دکوراسیون کافی شاپ نقش تاثیر گذاری بروی لذت بخش تر کردن مزه یک قهوه ایفا خواهد کرد. طعم دلپذیر قهوه در چنین مکان هایی مهم ترین عامل در جذب مشتری است اما زمانی که طعم یک قهوه خوب توسط دیزاین و طراحی شیک (از مبلمان گرفته تا چیدمان وسایل قرار گرفته بروی میز) همراهی شود، لذت نوشیدن یک قهوه در چنین فضایی چندبرابر خواهد شد. صاحبان کافی شاپ ها باید با دقت تمام بروی آرامش بخش بودن محیط، نوع تزیین و جلوه دکوراسیون کار کنند تا از ایجاد یک تجربه لذیذ و خاطره انگیز در ذهن مشتریان مطمئن باشند. در این مطلب با نمونه هایی شیک و زیبا از دکوراسیون کافی شاپ های موجود در سرتاسر جهان آشنا خواهید شد که سرو یک قهوه اعلا در کنار دیزاین و طراحی کاربردی و زیبا را به بهترین شکل ممکن عملی کرده اند. البته کافی شاپ های بسیار زیادی در سطح شهرها وجود دارند اما تعداد اندکی هستند که چنین ویژگی هایی را در خود داشته باشند.
کافی شاپ ها، بیشتر از هر رستوران دیگری تمایل دارند اتمسفری ویژه و متفاوت چه در طراحی داخلی و چه درموقعیت مکانی خود داشته باشند. طوریکه چنین تمایلی در ایجاد قهوه های متفاوت دیده نمی شود. تمامی مشتری ها بدون استثنا طراحی داخلی شیک را تحسین خواهند کرد برای جذاب کردن دکوراسیون صاحبان کافی شاپ ها معمولا از عکس های و تابلوهای هنری یا خانوادگی بروی دیوار و موضوعات و نقاشی های جالب و خنده دار در طراحی داخلی استفاده می کنند.
وجود صندلی های متفاوت درکافی شاپ یکی دیگر از موارد لازم در دکوراسیون داخلی است. سعی کنید در کنار صندلی های معمولی، از مبلمان راحتی در دکوراسیون هم استفاده کنید زیرا عده ای دوست دارند قهوه خود را در راحتی کامل میل کنند. هر چه مشتری راحت تر باشد بیشتر در کافی شاپ خواهد ماند و شاید نوشیندی های بیشتری سفارش بدهد.
دکوراسیون رستوران های سنتی و مدرن با هم متفاوت است اما همگی با اصول و قواعد طراحی دکوراسیون داخلی اجرا می شوند. در سرتاسر دنیا رستوران ها با توجه به سبک دکوراسیون کشورها طراحی می شوند. به عنوان مثال در کشور چین و کشورهای آسیای مرکزی استفاده از چوب بیشتر از ابزار دیگر در دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ ها به چشم می خورد و در رستوران ها و کافی شاپ های اروپایی و آمریکایی نورپردازی جزو هایلایت های طراحی داخلی است.
- رستوران های دنیا ، دکوراسیون داخلی رستورانها ، عکس دکوراسیون رستوران
- دکوراسیون رستوران ، دکوراسیون رستوران و کافی شاپ های برتر دنیا
معماری داخلی کافی شاپ Project Cafe توسط گروه Workshop inc به گونه ای اجرا شده که محلی باشد برای آشنایی با هنر، غذا خوردن و حتی خرید لباس. میز های بزرگ غذاخوری که برای این کافه طراحی شده اند ارتباط بین مردم با همدیگر را قوی تر و صمیمی تر می کنند، رنگ های اصلی به کار رفته در دکوراسیون کافه خنثی هستند و فضای کافه را شبیه به بوم نقاشی طراحی کرده اند تا مناسب برای به نمایش گذاشتن آثار هنری و اجناس باشد زیرا در این کافه تمامی لوازم مانند مبلمان، تابلو ها، تزئینات و.. برای فروش هستند.
این کافه در داخل یک خانه ی ییلاقی در شهر احمد آباد، هند طراحی شده. مش هایی که به سقف نصب شده اند سیستم های نورپردازی های مختلف را نگه می دارند.مترجم: ثنا حسینیان
کافه هنر
طراحی نمای کافی شاپ با ایده ای جدید و ارزان
طراحی زیبا و خاص نمای کافی شاپ می تواند تاثیر بسیار زیادی برای وسوسه افراد در انتخاب کافی شاپ های ناشناخته داشته باشد. زیرا طراحی زیبا و منحصر بفرد نمای کافی شاپ باعث ایجاد حسی مثبت نسبت به لحظاتی که در کافی شاپ سپری می شود ایجاد می کند. در هر کافی شاپ زیبایی و جذابیت یکی از خدمات آن به حساب می آید و در کنار کیفیت مواد غذایی، دکوراسیون کافی شاپ نیز دارای اهمیت است. در این مطلب قصد داریم شما را با ایده ای جدید و زیبا برای طراحی نمای کافی شاپ آشنا کنیم که ضمن جذابیت، با هزینه ی کم نیز قابل اجراست.
ایجاد جذابیت در نمای کافی شاپ :
همانطور که می دانید هزینه ی کم در اجرای نمای کافی شاپ می تواند بستری برای ایجاد تغییرات در زمان دلخواه ایجاد کند زیرا که شما دیگر نگران هزینه های زیاد انجام شده برای نمای کافی شاپ نیستید و تغییرات می تواند با هزینه های شما همخوانی داشته باشد. باید بدانید که مشتری های دائم شما نیز استقبال بی نظیری از تغییرات در دکوراسیون و نمای کافی شاپ دارند.
چطور باید کافهداری کنیم؟ این سوالی بود که از علی قمبری موسس کافیشاپهای زنجیرهای قهوهخانه خیابان گیلاس پرسیدیم. او از تجربهی موفق سالها کافهداری در سیاتل٬ یکی قهوهدوستترین شهرها آمریکا برای آیکافی گفت؛ نکاتی ساده که گاه ممکن است بدیهی و پیش پا افتاده بهنظر برسند٬ اما رعایت نکردن آنها قطعا در عدم موفقیت یک کافه تاثیرگذار است. با علی قمبری دربارهی کافه و کافهداری به گفتوگو نشستیم و از لابهلای صحبتها٬ به ۱۰ نکتهی کلیدی در ادارهی کسبوکار یک کافه رسیدیم.
۱. مشتریهایتان را به نام صدا بزنید
سرویسدهیتان به مشتری باید واقعی باشد. تعارف دیمی نکنید. خوشآمدگوییتان نباید مصنوعی باشد. باور داشته باشید که با خیرمقدم گفتن٬ حال ِ مشتری را میتوانید بهتر کنید. سلامی که میکنید٬ باید روز ِ مشتری را بسازد. همین سلام میتواند طعم قهوه را بهتر کند و شما باید این را باور کنید. اسم مشتریهایتان را یاد بگیرید؛ قهوهشان که آماده شد٬ آنها را به نامشان صدا بزنید. مولانا برای ابراز عشق به محبوبش٬ هزاران بیت سروده است. شما هم راه و روش خوشآمدگویی خودتان را پیدا کنید. احساستان نسبت به مشتری باید اصیل و برآمده از دل باشد تا بر دل بنشیند.
۱ ده توصیه کلیدی برای کافه دار ها
۲. نوشیدنیها و خوراکیهای منو هر چه محدودتر باشند بهتر است
به جای ۱۰ مدل قهوه٬ ۵ مدل سرو کنید؛ ولی همان ۵ تا را عالی سرو کنید. لازم نیست ۱۰ نمونه ساندویچ و اسنک داشته باشید؛ ۴ مدل سرو کنید ولی با کیفیت بالا. کیفیت خوراکیها و نوشیدنیها نباید بالا و پایین شود. اگر کسی امروز ساندویچی را میخورد٬ یک ماه بعد هم باید با همان کیفیت برایش سرو شود.
۲ ده توصیه کلیدی برای کافه دار ها
۳. اسپرسوساز قلب یک کافه است
برای سرو یک فنجان قهوهی خوب به دانهی قهوهی مرغوب٬ باریستای حرفهای و ماشین اسپرسوساز نیاز است. دستگاه اسپرسوساز قلب یک کافه است. دستگاهیست که باریستاها بیشترین سر و کار را با آن دارند. بنابراین در انتخاب دستگاه اسپرسوساز باید دقت بسیاری داشت. دستگاه باید مرتبا تمیز شود. همینطور پورتافیلترها. اسپرسوساز باید هرازچند گاهی کالیبره شود. تیغههای آسیاب قهوه باید به تناوب بررسی شوند تا مطمئن شویم که کند نشدهاند. سختیگیر اسپرسوساز باید دائما کنترل شود. گاهی کافهدارها فکر میکنند با هزینهنکردن برای سرویس دستگاه اسپرسوساز دارند پول ذخیره میکنند؛ درحالیکه چنین نیست. اسپرسو کلیدیترین نوشیدنی یک کافه است و اگر بهدرستی تهیه نشود٬ باقی نوشیدنیها هم افت کیفیت پیدا میکنند.
۳٫ ده توصیه کلیدی برای کافه دار ها
۴. از آموزش غافل نشوید
باریستاهای یک کافه باید بهطور مستمر تحت آموزش و نظارت باشند. باید بدانند در دنیای قهوه چه میگذرد؛ نوشیدنیهای استاندارد را بشناسند. اگر ۱۰ تا کافه لاته درست میکنند٬ شیر همهی اینها باید بهطور یکنواخت و یکسان کف داده شده باشد؛ یادتان باشد وقتی قهوه لاته مینوشید٬ باید احساس کنید مخملی یکدست و یکنواخت از آمیزش شیر و قهوه مینوشید.
۴٫ ده توصیه کلیدی برای کافه دار ها
۵. موسیقی٬ نور و دمای هوا
طبیعیست صدای موسیقی نباید بلند باشد٬ طوریکه صدا به صدا نرسد. نباید آزاردهنده باشد. حتا مهم است که در چه فصلی از سال٬ در چه ساعتی از روز چه موسیقیای در کافه پخش میشود. محل نصب بلندگوهای کافه مهم است. نورپردازی کافه باید شخصیت داشته باشد٬ باید بر اساس یک ایده و تفکر باشد. هوای کافه در زمستان زیادی گرم نباشد در تابستان سرد. از مشتریهایتان در مورد موسیقی و نور دمای کافه نظرخواهی کنید.
۵ ده توصیه کلیدی برای کافه دار ها
۶. از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنید
برای مشتری کم نگذارید. دانهی قهوه و شیر مرغوب تهیه کنید. ممکن است کافهتان جایی باشد که طیف مشتریانتان مایل نباشند هزینهی بالایی برای یک فنجان اسپرسو بپردازند؛ در این حالت دو نوع قهوه با دو قیمت در منو ارائه دهید. حق انتخاب مشتری را نگیرید. اگر نمیتوانید دانهی قهوهی درجه یک در کافهتان سرو کنید اشکالی ندارد؛ بهجایش یک اسنک عالی در منو بگنجانید و سودتان را روی آن تنظیم کنید.
۶٫ ده توصیه کلیدی برای کافه دار ها
۷. دکور و طراحی کافه شخصیت یک کافه را تعریف میکنند
طراحی کافه را بهدست طراحان بسپارید؛ کار شما کافهداریست و نه طراحی داخلی. فضا و شخصیت کافه را کپی نکنید. اگر از کافهای خوشتان میآید٬ معنیش این نیست که اجازه دارید دکوراسیون آنرا برای کافهی خودتان کپی کنید. اصیل باشید. هر کافه انرژی خودش را دارد. شما هم کاری کنید که کافهتان انرژی منحصربهفردی داشته باشد. طراحی داخلی یک کافه به اندازهی ماشین اسپرسوسازی که استفاده میکنید اهمیت دارد؛ پس نگران هزینهای که میکنید نباشید. شبیه خودتان باشید. طراحی و دکوراسیون کافه مستقیما تحت تاثیر مدل تجاری کافه است. شما ممکن است تصمیم بگیرید که از صندلیهای راحتی استفاده نکنید برای اینکه مشتریها زیاد در کافه نمانند؛ سفارششان را بدهند و قهوهشان را بنوشند و بروند. اینها همه بههم وابسته است. از اصول فنگشویی هم میشود در طراحی کافه الهام گرفت.
نیز ببینید ~ کافیشاپ خوب چه جور جاییست؟
۷ ده توصیه کلیدی برای کافه دار ها
۸. اسم و تابلوی کافه باید دعوتکننده باشد
بیش از آنکه اسم کافه مهم باشد٬ رابطهی بین شخصیت کافه و نام کافه است که اهمیت دارد. اشکالی ندارد اسم کافه سانتیمانتال باشد٬ اما حتما باید در تناسب با شخصیت و جو کافه باشد. جدا از اینها٬ به تابلوی کافه هم باید توجه شود؛ تابلو باید جذبکننده و دعوتکننده باشد. استفاده از نورهای نئونی ممکن است کمی از مدافتاده بهنظر برسد. اما در جذب مشتری بسیار مهم است. وقتی کسی دارد از خیابان میگذرد٬ همینکه جایی چراغی را روشن ببیند٬ بهنوعی دعوتی است برای نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه. استفاده از تابلو برای کافه یعنی اینکه ما اینجا هستیم. اگر کافه رو به خیابان است٬ از شیشهی کافه هم میشود برای تبلیغات موردی استفاده کرد. مثلا اگر این ماه ساندویچ مرغ تازهای ارائه میدهید٬ میتوانید یک عکس بگیرید و بهصورت پوستر طراحی کنید و پشت شیشهی کافه بچسبانید.
۸٫ ده توصیه کلیدی برای کافه دار ها
۹. توالت کافه باید زیبا باشد
فکر نکنید مشتریها میآیند توالت کارشان را میکنند و میروند. توالت از کلیدیترین قسمتهای یک کافه است. سعی کنید توالت کافه زیبا باشد؛ مرتبا بررسی کنید که صابون و دستمالکاغذی داشته باشد؛ سطل آشغال توالت پر نشده باشد. توالت یک کافه ممکن است چندان بااهمیت بهنظر نرسد٬ اما باور کنید در جلب رضایتمندی مشتری تاثیری باورنکردنی دارد.
۹ ده توصیه کلیدی برای کافه دار ها
۱۰. عاشق کارتان باشید
تمامی این موارد را هم رعایت کنید٬ اگر عاشق کارتان نباشید٬ کافهتان کافه نخواهد شد. عشق و کشش درونی صاحب کافه به قهوه و کافهداریست که موتور محرک یک کافه بهحساب میآید؛ و این هم قابل کپیکردن نیست. شما تنها زمانی میتوانید پذیرای مشتریانتان باشید که از این عشق درونی به مشتری بدهید. این همان روح کافه است که حیات یک کافه را رقم میزند.
منبع: شرکت کورین