی همراه باشند.

بنابراین هزینه هایی که برای کارهای بازسازی واحدهای ساختمانی مورد نیاز می باشد، بر طبق یک لیست و یا فهرستی که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی مورد تنظیم واقع شده است، تعیین و محاسبه می شود. البته یک مبلغی نیز برای سود پیمانکار در نظر گرفته می شود.

انعقاد یک قرارداد بازسازی واحدهای ساختمانی بر طبق میزان و متراژ زیر بنای کار:

این نوع قراداد بازسازی واحدهای ساختمانی یک ترکیب اصولی منطقی از دو شیوه ی قیمت مناسب و لیست قیمت ها می باشد. میزان و حجم فعالیت های اجرایی مورد نیاز دقیقا مشخص نمی باشد،

اما برخی از مشخصه های مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی کاملا معین و واضح می باشند. در این شرایط، کارفرما قادر است تا در میان کارهای اجرایی، تغییراتی را در حجم فعالیت ها ایجاد نماید. البته در این صورت مقدار قیمت ها نیز تغییر خواهند داشت و درصد مورد نیاز برای سود کارفرما نیز در نظر گرفته می شود.

همچنین هزینه های مربوطه نیز بر طبق لیست قیمت ها و دیگر موارد بیان شده و تا سقف زیر بنایی معادل 10 هزار متر مربع قابل پرداخت می باشند.

آیا در خصوص مهم ترین مزیت های قراردادهای پیمان به صورت درصدی بر دیگر قراردادها اطلاعاتی دارید؟

مهم ترین مزیت ها و فواید انعقاد قراردادهای بازسازی واحدهای ساختمانی به صورت درصدی به شرح ذیل می باشند:

خرید و گزینش مواد مورد نیاز برای پروژه بر عهده ی صاحب ملک می باشد.

پیمانکارهای جزئی را فرد مالک مورد گزینش و انتخاب قرار می دهد.

پیمانکارهای مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی، به عنوان مجری و همچنین مشاوری برای کارفرما ایفای نقش می کنند.

تامین مصالح، پرداخت دستمزدها و بهای مربوط به پیمانکارهای جزء توسط فرد پیمانکار انجام می شوند و البته ایشان باید این موارد را به تایید فرد کارفرما برساند.

این گونه پروژه ها به صورت درصدی بوده و موضوع انجام فعالیت های مختلف پروژه مستقل از زمان می باشد و در زمان مورد توافق به پایان خواهد رسید.

مالک، نسبت به اعمال تغییراتی در همه ی شرایط کارگاه صاحب اختیار می باشد.

میزان و درصدی که برای پیمانکار اصلی در نظر گرفته شده است، ثابت و بدون تغییر می باشد.

و …

لطفا در بخش های پایانی مقاله ی درصد پیمانکاری بازسازی و همچنین بازسازی واحدهای ساختمانی نیز با ما همراه باشید.

آیا در خصوص نکته های حقوقی قراردادهای بازسازی واحدهای ساختمانی به صورت درصدی اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص نکته های حقوقی قراردادهای بازسازی واحدهای ساختمانی به صورت درصدی اطلاعاتی دارید؟

مهم ترین نکته های حقوقی فنی مشتمل بر موارد زیر می باشند:

عنوان و تیتر آن قرارداد مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی

متن و محتوای قرارداد بازسازی واحدهای ساختمانی

لفظ ها و کلمه های به کار رفته در قرارداد بازسازی واحدهای ساختمانی

مقررات حاکم بر قرارداد بازسازی واحدهای ساختمانی

عرف ها

و …

به این نکته نیز توجه داشته باشید که تنظیم قرادادهای بازسازی واحدهای ساختمانی و حتی در مورد پروژه های ساخت و اجرا، سبب می شوند که یک ارتباط اصولی و دارای امنیت کامل حقوقی میان هر دو طرف یعنی کارفرما و پیمانکار برقرار شود.

زمانی که افراد نسبت به موضوعات و نکته های مهم قراردادهای بازسازی واحدهای ساختمانی شناخت خوبی داشته باشند، این امر بیشتر محقق می شود. یعنی خیال هر دو طرف در خصوص ابعاد حقوقی قضیه راحت تر می باشد.

به این مورد نیز توجه داشته باشید که در مواردی که قیمت ها و درصدهای ارائه شده برای بازسازی واحدهای ساختمانی پایین می باشد، الزاما دلیلی بر موفقیت قطعی آن پروژه نمی باشد. چون قراردادی مناسب تر است که همراه با پیش بینی و برنامه ریزی هایی برای تحقق شرایط مختلف باشد و همه چیز در آن شفاف و واضح بیان شده باشد.

آیا در خصوص قراردادهای بازسازی واحدهای ساختمانی استاندارد و انواع آن ها اطلاعاتی دارید؟

اگر شما تصمیم دارید که در آینده ای نزدیک، یک پروژه ی بازسازی واحدهای ساختمانی را انجام داده و یا آن را عملی نمایید، برای پیاده سازی مرحله های مختلف آن دو راه را در پیش روی خود خواهید داشت.

راه اول این می باشد که ما خودمان در نقش مالک و صاحب خانه دارای تجربیاتی از گذشته و مقدار دانش فنی در زمینه ی بازسازی واحدهای ساختمانی هستیم که در این صورت، می توانیم که همه ی کارها را خودمان به عهده گرفته و پیگیری های لازم را انجام دهیم.

شیوه ی دوم کار به این صورت می باشد که افراد و یا شرکت های معتبر را در زمینه ی بازسازی واحدهای ساختمانی پیدا کنیم که دارای سابقه، تجربه و دانش خوبی در این زمینه باشند.

در مورد دوم، یعنی زمانی که قرار است تا کارها را به فرد یا شرکتی دیگر بسپاریم، باید به فکر انعقاد قرارداد بازسازی واحدهای ساختمانی باشیم. این قرارداد باید کامل، دقیق و واضح باشد.

همه ی ما در خصوص مشکلاتی که میان کارفرماها و یا پیمانکاران پیش آمده است، چیزهایی را شنیده ایم

قطعا پیش از این همه ی ما بارها در خصوص مشکلاتی که میان کارفرماها و یا پیمانکاران پیش آمده است، چیزهایی را شنیده ایم. با کمل تاسف باید عرض نماییم که خیلی از این اختلاف ها حتی به محکمه های قضایی نیز کشیده می شوند. تنها نتیجه ای هم که در این موارد برای دو طرف به دست می آید، ضرر و زیان مالی و اتلاف وقت هر دو طرف می باشد.

یعنی هم کارفرما و هم پیمانکار از لحاظ زمانی و مادی ضرر می کنند.

با بررسی اجمالی این موارد متوجه خواهیم شد که در صورتی که این دو طرف در آغاز صحبت خود برای اجرای بازسازی واحدهای ساختمانی به انعقاد قراردادی محکم، کامل و شفاف می پرداختند، قطعا به این موارد و مشکلات نیز برخورد نمی کردند.

در صورتی که تصمیم دارید تا در آینده به عنوان یک مالک و صاحب خانه دست به بازسازی واحدهای ساختمانی خود بزنید

لذا توصیه ما به شما و دیگر عزیزان این می باشد که در صورتی که تصمیم دارید تا در آینده به عنوان یک مالک و صاحب خانه دست به بازسازی واحدهای ساختمانی خود بزنید، اگر خودتان در این خصوص دارای تجربه و دانش کامل و کافی نمی باشید، بهتر است تا شخصا و رأسا در این خصوص اقدام نفرمایید و در این باره با افراد و یا شرکت هایی که دانش، تجربه و تخصص لازم را دارند، مشورت نمایید.

دقت کنید که کارهای مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی را به هر گروهی نیز نسپارید و مراقب باشید که شرکت مورد انتخاب شما در میان دیگر شرکت های همکار، از اعتبار و سابقه ی خوب و درخشانی نیز برخوردار باشد. در این صورت می توانید کارهای مربوط به بازسازی واحدهای ساختمانی خود را با خیالی راحت به ایشان بسپارید.

مراقب این نکته نیز باشید

مراقب این نکته نیز باشید که با همین شرکت های معتبر نیز قراردادهایی را در خصوص بازسازی واحدهای ساختمانی منعقد نمایید و همه چیز را به صورت شفاف و واضح بیان نمایید و مراقب باشید که در متن و محتوای قرارداد بازسازی واحدهای ساختمانی خود چیزی را از قلم نیندازید.

در این جا مقاله ی علمی و تخصصی ما در زمینه ی درصد پیمانکاری بازسازی به پایان رسید. امیدوار هستیم که مطلب های بیان شده در مقاله ی درصد پیمانکاری بازسازی برای شما عزیزان خواننده و مخاطبین گرامی مفید فایده و مثمر ثمر بوده باشند و بر اساس مواردی که در بخش های مختلف نوشتار تخصصی درصد پیمانکاری بازسازی برای شما بیان نمودیم، به خوبی با درصد پیمانکاری بازسازی و شرایط مربوط به آن آشنا شده باشید.

توصیه ما به شما عزیزان این می باشد که در مواقع نیاز به اجرای کارهای بازسازی و یا نوسازی، کارهای خود را به افراد و شرکت های قابل اعتماد بدهید و در این باره حتما به انعقاد قرارداد نیز بپردازید تا در ادامه با مشکلی روبرو نشوید.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *