دکوراسیون

لمینت را می توان خیس کرد

لمینت را می توان خیس کرد

بین کف پوش ها و تولیدات چوبی چالش مهمی به نام رطوبت وجود دارد. چرا که خواص چوب به نحوی است که با رطوبت رابطه مطلوبی ندارد و توان مقاومت با رطوبت را ندارد. کف پوش لمینت محصولی خاص در این رابطه است. با ادکامپلکس همراه باشید تا با خاصیت کف پوش لمینت آشنا شوید.

رابطه پیچیده کف پوش لمینت و رطوبت

تعدادی از کف‌پوش‌ها هستند که به‌طور کامل و 100 درصد ضد آب هستند. از قبیل کاشی، سرامیک، چینی و امثال آن. در طرف دیگر کف‌پوش‌هایی هستند که در برابر آب نفوذپذیرند. این دسته شامل این موارد می‌شود: کف‌پوش چوبی، کف پوش بامبو و کف‌پوش ‌هایی که از چوب ساخته ‌شده باشند.

کف پوش لمینت هم می توان در دسته نخست قرار بگیرد و هم در دسته دوم. یعنی هم در برابر آب آسیب ببیند و هم در برابر آب مقاومت داشته باشد و آب بر روی آن تاثیری نداشته باشد. در صورتی که فرآیند نصب را طبق دستورالعمل انجام ندهید ، در مقابل آب مقاوت نشان نمی دهد. آب در آن نفوذ می کند و آسیب می بیند. اگر پروسه نصب لمینت را طبق دستورالعمل انجام دهید و جلو روید ، در سخت ترین شرایط نیز در مقابل آب مقاوم است و آب در آن نفوذ نمی کند. می توان از لمینت در فضایی استفاده نمود.

مزایا و معایب

لمینت می تواند خیس شود و آسیب نبیند – ولی با محدودیت

سطح لمینت بطور کامل و 100 درصد ضب آب است و امکان نفوذ ندارد. ولی حاشیه لمینت نفوذ پذیر است و باعث نفوذ آب می شود.

در حدود 4 ساعت طول می کشد تا لمینت که خیس شده ، باد کند.

بعد از اینکه لمینت به طور کامل خشک شد ، دیگر به ابعاد اصلی و نخست خود باز نمیگردد.

آب به سرعت در لایه های لمینت نفوذ می نماید.

بیشتر لبه های لمینت در معرض خطر هستند. بدلیل برش خوردن لمینت از آن نواحی در معرض نفوذ آب هستند.

امکان نصب لمینت در حمام وجود دارد. جهت نصب لمینت در حمام باید طبق دستورالعملی پیش رفت که متخصصین برای آن تعبیه نموده اند.

در بخش رختکن حمام و یا حمام هایی که دارای اتاق مخصوص جهت استحمام هستند ، می توان بدون نادیده گرفتن موارد احتیاطی از استفاده از لمینت لذت برد.

اقدام های احتیاطی جهت نصب لمینت در نواحی مرطوب

موارد زیر را جهت نصب لمینت در نواحی با رطوبت زیاد انجام دهید. نصب با ساختار زیر در حمام ، اطراف سینک ظرف شویی ، ماشین ظرف شویی و ماشین لباس شویی :

1-ساخت پوشش فوقانی لبه ها : هنگام نصب لمینت ، پوشش فوقانی بخش هایی که کنار دیوار قرار می گیرند به اندازه 5 سانتی متر به دیوار متصل شوند.

2-اتصال با چسب : لبه های لمینت را با چسب بطور کامل آغشته نمایید. حتی قسمت های درونی لبه ها را تا بالای لمینت با چسب بطور دقیق آغشته نمایید. سپس لمینت ها را کنار هم قرار دهید تا مفاصل بر هم منطبق شوند. بعد از آن چسب های اضاقی را پاک نمایید. بگذارید تا چسب کار خود را انجام دهد.

3-استراحت : پس از اتمام فرآیند چسب زدن و نصب لمینت ، بگذارید 24 ساعت استراحت دهید تا بطور کامل خشک شود.

4-پر کردن قسمت های فرو رفته : کف پوش لمینت – چه در حالت خشک و چه در حالت مرطوب –  بخش هایی از آن در اثر انبساط و انقباض دچار جدا شدن و ایجاد حفره می شود. این بخش ها را با استفاده از چسب سیلیکون پر نمایید تا از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری شود.

5-پر کردن مناطق خاص : قسمت هایی از کف پوش هست که باید برای دوش ، وان و امثال این موارد برش داده شود. این قسمت ها که برش زده می شوند حکم حاشیه لمینت را می گیرد. راه نفوذ آب به درون لمینت از طریق این قسمت امکان پذیر می شود. جهت رفع این نفوذ ، قسمت هایی را که برش زده اید با استفاده از چسب سیلیکون پر نمایید.

لمینت مقاوم در برابر رطوبت

همانطور که توضیح داده شد کف پوش لمینت ، اگر طبق دستور نصب شود ، در مقابل رطوبت و آب مقاوم بوده و اجازه نفوذ آب به درون خود را نمی دهد. مناسب برای هر مکانی ، با هر شریط اقلیمی. انتخابی مناسب و عالی برای خرید و نصب کف پوش.

منبع: شرکت کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *