دکوراسیون, بازارچه ساختمان

نمای ساختمان دو طبقه جنوبی و شمالی

نمای ساختمان دو طبقه جنوبی و شمالی

در این مقاله در مورد نمای ساختمان دو طبقه و موضوعات مرتبط با آن می پردازیم. تا انتها همراه ما هستیم.

مهم‌ ترین مسئله ای که در هنگام ساخت ‌و ساز مطرح می شود، نمای ساختمان دو طبقه می ‌باشد. زیرا برای هر ساختمانی نمای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به عنوان ویترین آن ساختمان در نظر گرفته می ‌شود.

با توجه به این‌ که امروزه میزان ساخت‌ و ساز آپارتمان ‌ها بسیار زیاد شده ‌است، اغلب افراد در تلاشند تا بتوانند ساختمان ‌های دو طبقه بسازند و استفاده از نماهای زیبا و دلنشین برای ساختمان دو طبقه، نکته حائز اهمیتی است که می ‌تواند فضای دلنشینی را تولید کنند.

در هنگام ساخت ‌و ساز نمای ساختمان دو طبقه لازم است به ‌غیر از این ‌که زیبایی بسیاری را در محیط پیرامون خود ایجاد می‌ کند، با عوامل جوی و محیط مد نظر نیز همخوانی داشته باشد.

همین‌ طور بتواند هماهنگی‌ های لازم را با ساختمان‌ های اطراف خود به وجود بیاورد و تناقضی بین ساختمان ‌های کناری آن رخ ندهد. با توجه به این مسئله، نمای ساختمان دو طبقه مهم شمرده می ‌شود و لازم است برای ساخت ‌و ساز حتما از مصالح و طراحی نمای منحصر به ‌فردی استفاده کرد و در آن دقت بسیاری به خرج داد.

با توجه به این ‌که روز به ‌روز تحولات بسیاری روی نمای ساختمان صورت می‌ گیرد و دانش افراد در این زمینه افزایش می ‌یابد، می ‌تواند به‌ عنوان یک موضوع چالش‌ برانگیز مطرح شود و ممکن است افراد، سؤالات متعددی در رابطه با نمای ساختمان دو طبقه داشته باشند و در تلاش باشند تا بتوانند جواب ‌های خود را از طریق ادامه این مطالب بگیرند.

مهم ‌ترین سوالی که ممکن است در ذهن افراد شکل بگیرد

مهم ‌ترین سوالی که ممکن است در ذهن افراد شکل بگیرد، این است که کدامیک از سبک ‌ها برای وجود نمای ساختمان مؤثر و مفید واقع می ‌شود و چه مصالحی می ‌تواند تناسب لازم را برای نمای ساختمان ایجاد کند.

با توجه به این ‌که سبک‌ های متعدد از مصالح و دیگر موارد وجود دارد، لازم است با توجه به تناسب ساختمان مد نظر شما این ‌دست از موارد صورت بگیرد.

اگر شما نیز در تلاشید تا پروژه‌ های خود را از این طریق سپری کنید و نیاز به مشاوره بیشتر در این زمینه دارید، می‌ توانید از گروه معماری طرح چید به ‌عنوان بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان مشورت بگیرید و اطلاعات بیشتری در رابطه با نمای ساختمان دو طبقه کسب کنید. حال در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به این‌ موضوع بپردازیم.

در ادامه این مطلب به سؤالات زیر پاسخ خواهیم داد:

طراحی نمای ساختمان دو طبقه چه تأثیراتی بر روی ساختمان می ‌گذارد؟

طراحی خاص نمای ساختمان دو طبقه

مدل ‌های جدید نمای ساختمان دو طبقه

انواع طرح ‌های نمای ساختمان دو طبقه به چه صورت می ‌باشد؟

نمای کلاسیک یا نمای رومی برای ساختمان دو طبقه چگونه می باشد؟

نمای مدرن برای ساختمان دو طبقه چگونه می باشد؟

نمای نئوکلاسیک برای ساختمان دو طبقه چگونه می باشد؟

طرح نمای ساختمان دو طبقه بر اساس مصالح چگونه انجام می ‌گیرد؟

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای سنگ

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای آجر

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از  نمای شیشه

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از  نمای چوب

طراحی ساختمان ‌های دو طبقه با استفاده از نمای اتیکس

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از  نمای سیمان

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای سرامیک

طراحی ساختمان های دو طبقه با استفاده از  نمای کامپوزیت

طراحی ساختمان‌ های دو طبقه با استفاده از نمای مینرال

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای رومی

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای کنیتکس

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نانو نما

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از مونولیت

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از استرچ متال

اهمیت سازگاری نمای ساختمان ‌های شهری به چه منظور می ‌باشد؟

نقش زیباسازی نمای ساختمان در محیط شهری

سازگاری نمای ساختمان با حجم داخل

مهارت های پیمانکاران و معماران

در نظر گرفتن بودجه برای نمای ساختمان

در نظر گرفتن آب‌ و هوا و شرایط اقلیمی مد نظر

در نظر گرفتن بافت منطقه‌ای در طراحی نما

استفاده از یک تیم حرفه‌ای و با تخصص

استفاده از نورپردازی در نمای ساختمان

انتخاب نما با توجه به نوع کاربری ساختمان

انتخاب مصالح با کیفیت برای نما

بر ملا نکردن ماهیت داخل خانه

تلفیق فرم و عملکرد در نمای ساختمان

قیمت انواع نماها به چه صورت می باشد؟

جمع ‌بندی مطالب

نمای ساختمان دو طبقه جنوبی و شمالی

طراحی نمای ساختمان دو طبقه چه تأثیراتی بر روی ساختمان می ‌گذارد؟

نکته حائز اهمیت برای ساخت ‌و ساز اغلب ساختمان ‌ها به ‌غیر از در نظر گرفتن نماها و معماری‌ های داخلی نمای ساختمان بیرونی آن در نظر گرفته می ‌شود. به ‌طور کلی، معماران و مهندسین در تلاشند تا بتوانند به روز ترین و شیک ترین طرح ‌های موجود برای نمای ساختمان ‌ها را خلق کنند.

ایده‌ها و خلاقیت‌ های متفاوتی که با دیدن نمونه ‌های مختلف خارجی و ایرانی صورت می ‌گیرد، می ‌تواند سبب به وجود آمدن یک نمای منحصر به ‌فرد باشد و در نهایت چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

طراحی خاص نمای ساختمان دو طبقه

با توجه به این‌ که امروزه سطح افزایش جمعیت بسیار زیاد می ‌باشد و در کلانشهرها وجود ساختمان ‌های دو طبقه کمتر صورت می‌ گیرد و اغلب برج ‌ها و آپارتمان ‌های چندین طبقه توانسته‌اند، در کلانشهرها جای خود را به ساختمان‌ های دو طبقه بدهند.

هنگامی ‌که قصد ساخت ساختمان ‌های کم‌ارتفاع تر همانند ساختمان ‌های سه‌ طبقه، دو طبقه و چهار طبقه را دارید، استفاده از طراحی مدرن و خاص برای نمای ساختمان آن نکته مؤثر واقع می ‌شود.

با توجه به این ‌موضوع، طراحی که برای نمای ساختمان‌ ها با تعداد طبقات کمتر صورت می ‌گیرد، با قابلیت بیشتری انجام می ‌گیرد و انعطاف‌ پذیری برای آن ‌ها به نسبت ساختمان ‌های بلندتر بیشتر است.

با توجه به این امر در برخی مواقع ممکن است ساختمان دو طبقه نیاز به تعمیرات و بازسازی داشته باشند که این عملکرد می ‌تواند در راستای طراحی نمای ساختمان دو طبقه نیز تاثیرگذار باشد و جلوه زیبایی به آن ببخشد.

مدل ‌های جدید نمای ساختمان دو طبقه

توجه داشته باشید، اگر در تلاش باشید تا بازسازی ساختمان دو طبقه خود را انجام بدهید، استفاده از نمایی جدید و جذاب می ‌تواند در روند زیبایی آن تاثیرگذار باشد و در نهایت بها و ارزش ساختمان مربوطه را بیشتر می‌ کند.

با توجه به این‌ موضوع، شرایطی همانند موقعیت ساختمان بافت منطقه مد نظر، شرایط لازم از طریق شهرداری، مسائل اقتصادی و نکات مؤثر دیگر به‌ عنوان عوامل تأثیرگذار برای طراحی و اجرای نمای ساختمان ‌ها صورت می ‌گیرد.

به ‌غیر از این‌ که لازم است، هزینه‌ های موجود برای طراحی و نمای ساختمان دو طبقه صورت بگیرد. استفاده از ایده‌ هایی که موفق‌ تر هستند و توانستند جلوه اثربخشی به محیط ببخشند، نکته حائز اهمیتی می ‌باشد. البته سلیقه کارفرما و مشورت گرفتن از یک گروه با مهارت در زمینه معماری می ‌تواند این عملکرد را آسان کند.

تصاویر و طرح ‌های بسیاری برای طراحی‌ های مدرن نمای ساختمان دو طبقه وجود دارد

تصاویر و طرح ‌های بسیاری برای طراحی‌ های مدرن نمای ساختمان دو طبقه وجود دارد که با استفاده از متریال‌ های خاص مورد نظر شما همانند مصالحی مثل آجرهای دست‌ ساز، سنگ، چوب ترکیبی، کلاسیک، رومی، کامپوزیت و دیگر موارد قابل ‌استفاده خواهند بود.

اما برای این‌ که عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشید و در نهایت ساختمان مربوطه شما شکل بسیار زیباتری بگیرد، استفاده از تجربیات افرادی که در این حیطه تخصص لازم را دارند، مؤثر و مفید واقع می ‌شود.

گروه معماری طرح چید به ‌عنوان بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان شناخته ‌شده است و می ‌تواند با توجه به بودجه ‌های مد نظر شما و طرح ‌هایی که در ذهن خود دارید، شما را برای ساختن نمای ساختمان دو طبقه یاری کند و در نهایت از نتیجه ‌ی به ‌وجود آمده رضایت کافی را داشته باشید.

انواع طرح ‌های نمای ساختمان دو طبقه به چه صورت می ‌باشد؟

با توجه به این ‌که نمای ساختمان دو طبقه مهم و اساسی شمرده می‌ شود، بر اساس شرایطی به انواع متعددی دسته‌ بندی می‌ شود. به‌ طور کلی اگر بخواهیم دسته‌بندی ‌های نمای ساختمان دو طبقه را عنوان کنیم، به سه دسته زیر تقسیم می ‌شوند:

  • نمای کلاسیک
  • نمای مدرن
  • نمای نئوکلاسیک

نمای کلاسیک یا نمای رومی برای ساختمان دو طبقه چگونه می باشد؟

اگر بخواهید بیشتر در رابطه با نمای کلاسیک یا نمای رومی برای بیرون ساختمان دو طبقه بدانید، به‌ عنوان یکی از پرطرفدارترین نماهایی است که در ساختمان‌ ها دیده می ‌شود. با توجه به این ‌که پیچیدگی ‌های بسیاری در معماری این نما دیده می ‌شود، از یک تقارن اصولی و اساسی پیروی می ‌کند.

مهم‌ ترین ویژگی این نما این است که برای خود معانی و تعاریف مختلفی دارد. به ‌طور کلی استفاده از نمای کلاسیک یا نمای رومی به ‌عنوان یک شاخص زیباشناسی شکل می‌ گیرد و می ‌تواند محیط پیرامون یک ساختمان را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد.

مهم ‌ترین ویژگی‌ که برای نمای کلاسیک یا رومی شناخته می ‌شود، استفاده از قاب ‌های بسیار زیبا در این نما می‌ باشد که برای درب ‌ها و پنجره‌ ها می‌ تواند به نمایش گذاشته شود.

همین ‌طور کتیبه ‌های متنوعی که برای این نما صورت ‌گرفته می‌ شود، به‌ عنوان یک ویژگی مؤثر است. با توجه به این ‌که در نمای کلاسیک یا نمای رومی، حکاکی بر روی ستون ‌ها و سرستون‌ ها و قوس ‌های بزرگ آن به ‌عنوان یک خصوصیت بارز این نما صورت ‌گرفته می ‌شود، می ‌تواند در پی نماهای دیگر، ساختمان را بسیار زیبا جلوه دهد و از برجستگی ‌های آن بیشتر استفاده می ‌کند. این امر است که نمای کلاسیک یا نمای رومی را جلای بسیاری بخشیده است.

استفاده از سنگ ‌های با استحکام بسیار زیاد

یکی دیگر از ویژگی ‌های نمای رومی استفاده از سنگ ‌های با استحکام بسیار زیاد است که سبب دوام و سختی یک ساختمان می‌ شود. همین امر است که ساختمان ‌هایی که نمای رومی دارند را بسیار محکم جلوه می ‌دهد.

هنگامی‌ که قصد استفاده از نمای ساختمان دو طبقه را دارید و می‌ خواهید آن را برای ساختمان پیاده ‌سازی کنید، مواردی همچون سنگ ‌های مرمر، سنگ‌ های گرانیت مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

با توجه به این‌ که معادن بی ‌شماری از سنگ ‌های تراورتن وجود دارد و قیمت آن ‌ها برای نمای ساختمان دو طبقه مناسب می ‌باشد، استفاده از این دسته از سنگ ‌ها نیز برای نمای ساختمان ‌های کلاسیک یا رومی بسیار دیده‌ شده است.

مهم ‌ترین امر برای نمای کلاسیک

مهم ‌ترین امر برای نمای کلاسیک، نمای رومی ضوابط و قوانینی هستند که در این نما مهم شمرده می ‌شوند و لازم است مقاومت بسیاری برای نما صورت بگیرد. البته لازم به ذکر است، برای این عملکرد باید هزینه‌ های بالایی پرداخت کرد.

اما با توجه به این ‌که استفاده از سنگ تراورتن از هزینه کمی برخوردار می‌ باشد، استفاده از نمای زیبا به سبک رومی و کلاسیک برای ساختمان ‌های دو طبقه و آپارتمان ‌ها می ‌تواند بسیار زیبا جلوه کند.

این عملکرد می ‌تواند در هزینه‌ های به‌ وجود آمده بسیار صرفه‌ جویی کند و یک جایگزین مناسب برای الگوهای طراحی نمای ساختمان می‌ باشد.

اگر در راستای طراحی نمای کلاسیک و نمای رومی نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید، گروه معماری طرح چید به ‌عنوان بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان شناخته شده‌اند و می ‌توانند برای شما مشورت‌ هایی در این ‌باره داشته باشند تا بهترین تصمیم را برای نمای ساختمان دو طبقه بگیرید.

نمای ساختمان

نمای مدرن برای ساختمان دو طبقه چگونه می باشد؟

یکی دیگر از انواع نمای ساختمان دو طبقه، نمای مدرن می ‌باشد و ممکن است برخی از افراد از این سبک برای نمای ساختمان ‌های خود استفاده کنند و این سبک تشابه بیشتری به سلیقه آن ‌ها داشته باشد. اما به ‌طور کلی، طراحی نمای مدرن نیز یک نمای پرطرفدار برای ساختمان ‌ها ذکر شده است.

مهم ‌ترین عملکردی که در ساخت این نما صورت می ‌گیرد، اصول مهمی است که اغلب پایبند به سبک مدرنیته می ‌باشد. مهم ‌ترین عملکرد در سبک مدرنیته، حذف کردن تمام جزئیات می ‌باشد و اغلب شرایط نمای ساختمان ساده نگری و آزادی عمل را به دنبال دارد.

با توجه به این ‌که نمای مدرن، طرفداران بسیاری را در کل دنیا دارد و اغلب افراد توانستند با آن ارتباط خوبی بگیرند، خلق نماهای خاص و جذاب برای انواع ساختمان ‌های دو طبقه با توجه به قوانین معماری مدرن می ‌تواند شکل بگیرد و در نهایت نتیجه‌ های اثر بخشی از نمای ساختمان دو طبقه را به دنبال خواهد داشت.

به‌ طور کلی اگر بخواهیم یک تفاوت عمده و اساسی بین نماهای مدرن و نماهای کلاسیک را عنوان کنیم، این‌ است که در نماهای مدرن، فضای نما ساده‌تر می ‌شود و حذف تمامی تزیینات صورت می ‌گیرد که توانسته جلوه خاصی نیز به آن ببخشد.

جذابیت و پویایی

به ‌طور کلی، تکنولوژی ‌های جدیدی که برای نمای ساختمان ‌ها صورت می‌ گیرد، با هدف جذابیت و پویایی به وجود می‌ آیند و در نهایت سبک مدرن می ‌تواند از این عملکرد پیروی کند.

به دلیل این‌ که ریتم ‌های عمودی و افقی و زاویه داری که در آن طرح می ‌شود، از طریق مصالح خاص و نوین صورت‌ گرفته و در نهایت تکنولوژی می ‌تواند عملکرد جدیدی را به وجود بیاورد.

اگر توجه داشته باشید، در نمای ساختمان دو طبقه با سبک رومی یا کلاسیک فقط می ‌توانستید از چندین مصالح کم استفاده کنید. اما برخلاف این عملکرد، استفاده از نمای مدرن می ‌تواند چندین مصالح متفاوت را برای شما در نظر داشته باشد و انتخاب شما برای طراحی نما بیشتر می ‌شود.

استفاده از چندین سبک مصالح

حال اگر در تلاشید تا نمای ساختمان مد نظر خود را به شکل مدرن انجام بدهید، استفاده از چندین سبک مصالح می ‌تواند دست شما را برای جلوه‌های بیشتر به ساختمان باز کند.

اما لازم است به این نکته توجه کنید که اگر طرح‌ های مد نظر شما بر خلاف انتظار ممکن صورت بگیرد، نتیجه آن اثربخش نخواهد بود و نمی ‌تواند نتیجه مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

به همین دلیل است که باید از اشخاصی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند، مشورت بگیرید تا نمای ساختمان دو طبقه از طریق طرح مدرن برای شما در بهترین حالت صورت بگیرد.

با توجه به این‌ موضوع، گروه معماری طرح چید به‌ عنوان بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان شناخته ‌شده است و می ‌تواند ایده‌های خاص و جذابی را برای شما داشته باشند تا نهایت استفاده را از نمای ساختمان دو طبقه خود ببرید و آن را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

نمای نئوکلاسیک برای ساختمان دو طبقه چگونه می باشد؟

یکی دیگر از نماهایی که برای ساختمان دو طبقه می ‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، استفاده از نمای نئوکلاسیک ساختمان می ‌باشد. اگر بخواهید بیشتر در رابطه با این نما بدانید، بهتر است عنوان کنیم که ترکیبی از کلاسیک بر روی سبک مدرن می‌ باشد و می ‌تواند فرایندی زیبا را در نمای ساختمان به وجود بیاورد.

به‌ طور کلی اغلب معماری‌ هایی که از نمای نئوکلاسیک استفاده می ‌کنند، ساختمان ‌های بسیار بزرگ و عمومی هستند. استفاده از این نما توانسته چشم بسیاری از افراد را به خود خیره کند.

به دلیل این ‌که این نما افراد را بسیار تحت تاثیر خود قرار می ‌دهد. اگر بخواهیم مهم ‌ترین خصوصیات این سبک خاص را عنوان کنیم، این است که تزئینات منحصر به ‌فردی برای اجرای این نما صورت‌ گرفته است و توانسته از طریق طرح ‌های کلاسیک با ترکیب امکانات مدرن و جدید، سبب به وجود آمدن نمای نئوکلاسیک برای ساختمان ‌های دو طبقه باشد.

نوع معماری که برای نمای نئوکلاسیک ساختمان طراحی شده‌اند، تناسبات لازم را رعایت کرده‌اند و در برخی مواقع مصالح سنتی همانند سنگ، آجر و چوب توانستند به کمک این نما بیایند و عملکرد بسیاری را برای آن به وجود بیاورند.

در نمای ساختمان دو طبقه با سبک نئوکلاسیک، مدل معماری که برای آن تعیین‌ شده اس

در نمای ساختمان دو طبقه با سبک نئوکلاسیک، مدل معماری که برای آن تعیین‌ شده است، به نسبت دیگر انواع نمای ساختمان مسطح تر می ‌باشد و توانسته از طریق قاب ‌ها و حاشیه ‌های زینتی نمای بسیار دنشینی را به وجود بیاورد.

نکته حائز اهمیت دیگر که به‌ عنوان یک ویژگی و خصوصیات منحصر به ‌فرد برای نمای نئوکلاسیک عنوان می‌ شود، این است که المان ‌های منحصر به ‌فردی برای این نوع نما وجود دارند و هر کدام به‌ صورت مجزا می ‌توانند در تکمیل کردن نمای موجود نئوکلاسیک اثربخش باشند و هنگامی‌ که با یکدیگر ادغام می ‌شوند، می ‌توانند یک نمای زیبا را به وجود بیاورند.

با توجه به این‌ موضوع، برای این ‌که بتوانید عملکردهای تک ‌به ‌تک انواع المان‌ ها را در نمای کلاسیک بیشتر درک کنید، نیاز به مشاوره‌ هایی دارید. افرادی که در این زمینه آگاهی بالایی دارند، می ‌توانند نمای ساختمان دو طبقه را به بهترین حالت ممکن از طریق سبک نئوکلاسیک صورت بدهند و در منحصر به ‌فرد جلوه دادن آن مؤثر واقع می ‌شوند.

با توجه به این ‌موضوع لازم است با یک گروه معماری مشورت بگیرید تا بهترین عملکرد برای نمای ساختمان دو طبقه انجام بگیرد. برای این امر ما بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان را به شما معرفی می‌کنیم.

گروه معماری طرح چید در حیطه فعالیت ‌های خود به‌ عنوان بهترین شناخته شده‌اند و می ‌توانند برای انتخاب نمای ساختمان‌ ها، شما را راهنمایی کنند.

طرح نمای ساختمان دو طبقه بر اساس مصالح چگونه انجام می ‌گیرد؟

برای‌این که نمای ساختمان دو طبقه انجام بگیرد، استفاده از مصالح موجود می ‌تواند در عملکرد صنعت ساختمان ‌سازی نقش مؤثری را ایفا کند. حال مهم‌ ترین نکته‌ای که سبب انتخاب انواع مصالح کاربردی برای نمای ساختمان دو طبقه می‌ شود، مواردی همچون سبک انتخاب‌ شده برای نما می‌ باشد.

همین‌ طور اقلیم و بودجه مد نظر که افراد می ‌توانند برای نمای ساختمان دو طبقه در نظر بگیرند، می ‌تواند به‌ عنوان عاملی مهم برای مصالح کاربردی شناخته شود. به دلیل این ‌که مصالح متنوعی برای انجام نمای ساختمان صورت می ‌گیرند که شرایط موجود می ‌تواند تعیین ‌کننده اجرای آن ‌ها بر روی نمای ساختمان دو طبقه باشد.

حال در ادامه در رابطه با انواع مصالح کاربردی که از طریق آن ‌ها می ‌توان نمای ساختمان دو طبقه را صورت داد، اطلاعاتی برای شما خواهیم داشت.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای سنگ

یکی از مصالح پرکاربردی که می ‌تواند نقش بسیار عمده ‌ای بر روی نمای ساختمان دو طبقه ایفا کند، استفاده از سنگ و آجر می ‌باشد. به دلیل این ‌که این دسته از مصالح کاربردی برای اقلیم‌ های مختلف، عملکرد بالایی دارند و می‌ توانند در تمامی شرایط جوی استحکام خود را نگه دارند.

با توجه به این ‌که زیبایی خاصی برای نمای ساختمان از طریق سنگ و آجر صورت می‌ گیرد و برای انواع محیط ‌های مختلف و اقلیم‌ های متفاوت سازگاری مناسبی دارد، می ‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند و افراد ترجیح می‌ دهند که از نمای سنگ و آجر برای ساختمان خود استفاده کنند.

با توجه به این ‌که در گذشته نیز از سنگ برای نمای ساختمان ‌ها استفاده می ‌شد، اما پیشرفت علم و تکنولوژی توانسته جلوه‌ ی نوین ‌تری از استفاده سنگ و آجر را برای نمای ساختمان  داشته باشد و دیگر همانند گذشته از سبک ‌های قدیمی آن استفاده نمی ‌شود و نماهایی که از طریق مصالح کاربردی سنگ و آجر در نظر گرفته می ‌شود، دلنشین تر است.

به همین دلیل، هنگامی که بر روی نمای ساختمان استفاده می‌ شود، سبب اتصالات خوب می ‌باشد و از استحکام بالایی برخوردار است. در نهایت می ‌تواند به بدنه ساختمان جلوه بهتری بدهد.

نمای سنگ بسیار زیبا و دلنشین می ‌باشد

به ‌طور کلی برای ساختمان ‌های دو طبقه که اغلب ایرانیان علاقه مند به ساخت ‌و ساز آن ‌ها هستند، نمای سنگ بسیار زیبا و دلنشین می ‌باشد و مورد توجه سلیقه‌ی بسیاری از افراد است.

با توجه به این ‌که تنوع بسیاری از نمای سنگ در بافت ‌ها و رنگ‌ های متعدد وجود دارد، این موضوع توانسته انتخاب سبک ‌های متعدد نما را بیشتر کند و در نهایت، استفاده از این مصالح کاربردی، بیشتر از گذشته می ‌باشد.

اگر بخواهیم یکی از سنگ ‌های پرکاربرد برای نمای ساختمان دو طبقه را ذکر کنیم، می ‌توانیم به سنگ تراورتن که پرکاربردترین آن ‌ها می ‌باشد، اشاره کنیم.

با توجه به این ‌که سنگ تراورتن در سطح خود خلل و فرج بسیاری دارد، چسبندگی به بدنه نما را بیشتر می‌ کند و ریزش در نمای آن اتفاق نخواهد افتاد.

نمای ساختمان

مزایای نمای سنگی

– تنوع بسیاری در رنگ و جنس آن وجود دارد.

– اجرای آن بسیار سریع و آسان و همین ‌طور با ظرافت انجام می ‌گیرد.

– تغییر رنگ در اجرای نمای سنگی وجود ندارد.

– جذب گرد و غبار نیز در این نما وجود ندارد.

– در مقابل رطوبت مقاوم است.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای آجر

یکی دیگر از نماهایی که اغلب ایرانیان علاقه مند استفاده از آن برای نمای ساختمان دو طبقه خود هستند، آجر می‌ باشد. اما به ‌مرور زمان تغییرات بسیار و پیشرفت‌ های چشمگیری برای استفاده از آجرها در نمای ساختمان دو طبقه صورت‌ گرفته است.

از آنجا که امروزه آجرهای جدیدی تولید می‌ گردد که کاملاً نسوز هستند و رنگ ‌بندی های متنوعی دارند، استفاده از آن ‌ها در نمای ساختمان می ‌تواند جلوه بسیاری به محیط ببخشد. همین ‌طور لازم به ذکر است، برای این که اتصالات آجر در نمای ساختمان صورت بگیرد، نیازی به ملات نمی‌ باشد.

به‌ جای آن استفاده از تجهیزات فلزی همانند ریل‌ ها، عملکرد بسیاری برای نصب نمای آجر دارند. با توجه به این ‌که ثبات رنگ آجر برای نما بسیار بالا می ‌باشد و از تنوع رنگ‌ بندی بالایی برخوردار می ‌باشند، به ‌عنوان یک عایق حرارتی و برودتی عملکرد دارد و ضریب انتقال حرارت آن بسیار پایین می ‌باشد و این عملکرد برای نمای ساختمان می ‌تواند بسیار مفید و مؤثر واقع شود. همین امر است که سبب شده بسیاری از افراد از مصالح کاربردی آجر برای نمای ساختمان دو طبقه استفاده کنند.

ضوابط اجرای نمای آجری

نکته حائز اهمیتی که برای اجرای نمای آجری در ساختمان‌ های دو طبقه وجود دارد، این است که نمای آجری نمی ‌تواند رنگ‌ آمیزی شود. با توجه به این ‌که نمای آجری می ‌تواند القا کننده بافت سنتی باشد، اغلب در شهرهای اصفهان که بافت آن‌ ها سنتی محور می ‌باشد، عملکرد بالایی دارد.

اغلب رنگ‌ هایی که برای نمای آجری صورت می ‌گیرد، بژ، کرم و آجرهای سنتی هستند که می ‌توانند نمای منحصر به ‌فردی را برای ساختمان به وجود بیاورند و مطابق با سلیقه کارفرما اجرا شوند. اما عملکرد رنگ‌ آمیزی بر روی آن ‌ها امکان‌ پذیر نیست.

مزایای نمای آجری

– داشتن تنوع و ثبات در رنگ

– پایین بودن ضریب انتقال حرارت آجر

– داشتن نقش عایق حرارتی و برودتی برای ساختمان

– سرعت بالا در اجرا، به دلیل این‌ که از ملات استفاده نمی‌ شود.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای شیشه

یکی دیگر از متریال هایی که برای ساختمان ‌سازی مورد توجه بسیاری واقع‌ شده است و می‌ تواند نمای ساختمان دو طبقه را تحت تاثیر خود قرار بدهد، استفاده از متریال شیشه می ‌باشد. اغلب استفاده از متریال شیشه در سبک ‌های مدرن نمای ساختمان صورت می‌ گیرد.

به دلیل این‌ که شیشه می ‌تواند با ترکیباتی همچون سنگ کامپوزیت، فلز، آجر و دیگر مصالح مورد نیاز برای نمای ساختمان ترکیب بشود و هماهنگی‌ های خاصی را با آن ‌ها به وجود بیاورد. این عملکرد در راستای زیبا نشان‌ دادن ظاهر نمای ساختمان، مؤثر واقع ‌شده است و یک نمای مدرن را برای آن می ‌سازد.

همین امر سبب شده که استفاده از نماهای شیشه‌ای مدرن برای ساختمان ‌های دو طبقه، روز به ‌روز افزایش می ‌یابد و افراد زیادی علاقه‌ مند به استفاده از این مصالح برای نمای ساختمان خود باشند. به ‌طور کلی زیبایی ظاهری که نمای شیشه‌ای و مدرن می ‌تواند به ساختمان ببخشد، بسیار زیبا می‌ باشد.

شیشه ‌های مختلفی برای نمای ساختمان دو طبقه می ‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند

شیشه ‌های مختلفی برای نمای ساختمان دو طبقه می ‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. شیشه ‌هایی همانند اسپایدر، نماهای دو پوسته، شیشه‌ی فریم و دیگر موارد، عملکرد بسیاری در نماها دارند و اغلب برای خانه ‌های دوبلکس مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

با توجه به این ‌که دید یکپارچه‌ای از منظره بیرون از این شیشه انجام می ‌گیرد، به ‌عنوان یک ویژگی و مزایا برای نمای شیشه‌ای صورت گرفته می ‌شود.

البته لازم به ذکر است، نماهایی که تماماً از شیشه استفاده کرده‌اند، با توجه به این ‌که ضریب هدایت حرارتی آن‌ ها بسیار بالا می ‌باشد، ممکن است سبب اتلاف بسیاری از انرژی شوند و لازم است در هنگام استفاده از این متریال، آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشید.

برای این ‌که بتوانید ترکیبات مؤثری از شیشه و دیگر موارد داشته باشید تا از اتلاف انرژی جلوگیری کنید، مشورت ‌های افرادی کارکشته و با مهارت در این زمینه می ‌تواند به شما کمک کند.

به ‌همین سبب است که گروه معماری طرح چید به ‌عنوان بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان شناخته شده‌اند و می ‌توانند انواع متریال مورد نیاز را با توجه به سبک و سلیقه شما انتخاب کنند و در این رابطه شما را راهنمایی کنند.

ضوابط اجرای نمای شیشه‌ای

نکته حائز اهمیت این است که استفاده از نمای ساختمان دو طبقه با متریال شیشه می ‌تواند در تمامی شهرها امکان‌ پذیر باشد. اما بر اساس بافت شهر، نمای در نظر گرفته برای آن متغیر می ‌باشد.

به‌عنوان نمونه در شهرهای سنتی استفاده از شیشه ‌های رفلکس در نمای اصلی ممنوع در نظر گرفته ‌شده است و ممکن است شهر شما محدودیتی برای نمای ساختمان داشته باشد که این عملکرد می ‌تواند در راستای تعیین متریال برای نمایش شما تاثیرگذار باشد.

مزایای نمای شیشه‌ای

– بار مرده ساختمان ‌های بلند را کاهش می ‌دهد.

– سرعت اجرای آن بسیار بالاست.

– دید یکپارچه از مناظر بیرون برای ساکنین داخل را فراهم می‌ کند.

– احساس سبکی و ظرافت در ساختمان بسیار دیده می ‌شود.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای چوب

یکی دیگر از متریال هایی که برای نمای ساختمان دو طبقه مورد استفاده واقع می‌ شود، چوب می ‌باشد و توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

با توجه به این‌ که امروزه شکل فرآوری شده‌ای از چوب‌ ها در دسترس قرار گرفته ‌است، توانسته جلوه‌ی زیادی به محیط ساختمان ‌ها ببخشد و این عملکرد در راستای عدم نفوذ حشرات صورت‌ گرفته است و مشکلاتی که در گذشته با استفاده از متریال چوب صورت می‌ گرفت، در مصالح امروزی وجود ندارند.

مواردی همچون مقاومت صوتی، سختی بالا و شکل ‌پذیری به‌ عنوان بهترین ویژگی ‌های متریال چوب برای استفاده از نمای ساختمان دو طبقه به شمار می‌ آید. با توجه به این ‌موضوع است که چوب‌ های فرآوری شده برای نمای ساختمان‌ ها می ‌توانند بسیار اثربخش باشند و در رابطه با رطوبت و آتش ‌سوزی مقاوم هستند.

چوب ترومود

در نهایت، مقاومت و طول عمر نما بیشتر از حد معمول می‌ شود. یکی از انواع چوب ‌هایی که برای نمای چوب صورت می ‌گیرد، چوب ترومود است که از برترین چوب ‌های استفاده‌ شده برای نمای ساختمان ‌ها می باشد. به دلیل این ‌که نمای آن بسیار آرامبخش، زیبا و اصیل است و در نهایت می ‌تواند جلوه ‌ی نمای قدیمی و پرطرفدار را در نماهای امروزی ایجاد کند.

با توجه به این‌ که استفاده از نمای چوب لازم است با شرایط موجود نمای ساختمان تطابق داشته باشد، مشورت گرفتن از افرادی که در این زمینه خبره هستند، مهم شمرده می ‌شود. با توجه به این‌ موضوع، گروه معماری طرح چید می ‌توانند راهنمای مؤثری برای انتخاب متریال موجود شما باشند.

استفاده از متریال چوب تحت نظارت بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان صورت می‌ گیرد که با عنوان گروه معماری طرح چید بهتر است آن‌ ها را بیابید و بشناسید.

ضوابط اجرایی نمای چوب

برای این‌ که بتوان از نمای چوب در ساختمان دو طبقه استفاده کرد، شرایط و  ضوابطی نیاز می ‌باشد و همانند دیگر متریال ها لازم است این نکته را برای شما عنوان کنیم.

توجه داشته باشید، استفاده از نماهای چوبی برای برخی از شهرها امکان ‌پذیر است و اگر شهر شما یک شهر تاریخی خارج از محدوده باشد، استفاده از نمای چوبی به میزان ده ‌درصد مجاز است و هیچ‌ گونه مشکلی برای نمای مد نظر رخ نخواهد داد.

طراحی ساختمان ‌های دو طبقه با استفاده از نمای اتیکس

یکی دیگر از متریال‌ های مورد نیاز برای استفاده در نماهای ساختمان دو طبقه نمای اتیکس می ‌باشد. به‌ طور کلی، یک عایق منحصر به ‌فرد برای ساختمان وجود دارد که با نام اتیکس شناسایی می ‌شود و مقاومت بالایی در رابطه با عوامل مختلف آب ‌و هوایی همانند رطوبت، حرارت و برودت دارد. با توجه به این امر، نمای اتیکس جزء عایق مسلح کننده و پوشش نهایی شکل‌ گرفته است.

مهم ‌ترین عایقی که برای استفاده از این نما در ساختمان ‌های دو طبقه صورت می ‌گیرد، استفاده از فوم پلی استایرن که انبساط داده‌ شده است، به همراه پشم معدنی می ‌باشد.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای سیمان

اگر بخواهیم یکی از متریال ‌های ارزان برای نمای ساختمان دو طبقه را نام ببریم، لازم است به سیمان اشاره کنیم. زیرا اغلب نماهای ساختمان‌ های ایرانی از سیمان استفاده کرده‌اند و قیمت اجرای کار آن به نسبت دیگر متریال ها بسیار پایین ‌تر می‌ باشد. باید بدانید که طرح ‌ها و رنگ ‌های متعددی برای اجرای نمای سیمان به ‌کار رفته است و می ‌تواند یک نمای ارزان و زیبا را شکل بدهد.

نکته حائز اهمیت دیگر برای استفاده از متریال سیمان، مقاومت و استحکام آن برای نمای ساختمان می ‌باشد و از این طریق پایداری ساختمان بیشتر از حد ممکن می ‌شود و این عملکرد می ‌تواند نمای سیمان را مفید جلوه دهد.

مهم ‌ترین نکته دیگر این است که نماهای سیمانی در رابطه با حریق از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می‌ توانند در هنگام وجود آتش‌ سوزی از منتشر شدن آن پیشگیری کنند.

همچنین خواص الاستیکی در نماهای سیمانی وجود ندارد و امکان دارد که ترک پذیری آن ‌ها در نما اتفاق بیفتد. همین‌ طور نکته مهم دیگر در رابطه با نمای سیمان این است که جذب گرد و غبار را بسیار زیاد دارند و بعد از گذشت مدت‌ زمانی امکان دارد زیبایی اولیه خود را از دست بدهند و نیاز به ترمیم داشته باشند.

نمای ساختمان

مزایای نمای سیمانی

– در هزینه ‌های مالی صرفه ‌جویی می‌ کند.

– در زمان لازم برای اجرای کار صرفه ‌جویی می‌ کند.

– سرعت اجرای آن بالا می ‌باشد.

– ریزش ندارد.

– پوسته‌ پوسته شدن آن در دراز مدت انجام نمی‌ گیرد.

– بسیار آسان و در دسترس می ‌باشد.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای سرامیک

یکی دیگر از نماهایی که توانسته بیشترین استفاده مصالح را در چند سال گذشته برای نمای ساختمان  داشته باشد، سرامیک می ‌باشد. به دلیل این‌ که نه ‌تنها زیبایی بسیاری برای آن وجود دارد، بلکه از استحکام بالایی نیز برخوردار است.

همین ‌طور به‌ غیر از در نظر گرفتن این دسته از ویژگی‌ ها، هزینه ‌هایی که برای استفاده از طراحی ساختمان ‌های دو طبقه با استفاده از متریال سرامیک انجام می‌ گیرد، پایین می ‌باشد و این عملکرد با بودجه افراد سازگارتر است.

اشخاصی که برای نمای ساختمان خود دارای بودجه کمتری هستند

اشخاصی که برای نمای ساختمان خود دارای بودجه کمتری هستند، طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از سرامیک می ‌تواند برای آن ‌ها مناسب باشد.

به ‌غیر از در نظر گرفتن این دسته از موارد، اگر بخواهیم از خصوصیات اصلی متریال سرامیک بیشتر بگوییم، تنوعی که برای رنگ و طرح آن وجود دارد، بسیار زیاد می ‌باشد و توانسته نگاه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

همین ‌طور این متریال، ضد حریق و یک عایق رطوبتی شناخته شده‌ است و از استحکام فیزیکی بالایی برخوردار است. در نهایت، در تمامی وجوه ساختمان می ‌تواند عملکرد مفیدی داشته باشد و کارآمد باشد. یک نکته حائز اهمیت دیگر، محافظت آن در برابر یخ‌ زدگی ساختمان می ‌باشد و اغلب در ساختمان ‌های جنوبی و شمالی می ‌تواند مؤثر واقع شود.

ضوابط اجرای نمای سنگی

با توجه به این ‌که نماسازی دارای ضوابط متعددی می ‌باشد، برای این ‌که بتوان از نمای سنگی در ساختمان‌ های دو طبقه استفاده کرد، برقراری نکات ایمنی امری بسیار مهم و حیاتی می ‌باشد و همین امر باعث می ‌شود که هر سنگی قابلیت استفاده برای نماهای ساختمان دو طبقه را نداشته باشد.

ترکیب سنگ و آجر می ‌تواند در کنار یکدیگر نمای منحصر به ‌فردی را به وجود بیاورد و حدوداً بیست درصد این عملکرد می ‌تواند مسرت‌ بخش باشد.

مزایای نمای سرامیکی

– دارای عایق رطوبتی می ‌باشد.

– تنوع بسیاری در طرح و رنگ آن وجود دارد.

– در رابطه با یخ‌ زدگی مقاوم است.

– مقاومت فیزیکی بالایی دارد.

– قابلیت ضد حریق بودن را داراست.

طراحی ساختمان های دو طبقه با استفاده از نمای کامپوزیت

اگر از دست افراد خاص پسند هستید یا قصد دارید تا برای نمای ساختمان دو طبقه خود یک طراحی منحصر به ‌فرد را صورت بدهید، استفاده از طراحی ساختمان ‌ها به واسطه کامپوزیت می ‌تواند برای شما مؤثر واقع شود.

بهتر است برای توضیحات بیشتر نمای کامپوزیت بگوییم که از طریق دو لایه پوششی آلومینیوم و یک هسته‌ی پلی اتیلین صورت می ‌گیرد که می ‌تواند به‌ سادگی خود را با تمامی شرایط آب ‌و هوایی موجود تطبیق بدهد و برای تمامی اقلیم‌ های مناسب در سطح کشور ایران مناسب می ‌باشد. مهم‌ ترین عملکردی که برای متریال کامپوزیت در طراحی ساختمان‌ های دو طبقه وجود دارد، مقاومت حرارتی و رطوبتی آن می ‌باشد.

همین‌ طور وزن اندک آن و تنوعات رنگی بسیار آن توانسته چشم بسیاری از افراد را به خود جلب کند و آن را با دیگر متریال‌ های موجود متمایز جلوه بدهد. همین ‌طور کامپوزیت، قابلیت شست و شو را دارد و افراد به ‌راحتی می ‌توانند شرایط لازم را برای شست و شوی نمای خود مهیا کنند.

استفاده از ورقه ‌های رنگارنگ کامپوزیت

با توجه به این امر است که امروزه اغلب ساختمان‌ های مدرن که قصد بیشتر دیده شدن را دارند، از ورقه ‌های رنگارنگ کامپوزیت استفاده می‌ کند و می ‌تواند جلوه بسیار منحصر به‌ فردی را برای نمای ساختمان دو طبقه خود بسازند. یکی از مهم ‌ترین موارد در راستای انتخاب این متریال، هزینه گران آن می‌ باشد و به ‌عنوان یکی از معایب نمای آن شناخته‌ شده است.

البته افرادی که از لحاظ بودجه دچار مشکلات نیستند، به ‌راحتی می ‌توانند از این متریال فوق‌العاده استفاده کنند و یک نمای منحصر به‌ فرد را برای ساختمان دو طبقه خود به وجود بیاورند. با توجه به این موارد، می ‌توانید از اعضای گروهی که در این زمینه تخصص کافی دارند کمک بگیرید تا شرایط موجود برای انتخاب نمای ساختمان دو طبقه اتفاق بیفتد.

به‌ همین دلیل است که بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان، گروه معماری طرح چید شناخته‌ شده است و با توجه به شرایط شما، می ‌تواند انتخاب مؤثری از نمای ساختمان دو طبقه را بر عهده بگیرد و در نهایت عملکرد کاربردی و مفیدی از خود به‌ جا می ‌گذارد.

ضوابط اجرای نمای کامپوزیتی

با توجه به این ‌که رنگ ‌های بسیاری برای نمای کامپوزیتی وجود دارد، ورق‌ های متفاوت آن می ‌تواند نمای منحصر به ‌فردی را به وجود بیاورد و عملکرد بسیاری دارد.

مهم ‌ترین اجرای نماهای کامپوزیتی همانند لانه زنبور می ‌باشد که می ‌تواند خلق‌ کننده نمای منحصر به ‌فردی باشد. یکی از مهم ‌ترین ضوابط اجرای نمای کامپوزیت این است که اگر دچار آلودگی و کدری شود، از طریق افرادی که در این حیطه تخصص کافی دارند، می ‌تواند تمیز شود و همانند روز اول درخشش خود را حفظ ‌کنند.

حال برای این‌ که بتوان نمای کامپوزیتی را بر روی ساختمان دو طبقه اجرا کرد، ضوابطی در نظر گرفته می ‌شود که استفاده از کامپوزیت و آلومینیوم می ‌تواند حداکثر تا بیست درصد در فضایی که مشرف به خیابان و عابر می ‌باشد، دیده شود و مجاز به استفاده از این درصد از نما برای ساختمان می‌ باشند.

مزایای نمای کامپوزیتی

– در برابر فرسایش، استحکام کافی را دارد.

– رنگ، طرح و اندازه‌های متنوعی دارد.

– دارای عایق‌های صوتی و حرارتی می ‌باشد.

– در راستای اشعه ماوراء بنفش مقاوم است.

نمای ساختمان

طراحی ساختمان‌ های دو طبقه با استفاده از نمای مینرال

یکی دیگر از متریال ‌های مناسبی که برای نمای ساختمان دو طبقه مفید واقع می ‌شود، استفاده از نمای مینرال می‌ باشد. ممکن است برخی از افراد، اطلاعات درستی در رابطه با آن نداشته باشند.

برای درک بهتر این ‌موضوع لازم است بگوییم که استفاده و ترکیب سنگ‌ هایی همانند گرانیت، سنگ ‌های معدنی، سنگ‌ های سفید، سنگ ‌های مرمر در کنار پلاست می ‌تواند سبب به وجود آمدن نمای مینرال گردد.

ویژگی‌ ها و مزایای منحصر به ‌فردی برای استفاده از نمای مینرال وجود دارد. مهم ‌ترین آن هزینه اندک و مقرون ‌به ‌صرفه بودن آن می ‌باشد. همین‌ طور هنگام اجرای این کار، سرعت بسیار بالایی وجود دارد و می ‌تواند سازگاری بسیاری با محیط‌ زیست برقرار کند.

با توجه به این ‌که نمای مینرال در رنگ ‌ها و طرح‌ های متعددی عرضه می‌گردد، استحکام و مقاومت بالایی را دارد و می ‌تواند در برابر مواردی همچون آتش‌ سوزی مقاومت داشته باشد.

اما ممکن است نمای مینرال معایبی نیز داشته باشد و در برابر رطوبت، مقاومت آن ‌چنانی نداشته باشد. همین امر باعث می‌ شود که به ‌مرور زمان، آسیب ‌دیدگی‌ های جدی برای نمای مینرال به وجود بیاید. اما با توجه به عملکرد ساختمان خود می ‌توانید از این نما استفاده کنید و لذت ببرید.

نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای رومی

یکی دیگر از متریال‌ موجود برای استفاده از نماهای ساختمان دو طبقه، نمای رومی می ‌باشد که در بخش ‌بندی سبک کلاسیک وجود دارد. به ‌طور کلی، مدل طراحی که قرار است برای نمای رومی صورت بگیرد، از طریق سنگ‌ هایی همانند تراورتن، گرانیت، مرمر انجام می ‌گیرد.

مزیت ‌ها و ویژگی‌ هایی برای این نما وجود دارد که مهم ‌ترین آن ‌ها، قوس‌ ها و ستون‌ های تزئینی می‌ باشند که در این نما می ‌تواند عملکرد بسیاری را برای محیط به وجود بیاورند و سبب نمایی زیبا گردند.

طراحی نمای رومی از طریق سنگ ‌های تراورتن در اغلب مواقع اتفاق می‌ افتد. با توجه به ای ن‌که سنگ‌ های رومی، نمای بسیار زیبایی برای ساختمان‌ های دو طبقه به وجود می‌ آورند، به‌ عنوان یکی از پرطرفدارترین نماها شناخته شده‌اند و اغلب افراد در تلاشند تا بتوانند نمای ساختمان دو طبقه خود را از نمای رومی تشکیل بدهند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای کنیتکس

یکی دیگر از مواردی که می ‌توان در راستای نمای ساختمان اثربخش باشد، با عنوان نمایه کنیتکس شناخته می ‌شود و می ‌تواند در طراحی نمای ساختمان دو طبقه مورد استفاده قرار بگیرد و مفید واقع شود.

به‌ طور کلی، اگر بخواهیم کنیتکس را بیشتر درک کنیم، نوعی رنگ می ‌باشد که از طریق الیاف‌ های مصنوعی صورت می ‌گیرد. ترکیبات اکسید تیتان، الیاف ‌های مصنوعی و دیگر موارد می ‌تواند تشکیل ‌دهنده نمای کنتیکس باشد.

مهم‌ ترین ویژگی که برای این نما عنوان می ‌شود، قابلیت ضد آب بودن آن می ‌باشد. با توجه به این امر است که برای نماهای بیرونی ساختمان ‌ها می ‌تواند بسیار عملکرد بالایی داشته باشد و مناسب دیده می‌ شود.

به‌ همین دلیل است که اگر قصد دارید از طرح نمای کنیتکس استفاده کنید، لازم است از گروه معماری طرح چید کمک بگیرید تا بتوانید بهترین عملکرد را از آن داشته باشید.

به‌همین دلیل است که بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان، گروه معماری طرح چید عنوان شده‌اند و می ‌توانند در این موارد شما را یاری بفرمایند.

مزایای نمای کنیتکس

– کاربری بسیار آسانی دارد.

– تعمیر و نگهداری آن راحت است.

– قابلیت شست و شو با آب را دارد.

– تنوع رنگ بسیاری را دارد.

نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نانو نما

یکی دیگر از موارد مهمی که می ‌تواند در نمای ساختمان دو طبقه تاثیرگذار باشد، نانو نما می‌ باشد. لازم است بگوییم، پوششی کاملاً نامرئی بر روی نمای ساختمان صورت می‌ گیرد که می ‌تواند در راستای محافظت از سطح مختلف نماد تاثیرگذار و مفید باشد که به ‌عنوان نانو نما شناخته می ‌شود.

به ‌عنوان نمونه اگر بخواهیم درک این موضوع را برای شما راحت‌ تر کنیم، نانو نما می ‌تواند محافظ خوبی در برابر رطوبت و خسارت‌ های ناشی از دیگر موارد باشد و آن ‌ها را مطمئن بسازد. با توجه به این امر، هنگامی ‌که از پوشش ‌های نانو نما استفاده می شود، طول عمر ساختمان افزایش می ‌یابد و می ‌تواند بازدهی بالاتری از آن را به ارمغان بیاورد.

مهم ‌ترین عملکرد آن این است که بر روی سطوح مختلف، امکان اجرای نانو نما وجود دارد

مهم ‌ترین عملکرد آن این است که بر روی سطوح مختلف، امکان اجرای نانو نما وجود دارد و می‌ تواند برای تمامی سطوح مختلف قابل‌ اجرا باشد. به ‌عنوان نمونه؛ اگر بخواهید از نانو نما استفاده کنید، بر روی پوشش‌ های آجرنما می ‌توان عملکرد بسیاری داشته باشد. همین‌ طور بر روی سنگ‌ های گرانیتی قابلیت استفاده را دارد و بسیار اثربخش می‌ باشد.

یکی دیگر از عملکردهایی که نانو نما به دنبال دارد، این است که می ‌تواند نمای ساختمان را ضد آب کند و این در مقابل شرایط آب ‌و هوایی بسیار مناسب و ایده‌آل به حساب می ‌آید.

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای مونولیت

اگر بخواهیم بیشتر در رابطه با طراحی نمای فوق بگوییم، توسط ترکیبات گرانیت، کوارتز و ذرات مرمر و دیگر موارد و همین‌ طور از طریق رنگ ‌های کاملاً طبیعی، این طراحی صورت می ‌گیرد و با استفاده از روان ‌کننده ها و رزین ‌های خالص، ترکیب می ‌شوند و با توجه به فرایند خاصی، میکس آن‌ها صورت می‌ گیرد.

توجه داشته باشید، نمای مونولیت برای پروژه‌ های بزرگی که به‌ صورت مجتمع هستند، کاربرد بسیاری دارند و می ‌توانند در نمای آن ‌ها تاثیرگذار باشند.

با توجه به این ‌که نما در آخرین مرحله یک پروژه به اجرا می ‌رسد، ممکن است استفاده از نماهای سنگی و آجری زمانگیر باشد. اما سرعت کار نمای مونولیت در این مواقع بیشتر می‌ باشد و می ‌تواند مشکلات به ‌وجود آمده را برطرف کند و از این طریق است که صرفه ‌جویی بسیاری در زمان و هزینه کارفرما دارد و می ‌تواند مفید واقع شود.

مزایای نمای مونولیت

– اجرای بسیار سریع آن

– سبک بودن وزن آن

– ضخامت کم و انعطاف‌ پذیری بالا

– به‌عنوان عایق رطوبتی می ‌باشد.

– مقاومت در برابر نفوذ آب

– هزینه‌ ای پایین ‌تر نسبت ‌به دیگر نماها

طراحی نمای ساختمان دو طبقه با استفاده از نمای استرچ متال

صفحات فلزی که از آهن، آلومینیوم، استیل، برنج و مس ترکیب ‌شده اند، با عنوان استرچ متال شناخته می‌ شوند و می ‌توانند برای نماهای ساختمان ‌ها مؤثر واقع شوند.

فرآیندی برای تولید این صفحات فلزی صورت می ‌گیرد که با برش و سپس کشش دار کردن آن‌ ها انجام می‌ گیرد و در نهایت سبب به وجود آمدن شبکه‌ های توری شکلی می‌ باشد که به ‌صورت مفتولی به یکدیگر بافته می ‌شوند.

با توجه به این ‌که این صفحه‌ ها، یکپارچگی بسیاری دارند، از استحکام زیادی برخوردار هستند و ضخامت ‌های متعددی که در رنگ‌ ها و ترکیب ‌های مختلف صورت می ‌گیرد، می ‌تواند تنوع بسیاری از این نما را به رخ بکشد. برای انواع نماها نیز می ‌توان از این عملکرد استفاده کرد. اما ممکن است برای نماهایی انجام بگیرد که بالاتر از دو طبقه دارند.

مزایای نمای استرچ متال

– تنوع بسیار در طرح و رنگ

– چشم‌اندازی بسیار زیاد

– سه‌بعدی بودن آن

– گستردگی وسیع چشم‌اندازی

– تنوع و کیفیت بالا

– در نظر گرفتن قیمت مناسب

حال برای‌این که بتوانیم از این متریال در نمای ساختمان دو طبقه استفاده کنید، بهتر است مشورت از افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند را مهم بشمارید.

به‌ همین دلیل مشاوره ‌هایی که از یک گروه معماری می ‌گیرید، می‌ تواند شما را برای این امر مصمم کند و بهترین انتخاب از نماهای مختلف را داشته باشید.

با توجه به این‌ موضوع، بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان، گروه معماری طرح چید می ‌باشند و با نظرات و ایده‌ های منحصر به ‌فردی که برای شما به دنبال دارند، می ‌توانند از بهترین نما برای ساختمان شما استفاده کنند و حداکثر رضایت را برای شما به دنبال داشته باشند.

نمای ساختمان

اهمیت سازگاری نمای ساختمان ‌های شهری به چه منظور می ‌باشد؟

با توجه به این ‌که در مطالب بالا انواع نماهای ساختمان دو طبقه را برای شما ذکر کردیم، می ‌توانید از آن‌ ها استفاده مفیدی داشته باشید.

اما این‌ که نمایه مد نظر با محیط پیرامون شما سازگاری داشته باشد نیز عملکرد مهمی به حساب می‌ آید و لازم است در این زمینه دقت بالایی داشته باشید. حال مهم ‌ترین مواردی که به ‌عنوان اهمیت سازگاری نمای موجود با ساختمان‌ های شهری صورت می ‌گیرد را در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد.

نقش زیباسازی نمای ساختمان در محیط شهری

با توجه به این ‌که نماهای منحصر به ‌فرد می ‌تواند عملکرد بالایی در زیبایی شهر و محله داشته باشند، اما در نهایت هنگامی ‌که از نمای منحصر به ‌فردی استفاده می ‌شود، به ‌غیر از این ‌که می ‌تواند خانه را تحت تاثیر خود قرار دهد، یک محله و شهر را نیز زیباتر می‌ کند. این‌ که بتوان از یک نمایی که هماهنگی خاصی با دیگر مناطق شهر داشته باشد استفاده کنیم، امری بسیار مهم و ضروری شمرده می ‌شود.

توجه داشته باشید، اگر در این زمینه سطح علم و آگاهی شما پایین باشد و از مصالح و متریال هایی برای نمای ساختمان دو طبقه استفاده کنید که تناقض و ناهماهنگی در آن بیداد می‌ کند و با دیگر نماهای چهره شهر متفاوت است، می ‌تواند ناهماهنگی ‌های بسیاری را به وجود بیاورد و در نهایت چهره شهر را ناخوشایند جلوه دهد. از آنجا ‌که نمای ساختمان ها، بیشتر در معرض دید افراد قرار دارد، مهم شمرده می‌ شود.

به‌ غیر از این ‌که مسئله ‌های شخصی و نظریه شخصی شما برای انتخاب نمای ساختمان دو طبقه مهم شمرده می‌شود، این ‌که از طرف وجهه اجتماعی مورد پسند باشد نیز مهم است و لازم است دیگر ساکنین ساختمان با آن ارتباط برقرار کنند و با سلیقه آن ‌ها نیز سازگار باشد.

سازگاری نمای ساختمان با حجم داخل

یک نکته حائز اهمیت دیگر برای انتخاب نمای ساختمان دو طبقه این است که به‌ غیر از این ‌که نما می ‌تواند در ظاهر امر اثربخش واقع شود، باید به ‌گونه‌ای انتخاب شود که بتواند با فضاهای اطراف، هماهنگی خاصی داشته باشد. همین‌ طور حجم داخل ساختمان در عملکرد نمای بیرونی آن تاثیرگذار است.

به دلیل این ‌که چهره کلی شهر با توجه به بدنه ساختمان و نمای آن صورت می ‌گیرد و این ‌موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حال اگر ناسازگاری بسیاری بین نمای ساختمان و کلیت نمای شهر وجود داشته باشد، این عملکرد چهره نامتقارنی را به وجود می‌ آورد.

مهارت های پیمانکاران و معماران

با توجه به این ‌که معماران، قابلیت‌ های بسیاری بر روی ساختمان ‌ها دارند، این ‌که چه شخصی با چه ویژگی و مهارتی بتواند نمای ساختمان دو طبقه را صورت بدهد، مهم شمرده می شود. به‌ طور کلی، امروزه برای ساختمان ‌ها، پیمانکاران و معماران متعددی شناخته شده‌اند که می ‌توانند نمای ساختمان را جزء به ‌جزء طراحی کنند.

ممکن است سلیقه‌ی برخی از آن ‌ها به گونه‌ای باشد که صرفاً بر روی جذابیت و زیبایی آن تکیه نکنند و عوامل مؤثر دیگری را در این عملکرد مهم بشمارند.

به دلیل این ‌که لازم است مواردی همچون مقاومت، ضد آب، ضد رطوبت، ضد حرارت و دیگر موارد در راستای آب ‌و هوای آن اقلیم مورد بررسی قرار بگیرد. سپس انتخاب نمای ساختمان دو طبقه با توجه به زیبایی ‌های ظاهری آن صورت بگیرد.

در نظر گرفتن بودجه برای نمای ساختمان

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر روی انتخاب نمای ساختمان دو طبقه اثر بسیاری می‌ گذارد، در نظر گرفتن بودجه کارفرما می ‌باشد. هنگامی‌ که قصد طراحی نمای مد نظر را دارید، باید مطابق با بودجه مد نظر خود از نماها استفاده کنید تا به‌ غیر از این ‌که زیبایی منحصر به‌ فرد و نیازهای دیگر برای نمای ساختمان برطرف می ‌گردد، بتوانید با بودجه خود آن را سازگار کنید و در هنگام انجام پروژه، پیمانکاران و معماران با مشکلات مالی مواجه نشوند و در بهترین حالت ممکن بتوانند نمای ساختمان را به اتمام برسانند.

در نظر گرفتن آب‌ و هوا و شرایط اقلیمی مد نظر

نکته حائز اهمیت دیگر برای انتخاب نمای ساختمان دو طبقه، اقلیم منطقه‌ می ‌باشد که لازم است مهم شمرده شود. به دلیل این‌ که با توجه به آب‌ و هوای مختلف، انتخاب هر کدام از نماها صورت می‌ گیرد و ممکن است نمایی که در منطقه ‌های مرطوب قابل‌ اجرا می ‌باشد، در مناطق گرم و خشک قابلیت اجرا نداشته باشد و نمای در نظر گرفته ‌شده برای آب‌ و هواهای مختلف، تفاوت ‌هایی داشته باشد.

با توجه به این‌ که طراحی و مصالحی که برای نمای کار صورت می‌ گیرد، باید با آب ‌و هوا و اقلیم منطقه‌ی مد نظر هماهنگی و همخوانی داشته باشد، این عملکرد لازم است به دست افرادی با تخصص سپرده شود تا در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشند.

ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی که به ‌عنوان قابلیت آب ‌و هوایی از یک نما صورت می ‌گیرد، می ‌تواند در عملکرد اجرای نمای ساختمان دو طبقه تاثیرگذار و مهم باشد.

در نظر گرفتن بافت منطقه‌ای در طراحی نما

به غیر از این ‌که لازم است از طراحی نما استفاده کرد، در نظر گرفتن بافت منطقه‌ای نیز مهم شمرده می‌ شود. توجه داشته باشید، اگر در محله‌ای قصد طراحی نمای ساختمان دو طبقه را داشته باشید که اغلب ساختمان‌ های موجود نمای سنگی دارند، استفاده از نمای آجری می‌ تواند مغایرت بسیاری به وجود بیاورد و این امر از طریق معمارانی که در گروه طرح چید فعالیت دارند، توصیه نمی ‌گردد.

به‌ طور کلی مهم‌ ترین عملکرد این است که نمای یک ساختمان بتواند تطابق و هماهنگی با ساختمان ‌های کناری خود داشته باشد و هارمونی به وجود آمده با یکدیگر بسیار شکل بگیرند.

استفاده از یک تیم حرفه‌ای و با تخصص

به ‌غیر از در نظر گرفتن تمامی عوامل برای نمای ساختمان دو طبقه، این ‌که بتوانید از یک گروه با مهارت و تخصصی در حیطه طراحی نما استفاده کنید، امری بسیار مهم شمرده می ‌شود. به دلیل این‌ که یک معمار با مهارت در این زمینه می ‌تواند سازگاری لازم ظاهر بنا را با محیط اطراف صورت بدهد و این امر می ‌تواند در عملکرد و بهتر دیده شدن ساختمان و نمای آن مؤثر واقع شود.

مهم ‌ترین عملکردی که امروزه در رابطه با نمای ساختمان دو طبقه می ‌بینیم، تکرار و تقلیدها از دیگر ساختمان‌ ها می ‌باشد. مهم ‌ترین افراد در زمینه طراحی ساختمان لازم است ایده‌ های نو و خلاقانه‌ ای را برای طراحی ساختمان داشته باشند. به ‌همین دلیل است که بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان، گروه معماری طرح چید شناخته شده‌ است.

استفاده از نورپردازی در نمای ساختمان

به ‌غیر از این ‌که نمای ظاهری برای ساختمان می‌ تواند مؤثر واقع شود، المان ‌های متعدد دیگر همانند نورپردازی، یک نکته مهم و ضروری برای بهتر دیده شدن نمای ساختمان می ‌باشد.

جلوه پردازی هایی که از طریق نورپردازی ساختمان صورت می ‌گیرد، می‌ تواند ظاهر آن را بسیار زیباتر از حد معمول نشان بدهد و آن را دگرگون کند.

به ‌طور کلی، نور می ‌تواند به یک محیط هویت ببخشد و به برجسته نشان داده شدن آن کمک بسیاری می ‌کند. با توجه به این عملکرد، لازم است نورپردازی مناسبی برای نمای ساختمان در نظر بگیرید تا بتوانید جلوه‌ای مؤثری به آن ببخشید.

انتخاب نما با توجه به نوع کاربری ساختمان

برای این‌ که بتوانید نمای ساختمان دو طبقه را تعیین کنید و بدانید کدام یک از متریال ها می‌ تواند برای آن مناسب و مهم شمرده شود، لازم است نوع کاربری فضای مجموعه مد نظر را مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهید.

توجه داشته باشید، طراحی‌ هایی که مربوط به ساختمان ‌های اداری، تجاری، مسکونی، تفریحی می ‌باشد با یکدیگر متفاوت هستند و این عملکرد سبب می ‌شود تا نمای ساختمان در نگاه اول با کاربری آن تطابق داشته باشد و هنگامی‌ که به نما مشاهده می‌ کنیم، بتوانیم نوع کاربری آن را متوجه شویم. به‌ همین دلیل است که این نکته در راستای انتخاب نمای ساختمان دو طبقه مؤثر واقع می‌ شود.

انتخاب مصالح باکیفیت برای نما

برای این ‌که بتوان نما را با بهترین عملکرد طراحی کرد، انتخاب مصالح با کیفیت می ‌تواند عملکرد بهتری در این‌ راستا داشته باشد. هنگامی‌ که از مصالح با کیفیت و مفید استفاده شود، طول عمر نمای ساختمان بیشتر می ‌شود و ماندگاری زیبایی آن بالاست و می ‌توانید نتیجه اثربخشی از آن را بگیرید.

بر ملا نکردن ماهیت داخل خانه

برای این ‌که بتوانید از نمای ساختمان دو طبقه استفاده کنید، لازم است طرح‌ هایی را در اولویت خود قرار بدهید که نمای داخلی خانه را به اشتراک نگذارند و دیده نشود.

به ‌طور کلی لازم است، یک حریم خصوصی بین فضای بیرون و فضای ساختمان از طریق نما صورت بگیرد و استفاده از نماهای برونگرا برای این موارد زیبا جلوه داده نمی ‌شوند و می ‌توانند حریم شخصی افراد را در معرض نمایش بگذارند.

تلفیق فرم و عملکرد در نمای ساختمان

یک نکته حائز اهمیت دیگر در رابطه با طراحی نمای ساختمان این است که بتوان عملکرد و فرم نما را با یکدیگر تلفیق کرد. برخی اعضای معماران برای این ‌که بتوانند نماهای زیبایی را طراحی کنند، ظاهر زیبا را فدای کیفیت و عملکرد آن می‌ کنند و ممکن است در این مواقع برخی از فضاها پرت شود.

یک نما در حالتی می ‌تواند بسیار مؤثر و ایده‌آل به ‌نظر برسد که از فضاهای بسیار اندک نیز نمای بهتری صورت بگیرد و هیچ ‌گونه فضای هدر رفته در آن وجود نداشته باشد. در این مواقع استانداردهای لازم برای طراحی نما صورت‌ گرفته است.

با توجه به ذکر کردن تمامی نکات مهم که اهمیت ویژه‌ای برای سازگاری نمای ساختمان‌ های شهری داشته‌اند، این ‌که بتوانید از تیمی که تجربه کافی در این زمینه دارند، استفاده کنید مهم و ضروری شمرده می ‌شود. به‌ همین دلیل ما به شما بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان را معرفی می ‌کنیم.

گروه معماری طرح چید در این زمینه می ‌توانند ایده‌ها و خلاقیت ‌های منحصر به ‌فرد را با توجه به خواسته شما در اختیارتان قرار بدهند و نتیجه اثربخشی از نمای ساختمان دو طبقه بگیرید.

قیمت انواع نماها به چه صورت می باشد؟

برای این ‌که بتوان نمای ساختمان دو طبقه را طراحی کرد، لازم است به قیمت ‌های آن نیز اهمیت داد. حال ممکن است بسیاری از افراد، مسئله بودجه برای آن ‌ها مهم باشد.

با توجه به عوامل و پارامترهای مهمی که در راستای جنس، کیفیت، نوع نما و دیگر موارد صورت می ‌گیرد، قیمت انواع نماها انجام می ‌شود. همین‌ طور به دلیل این ‌که لازم است نما با شرایط اقلیمی و قوانین موجود و کاربری‌ های مد نظر تطابق داشته باشد، قیمت‌ های متعددی برای آن ‌ها صورت می‌ گیرد.

سپس سلیقه افراد در این عملکرد می ‌تواند یک عامل مؤثر برای بررسی بیشتر و خرید و نصب نماهای موزون باشد. برای این ‌که بتوانید اطلاعات دقیق و درست ‌تری در رابطه با هزینه‌ های موجود انواع نمای ساختمان دو طبقه داشته باشید، بهتر است از یک گروه با تخصص در این زمینه کمک بگیرید تا عملکردهای آن در بهترین حالت ممکن برای شما صورت بگیرد.

اطلاعات و تجربه گروه معماری طرح چید

با توجه به این ‌موضوع، افرادی که در گروه معماری طرح چید فعالیت دارند، به دلیل این ‌که در این زمینه اطلاعات درستی دارند و مهارت کافی را دارند، می ‌توانند شرایطی را برای شما به وجود بیاورند که از به وجود آمدن هزینه‌ های گزاف و اضافی جلوگیری کنند و در نهایت مقرون ‌به ‌صرفه بودن، بتوانند نمای دلخواه شما را طراحی و برنامه‌ ریزی کنند.

با توجه به این ‌موضوع است که بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان، گروه معماری طرح چید شناخته‌ شده است. حال برای این ‌که بتوانیم هزینه ‌های موجود برای نمای ساختمان دو طبقه را برآورد کنیم، بهتر است با مشاورینی که در گروه معماری طرح چید فعالیت دارند، تماس حاصل کنید و اطلاعات درستی در این زمینه از آن ‌ها کسب کنید تا بهترین عملکرد برای شما صورت بگیرد و نتیجه اثربخشی از آن ببینید.

جمع‌ بندی مطالب

با توجه به این ‌که نمای ساختمان امری بسیار مهم و ضروری شمرده می‌ شود، لازم است توجه ویژه‌ای به آن داد. در مطالب بالا برای شما از انواع نمای ساختمان دو طبقه سخن گفتیم تا بتوانید با توجه به شرایط موجود و صلاحدید مشاورانی که در گروه معماری طرح چید فعالیت دارند، بهترین نما را برای ساختمان خود انتخاب کنید و با توجه به شرایط اقلیمی منطقه،‌ هزینه بودجه و سلیقه شخصی، بهترین عملکرد را از نمای ساختمان دو طبقه بگیرید.

اگر شما نیز نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، افرادی که در گروه معماری طرح چید فعالیت دارند، آماده خدمت رسانی برای شما می ‌باشند.

به‌ همین دلیل است که به ‌عنوان بهترین گروه برای طراحی نمای ساختمان شناخته شده‌اند. امیدواریم که استفاده از مطالب بالا برای شما مفید و مؤثر بوده باشد و توانسته باشید به نتیجه دلخواه خود در زمینه نمای ساختمان دو طبقه برسید.

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *