طراحی و ساخت, بازسازی

نمای کامپوزیت چیست؟

نمای کامپوزیت چیست؟

امروز با موضوع قیمت نمای ساختمان کامپوزیت در خدمت شما هستیم.

نمای کامپوزیت یکی از محبوب ترین و شیک ترین نما های ساختمان می باشد. امروزه اگر در خیابان های پر تردد و تجاری تهران یا سایر شهر ها عبور کنید، غیر ممکن است که با نمای کامپوزیت رو به رو نشوید.

اگر به تاریخ نما های ساختمانی در ایران و جهان بپردازیم از گذشته تا کنون نما ها بسیار دستخوش تغییر شده و یک نمای خاص برای مدت زمان زیادی باقی نمانده و نمای جدید تر و بهتری جای آن را گرفته است.

اما نمای کامپوزیت به زودی مورد توجه مهندسین معمار و مشتریان قرار گرفته و مدت زیادی است که از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. اگر به دنبال ساخت یک ساختمان مسکونی یا تجاری شیک هستید به طوری که بینندگان را مجذوب خود کند، پیشنهاد ما به شما نمای کامپوزیت است.

گروه معماری طرح چید یکی از بهترین گروه های طراحی نمای کامپوزیت در ایران می باشد که با تجربه های زیادی در این زمینه بهترین طراحی و کار اجرایی را به مشتریان تحویل می دهد. در این مطلب قصد داریم به بررسی قیمت نمای ساختمان کامپوزیت بپردازیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

نمای کامپوزیت چیست؟

نمای کامپوزیت چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد؟

نمای کامپوزیت برای چه ساختمان هایی کاربرد دارد؟

قیمت نمای ساختمان کامپوزیت

انواع پنل های نمای کامپوزیت کدامند؟

انواع پنل های کامپوزیت بر اساس پوشش رویه ی پنل

روش های اجرای نمای کامپوزیت ساختمان به چه صورت است؟

برای آب بندی نمای کامپوزیت از چه روش هایی استفاده می شود؟

فرآیند ساخت پنل های کامپوزیت به چه صورت است؟

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت یکی از شیک ترین و مدرن ترین نما های ساختمانی می باشد که در دهه ی اخیر در کشور ایران نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است. نمای کامپوزیت برای بار اول در کشور آلمان طراحی و اجرا شد و به دلیل کیفیت مناسب و ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فرد در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت.

امروزه به دلیل پیشرفت معماری و همچنین ظهور دوره ی مدرنیسم، مصالح پیشرفته بسیار مورد توجه قرار گرفته و ورق های کامپوزیت آلومینیومی نیز به عنوان یکی از پر کاربرد ترین نما های ساختمانی استفاده می شود.

در واقع نمای کامپوزیت یکی از انواع بسیار متفاوت نما های ساختمانی است که در ساخت آن از ورقه های آلومینیومی به نام کامپوزیت استفاده می شود. این ورقه های آلومینیومی در ابعاد، طرح، رنگ و ضخامت های بسیار متنوع و متفاوتی ساخته شده تا به خوبی جوابگوی تمامی نیاز های نمای داخلی و خارجی ساختمان باشد.

کامپوزیت به موادی گفته می شود که از دو یا چند ماده ی مختلف ساخته شده است

به طور کلی کامپوزیت به موادی گفته می شود که از دو یا چند ماده ی مختلف ساخته شده است. مهندسان طراح با ترکیب تعدادی از مواد، محصولات مهندسی را به دست آورده که ویژگی ها و عملکرد های آن نسبت به مواد اولیه بسیار فرا تر می باشد.

نمای کامپوزیت معمولا از دو ورق آلومینیومی و یک لایه ی پلاستیکی پلی اورتان که به روش اکستروژن به یکدیگر پرس شده ند، ساخته شده و همانطور که اشاره کردیم این کار برای اولین بار توسط مهندسین آلمانی انجام شد.

در اوایل طراحی، این نما زیاد مورد توجه قرار نگرفت اما با اجرای این نما در ساختمان های مختلف و دیدن جذابیت های ظاهری این نما، محبوبیت زیادی را در بین مهندسین معمار و پیمان کاران ساختمانی پیدا کرد. در واقع نمای کامپوزیت به صورت اختصاصی برای یک ساختمان طراحی و در ابعاد و اندازه ها و طرح های مورد نظر ساخته می شود.

به این ترتیب نمای کامپوزیت هر ساختمان را از سایر ساختمان ها کاملا منحصر به فرد می سازد. در ادامه ی مطلب به بررسی بیشتر نمای کامپوزیت و قیمت نمای ساختمان کامپوزیت می پردازیم.

نمای کامپوزیت چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد؟

نمای کامپوزیت

ساخت سه لایه ای

همانطور که پیش تر اشاره کریم ورق های کامپوزیت به صورت سه لایه ای ساخته می شوند. در ساخت این ورق های کامپوزیت دو لایه ورق آلومینیومی به یکدیگر اتصال داده شده و در بین آن ها یک لایه ی پلی اورتان به عنوان عایق قرار می گیرد.

این لایه پلی اورتان که در وسط دو لایه ی آلومینیومی قرار می گیرد خاصیت مقاومت در برابر آتش سوزی را به ساختمان داده و به عبارت دیگر این لایه غیر قابل اشتعال می باشد. نمای کامپوزیت در واقع به صورت لایه لایه ساخته شده اما این لایه ها با یکدیگر ادغام نمی شوند.

ضخامت کم

ممکن است برخی افراد تصور کنند که با وجود ساختار سه لایه ای ورقه های کامپوزیت این نما ضخامت زیادی دارد. اما نکته ی قابل توجه این است که اغلب ورقه های کامپوزیت در حدود 3 تا 6 میلی متر ضخامت دارند. در واقع هر کدام از ورقه های آلومینیومی در حدود 0.5 میلی متر ضخامت داشته و ضخامت لایه ی میانی آن ها در حدود 3 میلی متر می باشد.

رنگ ها و طرح های مختلف

لایه ی بیرونی ورقه های کامپوزیت که در واقع نمای بیرونی ساختمان را تشکیل می دهد از پوششی به نام PVDF ساخته شده است. این لایه خاصیت رنگ پذیری زیادی داشته که به مهندسین معمار این اجازه را می دهد تا در طرح ها و رنگ های مختلف نمای ساختمان را طراحی کرده و شکل مورد نظر خود را به نمای ساختمان بدهند.

عایق صدا و دما

همانطور که اشاره کردیم رویه ی ورقه های کامپوزیت از پوششی از جنس رزین به نام PVDF ساخته شده که عایق صدا و دما می باشد. به این ترتیب با نصب این ورقه های کامپوزیت تا مقدار زیادی اتلاف انرژی گرمایی داخل ساختمان جبران شده و این ورقه ها از نفوذ سرما از دیوار های ساختمان جلو گیری می کنند.

همچنین این نما بسیار مناسب ساختمان های اداری و مسکونی می باشد زیرا به دلیل خاصیت آکوستیک این ورقه ها از نفوذ سر و صدای بیرون ساختمان به داخل تا حدود زیادی جلوگیری می شود.

سبک وزن

ورقه های کامپوزیت نسبت به تعداد زیادی از نما های مختلف ساختمانی، وزن کم تری داشته و به این ترتیب از افزایش وزن ساختمان جلوگیری می کند. به این ترتیب ساختمان در برابر برخی از حوادث طبیعی مانند زلزله ایمنی بیشتری خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم نمای کامپوزیت این است که در صورت خرابی یکی از ورقه ها و یا پیش آمدن بریخ از مشکلات، به راحتی می توان یک یا چند تا از این ورقه های کامپوزیت را عوض کرده و نیازی به دستکاری سایر بخش ها نمی باشد.

ضد حریق

یکی از مهم ترین ویژگی های نمای کامپوزیت این است که این نما در برابر حرارت و آتش سوزی مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. به این ترتیب در هنگام بروز برخی از مشکلات نیازی نیست در باره ی نمای ساختمان خود نگران باشید زیرا نمای کامپوزیت خاصیت ضد حرارتی و ضد حریق داشته و به همین دلیل در هنگام بروز آتش سوزی مقاومت زیادی را از خود نشان می دهد.

به دلیل همین مقاومت حرارتی بالای ورقه های کامپوزیت از آن ها به عنوان تابلو های فلزی نیز استفاده می شود و به این ترتیب در صورت بروز حوادث آتش سوزی، تابلو های کامپوزیت از رسیدن حرارت و گرما به تجهیزات داخلی و سیم کشی های تابلو جلوگیری می کند.

ظاهر زیبا و شیک

نمای کامپوزیت یکی از شیک ترین و خاص ترین نما های ساختمانی می باشد به طوری که ساختمان هایی این نما را استفاده کرده اند، به راحتی از ساختمان های دیگر قابل تمایز می باشند و جذابیت خاصی را برای خود به همراه آورده اند.

ظاهر منحصر به فرد نمای کامپوزیت به این دلیل می باشد که مهندسی معمار با توجه به سلیقه ی خود و ویژگی های ساختمان، رنگ ها و طرح های این نما را طراحی می کنند و به این ترتیب ساختمان های دارای نمای کامپوزیت طرح ها و رنگ های بسیار متفاوتی دارند.

یکی دیگر از ویژگی های ظاهری نمای کامپوزیت این است که نمای کامپوزیت گرد و غبار را به خود جذب نمی کند و در صورت کثیف شدن به راحتی و حتی با بارش باران تمیز می شود.

هزینه پایین

هزینه ی استفاده از نمای کامپوزیت برای یک ساختمان نسبت به سایر نما های ساختمانی بسیار مقرون به صرفه می باشد. در نمای کامپوزیت علاوه بر اینکه قیمت ورقه های کامپوزیت برای کل ساختمان نسبت به سایر نما ها ارزان تر می باشد، هزینه ی نصب آن نیز پایین تر بوده و در مدت زمان نسبتا کم تری اجرا می شود.

یکی دیگر از ویژگی های نمای کامپوزیت این است که نصب آن بر روی ساختمان نسبت به نما های سنگی و .. بسیار آسان تر بوده و به همین دلیل دردسر کم تری را به همراه خواهد داشت.

ویژگی ها و خصوصیات مناسب و منحصر به فرد نمای کامپوزیت هزینه پایین تری دارد

در واقع باید این را در نظر داشت که با توجه به تمامی ویژگی ها و خصوصیات مناسب و منحصر به فرد نمای کامپوزیت، نسبت به سایر نما های ساختمانی و با توجه به ویژگی های آن ها هزینه ی نسبتا پایین تری دارد. به عبارت دیگر نمای کامپوزیت کیفیت بالایی داشته که هزینه ی پایین تری نسبت به این کیفیت دارد.

همانطور که دیدیم نمای کامپوزیت ویژگی ها و مشخصات منحصر به فرد زیادی دارد و به ساختمان شما جذابیت خاصی می بخشد. گروه معماری طرح چید یکی از بهترین گروه های معماری در سراسر ایران بوده که با داشتن تعداد زیادی از مهندسان معمار با دانش و تجربه ی بالا بهترین طرح ها و نما های ساختمانی را برای شما اجرا می کنند.

در ادامه ی مطلب به قیمت نمای ساختمان کامپوزیت می پردازیم.

در پایین برخی دیگر از ویژگی ها و خصوصیات نمای کامپوزیت را مشاهده می کنید.

  • این نما ضد زنگ بوده و در برابر زنگ زدن و اکسیداسیون مقاومت زیادی دارد.
  • زیبایی و درخشنگی چشم گیر
  • دارای طرح ها و رنگ های متنوع و مختلف
  • نصب راحت و آسان در کم ترین زمان
  • طول عمر و دوام بالا و نگهداری آسان و بدون دردسر
  • استحکام بالا در عین سبک وزن بودن
  • کاربرد بالا در انواع ساختمان ها از جمله ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی، مکان های عمومی و …
  • متناسب با انواع آب و هوا و مقاومت بالا در برابر سرما و گرما و رطوبت
  • قابلیت شستشوی آسان
  • عایق صوتی و حرارتی

نمای کامپوزیت برای چه ساختمان هایی کاربرد دارد؟

نمای کامپوزیت با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد مناسب انواع ساختمان ها می باشد و هر ساختمان با ویژگی های مختلف می تواند از این نما استفاده کند. در پایین برخی از کاربرد های مختلف این نما را به شما معرفی می کنیم.

  • نمای خارجی ساختمان ها و آپارتمان های مسکونی در تمامی نقاط کشور
  • مناسب برای ساختمان های اداری مختلف
  • مناسب برای استفاده در ساختمان های تجاری شیک و با کلاس
  • مناسب استفاده در ساختمان های عمومی مانند بیمارستان ها، جایگاه های سوخت، ترمینال ها، فرودگاه ها، ایستگاه مترو و…
  • مناسب ستفاده در تابلو ها و بیلبورد های تبلیغاتی
  • مناسب دکوراسیون های داخلی و پوشش دیوار ها و طراحی های داخلی منحصر به فرد

قیمت نمای ساختمان کامپوزیت

با توجه به مطالبی که در این مقاله گفتیم نمای کامپوزیت یکی از شیک ترین و خاص ترین نما های ساختمانی موجود در بازار می باشد و افرادی که قصد استفاده ی نمای کامپوزیت برای ساختمان های خود را دارند می توانند با گروه معماری طرح چید مشورت کرده و اطلاعات لازم برای نصب نمای کامپوزیت را دریافت کنند. اما در این بخش از مقاله قصد داریم به قیمت نمای ساختمان کامپوزیت و عوامل موثر بر هزینه ی آن بپردازیم.

قیمت نمای ساختمان کامپوزیت به فاکتور ها و عوامل مختلفی بستگی دارد. هر کدام از این عوامل و فاکتور ها ممکن است هزینه های متفاوتی را به همراه داشته باشد و به راحتی نمی توان یک قیمت ثابت و مشخص را برای نمای کامپوزیت در نظر گرفت.

اما با در نظر گرفتن عوامل و فاکتور هایی که در ادامه به هر کدام از آن ها اشاره می کنیم می توانید قیمت حدودی را برای خود مشخص کند اما برای اطلاع دقیق و به روز قیمت نمای ساختمان کامپوزیت می توانید با گروه معماری طرح چید ارتباط برقرار کنید.

نوع ورق

نمای کامپوزیت دارای پنل ها و ورق های متفاوتی با ویژگی ها و کیفیت های متفاوت می باشد که به طبع محدوده ی قیمت زیادی را شامل می شود. به این ترتیب با توجه به اینکه ورق و پنل مورد استفاده ی شما برای نمای کامپوزیت از چه نوعی باشد، هزینه های متفاوتی را برای شما خواهد داشت.

همانطور که می دانید در بازار نمونه ها و برند های مختلفی برای ورق ها و پنل های کامپوزیت در انواع با کیفیت و کیفیت پایین موجود بوده که طبعا انواع کیفیت پایین آن ها قیمت پایین تری نیز دارند.

هر کدام از این برند ها و نوع های مختلف ورق کامپوزیت ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را نیز دارند. البته توجه داشته باشید انواع بی کیفیت ورق های کامپوزیت ماندگاری و زیبایی انواع با کیفیت آن را ندارد. در ادامه ی مطلب شما را با انواع پنل های کامپوزیت آشنا می کنیم.

نوع طرح نما

با توجه به اینکه مهندس معمار شما چه مدل طراحی و طرح نمایی را برای ساختمان شما در نظر گرفته باشد، ممکن است هزینه ی تمام شده برای نمای کامپوزیت ساختمان شما متفاوت باشد.

گروه معماری طرح چید با مهندسین معمار حرفه ای و با تجربه ی خود بهترین و مناسب ترین طرح های نمای کامپوزیت را برای ساختمان شما طراحی کرده و ساختمان شما را به یکی از جذاب ترین ساختمان های منطقه تبدیل می کند.

حجم، مقدار و ارتفاع پروژه

یکی دیگر از مهم ترین عوامل موثر در قیمت نمای ساختمان کامپوزیت حجم ساختمان و ارتفاع آن می باشد. ساختمان هایی که ابعاد بیشتر و تعداد طبقات بیشتری دارند به طبع به تعداد بیشتری پنل کامپوزیت نیاز دارند و به همین دلیل هزینه ی نهایی آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین بعضی از ساختمان ها دو نبش یا سه نبش بوده و باید در تمامی این زوایا نمای ساختمان با ورقه های کامپوزیت پوشش داده شوند.

همچنین در طراحی بعضی از مهندسین معمار ساختمان به دلیل استفاده از پنجره های بزرگ تر و یا طرح های دیگر ممکن است به مقدار نمای کامپوزیت کم تر یا بیشتری برای اجرا نیاز باشد.

به این ترتیب بهتر است که با نشان دادن ساختمان خود به مهندسین معمار گروه معماری طرح چید قیمت نهایی برای نمای ساختمان کامپوزیت خود را تعیین کنید.

هزینه ی مصالح مصرفی لازم

همانطور که می دانیم برای نصب و اجرای نمای کامپوزیت بر روی ساختمان، به برخی از مصالح جانبی نیاز می باشد. به همین دلیل قیمت این مصالح مصرفی نیز در هزینه ی نهایی نمای کامپوزیت تأثیر گذار خواهد بود.

نمای کامپوزیت

روش نصب ورق کامپوزیت و دستمزد اجرا

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در قیمت نمای ساختمان کامپوزیت روش نصب ورق کامپوزیت و دستمزد اجرای کار می باشد. روش های متفاوتی برای نصب ورق کامپوزیت و اجرای نمای کامپوزیت ساختمان وجود دارد و بسته به اینکه مهندس معمار شما کدارم روش را انتخاب کرده و هزینه ی اجرای آن را چه مقدار تعیین کند، هزینه ی پایانی نمای کامپوزیت شما متفاوت می باشد.

گروه معماری طرح چید یکی از بهترین گروه های معماری برای اجرای نمای ساختمان بوده که با توجه به کیفیت کار اجرایی خود پایین ترین هزینه ها را از شما دریافت خواهد کرد.

با توجه به شرایطی که گفتیم اجرای نمای کامپوزیت برای یک ساختمان با توجه به موارد بالا هزینه های بسیار متفاوتی را به همراه خواهد داشت. در صورتی که تمایل دارید برای ساختمان خود از نمای کامپوزیت استفاده کنید می توانید با برقراری ارتباط با گروه معماری طرح چید مشورت های لازم را انجام داده و از به روز ترین قیمت نمای ساختمان کاپوزیت با توجه به شرایط ساختمان خود با خبر شوید.

انواع پنل های نمای کامپوزیت کدامند؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم پنل های کامپوزیت در انواع بسیار متفاوتی تولید شده و برند های مختلفی این پنل ها را تولید می کنند.

انواع مختلف پنل های نمای کامپوزیت ممکن است که ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی را داشته باشند که سایر پنل ها از این ویژگی محروم باشند. همانطور که اشاره کردیم با توجه به نوع پنل کامپوزیت قیمت آن نیز متفاوت می باشد. در ادامه ی مطلب شما را با انواع پنل های نمای کامپوزیت آشنا می کنیم.

پنل کامپوزیت آلومینیومی

پنل کامپوزیت آلومینیومی یکی از ساده ترین نوع های پنل کامپوزیت بوده که از ترکیب چند لایه ورق آلومینیومی ساخته شده و در بین این لایه ها یک لایه پلی اتیلن وجود دارد. این لایه های مختلف آلومینیوم و پلی اتیلن در فرایند تزریق اکستروژن به هم پرس شده اند و از هم جدا نخواهند شد.

پرس کردن لایه ها از طریق این فرایند باعث افزایش مقاومت لایه های پنل کامپوزیت شده و باعث می شود این پنل تحت هیچ شرایط آب و هوایی و جوی از یکدیگر جدا نشوند.

پنل رنگی کامپوزیت آلومینیومی

پنل های رنگی کامپوزیت در رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی موجود می باشند. به این ترتیب مهندسین معمار با توجه به سلیقه ی خود و در نظر گرفتن معیار ها و سلیقه ی مشتری می توانند علاوه بر رنگ های اصلی در پنل کامپوزیت از سایر رنگ های دلخواه خود نیز استفاده کنند.

استفاده از پنل های رنگی کامپوزیت باعث می شود که مهندس معمار طرح های با رنگ های جذابی را طراحی کرده و باعث زیبایی بیشتر ساختمان شما شود. نکته ی قابل توجه در باره ی پنل های رنگی کامپوزیت این است که این پنل ها تا مدت بسیار زیادی رنگ خود را حفظ کرده و مانند روز اول درخشندگی خود را خواهند داشت.

پنل نانو کامپوزیت آلومینیومی

یکی دیگر از انواع پنل های کامپوزیت، پنل نانو کامپوزیت آلومینیومی می باشد که علاوه بر خاصیت ها و ویژگی هایی که پنل های معمولی کامپوزیت دارند، ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز دارند.

به طور مثال از جمله خاصیت های این نوع پنل ها می توان به مقاومت بالاتر در برابر حرارت و آتش سوزی، استحکام بالاتر، مقاومت در برابر اسید و باز، عدم جذب گرد و غبار (همیشه تمیز بودن) و همچنین ضد آلایندگی بودن آن اشاره کرد. به این ترتیب این پنل ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، قیمت بالا تری نیز خواهند داشت.

پنل آنتی باکتریال کامپوزیت آلومینیومی

پنل های آنتی باکتریال کامپوزیت آلومینیومی مانند پنل های معمولی کامپوزیت از لایه های آلومینیومی با پوشش پلی اتیلن در وسط آن ها ساخته شده اند اما سطح رویه ی این پنل ها دارای لایه ای از مواد آنتی باکتریال بوده که سطح آن را به طور کامل پوشش می دهد.

این پنل ها علاوه بر زیبایی ظاهری خاصی که دارند ویژگی آنتی باکتریال بودن را نیز دارند و به همین دلیل این پنل ها بسیار مناسب استفاده در نمای داخلی ساختمان هایی مانند بیمارستان و به خصوص در بخش هایی مانند اتاق عمل، مراکز نگه داری دارو و … می باشد. پنل های آنتی باکتریال فقط توسط تعداد کمی از برند ها تولید می شوند.

پنل ضد حرارت و ضد حریق کامپوزیت آلومینیومی

این نوع از پنل های کامپوزیت با داشتن لایه ی مخصوصی در ساختار خود، در مقابل حرارت و آتش سوزی بسیار مقاومت بیشتری را از خود ارائه می دهند. به این ترتیب در مکان هایی که احتمال آتش سوزی بالایی دارند و یا در معرض حرارت زیادی قرار دارند، این پنل ها کاربرد زیادی دارند. در ساخت این نوع از پنل ها مهندسی های بسیار دقیق و طراحی بسیار هوشمندانه ای صورت گرفته است.

این نوع از پنل ها به دلیل داشتن مواد سفت کننده مولکولی، در دمای بالا مقاومت بیشتری را در برابر پوسته پوسته شدن رنگ از خود نشان می دهند.

پنل کامپوزیت لانه زنبوری

پنل کامپوزیت لانه زنبوری یکی دیگر از انواع پنل های کامپوزیت می باشد که مهم ترین ویژگی آن، ضخامت بالای پنل می باشد. پنل های کامپوزیت لانه زنبوری به دلیل ضخامت بالایی که دارند از استحکام بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل در ساخت این نوع از پنل ها از مواد اولیه ی با کیفیت استفاده می شود.

معمولا پنل های کامپوزیت لانه زنبوری تحت فشار های زیاد و درجه حرارت های بالایی ساخته می شوند تا لایه های مختلف به خوبی پرس شده و پنل ها دچار تغییر شکل نشوند.

در مرحله ی آخر ساخت پنل های کامپوزیت بر روی لایه ی آلومینیومی لایه ای از پوشش فلورین قرار می گیرد که باعث مقاومت پنل کامپوزیت در برابر شرایط نا مساعد آب و هوایی، حرارت و …. می باشد.

از مهم ترین ویژگی های پنل کامپوزیت لانه زنبوری می توان به سبک وزن بودن، استحکام و ثبات بالا، تراکم بالای ترکیبات، مقاومت در برابر حرارات و شرایط جوی نا مساعد و …. اشاره کرد.

پنل کامپوزیت تابلویی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم پنل های کامپوزیت را می توان به عنوان تابلو های تبلیغاتی در فروشگاه ها و ساختمان های تجاری استفاده کرد.

معمولا از این پنل های کامپوزیت تابلویی به منظور زیبایی نمای اطراف و تبلیغات استفاده می شود. یکی از مهم ترین دلایلی که از پنل های کامپوزیت به عنوان تابلو های تبلیغاتی استفاده می شود این است که به دلیل وجود لایه ی پلی اتیلن در بین دو لایه ی آلومینیومی، از نفوذ حرارت و آب به درون تجهیزات داخلی و سیم کسی های تابلو جلوگیری می شود.

همانطور که می دانیم تابلو های تبلیغاتی که در بیرون از ساختمان قرار می گیرند باید مقاومت و کیفیت بالایی داشته باشند زیرا این تابلو ها در معرض تابش مستقیم نور خروشید، برف و باران، باد و … قرار می گیرند و به همین دلیل نباید در مقابل این عوامل دچار تغییر شکل یا تغییر رنگ شوند.

انواع پنل های کامپوزیت بر اساس پوشش رویه ی پنل

سطح رویه ی پنل های کامپوزیت با توجه به محل نصب پنل ها و سایر نکات حائز اهمیت، ممکن است با تکنولوژی های متفاوتی رنگ گردد. در ادامه ی این مطلب شما را با انواع پوشش سطح رویه ی پنل های کامپوزیت آشنا می کنیم.

پنل کامپوزیت با رویه ی رنگ پلی استر

ساده ترین روش پوشش سطح رویه ی پنل های کامپوزیت استفاده از رنگ پلی استر بر روی سطح آلومینیوم می باشد. در این نوع از پنل ها معمولا از محافظ خاصی بر روی لایه ی آلومینیومی استفاده نمی شود.

در واقع این نوع از پنل ها به دلیل نداشتن محافظ مناسب بر روی لایه ی آلومینیومی معمولا در برابر شرایط جوی سخت مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهند و به همین دلیل قیمت این پنل ها پایین تر می باشد. البته استفاده از این پنل ها برای نمای داخلی ساختمان به دلیل ظاهر شیک بسیار توصیه می شود.

پنل کامپوزیت با رویه ی رنگ PVDF

PVDF در واقع مخفف نام پلی وینیل دین فلوراید می باشد و نوعی رزین مخصوص به شمار می رود. این نوع از پوشش به دلیل داشتن عنصر فلوئور در ترکیبات خود، بسیار از رنگ پلی استر مقاوم تر می باشد.

این نوع از پوشش از رنگ پنل محافظ کرده و دوام آن بسیار بیشتر می باشد و همچنین در شرایط نامساعد آب و هوایی نیز مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

در واقع پنل های با پوشش PVDF دارای دو لایه رنگ بوده و به این ترتیب پایداری رنگ بیشتری خواند داشت. برای این پوشش ابتدا بر روی لایه ی آلومینیومی یک لایه رنگ آستر قرار می گیرد. این لایه رنگ آستر از نوع پلی اورتان می باشد که ارتباط بین رنگ رزین و لایه ی آلومینیومی را برقرار می کند.

پنل کامپوزیت با رویه ی رنگ نانو

پنل کامپوزیت با رویه ی رنگ نانو از پنل کامپوزیت با رویه ی رنگ PVDF پیشرفته تر بوده و تفاوت آن با این رویه در این است که در پنل کامپوزیت با رویه ی رنگ نانو یک لایه رنگ اضافی بر روی لایه ی PVDF قرار گرفته که از لحاظ ساختار و ترکیبات با لایه ی زیرین خود بسیار متفاوت می باشد.

یکی از مهم ترین مزیت های این پوشش فاصله ی نزدیک مولکول ها در این پوشش می باشد که در واقع منظور از پوشش نانو نیز همین است و به علت فاصله ی کم مولکول های پوشش رویه این پنل ها ذرات گرد و غبار و سایر ذرات معلق در هوا را به خود جذب نمی کنند.

پنل کامپوزیت شاین

یکی دیگر از انواع پوشش های رویه ی پنل کامپوزیت شاین می باشد. در این نوع پوشش در واقع نوع رزین استفاده شده با سایر انواع متفاوت می باشد.

این تفاوت نوع رزین پوشش رویه باعث می شود که سطح پنل کامپوزیت براق شده و ظاهری شبیه به اکلیل پیدا کند. معمولا پنل های کامپوزیتی که این نوع از پوشش را دارند به علت همین درخشندگی و سطح براق دارای قیمت بالا تری نسبت به سایر موارد می باشند.

به طور کلی اگر بخواهیم قیمت نمای ساختمان کامپوزیت را از لحاظ نوع پوشش رویه بررسی کنیم باید بگوییم که ارزان ترین نوع پنل ها، پنل های با رنگ پلی استر می باشند و گران ترین آن ها پنل کامپوزیت شاین می باشد.

همچنین پنل کامپوزیت با رویه ی PVDF نسبت به رنگ پلی استر قیمت بالا تری داشته و نسبت به پنل کامپوزیت با رویه ی رنگ نانو ارزان قیمت تر می باشد.

اگر قصد دارید در ساختمان خود از نمای کامپوزیت استفاده کنید، می توانید با گروه معماری طرح چید مشاوره کنید و راهنمایی های لازم را از مهندسین معمار این گروه دریافت کرده و بهترین نمای کامپوزیت ممکن را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

انواع پنل کامپوزیت بر اساس طرح رویه

یکی از دلایل محبوبیت نمای کامپوزیت این است که ظاهر آن رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی داشته و به دلیل همین تنوع رنگی و زیبایی های ظاهری خاصی را به ساختمان می بخشد.

پنل های کامپوزیت به دلیل داشتن این ویژگی به مهندسین معمار و مشتریان این نمای ساختمانی این امکان را می دهد تا با سلیقه ی خود به آرایش ساختمان خود بپردازند و ترکیب چند رنگ در نمای ساختمان، ظاهر و رخ خاصی را به ساختمان ببخشند.

پنل های کامپوزیت علاوه بر اینکه در رنگ های متنوعی عرضه می شوند، در طرح های بسیار زیبایی نیز تولید می شوند. در ادامه ی مطلب برخی از این طرح ها را به شما معرفی می کنیم.

پنل کامپوزیت با طرح چوب

یکی از اشتباهاتی که افراد پس از شنیدن نام پنل های کامپوزیت طرح چوب با آن رو به رو می شوند، این است که تصور می کنند این پنل ها از چوب ساخته شده است.

اما باید توجه داشت که حقیقت این است که پنل کامپوزیت با طرح چوب نیز مانند سایر پنل های کامپوزیت از لایه های آلومینیومی ساخته شده است و فقط رویه ی آن به شکل چوبی طرح دار شده است.

پنل های کامپوزیت با طرح چوب در طی پروسه های بسیار پیچیده و با استفاده از تکنولوژی رنگ فلورو کربن ساخته می شوند.این پنل ها علاوه بر جذابیت های ظاهری که دارند در برابر پوسیدگی و فرسایش نیز مقاوم می باشند.

پنل های کامپوزیت طرح سنگ

یکی از زیبا ترین نما های رایج برای ساختمان های مختلف، نمای سنگی می باشد. اما ممکن است که برخی از افراد به ظاهر و زیبایی نمای سنگی علاقه داشته باشند اما به دلیل خصوصیات منحصر به فرد پنل های کامپوزیت مایل به استفاده از این پنل ها برای ساختمان خود باشند.

این افراد می توانند از پنل های کامپوزیت طرح سنگ استفاده کنند تا زیبایی های ظاهری نمای سنگی را داشته و در عین حال از ویژگی ها و مشخصات خاص پنل های کامپوزیت نیز بهره مند شوند.

یکی از مزیت های دیگر این پنل های کامپوزیت این است که این پنل ها از نمای سنگی نیز دوام بیشتری داشته و در مدت زمان بسیار طولانی تری رنگ ظاهری خود را حفظ می کنند و دچار رنگ پریدگی یا تغییر رنگ نمی شوند.

یکی از دلایل این مقاومت در برابر رنگ پریدگی و تغییر رنگ این است که این نوع از پنل ها تحت تأثیر تابش اشعه فرا بنفش خورشید قرار نمی گیرند و آن را جذب نمی کنند.

پنل های کامپوزیت با طرح آینه

یکی دیگر از جذاب ترین شکل های نمای کامپوزیت، پنل های کامپوزیت با طرح آینه می باشد. در واقع سطح رویه ی این پنل ها به صورتی طراحی شده است که خاصیت آینه را از خود بروز داده و تصویر فضای مقابل خود را منعکس می کنند.

معمولا مهندسین معماری از این پنل ها به صورت ترکیبی با سایر پنل ها در نمای خارجی و یا در دکوراسیون های دخلی و یا تزئین دیوار های داخلی و … استفاده می کنند.

پنل های کامپوزیت با طرح آجر

برخی از افراد ممکن است که به ظاهر نمای آجری علاقه مند باشند. این افراد می توانند با استفاده از پنل های کامپوزیت با طرح آجر استفاده کنند که به صورتی طراحی شده اند که ظاهر آن حتی از نمای آجری واقعی نیز زیبا تر می باشد.

به این ترتیب هم از خصوصیات منحصر به فرد پنل های کامپوزیت بهره مند می شوید و هم بر اساس سلیقه ی خود نمای ساختمان را تعیین می کنید.

نمای کامپوزیت

انواع پنل های کامپوزیت از نظر لایه ی میانی

پنل های کامپوزیت بسته به اینکه لایه ی میانی آن ها از چه جنسی باشد، کیفیت ها و ویژگی های خاص خود را خواهد داشت. بر اساس استفاده و کاربرد هر کدام از پنل ها، نوع خاصی از لایه ی میانی استفاده می شود.به طور مثال معمولا مواد زیر را به عنوان لایه ی میانی پنل های کامپوزیت استفاده می کنند که هر کدام ویژگی و خاصیت خاصی دارد.

  • لایه ی میانی از جنس پلی اتیلن بازیافتی
  • لایه ی میانی از جنس مواد ضد حریق با عنوان 1B
  • لایه ی میانی از جنس پلی اتیلن نو
  • لایه ی میانی از جنس مواد ضد حریق با عنوان 2B

لایه های پلی اتیلن میانی پنل های کامپوزیت در حالت عادی خاصیت ضد حریق و غیر قابل اشتعال دارند

نکته ی قابل توجه این است که لایه های پلی اتیلن میانی پنل های کامپوزیت در حالت عادی خاصیت ضد حریق و غیر قابل اشتعال دارند اما در برخی از موارد لازم است که به دلیل شرایط ویژه ی ساختمان از پنل هایی با مقاومت بیشتر در برابر حرارت و آتش سوزی استفاده شود. به این ترتیب در این پنل ها از پنل های 1B و 2B استفاده می شود.

تا اینجای کار شما را با انواع پنل های کامپوزیت آشنا کردیم. همانطور که دیدیم انواع بسیارزیادی از پنل ها با خاصیت ها و ویژگی های متفاوت در بازار وجود دارند و هر کدام از آن ها بر اساس کیفیت و ویژگی هایی که دارند، قیمت متفاوتی را خواهند داشت.

در صورتی که قصد استفاده از نمای کامپوزیت در ساختمان خود را دارید و در باره ی هزینه ها و قیمت نمای ساختمان کامپوزیت نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با گروه معماری طرح چید مشاوره کنید.

گروه معماری طرح چید یکی از بهترین گروه های معماری بوده که با مهندسین معمار با تجربه ی خود بهترین طراحی نما را برای شما انجام داده و ساختمان شما را به یکی از شیک ترین ساختمان های منطقه تبدیل می کنند.

روش های اجرای نمای کامپوزیت ساختمان به چه صورت است؟

در این مطلب در بخش قیمت نمای ساختمان کامپوزیت به تنوع روش های اجرای نمای کامپوزیت ساختمان اشاره کردیم. اما در این قسمت می خواهیم شما را به طور دقیق با جزئیات روش های مختلف اجرای نمای کامپوزیت ساختمان آشنا کنیم.

روش ثابت یا فیکس

اجرای نمای کامپوزیت از روش ثابت یا فیکس یکی از کم هزینه ترین روش ها بوده که در مدت زمان بسیار کمی انجام می شود. به عبارت دیگر مراحل نصب پنل های کامپوزیت در این روش سرعت بالا تری داشته و به همین دلیل پروسه ی اجرای نمای کامپوزیت در زمان کم تری انجام می شود.

برای انجام این روش پس از ایجاد برش ها و شیار های لازم در ساختمان، پنل های کامپوزیت به وسیله ی پیچ یا پرچ به هم متصل می شوند. پس از اتصال پنل ها به یکدیگر این پنل ها بر روی زیر سازی های آلومینیومی یا آهنی ثابت (Fix) می شوند.

در این روش آب بندی از طریق روش آب بندی دوبل مکانیکی با خم کردن پنل ها انجام می شود. البته نکته ی قابل توجه این است که این فرآیند بدون استفاده از چسب یا نوار های لاستیکی انجام می شود و در واقع برای آب بندی از تسمه ای از جنس ورق و چسب های پلی اورتان استفاده می شود. با انجام آب بندی از نفوذ آب به زیر نمای کامپوزیت جلوگیری می شود.

در روش ثابت یا فیکس پنل ها در کارخانه آماده می شوند و شیار ها و برش های لازمنمای ساختمان نیز در کارخانه انجام شده و سپس به محل ساختمان منتقل می شوند.

اما قبل از انتقال این پنل ها به ساختمان، باید عملیات شاسی کشی دیوار های جانبی به پایان رسیده باشد. این شاسی کشی های دیوار جانبی بر اساس نظر مهندس معمار و با در نظر گرفتن شرایط خاص ساختمان، می تواند آهنی یا آلومینیومی باشد.

فیکس ریلینگ

یکی دیگر از روش های نصب و جرای پنل های کامپوزیت، استفاده از روش فیکس ریلینگ می باشد. یکی از مهم ترین خاصیت های این روش برای مناطقی می باشد که آب و هوای مرطوبی را دارند.

پس از اجرای این روش پنل های کامپوزیت دارای  قابلیت رگلاج خودکار می باشند. این پنل های کامپوزیت پس از این روش در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

در این روش پنل ها از طریق برخی از شیار ها به صورت ریلی بر روی شاسی های آلومینیومی قرار می گیرند. قطعه های این شاسی های آهنی با شیارهای لوبیایی روی شاسی مطابق با نقشه های اجرایی، نصب می گردند.

سپس ریل های آلومینیومی به وسیله ی براکت های آلومینیومی بر روی شاسی فلزی نصب می شوند. در بین براکت آلومینیومی و نبشی آهنی، به منظور جلوگیری از خوردگی از لاستیک های دی الکتریکال  PVC استفاده می شود.

در روش فیکس ریلینگ هیچ گونه پرچ یا پیچی استفاده نمی شود و به همین دلیل می توان هر کدام از پنل ها را به تنهایی از سایر پنل ها جدا کرده و آن را تعویض کرد.

روش L و H

اجرای این روش بسیار شبیه روش فیکس می باشد. اما تفاوت نحوه ی اجرای این روش با روش فیکس این است که پنل ها پس از برش درون پروفیل هایی به شکا L و H قرار می گیرند.

این روش نیز سرعت اجرای نسبتا بالایی داشته و هزینه ی کمی را برای شما در بر خواهد داشت. اما این روش برای تمامی ساختمان ها با شرایط متفاوت توصیه نمی شود.

زیرا در برخی از موارد ممکن است که این پنل ها به خوبی آب بندی نشده و به همین دلیل آب و .. به درون دیوار های خارجی ساختمان نفوذ کرده و می تواند باعث وارد آمدن خسارت به ساختمان شود.

نکته ی دیگر نیز این است که پس از اجرای این روش، پنل های کامپوزیت قابلیت تعویض ندارند و در دراز مدت ممکن است باعث تغییر شکل پنل ها شود. نکته ی دیگر در باره ی روش L و H این است که این روش سرعت اجرای بالایی داشته و نسبتا هزینه ی اجرای پایین تری را به دنبال خواهند داشت.

روش ریلی هنگینگی

در این روش اجرای نمای کامپوزیت، پنل های کامپوزیت با استفاده از شیار های ایجاد شده بر روی پروفیل های آلومینیومی به صورت ریلی بر روی آن قرار می گیرد. برای شکل دادن به ساختار کلی زیر سازی آلومینیومی یا آهنی، پس از اجرای کمربند های آهنی نبشی های آهنی روی کمربندی ها نصب می شوند.

پس از آن ناودانی های ریلی آلومینیومی با میزان تقاطع های مشخص شده در آکس، نبشی های آهنی به وسیله ی براکت های آلومینیومی به زیر سازی متصل می شوند. اما نکته ی قابل توجه این است که برای محافظت از خوردگی بین آهن و آلومینیوم از لاستیک دی الکتریکال استفاده می شود.

مزیای سیستم هنگینگ

در این روش برای آب بندی پنل ها از چسب های سیلیکونی یا لاستیکی استفاده نمی شود. زیرا معمولا عمر چسب های سیلیکون و لاستیکی آب بندی کوتاه می باشد.

یکی دیگر از مزایای این روش این است که تمامی اجزای زیر سازی و رو سازی تقریبا از جنس آلومینیومی هستند. به این ترتیب در هنگام انقباض و انبساط در اثر دما، تمامی اجزا با یکدیگر هماهنگی داشته و دچار تغییر شکل و نا هموار شدن کل نما نمی گردد.

در این روش تمامی قطعات متناسب با وزن خود بر روی بولت ها قرار می گیرند. به این ترتیب در هنگام وزش باد های بسیار شدید و یا بروز زلزله و … این قطعات از جای اصلی خود خارج نمی شوند. به این ترتیب می توان گفت یکی از مزایای مهم این سیستم پایداری بالا در برابر نیرو های جانبی می باشد.

هوک

یکی دیگر از روش های اجرای نمای کامپوزیت روش هوک می باشد که در این روش، پس از نصب کمربندی ها و براکت های فلزی ، ناودانی های ریلی با توجه به نحوه اجرا به براکت های فلزی با استفاده از پیچ های کاسه نمدی وصل می شوند.  به دلیل لوبیایی بودن براکت های اتصال دهنده ناودانی های ریلی به زیرسازی آهنی، امکان حرکت ناودانی های ریلی در صفحه عمود بر ناودانی ها وجود دارد.

در صورتی که قصد تصمیم دارید نمای کامپوزیت را برای ساختمان خود استفاده کنید و در باره ی روش های اجرای این نما و همچنین قیمت نمای ساختمان کامپوزیت اطلاعات کافی را ندارید، می توانید با گروه معماری طرح چید مشاوره کنید و بهترین طرح های موجود را برای خود انتخاب کنید.

گروه معماری طرح چید با داشتن مهندسان با تجربه و حرفه ای خود به شما کمک می کند تا خاص ترین نمای کامپوزیت را برای ساختمان خود استفاده کنید و ساختمان خود را به یکی از خاص ترین ساختمان های شهر تبدیل کنید.

برای آب بندی نمای کامپوزیت از چه روش هایی استفاده می شود؟

در واقع آب بندی نمای کامپوزیت به منظور جلوگیری از نفوذ آب و … به دیوار های ساختمان می باشد. برای آب بندی پنل های نمای کامپوزیت روش های زیادی وجود دارد که در اینجا به سه تا از رایج ترین روش های آب بندی پنل های کامپوزیت اشاره می کنیم.

روش تسمه ای

یکی از رایج ترین روش های آب بندی پنل های کامپوزیت استفاده از تسمه می باشد. در این روش از تسمه ای از جنس خود پنل کامپوزیت و شیار بین این ورق ها استفاده می شود.

به این ترتیب تسمه ها را با استفاده از چسب پلی اورتان به پنل ها می چسبانند. به عبارت دیگر به منظور هدایت آب به محل آبگیر تسمه های آلومینیومی به صورت شیار در بین پنل های کامپوزیت با استفاده از چسب پلی اورتان چسبانده می شود.

روش درزگیری

در این روش شیار ها و درز هایی که در بین پنل های کامپوزیت کنار یکدیگر وجود دارد، به وسیله ی نوار های مخصوصی درز گیری می شود. معمولا برای درزگیری این شیار ها از چسب سیلیکونی استفاده می شود. به عبارت دیگر این روش نیز به منظور هدایت آب به بیرون با استفاده از نوار چسب های سیلیکونی می باشد.

روش چسب و فوم

در این روش متناسب با رنگ پنل یک نوع خاص از چسب های سیلیکونی انتخاب شده و پس از قرارگیری فوم، این چسب تزریق می شود. در واقع چسب سیلیکونی همرنگ پنل های کامپوزیت انتخاب شده تا از زیبایی های ظاهری پنل کاسته نشود.

فرآیند ساخت پنل های کامپوزیت به چه صورت است؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم انواع بسیار متفاوتی از پنل های کامپوزیت برای نمای ساختمان وجود داشته که ساخت هر کدام از آن ها ممکن است به مراحل بیشتری برای ساخت نیاز داشته باشند. در این بخش از مطلب به بررسی فرآیند کلی ساخت پنل های کامپوزیت می پردازیم.

مرحله ی اول

در اولین مرحله با استفاده از دستگاه های مخصوص ورقه های آلومینیومی بریده می شوند و با استفاده از استنلس روکش می شوند. پس از نصب روکش بر روی ورقه های آلومینیومی با استفاده از یک نوار که جنس آن اکسید است، ورقه خاصیت چسبندگی پیدا می کنند. پس از ایجاد این چسبندگی نیز روکش های خاص  و مورد نظر مشتریان بر روی ورقه ی آلومینیومی چسبانده می شود.

مرحله ی دوم

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم نوع روکش رویه ی پنل کامپوزیت بسیاری از ویژگی های و خاصیت های آن را تعیین کرده و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

روکش ها ممکن است دارای طرح های متفاوت یا رنگ های متنوع باشند و همچنین این روکش ها باعث ایجاد برخی از خاصیت ها مانند مقاومت در برابر آتش سوزی، عدم جذب گرد و غبار و … شوند. این روکش ها با استفاده از تکنولوژی های مخصوصی تولید شده و به صورت آماده بر روی پنل های کامپوزیت چسبانده می شوند.

مرحله ی سوم

در ابتدای مطلب نیز گفتیم که کامپوزیت در اصل به معنی چسبیدن چند لایه بر روی هم یا چند لایه بودن یک محصول می باشد. به این ترتیب در این مرحله نوبت به کامپوزیت کردن ورقه ها می رسد.

در این مرحله نیز با استفاده از دستگاه های مخصوص لایه های آلومینیومی در کنار یکدیگر قرار گرفته و لایه ی میانی مخصوص و مورد نظر نیز در بین آن ها قرار می گیرد. پس از قرار گیری این لایه کنار یکدیگر عمل پرس تحت فشار و حرارت بالا انجام شده تا این لایه ها مقاومت بالایی از خود نشان دهند و به سادگی از هم جدا نشوند.

مرحله ی پایانی

در مرحله ی آخر کار پنل ها بر اساس اندازه های مورد نیاز مشتریان برش داده شده و عملیات براق سازی و تثبیت رنگ و … نیز بر روی آن ها انجام می شود.

پس از انجام تمامی کار های لازم، پنل های کامپوزیت بسته بندی شده و به ساختمان ارسال می شوند.در این بخش از مطلب شما را با فرآیند ساخت پنل های کامپوزیت آشنا کردیم.

افرادی که قصد اجرای نمای کامپوزیت برای ساختمان خود را دارند می توانند با مراجعه به گروه معماری طرح چید از بهترین کارخانه های تولید پنل های کامپوزیت، پنل های مورد نظر خود را به قیمت های مناسب و حتی پایین تر از بازار خریداری کنند.

همچنین افرادی که در باره ی کلیات اجرای نمای کامپوزیت و همچنین قیمت نمای ساختمان کامپوزیت سوال دارند، می توانند با برقراری ارتباط با گروه معماری طرح چید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند. هچنین باید گفت که گروه معماری طرح چید جزو بهترین گروه های معماری برای اجرای نمای ساختمان کامپوزیت در سراسر کشور می باشد.

جمع بندی

در این مطلب نمای کامپوزیت را به شما معرفی کردیم و به جزئیات اجرا و ساخت آن پرداختیم. همانطور که اشاره کردیم نمای کامپوزیت معمولا از دو ورق آلومینیومی و یک لایه ی پلاستیکی پلی اورتان که به روش اکستروژن به یکدیگر پرس شده ند، ساخته شده و برای بار اول توسط مهندسان آلمانی در کشور آلمان ساخته شد. پنل های کامپوزیت در انواع بسیار متفاوت و مدل های بسیار زیادی تولید می شوند که هر کدام خاصیت و ویژگی های خاص خود را دارد.

در ادامه ی بحث برخی از ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد نمای کامپوزیت را برای شما نام برده ایم. به طور مثال از جمله این خصوصیات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساخت سه لایه ای
  • ضخامت کم
  • رنگ ها و طرح های مختلف
  • عایق صدا و دما
  • سبک وزن
  • ضد حریق
  • ظاهر زیبا و شیک
  • هزینه پایین
  • زیبایی و درخشنگی چشم گیر
  • دارای طرح ها و رنگ های متنوع و مختلف
  • طول عمر و دوام بالا و نگهداری آسان و بدون دردسر
  • استحکام بالا در عین سبک وزن بودن
  • کاربرد بالا در انواع ساختمان ها از جمله ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی، مکان های عمومی و …
  • متناسب با انواع آب و هوا و مقاومت بالا در برابر سرما و گرما و رطوبت
  • قابلیت شستشوی آسان
  • عایق صوتی و حرارتی
  • نصب راحت و آسان در کم ترین زمان

اما در واقع مطلب اصلی که قصد داشتیم در این مقاله بررسی کنیم قیمت نمای ساختمان کامپوزیت بود. همانطور که اشاره کردیم قیمت نمای ساختمان کامپوزیت به فاکتور ها و عوامل مختلفی بستگی دارد.

هر کدام از این عوامل و فاکتور ها ممکن است هزینه های متفاوتی را به همراه داشته باشد و به راحتی نمی توان یک قیمت ثابت و مشخص را برای نمای کامپوزیت در نظر گرفت.

اما افرادی که قصد دارند برای ساختمان خود از نمای کامپوزیت استفاده کنند می توانند با برقراری ارتباط با گروه معماری طرح چید و ارائه ی موارد و طرح های دلخواه خود، قیمت حدودی نمای کامپوزیت برای ساختمان خود را محاسبه کنند.

از جمله عوامل مهمی که بر قیمت نمای ساختمان کامپوزیت تأثیر می گذارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نوع ورق
  • نوع طرح نما
  • حجم، مقدار و ارتفاع پروژه
  • هزینه ی مصالح مصرفی لازم
  • روش نصب ورق کامپوزیت و دستمزد اجرا

در این مطلب به طور مفصل در باره ی تمامی این عوامل و چگونگی تأثیر آن ها بر قیمت نمای ساختمان کامپوزیت توضیح داده شده است. همچنین در این ممطلب شما را با انواع بسیار زیادی از پنل های کامپوزیت آشنا کرده ایم و خصوصیات و ویژگی های هرکدام از آن ها را برای شما نام برده ایم.

با توجه به ویژگی های خاص و منحصر به فردی که نمای ساختمان کامپوزیت دارد در بخش ها و ساختمان های مختلفی مناسب استفاده می باشد.

برخی از کاربرد های نمای کامپوزیت

  • نمای خارجی ساختمان ها و آپارتمان های مسکونی در تمامی نقاط کشور
  • مناسب برای ساختمان های اداری مختلف
  • مناسب برای استفاده در ساختمان های تجاری شیک و با کلاس
  • مناسب استفاده در ساختمان های عمومی مانند بیمارستان ها، جایگاه های سوخت، ترمینال ها، فرودگاه ها، ایستگاه مترو و…
  • مناسب ستفاده در تابلو ها و بیلبورد های تبلیغاتی
  • مناسب دکوراسیون های داخلی و پوشش دیوار ها و طراحی های داخلی منحصر به فرد

شرکت بازسازی خانه کورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *